SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Dat staat er niet:quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:08 schreef miss_sly het volgende: Hier een artikel over besmettingen en buitenlucht: https://www.volkskrant.nl(...)-het-virus~ba32ab64/ De kans is een factor 20 kleiner, maar bepaald niet nihil en maatregelen als afstand houden blijven ook buiten van belang.
Eens, maar ik haalde hem aan omdat hij grootste voorvechter van buiten vs. binnen ook wel inziet dat het iets genuanceerder ligt dan 'buiten kan alles', en dat is zoals hij het eerder bracht.quote:
Point being dat de kans niet nihil is, zoals hier zo vaak wordt gezegd. De kans is aanwezig, en als je niet voldoende afstand houdt voor een te lange tijd, wordt ie ook echt groter.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat staat er niet: "De kans is er alleen wel een keer of twintig kleiner, schat een net verschenen overzichtsstudie." Dat is heel wat minder concreet...
Oh eens hoor, maar volgens mij is het ook geen rocketscience in die zin dat dit soort dingen voor de meeste virussen gelden, ook dingen als het ventileren van ruimtes zijn common sense.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:18 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Eens, maar ik haalde hem aan omdat hij grootste voorvechter van buiten vs. binnen ook wel inziet dat het iets genuanceerder ligt dan hoe hij het eerder bracht.
Je hebt altijd mensen die de wet overreden. Maar nu ben je opeens een deugneus als je je aan de regels houdt en worden mensen daar chagrijnig van.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:52 schreef Qarrad het volgende: [..] Je bedoelt wat toch al gebeurt en eigenlijk standaard is in Nederland, alleen springt het nu meer in het oog? De handhaving is al jaren wegbezuinigd.
Er zijn wel meer risico's buiten. Maar dat wil niet zeggen dat we dan maar alles moeten verbieden.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Point being dat de kans niet nihil is, zoals hier zo vaak wordt gezegd. De kans is aanwezig, en als je niet voldoende afstand houdt voor een te lange tijd, wordt ie ook echt groter.
Wat voor mij wel als een paal boven water staat is dat de overheid veel te lang gewacht heeft om ventileren prominent op de agenda te zetten. Dat heeft er natuurlijk ook mee te maken dat Maurice de Hond een enorme vervelende persoonlijkheid heeft die je liever niet gelijk wil geven. Elk andere voorvechter hiervan was waarschijnlijk meer serieus genomen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oh eens hoor, maar volgens mij is het ook geen rocketscience in die zin dat dit soort dingen voor de meeste virussen gelden, ook dingen als het ventileren van ruimtes zijn common sense.
Als je binnen een tijdje op 1,5 meter zit is de kans ook niet nihil. Je moet ergens een balans vinden, en voor de buitenlucht is die "balans" nu veel te streng.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Point being dat de kans niet nihil is, zoals hier zo vaak wordt gezegd. De kans is aanwezig, en als je niet voldoende afstand houdt voor een te lange tijd, wordt ie ook echt groter.
Dat zeg ik toch ook nergens? Ik zeg alleen dat de kans buiten niet nihil is. Zoals hier met enige regelmaat wordt beweerd.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Er zijn wel meer risico's buiten. Maar dat wil niet zeggen dat we dan maar alles moeten verbieden.
Dat is leuk, maar het is nu gewoon te streng.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook nergens? Ik zeg alleen dat de kans buiten niet nihil is. Zoals hier met enige regelmaat wordt beweerd.
De vraag is wat 'nihil' is. Ik vind een factor 20 minder (als dat zou kloppen) nogal wat.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook nergens? Ik zeg alleen dat de kans buiten niet nihil is. Zoals hier met enige regelmaat wordt beweerd.
Ik herhaal nog maar eens een keer dat ik niets zeg over wat ik vind van hoe men met 'buiten' om gaat, maar alleen dat de kans niet nihil is.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:34 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat is leuk, maar het is nu gewoon te streng.
Dat manifest van Halsema was super goed, misschien zou ze als statement kunnen besluiten dit weekend geen handhaving in te zetten voor de ijsrazzias in haar gemeente 😄
Ben benieuwd of Amsterdam ook wat ze zegt idd dingen sneller open gaat gooien voor jongeren met testen, zou mooi zijn, de rest moet dan feitelijk wel volgen, en even later kan het dan voor iedereen.
Nihil is 0, niks, noppes, nada, helemaal niet. Dat is simpelweg niet waar.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De vraag is wat 'nihil' is. Ik vind een factor 20 minder (als dat zou kloppen) nogal wat.
Fitness verboten, fussball aussradiert. Turnen, handbal, alles.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 02:54 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Sporten en schaatsen is gezond laat mensen het vooral doen. Ik lees de laatste tijd tig keer we moeten gezonder gaan leven maar vervolgens maken we het onmogelijk. Schiet mij dan maar lek hoor.
Het kwaad van de VVD was al geschied voor corona dus dat is irrelevant, pas als die nog naar veel grotere hoogte worden gestemd in maart wordt dat relevant.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 01:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Say that again? Henk en Ingrid stuwen de VVD naar eenzame hoogte. Henk en Ingrid staan voor 80% achter de avondklok. Henk en Ingrid sloten eigenhandig de scholen in de eerste golf. Dankzij Henk en Ingrid kreeg mr de Jongenzijn gewenste muilkorfplicht.
Politici zijn er niet voor ethische kwesties. Democratie en ethiek gaan niet hand in hand. Nadeel van een democratie.
De kans dat je overreden wordt door een bus ook niet. Laten we dan maar lekker binnen blijven zitten.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nihil is 0, niks, noppes, nada, helemaal niet. Dat is simpelweg niet waar.
Het minste wat we hier in het topic kunnen doen, is het bij de feiten houden. Dit is een feit: de kans om buiten besmet te raken, is NIET NIHIL.
In stadions zijn mensen ook besmet geraakt. Anfield, San Siro. Dat waren superspread events, achteraf. Is buiten inderdaad.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het minste wat we hier in het topic kunnen doen, is het bij de feiten houden. Dit is een feit: de kans om buiten besmet te raken, is NIET NIHIL.
Kan best natuurlijk maar relatief gezien zit buiten het probleem niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:13 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Grotendeels eens met deze post, maar ook Maurice de Hond is hier gedeeltelijk op terug te komen door te zeggen dat als je met iemand face to face buiten praat je toch nog reële kans hebt om besmet te worden door toedoen van kleine druppeltjes.
Wat een bullshit. Jezus mina, het niveau wordt hier ook echt dagelijks lager, he?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De kans dat je overreden wordt door een bus ook niet. Laten we dan maar lekker binnen blijven zitten.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In stadions zijn mensen ook besmet geraakt. Anfield, San Siro. Dat waren superspread events, achteraf. Is buiten inderdaad.
Maar dat is met zn allen op elkaar. Op een bevroren plas met volk, maar voldoende onderlinge afstand? Ik geloof daar totaal niet in dat een virus dan kan overspringen.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Verkeersongelukken overbelasten de zorg niet, dus nergens voor nodig. Loop er maar lekker onder hoor, vooral doen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De kans dat je overreden wordt door een bus ook niet. Laten we dan maar lekker binnen blijven zitten.
Nooit bewezen. Kans is een stuk groter dat de verspreidingen plaatsvonden in het OV/kroegen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In stadions zijn mensen ook besmet geraakt. Anfield, San Siro. Dat waren superspread events, achteraf.
Relatief gezien is het wel nihil. Denk aan alle protesten, volle stranden, natuurgebieden etc. het afgelopen jaar.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als we dan toch semantisch worden. Nihil wordt vaak gebruikt om aan te geven dat iets inderdaad 0 of verwaarloosbaar is, dus dicht bij maar niet per se 0.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens. Zie ook het feestje van Willem II omtrent Europa League wedstrijd.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Relatief gezien is het wel nihil. Denk aan alle protesten, volle stranden, natuurgebieden etc. het afgelopen jaar.
Totaal geen massale besmettingen of invloed op stijgingen.
Als je bovendien concessies moet doen voor draagvlak zit daar juist een oplossing in.
Dan moet je ook alles eromheen meenemen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In stadions zijn mensen ook besmet geraakt. Anfield, San Siro. Dat waren superspread events, achteraf. Is buiten inderdaad.
Maar dat is met zn allen op elkaar. Op een bevroren plas met volk, maar voldoende onderlinge afstand? Ik geloof daar totaal niet in dat een virus dan kan overspringen.
Kroeg is ook nooit bewezen. De kans is een stuk groter dat de verspreidingen plaatsvonden in werksituatie.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Nooit bewezen. Kans is een stuk groter dat de verspreidingen plaatsvonden in het OV/kroegen.
Nihil is toch bijna nul, niet nul?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik herhaal nog maar eens een keer dat ik niets zeg over wat ik vind van hoe men met 'buiten' om gaat, maar alleen dat de kans niet nihil is.
Dat was wel bijna allemaal bij mooi weer en hoge(re) temperaturen. Er liepen in de zomer ook veel minder besmettelijke mensen rond natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Relatief gezien is het wel nihil. Denk aan alle protesten, volle stranden, natuurgebieden etc. het afgelopen jaar.
Totaal geen massale besmettingen of invloed op stijgingen.
Als je bovendien concessies moet doen voor draagvlak zit daar juist een oplossing in.
Maar misschien moet je dat risico gewoon accepteren?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En deze keer hebben we (hopelijk) een flinke hoeveelheid vaccinaties er bij. Dan zijn maatregelen niet meer nodig.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat was wel bijna allemaal bij mooi weer en hoge(re) temperaturen. Er liepen in de zomer ook veel minder besmettelijke mensen rond natuurlijk.
Let maar op als straks het voorjaar z'n intrede doet dan gaan die besmettingscijfers als een baksteen weer omlaag.
Ja precies, daarom is het strenge beleid voor buiten disproportioneel en moet het gewoon veel losser.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:49 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Eens. Zie ook het feestje van Willem II omtrent Europa League wedstrijd.
Achteraf heeft de GGD aangegeven dat niet één besmetting terug te herleiden was hiernaar.
Klopt in mei wordt het beter en in september weer slechterquote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat was wel bijna allemaal bij mooi weer en hoge(re) temperaturen. Er liepen in de zomer ook veel minder besmettelijke mensen rond natuurlijk.
Let maar op als straks het voorjaar z'n intrede doet dan gaan die besmettingscijfers als een baksteen weer omlaag.
Maar dan wordt er binnen ook meer geventileerd en zijn mensen sowieso meer buiten. Bovendien is de weerstand beter.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In september zijn er zoveel mensen gevaccineerd dat het probleem ondervangen zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt in mei wordt het beter en in september weer slechter
Zin inquote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ben zeer benieuwd. Ik hoop zelfs al halverwege/eind april.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt in mei wordt het beter en in september weer slechter
kroeg is binnen, dus dat gaat hem niet wordenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Kroeg is ook nooit bewezen. De kans is een stuk groter dat de verspreidingen plaatsvonden in werksituatie.
Wat mij betreft mogen de kroegen en stadions wel weer open!
Idd goed weer, risicogroepen gevaccineerd zodat ziekenhuisopname voorkomen wordt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:56 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ben zeer benieuwd. Ik hoop zelfs al halverwege/eind april.
Hopelijk gaat het weer mee zitten.
Onder de 16 jaar sowieso (nog) niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:01 schreef Cynicio het volgende:
Wanneer de lente officieel begint eind maart zouden we minimaal wel rond de 2 miljoen vaccinaties moeten zitten dus als andere factoren gelijk blijven t.o.v. vorig jaar (varianten????) kan de zomer best goed zijn. Zit natuurlijk overlap in van eerste en tweede prikken, maar bedenk ook dat de te prikken populatie lager is dan de werkelijke landsbevolking. Ik geloof dat naar boven afgerond 15 miljoen mensen geprikt moeten worden.
Tja maar je ziet het ook altijd terug in de griep zonder maatregelen. Dat is niet alleen te verklaren doordat mensen iets vaker buiten zitten, want veel werk vindt gewoon binnen plaats. Niet alleen in kantoren, maar ook in de zorg enz. Er is vast weleens een griepgolf buiten het klassieke griepseizoen, zeker lokaal, maar de seizoenstrend is altijd duidelijk zichtbaar.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dat van de hogere temperaturen blijft een interessante theorie.
Juist, en bij die 2 miljoen zijn Astra-Zeneca en de extra leveringen van Moderna in februari niet opgeteld. Ik neem aan dat van J&J geen sprake is tot minimaal april.. helaas.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Onder de 16 jaar sowieso (nog) niet.
Ik heb al 2 keer griep in de zomer gehad. Dan kijken mensen je verbaasd aan van: hoe kun je griep hebben in de zomer.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:04 schreef Chia het volgende:
[..]
Tja maar je ziet het ook altijd terug in de griep zonder maatregelen. Dat is niet alleen te verklaren doordat mensen iets vaker buiten zitten, want veel werk vindt gewoon binnen plaats. Niet alleen in kantoren, maar ook in de zorg enz. Er is vast weleens een griepgolf buiten het klassieke griepseizoen, zeker lokaal, maar de seizoenstrend is altijd duidelijk zichtbaar.
J&J wordt sowieso pas april inderdaad.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:06 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Juist, en bij die 2 miljoen zijn Astra-Zeneca en de extra leveringen van Moderna in februari niet opgeteld. Ik neem aan dat van J&J geen sprake is tot minimaal april.. helaas.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.04.20053058v1quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
2 van de 1245. Dat is nihil.quote:We identified only a single outbreak in an outdoor environment, which involved two cases.
Of deze: https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.09.04.20188417v2quote:Conclusions All identified outbreaks of three or more cases occurred in an indoor environment, which confirms that sharing indoor space is a major SARS-CoV-2 infection risk
Dan kan je over de definitie van nihil vallen maar de conclusie blijft dat de maatregelen niet in verhouding staan tit het risico.quote:The review found very few examples of outdoor transmission of COVID-19 in everyday life among c. 25,000 cases considered, suggesting a very low risk.
Precies. Je ziet het terug in de cijfers dat ziektes zoals griep nou eenmaal zeer seizoensgebonden zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:04 schreef Chia het volgende:
[..]
Tja maar je ziet het ook altijd terug in de griep zonder maatregelen. Dat is niet alleen te verklaren doordat mensen iets vaker buiten zitten, want veel werk vindt gewoon binnen plaats. Niet alleen in kantoren, maar ook in de zorg enz. Er is vast weleens een griepgolf buiten het klassieke griepseizoen, zeker lokaal, maar de seizoenstrend is altijd duidelijk zichtbaar.
Ik ben van mening dat ze het handhaven buiten verspeeld hebben toen ze niets deden aan verschillende demonstraties (waaronder alle BLM demo's) en de 1000 man publiek bij een voetbalwedstrijd in Tilburg.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omdat dat niet is toegestaan?
Wat heeft het voor zin om met maatregelen te komen als die niet worden gehandhaafd?
Ik kan me het boerkaverbod nog herinneren: Halsema kondigde aan daar geen prioriteit aan te geven bij de handhaving.
Het land was te klein... Iedereen dook op Halsema.
Nog gevaarlijker dan de Britse variantquote:Braziliaans minister: nieuwe coronavariant drie keer besmettelijker
Op vrijdag 12 februari 2021 10:04 schreef Chia het volgende:
"De Britse variant rukt op"quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:15 schreef Anton91 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-keer-besmettelijker
[..]
Nog gevaarlijker dan de Britse variant
3 keer zo besmettelijk? Dat klinkt echt totaal onlogisch.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Oftewel, eerste resultaten laten zien dat de vaccins werken. Mooi, volgendequote:De variant van het coronavirus die is ontdekt in het Braziliaanse Amazonegebied is drie keer zo besmettelijk als de oorspronkelijke versie, meent minister van Volksgezondheid Eduardo Pazuello die in de Senaat in hoofdstad Brasilia benadrukte dat vaccins volgens de eerste onderzoeksresultaten bruikbaar zijn tegen de nieuwe variant.
Het kabinet heeft altijd de IC capaciteit als uitgangspunt gehad voor het voeren van beleid.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:18 schreef Luke83 het volgende:
Ik ga er gewoon vanuit dat het tot 1 april nog afzien is, daarna beter weer en meer vaccinaties. Dan een lekkere zomer, en als het weer herfst/winter wordt zijn er zoveel gevaccineerd dat we lekker door kunnen leven. Ik weiger ook om anders te denken. Mocht dat niet uitkomen, zie ik het dan wel weer.
Als je het 20000x gehoord hebt, heb je inderdaad ook wel zoiets van "Jahaa, het zal allemaal wel". Denk ook niet dat iemand zich nog iets van paniekverhalen gaat aantrekken als we in golf 6 of 14 zitten over x jaar.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:17 schreef Cynicio het volgende:
[..]
"De Britse variant rukt op"
Ben echt helemaal klaar met dat zinnetje
zoals voorspeldquote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Gelukkig komen die mensen hun dorp nooit uit, dus geen last van.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:28 schreef quirina het volgende:
Ja het kan allemaal nog gevaarlijker. Wacht maar op de nederlandse biblebeltcovidvariant. Die zal echt de dodelijkste zijn.
Kunnen we helemaal opgehokt zitten dag en nacht.
Dat weet je niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:28 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Gelukkig komen die mensen hun dorp nooit uit, dus geen last van.
het tennis tournooi?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:31 schreef MoreDakka het volgende:
Oh ja, Melbourne gaat weer minimaal vijf dagen in complete lockdown
Ik wilde eigenlijk weer op fietsverkansie in Australië komende zomer, maar ik heb zo'n idee dat dat er niet van gaat komen dit jaar.Zonder wat ik had een toffe route bedacht.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:31 schreef MoreDakka het volgende:
Ik krijg ook een steeds grotere aversie tegen Marc Bonten zeg.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:32 schreef Cynicio het volgende:
Schattig. Hugo is aanwezig bij het 100ste OMT-overleg
https://twitter.com/MarcBonten/status/1360149427617484801
Om zo snel mogelijk te kunnen profiteren van het seizoenseffect moeten we wel met lage besmettingsaantallen het griepseizoen uit gaan. Zo ingewikkeld is dat niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:16 schreef popje het volgende:
Vorig jaar ging de wereld ook weer open, zonder dat dat mis ging en toen konden we nog niet eens testen. En nu moeten we wachten tot iedereen ingeent is? Dat zou toch heel bizar zijn, als het aantal gevallen door het seizoenseffect vanzelf omlaag gaat...
Natuurlijk. Tien besmettingen in een stad van vijf miljoen inwoners, dat is reden genoeg om alles weer op slot te gooien.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:31 schreef MoreDakka het volgende:
Ze hadden beter Jo Bonten in dat OMT kunnen laten plaatsnemen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik krijg ook een steeds grotere aversie tegen Marc Bonten zeg.
Australië is toch ook bezig met vaccineren? Heeft dat geen invloed?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk weer op fietsverkansie in Australië komende zomer, maar ik heb zo'n idee dat dat er niet van gaat komen dit jaar.Zonder wat ik had een toffe route bedacht.
Lijkt me niet. Voor zover ik kan zien zijn de daar nog niet eens begonnen met vaccineren.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk weer op fietsverkansie in Australië komende zomer, maar ik heb zo'n idee dat dat er niet van gaat komen dit jaar.Zonder wat ik had een toffe route bedacht.
Dat hangt dus allemaal af van het doel. Als het doel gaat zijn om gewoon de kwetsbare groepen te vaccineren, dan kan jouw scenario waarheid worden. Maar als wij de besmettingen richting 0 willen, dan zijn wij over 5 jaar nog niet van al dat gedonder af.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:18 schreef Luke83 het volgende:
Ik ga er gewoon vanuit dat het tot 1 april nog afzien is, daarna beter weer en meer vaccinaties. Dan een lekkere zomer, en als het weer herfst/winter wordt zijn er zoveel gevaccineerd dat we lekker door kunnen leven. Ik weiger ook om anders te denken. Mocht dat niet uitkomen, zie ik het dan wel weer.
Kwalijk dat ie tijdens dat overleg gewoon zit te twitteren!!!quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik krijg ook een steeds grotere aversie tegen Marc Bonten zeg.
Vaccinaties zullen wel al eerder effect hebben op de ziekenhuizen en als er echt een significant seizoenseffect is hebben dezelfde maatregelen als nu misschien over een tijdje wel veel meer effect. Dus om nu perse met laagst mogelijke besmettingsaantallen de lente in te gaan lijkt mij ook vrij ambitieus.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:35 schreef Chia het volgende:
[..]
Om zo snel mogelijk te kunnen profiteren van het seizoenseffect moeten we wel met lage besmettingsaantallen het griepseizoen uit gaan. Zo ingewikkeld is dat niet.
Dat staat los van de inentingen. Dat wordt pas echt weer relevant in september.
Buiten dat: waarom is het aantal inentingen leidend over de gehele bevolking? Waarom richten we enkel en alleen op de risicogroepen?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:35 schreef Chia het volgende:
[..]
Om zo snel mogelijk te kunnen profiteren van het seizoenseffect moeten we wel met lage besmettingsaantallen het griepseizoen uit gaan. Zo ingewikkeld is dat niet.
Dat staat los van de inentingen. Dat wordt pas echt weer relevant in september.
daar heeft hij een PR team voorquote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:37 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Kwalijk dat ie tijdens dat overleg gewoon zit te twitteren!!!
die komen het eerst in het ZKH te liggen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:38 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Buiten dat: waarom is het aantal inentingen leidend over de gehele bevolking? Waarom richten we enkel en alleen op de risicogroepen?
Da's leuk en aardig, maar dat is niet wat nihil betekent. Dan moet je zeggen 'vrijwel nihil' of 'praktisch nihil'.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mijn definitie van nihil = zo goed als nul.
Wat ik bedoel: ik zie steeds terugkomen op dit forum en in de media dat we als bevolking ingeënt moeten zijn voor 70%/80% zodat de maatregelen er dan af kunnen. Maar als de risicogroepen ingeënt zijn is dat toch genoeg? Waarom zouden we dan de vaccinatiegraad van de anderen nog afwachten?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die komen het eerst in het ZKH te liggen.
Dat percentage is nodig voor groepsimmuniteit, niet per se voor versoepelingen. Groepsimmuniteit is het uiteindelijke doel en staat los van de sociale, economische en politieke factoren m.b.t. versoepelingen lijkt me.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:41 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Wat ik bedoel: ik zie steeds terugkomen op dit forum en in de media dat we als bevolking ingeënt moeten zijn voor 70%/80% zodat de maatregelen er dan af kunnen. Maar als de risicogroepen ingeënt zijn is dat toch genoeg? Waarom zouden we dan de vaccinatiegraad van de anderen nog afwachten?
Waarom zou dat het doel zijn?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:44 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Dat percentage is nodig voor groepsimmuniteit, niet per se voor versoepelingen. Groepsimmuniteit is het uiteindelijke doel en staat los van de sociale, economische en politieke factoren m.b.t. versoepelingen lijkt me.
Ik dacht dat groepsimmuniteit inmiddels achterhaald was gezien de vele mutaties, seizoensgebondenheid en natuurlijke reservoirs. Net zoals dat je voor de griep geen groepsimmuniteit kan opbouwen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:44 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Dat percentage is nodig voor groepsimmuniteit, niet per se voor versoepelingen. Groepsimmuniteit is het uiteindelijke doel en staat los van de sociale, economische en politieke factoren m.b.t. versoepelingen lijkt me.
Zeg je hiermee dat mensen die buiten schaatsen de zorg wél overbelasten?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:44 schreef Chia het volgende:
[..]
Verkeersongelukken overbelasten de zorg niet, dus nergens voor nodig. Loop er maar lekker onder hoor, vooral doen.
Groepsimmuniteit door besmettingen is heel snel losgelaten omdat het gewoon niet mogelijk is zonder ongelooflijk veel (neven)schade. Je hebt wel een terecht punt dat COVID niet weg zal gaan, dus waarom per se iedereen willen prikken? Ik weet niet precies wat daar nu de gedachtegang over is. Anderzijds denk ik ook, waarom niet? Als we de vaccins hebben en mensen zijn bereid deze te nemen, zet die prik dan gewoon. Het is natuurlijk ook niet zo dat mensen onder de 60 totaal geen last hebben van COVID.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:48 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ik dacht dat groepsimmuniteit inmiddels achterhaald was gezien de vele mutaties, seizoensgebondenheid en natuurlijke reservoirs. Net zoals dat je voor de griep geen groepsimmuniteit kan opbouwen.
Misschien zit ik mis hoor, maar als groepsimmuniteit geen reële optie meer is dan zou de focus toch heel anders moeten worden gelegd?
Tevens: groepsimmuniteit wordt ook behaald door het oplopen van infecties. Ook daar wordt te weinig aandacht aan besteed.
De vaccins zijn in eerste instantie echt gericht om de druk van de zorg af te halen voor zover ik heb begrepen. Daarom worden ook vaccins gebruikt die minder effectief zijn tegen helemaal geen corona krijgen, maar die er wel voor zorgen dat áls iemand het dan krijgt diegene iig niet ernstig ziek wordt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat hangt dus allemaal af van het doel. Als het doel gaat zijn om gewoon de kwetsbare groepen te vaccineren, dan kan jouw scenario waarheid worden. Maar als wij de besmettingen richting 0 willen, dan zijn wij over 5 jaar nog niet van al dat gedonder af.
Hangt er vanaf wat je als risicogroep definieert. Uiteindelijk heb je onder elke groep mensen die na een besmetting zorg nodig kunnen hebben die in eerste instantie niet als kwetsbaar in beeld waren, omdat andere groepen waren oververtegenwoordigd. Mannen tussen de 50 - 70 zonder overgewicht en onderliggend lijden kunnen bij een exponentiële verspreiding van het virus alsnog in te grote getallen voor een bepaalde tijdsspanne op de IC belanden terwijl momenteel alleen degenen met overgewicht of ander lijden als kwetsbaar worden gezien.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:41 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Wat ik bedoel: ik zie steeds terugkomen op dit forum en in de media dat we als bevolking ingeënt moeten zijn voor 70%/80% zodat de maatregelen er dan af kunnen. Maar als de risicogroepen ingeënt zijn is dat toch genoeg? Waarom zouden we dan de vaccinatiegraad van de anderen nog afwachten?
Kan je niet lezen?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zeg je hiermee dat mensen die buiten schaatsen de zorg wél overbelasten?
Met groepsimmuniteit door besmettingen bedoel ik dat de groepsimmuniteit nu wordt afgeleid van het aantal gezette vaccinaties waarbij de mate van natuurlijke infecties/opbouw van antistoffen gemakshalve vergeten wordt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:51 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit door besmettingen is heel snel losgelaten omdat het gewoon niet mogelijk is zonder ongelooflijk veel (neven)schade. Je hebt wel een terecht punt dat COVID niet weg zal gaan, dus waarom per se iedereen willen prikken? Ik weet niet precies wat daar nu de gedachtegang over is. Anderzijds denk ik ook, waarom niet? Als we de vaccins hebben en mensen zijn bereid deze te nemen, zet die prik dan gewoon. Het is natuurlijk ook niet zo dat mensen onder de 60 totaal geen last hebben van COVID.
Als het om versoepelingen gaat is het nu wel duidelijk dat het puur afhangt van het aantal ziekenhuisopnames.
OMT: "Nee ik kan er niets over zeggen, het OMT is confidentieel"quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:37 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Kwalijk dat ie tijdens dat overleg gewoon zit te twitteren!!!
Ik lees nu pas dat die OMT's gewoon online zijn. Ik had altijd in mijn hoofd dat die knappe koppen rond een gigantische vergadertafel zaten.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
OMT: "Nee ik kan er niets over zeggen, het OMT is confidentieel"
Ook OMT: OMG, wat ik nu hoor in de meeting!
De maatregelen hebben vast wel geholpen, maar ik denk inderdaad echt dat we 'geluk' hadden dat we destijds al het voorjaar in gingen plus dat het ook meteen ontzettend goed weer was eind maart/begin april.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:12 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Precies. Je ziet het terug in de cijfers dat ziektes zoals griep nou eenmaal zeer seizoensgebonden zijn.
Grote kans dat dit ook voor corona geldt.
Komisch ook dat als je terug gaat naar het afschalen van maatregelen in de eerste golf dat het kabinet/RIVM dat ophingen aan 'de maatregelen werken' en 'we hebben ons er goed aan gehouden'. Achteraf kan je zeggen dat dit slechts een kleine factor is geweest en we achteraf als land hebben verkeken hoe goed die maatregelen nou daadwerkelijk werkten.
schijnbaar weten ze wel hoe besmettelijk covid-19 is en zijn ze niet gek.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:02 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik lees nu pas dat die OMT's gewoon online zijn. Ik had altijd in mijn hoofd dat die knappe koppen rond een gigantische vergadertafel zaten.
Mijn beelddenken heeft zich nog niet aangepast aan het nieuwe normaalquote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
schijnbaar weten ze wel hoe besmettelijk covid-19 is en zijn ze niet gek.
De hele staat Victoria gaat in snap lockdown.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:31 schreef MoreDakka het volgende:
Daar heb ik ook altijd moeite mee. Hoewel ik me wel ongemakkelijk voel als ik 100 mensen bij elkaar zie staan zonder afstand enzo.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:05 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Mijn beelddenken heeft zich nog niet aangepast aan het nieuwe normaal
Bij beelden van concerten of andere evenementen krijg ik een sterk heimwee gevoel. Wanneer ik mensen elkaar een hand of knuffel zie geven in oud beeldmateriaal heb ik heel kort iets van "zou je dat nou wel doen??"quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar heb ik ook altijd moeite mee. Hoewel ik me wel ongemakkelijk voel als ik 100 mensen bij elkaar zie staan zonder afstand enzo.
Waar het mij met name om gaat is die 1,5 meter.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De maatregelen hebben vast wel geholpen, maar ik denk inderdaad echt dat we 'geluk' hadden dat we destijds al het voorjaar in gingen plus dat het ook meteen ontzettend goed weer was eind maart/begin april.
en de Australian open gaat verder zonder publiek.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De hele staat Victoria gaat in snap lockdown.
Hoe kan dat nou, het ging toch zo goed in Australie.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
en de Australian open gaat verder zonder publiek.
Dat weten we pas echt over twee maanden. Als je rond eind maart (weersomstandigheden moeten dan wel gunstig zijn) zonder verstrenging van maatregelen een daling ziet is pas het seizoenseffect bewegen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De maatregelen hebben vast wel geholpen, maar ik denk inderdaad echt dat we 'geluk' hadden dat we destijds al het voorjaar in gingen plus dat het ook meteen ontzettend goed weer was eind maart/begin april.
Alleen 50-plussers met overgewicht, dat is bijna de halve wereldbevolking.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:15 schreef theunderdog het volgende:
https://science.sciencemag.org/content/371/6529/eabf4063
Ouderen, kwetsbare groepen vaccineren en de boel weer opengooien. Het is de enige manier.
Ik denk niet dat ons kabinet dit wil, dat blijkt uit eerdere keuzes. Ook de bevolking zal dan meer en meer in opstand komen waardoor het onhoudbaar wordt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat hangt dus allemaal af van het doel. Als het doel gaat zijn om gewoon de kwetsbare groepen te vaccineren, dan kan jouw scenario waarheid worden. Maar als wij de besmettingen richting 0 willen, dan zijn wij over 5 jaar nog niet van al dat gedonder af.
Niks mis met massaal thuiswerken. Denk ook aan het fileprobleem, kantoorruimte etc.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:11 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Waar het mij met name om gaat is die 1,5 meter.
Doordat het effect van het voorjaar er tussendoor kwam fietsen is er geen goed bewijs dat dit absoluut noodzakelijk is, terwijl Jaap van Dissel wel steeds verwees naar de 'succesvolle aanpak in het voorjaar'.
Dat is wat dat betreft nog het ei van Columbus: op welke manieren kunnen besmettingen voorkomen worden van luchtweginfectieziekten zoals Covid-19? Welke maatregelen helpen hier nu echt bij?
Dat zou waardevolle informatie zijn op het moment dat we weer in deze situatie komen in de nabije toekomst.
Want laten we wel wezen: natuurlijk werkt massaal thuiswerken en winkels sluiten, maar zo'n paardenmiddel wil je liever niet te vaak inzetten.
Ik denk dat veel mensen vergeten dat er best doelcongruentie bestaat wat betreft het kabinet en de bevolking. Iedereen wil zo snel mogelijk de maatregelen loslaten. Het is niet zo dat het kabinet dit langer wil rekken dan strikt noodzakelijk is.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:18 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ons kabinet dit wil, dat blijkt uit eerdere keuzes. Ook de bevolking zal dan meer en meer in opstand komen waardoor het onhoudbaar wordt.
Het gaat mij om de keuze. Thuiswerken waar het kan zie ik heel veel voordelen in. Maar soms is het gewoon effectiever om op kantoor te zijn met wat collega's. Zelfde met dingen online bestellen vs naar een winkel.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:21 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Niks mis met massaal thuiswerken. Denk ook aan het fileprobleem, kantoorruimte etc.
1,5 meter ten allen tijde is onhoudbaar.
Ja. Maar het doel lijkt nu iedereen vaccineren. Dan is het een nog langer traject.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:17 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Alleen 50-plussers met overgewicht, dat is bijna de halve wereldbevolking.
Je moet er dus best veel vaccineren wil je de risicogroepen hebben gevaccineerd.
Daarom moet je maatregelen ook geleidelijk loslaten, al naar gelang de vaccinatiegraad stijgt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Maar het doel lijkt nu iedereen vaccineren. Dan is het een nog langer traject.
Rutte gaf bij Op1 aan dat hij voor een aanpak wil gaan waarbij over de gehele linie langzaam wordt versoepeld. Dus niet bam alle horeca helemaal open en bijv. de niet-essentiële winkels helemaal dicht (stomme vergelijking), maar de versoepelingen verdelen over alle groepen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daarom moet je maatregelen ook geleidelijk loslaten, al naar gelang de vaccinatiegraad stijgt.
Maar het lijkt soms wel alsof er alleen nog maar in zwart-wit gedacht kan worden: of alles dicht of alles open. Daar zitten natuurlijk nog vele smaken tussen.
Bedoel je daarmee de vaccinatiegraad van de risicogroepen of van de hele bevolking?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daarom moet je maatregelen ook geleidelijk loslaten, al naar gelang de vaccinatiegraad stijgt.
Maar het lijkt soms wel alsof er alleen nog maar in zwart-wit gedacht kan worden: of alles dicht of alles open. Daar zitten natuurlijk nog vele smaken tussen.
Dan mogen kledingwinkels alleen op dinsdag en vrijdag open, schoenenwinkels alleen op woensdag en boekwinkels op zaterdag. Restaurants mogen in eerste instantie maximaal 6 tafels bezetten en voetbalclubs mogen alleen spelers laten trainen die in een oneven maand geboren zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:29 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dat ook zo zal gaan en hoe dat eruit ziet.
In zekere zin die van de hele bevolking, maar de impact van vaccins op de risicogroep zal natuurlijk veel groter zijn, dus zou je vrij snel allerlei versoepelingen kunnen doorvoeren.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:30 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Bedoel je daarmee de vaccinatiegraad van de risicogroepen of van de hele bevolking?
Als je daarmee bedoelt de vaccinatiegraad van de risicogroep dan ben ik het met je eens.
En dan moet ik na elk biertje iets niet-alcoholisch bestellenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan mogen kledingwinkels alleen op dinsdag en vrijdag open, schoenenwinkels alleen op woensdag en boekwinkels op zaterdag. Restaurants mogen in eerste instantie maximaal 6 tafels bezetten en voetbalclubs mogen alleen spelers laten trainen die in een oneven maand geboren zijn.
Ik denk dat wanneer er versoepelingen voor een bepaalde groep is, de rest automatisch snel volgt. Alsof ze bij winkels gaan controleren of je gevaccineerd bent, of of je wel 60+ bent.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In zekere zin die van de hele bevolking, maar de impact van vaccins op de risicogroep zal natuurlijk veel groter zijn, dus zou je vrij snel allerlei versoepelingen kunnen doorvoeren.
Jongeren komen met of zonder vaccin sowieso amper in het ziekenhuis.
En wat als een vergunde sector zoals de restaurants alleen mogen openen op voorwaarde dat ze alleen gevaccineerde mensen toelaten?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat wanneer er versoepelingen voor een bepaalde groep is, de rest automatisch snel volgt. Alsof ze bij winkels gaan controleren of je gevaccineerd bent, of of je wel 60+ bent.
Denk dat binnen een paar dagen de regels ineens als magie verdwenen zijn.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan moet je ook alles eromheen meenemen.
Vluchten erheen en terug bij een Bergamo cl wedstrijd.
Het ov er naar toe en terug, indrinken, eten in restaurants, volle hotels. Bij zo'n event is een stadion niet perse de oorzaak.
Dacht dat er bewezen was dat het ook in het stadion was. Maar inderdaad gezien wat we nu weten lijkt het mij ook logischer dat 'alles er omheen' een grotere kans had.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Nooit bewezen. Kans is een stuk groter dat de verspreidingen plaatsvonden in het OV/kroegen.
Dat bedoelde ik ook, algehele versoepelingen voor iedereen naarmate de vaccinatiegraad stijgt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat wanneer er versoepelingen voor een bepaalde groep is, de rest automatisch snel volgt. Alsof ze bij winkels gaan controleren of je gevaccineerd bent, of of je wel 60+ bent.
Denk dat binnen een paar dagen de regels ineens als magie verdwenen zijn.
Dat zou kunnen, maar denk dat dat massaal genegeerd gaat worden. Die willen gewoon omzet. Als er geen gigantische boete op staat denk niet dat ze dat gaan doen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En wat als een vergunde sector zoals de restaurants alleen mogen openen op voorwaarde dat ze alleen gevaccineerde mensen toelaten?
Maar dat kan dus alleen als je de kwetsbare groepen als eerst gaat vaccineren.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:29 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Rutte gaf bij Op1 aan dat hij voor een aanpak wil gaan waarbij over de gehele linie langzaam wordt versoepeld. Dus niet bam alle horeca helemaal open en bijv. de niet-essentiële winkels helemaal dicht (stomme vergelijking), maar de versoepelingen verdelen over alle groepen.
Ben benieuwd of dat ook zo zal gaan en hoe dat eruit ziet.
De kans is ook niet nihil dat ik wordt aangereden als ik naar de supermarkt ga. Moet ik dat dan ook maar niet doen?quote:
Lijkt me niet meer dan logisch toch. Eerst je vaccinatiepaspoort laten scannen, dan pas entree.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En wat als een vergunde sector zoals de restaurants alleen mogen openen op voorwaarde dat ze alleen gevaccineerde mensen toelaten?
Ik vind het erg demotiverend om te horen dat in sommige regio's de 85-plussers nog niet eens een uitnodiging hebben gehad. Faal, faal.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar dat kan dus alleen als je de kwetsbare groepen als eerst gaat vaccineren.
Tja, verkiezingen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:44 schreef Cynicio het volgende:
Wat me ook opviel aan het verhaal van Rutte bij Op1 is dat hij zei dat hopelijk vanaf begin maart weer meer kan. Niks over een derde golf. Het kan zijn dat het gewoon een standaard vooruitblik op de volgende persconferentie is, maar ik vond de toon heel anders dan normaal.
Dus ze zitten bij elkaar maar Hugo Zoomde in?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:47 schreef Cynicio het volgende:
Zie je wel! Vergadertafel!
[ afbeelding ]
Dat dus.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:45 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik vind het erg demotiverend om te horen dat in sommige regio's de 85-plussers nog niet eens een uitnodiging hebben gehad. Faal, faal.
Is dit de bejaardensoos? Lunchpakketje op tafel, vooral niet thuiswerken natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:47 schreef Cynicio het volgende:
[ afbeelding ]
Prodent smile van Hugo.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:47 schreef Cynicio het volgende:
[ afbeelding ]
Waar kunnen we de notulen inzien?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:47 schreef Cynicio het volgende:
[ afbeelding ]
Probeer ze te wobben.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waar kunnen we de notulen inzien?
Hopelijk staat het raam wagenwijd open.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:47 schreef Cynicio het volgende:
[ afbeelding ]
Hey, ze hebben met een meetlint de stoelen 1,5 meter uit elkaar gezet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:57 schreef RipCity het volgende:
[..]
Hopelijk staat het raam wagenwijd open.
Weer lekker het verkeerde voorbeeld geven/ geen mondkapjes en alles
Wie draagt er een mondkapje bij een vergadering?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:57 schreef RipCity het volgende:
[..]
Fuck denkt Jaap, 99x een OMT zonder minister, ik kan wel casual gaan. Komt Hugo ineens op beeld.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:53 schreef Cynicio het volgende:
Zou dat nou Jaap zijn links? Mooi casual gekleed.
Er zal wel een collectieve zucht door het team zijn gegaan toen hij op beeld verscheen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:02 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Fuck denkt Jaap, 99x een OMT zonder minister, ik kan wel casual gaan. Komt Hugo ineens op beeld.
Niemand, maar het is tegenwoordig al een doodzonde als je überhaupt een fysieke vergadering belegt. En dan ook nog eens geen raam open met -5, ongekend.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:01 schreef Zwansen het volgende:
Wie draagt er een mondkapje bij een vergadering?
Die wilt gewoon waar voor zijn geld.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:04 schreef Janneke141 het volgende:
Geeft toch wel een extra dimensie aan een onafhankelijk advies hè, zo'n minister van Volksgezondheid die deelneemt aan de vergadering.
Oh, ze gaan wel even kijken.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:08 schreef Cynicio het volgende:
Kabinet gaat kijken wat er voor jongeren kan worden gedaan
Nou nou!
Over een paar dagen: 'Niks, sorry, derde golf dit datquote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:08 schreef Cynicio het volgende:
Nou nou!
RIP OMT-ledenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Niemand, maar het is tegenwoordig al een doodzonde als je überhaupt een fysieke vergadering belegt. En dan ook nog eens geen raam open met -5, ongekend.
"Ik hecht eraan om te onderstrepen dat het nog helemaal niet zo goed gaat met de daling van de cijfers", stelde minister De Jonge. "En daaronder is een derde golf aan het opkomen. Dat is de situatie waar we in zitten."quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:11 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Over een paar dagen: 'Niks, sorry, derde golf dit dat'
Oh, we hoeven niet eens een paar dagen te wachtenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:14 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
"Ik hecht eraan om te onderstrepen dat het nog helemaal niet zo goed gaat met de daling van de cijfers", stelde minister De Jonge. "En daaronder is een derde golf aan het opkomen. Dat is de situatie waar we in zitten."
En dat gaat dus over het eventueel heropenen van het voortgezet onderwijs. Nog niet eens over andere sociale aspecten die voor jongeren belangrijk zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:14 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
"Ik hecht eraan om te onderstrepen dat het nog helemaal niet zo goed gaat met de daling van de cijfers", stelde minister De Jonge. "En daaronder is een derde golf aan het opkomen. Dat is de situatie waar we in zitten."
Ik voel ook een derde golf opborrelen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:14 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wanneer zal de media eens beginnen met wat kritische vragen te stellen over deze onzichtbare maar toch verschrikkelijke "derde golf"?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:14 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Activiteiten voor jongeren stond in december ook op de agenda. Niks geworden ,dus hebben ze een paar weken geleden zelf al wat georganiseerdquote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:08 schreef Cynicio het volgende:
Nou nou!
Probeer het eens. Misschien ben je binnen de kortste keren de baas. Holle retoriek doet het goed.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:18 schreef Mr.Sandman het volgende:
Dat vindt ook minister Kaag. "Ik denk dat er slim gekeken moet worden wat er kan en op welke manier."
Moet ik eens zeggen op m'n werk.
https://www.ad.nl/rotterd(...)or-scholen~a23f6ded/quote:Schoolleiders sturen brandbrief naar Den Haag: ‘Schrap de 1,5 meterregel voor scholen’
Schrap de 1,5 meterregel op scholen, vaccineer docenten eerder en geef leerlingen alle tijd om achterstanden in te lopen. Die smeekbede doen zo’n honderd Rotterdamse en Amsterdamse schoolleiders in een brandbrief naar Den Haag.
Leerlingen én docenten zijn, na bijna een jaar van corona-onderwijs, op. ‘We hebben in het voortgezet onderwijs het spreekwoordelijke elastiek behoorlijk uitgerekt. Maar het elastiek dreigt te knappen’, schrijven de Rotterdamse en Amsterdamse schoolleiders aan onderwijsminister Arie Slob.
De grootste schade voor de leerlingen zit ‘m niet in leerachterstanden, stellen zij. Véél erger zijn de mentale klappen die zij te verstouwen krijgen. ‘Leerlingen voelen geen autonomie, omdat hen veel wordt opgelegd. Ze voelen zich niet competent, omdat de ‘oude’ lat niet wordt gehaald. En de verbondenheid ontbreekt, omdat ze afstand moeten houden en weinig sociale contacten mogen hebben. We maken ons daar ernstig zorgen over en vinden dat er snel iets moet gebeuren. De schade die leerlingen nu oplopen, is echt groter dan de schade van alleen studiestof niet tot zich hebben genomen.’
‘Schrap 1,5 meterregel’
Den Haag moet de 1,5 metermaatregel voor de scholen schrappen. ‘Laten we met elkaar gewoon erkennen dat de leerlingen weer naar school moeten en dat dit risico’s met zich meebrengt, voor leerlingen én medewerkers. De risico’s voor leerlingen zijn echter groter wanneer we de scholen dicht houden. Laat die 1,5 meter tussen leerlingen los! Dat maakt het ook eenvoudiger de 1,5 meter tot medewerkers wél te bewaren. Verder kunnen we het risico voor medewerkers verkleinen door hen de mogelijkheid te geven zich zo snel mogelijk te laten vaccineren.’
Bijt niet in de hand die je voedt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:17 schreef falling_away het volgende:
[..]
Wanneer zal de media eens beginnen met wat kritische vragen te stellen over deze onzichtbare maar toch verschrikkelijke "derde golf"?
Ook het hele kabinet is het er ineens vol-le-dig mee eens!quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:08 schreef Cynicio het volgende:
Nou nou!
Inderdaad, eerst alles flink uit de klauwen laten lopen, het probleem maandenlang negeren, en dan als de boel echt op springen staat eens gaan zeggen: Oh ja ik zal er eens naar kijken maar ik kan niks belovenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:18 schreef Mr.Sandman het volgende:
Dat vindt ook minister Kaag. "Ik denk dat er slim gekeken moet worden wat er kan en op welke manier."
Jammer dat die niet zijn doorgegaan. Ik had die onvermijdelijk kneuterige activiteiten wel willen zien.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:18 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Activiteiten voor jongeren stond in december ook op de agenda. Niks geworden ,dus hebben ze een paar weken geleden zelf al wat georganiseerd
Ook mooi dat ze hier na 11 maanden eens over gaan nadenken.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:20 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ook het hele kabinet is het er ineens vol-le-dig mee eens!"Ja goed punt Fem, moeten we wat mee doen. Ik zal het direct onderbrengen in het circulaire archief."
Een schoolleider heeft een of andere Nederlandse samenvatting van de theorie van Ryan & Deci gelezen over autonomie, competentie en relatie.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:19 schreef Caland het volgende:
‘Leerlingen voelen geen autonomie, omdat hen veel wordt opgelegd. Ze voelen zich niet competent, omdat de ‘oude’ lat niet wordt gehaald. En de verbondenheid ontbreekt, omdat ze afstand moeten houden en weinig sociale contacten mogen hebben.
"Maar het moet wel veilig zijn."quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook mooi dat ze hier na 11 maanden eens over gaan nadenken.
Dan word je niet meer uitgenodigd bij interviewsquote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:17 schreef falling_away het volgende:
[..]
Wanneer zal de media eens beginnen met wat kritische vragen te stellen over deze onzichtbare maar toch verschrikkelijke "derde golf"?
Zit toch niet zo te zeiken. Als je je zorgen maakt doe je het zelf allemaal wel precies volgens de regels en als je je geen zorgen maakt let je gewoon goed op, maar leef je wel normaal. Altijd dat jaloerse gedoe over hoe andere groepen het doen. Let maar gewoon op jezelf.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:57 schreef RipCity het volgende:
[..]
zoals die vrouw van SBS6?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan word je niet meer uitgenodigd bij interviews
Je collega's zullen blij zijn dat je thuis werkt..quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik voel ook een derde golf opborrelen.
Kan ook aan de chili con carne liggen van gisteravond.
Het moet wel veilig zijn!quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:26 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
"Maar het moet wel veilig zijn."
Lach me rot hier, soort van.
3 jongeren op minder dan 1.5m afstand is al een brandhaard, 5 man een "superspreader" event.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:30 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het moet wel veilig zijn!
Alsof er iemand is die nu voorstelt: "Laat ze lekker met 10.000 man bijeenkomen en eerst een halfuurtje verplicht met iedereen tongzoenen voordat het feest verder gaat."
Ja en dat raakte kant noch wal.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:53 schreef Chia het volgende:
Kan je niet lezen?Ik zei alleen iets over verkeersongelukken. Niets meer, niets minder.
Alsof ik op m'n werk de eisen voor de software opstel en begin met: 'er mogen geen bugs zijn'.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:30 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het moet wel veilig zijn!
Alsof er iemand is die nu voorstelt: "Laat ze lekker met 10.000 man bijeenkomen en eerst een halfuurtje verplicht met iedereen tongzoenen voordat het feest verder gaat."
We zijn dan ook helemaal doorgeslagen in de angst voor besmettingen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:34 schreef Janneke141 het volgende:
Ieder voorstel om iets meer mogelijk te maken kun je counteren met 'ja maar dat leidt tot meer besmettingen'.
Ik gooi laatste tijd afentoe van die managementkreten eruit op mn werk, daar gaan ze echt heel goed op. PointC solutions, dotting the I’s, dat soort ongein. Of de mooiste: It’s critical we align our thinking to come to a solution that works for everybody.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:18 schreef Mr.Sandman het volgende:
Nog maar eens:quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:33 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Alsof ik op m'n werk de eisen voor de software opstel en begin met: 'er mogen geen bugs zijn'.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:08 schreef Cynicio het volgende:
Nou nou!
wat is er idioot aan?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat een idioten. De zielige jongeren.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:08 schreef Cynicio het volgende:
Nou nou!
Zuur als je 26 bent.quote:In het manifest pleiten zeven prominenten voor het oprekken van de leeftijdsgrens voor het georganiseerd buitensporten naar 25 jaar. Nu ligt die op 18 jaar. Verder willen ze jongeren met voorrang een sneltest geven, zodat de scholen, buurthuizen, studiezalen en sportclubs voor deze groep open kunnen.
Wanneer zei hij dit?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:14 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja, zo blijft het altijd, he?quote:
Ook weer typisch Nederlands, allemaal regeltjes en subregeltjes en leeftijdsgrenzen. Dat werkt gewoon niet.quote:
Hetzelfde als het voorrang geschreeuw bij de vaccins. Nu zijn het de jongeren, straks weer een andere groep.quote:
Zoals met alle leeftijdsgrenzen.quote:
Nog zo'n leuke:quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:18 schreef Mr.Sandman het volgende:
Niet met je eens hoor, de nadruk ligt nu veel te veel op de oudjes, dikkies en andere zwakkeren.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hetzelfde als het voorrang geschreeuw bij de vaccins. Nu zijn het de jongeren, straks weer een andere groep.
Het slaat nergens op, het gedram dat jongeren harder geraakt worden.
Of we starten de seniorensport gewoon weer collectief op voor iedereen op hetzelfde moment ipv nog een extra subgroepje tussen 17 en 25 te creëren.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoals met alle leeftijdsgrenzen.
Ik las gisteren hier al dat ze de leeftijd van jongeren maar op moesten rekken naar 30, want persoon x was 29, volgens een andere persoon naar 40, want dan viel persoon y ook nog binnen de versoepelingen. Goed is het toch nooit, er valt altijd iemand net buiten die er graag binnen had gevallen.
Hoezo ligt daar de nadruk op? Volgens mij ligt er nu juist geen nadruk op welke groep dan ook.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet met je eens hoor, de nadruk ligt nu veel te veel op de oudjes, dikkies en andere zwakkeren.
Ja dat valt me alleszins mee. Die groep van 18 t/m 25 (waar ik het gros van de fulltime studenten dan ook even onder schaar) kreeg tot nu toe niet zoveel aandacht naar mijn idee.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, zo blijft het altijd, he?
Met t/m 25 lijkt het begrip 'jongeren' me al zeer breed genomen.
Vind daar weinig gedram aan, hoorde het gisteren ook iemand treffend zeggen geloof bij dit was het nieuws.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hetzelfde als het voorrang geschreeuw bij de vaccins. Nu zijn het de jongeren, straks weer een andere groep.
Het slaat nergens op, het gedram dat jongeren harder geraakt worden.
Ik denk dat veel mensen tussen 17 en 25 niet blij worden van seniorensport, hoor, maar als jij denkt dat dat een fijne versoepeling is voor iedereen....quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of we starten de seniorensport gewoon weer collectief op voor iedereen op hetzelfde moment ipv nog een extra subgroepje tussen 17 en 25 te creëren.
Hoorde ook over dingen open gooien met recente negatieve tests. Hoewel het idee sympathiek is wordt dat natuurlijk gigantisch duur, om elke paar dagen een negatieve test nodig te hebben.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:48 schreef galantis het volgende:
[..]
Nog zo'n leuke:
"Voor aanvang van dat wekelijkse overleg reageerden alle ministers met begrip op een oproep van burgemeester Halsema van Amsterdam. "Maar het moet wel kunnen", benadrukten ze."
Jemig man, wat zeldzaam inhoudsloos
Que?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen tussen 17 en 25 niet blij worden van seniorensport, hoor, maar als jij denkt dat dat een fijne versoepeling is voor iedereen....
Mij maakt het niet zoveel uit.
In dit topic is er in ieder geval meer dan genoeg aandacht voor.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:49 schreef Chia het volgende:
[..]
Ja dat valt me alleszins mee. Die groep van 18 t/m 25 (waar ik het gros van de fulltime studenten dan ook even onder schaar) kreeg tot nu toe niet zoveel aandacht naar mijn idee.
Ik zou het helemaal met je eens zijn als dit nog langer dan een half jaar gaat duren. Ga ik vooralsnog niet vanuit, dus dan is het, net zoals voor alle anderen, een tijdelijk iets. Vervelend, maar kom op. Al helemaal als je nagaat wat er nog wél mogelijk is, ook voor jongeren.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Vind daar weinig gedram aan, hoorde het gisteren ook iemand treffend zeggen geloof bij dit was het nieuws.
Ik ben zelf 32, dat is in principe niet heel veel anders dan 31, 33 of 34. Maar je bent echt maar één keer 16, 17 of 18. Had die periode in ieder geval voor geen goud willen missen (of je moet dan al geen vrienden hebben natuurlijk, dan verandert er niet veel).
Ja hier wel.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
In dit topic is er in ieder geval meer dan genoeg aandacht voor.
Ik begin het sowieso een beetje jammer te vinden dat we de afgelopen maanden continue horen hoe zwaar het is voor de ouderen, OF de jongeren. Dat er nu een beetje word uitgevochten welke groep het eerst versoepelingen verdiend/speciale aandacht verdiend. Newsflash; er zit een hele grote groep tussen in die het afgelopen jaar ook veel heeft moeten doorstaan. Die hebben het ook niet makkelijk. Ze moeten zich gewoon richten op het vaccineren van risico groepen zodat de samenleving voor iedereen weer wat meer opent.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat een idioten. De zielige jongeren.
Bij veel sportscholen hebben ze ook seniorenuurtjes. Daar worden 17/18-jarigen niet heel blij vanquote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Que?
Zo noemen ze dat bij sportclubs: senioren is eigenlijk alles boven de 17/18 jaar.
Het duurt alweer bijna een jaar, dat is eigenlijk al te lang helemaal voor de groep die er nagenoeg geen last van heeft.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zou het helemaal met je eens zijn als dit nog langer dan een half jaar gaat duren. Ga ik vooralsnog niet vanuit, dus dan is het, net zoals voor alle anderen, een tijdelijk iets. Vervelend, maar kom op. Al helemaal als je nagaat wat er nog wél mogelijk is, ook voor jongeren.
omdat de nadruk wel op die groepen ligt en het tijd wordt dat ze eens wat verder kijkenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:49 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hoezo ligt daar de nadruk op? Volgens mij ligt er nu juist geen nadruk op welke groep dan ook.
Je denigrerende taalgebruik over die groepen zegt ook al wel wat.
Ja precies, dat uitzonderen van een bepaalde groep is vreselijk vermoeiend, en niet eerlijk tegenover al die anderen die het ook moeilijk hebben maar niet direct onder een groeperingen vallen die die aandacht krijgt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik begin het sowieso een beetje jammer te vinden dat we de afgelopen maanden continue horen hoe zwaar het is voor de ouderen, OF de jongeren. Dat er nu een beetje word uitgevochten welke groep het eerst versoepelingen verdiend/speciale aandacht verdiend. Newsflash; er zit een hele grote groep tussen in die het afgelopen jaar ook veel heeft moeten doorstaan. Die hebben het ook niet makkelijk. Ze moeten zich gewoon richten op het vaccineren van risico groepen zodat de samenleving voor iedereen weer wat meer opent.
Ja, en daarnaast krampachtig. Je wil gewoon naar een situatie waarin men zich niet zo druk maakt om of iemand negatief of positief is.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoorde ook over dingen open gooien met recente negatieve tests. Hoewel het idee sympathiek is wordt dat natuurlijk gigantisch duur, om elke paar dagen een negatieve test nodig te hebben.
Waaruit blijkt dat dan? Want ik zie het niet hoor.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
omdat de nadruk wel op die groepen ligt en het tijd wordt dat ze eens wat verder kijken
Het duurt al een jaar. En de uitzichten zijn ook nog niet zo positief hoor.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zou het helemaal met je eens zijn als dit nog langer dan een half jaar gaat duren. Ga ik vooralsnog niet vanuit, dus dan is het, net zoals voor alle anderen, een tijdelijk iets.
Zoals wat? Naar filmpjes kijken op je laptop? Een rondje lopen door de buurt?quote:Vervelend, maar kom op. Al helemaal als je nagaat wat er nog wél mogelijk is, ook voor jongeren.
Daarom zeg ik ook: "ik ga ervan uit"quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
beter kijkenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat dan? Want ik zie het niet hoor.
Het duurt een jaar waarbij vorig jaar zomer het lange tijd grotendeels normaal was qua sociale interactie en dergelijke. Zonder festivals en dat soort dingen, maar goed, volgens mij gaat het daar niet om.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Het duurt alweer bijna een jaar, dat is eigenlijk al te lang helemaal voor de groep die er nagenoeg geen last van heeft.
Nee, maar dan begrepenen we elkaar verkeerdquote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij veel sportscholen hebben ze ook seniorenuurtjes. Daar worden 17/18-jarigen niet heel blij van
Maar dan kun je nog gewoon refereren aan oude mensen of dikke mensen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
omdat de nadruk wel op die groepen ligt en het tijd wordt dat ze eens wat verder kijken
We zitten echt niet een jaar al in lockdown. Zeg net al; er was vorig jaar de gehele zomer zo'n beetje genoeg mogelijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het duurt al een jaar. En de uitzichten zijn ook nog niet zo positief hoor.
[..]
Zoals wat? Naar filmpjes kijken op je laptop? Een rondje lopen door de buurt?
Ik heb sinds maart de universiteit een keer of 5 gezien. Dus mijn dagritme is al een jaar weg en de kleine dagelijkse dingen zijn al een jaar weggevallen. Ik ga hier niet betogen dat de zomer helemaal kut was, dat viel best mee. Maar beweren dat het normaal was gaat er bij mij ook niet in. Het telt wel degelijk op.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het duurt een jaar waarbij vorig jaar zomer het lange tijd grotendeels normaal was qua sociale interactie en dergelijke. Zonder festivals en dat soort dingen, maar goed, volgens mij gaat het daar niet om.
Hoeveel maanden echte lockdown hebben we nu gehad? En dan ook nog een echte lockdown waarbij sociale interactie tot een minimum beperkt werd (als in, opgelegd. De intelligente lockdown vorig jaar was meer 'we doen het wel even als bevolking' ipv 'jullie mogen het niet meer als bevolking')? Volgens mij is dat zelfs pas echt sinds de huidige lockdown.
Haha, ja, kennelijkquote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, maar dan begrepenen we elkaar verkeerd![]()
Ik doelde op bij sportverenigingen, als we daar weer collectief trainen toestaan dan ook in 1x alles vanaf 18 weer. Niet eerst weer met tussenvormen gaan klungelen.
Ja, ik kan nu ook de dingen op gaan noemen die ik mis sinds vorig jaar maart. Maar ik ben geen jongere.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb sinds maart de universiteit een keer of 5 gezien. Dus mijn dagritme is al een jaar weg en de kleine dagelijkse dingen zijn al een jaar weggevallen. Ik ga hier niet betogen dat de zomer helemaal kut was, dat viel best mee. Maar beweren dat het normaal was gaat er bij mij ook niet in. Het telt wel degelijk op.
Dan tellen ze niet!quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, ik kan nu ook de dingen op gaan noemen die ik mis sinds vorig jaar maart. Maar ik ben geen jongere.
1 persoon ontvangen in huis, zozo. Dat is inderdaad echt een vervanger van fatsoenlijk onderwijs. Van het cruciale ontmoeten van mensen. Van het hele jong zijn zoals Halsema gister zei.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
We zitten echt niet een jaar al in lockdown. Zeg net al; er was vorig jaar de gehele zomer zo'n beetje genoeg mogelijk.
Wat er nu mogelijk is; 1 persoon ontvangen (en fuck dat, ik zit geregeld met meer dan 1 persoon samen) tot 21:00 (wat pas sinds enkele weken geld). Je gaat mij niet wijsmaken dat het overgrote deel van de jongeren zich perfect aan alle maatregelen houd.
Verdeel en heers.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik begin het sowieso een beetje jammer te vinden dat we de afgelopen maanden continue horen hoe zwaar het is voor de ouderen, OF de jongeren. Dat er nu een beetje word uitgevochten welke groep het eerst versoepelingen verdiend/speciale aandacht verdiend. Newsflash; er zit een hele grote groep tussen in die het afgelopen jaar ook veel heeft moeten doorstaan. Die hebben het ook niet makkelijk. Ze moeten zich gewoon richten op het vaccineren van risico groepen zodat de samenleving voor iedereen weer wat meer opent.
Ja die discussie over wat nou een echte lockdown is ga ik niet voeren. Feit is dat zowel het gehele uitgaans- en verenigingsleven (een vrij aanzienlijke pijler in NL) al nagenoeg een jaar op slot zit. Nog even los van onderwijs zelfs.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het duurt een jaar waarbij vorig jaar zomer het lange tijd grotendeels normaal was qua sociale interactie en dergelijke. Zonder festivals en dat soort dingen, maar goed, volgens mij gaat het daar niet om.
Hoeveel maanden echte lockdown hebben we nu gehad? En dan ook nog een echte lockdown waarbij sociale interactie tot een minimum beperkt werd (als in, opgelegd. De intelligente lockdown vorig jaar was meer 'we doen het wel even als bevolking' ipv 'jullie mogen het niet meer als bevolking')? Volgens mij is dat zelfs pas echt sinds de huidige lockdown.
Wie beweert dat?quote:
Sportkantines is het aller aller laatste wat je open moet doen. Dat is allemaal ons kent ons en vrijwilligers. Je kunt het ze niet kwalijk nemen. Maar dat waren gewoon corona-vrijstaten.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Haha, ja, kennelijk![]()
Ik kan me nog voorstellen dat er een verschil blijft bestaan nog een tijdje tussen binnen en buiten. En bijvoorbeeld dat voetbaltraningen wel kunnen, maar erna de kantine in nog even niet.
Hahaha, ik kan je garanderen dat ik daar heel echt niet meer onder val te scharenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:01 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nouhou..... het begrip jongere is wel héél rekbaar hier!
Op zich wel mee eens trouwens. En er zijn zat ouderen die ook helemaal niet om deze 'bescherming' gevraagd hebben en die ook klaar zijn met thuiszitten.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Lekker kinderachtig wel. Ik heb op geen enkele manier beweert dat er geen andere groepen zijn die het moeilijke hebben. Ik verzet mij slechts tegen het idee dat het voor jongeren allemaal wel meevalt. Niet dat andere ook in de knel kunnen komen.quote:
Ssst... ik zit nog in de ontkenningsfase!quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hahaha, ik kan je garanderen dat ik daar heel echt niet meer onder val te scharen
Ik doe gewoon even lekker mee met het plaatsen van onderbuik-niemendalletjes die vooral een fijn sfeertje scheppenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:01 schreef galantis het volgende:
[..]
Wie beweert dat?
Dat er eens aandacht komt voor het feit jongeren onevenredig hard worden geraakt door maatregelen wil nog niet zeggen dat men de impact voor de rest dan maar bagatelliseert.
6,5 maand nu in totaal. Als ik bijvoorbeeld de sluiting van de horeca tel. En daar komen er nog minimaal twee bij.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Volgens mij is er ook niemand die beweert dat jongeren het niet moeilijk hebben.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:02 schreef trein2000 het volgende:
Lekker kinderachtig wel. Ik heb op geen enkele manier beweert dat er geen andere groepen zijn die het moeilijke hebben. Ik
Als je leven niet doorgaat als de horeca dicht zit, is er iets mis met je leven.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
7,5 maand nu in totaal. Als ik bijvoorbeeld de sluiting van de horeca tel.
Jaaa, dat zag ik ook als eerst met zn hoodie op casual Friday.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:53 schreef Cynicio het volgende:
Zou dat nou Jaap zijn links? Mooi casual gekleed.
Ja het is kinderachtig. Dat past prima in het topic, tegenwoordig.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lekker kinderachtig wel. Ik heb op geen enkele manier beweert dat er geen andere groepen zijn die het moeilijke hebben. Ik verzet mij slechts tegen het idee dat het voor jongeren allemaal wel meevalt. Niet dat andere ook in de knel kunnen komen.
Dit verhaal komt niet uit de lucht vallen hè. Meerdere partijen hebben de noodklok geluid dat het helemaal misgaat met jongeren. Op basis daarvan heeft Halsema dit gezegd.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
We zitten echt niet een jaar al in lockdown. Zeg net al; er was vorig jaar de gehele zomer zo'n beetje genoeg mogelijk.
Wat er nu mogelijk is; 1 persoon ontvangen (en fuck dat, ik zit geregeld met meer dan 1 persoon samen) tot 21:00 (wat pas sinds enkele weken geld). Je gaat mij niet wijsmaken dat het overgrote deel van de jongeren zich perfect aan alle maatregelen houd.
Oh, die fase ben ik allang voorbijquote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ssst... ik zit nog in de ontkenningsfase!![]()
Er zijn volgens mij best veel ouderen die daar uit zichzelf voor kiezen. Mijn schoonouders zijn vitale zeventigplussers en gaven laatst aan sowieso niet op de IC te willen belanden als ze corona krijgen. Veel kennissen en vrienden van hen denken er net zo over.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:02 schreef Vasilevski het volgende:
Als je mensen actief gaat vragen om wilsverklaringen te tekenen dat ze niet meer aan de beademing hoeven op hun leeftijd, dan zit je weer in het "Nederland wil de oudjes preventief ruimen" frame.
Welke onderzoeken zijn dat?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit verhaal komt niet uit de lucht vallen hè. Meerdere partijen hebben de noodklok geluid dat het helemaal misgaat met jongeren. Op basis daarvan heeft Halsema dit gezegd.
Ja, het is voor iedereen kut. De aandacht gaat nu naar jongeren omdat er vanuit een aantal onderzoeken is gekomen dat de rek eruit is en daar snel iets gedaan moet worden. Dat lijkt me iets om serieus te nemen.
omdat jij het niet ziet is het er er niet, dat is gewoon te makkelijk, jij gaat nog naar je werk bijvoorbeeld.quote:
Ik denk eerlijk gezegd dat die kantine in het voorjaar ook weer prima kan als we met de vaccinaties op streek zijn. Echt druk zal het er voor augustus toch nog niet zijn, want er is geen competitiesport meer, in elk geval niet in het amateurvoetbal.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Haha, ja, kennelijk![]()
Ik kan me nog voorstellen dat er een verschil blijft bestaan nog een tijdje tussen binnen en buiten. En bijvoorbeeld dat voetbaltraningen wel kunnen, maar erna de kantine in nog even niet.
Lekkere stropop wel.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als je leven niet doorgaat als de horeca dicht zit, is er iets mis met je leven.
(en ik zie liever vandaag dan morgen de horeca open gaan)
Huh? Ik werk al weer sinds december 100% thuis.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
omdat jij het niet ziet is het er er niet, dat is gewoon te makkelijk, jij gaat nog naar je werk bijvoorbeeld.
O, uiterlijkheden!quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Oh, die fase ben ik allang voorbij![]()
Mooi grijs is niet lelijk, en zulks.
Ja prima joh.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:08 schreef galantis het volgende:
[..]
Lekkere stropop wel.
Sjongejonge, of je ziet het écht allemaal niet, of je wil het niet zien.
Ik ga ook nog naar mijn werk, anders kan ik niet werken.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
omdat jij het niet ziet is het er er niet, dat is gewoon te makkelijk, jij gaat nog naar je werk bijvoorbeeld.
Dan voetbal je duidelijk bij de verkeerde club.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat die kantine in het voorjaar ook weer prima kan als we met de vaccinaties op streek zijn. Echt druk zal het er voor augustus toch nog niet zijn, want er is geen competitiesport meer, in elk geval niet in het amateurvoetbal.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als je leven niet doorgaat als de horeca dicht zit, is er iets mis met je leven.
Het ging er over hoe lang de lockdown duurde op vlakken waar jongen het meeste last hebben. Naast de scholen en universiteiten natuurlijk. Wel bij de les blijven he.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
ik had het misschien wat vriendelijker kunnen zeggen maar de boodschap blijft dezelfdequote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan kun je nog gewoon refereren aan oude mensen of dikke mensen.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
[..]
Wel bij de les blijven he.
ik heb daar ook geen bezwaar tegen maar iemand van 16 kan niet naar schoolquote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:09 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik ga ook nog naar mijn werk, anders kan ik niet werken.
Die van mij is 16 en zit toch echt op school hoor. Al vanaf 4 januari.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb daar ook geen bezwaar tegen maar iemand van 16 kan niet naar school
Ligt er aan welke activiteiten je allemaal aanbiedt natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan voetbal je duidelijk bij de verkeerde club.
Dat klopt. Lijkt me erg lastig om nu 16 te zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb daar ook geen bezwaar tegen maar iemand van 16 kan niet naar school
Recentelijk nog een onderzoek van het Nationaal Centrum Preventie Stress en Burn-Out. Jongeren zouden de groep vormen met de grootste kans op een burn-out (bron). Ik kon maandag geen link vinden naar het onderzoek zelf. Inmiddels heb ik een factsheet gevonden. Ik ga kijken of ik een volledige onderzoeksrapportage kan vinden, want het lijkt nu alsof het onderzoek alleen onder jongeren is uitgevoerd en daar zou de conclusie niet uit voort kunnen komen dat jongeren de grootste kan op een burn-out hebben. Ik zoek verder.quote:
Dat frame is toch alleen maar een probleem tot 16 maart?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:02 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Op zich wel mee eens trouwens. En er zijn zat ouderen die ook helemaal niet om deze 'bescherming' gevraagd hebben en die ook klaar zijn met thuiszitten.
Het enige verschil is dat de ouderen (en veel middelbaren, b.v. de mannen van 50+ met overgewicht) wel een groter risico lopen om in het ziekenhuis en in de ic belanden, en dat ze die plek waarschijnlijk wel gaan innemen ongeacht hun mening over lockdowns. Dat valt moeilijk op te lossen. Als je mensen actief gaat vragen om wilsverklaringen te tekenen dat ze niet meer aan de beademing hoeven op hun leeftijd, dan zit je weer in het "Nederland wil de oudjes preventief ruimen" frame.
Bij de jongeren is de kans dat ze daar belanden natuurlijk veel kleiner (in b4: "Ja maar ik ken iemand van 18 die...") maar die moeten wel precies dezelfde maatregelen dragen als degenen die beschermd moeten worden. Snap wel dat dat als krom wordt ervaren.
Boodschap kan dan ook prima respectvoller worden gebrachtquote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik had het misschien wat vriendelijker kunnen zeggen maar de boodschap blijft dezelfde
Eerste die ik tegenkwam: https://nos.nl/artikel/23(...)nline-onderwijs.htmlquote:
Dit was nog wel een interessant linkje hierover:quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Recentelijk nog een onderzoek van het Nationaal Centrum Preventie Stress en Burn-Out. Jongeren zouden de groep vormen met de grootste kans op een burn-out (bron). Ik kon maandag geen link vinden naar het onderzoek zelf. Inmiddels heb ik een factsheet gevonden. Ik ga kijken of ik een volledige onderzoeksrapportage kan vinden, want het lijkt nu alsof het onderzoek alleen onder jongeren is uitgevoerd en daar zou de conclusie niet uit voort kunnen komen dat jongeren de grootste kan op een burn-out hebben. Ik zoek verder.
Vluchtig doorgelezen, maar alle argumenten die (terecht) aangedragen worden zijn ook toepasbaar op de groep die thuis werkt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eerste die ik tegenkwam: https://nos.nl/artikel/23(...)nline-onderwijs.html
Heb er wel wat meer gezien over de afgelopen periode, dit is de meest recente.
Oh zeker, eens hoor. Maar daar is nu geen issue over geraisedquote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vluchtig doorgelezen, maar alle argumenten die (terecht) aangedragen worden zijn ook toepasbaar op de groep die thuis werkt.
Dank.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Recentelijk nog een onderzoek van het Nationaal Centrum Preventie Stress en Burn-Out. Jongeren zouden de groep vormen met de grootste kans op een burn-out (bron). Ik kon maandag geen link vinden naar het onderzoek zelf. Inmiddels heb ik een factsheet gevonden. Ik ga kijken of ik een volledige onderzoeksrapportage kan vinden, want het lijkt nu alsof het onderzoek alleen onder jongeren is uitgevoerd en daar zou de conclusie niet uit voort kunnen komen dat jongeren de grootste kan op een burn-out hebben. Ik zoek verder.
Ernstig natuurlijk, alleen was er ook een onderzoek naar zelfmoorden in coronatijd en er wees niets op dat dat nu ernstiger was dan pre-coronatijd.quote:Wat dat in de praktijk betekent zag Immers onlangs op een bijeenkomst met jeugdtherapeuten. Daar zaten ze bij elkaar, in een periode die voor jongeren zo moeilijk is. Hoe moeilijk schetste een van hen als eerste. ,,Hij was er twee ‘kwijtgeraakt’, vertelde hij. Een ander ook één. En er was nog iemand.” Ze kwamen op vier zelfdodingen in de afgelopen coronatijd – een ongekend aantal. ,,De sfeer sloeg meteen om, tijdens die meeting.’’
Telefoontje is al gepleegd, boete morgen op de deurmat .quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:19 schreef leolinedance het volgende:
Ik ga vanavond de avondklok negeren. Wel eng hoor 😮
Ik kan je trouwens vertellen dat er een soortgelijke enquête onder het personeel is uitgevoerd. Het College van Bestuur van mijn universiteit heeft er nu hoofdprioriteit van gemaakt om de precieze impact te inventariseren en werknemers te helpen uitval en andere ellende te voorkomen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eerste die ik tegenkwam: https://nos.nl/artikel/23(...)nline-onderwijs.html
Heb er wel wat meer gezien over de afgelopen periode, dit is de meest recente.
Dat onderzoek ging alleen over de gelukte pogingen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:23 schreef Scrummie het volgende:
Ernstig natuurlijk, alleen was er ook een onderzoek naar zelfmoorden in coronatijd en er wees niets op dat dat nu ernstiger was dan pre-coronatijd.
Nee, niet per se. Het hangt wel een beetje met elkaar samen denk ik in 'de discussie'.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh zeker, eens hoor. Maar daar is nu geen issue over geraised
Die quote uit het AD ook.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat onderzoek ging alleen over de gelukte pogingen.
Ach ik heb elk belangenclubje het afgelopen jaar wel langs zien komen, van de IC-mensen via de verpleeghuisbewoners tot de gehandicapten. Allemaal terecht hoor, daar niet van.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja precies, dat uitzonderen van een bepaalde groep is vreselijk vermoeiend, en niet eerlijk tegenover al die anderen die het ook moeilijk hebben maar niet direct onder een groeperingen vallen die die aandacht krijgt.
Waarom zouden ze dat doen? Even doorbijten! Valt allemaal wel mee joh. Aldus sommigen hier.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan je trouwens vertellen dat er een soortgelijke enquête onder het personeel is uitgevoerd. Het College van Bestuur van mijn universiteit heeft er nu hoofdprioriteit van gemaakt om de precieze impact te inventariseren en werknemers te helpen uitval en andere ellende te voorkomen.
Ja, tuurlijk. Er zat inderdaad een belang achter en misschien is 80% wel een overdreven getal van wie 'tegen een burn out aan zitten'.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit was nog wel een interessant linkje hierover:
[ twitter ]
Dat klopt, maar zelfmoord is niet de enige ellende die bestaat. Bovendien kan het een indicator zijn dat er meer zelfmoorden gaan komen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:23 schreef Scrummie het volgende:
Ernstig natuurlijk, alleen was er ook een onderzoek naar zelfmoorden in coronatijd en er wees niets op dat dat nu ernstiger was dan pre-coronatijd.
Zeker. Ik denk wel dat veel jongvolwassenen/volwassenen er wat stabieler in zitten. Ik ben zelf 35 en hoewel ik deze periode ook kut vind, hou ik het nog wel een tijdje vol. Op diezelfde manier zitten collega's en vrienden van me er in veel gevallen ook in (tenzij ze in horeca werkenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, niet per se. Het hangt wel een beetje met elkaar samen denk ik in 'de discussie'.
* trein2000 kijkt eens op de kalenderquote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat klopt, maar zelfmoord is niet de enige ellende die bestaat. Bovendien kan het een indicator zijn dat er meer zelfmoorden gaan komen.
Ik vind zelf dat het gesprek hierover niet zuiver wordt gevoerd. Politici en bestuurders lijken maar wat graag goede sier te maken door te beweren de jeugd zo belangrijk te vinden. Er worden onderzoeksresultaten uitgelicht die goed uitkomen. Dat moet je niet doen. Je moet het niet doen om de angst voor corona op te kloppen en je moet het ook niet doen om de angst te bagatelliseren.
die van jou 16 ?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die van mij is 16 en zit toch echt op school hoor. Al vanaf 4 januari.
Omdat vrijwel iedereen die aan de universiteit werkt de jeugd zo belangrijk vindt dat er tot een burn-out aan toe wordt doorgewerkt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen? Even doorbijten! Valt allemaal wel mee joh. Aldus sommigen hier.
Pardon? Zit jij me nu te tutoyeren?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die van jou 16 ?
ben jij al zooo oud ?
Zo ervaar ik dat ook wel hoor, het ligt echt niet aan de individuele medewerkers. Die doen hun uiterste best, maar zijn ook nogal beperkt door allerhande regeltjes.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Omdat vrijwel iedereen die aan de universiteit werkt de jeugd zo belangrijk vindt dat er tot een burn-out aan toe wordt doorgewerkt.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die van jou 16 ?
ben jij al zooo oud ?
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:34 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Pardon? Zit jij me nu te tutoyeren?![]()
Kutverkiezingen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
* trein2000 kijkt eens op de kalender
was het maar kutquote:
Derdegolf.exequote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:34 schreef Predator40 het volgende:
Gister 1565 !
24u toename aantal opnamen: 156 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 1226 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -2,5%
Bezetting op verpleegafdelingen: 1461 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, vrijdag 12 februari om 13:15
kroegenopen.gif
hijgendehond.gif
letsparty.gif
![]()
![]()
![]()
toch liever kaal hoorquote:
niet jinxen !quote:
wanneer komt die golf dan ? ergens in juli ?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij heeft het vandaag al weer gezegd...
Over twee weken, he.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wanneer komt die golf dan ? ergens in juli ?
Ik wou dat ik vanaf het begin van de coronacrisis was begonnen met een tekstanalyse van het taalgebruik van De Jonge. Gemiste kans.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij heeft het vandaag al weer gezegd...
Dat heb ik nooit beweerd. En dat denk ik ook niet. Ik probeer alleen ook hierin de nuance te vinden. Er is veel aan de hand. Bij heel veel mensen. Bij de een meer dan bij de ander: mensen zijn hun baan kwijt, kinderen zitten thuis in verschrikkelijke omstandigheden, studenten komen amper op de universiteit, ouderen zitten te vereenzamen in hun vezorgingshuis, verzorgend personeel en IC personeel loopt op op de reservers voor zover nog mogelijk, horeca en winkels hebben het meer dan moeilijk, sportscholen en -verenigingen kunnen nauwelijks overleven.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Er zat inderdaad een belang achter en misschien is 80% wel een overdreven getal van wie 'tegen een burn out aan zitten'.
Maar denk je werkelijk dat er niets aan de hand is dan? Denk je dat werkelijk?
ja vanavond weer en BIJNA beter dan sex....goed lezenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Moet jij niet eens onder je elektrische deken kruipen die 'beter is dan sex'?
Goedzo Dick... vertel het hem!quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Moet jij niet eens onder je elektrische deken kruipen die 'beter is dan sex'?
en over 2 weken over 2 weken over 2 weken over 2 weken ?quote:
Als politici en bestuurders al niet hun best doen om deze boodschap uit te dragen, wat kun je dan van de rest van het land verwachten?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:40 schreef miss_sly het volgende:
Maar goed, dat is mijn idealistische zelf die weer even de overhand krijgt. Ik weet dat het zo niet gaat werken, helaas.
Couldn't agree morequote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit beweerd. En dat denk ik ook niet. Ik probeer alleen ook hierin de nuance te vinden. Er is veel aan de hand. Bij heel veel mensen. Bij de een meer dan bij de ander: mensen zijn hun baan kwijt, kinderen zitten thuis in verschrikkelijke omstandigheden, studenten komen amper op de universiteit, ouderen zitten te vereenzamen in hun vezorgingshuis, verzorgend personeel en IC personeel loopt op op de reservers voor zover nog mogelijk, horeca en winkels hebben het meer dan moeilijk, sportscholen en -verenigingen kunnen nauwelijks overleven.
En bij al die groepen heb je mensen die het meer of minder goed trekken. Of heel erg slecht. Dat is niet voorbehouden aan één enkele groep. Ik vind het dan ook erg jammer om te lezen dat sommigen zich om de ouderen bekommeren en de rest willen laten verpieteren, maar ook dat sommigen zich richten op de jongeren en de ouderen als onbelangrijk opzij willen schuiven.
We zijn allemaal mensen, en we zitten allemaal in deze moeilijke periode. Het zou mooi zijn als we dat eens wat beter in gedachten zouden kunnen houden.
Maar goed, dat is mijn idealistische zelf die weer even de overhand krijgt. Ik weet dat het zo niet gaat werken, helaas.
Citeer eens één post, uit het hele topic, waarin iemand claimt dat er niets aan de hand is wat betreft de mentale gezondheid van mensen?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Er zat inderdaad een belang achter en misschien is 80% wel een overdreven getal van wie 'tegen een burn out aan zitten'.
Maar denk je werkelijk dat er niets aan de hand is dan? Denk je dat werkelijk?
een l*l tegen jou.....mmmmquote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Goedzo Dick... vertel het hem!![]()
Hij doet l*llig tegen me!
Niemand die binnen de grenzen van het redelijke blijft bestrijdt dat ook. Maar het samen doen houdt ook in dat er aandacht is voor de belangen van alle groepen. En aangezien de jeugd amper ziek wordt van het virus ligt hun belang niet bij virusmaatregelen. Dan krijg je al heel snel een generatieconflict.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit beweerd. En dat denk ik ook niet. Ik probeer alleen ook hierin de nuance te vinden. Er is veel aan de hand. Bij heel veel mensen. Bij de een meer dan bij de ander: mensen zijn hun baan kwijt, kinderen zitten thuis in verschrikkelijke omstandigheden, studenten komen amper op de universiteit, ouderen zitten te vereenzamen in hun vezorgingshuis, verzorgend personeel en IC personeel loopt op op de reservers voor zover nog mogelijk, horeca en winkels hebben het meer dan moeilijk, sportscholen en -verenigingen kunnen nauwelijks overleven.
En bij al die groepen heb je mensen die het meer of minder goed trekken. Of heel erg slecht. Dat is niet voorbehouden aan één enkele groep. Ik vind het dan ook erg jammer om te lezen dat sommigen zich om de ouderen bekommeren en de rest willen laten verpieteren, maar ook dat sommigen zich richten op de jongeren en de ouderen als onbelangrijk opzij willen schuiven.
We zijn allemaal mensen, en we zitten allemaal in deze moeilijke periode. Het zou mooi zijn als we dat eens wat beter in gedachten zouden kunnen houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |