abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202936515
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 19:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dit gaat om feiten. Dat jij hier zonder enige context loopt te beweren dat ze te zwak over kwam voor haar werk omdat ze ziek werd, terwijl het om een auto-immuunziekte gaat, dat is gewoon echt heel erg naar. Iedereen die ook maar 2 seconden gebruikt om er in te duiken weet ook dat dat frame niet klopt, dat zal dus geen probleem zijn. Hooguit bij wat FvD volk dat toch al een hekel aan haar heeft.
Nee, Hanca, dit gaat niet om feiten maar om hoe iets overkomt wat zo ongeveer het tegenovergestelde is van een feit in de praktijk.
pi_202936679
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 19:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Sowieso, Ivy League :') , alsof dat wat zegt. MIT, Stanford en Caltech zijn geen Ivy League, Brown en Rutgers wel. Het is vooral een 'League' voor tweederangs sportteams en brallende bedrijfskundestudentjes.
Iemand die fucking Rietveld doet, ook nog even cum laude afstudeerde in Natuurkunde onder een Nobelprijswinnaar, en tevens enorm goed met de media kan omgaan,geef me aub 20 van dit soort ministers :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202936747
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 19:41 schreef Tijger_m het volgende:

Dat is evidente onzin, Nederland is te klein voor een relevante krijgsmacht, zeker gezien het bedrag wat wij bereid zijn daaraan uit te geven.
Daarom bestaat de NATO ook en daar rollen bepaalde (financiele) afspraken en verplichtingen uit.

Maar nee, we willen weer een tandje goedkoper dus willen we "toegroeien naar het EU gemiddelde"... Wat een farce.
pi_202936829
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 19:53 schreef AchJa het volgende:

[..]
Daarom bestaat de NATO ook en daar rollen bepaalde (financiele) afspraken en verplichtingen uit.

Maar nee, we willen weer een tandje goedkoper dus willen we "toegroeien naar het EU gemiddelde"... Wat een farce.
Blij met je nieuwe baas Ollongren?
pi_202936845
Volgens mij is dit de lijst tot dusver?

Minister-president / Minister van Algemene Zaken (AZ) - VVD - Mark Rutte
Minister van Buitenlandse Zaken (BZ) - CDA - Wopke Hoekstra (genoemd)
Minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking (BZ) - VVD - Liesje Schreinemacher
Minister van Justitie en Veiligheid (JV) - VVD - Dilan Yesilgöz
Minister voor Rechtsbescherming (JV) - D66 -
Staatssecretaris Asiel en Migratie (JV) - VVD - Eric van der Burg
Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) - CDA
Minister voor Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening (BZK) - CDA - Hugo de Jonge (genoemd)
Staatssecretaris Koninkrijksrelaties en Digitalisering (BZK) - D66 -
Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) - D66 - Robbert Dijkgraaf (genoemd)
Minister voor Primair- en Voortgezet Onderwijs (OCW) - VVD - Dennis Wiersma
Staatssecretaris Cultuur en Media (OCW) - D66 -
Minister van Financiën (Fin) - D66 - Sigrid Kaag (genoemd)
Staatssecretaris Fiscaliteit (Fin) - CDA -
Staatssecretaris Toeslagen en Douane (Fin) - VVD - Aukje de Vries
Minister van Defensie (Def) - D66 - Kajsa Ollongren (genoemd)
Staatssecretaris van Defensie (Def) - VVD - Christophe van der Maat
Minister van Infrastructuur en Waterstaat (IW) - VVD - Mark Harbers
Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat (IW) - CDA -
Minister van Economische Zaken (EZK) - VVD - Micky Adriaansens
Minister voor Klimaat en Energie (EZK) - D66 - Rob Jetten (genoemd)
Staatssecretaris Mijnbouw (EZK) - D66 - Hans Vijlbrief (genoemd)
Minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) - CU - Henk Staghouwer
Minister voor Natuur en Stikstof (LNV) - VVD - Christianne van der Wal
Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) - CDA -
Minister voor Armoedebeleid, Participatie en Pensioenen (SZW) - CU - Carola Schouten
Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) - D66 - Ernst Kuipers (genoemd)
Minister voor Langdurige Zorg en Sport (VWS) - VVD - Conny Helder
Staatssecretaris Jeugd en Preventie (VWS) - CU - Maarten van Ooijen
pi_202936873
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 19:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, Hanca, dit gaat niet om feiten maar om hoe iets overkomt wat zo ongeveer het tegenovergestelde is van een feit in de praktijk.
Jij stelt dat het misschien terecht is dat ze zwak over komt door haar ziekte. En dat is gewoon een naar frame. Lees je eigen post maar terug.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_202936940
Dijkgraaf, vind ik leuk ^O^
pi_202936950
Ollongren op defensie RIP @AchJa
  donderdag 30 december 2021 @ 19:58:33 #284
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202936965
Ben trouwens wel benieuwd naar de verrichtingen van Rob Jetten, ik geloof wel dat hij een uitstekend minister kan worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_202936975
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 19:58 schreef -XOR- het volgende:
Ben trouwens wel benieuwd naar de verrichtingen van Rob Jetten, ik geloof wel dat hij een uitstekend minister kan worden.
:')
pi_202937070
@AchJa
Ollongren is je nieuwe baas. 😂🤣
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_202937121
Eerdere ministers van Defensie waren:

Joris Voorhoeve
Frank de Grave
Henk Kamp
Eimert van Middelkoop
Hans Hillen
Jeanine Hennis-Plasschaert
Ank Bijleveld

Misschien is Kajsa Ollongren dan wel een opluchting. Ik hoop dat ze een beetje Zweedse insteek naar het departement meeneemt. Zweden zijn enorme softies, maar volgens mij hebben ze hun defensie wel beter op orde dan wij.
pi_202937137
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 19:55 schreef DarkwingDuck het volgende:
Blij met je nieuwe baas Ollongren?
Gezien haar trackrecord hang ik de vlag nog niet uit, zeker niet aangezien er eoa onbekende VVD'er als SC aangesteld is...

Maar goed, het is afwachten en de D66 defensieparagraaf wordt natuurlijk niet als basis genomen voor het defensiebeleid. Ik hou mijn hart wel een beetje vast vwb dat EU en duurzame gedram van D66. Zitten we straks opgescheept met allerlei waardeloze hardware omdat het zo nodig europees en duurzaam moet zijn... Dat het van ellende uitelkaar dondert en je er geen deuk mee in een pakje boter slaat moet maar op de koop toegenomen worden.

En nog even over die europese krijgsmacht...

donderdag 30 december 2021 @ 20:06:38 #290
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202937256
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 19:58 schreef raptorix het volgende:

[..]
:')
Als onderhandelaar heeft hij het in ieder geval prima gedaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_202937300
Wie wordt nu D66 fractievoorzitter? Paternotte?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 30 december 2021 @ 20:09:41 #292
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_202937400
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:07 schreef Hanca het volgende:
Wie wordt nu D66 fractievoorzitter? Paternotte?
Van Wyenberg is nog niet genoemd voor een post. Kan die überhaupt terugkeren als kamerlid?
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_202937444
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:09 schreef JohnBercow het volgende:

[..]
Van Wyenberg is nog niet genoemd voor een post. Kan die überhaupt terugkeren als kamerlid?
Ja, staat op de lijst en Kaag en Jetten vallen weg dus er komen plekken open. Dan gaan ze gewoon van bovenaf de lijst afwerken.
pi_202937445
lees ook dat Eric van de Burgh een functie krijgt, kan nu al voorspellen dat dat de eerste persoon is die gaat vallen, de man is zo chronisch dom en zelfkicker dat ik hem 4 maanden geef.
pi_202937537
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:03 schreef Jojoke het volgende:
Eerdere ministers van Defensie waren:

Joris Voorhoeve
Frank de Grave
Henk Kamp
Eimert van Middelkoop
Hans Hillen
Jeanine Hennis-Plasschaert
Ank Bijleveld

Misschien is Kajsa Ollongren dan wel een opluchting. Ik hoop dat ze een beetje Zweedse insteek naar het departement meeneemt. Zweden zijn enorme softies, maar volgens mij hebben ze hun defensie wel beter op orde dan wij.
De eerste en laatste D66 mindef tot nu toe was Hans van Mierlo in 1981... Volgens mij stortte dat kabinet (van Agt II) ook binnen een jaar inelkaar... :')

Maar goed, Zweden:

quote:
Gisteravond heeft het Zweedse parlement het plan om 40% meer te investeren in de krijgsmacht, goedgekeurd. De grootste investering in de Zweedse Defensie sinds het begin van de Koude Oorlog heeft alles te maken met de toenemende dreiging vanuit Rusland, maar is ook een gigantische investering in de Zweedse economie.
Marineschepen.nl
  donderdag 30 december 2021 @ 20:12:58 #296
378682 JohnBercow
pi_202937543
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, staat op de lijst en Kaag en Jetten vallen weg dus er komen plekken open. Dan gaan ze gewoon van bovenaf de lijst afwerken.
Maar inderdaad Paternotte en anders denk ik van Weyenberg of Belhaj Vz. van de fractie.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  donderdag 30 december 2021 @ 20:15:00 #297
378682 JohnBercow
pi_202937618
twitter
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_202937834
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 19:57 schreef StephanL het volgende:
Dijkgraaf, vind ik leuk ^O^
Ik ben oprecht benieuwd. En ben bepaald geen D66-er.
pi_202937942
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:20 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Ik ben oprecht benieuwd. En ben bepaald geen D66-er.
Ik ook. Wel iemand die de media kent in ieder geval. Zal wel geen college meer komen met Dijkgraaf ;)
  donderdag 30 december 2021 @ 20:24:34 #300
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202938006
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:12 schreef JohnBercow het volgende:

[..]
Maar inderdaad Paternotte en anders denk ik van Weyenberg of Belhaj Vz. van de fractie.
Van Weyenberg lijkt me de meest solide van die drie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')