abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202922034
Ollongren mogelijk op Defensie had ik trouwens nooit bedacht, ik dacht dat die helemaal klaar was met Den Haag.
pi_202922048
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik heb bij dat lijstje juist het idee dat CU de good cop op Landbouw mag zijn. Alles rondom stikstof lijkt me voor de VVD bad cop.
Er is de komende jaren geen good cop voor landbouw. Er zullen allerlei giffen worden verboden, de veestapel moet enorm inkrimpen en er moet landbouwgrond naar natuur en wonen. Er zal heel weinig goed nieuws zijn voor de boeren.

Het enige wat landbouw zal gaan doen is de ombouw naar kringlooplandbouw, maar dat zal ook met allerlei verboden gaan gebeuren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_202922054
Ik ben vooral benieuwd naar de staatssecretaris voor Mijnbouw. Relevante werkervaring in de mijnbouw strekt tot aanbeveling?
pi_202922106
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:36 schreef 297534 het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar de staatssecretaris voor Mijnbouw. Relevante werkervaring in de mijnbouw strekt tot aanbeveling?
Nee, dit is de persoon die het dossier Groningen vlot moet trekken. Gaswinning is mijnbouw. Dit is dus eigenlijk de staatssecretaris van Groningen en andere gasvelden. En dus vooral de staatssecretaris van herstelbetaling en besluiten over gaswinning onder de noordzee/waddenzee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_202922120
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Minister van landbouw wordt de minister van sanering en uitkopen (en eventueel zelfs gedwongen verkoop), daar ga je niet mee scoren.

Armoedebeleid past wel bij CU, maar dan had ik echt toch nog liever gewoon onderwijs gehouden om pal te staan voor artikel 23. En weer preventie en jeugd snap ik echt niet, dan had de prima bestuurder Blokhuis ook gewoon moeten blijven. Niemand die ontevreden over hem was.
En ik ben ongelofelijk blij, noem het zelfs opgelucht, dat er geen Christelijke partij meer zit op een ministerie dat zo'n diepgaande invloed heeft op de samenleving.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_202922127
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:36 schreef 297534 het volgende:
Waarom komt daar een staatssecretaris voor eigenlijk?
pi_202922129
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Met digitalisering, klimaat, cultuur en media, hoger onderwijs en ook financien ben ik wel helemaal happy ja.
Ja en ik wel met rechtsbescherming. Dat heeft Sander Dekker wel legendarisch slecht gedaan.
pi_202922142
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dit is de persoon die het dossier Groningen vlot moet trekken. Gaswinning is mijnbouw. Dit is dus eigenlijk de staatssecretaris van Groningen en andere gasvelden. En dus vooral de staatssecretaris van herstelbetaling en besluiten over gaswinning onder de noordzee/waddenzee.
Ah duidelijk. Blijft een gekke naamgeving.
pi_202922153
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:38 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Waarom komt daar een staatssecretaris voor eigenlijk?
Diegene wordt chef 'Groningendossier'.
  donderdag 30 december 2021 @ 11:39:47 #60
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202922155
Ollongren terug, dat kan echt niet.
pi_202922200
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:35 schreef Raw85 het volgende:
Ollongren mogelijk op Defensie had ik trouwens nooit bedacht, ik dacht dat die helemaal klaar was met Den Haag.
Ollongren op defensie is op weg naar een Europees Leger: https://www.ad.nl/politie(...)pees-leger~aaf5a96e/
pi_202922213
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:35 schreef Raw85 het volgende:
Laat wel zien hoe dun de spoeling is qua kandidaten.
pi_202922246
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:41 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Laat wel zien hoe dun de spoeling is qua kandidaten.
Of hoe Ollongren, die toch niet voor niets vice-premier was, gewaardeerd wordt binnen D66.
  donderdag 30 december 2021 @ 11:42:59 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202922267
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:38 schreef 297534 het volgende:

[..]
Ja en ik wel met rechtsbescherming. Dat heeft Sander Dekker wel legendarisch slecht gedaan.
Hoewel Dekker geen hoogvlieger is doet die natuurlijk ook alleen maar wat het kabinet als geheel besluit. Maar dat is in het akkoord nu wel beter geregeld.
pi_202922285
NU lijkt het alsof ze eerst de posten verdelen en daarna de poppetjes. Maar vaak zal dat ook wel omgekeerd zijn. Dat een partij en goede kandidaat heeft en daarom een post krijgt.
pi_202922309
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hoewel Dekker geen hoogvlieger is doet die natuurlijk ook alleen maar wat het kabinet als geheel besluit. Maar dat is in het akkoord nu wel beter geregeld.
Dat is ook wel waar. Rechtsbescherming had voor dit kabinet geen hoge prioriteit.
pi_202922310
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat vind ik te kort door de bocht. Rutte geeft op tv aan dat er meer geld naar de sociale advocatuur moet en in plaats van dat met beide handen aan te grijpen stuurt hij de volgende dag een brief naar de kamer met "helemaal niet nodig". Dan ben je toch echt zelf verantwoordelijk.
  donderdag 30 december 2021 @ 11:44:39 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202922311
Mijnbouw zal ook nog wel over de zoutwinning gaan, daar zijn ook wel problemen.
pi_202922329
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ollongren op defensie is op weg naar een Europees Leger: https://www.ad.nl/politie(...)pees-leger~aaf5a96e/
Niks mis mee als het een flexibel model wordt. Waarbij iedereen zijn soevereiniteit behoud om zijn/haar militairen in te zetten, maar waarbij de nationale Europese legers wel geïntegreerd en onder 1 commando operaties kunnen uitvoeren en waarbij de aanschaf van materieel op Europees niveau op elkaar wordt afgestemd :) .
  donderdag 30 december 2021 @ 11:45:23 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202922330
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat vind ik te kort door de bocht. Rutte geeft op tv aan dat er meer geld naar de sociale advocatuur moet en in plaats van dat met beide handen aan te grijpen stuurt hij de volgende dag een brief naar de kamer met "helemaal niet nodig". Dan ben je toch echt zelf verantwoordelijk.
Ja oke, dan ben je wel een sukkel als minister ja. :')
pi_202922430
Nu alleen nog hopen dat Daniël Koerhuis zo ver mogelijk weg blijft van een functie als bewindspersoon :{
pi_202922506
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:20 schreef Hexagon het volgende:
Ik hoop wel dat ze Wopke niet op Buitenlandse zaken zetten. Die is niet zo heel diplomatiek.
Dit gaat wel gebeuren, denk ik zo.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 30 december 2021 @ 11:53:37 #73
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202922552
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:45 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Niks mis mee als het een flexibel model wordt. Waarbij iedereen zijn soevereiniteit behoud om zijn/haar militairen in te zetten, maar waarbij de nationale Europese legers wel geïntegreerd en onder 1 commando operaties kunnen uitvoeren en waarbij de aanschaf van materieel op Europees niveau op elkaar wordt afgestemd :) .
Ik vind eigenlijk dat ze de landmacht moeten afschaffen. Wij hebben meer aan de luchtmacht en marine.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202922606
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:51 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:

[..]
Dit gaat wel gebeuren, denk ik zo.
Ben Knapen op BZ en Hoekstra naar SZW zou ook nog kunnen.
pi_202922769
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:19 schreef Hanca het volgende:
Als dit echt het lijstje is, heeft de CU enorm slecht onderhandeld.
Dat was ook het eerste wat ik dacht.
Oh en nieuws: Ferd keert niet terug.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')