abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197960090

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 12 februari 2021 @ 09:18:26 #2
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197960104
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:08 schreef miss_sly het volgende: Hier een artikel over besmettingen en buitenlucht: https://www.volkskrant.nl(...)-het-virus~ba32ab64/ De kans is een factor 20 kleiner, maar bepaald niet nihil en maatregelen als afstand houden blijven ook buiten van belang.
Dat staat er niet:

"De kans is er alleen wel een keer of twintig kleiner, schat een net verschenen overzichtsstudie." Dat is heel wat minder concreet...
pi_197960113
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maurice de Hont :')
Eens, maar ik haalde hem aan omdat hij grootste voorvechter van buiten vs. binnen ook wel inziet dat het iets genuanceerder ligt dan 'buiten kan alles', en dat is zoals hij het eerder bracht.
pi_197960119
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:18 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat staat er niet: "De kans is er alleen wel een keer of twintig kleiner, schat een net verschenen overzichtsstudie." Dat is heel wat minder concreet...
Point being dat de kans niet nihil is, zoals hier zo vaak wordt gezegd. De kans is aanwezig, en als je niet voldoende afstand houdt voor een te lange tijd, wordt ie ook echt groter.
pi_197960134
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:18 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Eens, maar ik haalde hem aan omdat hij grootste voorvechter van buiten vs. binnen ook wel inziet dat het iets genuanceerder ligt dan hoe hij het eerder bracht.
Oh eens hoor, maar volgens mij is het ook geen rocketscience in die zin dat dit soort dingen voor de meeste virussen gelden, ook dingen als het ventileren van ruimtes zijn common sense.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197960151
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:52 schreef Qarrad het volgende: [..] Je bedoelt wat toch al gebeurt en eigenlijk standaard is in Nederland, alleen springt het nu meer in het oog? De handhaving is al jaren wegbezuinigd.
Je hebt altijd mensen die de wet overreden. Maar nu ben je opeens een deugneus als je je aan de regels houdt en worden mensen daar chagrijnig van.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  vrijdag 12 februari 2021 @ 09:23:09 #7
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197960169
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Point being dat de kans niet nihil is, zoals hier zo vaak wordt gezegd. De kans is aanwezig, en als je niet voldoende afstand houdt voor een te lange tijd, wordt ie ook echt groter.
Er zijn wel meer risico's buiten. Maar dat wil niet zeggen dat we dan maar alles moeten verbieden.
pi_197960172
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Oh eens hoor, maar volgens mij is het ook geen rocketscience in die zin dat dit soort dingen voor de meeste virussen gelden, ook dingen als het ventileren van ruimtes zijn common sense.
Wat voor mij wel als een paal boven water staat is dat de overheid veel te lang gewacht heeft om ventileren prominent op de agenda te zetten. Dat heeft er natuurlijk ook mee te maken dat Maurice de Hond een enorme vervelende persoonlijkheid heeft die je liever niet gelijk wil geven. Elk andere voorvechter hiervan was waarschijnlijk meer serieus genomen.
pi_197960194
quote:

[..]

Als je binnen een tijdje op 1,5 meter zit is de kans ook niet nihil. Je moet ergens een balans vinden, en voor de buitenlucht is die "balans" nu veel te streng.
pi_197960234
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Er zijn wel meer risico's buiten. Maar dat wil niet zeggen dat we dan maar alles moeten verbieden.
Dat zeg ik toch ook nergens? Ik zeg alleen dat de kans buiten niet nihil is. Zoals hier met enige regelmaat wordt beweerd.
pi_197960302
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook nergens? Ik zeg alleen dat de kans buiten niet nihil is. Zoals hier met enige regelmaat wordt beweerd.
Dat is leuk, maar het is nu gewoon te streng.

Dat manifest van Halsema was super goed, misschien zou ze als statement kunnen besluiten dit weekend geen handhaving in te zetten voor de ijsrazzias in haar gemeente 😄

Ben benieuwd of Amsterdam ook wat ze zegt idd dingen sneller open gaat gooien voor jongeren met testen, zou mooi zijn, de rest moet dan feitelijk wel volgen, en even later kan het dan voor iedereen.
#WeesGeenWhales
  vrijdag 12 februari 2021 @ 09:35:45 #12
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197960325
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De vraag is wat 'nihil' is. Ik vind een factor 20 minder (als dat zou kloppen) nogal wat.
pi_197960332
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:34 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat is leuk, maar het is nu gewoon te streng.

Dat manifest van Halsema was super goed, misschien zou ze als statement kunnen besluiten dit weekend geen handhaving in te zetten voor de ijsrazzias in haar gemeente 😄

Ben benieuwd of Amsterdam ook wat ze zegt idd dingen sneller open gaat gooien voor jongeren met testen, zou mooi zijn, de rest moet dan feitelijk wel volgen, en even later kan het dan voor iedereen.
Ik herhaal nog maar eens een keer dat ik niets zeg over wat ik vind van hoe men met 'buiten' om gaat, maar alleen dat de kans niet nihil is.
pi_197960346
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:35 schreef leolinedance het volgende:

[..]

De vraag is wat 'nihil' is. Ik vind een factor 20 minder (als dat zou kloppen) nogal wat.
Nihil is 0, niks, noppes, nada, helemaal niet. Dat is simpelweg niet waar.

Het minste wat we hier in het topic kunnen doen, is het bij de feiten houden. Dit is een feit: de kans om buiten besmet te raken, is NIET NIHIL.
pi_197960355
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 02:54 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Sporten en schaatsen is gezond laat mensen het vooral doen. Ik lees de laatste tijd tig keer we moeten gezonder gaan leven maar vervolgens maken we het onmogelijk. Schiet mij dan maar lek hoor.
Fitness verboten, fussball aussradiert. Turnen, handbal, alles.

Niet zo gek dat mensen naar buiten gaan als ze wat kunnen doen wat nog niet is afgepakt.

Eigenlijk ga je hopen op een paar flinke incidenten. Zo van kappen nu.
Maar ja.. dat kan ook niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197960383
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 01:37 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Say that again? Henk en Ingrid stuwen de VVD naar eenzame hoogte. Henk en Ingrid staan voor 80% achter de avondklok. Henk en Ingrid sloten eigenhandig de scholen in de eerste golf. Dankzij Henk en Ingrid kreeg mr de Jongenzijn gewenste muilkorfplicht.

Politici zijn er niet voor ethische kwesties. Democratie en ethiek gaan niet hand in hand. Nadeel van een democratie.
Het kwaad van de VVD was al geschied voor corona dus dat is irrelevant, pas als die nog naar veel grotere hoogte worden gestemd in maart wordt dat relevant.
Henk en Ingrid hebben geen stem in de media, dus wederom, dat maakt geen hol uit. Ze hebben echt niet een paar willekeurige NLers geinterviewed om de publieke opinie bij te stellen.
Nee, het waren een aantal angstvirologen, politici en andere 'experts' die via de media een podium kregen en eigenhandig zaken als de mondkapplicht erdoorheen hebben gewerkt.

Ik denk dat goede (!) politici er wel degelijk voor ethische kwesties zijn. Hoe kun je anders als politicus je beleidskeuzes fatsoenlijk onderbouwen. Diverse kamerleden heb ik hier overigens ook een redelijke poging tot zien wagen, maar die krijgen weinig bijval.
I'll give you something to do
  vrijdag 12 februari 2021 @ 09:40:49 #17
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197960392
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het minste wat we hier in het topic kunnen doen, is het bij de feiten houden. Dit is een feit: de kans om buiten besmet te raken, is NIET NIHIL.
De kans dat je overreden wordt door een bus ook niet. Laten we dan maar lekker binnen blijven zitten.
pi_197960396
quote:

[..]

In stadions zijn mensen ook besmet geraakt. Anfield, San Siro. Dat waren superspread events, achteraf. Is buiten inderdaad.

Maar dat is met zn allen op elkaar. Op een bevroren plas met volk, maar voldoende onderlinge afstand? Ik geloof daar totaal niet in dat een virus dan kan overspringen.
1947-2016
pi_197960415
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:13 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Grotendeels eens met deze post, maar ook Maurice de Hond is hier gedeeltelijk op terug te komen door te zeggen dat als je met iemand face to face buiten praat je toch nog reële kans hebt om besmet te worden door toedoen van kleine druppeltjes.
Kan best natuurlijk maar relatief gezien zit buiten het probleem niet.
Als je een afweging maakt tussen die enkele besmetting hier en daar tov de boel dicht gooien en verbieden.

En dan mensen die zeggen "carnaval mag ook niet" alsof het binnen hossende zuipfeestje hetzelfde is als buiten in de natuur.

Kunnen we ook hardlopen gaan verbieden omdat de spinninglessen niet doorgaan.

Buiten is gewoon relatief veilig.
Als je draagvlak wil houden zit er juist een oplossing in.
Maar dan moet er niet bij voorbaat een streep door alsof elk contact hetzelfde is.

We zitten met volle scholen nu, visites en vliegtuigen maar gaan achter mensen op het ijs aan. Compleet gestoord toch?
pi_197960417
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

De kans dat je overreden wordt door een bus ook niet. Laten we dan maar lekker binnen blijven zitten.
Wat een bullshit. Jezus mina, het niveau wordt hier ook echt dagelijks lager, he?

Ik ga lekker naar buiten. Wandelen. Want dat kan nog gewoon, ook al wordt hier dagelijks wat anders beweerd.
pi_197960429
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In stadions zijn mensen ook besmet geraakt. Anfield, San Siro. Dat waren superspread events, achteraf. Is buiten inderdaad.

Maar dat is met zn allen op elkaar. Op een bevroren plas met volk, maar voldoende onderlinge afstand? Ik geloof daar totaal niet in dat een virus dan kan overspringen.
quote:

[..]

vrijdag 12 februari 2021 @ 09:44:05 #22
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197960432
Mijn definitie van nihil = zo goed als nul.
pi_197960436
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Verkeersongelukken overbelasten de zorg niet, dus nergens voor nodig. Loop er maar lekker onder hoor, vooral doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2021 09:44:40 ]
pi_197960441
quote:

[..]

In stadions zijn mensen ook besmet geraakt. Anfield, San Siro. Dat waren superspread events, achteraf.
Nooit bewezen. Kans is een stuk groter dat de verspreidingen plaatsvonden in het OV/kroegen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197960456
quote:

[..]

Relatief gezien is het wel nihil. Denk aan alle protesten, volle stranden, natuurgebieden etc. het afgelopen jaar.
Totaal geen massale besmettingen of invloed op stijgingen.

Als je bovendien concessies moet doen voor draagvlak zit daar juist een oplossing in.
pi_197960491
quote:

[..]

Als we dan toch semantisch worden. Nihil wordt vaak gebruikt om aan te geven dat iets inderdaad 0 of verwaarloosbaar is, dus dicht bij maar niet per se 0.
pi_197960514
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Relatief gezien is het wel nihil. Denk aan alle protesten, volle stranden, natuurgebieden etc. het afgelopen jaar.

Als je bovendien concessies moet doen voor draagvlak zit daar juist een oplossing in.
Eens. Zie ook het feestje van Willem II omtrent Europa League wedstrijd.
Achteraf heeft de GGD aangegeven dat niet één besmetting terug te herleiden was hiernaar.
pi_197960521
quote:

[..]

Dan moet je ook alles eromheen meenemen.
Vluchten erheen en terug bij een Bergamo cl wedstrijd.
Het ov er naar toe en terug, indrinken, eten in restaurants, volle hotels. Bij zo'n event is een stadion niet perse de oorzaak.
pi_197960524
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:45 schreef Caland het volgende:

[..]

Nooit bewezen. Kans is een stuk groter dat de verspreidingen plaatsvonden in het OV/kroegen.
Kroeg is ook nooit bewezen. De kans is een stuk groter dat de verspreidingen plaatsvonden in werksituatie.

Wat mij betreft mogen de kroegen en stadions wel weer open!
pi_197960563
Buiten wordt waarschijnlijk nog minder vaak geïdentificeerd als locatie waar de besmetting heeft plaatsgevonden, omdat het vaak een grote doorstroomlocatie is.
pi_197960564
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik herhaal nog maar eens een keer dat ik niets zeg over wat ik vind van hoe men met 'buiten' om gaat, maar alleen dat de kans niet nihil is.
Nihil is toch bijna nul, niet nul?

En hey ook nadat iedereen gevaccineerd is zal het endemisch zijn en zal iemand af en toe corona krijgen, maar dan willen we wel weer normaal leven met z'n allen gezellig zoals vroeger.

Dus een bepaald risico zullen we moeten accepteren.
#WeesGeenWhales
  vrijdag 12 februari 2021 @ 09:51:57 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197960568
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat was wel bijna allemaal bij mooi weer en hoge(re) temperaturen. Er liepen in de zomer ook veel minder besmettelijke mensen rond natuurlijk.

Let maar op als straks het voorjaar z'n intrede doet dan gaan die besmettingscijfers als een baksteen weer omlaag.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 09:53:01 #33
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197960585
quote:

[..]

Maar misschien moet je dat risico gewoon accepteren?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197960586
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat was wel bijna allemaal bij mooi weer en hoge(re) temperaturen. Er liepen in de zomer ook veel minder besmettelijke mensen rond natuurlijk.

Let maar op als straks het voorjaar z'n intrede doet dan gaan die besmettingscijfers als een baksteen weer omlaag.
En deze keer hebben we (hopelijk) een flinke hoeveelheid vaccinaties er bij. Dan zijn maatregelen niet meer nodig. *O*
pi_197960591
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:49 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Eens. Zie ook het feestje van Willem II omtrent Europa League wedstrijd.
Achteraf heeft de GGD aangegeven dat niet één besmetting terug te herleiden was hiernaar.
Ja precies, daarom is het strenge beleid voor buiten disproportioneel en moet het gewoon veel losser.

Ik hou niet van schaatsen maar als daar het probleem niet zit, gun mensen dan hun verzetje.
Beter dan dat ze binnen op visite aan de koffie zitten massaal.

Sterker nog hoe meer je onderscheid maakt tussen buiten en binnen des te beter houdt men zich aan maatregelen voor binnen omdat daar het risico zit en voorkomen we juist besmettingen en blijft het tegelijk enigszins dragelijk.

Ik hoop echt dat het kwartje binnenkort eens valt en ze het beleid aanpassen.
pi_197960600
quote:

[..]

Klopt in mei wordt het beter en in september weer slechter
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197960617
quote:

[..]

Maar dan wordt er binnen ook meer geventileerd en zijn mensen sowieso meer buiten. Bovendien is de weerstand beter.

Ik geloof echt dat ook al is iedereen massaal aan het schaatsen er amper iemand besmet raakt.

De rellende jongeren bv heeft ook niet tot hogere aantallen geleid bv.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 09:56:07 #38
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197960621
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In september zijn er zoveel mensen gevaccineerd dat het probleem ondervangen zou moeten zijn.

Niet van besmettingen an sich wellicht, maar wel qua zorgdruk.
pi_197960622
Dat van de hogere temperaturen blijft een interessante theorie. Over de sauna beweerd men dat het virus bij 80 graden gedeactiveerd is. Een sauna is een slecht geventileerde ruimte. Even niezen en je kunt elkaar evengoed besmetten in een sauna.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_197960623
quote:

[..]

Zin in *O* Begin maart in gaan met mooie lage cijfers en hopelijk een relatief warme en zonnige april O+
pi_197960632
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ben zeer benieuwd. Ik hoop zelfs al halverwege/eind april.
Hopelijk gaat het weer mee zitten.
pi_197960703
Wanneer de lente officieel begint eind maart zouden we minimaal wel rond de 2 miljoen vaccinaties moeten zitten dus als andere factoren gelijk blijven t.o.v. vorig jaar (varianten????) kan de zomer best goed zijn. Zit natuurlijk overlap in van eerste en tweede prikken, maar bedenk ook dat de te prikken populatie lager is dan de werkelijke landsbevolking. Ik geloof dat naar boven afgerond 15 miljoen mensen geprikt moeten worden.
pi_197960705
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Kroeg is ook nooit bewezen. De kans is een stuk groter dat de verspreidingen plaatsvonden in werksituatie.

Wat mij betreft mogen de kroegen en stadions wel weer open!
kroeg is binnen, dus dat gaat hem niet worden
pi_197960712
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:56 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ben zeer benieuwd. Ik hoop zelfs al halverwege/eind april.
Hopelijk gaat het weer mee zitten.
Idd goed weer, risicogroepen gevaccineerd zodat ziekenhuisopname voorkomen wordt.

Dan zijn we er al. Zoiets zou idd best snel kunnen.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 10:02:13 #45
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197960721
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:01 schreef Cynicio het volgende:
Wanneer de lente officieel begint eind maart zouden we minimaal wel rond de 2 miljoen vaccinaties moeten zitten dus als andere factoren gelijk blijven t.o.v. vorig jaar (varianten????) kan de zomer best goed zijn. Zit natuurlijk overlap in van eerste en tweede prikken, maar bedenk ook dat de te prikken populatie lager is dan de werkelijke landsbevolking. Ik geloof dat naar boven afgerond 15 miljoen mensen geprikt moeten worden.
Onder de 16 jaar sowieso (nog) niet.
pi_197960771
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dat van de hogere temperaturen blijft een interessante theorie.
Tja maar je ziet het ook altijd terug in de griep zonder maatregelen. Dat is niet alleen te verklaren doordat mensen iets vaker buiten zitten, want veel werk vindt gewoon binnen plaats. Niet alleen in kantoren, maar ook in de zorg enz. Er is vast weleens een griepgolf buiten het klassieke griepseizoen, zeker lokaal, maar de seizoenstrend is altijd duidelijk zichtbaar.
pi_197960797
Ik ga er in ieder geval vanuit dat mooi weer opnieuw verlichting gaat brengen. Mijn onderbuik laat ook geen andere gedachten meer toe.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2021 10:06:09 ]
pi_197960802
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Onder de 16 jaar sowieso (nog) niet.
Juist, en bij die 2 miljoen zijn Astra-Zeneca en de extra leveringen van Moderna in februari niet opgeteld. Ik neem aan dat van J&J geen sprake is tot minimaal april.. helaas.
pi_197960831
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:04 schreef Chia het volgende:

[..]

Tja maar je ziet het ook altijd terug in de griep zonder maatregelen. Dat is niet alleen te verklaren doordat mensen iets vaker buiten zitten, want veel werk vindt gewoon binnen plaats. Niet alleen in kantoren, maar ook in de zorg enz. Er is vast weleens een griepgolf buiten het klassieke griepseizoen, zeker lokaal, maar de seizoenstrend is altijd duidelijk zichtbaar.
Ik heb al 2 keer griep in de zomer gehad. Dan kijken mensen je verbaasd aan van: hoe kun je griep hebben in de zomer.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  vrijdag 12 februari 2021 @ 10:07:54 #50
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197960836
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:06 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Juist, en bij die 2 miljoen zijn Astra-Zeneca en de extra leveringen van Moderna in februari niet opgeteld. Ik neem aan dat van J&J geen sprake is tot minimaal april.. helaas.
J&J wordt sowieso pas april inderdaad.
pi_197960882
quote:

[..]

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.04.20053058v1

quote:
We identified only a single outbreak in an outdoor environment, which involved two cases.
2 van de 1245. Dat is nihil.

quote:
Conclusions All identified outbreaks of three or more cases occurred in an indoor environment, which confirms that sharing indoor space is a major SARS-CoV-2 infection risk
Of deze: https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.09.04.20188417v2

quote:
The review found very few examples of outdoor transmission of COVID-19 in everyday life among c. 25,000 cases considered, suggesting a very low risk.
Dan kan je over de definitie van nihil vallen maar de conclusie blijft dat de maatregelen niet in verhouding staan tit het risico.
pi_197960904
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:04 schreef Chia het volgende:

[..]

Precies. Je ziet het terug in de cijfers dat ziektes zoals griep nou eenmaal zeer seizoensgebonden zijn.
Grote kans dat dit ook voor corona geldt.

Komisch ook dat als je terug gaat naar het afschalen van maatregelen in de eerste golf dat het kabinet/RIVM dat ophingen aan 'de maatregelen werken' en 'we hebben ons er goed aan gehouden'. Achteraf kan je zeggen dat dit slechts een kleine factor is geweest en we achteraf als land hebben verkeken hoe goed die maatregelen nou daadwerkelijk werkten.
pi_197960911
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 07:45 schreef Wantie het volgende:

[..]

Omdat dat niet is toegestaan?

Wat heeft het voor zin om met maatregelen te komen als die niet worden gehandhaafd?

Ik kan me het boerkaverbod nog herinneren: Halsema kondigde aan daar geen prioriteit aan te geven bij de handhaving.
Het land was te klein... Iedereen dook op Halsema.

Ik ben van mening dat ze het handhaven buiten verspeeld hebben toen ze niets deden aan verschillende demonstraties (waaronder alle BLM demo's) en de 1000 man publiek bij een voetbalwedstrijd in Tilburg.

Daar niet op handhaven, terwijl de risicosetting daar vele malen groter is dan handhaven wanneer 3 mensen bij elkaar in de buurt handelen is willekeur en geeft het gevoel dat het is omdat het makkelijk is.

Kijk voor de grap maar eens naar sporten. Je mag maar met één ander in een groepje buiten zijn. Maar als er 10 groepjes toevallig bij elkaar in de buurt zijn mag het wel. Denk aan bootcamp, hardloopgroepjes etc.

Wat mij betreft laten ze die onzinregels buiten gewoon los. Wie weet, misschien gaan mensen wel minder bij elkaar op bezoek dan, want ze kunnen buiten een rondje lopen.
pi_197960916
Zolang morgen iedereen ook netjes na het schaatsen alleen naar huis gaat is er volgens mij vrij weinig risico. Grootste risico ontstaat zodra groepjes ook nog lekker gaan Après-schaatsen thuis inclusief de snottebellen vanwege het koude weer. Hopelijk houdt een avondklok en het verstand dat tegen.
pi_197960947
https://www.telegraaf.nl/(...)-keer-besmettelijker

quote:
Braziliaans minister: nieuwe coronavariant drie keer besmettelijker
Nog gevaarlijker dan de Britse variant :')
  vrijdag 12 februari 2021 @ 10:16:12 #56
3778 popje
pi_197960958
[quote]0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:04 schreef Chia het volgende:

[..]

[/quot
Vorig jaar ging de wereld ook weer open, zonder dat dat mis ging en toen konden we nog niet eens testen. En nu moeten we wachten tot iedereen ingeent is? Dat zou toch heel bizar zijn, als het aantal gevallen door het seizoenseffect vanzelf omlaag gaat...
pi_197960977
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]

"De Britse variant rukt op"

Ben echt helemaal klaar met dat zinnetje
pi_197960987
quote:
[..]

3 keer zo besmettelijk? Dat klinkt echt totaal onlogisch.

Maargoed, dit is wel relevant:
quote:
De variant van het coronavirus die is ontdekt in het Braziliaanse Amazonegebied is drie keer zo besmettelijk als de oorspronkelijke versie, meent minister van Volksgezondheid Eduardo Pazuello die in de Senaat in hoofdstad Brasilia benadrukte dat vaccins volgens de eerste onderzoeksresultaten bruikbaar zijn tegen de nieuwe variant.
Oftewel, eerste resultaten laten zien dat de vaccins werken. Mooi, volgende :P
pi_197960998
Ik ga er gewoon vanuit dat het tot 1 april nog afzien is, daarna beter weer en meer vaccinaties. Dan een lekkere zomer, en als het weer herfst/winter wordt zijn er zoveel gevaccineerd dat we lekker door kunnen leven. Ik weiger ook om anders te denken. Mocht dat niet uitkomen, zie ik het dan wel weer.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197961040
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:18 schreef Luke83 het volgende:
Ik ga er gewoon vanuit dat het tot 1 april nog afzien is, daarna beter weer en meer vaccinaties. Dan een lekkere zomer, en als het weer herfst/winter wordt zijn er zoveel gevaccineerd dat we lekker door kunnen leven. Ik weiger ook om anders te denken. Mocht dat niet uitkomen, zie ik het dan wel weer.
Het kabinet heeft altijd de IC capaciteit als uitgangspunt gehad voor het voeren van beleid.
Ik ga er dan ook gemakshalve vanuit dat als de risicogroepen gevaccineerd zijn dat alles dan weer mogelijk is. En dat moet al voor de zomer gerealiseerd zijn.
  Moderator vrijdag 12 februari 2021 @ 10:22:41 #61
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197961064
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:17 schreef Cynicio het volgende:

[..]

"De Britse variant rukt op"

Ben echt helemaal klaar met dat zinnetje
Als je het 20000x gehoord hebt, heb je inderdaad ook wel zoiets van "Jahaa, het zal allemaal wel". Denk ook niet dat iemand zich nog iets van paniekverhalen gaat aantrekken als we in golf 6 of 14 zitten over x jaar.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_197961079
quote:
[..]

zoals voorspeld
pi_197961137
Ja het kan allemaal nog gevaarlijker. Wacht maar op de nederlandse biblebeltcovidvariant. Die zal echt de dodelijkste zijn.
Kunnen we helemaal opgehokt zitten dag en nacht.
pi_197961148
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:28 schreef quirina het volgende:
Ja het kan allemaal nog gevaarlijker. Wacht maar op de nederlandse biblebeltcovidvariant. Die zal echt de dodelijkste zijn.
Kunnen we helemaal opgehokt zitten dag en nacht.
Gelukkig komen die mensen hun dorp nooit uit, dus geen last van.
pi_197961185
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:28 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Gelukkig komen die mensen hun dorp nooit uit, dus geen last van.
Dat weet je niet.
Wat God niet ziet, Is er niet.
pi_197961210
Oh ja, Melbourne gaat weer minimaal vijf dagen in complete lockdown :O
pi_197961225
Schattig. Hugo is aanwezig bij het 100ste OMT-overleg

https://twitter.com/MarcBonten/status/1360149427617484801
pi_197961245
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:31 schreef MoreDakka het volgende:
het tennis tournooi?
pi_197961257
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

het tennis tournooi?
Gaat zonder publiek verder.
  Moderator vrijdag 12 februari 2021 @ 10:34:47 #70
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197961264
quote:
Ik wilde eigenlijk weer op fietsverkansie in Australië komende zomer, maar ik heb zo'n idee dat dat er niet van gaat komen dit jaar.Zonder wat ik had een toffe route bedacht.
pi_197961274
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:32 schreef Cynicio het volgende:
Schattig. Hugo is aanwezig bij het 100ste OMT-overleg

https://twitter.com/MarcBonten/status/1360149427617484801
Ik krijg ook een steeds grotere aversie tegen Marc Bonten zeg.
pi_197961279
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:16 schreef popje het volgende:
Vorig jaar ging de wereld ook weer open, zonder dat dat mis ging en toen konden we nog niet eens testen. En nu moeten we wachten tot iedereen ingeent is? Dat zou toch heel bizar zijn, als het aantal gevallen door het seizoenseffect vanzelf omlaag gaat...
Om zo snel mogelijk te kunnen profiteren van het seizoenseffect moeten we wel met lage besmettingsaantallen het griepseizoen uit gaan. Zo ingewikkeld is dat niet.

Dat staat los van de inentingen. Dat wordt pas echt weer relevant in september.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 10:35:44 #73
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197961282
quote:
Natuurlijk. Tien besmettingen in een stad van vijf miljoen inwoners, dat is reden genoeg om alles weer op slot te gooien.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197961295
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ze hadden beter Jo Bonten in dat OMT kunnen laten plaatsnemen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197961298
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik wilde eigenlijk weer op fietsverkansie in Australië komende zomer, maar ik heb zo'n idee dat dat er niet van gaat komen dit jaar.Zonder wat ik had een toffe route bedacht.
Australië is toch ook bezig met vaccineren? Heeft dat geen invloed?
pi_197961305
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Voor zover ik kan zien zijn de daar nog niet eens begonnen met vaccineren.
pi_197961313
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:18 schreef Luke83 het volgende:
Dat hangt dus allemaal af van het doel. Als het doel gaat zijn om gewoon de kwetsbare groepen te vaccineren, dan kan jouw scenario waarheid worden. Maar als wij de besmettingen richting 0 willen, dan zijn wij over 5 jaar nog niet van al dat gedonder af.
pi_197961314
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Kwalijk dat ie tijdens dat overleg gewoon zit te twitteren!!!
pi_197961324
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:35 schreef Chia het volgende:

[..]

Om zo snel mogelijk te kunnen profiteren van het seizoenseffect moeten we wel met lage besmettingsaantallen het griepseizoen uit gaan. Zo ingewikkeld is dat niet.

Vaccinaties zullen wel al eerder effect hebben op de ziekenhuizen en als er echt een significant seizoenseffect is hebben dezelfde maatregelen als nu misschien over een tijdje wel veel meer effect. Dus om nu perse met laagst mogelijke besmettingsaantallen de lente in te gaan lijkt mij ook vrij ambitieus.
pi_197961331
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:35 schreef Chia het volgende:

[..]

Buiten dat: waarom is het aantal inentingen leidend over de gehele bevolking? Waarom richten we enkel en alleen op de risicogroepen?
pi_197961336
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:37 schreef Cynicio het volgende:

[..]

daar heeft hij een PR team voor
pi_197961347
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:38 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Buiten dat: waarom is het aantal inentingen leidend over de gehele bevolking? Waarom richten we enkel en alleen op de risicogroepen?
die komen het eerst in het ZKH te liggen.
pi_197961356
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mijn definitie van nihil = zo goed als nul.
Da's leuk en aardig, maar dat is niet wat nihil betekent. Dan moet je zeggen 'vrijwel nihil' of 'praktisch nihil'.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197961372
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:39 schreef THEFXR het volgende:

[..]

die komen het eerst in het ZKH te liggen.
Wat ik bedoel: ik zie steeds terugkomen op dit forum en in de media dat we als bevolking ingeënt moeten zijn voor 70%/80% zodat de maatregelen er dan af kunnen. Maar als de risicogroepen ingeënt zijn is dat toch genoeg? Waarom zouden we dan de vaccinatiegraad van de anderen nog afwachten?
pi_197961445
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:41 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Wat ik bedoel: ik zie steeds terugkomen op dit forum en in de media dat we als bevolking ingeënt moeten zijn voor 70%/80% zodat de maatregelen er dan af kunnen. Maar als de risicogroepen ingeënt zijn is dat toch genoeg? Waarom zouden we dan de vaccinatiegraad van de anderen nog afwachten?
Dat percentage is nodig voor groepsimmuniteit, niet per se voor versoepelingen. Groepsimmuniteit is het uiteindelijke doel en staat los van de sociale, economische en politieke factoren m.b.t. versoepelingen lijkt me.
pi_197961470
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:44 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Dat percentage is nodig voor groepsimmuniteit, niet per se voor versoepelingen. Groepsimmuniteit is het uiteindelijke doel en staat los van de sociale, economische en politieke factoren m.b.t. versoepelingen lijkt me.
Waarom zou dat het doel zijn?
pi_197961491
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:44 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ik dacht dat groepsimmuniteit inmiddels achterhaald was gezien de vele mutaties, seizoensgebondenheid en natuurlijke reservoirs. Net zoals dat je voor de griep geen groepsimmuniteit kan opbouwen.
Misschien zit ik mis hoor, maar als groepsimmuniteit geen reële optie meer is dan zou de focus toch heel anders moeten worden gelegd?
Tevens: groepsimmuniteit wordt ook behaald door het oplopen van infecties. Ook daar wordt te weinig aandacht aan besteed.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 10:49:34 #88
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197961498
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:44 schreef Chia het volgende:

[..]

Verkeersongelukken overbelasten de zorg niet, dus nergens voor nodig. Loop er maar lekker onder hoor, vooral doen.
Zeg je hiermee dat mensen die buiten schaatsen de zorg wél overbelasten? :o
pi_197961531
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:48 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ik dacht dat groepsimmuniteit inmiddels achterhaald was gezien de vele mutaties, seizoensgebondenheid en natuurlijke reservoirs. Net zoals dat je voor de griep geen groepsimmuniteit kan opbouwen.
Misschien zit ik mis hoor, maar als groepsimmuniteit geen reële optie meer is dan zou de focus toch heel anders moeten worden gelegd?
Tevens: groepsimmuniteit wordt ook behaald door het oplopen van infecties. Ook daar wordt te weinig aandacht aan besteed.
Groepsimmuniteit door besmettingen is heel snel losgelaten omdat het gewoon niet mogelijk is zonder ongelooflijk veel (neven)schade. Je hebt wel een terecht punt dat COVID niet weg zal gaan, dus waarom per se iedereen willen prikken? Ik weet niet precies wat daar nu de gedachtegang over is. Anderzijds denk ik ook, waarom niet? Als we de vaccins hebben en mensen zijn bereid deze te nemen, zet die prik dan gewoon. Het is natuurlijk ook niet zo dat mensen onder de 60 totaal geen last hebben van COVID.

Als het om versoepelingen gaat is het nu wel duidelijk dat het puur afhangt van het aantal ziekenhuisopnames.
pi_197961553
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat hangt dus allemaal af van het doel. Als het doel gaat zijn om gewoon de kwetsbare groepen te vaccineren, dan kan jouw scenario waarheid worden. Maar als wij de besmettingen richting 0 willen, dan zijn wij over 5 jaar nog niet van al dat gedonder af.
De vaccins zijn in eerste instantie echt gericht om de druk van de zorg af te halen voor zover ik heb begrepen. Daarom worden ook vaccins gebruikt die minder effectief zijn tegen helemaal geen corona krijgen, maar die er wel voor zorgen dat áls iemand het dan krijgt diegene iig niet ernstig ziek wordt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:41 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat je als risicogroep definieert. Uiteindelijk heb je onder elke groep mensen die na een besmetting zorg nodig kunnen hebben die in eerste instantie niet als kwetsbaar in beeld waren, omdat andere groepen waren oververtegenwoordigd. Mannen tussen de 50 - 70 zonder overgewicht en onderliggend lijden kunnen bij een exponentiële verspreiding van het virus alsnog in te grote getallen voor een bepaalde tijdsspanne op de IC belanden terwijl momenteel alleen degenen met overgewicht of ander lijden als kwetsbaar worden gezien.

Ik heb die 70/80% nog niet eerder gehoord, maar als je met een lager percentage gevaccineerden voldoende druk van de zorg af kan halen icm soepelere maatregelen zie ik niet waarom dat niet zou gebeuren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zeg je hiermee dat mensen die buiten schaatsen de zorg wél overbelasten? :o
Kan je niet lezen? :o Ik zei alleen iets over verkeersongelukken. Niets meer, niets minder.
pi_197961579
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:51 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Groepsimmuniteit door besmettingen is heel snel losgelaten omdat het gewoon niet mogelijk is zonder ongelooflijk veel (neven)schade. Je hebt wel een terecht punt dat COVID niet weg zal gaan, dus waarom per se iedereen willen prikken? Ik weet niet precies wat daar nu de gedachtegang over is. Anderzijds denk ik ook, waarom niet? Als we de vaccins hebben en mensen zijn bereid deze te nemen, zet die prik dan gewoon. Het is natuurlijk ook niet zo dat mensen onder de 60 totaal geen last hebben van COVID.

Als het om versoepelingen gaat is het nu wel duidelijk dat het puur afhangt van het aantal ziekenhuisopnames.
Met groepsimmuniteit door besmettingen bedoel ik dat de groepsimmuniteit nu wordt afgeleid van het aantal gezette vaccinaties waarbij de mate van natuurlijke infecties/opbouw van antistoffen gemakshalve vergeten wordt.
Uiteraard moet je iedereen de mogelijkheid geven om gevaccineerd te worden. Daar is ook helemaal niets mis mee.
Maar ik denk dat we wel moeten opletten met uitspraken als "pas als we een groepsimmuniteit bereiken van X%, dan gaan we terug naar normaal". Dat moet al veel eerder kunnen.
pi_197961581
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:37 schreef Cynicio het volgende:

[..]

OMT: "Nee ik kan er niets over zeggen, het OMT is confidentieel"

Ook OMT: OMG, wat ik nu hoor in de meeting!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2021 10:59:15 ]
pi_197961677
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

OMT: "Nee ik kan er niets over zeggen, het OMT is confidentieel"

Ook OMT: OMG, wat ik nu hoor in de meeting!
Ik lees nu pas dat die OMT's gewoon online zijn. Ik had altijd in mijn hoofd dat die knappe koppen rond een gigantische vergadertafel zaten.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:03:52 #94
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197961690
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:12 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Precies. Je ziet het terug in de cijfers dat ziektes zoals griep nou eenmaal zeer seizoensgebonden zijn.
Grote kans dat dit ook voor corona geldt.

Komisch ook dat als je terug gaat naar het afschalen van maatregelen in de eerste golf dat het kabinet/RIVM dat ophingen aan 'de maatregelen werken' en 'we hebben ons er goed aan gehouden'. Achteraf kan je zeggen dat dit slechts een kleine factor is geweest en we achteraf als land hebben verkeken hoe goed die maatregelen nou daadwerkelijk werkten.
De maatregelen hebben vast wel geholpen, maar ik denk inderdaad echt dat we 'geluk' hadden dat we destijds al het voorjaar in gingen plus dat het ook meteen ontzettend goed weer was eind maart/begin april.
pi_197961695
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:02 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ik lees nu pas dat die OMT's gewoon online zijn. Ik had altijd in mijn hoofd dat die knappe koppen rond een gigantische vergadertafel zaten.
schijnbaar weten ze wel hoe besmettelijk covid-19 is en zijn ze niet gek.
pi_197961711
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]

schijnbaar weten ze wel hoe besmettelijk covid-19 is en zijn ze niet gek.
Mijn beelddenken heeft zich nog niet aangepast aan het nieuwe normaal
pi_197961764
quote:
De hele staat Victoria gaat in snap lockdown.
pi_197961772
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:05 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Mijn beelddenken heeft zich nog niet aangepast aan het nieuwe normaal
Daar heb ik ook altijd moeite mee. Hoewel ik me wel ongemakkelijk voel als ik 100 mensen bij elkaar zie staan zonder afstand enzo.
pi_197961800
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar heb ik ook altijd moeite mee. Hoewel ik me wel ongemakkelijk voel als ik 100 mensen bij elkaar zie staan zonder afstand enzo.
Bij beelden van concerten of andere evenementen krijg ik een sterk heimwee gevoel. Wanneer ik mensen elkaar een hand of knuffel zie geven in oud beeldmateriaal heb ik heel kort iets van "zou je dat nou wel doen??"
pi_197961816
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De maatregelen hebben vast wel geholpen, maar ik denk inderdaad echt dat we 'geluk' hadden dat we destijds al het voorjaar in gingen plus dat het ook meteen ontzettend goed weer was eind maart/begin april.
Waar het mij met name om gaat is die 1,5 meter.
Doordat het effect van het voorjaar er tussendoor kwam fietsen is er geen goed bewijs dat dit absoluut noodzakelijk is, terwijl Jaap van Dissel wel steeds verwees naar de 'succesvolle aanpak in het voorjaar'.
Dat is wat dat betreft nog het ei van Columbus: op welke manieren kunnen besmettingen voorkomen worden van luchtweginfectieziekten zoals Covid-19? Welke maatregelen helpen hier nu echt bij?
Dat zou waardevolle informatie zijn op het moment dat we weer in deze situatie komen in de nabije toekomst.

Want laten we wel wezen: natuurlijk werkt massaal thuiswerken en winkels sluiten, maar zo'n paardenmiddel wil je liever niet te vaak inzetten.
pi_197961819
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De hele staat Victoria gaat in snap lockdown.
en de Australian open gaat verder zonder publiek.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:12:34 #102
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197961842
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

en de Australian open gaat verder zonder publiek.
Hoe kan dat nou, het ging toch zo goed in Australie.
pi_197961875
https://science.sciencemag.org/content/371/6529/eabf4063

Ouderen, kwetsbare groepen vaccineren en de boel weer opengooien. Het is de enige manier.
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 12 februari 2021 @ 11:17:27 #104
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197961904
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat weten we pas echt over twee maanden. Als je rond eind maart (weersomstandigheden moeten dan wel gunstig zijn) zonder verstrenging van maatregelen een daling ziet is pas het seizoenseffect bewegen.

Op dit moment kan je ook zeggen dat mensen zich minder goed aan de maatregelen houden, er is geen bewijs voor een groot seizoenseffect.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:17:30 #105
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197961905
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:15 schreef theunderdog het volgende:
https://science.sciencemag.org/content/371/6529/eabf4063

Ouderen, kwetsbare groepen vaccineren en de boel weer opengooien. Het is de enige manier.
Alleen 50-plussers met overgewicht, dat is bijna de halve wereldbevolking. :P

Je moet er dus best veel vaccineren wil je de risicogroepen hebben gevaccineerd.
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 12 februari 2021 @ 11:18:33 #106
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197961919
quote:

[..]

Ik denk niet dat ons kabinet dit wil, dat blijkt uit eerdere keuzes. Ook de bevolking zal dan meer en meer in opstand komen waardoor het onhoudbaar wordt.
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 12 februari 2021 @ 11:21:33 #107
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197961974
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:11 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Waar het mij met name om gaat is die 1,5 meter.
Doordat het effect van het voorjaar er tussendoor kwam fietsen is er geen goed bewijs dat dit absoluut noodzakelijk is, terwijl Jaap van Dissel wel steeds verwees naar de 'succesvolle aanpak in het voorjaar'.
Dat is wat dat betreft nog het ei van Columbus: op welke manieren kunnen besmettingen voorkomen worden van luchtweginfectieziekten zoals Covid-19? Welke maatregelen helpen hier nu echt bij?
Dat zou waardevolle informatie zijn op het moment dat we weer in deze situatie komen in de nabije toekomst.

Want laten we wel wezen: natuurlijk werkt massaal thuiswerken en winkels sluiten, maar zo'n paardenmiddel wil je liever niet te vaak inzetten.
Niks mis met massaal thuiswerken. Denk ook aan het fileprobleem, kantoorruimte etc.

1,5 meter ten allen tijde is onhoudbaar.
pi_197961978
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:18 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ons kabinet dit wil, dat blijkt uit eerdere keuzes. Ook de bevolking zal dan meer en meer in opstand komen waardoor het onhoudbaar wordt.
Ik denk dat veel mensen vergeten dat er best doelcongruentie bestaat wat betreft het kabinet en de bevolking. Iedereen wil zo snel mogelijk de maatregelen loslaten. Het is niet zo dat het kabinet dit langer wil rekken dan strikt noodzakelijk is.

Welke opvattingen aan die besluiten vooraf gaan kunnen natuurlijk wel verschillen.
pi_197961993
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:21 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Niks mis met massaal thuiswerken. Denk ook aan het fileprobleem, kantoorruimte etc.

1,5 meter ten allen tijde is onhoudbaar.
Het gaat mij om de keuze. Thuiswerken waar het kan zie ik heel veel voordelen in. Maar soms is het gewoon effectiever om op kantoor te zijn met wat collega's. Zelfde met dingen online bestellen vs naar een winkel.
pi_197962009
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:17 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Alleen 50-plussers met overgewicht, dat is bijna de halve wereldbevolking. :P

Je moet er dus best veel vaccineren wil je de risicogroepen hebben gevaccineerd.
Ja. Maar het doel lijkt nu iedereen vaccineren. Dan is het een nog langer traject.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:27:10 #111
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197962046
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja. Maar het doel lijkt nu iedereen vaccineren. Dan is het een nog langer traject.
Daarom moet je maatregelen ook geleidelijk loslaten, al naar gelang de vaccinatiegraad stijgt.

Maar het lijkt soms wel alsof er alleen nog maar in zwart-wit gedacht kan worden: of alles dicht of alles open. Daar zitten natuurlijk nog vele smaken tussen.
pi_197962076
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Daarom moet je maatregelen ook geleidelijk loslaten, al naar gelang de vaccinatiegraad stijgt.

Maar het lijkt soms wel alsof er alleen nog maar in zwart-wit gedacht kan worden: of alles dicht of alles open. Daar zitten natuurlijk nog vele smaken tussen.
Rutte gaf bij Op1 aan dat hij voor een aanpak wil gaan waarbij over de gehele linie langzaam wordt versoepeld. Dus niet bam alle horeca helemaal open en bijv. de niet-essentiële winkels helemaal dicht (stomme vergelijking), maar de versoepelingen verdelen over alle groepen.

Ben benieuwd of dat ook zo zal gaan en hoe dat eruit ziet.
pi_197962091
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Bedoel je daarmee de vaccinatiegraad van de risicogroepen of van de hele bevolking?
Als je daarmee bedoelt de vaccinatiegraad van de risicogroep dan ben ik het met je eens.
pi_197962105
Toch zou ik wel meer wetenschappelijke verklaringen willen wat het effect van een hogere temperatuur is.
Het virus is dan inactief. Misschien halen mensen soms virussen en bacteriën door elkaar.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:33:30 #115
346939 Janneke141
pi_197962126
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:29 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Dan mogen kledingwinkels alleen op dinsdag en vrijdag open, schoenenwinkels alleen op woensdag en boekwinkels op zaterdag. Restaurants mogen in eerste instantie maximaal 6 tafels bezetten en voetbalclubs mogen alleen spelers laten trainen die in een oneven maand geboren zijn.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:33:35 #116
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197962129
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:30 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Bedoel je daarmee de vaccinatiegraad van de risicogroepen of van de hele bevolking?
Als je daarmee bedoelt de vaccinatiegraad van de risicogroep dan ben ik het met je eens.
In zekere zin die van de hele bevolking, maar de impact van vaccins op de risicogroep zal natuurlijk veel groter zijn, dus zou je vrij snel allerlei versoepelingen kunnen doorvoeren.

Jongeren komen met of zonder vaccin sowieso amper in het ziekenhuis.
pi_197962154
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dan mogen kledingwinkels alleen op dinsdag en vrijdag open, schoenenwinkels alleen op woensdag en boekwinkels op zaterdag. Restaurants mogen in eerste instantie maximaal 6 tafels bezetten en voetbalclubs mogen alleen spelers laten trainen die in een oneven maand geboren zijn.
En dan moet ik na elk biertje iets niet-alcoholisch bestellen :(
pi_197962167
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In zekere zin die van de hele bevolking, maar de impact van vaccins op de risicogroep zal natuurlijk veel groter zijn, dus zou je vrij snel allerlei versoepelingen kunnen doorvoeren.

Jongeren komen met of zonder vaccin sowieso amper in het ziekenhuis.
Ik denk dat wanneer er versoepelingen voor een bepaalde groep is, de rest automatisch snel volgt. Alsof ze bij winkels gaan controleren of je gevaccineerd bent, of of je wel 60+ bent.

Denk dat binnen een paar dagen de regels ineens als magie verdwenen zijn.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:38:49 #119
346939 Janneke141
pi_197962192
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik denk dat wanneer er versoepelingen voor een bepaalde groep is, de rest automatisch snel volgt. Alsof ze bij winkels gaan controleren of je gevaccineerd bent, of of je wel 60+ bent.

En wat als een vergunde sector zoals de restaurants alleen mogen openen op voorwaarde dat ze alleen gevaccineerde mensen toelaten?
pi_197962194
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dan moet je ook alles eromheen meenemen.
Vluchten erheen en terug bij een Bergamo cl wedstrijd.
Het ov er naar toe en terug, indrinken, eten in restaurants, volle hotels. Bij zo'n event is een stadion niet perse de oorzaak.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:45 schreef Caland het volgende:

[..]

Dacht dat er bewezen was dat het ook in het stadion was. Maar inderdaad gezien wat we nu weten lijkt het mij ook logischer dat 'alles er omheen' een grotere kans had.

In mijn gedachte was het wel logisch ook hoor. Je zit hutje mutje boven op elkaar.
1947-2016
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:40:07 #121
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197962207
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook, algehele versoepelingen voor iedereen naarmate de vaccinatiegraad stijgt.

En de impact op de zorg zou relatief het grootst moeten zijn als de risicogroepen gevaccineerd zijn. Daarna krijg je dan veel meer lucht om de rest in te enten, want in die groep(en) valt veel minder te winnen als het aankomt op ziekenhuisopnamen voorkomen.
pi_197962223
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En wat als een vergunde sector zoals de restaurants alleen mogen openen op voorwaarde dat ze alleen gevaccineerde mensen toelaten?
Dat zou kunnen, maar denk dat dat massaal genegeerd gaat worden. Die willen gewoon omzet. Als er geen gigantische boete op staat denk niet dat ze dat gaan doen.

Daarbij, als dat doorgevoerd wordt zijn alle maatregelen ook per direct afgeschaald, dat is de doodsteek voor het modewoord solidariteit.
pi_197962228
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:29 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Rutte gaf bij Op1 aan dat hij voor een aanpak wil gaan waarbij over de gehele linie langzaam wordt versoepeld. Dus niet bam alle horeca helemaal open en bijv. de niet-essentiële winkels helemaal dicht (stomme vergelijking), maar de versoepelingen verdelen over alle groepen.

Maar dat kan dus alleen als je de kwetsbare groepen als eerst gaat vaccineren.
pi_197962241
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

De kans is ook niet nihil dat ik wordt aangereden als ik naar de supermarkt ga. Moet ik dat dan ook maar niet doen?

Een risicoloos leven is onmogelijk en daarvoor moeten we ook niet willen gaan.
1947-2016
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:42:01 #125
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_197962242
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Lijkt me niet meer dan logisch toch. Eerst je vaccinatiepaspoort laten scannen, dan pas entree.
pi_197962281
Wat me ook opviel aan het verhaal van Rutte bij Op1 is dat hij zei dat hopelijk vanaf begin maart weer meer kan. Niks over een derde golf. Het kan zijn dat het gewoon een standaard vooruitblik op de volgende persconferentie is, maar ik vond de toon heel anders dan normaal.
pi_197962287
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar dat kan dus alleen als je de kwetsbare groepen als eerst gaat vaccineren.
Ik vind het erg demotiverend om te horen dat in sommige regio's de 85-plussers nog niet eens een uitnodiging hebben gehad. Faal, faal.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:45:36 #128
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_197962292
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:44 schreef Cynicio het volgende:
Wat me ook opviel aan het verhaal van Rutte bij Op1 is dat hij zei dat hopelijk vanaf begin maart weer meer kan. Niks over een derde golf. Het kan zijn dat het gewoon een standaard vooruitblik op de volgende persconferentie is, maar ik vond de toon heel anders dan normaal.
Tja, verkiezingen.
pi_197962324
Zie je wel! Vergadertafel!

pi_197962340
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:47 schreef Cynicio het volgende:

[ afbeelding ]
Dus ze zitten bij elkaar maar Hugo Zoomde in? :+
pi_197962345
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:45 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ik vind het erg demotiverend om te horen dat in sommige regio's de 85-plussers nog niet eens een uitnodiging hebben gehad. Faal, faal.
Dat dus.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:49:46 #132
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_197962377
quote:

[ afbeelding ]
Is dit de bejaardensoos? Lunchpakketje op tafel, vooral niet thuiswerken natuurlijk.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:51:18 #133
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197962407
quote:

[ afbeelding ]
Prodent smile van Hugo.
pi_197962428
Zou dat nou Jaap zijn links? Mooi casual gekleed.
  Moderator vrijdag 12 februari 2021 @ 11:54:50 #135
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197962463
quote:

[ afbeelding ]
Waar kunnen we de notulen inzien?
  vrijdag 12 februari 2021 @ 11:55:16 #136
346939 Janneke141
pi_197962471
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Waar kunnen we de notulen inzien?
Probeer ze te wobben.
pi_197962496
quote:

[ afbeelding ]
Hopelijk staat het raam wagenwijd open.

Weer lekker het verkeerde voorbeeld geven/ geen mondkapjes en alles
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_197962506
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:57 schreef RipCity het volgende:

[..]

Hey, ze hebben met een meetlint de stoelen 1,5 meter uit elkaar gezet.

De grenzen van de maatregelen opzoeken *)
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:01:07 #139
68638 Zwansen
pi_197962544
quote:

[..]

Wie draagt er een mondkapje bij een vergadering? _O-
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:02:52 #140
68638 Zwansen
pi_197962569
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:53 schreef Cynicio het volgende:
Fuck denkt Jaap, 99x een OMT zonder minister, ik kan wel casual gaan. Komt Hugo ineens op beeld. _O-
pi_197962580
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:02 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Fuck denkt Jaap, 99x een OMT zonder minister, ik kan wel casual gaan. Komt Hugo ineens op beeld. _O-
Er zal wel een collectieve zucht door het team zijn gegaan toen hij op beeld verscheen.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:04:59 #142
346939 Janneke141
pi_197962600
Geeft toch wel een extra dimensie aan een onafhankelijk advies hè, zo'n minister van Volksgezondheid die deelneemt aan de vergadering.
pi_197962615
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:01 schreef Zwansen het volgende:
Wie draagt er een mondkapje bij een vergadering? _O-
Niemand, maar het is tegenwoordig al een doodzonde als je überhaupt een fysieke vergadering belegt. En dan ook nog eens geen raam open met -5, ongekend. :+
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:07:13 #144
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_197962631
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:04 schreef Janneke141 het volgende:
Geeft toch wel een extra dimensie aan een onafhankelijk advies hè, zo'n minister van Volksgezondheid die deelneemt aan de vergadering.
Die wilt gewoon waar voor zijn geld.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:09:22 #146
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197962657
quote:
Oh, ze gaan wel even kijken.

Fijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Redactie Games vrijdag 12 februari 2021 @ 12:11:45 #147
181272 crew  Noppie2000
pi_197962684
quote:
Over een paar dagen: 'Niks, sorry, derde golf dit dat ;( '
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:11:53 #148
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197962686
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:05 schreef nostra het volgende:

[..]

Niemand, maar het is tegenwoordig al een doodzonde als je überhaupt een fysieke vergadering belegt. En dan ook nog eens geen raam open met -5, ongekend. :+
RIP OMT-leden
pi_197962717
Van mij mag iedereen die een specifieke groep wil bevoorrechten een prioriteitenlijstje maken: welke groepen worden daardoor minder belangrijk? Het is makkelijk om te zeggen dat een groep voorrang mag krijgen, maar het is een stuk moeilijker om te bepalen wie dan bijvoorbeeld langer moet wachten op een test, versoepeling van maatregelen of op een vaccin.

Zeg het maar. Ondernemers lager? Kwetsbare ouderen? Mantelzorgers? Leerkrachten? Ik hoor het graag van mevrouw Halsema en gelijkgestemden.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:14:20 #150
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_197962723
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:11 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Over een paar dagen: 'Niks, sorry, derde golf dit dat ;( '
"Ik hecht eraan om te onderstrepen dat het nog helemaal niet zo goed gaat met de daling van de cijfers", stelde minister De Jonge. "En daaronder is een derde golf aan het opkomen. Dat is de situatie waar we in zitten."
  Redactie Games vrijdag 12 februari 2021 @ 12:15:16 #151
181272 crew  Noppie2000
pi_197962735
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:14 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

"Ik hecht eraan om te onderstrepen dat het nog helemaal niet zo goed gaat met de daling van de cijfers", stelde minister De Jonge. "En daaronder is een derde golf aan het opkomen. Dat is de situatie waar we in zitten."
Oh, we hoeven niet eens een paar dagen te wachten _O-
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:15:34 #152
346939 Janneke141
pi_197962739
quote:

[..]

En dat gaat dus over het eventueel heropenen van het voortgezet onderwijs. Nog niet eens over andere sociale aspecten die voor jongeren belangrijk zijn.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:16:18 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197962756
quote:

[..]

Ik voel ook een derde golf opborrelen.

Kan ook aan de chili con carne liggen van gisteravond.
pi_197962774
quote:

[..]

Wanneer zal de media eens beginnen met wat kritische vragen te stellen over deze onzichtbare maar toch verschrikkelijke "derde golf"?
Alpha kenny one
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:18:40 #155
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_197962791
Dat vindt ook minister Kaag. "Ik denk dat er slim gekeken moet worden wat er kan en op welke manier."

Moet ik eens zeggen op m'n werk.
pi_197962794
quote:
Activiteiten voor jongeren stond in december ook op de agenda. Niks geworden ,dus hebben ze een paar weken geleden zelf al wat georganiseerd :')
pi_197962800
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:18 schreef Mr.Sandman het volgende:
Dat vindt ook minister Kaag. "Ik denk dat er slim gekeken moet worden wat er kan en op welke manier."

Probeer het eens. Misschien ben je binnen de kortste keren de baas. Holle retoriek doet het goed.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:19:49 #158
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197962802
quote:
Schoolleiders sturen brandbrief naar Den Haag: ‘Schrap de 1,5 meterregel voor scholen’

Schrap de 1,5 meterregel op scholen, vaccineer docenten eerder en geef leerlingen alle tijd om achterstanden in te lopen. Die smeekbede doen zo’n honderd Rotterdamse en Amsterdamse schoolleiders in een brandbrief naar Den Haag.

Leerlingen én docenten zijn, na bijna een jaar van corona-onderwijs, op. ‘We hebben in het voortgezet onderwijs het spreekwoordelijke elastiek behoorlijk uitgerekt. Maar het elastiek dreigt te knappen’, schrijven de Rotterdamse en Amsterdamse schoolleiders aan onderwijsminister Arie Slob.

De grootste schade voor de leerlingen zit ‘m niet in leerachterstanden, stellen zij. Véél erger zijn de mentale klappen die zij te verstouwen krijgen. ‘Leerlingen voelen geen autonomie, omdat hen veel wordt opgelegd. Ze voelen zich niet competent, omdat de ‘oude’ lat niet wordt gehaald. En de verbondenheid ontbreekt, omdat ze afstand moeten houden en weinig sociale contacten mogen hebben. We maken ons daar ernstig zorgen over en vinden dat er snel iets moet gebeuren. De schade die leerlingen nu oplopen, is echt groter dan de schade van alleen studiestof niet tot zich hebben genomen.’

‘Schrap 1,5 meterregel’
Den Haag moet de 1,5 metermaatregel voor de scholen schrappen. ‘Laten we met elkaar gewoon erkennen dat de leerlingen weer naar school moeten en dat dit risico’s met zich meebrengt, voor leerlingen én medewerkers. De risico’s voor leerlingen zijn echter groter wanneer we de scholen dicht houden. Laat die 1,5 meter tussen leerlingen los! Dat maakt het ook eenvoudiger de 1,5 meter tot medewerkers wél te bewaren. Verder kunnen we het risico voor medewerkers verkleinen door hen de mogelijkheid te geven zich zo snel mogelijk te laten vaccineren.’
https://www.ad.nl/rotterd(...)or-scholen~a23f6ded/
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:20:17 #159
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_197962811
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:17 schreef falling_away het volgende:

[..]

Wanneer zal de media eens beginnen met wat kritische vragen te stellen over deze onzichtbare maar toch verschrikkelijke "derde golf"?
Bijt niet in de hand die je voedt.
pi_197962821
quote:
Ook het hele kabinet is het er ineens vol-le-dig mee eens! :') "Ja goed punt Fem, moeten we wat mee doen. Ik zal het direct onderbrengen in het circulaire archief."
pi_197962822
quote:

Inderdaad, eerst alles flink uit de klauwen laten lopen, het probleem maandenlang negeren, en dan als de boel echt op springen staat eens gaan zeggen: Oh ja ik zal er eens naar kijken maar ik kan niks beloven :')

En er nog mee weg komen ook!
Alpha kenny one
pi_197962832
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:18 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Activiteiten voor jongeren stond in december ook op de agenda. Niks geworden ,dus hebben ze een paar weken geleden zelf al wat georganiseerd :')
Jammer dat die niet zijn doorgegaan. Ik had die onvermijdelijk kneuterige activiteiten wel willen zien.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:22:33 #163
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197962855
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:20 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ook het hele kabinet is het er ineens vol-le-dig mee eens! :') "Ja goed punt Fem, moeten we wat mee doen. Ik zal het direct onderbrengen in het circulaire archief."
Ook mooi dat ze hier na 11 maanden eens over gaan nadenken.
pi_197962874
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:19 schreef Caland het volgende:
‘Leerlingen voelen geen autonomie, omdat hen veel wordt opgelegd. Ze voelen zich niet competent, omdat de ‘oude’ lat niet wordt gehaald. En de verbondenheid ontbreekt, omdat ze afstand moeten houden en weinig sociale contacten mogen hebben.
Een schoolleider heeft een of andere Nederlandse samenvatting van de theorie van Ryan & Deci gelezen over autonomie, competentie en relatie.

[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 12-02-2021 12:28:49 ]
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:26:31 #165
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_197962922
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ook mooi dat ze hier na 11 maanden eens over gaan nadenken.
"Maar het moet wel veilig zijn."

Lach me rot hier, soort van.
pi_197962947
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:17 schreef falling_away het volgende:

[..]

Dan word je niet meer uitgenodigd bij interviews
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197962961
quote:

[..]

Zit toch niet zo te zeiken. Als je je zorgen maakt doe je het zelf allemaal wel precies volgens de regels en als je je geen zorgen maakt let je gewoon goed op, maar leef je wel normaal. Altijd dat jaloerse gedoe over hoe andere groepen het doen. Let maar gewoon op jezelf.
pi_197962970
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan word je niet meer uitgenodigd bij interviews
zoals die vrouw van SBS6?
pi_197962983
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik voel ook een derde golf opborrelen.

Kan ook aan de chili con carne liggen van gisteravond.
Je collega's zullen blij zijn dat je thuis werkt..
pi_197962990
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:26 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

"Maar het moet wel veilig zijn."

Lach me rot hier, soort van.
Het moet wel veilig zijn!

Alsof er iemand is die nu voorstelt: "Laat ze lekker met 10.000 man bijeenkomen en eerst een halfuurtje verplicht met iedereen tongzoenen voordat het feest verder gaat."
pi_197963000
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:30 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Alsof er iemand is die nu voorstelt: "Laat ze lekker met 10.000 man bijeenkomen en eerst een halfuurtje verplicht met iedereen tongzoenen voordat het feest verder gaat."
3 jongeren op minder dan 1.5m afstand is al een brandhaard, 5 man een "superspreader" event.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:33:19 #172
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197963027
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:53 schreef Chia het volgende:

Kan je niet lezen? :o Ik zei alleen iets over verkeersongelukken. Niets meer, niets minder.
Ja en dat raakte kant noch wal.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:33:53 #173
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_197963033
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:30 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Alsof ik op m'n werk de eisen voor de software opstel en begin met: 'er mogen geen bugs zijn'.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:34:32 #174
346939 Janneke141
pi_197963045
Ieder voorstel om iets meer mogelijk te maken kun je counteren met 'ja maar dat leidt tot meer besmettingen'.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:35:41 #175
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197963063
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:34 schreef Janneke141 het volgende:
Ieder voorstel om iets meer mogelijk te maken kun je counteren met 'ja maar dat leidt tot meer besmettingen'.
We zijn dan ook helemaal doorgeslagen in de angst voor besmettingen.

Waar is de tijd gebleven dat er gezegd werd: maatregelen zijn niet bedoeld om alles tegen te gaan, alleen om het risico te verkleinen.
pi_197963098
quote:

Ik gooi laatste tijd afentoe van die managementkreten eruit op mn werk, daar gaan ze echt heel goed op. PointC solutions, dotting the I’s, dat soort ongein. Of de mooiste: It’s critical we align our thinking to come to a solution that works for everybody.

Je zegt niets, maar blijkbaar werkt ‘t..
pi_197963114
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:33 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Alsof ik op m'n werk de eisen voor de software opstel en begin met: 'er mogen geen bugs zijn'.
Nog maar eens:

:P
pi_197963134
quote:
:')

Wat een idioten. De zielige jongeren. _O-
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:44:34 #179
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197963170
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:40 schreef Scrummie het volgende:

[..]

wat is er idioot aan?
pi_197963173
quote:
quote:
In het manifest pleiten zeven prominenten voor het oprekken van de leeftijdsgrens voor het georganiseerd buitensporten naar 25 jaar. Nu ligt die op 18 jaar. Verder willen ze jongeren met voorrang een sneltest geven, zodat de scholen, buurthuizen, studiezalen en sportclubs voor deze groep open kunnen.
Zuur als je 26 bent.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:46:46 #181
3778 popje
pi_197963193
quote:

[..]

Wanneer zei hij dit?
pi_197963197
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:44 schreef Chia het volgende:

[..]

[..]

Zuur als je 26 bent.
Ja, zo blijft het altijd, he?
Met t/m 25 lijkt het begrip 'jongeren' me al zeer breed genomen. ;)
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:47:07 #183
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197963199
quote:

[..]

[..]

Zuur als je 26 bent.
Ook weer typisch Nederlands, allemaal regeltjes en subregeltjes en leeftijdsgrenzen. Dat werkt gewoon niet.

Open voor iedereen of niet.
pi_197963200
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat is er idioot aan?
Hetzelfde als het voorrang geschreeuw bij de vaccins. Nu zijn het de jongeren, straks weer een andere groep.

Het slaat nergens op, het gedram dat jongeren harder geraakt worden.
  Moderator vrijdag 12 februari 2021 @ 12:47:37 #185
5428 crew  miss_sly
pi_197963208
quote:

[..]

[..]

Zuur als je 26 bent.
Zoals met alle leeftijdsgrenzen.
Ik las gisteren hier al dat ze de leeftijd van jongeren maar op moesten rekken naar 30, want persoon x was 29, volgens een andere persoon naar 40, want dan viel persoon y ook nog binnen de versoepelingen. Goed is het toch nooit, er valt altijd iemand net buiten die er graag binnen had gevallen.
pi_197963215
quote:

Nog zo'n leuke:

"Voor aanvang van dat wekelijkse overleg reageerden alle ministers met begrip op een oproep van burgemeester Halsema van Amsterdam. "Maar het moet wel kunnen", benadrukten ze."

Jemig man, wat zeldzaam inhoudsloos :')
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:48:30 #187
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197963221
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:47 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hetzelfde als het voorrang geschreeuw bij de vaccins. Nu zijn het de jongeren, straks weer een andere groep.

Niet met je eens hoor, de nadruk ligt nu veel te veel op de oudjes, dikkies en andere zwakkeren.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:49:30 #188
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197963236
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zoals met alle leeftijdsgrenzen.
Ik las gisteren hier al dat ze de leeftijd van jongeren maar op moesten rekken naar 30, want persoon x was 29, volgens een andere persoon naar 40, want dan viel persoon y ook nog binnen de versoepelingen. Goed is het toch nooit, er valt altijd iemand net buiten die er graag binnen had gevallen.
Of we starten de seniorensport gewoon weer collectief op voor iedereen op hetzelfde moment ipv nog een extra subgroepje tussen 17 en 25 te creëren.
pi_197963237
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

Niet met je eens hoor, de nadruk ligt nu veel te veel op de oudjes, dikkies en andere zwakkeren.
Hoezo ligt daar de nadruk op? Volgens mij ligt er nu juist geen nadruk op welke groep dan ook.

Je denigrerende taalgebruik over die groepen zegt ook al wel wat.
pi_197963239
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:46 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, zo blijft het altijd, he?
Met t/m 25 lijkt het begrip 'jongeren' me al zeer breed genomen. ;)
Ja dat valt me alleszins mee. Die groep van 18 t/m 25 (waar ik het gros van de fulltime studenten dan ook even onder schaar) kreeg tot nu toe niet zoveel aandacht naar mijn idee.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2021 12:51:05 ]
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:49:49 #191
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197963241
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:47 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Vind daar weinig gedram aan, hoorde het gisteren ook iemand treffend zeggen geloof bij dit was het nieuws.

Ik ben zelf 32, dat is in principe niet heel veel anders dan 31, 33 of 34. En de tijd dat ik van donderdag t/m zondag in de kroeg hing en feestjes af ging is ook wel een beetje voorbij of het gebeurt nog sporadisch. Maar je bent echt maar één keer 16, 17 of 18. Had die periode in ieder geval voor geen goud willen missen (of je moet dan al geen vrienden hebben natuurlijk, dan verandert er niet veel).
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator vrijdag 12 februari 2021 @ 12:50:33 #192
5428 crew  miss_sly
pi_197963248
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Of we starten de seniorensport gewoon weer collectief op voor iedereen op hetzelfde moment ipv nog een extra subgroepje tussen 17 en 25 te creëren.
Ik denk dat veel mensen tussen 17 en 25 niet blij worden van seniorensport, hoor, maar als jij denkt dat dat een fijne versoepeling is voor iedereen....

Mij maakt het niet zoveel uit.
pi_197963251
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:48 schreef galantis het volgende:

[..]

Nog zo'n leuke:

"Voor aanvang van dat wekelijkse overleg reageerden alle ministers met begrip op een oproep van burgemeester Halsema van Amsterdam. "Maar het moet wel kunnen", benadrukten ze."

Jemig man, wat zeldzaam inhoudsloos :')
Hoorde ook over dingen open gooien met recente negatieve tests. Hoewel het idee sympathiek is wordt dat natuurlijk gigantisch duur, om elke paar dagen een negatieve test nodig te hebben.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:51:16 #194
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197963255
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen tussen 17 en 25 niet blij worden van seniorensport, hoor, maar als jij denkt dat dat een fijne versoepeling is voor iedereen....

Mij maakt het niet zoveel uit.
Que?

Zo noemen ze dat bij sportclubs: senioren is eigenlijk alles boven de 17/18 jaar.
pi_197963257
Vanmorgen mijn vriendin laten testen op corona. Heeft er alles weg van dat ze het opgelopen heeft.

We wachten geduldig op de uitslag.
Zonder wrijving geen glans
pi_197963258
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:49 schreef Chia het volgende:

[..]

Ja dat valt me alleszins mee. Die groep van 18 t/m 25 (waar ik het gros van de fulltime studenten dan ook even onder schaar) kreeg tot nu toe niet zoveel aandacht naar mijn idee.
In dit topic is er in ieder geval meer dan genoeg aandacht voor. :Y
pi_197963264
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:49 schreef Caland het volgende:

[..]

Vind daar weinig gedram aan, hoorde het gisteren ook iemand treffend zeggen geloof bij dit was het nieuws.

Ik ben zelf 32, dat is in principe niet heel veel anders dan 31, 33 of 34. Maar je bent echt maar één keer 16, 17 of 18. Had die periode in ieder geval voor geen goud willen missen (of je moet dan al geen vrienden hebben natuurlijk, dan verandert er niet veel).
Ik zou het helemaal met je eens zijn als dit nog langer dan een half jaar gaat duren. Ga ik vooralsnog niet vanuit, dus dan is het, net zoals voor alle anderen, een tijdelijk iets. Vervelend, maar kom op. Al helemaal als je nagaat wat er nog wél mogelijk is, ook voor jongeren.
pi_197963268
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:51 schreef Mammietje het volgende:

[..]

In dit topic is er in ieder geval meer dan genoeg aandacht voor. :Y
Ja hier wel.
pi_197963269
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:40 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik begin het sowieso een beetje jammer te vinden dat we de afgelopen maanden continue horen hoe zwaar het is voor de ouderen, OF de jongeren. Dat er nu een beetje word uitgevochten welke groep het eerst versoepelingen verdiend/speciale aandacht verdiend. Newsflash; er zit een hele grote groep tussen in die het afgelopen jaar ook veel heeft moeten doorstaan. Die hebben het ook niet makkelijk. Ze moeten zich gewoon richten op het vaccineren van risico groepen zodat de samenleving voor iedereen weer wat meer opent.
  Moderator vrijdag 12 februari 2021 @ 12:53:01 #200
5428 crew  miss_sly
pi_197963281
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Que?

Zo noemen ze dat bij sportclubs: senioren is eigenlijk alles boven de 17/18 jaar.
Bij veel sportscholen hebben ze ook seniorenuurtjes. Daar worden 17/18-jarigen niet heel blij van :P
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:53:16 #201
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197963283
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:51 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik zou het helemaal met je eens zijn als dit nog langer dan een half jaar gaat duren. Ga ik vooralsnog niet vanuit, dus dan is het, net zoals voor alle anderen, een tijdelijk iets. Vervelend, maar kom op. Al helemaal als je nagaat wat er nog wél mogelijk is, ook voor jongeren.
Het duurt alweer bijna een jaar, dat is eigenlijk al te lang helemaal voor de groep die er nagenoeg geen last van heeft.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:53:17 #202
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197963285
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:49 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hoezo ligt daar de nadruk op? Volgens mij ligt er nu juist geen nadruk op welke groep dan ook.

Je denigrerende taalgebruik over die groepen zegt ook al wel wat.
omdat de nadruk wel op die groepen ligt en het tijd wordt dat ze eens wat verder kijken
pi_197963287
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik begin het sowieso een beetje jammer te vinden dat we de afgelopen maanden continue horen hoe zwaar het is voor de ouderen, OF de jongeren. Dat er nu een beetje word uitgevochten welke groep het eerst versoepelingen verdiend/speciale aandacht verdiend. Newsflash; er zit een hele grote groep tussen in die het afgelopen jaar ook veel heeft moeten doorstaan. Die hebben het ook niet makkelijk. Ze moeten zich gewoon richten op het vaccineren van risico groepen zodat de samenleving voor iedereen weer wat meer opent.
Ja precies, dat uitzonderen van een bepaalde groep is vreselijk vermoeiend, en niet eerlijk tegenover al die anderen die het ook moeilijk hebben maar niet direct onder een groeperingen vallen die die aandacht krijgt.
pi_197963294
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hoorde ook over dingen open gooien met recente negatieve tests. Hoewel het idee sympathiek is wordt dat natuurlijk gigantisch duur, om elke paar dagen een negatieve test nodig te hebben.
Ja, en daarnaast krampachtig. Je wil gewoon naar een situatie waarin men zich niet zo druk maakt om of iemand negatief of positief is.
pi_197963296
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

omdat de nadruk wel op die groepen ligt en het tijd wordt dat ze eens wat verder kijken
Waaruit blijkt dat dan? Want ik zie het niet hoor.
pi_197963297
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:51 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik zou het helemaal met je eens zijn als dit nog langer dan een half jaar gaat duren. Ga ik vooralsnog niet vanuit, dus dan is het, net zoals voor alle anderen, een tijdelijk iets.
Het duurt al een jaar. En de uitzichten zijn ook nog niet zo positief hoor.
quote:
Vervelend, maar kom op. Al helemaal als je nagaat wat er nog wél mogelijk is, ook voor jongeren.
Zoals wat? Naar filmpjes kijken op je laptop? Een rondje lopen door de buurt?
zie email 27 oktober
pi_197963306
quote:

[..]

Daarom zeg ik ook: "ik ga ervan uit"
It's better to regret something you did than something you didn't do
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:54:34 #208
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197963309
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:53 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat dan? Want ik zie het niet hoor.
beter kijken
pi_197963317
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:53 schreef Caland het volgende:

[..]

Het duurt alweer bijna een jaar, dat is eigenlijk al te lang helemaal voor de groep die er nagenoeg geen last van heeft.
Het duurt een jaar waarbij vorig jaar zomer het lange tijd grotendeels normaal was qua sociale interactie en dergelijke. Zonder festivals en dat soort dingen, maar goed, volgens mij gaat het daar niet om.

Hoeveel maanden echte lockdown hebben we nu gehad? En dan ook nog een echte lockdown waarbij sociale interactie tot een minimum beperkt werd (als in, opgelegd. De intelligente lockdown vorig jaar was meer 'we doen het wel even als bevolking' ipv 'jullie mogen het niet meer als bevolking')? Volgens mij is dat zelfs pas echt sinds de huidige lockdown.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:55:47 #210
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197963318
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bij veel sportscholen hebben ze ook seniorenuurtjes. Daar worden 17/18-jarigen niet heel blij van :P
Nee, maar dan begrepenen we elkaar verkeerd :P

Ik doelde op bij sportverenigingen, als we daar weer collectief trainen toestaan dan ook in 1x alles vanaf 18 weer. Niet eerst weer met tussenvormen gaan klungelen.
  Moderator vrijdag 12 februari 2021 @ 12:56:27 #211
5428 crew  miss_sly
pi_197963327
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

Maar dan kun je nog gewoon refereren aan oude mensen of dikke mensen.
pi_197963346
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het duurt al een jaar. En de uitzichten zijn ook nog niet zo positief hoor.
[..]

Zoals wat? Naar filmpjes kijken op je laptop? Een rondje lopen door de buurt?
We zitten echt niet een jaar al in lockdown. Zeg net al; er was vorig jaar de gehele zomer zo'n beetje genoeg mogelijk.

Wat er nu mogelijk is; 1 persoon ontvangen (en fuck dat, ik zit geregeld met meer dan 1 persoon samen) tot 21:00 (wat pas sinds enkele weken geld). Je gaat mij niet wijsmaken dat het overgrote deel van de jongeren zich perfect aan alle maatregelen houd.
pi_197963348
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het duurt een jaar waarbij vorig jaar zomer het lange tijd grotendeels normaal was qua sociale interactie en dergelijke. Zonder festivals en dat soort dingen, maar goed, volgens mij gaat het daar niet om.

Hoeveel maanden echte lockdown hebben we nu gehad? En dan ook nog een echte lockdown waarbij sociale interactie tot een minimum beperkt werd (als in, opgelegd. De intelligente lockdown vorig jaar was meer 'we doen het wel even als bevolking' ipv 'jullie mogen het niet meer als bevolking')? Volgens mij is dat zelfs pas echt sinds de huidige lockdown.
Ik heb sinds maart de universiteit een keer of 5 gezien. Dus mijn dagritme is al een jaar weg en de kleine dagelijkse dingen zijn al een jaar weggevallen. Ik ga hier niet betogen dat de zomer helemaal kut was, dat viel best mee. Maar beweren dat het normaal was gaat er bij mij ook niet in. Het telt wel degelijk op.
zie email 27 oktober
pi_197963353
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

beter kijken

Ik zal je nog eens wat vragen.
  Moderator vrijdag 12 februari 2021 @ 12:58:34 #215
5428 crew  miss_sly
pi_197963365
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nee, maar dan begrepenen we elkaar verkeerd :P

Ik doelde op bij sportverenigingen, als we daar weer collectief trainen toestaan dan ook in 1x alles vanaf 18 weer. Niet eerst weer met tussenvormen gaan klungelen.
Haha, ja, kennelijk :D

Ik kan me nog voorstellen dat er een verschil blijft bestaan nog een tijdje tussen binnen en buiten. En bijvoorbeeld dat voetbaltraningen wel kunnen, maar erna de kantine in nog even niet.
pi_197963373
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb sinds maart de universiteit een keer of 5 gezien. Dus mijn dagritme is al een jaar weg en de kleine dagelijkse dingen zijn al een jaar weggevallen. Ik ga hier niet betogen dat de zomer helemaal kut was, dat viel best mee. Maar beweren dat het normaal was gaat er bij mij ook niet in. Het telt wel degelijk op.
Ja, ik kan nu ook de dingen op gaan noemen die ik mis sinds vorig jaar maart. Maar ik ben geen jongere.
  Moderator vrijdag 12 februari 2021 @ 13:00:12 #217
5428 crew  miss_sly
pi_197963389
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:59 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja, ik kan nu ook de dingen op gaan noemen die ik mis sinds vorig jaar maart. Maar ik ben geen jongere.
Dan tellen ze niet!
pi_197963393
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:57 schreef Scrummie het volgende:

[..]

We zitten echt niet een jaar al in lockdown. Zeg net al; er was vorig jaar de gehele zomer zo'n beetje genoeg mogelijk.

Wat er nu mogelijk is; 1 persoon ontvangen (en fuck dat, ik zit geregeld met meer dan 1 persoon samen) tot 21:00 (wat pas sinds enkele weken geld). Je gaat mij niet wijsmaken dat het overgrote deel van de jongeren zich perfect aan alle maatregelen houd.
1 persoon ontvangen in huis, zozo. Dat is inderdaad echt een vervanger van fatsoenlijk onderwijs. Van het cruciale ontmoeten van mensen. Van het hele jong zijn zoals Halsema gister zei.

Verder, de regels moeten dan al weer gebroken worden. (Ik ben geen heilige hoor, laten we dat even uit de weg ruimen) kan half Nederland weer vallen over die asociale jongeren. Het is nooit goed wat dat betreft.
zie email 27 oktober
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:00:43 #219
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_197963395
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:46 schreef popje het volgende:

[..]

Wanneer zei hij dit?
Directe quote uit het betreffende artikel.
pi_197963405
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan tellen ze niet!
Nouhou..... het begrip jongere is wel héél rekbaar hier! ;)
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:01:23 #221
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197963410
quote:

[..]

Verdeel en heers.
Eerst de schuld geven, nu de groepen voortrekken. Zo houd je het lekker in stand.

Om te :r
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:01:31 #222
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197963413
quote:

[..]

Ja die discussie over wat nou een echte lockdown is ga ik niet voeren. Feit is dat zowel het gehele uitgaans- en verenigingsleven (een vrij aanzienlijke pijler in NL) al nagenoeg een jaar op slot zit. Nog even los van onderwijs zelfs.

En ik kan me heel goed voorstellen dat ik daar een stuk beter mee kan dealen dan een studentje van een jaar of 22.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197963415
quote:

[..]

Dan tellen ze niet!
Wie beweert dat?
Dat er eens aandacht komt voor het feit jongeren onevenredig hard worden geraakt door maatregelen wil nog niet zeggen dat men de impact voor de rest dan maar bagatelliseert.
pi_197963418
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik kan me nog voorstellen dat er een verschil blijft bestaan nog een tijdje tussen binnen en buiten. En bijvoorbeeld dat voetbaltraningen wel kunnen, maar erna de kantine in nog even niet.
Sportkantines is het aller aller laatste wat je open moet doen. Dat is allemaal ons kent ons en vrijwilligers. Je kunt het ze niet kwalijk nemen. Maar dat waren gewoon corona-vrijstaten.
zie email 27 oktober
  Moderator vrijdag 12 februari 2021 @ 13:02:20 #225
5428 crew  miss_sly
pi_197963425
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:01 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nouhou..... het begrip jongere is wel héél rekbaar hier! ;)
Hahaha, ik kan je garanderen dat ik daar heel echt niet meer onder val te scharen :D
pi_197963431
quote:

[..]

Op zich wel mee eens trouwens. En er zijn zat ouderen die ook helemaal niet om deze 'bescherming' gevraagd hebben en die ook klaar zijn met thuiszitten.

Het enige verschil is dat de ouderen (en veel middelbaren, b.v. de mannen van 50+ met overgewicht) wel een groter risico lopen om in het ziekenhuis en in de ic belanden, en dat ze die plek waarschijnlijk wel gaan innemen ongeacht hun mening over lockdowns. Dat valt moeilijk op te lossen. Als je mensen actief gaat vragen om wilsverklaringen te tekenen dat ze niet meer aan de beademing hoeven op hun leeftijd, dan zit je weer in het "Nederland wil de oudjes preventief ruimen" frame.

Bij de jongeren is de kans dat ze daar belanden natuurlijk veel kleiner (in b4: "Ja maar ik ken iemand van 18 die...") maar die moeten wel precies dezelfde maatregelen dragen als degenen die beschermd moeten worden. Snap wel dat dat als krom wordt ervaren.
pi_197963434
quote:

[..]

Dan tellen ze niet!
Lekker kinderachtig wel. Ik heb op geen enkele manier beweert dat er geen andere groepen zijn die het moeilijke hebben. Ik verzet mij slechts tegen het idee dat het voor jongeren allemaal wel meevalt. Niet dat andere ook in de knel kunnen komen.
zie email 27 oktober
pi_197963440
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hahaha, ik kan je garanderen dat ik daar heel echt niet meer onder val te scharen :D
Ssst... ik zit nog in de ontkenningsfase! :{w ;)
  Moderator vrijdag 12 februari 2021 @ 13:03:49 #229
5428 crew  miss_sly
pi_197963450
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:01 schreef galantis het volgende:

[..]

Wie beweert dat?
Dat er eens aandacht komt voor het feit jongeren onevenredig hard worden geraakt door maatregelen wil nog niet zeggen dat men de impact voor de rest dan maar bagatelliseert.
Ik doe gewoon even lekker mee met het plaatsen van onderbuik-niemendalletjes die vooral een fijn sfeertje scheppen ^O^
pi_197963453
quote:

[..]

6,5 maand nu in totaal. Als ik bijvoorbeeld de sluiting van de horeca tel. En daar komen er nog minimaal twee bij.
pi_197963456
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:02 schreef trein2000 het volgende:

Lekker kinderachtig wel. Ik heb op geen enkele manier beweert dat er geen andere groepen zijn die het moeilijke hebben. Ik
Volgens mij is er ook niemand die beweert dat jongeren het niet moeilijk hebben.
pi_197963462
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:04 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

7,5 maand nu in totaal. Als ik bijvoorbeeld de sluiting van de horeca tel.
Als je leven niet doorgaat als de horeca dicht zit, is er iets mis met je leven.

(en ik zie liever vandaag dan morgen de horeca open gaan)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2021 13:05:04 ]
pi_197963467
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:53 schreef Cynicio het volgende:
Jaaa, dat zag ik ook als eerst met zn hoodie op casual Friday.
JaapGod! _O_
Go hard or go home
  Moderator vrijdag 12 februari 2021 @ 13:05:14 #234
5428 crew  miss_sly
pi_197963468
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Lekker kinderachtig wel. Ik heb op geen enkele manier beweert dat er geen andere groepen zijn die het moeilijke hebben. Ik verzet mij slechts tegen het idee dat het voor jongeren allemaal wel meevalt. Niet dat andere ook in de knel kunnen komen.
Ja het is kinderachtig. Dat past prima in het topic, tegenwoordig.
pi_197963477
quote:

[..]

Dit verhaal komt niet uit de lucht vallen hè. Meerdere partijen hebben de noodklok geluid dat het helemaal misgaat met jongeren. Op basis daarvan heeft Halsema dit gezegd.

Ja, het is voor iedereen kut. De aandacht gaat nu naar jongeren omdat er vanuit een aantal onderzoeken is gekomen dat de rek eruit is en daar snel iets gedaan moet worden. Dat lijkt me iets om serieus te nemen.
  Moderator vrijdag 12 februari 2021 @ 13:06:18 #236
5428 crew  miss_sly
pi_197963489
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:03 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ssst... ik zit nog in de ontkenningsfase! :{w ;)
Oh, die fase ben ik allang voorbij *O*
Mooi grijs is niet lelijk, en zulks.
pi_197963497
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:02 schreef Vasilevski het volgende:

Als je mensen actief gaat vragen om wilsverklaringen te tekenen dat ze niet meer aan de beademing hoeven op hun leeftijd, dan zit je weer in het "Nederland wil de oudjes preventief ruimen" frame.
Er zijn volgens mij best veel ouderen die daar uit zichzelf voor kiezen. Mijn schoonouders zijn vitale zeventigplussers en gaven laatst aan sowieso niet op de IC te willen belanden als ze corona krijgen. Veel kennissen en vrienden van hen denken er net zo over.
pi_197963498
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dit verhaal komt niet uit de lucht vallen hè. Meerdere partijen hebben de noodklok geluid dat het helemaal misgaat met jongeren. Op basis daarvan heeft Halsema dit gezegd.

Ja, het is voor iedereen kut. De aandacht gaat nu naar jongeren omdat er vanuit een aantal onderzoeken is gekomen dat de rek eruit is en daar snel iets gedaan moet worden. Dat lijkt me iets om serieus te nemen.
Welke onderzoeken zijn dat?
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:07:47 #239
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197963509
quote:

[..]

Ik zal je nog eens wat vragen.
omdat jij het niet ziet is het er er niet, dat is gewoon te makkelijk, jij gaat nog naar je werk bijvoorbeeld.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:07:52 #240
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197963511
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat die kantine in het voorjaar ook weer prima kan als we met de vaccinaties op streek zijn. Echt druk zal het er voor augustus toch nog niet zijn, want er is geen competitiesport meer, in elk geval niet in het amateurvoetbal.

Wellicht nog eventjes met de stickers op de vloer en de afgezette barkrukken maar ook dat zou redelijk snel verleden tijd moeten zijn richting de zomer.
pi_197963513
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:04 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Als je leven niet doorgaat als de horeca dicht zit, is er iets mis met je leven.

Lekkere stropop wel.

Sjongejonge, of je ziet het écht allemaal niet, of je wil het niet zien.
pi_197963528
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

omdat jij het niet ziet is het er er niet, dat is gewoon te makkelijk, jij gaat nog naar je werk bijvoorbeeld.
Huh? Ik werk al weer sinds december 100% thuis.

Ik zeg niet dat het er niet is omdat ik het niet zie. Ik zie het niet, jij wel. Ik was benieuwd naar waar jij het dan wel ziet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2021 13:09:25 ]
pi_197963533
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Oh, die fase ben ik allang voorbij *O*
Mooi grijs is niet lelijk, en zulks.
O, uiterlijkheden! :{w
Dat telt niet mee! Heb iedere grijze haar en rimpel verdiend! *O*
Het is de jongere binnen in ons, die telt, Miss! O-) :P
pi_197963534
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:08 schreef galantis het volgende:

[..]

Lekkere stropop wel.

Sjongejonge, of je ziet het écht allemaal niet, of je wil het niet zien.
Ja prima joh.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:09:00 #245
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_197963536
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik ga ook nog naar mijn werk, anders kan ik niet werken.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:09:16 #246
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197963541
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat die kantine in het voorjaar ook weer prima kan als we met de vaccinaties op streek zijn. Echt druk zal het er voor augustus toch nog niet zijn, want er is geen competitiesport meer, in elk geval niet in het amateurvoetbal.

Dan voetbal je duidelijk bij de verkeerde club.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197963550
quote:

[..]

quote:

[..]

Het ging er over hoe lang de lockdown duurde op vlakken waar jongen het meeste last hebben. Naast de scholen en universiteiten natuurlijk. Wel bij de les blijven he.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:10:41 #248
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197963560
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar dan kun je nog gewoon refereren aan oude mensen of dikke mensen.
ik had het misschien wat vriendelijker kunnen zeggen maar de boodschap blijft dezelfde
pi_197963572
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:10 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

[..]

Wel bij de les blijven he.
:') _O-
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:11:37 #250
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197963582
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:09 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ik ga ook nog naar mijn werk, anders kan ik niet werken.
ik heb daar ook geen bezwaar tegen maar iemand van 16 kan niet naar school
pi_197963606
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

Die van mij is 16 en zit toch echt op school hoor. Al vanaf 4 januari. :)
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:14:32 #252
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197963624
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:09 schreef Caland het volgende:

[..]

Dan voetbal je duidelijk bij de verkeerde club.
Ligt er aan welke activiteiten je allemaal aanbiedt natuurlijk.

Geen wedstrijden, toernooien etc scheelt al wel een slok op een borrel qua publiek (haha). Maar goed je zit wel met trainingen natuurlijk, zeker bij grotere verenigingen.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:14:37 #253
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_197963627
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat klopt. Lijkt me erg lastig om nu 16 te zijn.
pi_197963646
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:06 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Recentelijk nog een onderzoek van het Nationaal Centrum Preventie Stress en Burn-Out. Jongeren zouden de groep vormen met de grootste kans op een burn-out (bron). Ik kon maandag geen link vinden naar het onderzoek zelf. Inmiddels heb ik een factsheet gevonden. Ik ga kijken of ik een volledige onderzoeksrapportage kan vinden, want het lijkt nu alsof het onderzoek alleen onder jongeren is uitgevoerd en daar zou de conclusie niet uit voort kunnen komen dat jongeren de grootste kan op een burn-out hebben. Ik zoek verder.
pi_197963647
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:02 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Op zich wel mee eens trouwens. En er zijn zat ouderen die ook helemaal niet om deze 'bescherming' gevraagd hebben en die ook klaar zijn met thuiszitten.

Het enige verschil is dat de ouderen (en veel middelbaren, b.v. de mannen van 50+ met overgewicht) wel een groter risico lopen om in het ziekenhuis en in de ic belanden, en dat ze die plek waarschijnlijk wel gaan innemen ongeacht hun mening over lockdowns. Dat valt moeilijk op te lossen. Als je mensen actief gaat vragen om wilsverklaringen te tekenen dat ze niet meer aan de beademing hoeven op hun leeftijd, dan zit je weer in het "Nederland wil de oudjes preventief ruimen" frame.

Bij de jongeren is de kans dat ze daar belanden natuurlijk veel kleiner (in b4: "Ja maar ik ken iemand van 18 die...") maar die moeten wel precies dezelfde maatregelen dragen als degenen die beschermd moeten worden. Snap wel dat dat als krom wordt ervaren.
Dat frame is toch alleen maar een probleem tot 16 maart?

En hey als veel daarvoor kiezen scheelt het ook wel veel pensioen en zorgkosten 😄
#WeesGeenWhales
  Moderator vrijdag 12 februari 2021 @ 13:16:30 #256
5428 crew  miss_sly
pi_197963653
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik had het misschien wat vriendelijker kunnen zeggen maar de boodschap blijft dezelfde
Boodschap kan dan ook prima respectvoller worden gebracht :)
De boodschap wordt niet minder goed als ie respectvoller is. Integendeel, zou ik zelfs zeggen.
pi_197963681
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:06 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Eerste die ik tegenkwam: https://nos.nl/artikel/23(...)nline-onderwijs.html

Heb er wel wat meer gezien over de afgelopen periode, dit is de meest recente.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:19:12 #258
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197963695
Ik ga vanavond de avondklok negeren. Wel eng hoor 😮
pi_197963697
Dit is trouwens interessant:

Verwachte uitval voor 1 juli werkende populatie: 56%
Verwachte uitval voor 1 juli IC personeel : 81%
Verwachte uitval voor 1 juli jeugd: 82%

IC-personeel heeft een even grote verwachte kans op uitval als de groep jongeren volgens de factsheet.
  Moderator vrijdag 12 februari 2021 @ 13:19:38 #260
5428 crew  miss_sly
pi_197963701
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Recentelijk nog een onderzoek van het Nationaal Centrum Preventie Stress en Burn-Out. Jongeren zouden de groep vormen met de grootste kans op een burn-out (bron). Ik kon maandag geen link vinden naar het onderzoek zelf. Inmiddels heb ik een factsheet gevonden. Ik ga kijken of ik een volledige onderzoeksrapportage kan vinden, want het lijkt nu alsof het onderzoek alleen onder jongeren is uitgevoerd en daar zou de conclusie niet uit voort kunnen komen dat jongeren de grootste kan op een burn-out hebben. Ik zoek verder.
Dit was nog wel een interessant linkje hierover:
twitter
pi_197963719
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Vluchtig doorgelezen, maar alle argumenten die (terecht) aangedragen worden zijn ook toepasbaar op de groep die thuis werkt.
pi_197963760
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:20 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Vluchtig doorgelezen, maar alle argumenten die (terecht) aangedragen worden zijn ook toepasbaar op de groep die thuis werkt.
Oh zeker, eens hoor. Maar daar is nu geen issue over geraised :P
pi_197963763
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dank.

Ben wel benieuwd.

Die eerste link linkte overigens weer door naar een AD artikel waarin dit stond:

quote:
Wat dat in de praktijk betekent zag Immers onlangs op een bijeenkomst met jeugdtherapeuten. Daar zaten ze bij elkaar, in een periode die voor jongeren zo moeilijk is. Hoe moeilijk schetste een van hen als eerste. ,,Hij was er twee ‘kwijtgeraakt’, vertelde hij. Een ander ook één. En er was nog iemand.” Ze kwamen op vier zelfdodingen in de afgelopen coronatijd – een ongekend aantal. ,,De sfeer sloeg meteen om, tijdens die meeting.’’
Ernstig natuurlijk, alleen was er ook een onderzoek naar zelfmoorden in coronatijd en er wees niets op dat dat nu ernstiger was dan pre-coronatijd.
pi_197963783
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:19 schreef leolinedance het volgende:
Ik ga vanavond de avondklok negeren. Wel eng hoor 😮
Telefoontje is al gepleegd, boete morgen op de deurmat . :7
pi_197963789
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik kan je trouwens vertellen dat er een soortgelijke enquête onder het personeel is uitgevoerd. Het College van Bestuur van mijn universiteit heeft er nu hoofdprioriteit van gemaakt om de precieze impact te inventariseren en werknemers te helpen uitval en andere ellende te voorkomen.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:24:40 #266
346939 Janneke141
pi_197963793
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:23 schreef Scrummie het volgende:
Ernstig natuurlijk, alleen was er ook een onderzoek naar zelfmoorden in coronatijd en er wees niets op dat dat nu ernstiger was dan pre-coronatijd.
Dat onderzoek ging alleen over de gelukte pogingen.
pi_197963797
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oh zeker, eens hoor. Maar daar is nu geen issue over geraised :P
Nee, niet per se. Het hangt wel een beetje met elkaar samen denk ik in 'de discussie'.
pi_197963823
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat onderzoek ging alleen over de gelukte pogingen.
Die quote uit het AD ook.
pi_197963834
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 12:53 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja precies, dat uitzonderen van een bepaalde groep is vreselijk vermoeiend, en niet eerlijk tegenover al die anderen die het ook moeilijk hebben maar niet direct onder een groeperingen vallen die die aandacht krijgt.
Ach ik heb elk belangenclubje het afgelopen jaar wel langs zien komen, van de IC-mensen via de verpleeghuisbewoners tot de gehandicapten. Allemaal terecht hoor, daar niet van.
En nu komt er iemand eens op voor een groep die niet de connecties heeft (en te diffuus is) om vanavond bij OP1 te zitten en dan spreken we er allemaal schade van. Daar kan ik niet bij.
zie email 27 oktober
pi_197963845
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan je trouwens vertellen dat er een soortgelijke enquête onder het personeel is uitgevoerd. Het College van Bestuur van mijn universiteit heeft er nu hoofdprioriteit van gemaakt om de precieze impact te inventariseren en werknemers te helpen uitval en andere ellende te voorkomen.
Waarom zouden ze dat doen? Even doorbijten! Valt allemaal wel mee joh. Aldus sommigen hier.
zie email 27 oktober
pi_197963859
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit was nog wel een interessant linkje hierover:
[ twitter ]
Ja, tuurlijk. Er zat inderdaad een belang achter en misschien is 80% wel een overdreven getal van wie 'tegen een burn out aan zitten'.

Maar denk je werkelijk dat er niets aan de hand is dan? Denk je dat werkelijk?
1947-2016
pi_197963867
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:23 schreef Scrummie het volgende:

Dat klopt, maar zelfmoord is niet de enige ellende die bestaat. Bovendien kan het een indicator zijn dat er meer zelfmoorden gaan komen.

Ik vind zelf dat het gesprek hierover niet zuiver wordt gevoerd. Politici en bestuurders lijken maar wat graag goede sier te maken door te beweren de jeugd zo belangrijk te vinden. Er worden onderzoeksresultaten uitgelicht die goed uitkomen. Dat moet je niet doen. Je moet het niet doen om de angst voor corona op te kloppen en je moet het ook niet doen om de angst te bagatelliseren.
pi_197963870
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:24 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, niet per se. Het hangt wel een beetje met elkaar samen denk ik in 'de discussie'.
Zeker. Ik denk wel dat veel jongvolwassenen/volwassenen er wat stabieler in zitten. Ik ben zelf 35 en hoewel ik deze periode ook kut vind, hou ik het nog wel een tijdje vol. Op diezelfde manier zitten collega's en vrienden van me er in veel gevallen ook in (tenzij ze in horeca werken :P)

Voor mijzelf is er behalve sociaal contact weinig weggevallen. Thuiswerken met een kind thuis is lastig, maar te overleven.

In het geval van mensen (van welke leeftijd ook) waar er veel meer wegvalt is de situatie voor ze gewoon veel zwaarder. Doordat studenten niet meer naar de uni kunnen, best vaak terug naar huis naar de ouders gaan enzo is deze periode gewoon zwaar. Ik zou het ook niet zo lekker trekken als ik weer bij mn ouders moest gaan wonen :)
pi_197963877
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat klopt, maar zelfmoord is niet de enige ellende die bestaat. Bovendien kan het een indicator zijn dat er meer zelfmoorden gaan komen.

Ik vind zelf dat het gesprek hierover niet zuiver wordt gevoerd. Politici en bestuurders lijken maar wat graag goede sier te maken door te beweren de jeugd zo belangrijk te vinden. Er worden onderzoeksresultaten uitgelicht die goed uitkomen. Dat moet je niet doen. Je moet het niet doen om de angst voor corona op te kloppen en je moet het ook niet doen om de angst te bagatelliseren.
* trein2000 kijkt eens op de kalender
zie email 27 oktober
pi_197963950
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:13 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Die van mij is 16 en zit toch echt op school hoor. Al vanaf 4 januari. :)
die van jou 16 ?
ben jij al zooo oud ? :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197963957
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat doen? Even doorbijten! Valt allemaal wel mee joh. Aldus sommigen hier.
Omdat vrijwel iedereen die aan de universiteit werkt de jeugd zo belangrijk vindt dat er tot een burn-out aan toe wordt doorgewerkt.
pi_197963971
Gister 1565 !

24u toename aantal opnamen: 156 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 1226 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -2,5%
Bezetting op verpleegafdelingen: 1461 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, vrijdag 12 februari om 13:15

kroegenopen.gif
hijgendehond.gif
letsparty.gif

*O* *O* *O* *O*
pi_197963974
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:33 schreef Predator40 het volgende:

[..]

die van jou 16 ?
Pardon? Zit jij me nu te tutoyeren? :{w :P
pi_197963989
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Omdat vrijwel iedereen die aan de universiteit werkt de jeugd zo belangrijk vindt dat er tot een burn-out aan toe wordt doorgewerkt.
Zo ervaar ik dat ook wel hoor, het ligt echt niet aan de individuele medewerkers. Die doen hun uiterste best, maar zijn ook nogal beperkt door allerhande regeltjes.
zie email 27 oktober
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:35:23 #280
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_197963990
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:33 schreef Predator40 het volgende:

[..]

die van jou 16 ?
_O-
pi_197963998
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:34 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Pardon? Zit jij me nu te tutoyeren? :{w :P
:*
pi_197964004
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

* trein2000 kijkt eens op de kalender
Kutverkiezingen.
pi_197964011
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kutverkiezingen.
was het maar kut :@
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:37:02 #284
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_197964023
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kutverkiezingen.
Ik heb een streepje gezet.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:37:50 #285
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197964045
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:34 schreef Predator40 het volgende:
Gister 1565 !

24u toename aantal opnamen: 156 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 1226 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -2,5%
Bezetting op verpleegafdelingen: 1461 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, vrijdag 12 februari om 13:15

kroegenopen.gif
hijgendehond.gif
letsparty.gif

*O* *O* *O* *O*
Derdegolf.exe
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_197964050
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:37 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ik heb een streepje gezet.
toch liever kaal hoor :9
pi_197964059
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:37 schreef daNpy het volgende:

[..]

Derdegolf.exe
niet jinxen !
pi_197964061
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:37 schreef daNpy het volgende:

[..]

Derdegolf.exe
Hij heeft het vandaag al weer gezegd...
zie email 27 oktober
pi_197964070
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hij heeft het vandaag al weer gezegd...
wanneer komt die golf dan ? ergens in juli ?
  Moderator vrijdag 12 februari 2021 @ 13:39:46 #290
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197964079
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:37 schreef Predator40 het volgende:

[..]

toch liever kaal hoor :9
Moet jij niet eens onder je elektrische deken kruipen die 'beter is dan sex'?
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:39:50 #291
12221 Tijn