abonnement Unibet Coolblue
pi_202783857
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 10:49 schreef fetX het volgende:

[..]
Flauwekul en vooral aannames. Het frame dat de VVD een rijkelui partij is, is ook echt niet meer van deze tijd maar ik vermoed dat ze er niet meer vanaf gaan komen omdat het in de Haagse Stolp nog oude jongens krentenbrood is.

Ik zou het eerder over D66 en GL zeggen tegenwoordig (randstad).
Het is geen flauwekul, het is gewoon wat je merkt tijdens debatten over armoede in de kamer. VVD woordvoerders die zich niet kunnen voorstellen dat je zonder iets fout te doen toch afhankelijk kunt zijn van de voedselbank.

En juist in de randstad is er natuurlijk armoede.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 24 december 2021 @ 11:08:31 #252
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_202784037
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2021 10:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is geen flauwekul, het is gewoon wat je merkt tijdens debatten over armoede in de kamer. VVD woordvoerders die zich niet kunnen voorstellen dat je zonder iets fout te doen toch afhankelijk kunt zijn van de voedselbank.

En juist in de randstad is er natuurlijk armoede.
De VVD bestaat niet alleen maar uit de Haagse Stolp. Dat is precies wat ik er mee bedoel te zeggen. Dat wat in Den Haag gebeurt staat vrij ver van de realiteit af. Leuk dat in de randstad armoede is, maar partijen als GL en D66 die het daar voornamelijk voor het zeggen hebben doen daar geen klap aan of wat ze doen werkt niet.
pi_202784106
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 11:08 schreef fetX het volgende:

[..]
De VVD bestaat niet alleen maar uit de Haagse Stolp. Dat is precies wat ik er mee bedoel te zeggen. Dat wat in Den Haag gebeurt staat vrij ver van de realiteit af. Leuk dat in de randstad armoede is, maar partijen als GL en D66 die het daar voornamelijk voor het zeggen hebben doen daar geen klap aan of wat ze doen werkt niet.
Ik bedoelde natuurlijk de VVD kamerleden en bestuurders. Natuurlijk zijn er wel VVD stemmers die mensen in armoede kennen, maar die schoppen het binnen de VVD niet tot kamerlid of bestuurder. Dat is gewoon in de debatten te merken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202784154
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 11:13 schreef Hanca het volgende:
Ik bedoelde natuurlijk de VVD kamerleden en bestuurders. Natuurlijk zijn er wel VVD stemmers die mensen in armoede kennen, maar die schoppen het binnen de VVD niet tot kamerlid of bestuurder. Dat is gewoon in de debatten te merken.
om eerlijk te zijn denk ik dat dit bijna bij iedere partij het geval is. de meeste mensen die kamerlid of bestuurder worden hebben in hun directe omgeving waarschijnlijk geen mensen die in armoede leven.

quote:
maar partijen als GL en D66 die het daar voornamelijk voor het zeggen hebben doen daar geen klap aan of wat ze doen werkt niet.
ik denk dat armoede een complex probleem is en niet zomaar is op te lossen met een paar simpele maatregelen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  vrijdag 24 december 2021 @ 11:18:20 #255
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_202784173
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 11:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik bedoelde natuurlijk de VVD kamerleden en bestuurders. Natuurlijk zijn er wel VVD stemmers die mensen in armoede kennen, maar die schoppen het binnen de VVD niet tot kamerlid of bestuurder. Dat is gewoon in de debatten te merken.
Eens dat daar een probleem zit hoor, dat bedoelde ik met oude jongens krentenbrood.

Ik heb je dan wellicht verkeerd begrepen. Het frame dat het een rijkelui partij is klopt echter niet meer. Op lokaal / gemeentelijk niveau en onder de kiezers is dat gemakkelijk aan te tonen. Dat dit nog niet vanuit Den Haag duidelijk is, kan ik zeker in komen.
  vrijdag 24 december 2021 @ 11:21:16 #256
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_202784204
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 11:16 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
om eerlijk te zijn denk ik dat dit bijna bij iedere partij het geval is. de meeste mensen die kamerlid of bestuurder worden hebben in hun directe omgeving waarschijnlijk geen mensen die in armoede leven.
[..]
ik denk dat armoede een complex probleem is en niet zomaar is op te lossen met een paar simpele maatregelen.
Oh zeker. Sterker nog; ik denk dat het altijd zal blijven bestaan. Helaas.

Maar het is nu ook niet zo dat het beter gaat onder hun bewind. Je kunt niet als de ene partij het voor het zeggen heeft (al jaren) zeggen ‘wat ze doen helpt niet’ en bij de andere ‘ja, maar het is zo complex’.
pi_202784209
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 11:16 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
om eerlijk te zijn denk ik dat dit bijna bij iedere partij het geval is. de meeste mensen die kamerlid of bestuurder worden hebben in hun directe omgeving waarschijnlijk geen mensen die in armoede leven.
Dat valt wel mee, denk ik. De meeste kamerleden hebben ook gewoon broers/zussen/oude vrienden of bijvoorbeeld leden van dezelfde kerk of vereniging die het niet breed hebben. Alleen bij de VVD heb ik dat gevoel in elk geval bij de woordvoerders op armoede nooit, die snappen gewoon echt niet hoe dat leven is en hoe je er in terecht kunt komen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 24 december 2021 @ 11:27:21 #258
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_202784285
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 11:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat valt wel mee, denk ik. De meeste kamerleden hebben ook gewoon broers/zussen/oude vrienden of bijvoorbeeld leden van dezelfde kerk of vereniging die het niet breed hebben. Alleen bij de VVD heb ik dat gevoel in elk geval bij de woordvoerders op armoede nooit, die snappen gewoon echt niet hoe dat leven is en hoe je er in terecht kunt komen.
Het is ook geen speerpunt van de VVD, dus ik snap ook best dat men zich afvraagt waarom je dan iemand vanuit die partij op die post zou zetten. Ik vraag me alleen sterk af of het verschil in partij zoveel uitmaakt, omdat het op lokaal niveau eigenlijk ook amper verschil maakt.
  vrijdag 24 december 2021 @ 11:29:48 #259
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202784321
Er is natuurlijk verschil tussen materiele en geestelijke armoede

Er zijn ook wel de nodige D66-stemmers die een laag inkomen of veel onzekerheid hebben. Zeker bepaalde ZZP-ondernemers. Maar ook is scheiden wel iets dat bij D66'ers bovenmatig veel voorkomt en dat zorgt ook voor financieel armoedige situaties. Maar het is wel een publiek dat daar goed mee om kan gaan en ook perspectieven heeft. Dat is een verschil met mensen die ook een armoedige levensinstelling hebben. Die steeds het verkeerde doen en niet in staat zijn om zichzelf te redden. Daar is inderdaad wel een grotere kloof mee qua inlevingsvermogen.

Hanca is ook wel een voorbeeld. Geeft vaker aan bepaald niet rijk te zijn maar heeft een rijke levensinstelling en ontwikkeling gezien zijn pohi. Andersom bestaat ook. Harry Mens is schatrijk. Maar qua levensinstelling is het nog altijd een armoedzaaier.
pi_202784345
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 11:27 schreef fetX het volgende:

[..]
Het is ook geen speerpunt van de VVD, dus ik snap ook best dat men zich afvraagt waarom je dan iemand vanuit die partij op die post zou zetten. Ik vraag me alleen sterk af of het verschil in partij zoveel uitmaakt, omdat het op lokaal niveau eigenlijk ook amper verschil maakt.
Je wil in elk geval iemand hebben die het aan kan voelen, wat mij betreft. Natuurlijk is er geen knop om armoede weg te werken (er blijft namelijk altijd een deel dat bij de onderste 5% qua inkomen hoort en die zijn dus altijd relatief arm). Maar alleen al omdat je als bewindspersoon heel veel met die mensen of hun vertegenwoordigers te maken krijgt, is hen snappen toch wel een minimumeis. En dat gevoel heb ik bij Harbers die hier wordt genoemd helemaal niet. En dat terwijl ik Harbers helemaal nog niet zo'n slechte VVDer vind.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 24 december 2021 @ 11:38:52 #261
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202784436
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 11:08 schreef fetX het volgende:

[..]
De VVD bestaat niet alleen maar uit de Haagse Stolp. Dat is precies wat ik er mee bedoel te zeggen. Dat wat in Den Haag gebeurt staat vrij ver van de realiteit af. Leuk dat in de randstad armoede is, maar partijen als GL en D66 die het daar voornamelijk voor het zeggen hebben doen daar geen klap aan of wat ze doen werkt niet.
Dit slaat echt nergens op. :') Armoede wordt niet veroorzaakt door gemeentebeleid, bestaat niet alleen in de Randstad en de VVD is daar ook helemaal niet klein.
  vrijdag 24 december 2021 @ 11:46:50 #262
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_202784518
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 11:38 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dit slaat echt nergens op. :') Armoede wordt niet veroorzaakt door gemeentebeleid, bestaat niet alleen in de Randstad en de VVD is daar ook helemaal niet klein.
Dat staat er ook helemaal niet.
  Moderator vrijdag 24 december 2021 @ 11:52:00 #263
375570 crew  Cyan9
pi_202784600
Een VVD-er op klimaat zou lachwekkend zijn.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_202784733
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 december 2021 11:52 schreef Cyan9 het volgende:
Een VVD-er op klimaat zou lachwekkend zijn.
D66 zou heel slecht onderhandelen als ze die post niet binnenhalen, wat mij betreft. Dat lijkt me prioriteit nummer 1 voor die partij, de enige manier om de stemmers die ze bij GL vandaan hebben getrokken tevreden te houden.

Op dat verspreidde papiertje staat Kaag er ook zelf op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 24 december 2021 @ 12:30:29 #265
375570 crew  Cyan9
pi_202785128
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2021 12:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
D66 zou heel slecht onderhandelen als ze die post niet binnenhalen, wat mij betreft. Dat lijkt me prioriteit nummer 1 voor die partij, de enige manier om de stemmers die ze bij GL vandaan hebben getrokken tevreden te houden.

Op dat verspreidde papiertje staat Kaag er ook zelf op.
Lijkt mij ook, zou echt een misser zijn als ze daar niet voor gegaan zijn.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator vrijdag 24 december 2021 @ 12:48:54 #266
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202785325
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2021 12:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
D66 zou heel slecht onderhandelen als ze die post niet binnenhalen, wat mij betreft. Dat lijkt me prioriteit nummer 1 voor die partij, de enige manier om de stemmers die ze bij GL vandaan hebben getrokken tevreden te houden.

Op dat verspreidde papiertje staat Kaag er ook zelf op.
Moet toch pijnlijk zijn voor GL als ze zien wat hun geloofsgenoten in Duitsland hebben weten te bereiken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202786024
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 december 2021 11:52 schreef Cyan9 het volgende:
Een VVD-er op klimaat zou lachwekkend zijn.
Kaag en Hennis-Plasschaert terug in een kabinet nog veel meer. Het Mali debacle volgt het Afghanistan gestuntel op.

Laat ajb Knapen gewoon zitten...
pi_202786042
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 13:59 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:

[..]
Kaag en Hennis-Plasschaert terug in een kabinet nog veel meer. Het Mali debacle volgt het Afghanistan gestuntel op.

Laat ajb Knapen gewoon zitten...
Knapen wil niet:

https://www.trouw.nl/poli(...)uw-kabinet~b098b61a/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202786162
quote:
Dat had ik inderdaad gelezen. Jammer. Ik vond het een verademing om hem in de Afghanistan debatten beide flanken van de kamer te horen uitleggen wat wel en niet mogelijk was.

Rob Jetten, de kritiekloze volgeling van Kaag op Defensie. Dat gaat ook een daverend succes worden. Al halen we vijf keer de NAVO-norm..., zo ga je bijvoorbaat al geen enkele VN-missie winnen.
  Moderator vrijdag 24 december 2021 @ 14:49:27 #270
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202786576
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 14:11 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:

[..]
Dat had ik inderdaad gelezen. Jammer. Ik vond het een verademing om hem in de Afghanistan debatten beide flanken van de kamer te horen uitleggen wat wel en niet mogelijk was.

Rob Jetten, de kritiekloze volgeling van Kaag op Defensie. Dat gaat ook een daverend succes worden. Al halen we vijf keer de NAVO-norm..., zo ga je bijvoorbaat al geen enkele VN-missie winnen.
Alsof de VN missies ooit winnen en alsof het uitmaakt wie er minister van Defensie is daarvoor.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202788078
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 14:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Alsof de VN missies ooit winnen en alsof het uitmaakt wie er minister van Defensie is daarvoor.
Niet in de letterlijke zin van het woord. Maar voor Nederland valt er genoeg te winnen, helemaal nu het geopolitieke speelveld drastisch aan het veranderen is. Graag fatsoenlijk leiderschap als Rusland het op zijn heupen krijgt en Oekraïne voor een tweede keer binnenvalt. Niet iemand die onderhandelt met Assad en meent Syrië 'ontwapend' te hebben, terwijl de bevolking wel anders weet. Niet iemand die claimt in de rechtszaal dat het veiliger toeven was tijdens haar werk in het Midden-Oosten dan nu in Nederland (ik wil niet weten hoe men voor de VN rondreed door de straten daar, maar dat zal toch geen cabriootje zijn geweest?).

Er viel alles te winnen met een leger die goed uitgerust kon beginnen in Mali. Al was het alleen maar om de diplomatieke verhouding met Frankrijk.

En ook viel er veel te winnen bij de evacuatie na het verlies in Afghanistan. Een capabeler en doortastender iemand dan Bijleveld had een wereld van verschil gemaakt. Los van Biden, maakte de driehoek Knol-Kaag-Bijleveld nu ook een wereld van verschil. Helaas voor Nederland...
  vrijdag 24 december 2021 @ 17:41:03 #272
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202788248
De evacuatie uit Kaboel was, toen hij eenmaal mocht beginnen, anders behoorlijk snel en goed verlopen.
pi_202788326
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 17:41 schreef VoMy het volgende:
De evacuatie uit Kaboel was, toen hij eenmaal mocht beginnen, anders behoorlijk snel en goed verlopen.
Klopt, de motie van afkeuring ging dan ook over het te laat starten, de evacuatie ging naar omstandigheden best goed. En het te laat starten was puur politiek, de VVD die bang is voor de PVV en FvD en zich laat gijzelen door haar rechterflank.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202788366
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 11:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat valt wel mee, denk ik. De meeste kamerleden hebben ook gewoon broers/zussen/oude vrienden of bijvoorbeeld leden van dezelfde kerk of vereniging die het niet breed hebben. Alleen bij de VVD heb ik dat gevoel in elk geval bij de woordvoerders op armoede nooit, die snappen gewoon echt niet hoe dat leven is en hoe je er in terecht kunt komen.
Ik heb echt het idee dat men bij de VVD soms geen idee heeft wat er leeft onder de burgers in Nederland, tenminste niet met gewone burgers daarom heb ik ook niets met deze partij, want is er voor mijn mening te weinig er voor het werkende volk en de mensen die buiten de boot vallen
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 24 december 2021 @ 17:58:30 #275
408813 crew  trein2000
pi_202788388
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 17:41 schreef VoMy het volgende:
De evacuatie uit Kaboel was, toen hij eenmaal mocht beginnen, anders behoorlijk snel en goed verlopen.
Verhaal in de volkskrant gelezen van de week? Er zijn daar echt heel wat kostbare dagen verspeeld voordat men eindelijk eens begon. Dat kun je niet zomaar wegpoetsen door te roepen 'ja maar later ging het wel goed'. Dat is misschien wel zo en dat is ook lovenswaardig.

Maar, er zijn wel Nederlanders en mensen die op ons rekenden in de meest hachelijke situaties gekomen door dat gekloot in het begin.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 24 december 2021 @ 17:59:27 #276
408813 crew  trein2000
pi_202788396
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 12:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Moet toch pijnlijk zijn voor GL als ze zien wat hun geloofsgenoten in Duitsland hebben weten te bereiken.
GroenLinks wil helemaal niet regeren, anders had minister Klaver al lang in de treveszaal gezeten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_202788499
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 17:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Verhaal in de volkskrant gelezen van de week? Er zijn daar echt heel wat kostbare dagen verspeeld voordat men eindelijk eens begon. Dat kun je niet zomaar wegpoetsen door te roepen 'ja maar later ging het wel goed'. Dat is misschien wel zo en dat is ook lovenswaardig.

Maar, er zijn wel Nederlanders en mensen die op ons rekenden in de meest hachelijke situaties gekomen door dat gekloot in het begin.
En een enkeling (hoeveel is nog onbekend) heeft uiteindelijk ook de dood gevonden omdat ze niet tijdig geëvacueerd werden. Ondanks dat bondgenoten en onze eigen ambassade al langere tijd de noodklok luidde. En dan ook nog de kamer verkeerd informeren over de keuze van 3 die men schijnbaar moest maken en met droge ogen beweren het niet hebben aan zien komen. En zelfs op de dag van de val van Kabul nog landelijke partijpolitiek (een etentje met wat oppositieleden) verkiezen boven de evacuatie regelen en een ander ging naar de bioscoop. Broekers-Knol, Kaag en Bijleveld zouden nooit meer terug moeten keren als minister of staatssecretaris. Ze hebben zichzelf gediskwalificeerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2021 18:09:21 ]
pi_202788586
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 18:07 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
En een enkeling (hoeveel is nog onbekend) heeft uiteindelijk ook de dood gevonden omdat ze niet tijdig geëvacueerd werden. Ondanks dat bondgenoten en onze eigen ambassade al langere tijd de noodklok luidde. En dan ook nog de kamer verkeerd informeren over de keuze van 3 die men schijnbaar moest maken en met droge ogen beweren het niet hebben aan zien komen.
Ja, dit is inderdaad een schandalig deel. Ze hadden in juni uiterlijk moeten gaan evacueren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 24 december 2021 @ 19:11:32 #279
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202789307
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 18:07 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
En een enkeling (hoeveel is nog onbekend) heeft uiteindelijk ook de dood gevonden omdat ze niet tijdig geëvacueerd werden. Ondanks dat bondgenoten en onze eigen ambassade al langere tijd de noodklok luidde.
Ah, alle andere landen waren al klaar tijdens de val dus?
  vrijdag 24 december 2021 @ 20:09:24 #280
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202789829
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 17:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Verhaal in de volkskrant gelezen van de week? Er zijn daar echt heel wat kostbare dagen verspeeld voordat men eindelijk eens begon. Dat kun je niet zomaar wegpoetsen door te roepen 'ja maar later ging het wel goed'.
Er werd gezegd dat het minder goed zou gaan door de mensen aan de top, maar eenmaap begonnen viel in de executie uiteindelijk niet zo veel te winnen, wilde ik maar zeggen.
pi_202791063
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 19:11 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ah, alle andere landen waren al klaar tijdens de val dus?
Als een generaal in Buitenhof uiteenzet dat wij, Nederland, democratie hebben gebracht in een oerconservatief land en daar vrouwen opgeleid hebben tot politie bij onze missies. En er tegelijkertijd in de kamer doodleuk wordt gebrabbeld over bakstenen op elkaar metselen en het al dan niet drie mensen op de lijst zetten door de coalitie dan heb ik, als toch wel iemand met een redelijk pacifistische inborst, liever die generaal op de plek van Bijleveld of Kaag. Niet dat de evacuatie dan goed was verlopen, maar wel dat er dan echt werk was gemaakt van de lijst.

Als feminist heb ik in ieder geval heel erg te doen met de hoogte van het glazen plafond van de Afghaanse vrouwen. En, godzijdank, lijkt het glazen plafond voor Kaag richting het premierschap hier in Nederland momenteel op de juiste hoogte te liggen...
pi_202791173
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2021 21:42 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:

[..]
Als een generaal in Buitenhof uiteenzet dat wij, Nederland, democratie hebben gebracht in een oerconservatief land en daar vrouwen opgeleid hebben tot politie bij onze missies. En er tegelijkertijd in de kamer doodleuk wordt gebrabbeld over bakstenen op elkaar metselen en het al dan niet drie mensen op de lijst zetten door de coalitie dan heb ik, als toch wel iemand met een redelijk pacifistische inborst, liever die generaal op de plek van Bijleveld of Kaag. Niet dat de evacuatie dan goed was verlopen, maar wel dat er dan echt werk was gemaakt van de lijst.

Als feminist heb ik in ieder geval heel erg te doen met de hoogte van het glazen plafond van de Afghaanse vrouwen. En, godzijdank, lijkt het glazen plafond voor Kaag richting het premierschap hier in Nederland momenteel op de juiste hoogte te liggen...
Als ik iets niet op die post wil, is het wel een generaal of iemand anders uit het leger. De cultuur, die zogenaamde "can do mentaliteit" binnen het leger heeft iemand nodig die dat af remt. Iemand die politiek denkt, niet militair. Militairen genoeg op het ministerie, het is totaal onnodig dat een minister ook militair is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 24 december 2021 @ 21:55:01 #283
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202791187
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2021 21:42 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:

[..]
Als een generaal in Buitenhof uiteenzet dat wij, Nederland, democratie hebben gebracht in een oerconservatief land en daar vrouwen opgeleid hebben tot politie bij onze missies. En er tegelijkertijd in de kamer doodleuk wordt gebrabbeld over bakstenen op elkaar metselen en het al dan niet drie mensen op de lijst zetten door de coalitie dan heb ik, als toch wel iemand met een redelijk pacifistische inborst, liever die generaal op de plek van Bijleveld of Kaag. Niet dat de evacuatie dan goed was verlopen, maar wel dat er dan echt werk was gemaakt van de lijst.

Als feminist heb ik in ieder geval heel erg te doen met de hoogte van het glazen plafond van de Afghaanse vrouwen. En, godzijdank, lijkt het glazen plafond voor Kaag richting het premierschap hier in Nederland momenteel op de juiste hoogte te liggen...
Lang verhaal, waarom je mij quote zie ik niet direct, je opmerking over Kaag komt ook uit de lucht vallen. Waarvan akte, dan maar.
pi_202792861
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 21:55 schreef VoMy het volgende:

[..]
Lang verhaal, waarom je mij quote zie ik niet direct, je opmerking over Kaag komt ook uit de lucht vallen. Waarvan akte, dan maar.
Jij vond de evacuatie goed verlopen. Maar de aanloop daarnaartoe was toch te potsierlijk voor woorden? Er lag niet eens een fatsoenlijke evacuatielijst die we de Fransen überhaupt hadden kunnen meegeven bij hun missie, als hun mail niet vermist was geraakt.

De laconieke houding en het beleid valt Kaag, haar voorganger, Bijleveld en co aan te rekenen.
pi_202792932
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 21:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als ik iets niet op die post wil, is het wel een generaal of iemand anders uit het leger. De cultuur, die zogenaamde "can do mentaliteit" binnen het leger heeft iemand nodig die dat af remt. Iemand die politiek denkt, niet militair. Militairen genoeg op het ministerie, het is totaal onnodig dat een minister ook militair is.
Mijn pacifistische inborst gaat hier dus in mee.

Erg om te zeggen dat je beter die generaal kan hebben dan een type Bijleveld..
pi_202796048
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 17:47 schreef Hexagon het volgende:
Sophie in t Veld is ook een aparte keuze. Die vrouw staan nou niet echt bekend als een teamplayer.
Inderdaad. Ze staat vooral bekend als zakkenvuller.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 27 december 2021 @ 04:11:10 #287
408813 crew  trein2000
pi_202832301
https://www.tubantia.nl/p(...)uw-kabinet~a8e503cd/

Uit bronnen heb ik vernomen dat bij @Janneke141 een spontaan feest is uitgebroken na het horen van dit nieuws.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_202832574
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 27 december 2021 @ 08:55:46 #289
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202833220
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 04:11 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/p(...)uw-kabinet~a8e503cd/

Uit bronnen heb ik vernomen dat bij @:Janneke141 een spontaan feest is uitgebroken na het horen van dit nieuws.
De fles bubbels die voor oudjaarsavond was gereserveerd gaat wellicht vandaag al open, ja.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 27 december 2021 @ 09:00:01 #290
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_202833260
quote:
6s.gif Op maandag 27 december 2021 08:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De fles bubbels die voor oudjaarsavond was gereserveerd gaat wellicht vandaag al open, ja.
Wacht maar tot ze een andere corrupte VVD'er hebben gevonden.
  maandag 27 december 2021 @ 14:42:10 #291
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202839439
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 17:56 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik heb echt het idee dat men bij de VVD soms geen idee heeft wat er leeft onder de burgers in Nederland, tenminste niet met gewone burgers daarom heb ik ook niets met deze partij, want is er voor mijn mening te weinig er voor het werkende volk en de mensen die buiten de boot vallen
Bij de VVD weet men uitstekend wat Het Volk en De Gewone Burger wil, daarom halen ze ook zoveel stemmen. Het is juist dat soort meerderheidsterreur waar ik op kots.
We have always been at war with Eastasia.
pi_202932488
We kunnen gaan invullen:

VVD:
AZ - Mark Rutte
J&V - Yeşilgöz
EZ - Micky Adriaansens
I&W - Mark Harbers
BHO - Liesje Schreinemacher
OCW2 - Dennis Wiersma
LNV2 - Christianne van der Wal
ZWS2 - Conny Helder

stas:
FIN - Aukje de Vries
J&V - Eric van der Burg
DEF - Christophe van der Maat

D66
FIN - Sigrid Kaag
DEF - Kajsa Ollongren
OCW - Robbert Dijkgraaf
VWS - Ernst Kuipers
EZ2 - Rob Jetten
J&V2 -

Stas:
BZK - Marietje Schaake
OCW -
EZ - Hans Vijlbrief

CDA
BuZa - Wopke Hoekstra
BZK
SZW
VRO - Hugo de Jonge

Stas:
I&W
FIN

CU:
LNV - Henk Staghouwer
SZW2 - Carola Scouten

Stas:
VWS - Maarten van Ooijen

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanca op 30-12-2021 18:53:42 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202932562
quote:
6s.gif Op maandag 27 december 2021 08:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De fles bubbels die voor oudjaarsavond was gereserveerd gaat wellicht vandaag al open, ja.
Dat begrijp ik. En met jou zullen vele (aspirant-) adoptieouders het glas heffen.
  donderdag 30 december 2021 @ 18:08:40 #294
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_202933300
Ollongren op Defensie :')_!
Order! Ordeeeeeeeeer!
  donderdag 30 december 2021 @ 18:48:56 #295
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_202934481
twitter
pi_202934564
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 18:48 schreef Smegma. het volgende:
[ twitter ]
Wat bezielt zo’n man eigenlijk om zo’n functie te willen? Wel mooi hoor. Maar zou zelf echt geen zin hebben om zijn huidige baan te verruilen voor een baan waarbij je de helft van de tijd wordt uitgekafferd door Greet en consorten
  donderdag 30 december 2021 @ 18:52:27 #297
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_202934585
Wat een embarmelijke ploeg stuurt VVD in. Yesilgoz op J&V is van hetzelfde laken en pak als Ollongren op Defensie. Ze heeft geen juridische achtergrond.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 30 december 2021 @ 18:53:07 #298
408813 crew  trein2000
pi_202934610
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 18:52 schreef Smegma. het volgende:
Wat een embarmelijke ploeg stuurt VVD in. Yesilgoz op J&V is van hetzelfde laken en pak als Ollongren op Defensie. Ze heeft geen juridische achtergrond.
Ach dat was met Dekker toch ook al zo’n succes…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator donderdag 30 december 2021 @ 18:53:14 #299
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202934615
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 18:48 schreef Smegma. het volgende:
[ twitter ]
Dat is onverwacht en opvallend maar wel een goede keuze, denk ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 30 december 2021 @ 18:54:30 #300
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_202934651
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 18:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ach dat was met Dekker toch ook al zo’n succes…
Ja, maar met Schreinemacher en Adriaansens heeft de VVD wel twee juristen. Nou ja, ik wens Yesilgöz veel succes met het kwijtraken en zoeken van de bonnetjes. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')