GroenLinks wil helemaal niet regeren, anders had minister Klaver al lang in de treveszaal gezeten.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Moet toch pijnlijk zijn voor GL als ze zien wat hun geloofsgenoten in Duitsland hebben weten te bereiken.
En een enkeling (hoeveel is nog onbekend) heeft uiteindelijk ook de dood gevonden omdat ze niet tijdig geëvacueerd werden. Ondanks dat bondgenoten en onze eigen ambassade al langere tijd de noodklok luidde. En dan ook nog de kamer verkeerd informeren over de keuze van 3 die men schijnbaar moest maken en met droge ogen beweren het niet hebben aan zien komen. En zelfs op de dag van de val van Kabul nog landelijke partijpolitiek (een etentje met wat oppositieleden) verkiezen boven de evacuatie regelen en een ander ging naar de bioscoop. Broekers-Knol, Kaag en Bijleveld zouden nooit meer terug moeten keren als minister of staatssecretaris. Ze hebben zichzelf gediskwalificeerd.quote:Op vrijdag 24 december 2021 17:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Verhaal in de volkskrant gelezen van de week? Er zijn daar echt heel wat kostbare dagen verspeeld voordat men eindelijk eens begon. Dat kun je niet zomaar wegpoetsen door te roepen 'ja maar later ging het wel goed'. Dat is misschien wel zo en dat is ook lovenswaardig.
Maar, er zijn wel Nederlanders en mensen die op ons rekenden in de meest hachelijke situaties gekomen door dat gekloot in het begin.
Ja, dit is inderdaad een schandalig deel. Ze hadden in juni uiterlijk moeten gaan evacueren.quote:Op vrijdag 24 december 2021 18:07 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
En een enkeling (hoeveel is nog onbekend) heeft uiteindelijk ook de dood gevonden omdat ze niet tijdig geëvacueerd werden. Ondanks dat bondgenoten en onze eigen ambassade al langere tijd de noodklok luidde. En dan ook nog de kamer verkeerd informeren over de keuze van 3 die men schijnbaar moest maken en met droge ogen beweren het niet hebben aan zien komen.
Ah, alle andere landen waren al klaar tijdens de val dus?quote:Op vrijdag 24 december 2021 18:07 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
En een enkeling (hoeveel is nog onbekend) heeft uiteindelijk ook de dood gevonden omdat ze niet tijdig geëvacueerd werden. Ondanks dat bondgenoten en onze eigen ambassade al langere tijd de noodklok luidde.
Er werd gezegd dat het minder goed zou gaan door de mensen aan de top, maar eenmaap begonnen viel in de executie uiteindelijk niet zo veel te winnen, wilde ik maar zeggen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 17:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Verhaal in de volkskrant gelezen van de week? Er zijn daar echt heel wat kostbare dagen verspeeld voordat men eindelijk eens begon. Dat kun je niet zomaar wegpoetsen door te roepen 'ja maar later ging het wel goed'.
Als een generaal in Buitenhof uiteenzet dat wij, Nederland, democratie hebben gebracht in een oerconservatief land en daar vrouwen opgeleid hebben tot politie bij onze missies. En er tegelijkertijd in de kamer doodleuk wordt gebrabbeld over bakstenen op elkaar metselen en het al dan niet drie mensen op de lijst zetten door de coalitie dan heb ik, als toch wel iemand met een redelijk pacifistische inborst, liever die generaal op de plek van Bijleveld of Kaag. Niet dat de evacuatie dan goed was verlopen, maar wel dat er dan echt werk was gemaakt van de lijst.quote:Op vrijdag 24 december 2021 19:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ah, alle andere landen waren al klaar tijdens de val dus?
Als ik iets niet op die post wil, is het wel een generaal of iemand anders uit het leger. De cultuur, die zogenaamde "can do mentaliteit" binnen het leger heeft iemand nodig die dat af remt. Iemand die politiek denkt, niet militair. Militairen genoeg op het ministerie, het is totaal onnodig dat een minister ook militair is.quote:Op vrijdag 24 december 2021 21:42 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:
[..]
Als een generaal in Buitenhof uiteenzet dat wij, Nederland, democratie hebben gebracht in een oerconservatief land en daar vrouwen opgeleid hebben tot politie bij onze missies. En er tegelijkertijd in de kamer doodleuk wordt gebrabbeld over bakstenen op elkaar metselen en het al dan niet drie mensen op de lijst zetten door de coalitie dan heb ik, als toch wel iemand met een redelijk pacifistische inborst, liever die generaal op de plek van Bijleveld of Kaag. Niet dat de evacuatie dan goed was verlopen, maar wel dat er dan echt werk was gemaakt van de lijst.
Als feminist heb ik in ieder geval heel erg te doen met de hoogte van het glazen plafond van de Afghaanse vrouwen. En, godzijdank, lijkt het glazen plafond voor Kaag richting het premierschap hier in Nederland momenteel op de juiste hoogte te liggen...
Lang verhaal, waarom je mij quote zie ik niet direct, je opmerking over Kaag komt ook uit de lucht vallen. Waarvan akte, dan maar.quote:Op vrijdag 24 december 2021 21:42 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:
[..]
Als een generaal in Buitenhof uiteenzet dat wij, Nederland, democratie hebben gebracht in een oerconservatief land en daar vrouwen opgeleid hebben tot politie bij onze missies. En er tegelijkertijd in de kamer doodleuk wordt gebrabbeld over bakstenen op elkaar metselen en het al dan niet drie mensen op de lijst zetten door de coalitie dan heb ik, als toch wel iemand met een redelijk pacifistische inborst, liever die generaal op de plek van Bijleveld of Kaag. Niet dat de evacuatie dan goed was verlopen, maar wel dat er dan echt werk was gemaakt van de lijst.
Als feminist heb ik in ieder geval heel erg te doen met de hoogte van het glazen plafond van de Afghaanse vrouwen. En, godzijdank, lijkt het glazen plafond voor Kaag richting het premierschap hier in Nederland momenteel op de juiste hoogte te liggen...
Jij vond de evacuatie goed verlopen. Maar de aanloop daarnaartoe was toch te potsierlijk voor woorden? Er lag niet eens een fatsoenlijke evacuatielijst die we de Fransen überhaupt hadden kunnen meegeven bij hun missie, als hun mail niet vermist was geraakt.quote:Op vrijdag 24 december 2021 21:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Lang verhaal, waarom je mij quote zie ik niet direct, je opmerking over Kaag komt ook uit de lucht vallen. Waarvan akte, dan maar.
Mijn pacifistische inborst gaat hier dus in mee.quote:Op vrijdag 24 december 2021 21:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als ik iets niet op die post wil, is het wel een generaal of iemand anders uit het leger. De cultuur, die zogenaamde "can do mentaliteit" binnen het leger heeft iemand nodig die dat af remt. Iemand die politiek denkt, niet militair. Militairen genoeg op het ministerie, het is totaal onnodig dat een minister ook militair is.
Inderdaad. Ze staat vooral bekend als zakkenvuller.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:47 schreef Hexagon het volgende:
Sophie in t Veld is ook een aparte keuze. Die vrouw staan nou niet echt bekend als een teamplayer.
De fles bubbels die voor oudjaarsavond was gereserveerd gaat wellicht vandaag al open, ja.quote:Op maandag 27 december 2021 04:11 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/p(...)uw-kabinet~a8e503cd/
Uit bronnen heb ik vernomen dat bij @:Janneke141 een spontaan feest is uitgebroken na het horen van dit nieuws.
Wacht maar tot ze een andere corrupte VVD'er hebben gevonden.quote:Op maandag 27 december 2021 08:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De fles bubbels die voor oudjaarsavond was gereserveerd gaat wellicht vandaag al open, ja.
Bij de VVD weet men uitstekend wat Het Volk en De Gewone Burger wil, daarom halen ze ook zoveel stemmen. Het is juist dat soort meerderheidsterreur waar ik op kots.quote:Op vrijdag 24 december 2021 17:56 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik heb echt het idee dat men bij de VVD soms geen idee heeft wat er leeft onder de burgers in Nederland, tenminste niet met gewone burgers daarom heb ik ook niets met deze partij, want is er voor mijn mening te weinig er voor het werkende volk en de mensen die buiten de boot vallen
Dat begrijp ik. En met jou zullen vele (aspirant-) adoptieouders het glas heffen.quote:Op maandag 27 december 2021 08:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De fles bubbels die voor oudjaarsavond was gereserveerd gaat wellicht vandaag al open, ja.
Wat bezielt zo’n man eigenlijk om zo’n functie te willen? Wel mooi hoor. Maar zou zelf echt geen zin hebben om zijn huidige baan te verruilen voor een baan waarbij je de helft van de tijd wordt uitgekafferd door Greet en consortenquote:
Ach dat was met Dekker toch ook al zo’n succes…quote:Op donderdag 30 december 2021 18:52 schreef Smegma. het volgende:
Wat een embarmelijke ploeg stuurt VVD in. Yesilgoz op J&V is van hetzelfde laken en pak als Ollongren op Defensie. Ze heeft geen juridische achtergrond.
Ja, maar met Schreinemacher en Adriaansens heeft de VVD wel twee juristen. Nou ja, ik wens Yesilgöz veel succes met het kwijtraken en zoeken van de bonnetjes.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach dat was met Dekker toch ook al zo’n succes…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |