Die van mij is 16 en zit toch echt op school hoor. Al vanaf 4 januari.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb daar ook geen bezwaar tegen maar iemand van 16 kan niet naar school
Ligt er aan welke activiteiten je allemaal aanbiedt natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan voetbal je duidelijk bij de verkeerde club.
Dat klopt. Lijkt me erg lastig om nu 16 te zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb daar ook geen bezwaar tegen maar iemand van 16 kan niet naar school
Recentelijk nog een onderzoek van het Nationaal Centrum Preventie Stress en Burn-Out. Jongeren zouden de groep vormen met de grootste kans op een burn-out (bron). Ik kon maandag geen link vinden naar het onderzoek zelf. Inmiddels heb ik een factsheet gevonden. Ik ga kijken of ik een volledige onderzoeksrapportage kan vinden, want het lijkt nu alsof het onderzoek alleen onder jongeren is uitgevoerd en daar zou de conclusie niet uit voort kunnen komen dat jongeren de grootste kan op een burn-out hebben. Ik zoek verder.quote:
Dat frame is toch alleen maar een probleem tot 16 maart?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:02 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Op zich wel mee eens trouwens. En er zijn zat ouderen die ook helemaal niet om deze 'bescherming' gevraagd hebben en die ook klaar zijn met thuiszitten.
Het enige verschil is dat de ouderen (en veel middelbaren, b.v. de mannen van 50+ met overgewicht) wel een groter risico lopen om in het ziekenhuis en in de ic belanden, en dat ze die plek waarschijnlijk wel gaan innemen ongeacht hun mening over lockdowns. Dat valt moeilijk op te lossen. Als je mensen actief gaat vragen om wilsverklaringen te tekenen dat ze niet meer aan de beademing hoeven op hun leeftijd, dan zit je weer in het "Nederland wil de oudjes preventief ruimen" frame.
Bij de jongeren is de kans dat ze daar belanden natuurlijk veel kleiner (in b4: "Ja maar ik ken iemand van 18 die...") maar die moeten wel precies dezelfde maatregelen dragen als degenen die beschermd moeten worden. Snap wel dat dat als krom wordt ervaren.
Boodschap kan dan ook prima respectvoller worden gebrachtquote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik had het misschien wat vriendelijker kunnen zeggen maar de boodschap blijft dezelfde
Eerste die ik tegenkwam: https://nos.nl/artikel/23(...)nline-onderwijs.htmlquote:
Dit was nog wel een interessant linkje hierover:quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Recentelijk nog een onderzoek van het Nationaal Centrum Preventie Stress en Burn-Out. Jongeren zouden de groep vormen met de grootste kans op een burn-out (bron). Ik kon maandag geen link vinden naar het onderzoek zelf. Inmiddels heb ik een factsheet gevonden. Ik ga kijken of ik een volledige onderzoeksrapportage kan vinden, want het lijkt nu alsof het onderzoek alleen onder jongeren is uitgevoerd en daar zou de conclusie niet uit voort kunnen komen dat jongeren de grootste kan op een burn-out hebben. Ik zoek verder.
Vluchtig doorgelezen, maar alle argumenten die (terecht) aangedragen worden zijn ook toepasbaar op de groep die thuis werkt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eerste die ik tegenkwam: https://nos.nl/artikel/23(...)nline-onderwijs.html
Heb er wel wat meer gezien over de afgelopen periode, dit is de meest recente.
Oh zeker, eens hoor. Maar daar is nu geen issue over geraisedquote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vluchtig doorgelezen, maar alle argumenten die (terecht) aangedragen worden zijn ook toepasbaar op de groep die thuis werkt.
Dank.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Recentelijk nog een onderzoek van het Nationaal Centrum Preventie Stress en Burn-Out. Jongeren zouden de groep vormen met de grootste kans op een burn-out (bron). Ik kon maandag geen link vinden naar het onderzoek zelf. Inmiddels heb ik een factsheet gevonden. Ik ga kijken of ik een volledige onderzoeksrapportage kan vinden, want het lijkt nu alsof het onderzoek alleen onder jongeren is uitgevoerd en daar zou de conclusie niet uit voort kunnen komen dat jongeren de grootste kan op een burn-out hebben. Ik zoek verder.
Ernstig natuurlijk, alleen was er ook een onderzoek naar zelfmoorden in coronatijd en er wees niets op dat dat nu ernstiger was dan pre-coronatijd.quote:Wat dat in de praktijk betekent zag Immers onlangs op een bijeenkomst met jeugdtherapeuten. Daar zaten ze bij elkaar, in een periode die voor jongeren zo moeilijk is. Hoe moeilijk schetste een van hen als eerste. ,,Hij was er twee ‘kwijtgeraakt’, vertelde hij. Een ander ook één. En er was nog iemand.” Ze kwamen op vier zelfdodingen in de afgelopen coronatijd – een ongekend aantal. ,,De sfeer sloeg meteen om, tijdens die meeting.’’
Telefoontje is al gepleegd, boete morgen op de deurmat .quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:19 schreef leolinedance het volgende:
Ik ga vanavond de avondklok negeren. Wel eng hoor 😮
Ik kan je trouwens vertellen dat er een soortgelijke enquête onder het personeel is uitgevoerd. Het College van Bestuur van mijn universiteit heeft er nu hoofdprioriteit van gemaakt om de precieze impact te inventariseren en werknemers te helpen uitval en andere ellende te voorkomen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eerste die ik tegenkwam: https://nos.nl/artikel/23(...)nline-onderwijs.html
Heb er wel wat meer gezien over de afgelopen periode, dit is de meest recente.
Dat onderzoek ging alleen over de gelukte pogingen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:23 schreef Scrummie het volgende:
Ernstig natuurlijk, alleen was er ook een onderzoek naar zelfmoorden in coronatijd en er wees niets op dat dat nu ernstiger was dan pre-coronatijd.
Nee, niet per se. Het hangt wel een beetje met elkaar samen denk ik in 'de discussie'.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh zeker, eens hoor. Maar daar is nu geen issue over geraised
Die quote uit het AD ook.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat onderzoek ging alleen over de gelukte pogingen.
Ach ik heb elk belangenclubje het afgelopen jaar wel langs zien komen, van de IC-mensen via de verpleeghuisbewoners tot de gehandicapten. Allemaal terecht hoor, daar niet van.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja precies, dat uitzonderen van een bepaalde groep is vreselijk vermoeiend, en niet eerlijk tegenover al die anderen die het ook moeilijk hebben maar niet direct onder een groeperingen vallen die die aandacht krijgt.
Waarom zouden ze dat doen? Even doorbijten! Valt allemaal wel mee joh. Aldus sommigen hier.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan je trouwens vertellen dat er een soortgelijke enquête onder het personeel is uitgevoerd. Het College van Bestuur van mijn universiteit heeft er nu hoofdprioriteit van gemaakt om de precieze impact te inventariseren en werknemers te helpen uitval en andere ellende te voorkomen.
Ja, tuurlijk. Er zat inderdaad een belang achter en misschien is 80% wel een overdreven getal van wie 'tegen een burn out aan zitten'.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit was nog wel een interessant linkje hierover:
[ twitter ]
Dat klopt, maar zelfmoord is niet de enige ellende die bestaat. Bovendien kan het een indicator zijn dat er meer zelfmoorden gaan komen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:23 schreef Scrummie het volgende:
Ernstig natuurlijk, alleen was er ook een onderzoek naar zelfmoorden in coronatijd en er wees niets op dat dat nu ernstiger was dan pre-coronatijd.
Zeker. Ik denk wel dat veel jongvolwassenen/volwassenen er wat stabieler in zitten. Ik ben zelf 35 en hoewel ik deze periode ook kut vind, hou ik het nog wel een tijdje vol. Op diezelfde manier zitten collega's en vrienden van me er in veel gevallen ook in (tenzij ze in horeca werkenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, niet per se. Het hangt wel een beetje met elkaar samen denk ik in 'de discussie'.
* trein2000 kijkt eens op de kalenderquote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat klopt, maar zelfmoord is niet de enige ellende die bestaat. Bovendien kan het een indicator zijn dat er meer zelfmoorden gaan komen.
Ik vind zelf dat het gesprek hierover niet zuiver wordt gevoerd. Politici en bestuurders lijken maar wat graag goede sier te maken door te beweren de jeugd zo belangrijk te vinden. Er worden onderzoeksresultaten uitgelicht die goed uitkomen. Dat moet je niet doen. Je moet het niet doen om de angst voor corona op te kloppen en je moet het ook niet doen om de angst te bagatelliseren.
die van jou 16 ?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die van mij is 16 en zit toch echt op school hoor. Al vanaf 4 januari.
Omdat vrijwel iedereen die aan de universiteit werkt de jeugd zo belangrijk vindt dat er tot een burn-out aan toe wordt doorgewerkt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen? Even doorbijten! Valt allemaal wel mee joh. Aldus sommigen hier.
Pardon? Zit jij me nu te tutoyeren?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die van jou 16 ?
ben jij al zooo oud ?
Zo ervaar ik dat ook wel hoor, het ligt echt niet aan de individuele medewerkers. Die doen hun uiterste best, maar zijn ook nogal beperkt door allerhande regeltjes.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Omdat vrijwel iedereen die aan de universiteit werkt de jeugd zo belangrijk vindt dat er tot een burn-out aan toe wordt doorgewerkt.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die van jou 16 ?
ben jij al zooo oud ?
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:34 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Pardon? Zit jij me nu te tutoyeren?![]()
Kutverkiezingen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
* trein2000 kijkt eens op de kalender
was het maar kutquote:
Derdegolf.exequote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:34 schreef Predator40 het volgende:
Gister 1565 !
24u toename aantal opnamen: 156 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 1226 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -2,5%
Bezetting op verpleegafdelingen: 1461 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, vrijdag 12 februari om 13:15
kroegenopen.gif
hijgendehond.gif
letsparty.gif
![]()
![]()
![]()
toch liever kaal hoorquote:
niet jinxen !quote:
wanneer komt die golf dan ? ergens in juli ?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij heeft het vandaag al weer gezegd...
Over twee weken, he.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wanneer komt die golf dan ? ergens in juli ?
Ik wou dat ik vanaf het begin van de coronacrisis was begonnen met een tekstanalyse van het taalgebruik van De Jonge. Gemiste kans.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij heeft het vandaag al weer gezegd...
Dat heb ik nooit beweerd. En dat denk ik ook niet. Ik probeer alleen ook hierin de nuance te vinden. Er is veel aan de hand. Bij heel veel mensen. Bij de een meer dan bij de ander: mensen zijn hun baan kwijt, kinderen zitten thuis in verschrikkelijke omstandigheden, studenten komen amper op de universiteit, ouderen zitten te vereenzamen in hun vezorgingshuis, verzorgend personeel en IC personeel loopt op op de reservers voor zover nog mogelijk, horeca en winkels hebben het meer dan moeilijk, sportscholen en -verenigingen kunnen nauwelijks overleven.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Er zat inderdaad een belang achter en misschien is 80% wel een overdreven getal van wie 'tegen een burn out aan zitten'.
Maar denk je werkelijk dat er niets aan de hand is dan? Denk je dat werkelijk?
ja vanavond weer en BIJNA beter dan sex....goed lezenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Moet jij niet eens onder je elektrische deken kruipen die 'beter is dan sex'?
Goedzo Dick... vertel het hem!quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Moet jij niet eens onder je elektrische deken kruipen die 'beter is dan sex'?
en over 2 weken over 2 weken over 2 weken over 2 weken ?quote:
Als politici en bestuurders al niet hun best doen om deze boodschap uit te dragen, wat kun je dan van de rest van het land verwachten?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:40 schreef miss_sly het volgende:
Maar goed, dat is mijn idealistische zelf die weer even de overhand krijgt. Ik weet dat het zo niet gaat werken, helaas.
Couldn't agree morequote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit beweerd. En dat denk ik ook niet. Ik probeer alleen ook hierin de nuance te vinden. Er is veel aan de hand. Bij heel veel mensen. Bij de een meer dan bij de ander: mensen zijn hun baan kwijt, kinderen zitten thuis in verschrikkelijke omstandigheden, studenten komen amper op de universiteit, ouderen zitten te vereenzamen in hun vezorgingshuis, verzorgend personeel en IC personeel loopt op op de reservers voor zover nog mogelijk, horeca en winkels hebben het meer dan moeilijk, sportscholen en -verenigingen kunnen nauwelijks overleven.
En bij al die groepen heb je mensen die het meer of minder goed trekken. Of heel erg slecht. Dat is niet voorbehouden aan één enkele groep. Ik vind het dan ook erg jammer om te lezen dat sommigen zich om de ouderen bekommeren en de rest willen laten verpieteren, maar ook dat sommigen zich richten op de jongeren en de ouderen als onbelangrijk opzij willen schuiven.
We zijn allemaal mensen, en we zitten allemaal in deze moeilijke periode. Het zou mooi zijn als we dat eens wat beter in gedachten zouden kunnen houden.
Maar goed, dat is mijn idealistische zelf die weer even de overhand krijgt. Ik weet dat het zo niet gaat werken, helaas.
Citeer eens één post, uit het hele topic, waarin iemand claimt dat er niets aan de hand is wat betreft de mentale gezondheid van mensen?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk. Er zat inderdaad een belang achter en misschien is 80% wel een overdreven getal van wie 'tegen een burn out aan zitten'.
Maar denk je werkelijk dat er niets aan de hand is dan? Denk je dat werkelijk?
een l*l tegen jou.....mmmmquote:Op vrijdag 12 februari 2021 13:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Goedzo Dick... vertel het hem!![]()
Hij doet l*llig tegen me!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |