Ik weet het, het was een grapje.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Henk Kamp is een scheldwoord in Groningen: https://eenvandaag.avrotr(...)cheldwoord-geworden/
Wat mij betreft niet helemaal terecht, maar die nu benoemen is echt een keiharde klap in het gezicht van een heleboel mensen.
Of als je dan toch nieuw elan wil hebben kunnen ze wellicht Halbe Zijlstra, Fred Teeven, Alexander Pechtold en Kees Verhoeven van stal halen....quote:Op donderdag 30 december 2021 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Misschien is Henk Kamp ook nog wel beschikbaar. Als niet-randstad man kan die vast ook het vertrouwen winnen.
Kaag heeft oneindig veel meer kennis voor BuZa dan Hoekstra, of bedoel je dat niet?quote:Op donderdag 30 december 2021 14:48 schreef Piethur het volgende:
Hoekstra op BuZa, dat gaat genieten worden. Kaag heeft veel minder kennis maar denk dat die veel slimmer en gehaaider is dan de lompe Hoekstra.
Klopt, dat hij zo kundig is is ook de enige reden dat hij er nog zit en geen motie van wantrouwen kreeg.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:48 schreef Piethur het volgende:
Grappenhaus die niet terugkeert, toch iemand die dat lastige ministerie wel redelijk goed onder de knie had maar door persoonlijke gekkigheden (bruiloft, liedje over mondkapjes) eigenlijk gewoon niet verder kon.
Had altijd beetje het idee dat hij wel kundig was maar compleet wereldvreemd.
Stimmt zo bedoel ik dat, eigenlijk qua financiën zou Hoekstra veel slimmer moeten zijn maar ook daar denk ik dat Kaag voor de algehele BV Nederland veel beter is, subtieler, lange termijn, geslepenerquote:Op donderdag 30 december 2021 14:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Kaag heeft oneindig veel meer kennis voor BuZa dan Hoekstra, of bedoel je dat niet?
Ik denk dat hij bedoelt dat Kaag minder kennis heeft voor financiën. Ben ik het ook wel mee eens. De meeste kennis komt wel van je ambtenaren natuurlijk, maar de commissie financiën is wel altijd heel zwaar bezet in de kamer. Het komt natuurlijk gek over als de minister de enige is die een aantal regelingen niet kent, bijvoorbeeld. Dat de commissie tijsens het debat de minister moet helpen. Ik hoop dat ze dat kan voorkomen.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Kaag heeft oneindig veel meer kennis voor BuZa dan Hoekstra, of bedoel je dat niet?
Want op haar vorige posten was ze zo succesvol....quote:Op donderdag 30 december 2021 14:51 schreef Piethur het volgende:
[..]
Stimmt zo bedoel ik dat, eigenlijk qua financiën zou Hoekstra veel slimmer moeten zijn maar ook daar denk ik dat Kaag voor de algehele BV Nederland veel beter is, subtieler, lange termijn, geslepener
Kundig?quote:Op donderdag 30 december 2021 14:48 schreef Piethur het volgende:
Grappenhaus die niet terugkeert, toch iemand die dat lastige ministerie wel redelijk goed onder de knie had maar door persoonlijke gekkigheden (bruiloft, liedje over mondkapjes) eigenlijk gewoon niet verder kon.
Had altijd beetje het idee dat hij wel kundig was maar compleet wereldvreemd.
Hoekstra op BuZa, dat gaat genieten worden. Kaag heeft veel minder kennis maar denk dat die veel slimmer en gehaaider is dan de lompe Hoekstra.
Ja, kundig. Van strompelen van het ene naar het andere schandaal op het ministerie, naar de eerste 3 jaar eigenlijk geen enkel schandaal en het vierde jaar alleen rondom Grapperhaus zelf, niet rondom het ministerie.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kundig?
De persoon die er voor wil(de) zorgen dat het NCTV zijn persoonlijke AIVD/MIVD zou worden, maar dan zonder die vervelende controles?
Dit inderdaad, inhoudelijk ben ik geen fan van de man maar zijn ministerie heeft hij volgens mij prima aangestuurd.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, kundig. Van strompelen van het ene naar het andere schandaal op het ministerie, naar de eerste 3 jaar eigenlijk geen enkel schandaal en het vierde jaar alleen rondom Grapperhaus zelf, niet rondom het ministerie.
Is natuurlijk altijd voldoende op te merken over wat ie heeft gedaan, maar denk dat het minsterie van Justitie (naast het ministerie welke de belastingdienst onder zich heeft) misschien wel het meest giftige ministerie is. Moeilijk, gevoelig en heb altijd het gevoel dat vanuit het ministerie en vanuit de ambtelijke top je niet heel goed wordt geïnformeerd en geholpen.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit inderdaad, inhoudelijk ben ik geen fan van de man maar zijn ministerie heeft hij volgens mij prima aangestuurd.
https://www.computable.nl(...)lan-grapperhaus.htmlquote:Op donderdag 30 december 2021 14:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, kundig. Van strompelen van het ene naar het andere schandaal op het ministerie, naar de eerste 3 jaar eigenlijk geen enkel schandaal en het vierde jaar alleen rondom Grapperhaus zelf, niet rondom het ministerie.
Ik denk dat je haar om een boodschap kunt sturen, echter lijkt het mij als leidinggevende of als tegenstander niet heel prettig, spijkerharde tante. Wellicht wel iets dat je nodig hebt op die positie maar niet mijn soort persoonquote:Op donderdag 30 december 2021 14:54 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Want op haar vorige posten was ze zo succesvol....
Maar geslepener is ze zeker, praat altijd met dubbele tong en iedereen om haar heen moet zeer goed oppassen om geen mes in de rug te krijgen.
Of kunde, proberen de strijd tegen criminaliteit makkelijker te maken. Het is maar net wat je prioriteit is. En bij een minister van justitie moet die bij criminalteitsbestrijding liggen, zou ik zeggen.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
https://www.computable.nl(...)lan-grapperhaus.html
https://www.security.nl/p(...)chatberichten+krijgt
Dat is onkunde. Moedwillig de privacy van anderen vernietigen.
Een minister van justitie is er in bredere zin voor de bescherming van de rechtsorde.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of kunde, proberen de strijd tegen criminaliteit makkelijker te maken. Het is maar net wat je prioriteit is. En bij een minister van justitie moet die bij criminalteitsbestrijding liggen, zou ik zeggen.
de persoon die in brabant twee keer zijn coalitie heeft zien vallen wordt nu staatsecretaris weet niet of dat een hele slimme keuze is.quote:Zij noemen ook de naam van jurist en bestuurskundige Christophe van der Maat (41), als staatssecretaris van Defensie. Hij is nu gedeputeerde voor de VVD in de provincie Noord Brabant.
Wet op de privacy e.d. valt toch meer onder BiZa, volgens mij. Bij kamervragen over zoz'n onderwerp zie je dacht ik meestal die minister.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een minister van justitie is er in bredere zin voor de bescherming van de rechtsorde.
Het moedwillig torpederen van privacy van burgers noem ik geen kunde.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of kunde, proberen de strijd tegen criminaliteit makkelijker te maken. Het is maar net wat je prioriteit is. En bij een minister van justitie moet die bij criminalteitsbestrijding liggen, zou ik zeggen.
Privacy valt onder veel ministeries tegenwoordig.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wet op de privacy e.d. valt toch meer onder BiZa, volgens mij. Bij kamervragen over zoz'n onderwerp zie je dacht ik meestal die minister.
Als Grapperhaus dus zo'n proefballon probeert, moet Ollongren het afschieten als het echt niet kan.
Ik zit dan anders in die afweging dan jij, inderdaad. Hij zit daar voor mijn veiligheid, dus voor het aanpakken van zoveel mogelijk criminaliteit.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het moedwillig torpederen van privacy van burgers noem ik geen kunde.
Hij is eindverantwoordelijk voor mijn veiligheid. Dat mijn privacy veilig is. Dat mijn persoontje veilig is.
Het moedwillig er voor willen zorgen dat zijn ministerie een ongecontroleerde dataverzamelaar wordt, is onkunde.
Er zijn bij de AIVD/MIVD niets voor niks controles. Die zijn er voor de veiligheid van ons, de burger. Voor onze privacy.
Maar als je graag wil dat criminaliteitsbestrijding veel belangrijker is dan de privacy van de burgers, dan zit je bij hem inderdaad goed.
Los van het feit dat BinZa en justitie elkaar onhandig overlappen op dat vlak is de rechtsorde min of meer het raamwerk dat het moreel-juridisch welbevinden van de samenleving moet garanderen. Zo wordt bij een misdrijf de rechtsorde hersteld door de dader te straffen.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wet op de privacy e.d. valt toch meer onder BiZa, volgens mij. Bij kamervragen over zoz'n onderwerp zie je dacht ik meestal die minister.
Als Grapperhaus dus zo'n proefballon probeert, moet Ollongren het afschieten als het echt niet kan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |