Er is de komende jaren geen good cop voor landbouw. Er zullen allerlei giffen worden verboden, de veestapel moet enorm inkrimpen en er moet landbouwgrond naar natuur en wonen. Er zal heel weinig goed nieuws zijn voor de boeren.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb bij dat lijstje juist het idee dat CU de good cop op Landbouw mag zijn. Alles rondom stikstof lijkt me voor de VVD bad cop.
Nee, dit is de persoon die het dossier Groningen vlot moet trekken. Gaswinning is mijnbouw. Dit is dus eigenlijk de staatssecretaris van Groningen en andere gasvelden. En dus vooral de staatssecretaris van herstelbetaling en besluiten over gaswinning onder de noordzee/waddenzee.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:36 schreef 297534 het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar de staatssecretaris voor Mijnbouw. Relevante werkervaring in de mijnbouw strekt tot aanbeveling?
En ik ben ongelofelijk blij, noem het zelfs opgelucht, dat er geen Christelijke partij meer zit op een ministerie dat zo'n diepgaande invloed heeft op de samenleving.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Minister van landbouw wordt de minister van sanering en uitkopen (en eventueel zelfs gedwongen verkoop), daar ga je niet mee scoren.
Armoedebeleid past wel bij CU, maar dan had ik echt toch nog liever gewoon onderwijs gehouden om pal te staan voor artikel 23. En weer preventie en jeugd snap ik echt niet, dan had de prima bestuurder Blokhuis ook gewoon moeten blijven. Niemand die ontevreden over hem was.
Waarom komt daar een staatssecretaris voor eigenlijk?quote:Op donderdag 30 december 2021 11:36 schreef 297534 het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar de staatssecretaris voor Mijnbouw. Relevante werkervaring in de mijnbouw strekt tot aanbeveling?
Ja en ik wel met rechtsbescherming. Dat heeft Sander Dekker wel legendarisch slecht gedaan.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Met digitalisering, klimaat, cultuur en media, hoger onderwijs en ook financien ben ik wel helemaal happy ja.
Ah duidelijk. Blijft een gekke naamgeving.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dit is de persoon die het dossier Groningen vlot moet trekken. Gaswinning is mijnbouw. Dit is dus eigenlijk de staatssecretaris van Groningen en andere gasvelden. En dus vooral de staatssecretaris van herstelbetaling en besluiten over gaswinning onder de noordzee/waddenzee.
Diegene wordt chef 'Groningendossier'.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:38 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Waarom komt daar een staatssecretaris voor eigenlijk?
Ollongren op defensie is op weg naar een Europees Leger: https://www.ad.nl/politie(...)pees-leger~aaf5a96e/quote:Op donderdag 30 december 2021 11:35 schreef Raw85 het volgende:
Ollongren mogelijk op Defensie had ik trouwens nooit bedacht, ik dacht dat die helemaal klaar was met Den Haag.
Laat wel zien hoe dun de spoeling is qua kandidaten.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:35 schreef Raw85 het volgende:
Ollongren mogelijk op Defensie had ik trouwens nooit bedacht, ik dacht dat die helemaal klaar was met Den Haag.
Of hoe Ollongren, die toch niet voor niets vice-premier was, gewaardeerd wordt binnen D66.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:41 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Laat wel zien hoe dun de spoeling is qua kandidaten.
Hoewel Dekker geen hoogvlieger is doet die natuurlijk ook alleen maar wat het kabinet als geheel besluit. Maar dat is in het akkoord nu wel beter geregeld.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:38 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ja en ik wel met rechtsbescherming. Dat heeft Sander Dekker wel legendarisch slecht gedaan.
Dat is ook wel waar. Rechtsbescherming had voor dit kabinet geen hoge prioriteit.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoewel Dekker geen hoogvlieger is doet die natuurlijk ook alleen maar wat het kabinet als geheel besluit. Maar dat is in het akkoord nu wel beter geregeld.
Dat vind ik te kort door de bocht. Rutte geeft op tv aan dat er meer geld naar de sociale advocatuur moet en in plaats van dat met beide handen aan te grijpen stuurt hij de volgende dag een brief naar de kamer met "helemaal niet nodig". Dan ben je toch echt zelf verantwoordelijk.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoewel Dekker geen hoogvlieger is doet die natuurlijk ook alleen maar wat het kabinet als geheel besluit. Maar dat is in het akkoord nu wel beter geregeld.
Niks mis mee als het een flexibel model wordt. Waarbij iedereen zijn soevereiniteit behoud om zijn/haar militairen in te zetten, maar waarbij de nationale Europese legers wel geïntegreerd en onder 1 commando operaties kunnen uitvoeren en waarbij de aanschaf van materieel op Europees niveau op elkaar wordt afgestemdquote:Op donderdag 30 december 2021 11:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ollongren op defensie is op weg naar een Europees Leger: https://www.ad.nl/politie(...)pees-leger~aaf5a96e/
Ja oke, dan ben je wel een sukkel als minister ja.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat vind ik te kort door de bocht. Rutte geeft op tv aan dat er meer geld naar de sociale advocatuur moet en in plaats van dat met beide handen aan te grijpen stuurt hij de volgende dag een brief naar de kamer met "helemaal niet nodig". Dan ben je toch echt zelf verantwoordelijk.
Dit gaat wel gebeuren, denk ik zo.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:20 schreef Hexagon het volgende:
Ik hoop wel dat ze Wopke niet op Buitenlandse zaken zetten. Die is niet zo heel diplomatiek.
Ik vind eigenlijk dat ze de landmacht moeten afschaffen. Wij hebben meer aan de luchtmacht en marine.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:45 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Niks mis mee als het een flexibel model wordt. Waarbij iedereen zijn soevereiniteit behoud om zijn/haar militairen in te zetten, maar waarbij de nationale Europese legers wel geïntegreerd en onder 1 commando operaties kunnen uitvoeren en waarbij de aanschaf van materieel op Europees niveau op elkaar wordt afgestemd.
Ben Knapen op BZ en Hoekstra naar SZW zou ook nog kunnen.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:51 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:
[..]
Dit gaat wel gebeuren, denk ik zo.
Dat was ook het eerste wat ik dacht.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:19 schreef Hanca het volgende:
Als dit echt het lijstje is, heeft de CU enorm slecht onderhandeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |