Oh, we hoeven niet eens een paar dagen te wachtenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:14 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
"Ik hecht eraan om te onderstrepen dat het nog helemaal niet zo goed gaat met de daling van de cijfers", stelde minister De Jonge. "En daaronder is een derde golf aan het opkomen. Dat is de situatie waar we in zitten."
En dat gaat dus over het eventueel heropenen van het voortgezet onderwijs. Nog niet eens over andere sociale aspecten die voor jongeren belangrijk zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:14 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
"Ik hecht eraan om te onderstrepen dat het nog helemaal niet zo goed gaat met de daling van de cijfers", stelde minister De Jonge. "En daaronder is een derde golf aan het opkomen. Dat is de situatie waar we in zitten."
Ik voel ook een derde golf opborrelen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:14 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wanneer zal de media eens beginnen met wat kritische vragen te stellen over deze onzichtbare maar toch verschrikkelijke "derde golf"?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:14 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Activiteiten voor jongeren stond in december ook op de agenda. Niks geworden ,dus hebben ze een paar weken geleden zelf al wat georganiseerdquote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:08 schreef Cynicio het volgende:
Kabinet gaat kijken wat er voor jongeren kan worden gedaan
Nou nou!
Probeer het eens. Misschien ben je binnen de kortste keren de baas. Holle retoriek doet het goed.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:18 schreef Mr.Sandman het volgende:
Dat vindt ook minister Kaag. "Ik denk dat er slim gekeken moet worden wat er kan en op welke manier."
Moet ik eens zeggen op m'n werk.
https://www.ad.nl/rotterd(...)or-scholen~a23f6ded/quote:Schoolleiders sturen brandbrief naar Den Haag: ‘Schrap de 1,5 meterregel voor scholen’
Schrap de 1,5 meterregel op scholen, vaccineer docenten eerder en geef leerlingen alle tijd om achterstanden in te lopen. Die smeekbede doen zo’n honderd Rotterdamse en Amsterdamse schoolleiders in een brandbrief naar Den Haag.
Leerlingen én docenten zijn, na bijna een jaar van corona-onderwijs, op. ‘We hebben in het voortgezet onderwijs het spreekwoordelijke elastiek behoorlijk uitgerekt. Maar het elastiek dreigt te knappen’, schrijven de Rotterdamse en Amsterdamse schoolleiders aan onderwijsminister Arie Slob.
De grootste schade voor de leerlingen zit ‘m niet in leerachterstanden, stellen zij. Véél erger zijn de mentale klappen die zij te verstouwen krijgen. ‘Leerlingen voelen geen autonomie, omdat hen veel wordt opgelegd. Ze voelen zich niet competent, omdat de ‘oude’ lat niet wordt gehaald. En de verbondenheid ontbreekt, omdat ze afstand moeten houden en weinig sociale contacten mogen hebben. We maken ons daar ernstig zorgen over en vinden dat er snel iets moet gebeuren. De schade die leerlingen nu oplopen, is echt groter dan de schade van alleen studiestof niet tot zich hebben genomen.’
‘Schrap 1,5 meterregel’
Den Haag moet de 1,5 metermaatregel voor de scholen schrappen. ‘Laten we met elkaar gewoon erkennen dat de leerlingen weer naar school moeten en dat dit risico’s met zich meebrengt, voor leerlingen én medewerkers. De risico’s voor leerlingen zijn echter groter wanneer we de scholen dicht houden. Laat die 1,5 meter tussen leerlingen los! Dat maakt het ook eenvoudiger de 1,5 meter tot medewerkers wél te bewaren. Verder kunnen we het risico voor medewerkers verkleinen door hen de mogelijkheid te geven zich zo snel mogelijk te laten vaccineren.’
Bijt niet in de hand die je voedt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:17 schreef falling_away het volgende:
[..]
Wanneer zal de media eens beginnen met wat kritische vragen te stellen over deze onzichtbare maar toch verschrikkelijke "derde golf"?
Ook het hele kabinet is het er ineens vol-le-dig mee eens!quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:08 schreef Cynicio het volgende:
Nou nou!
Inderdaad, eerst alles flink uit de klauwen laten lopen, het probleem maandenlang negeren, en dan als de boel echt op springen staat eens gaan zeggen: Oh ja ik zal er eens naar kijken maar ik kan niks belovenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:18 schreef Mr.Sandman het volgende:
Dat vindt ook minister Kaag. "Ik denk dat er slim gekeken moet worden wat er kan en op welke manier."
Jammer dat die niet zijn doorgegaan. Ik had die onvermijdelijk kneuterige activiteiten wel willen zien.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:18 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Activiteiten voor jongeren stond in december ook op de agenda. Niks geworden ,dus hebben ze een paar weken geleden zelf al wat georganiseerd
Ook mooi dat ze hier na 11 maanden eens over gaan nadenken.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:20 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ook het hele kabinet is het er ineens vol-le-dig mee eens!"Ja goed punt Fem, moeten we wat mee doen. Ik zal het direct onderbrengen in het circulaire archief."
Een schoolleider heeft een of andere Nederlandse samenvatting van de theorie van Ryan & Deci gelezen over autonomie, competentie en relatie.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:19 schreef Caland het volgende:
‘Leerlingen voelen geen autonomie, omdat hen veel wordt opgelegd. Ze voelen zich niet competent, omdat de ‘oude’ lat niet wordt gehaald. En de verbondenheid ontbreekt, omdat ze afstand moeten houden en weinig sociale contacten mogen hebben.
"Maar het moet wel veilig zijn."quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook mooi dat ze hier na 11 maanden eens over gaan nadenken.
Dan word je niet meer uitgenodigd bij interviewsquote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:17 schreef falling_away het volgende:
[..]
Wanneer zal de media eens beginnen met wat kritische vragen te stellen over deze onzichtbare maar toch verschrikkelijke "derde golf"?
Zit toch niet zo te zeiken. Als je je zorgen maakt doe je het zelf allemaal wel precies volgens de regels en als je je geen zorgen maakt let je gewoon goed op, maar leef je wel normaal. Altijd dat jaloerse gedoe over hoe andere groepen het doen. Let maar gewoon op jezelf.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:57 schreef RipCity het volgende:
[..]
Hopelijk staat het raam wagenwijd open.
Weer lekker het verkeerde voorbeeld geven/ geen mondkapjes en alles
zoals die vrouw van SBS6?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan word je niet meer uitgenodigd bij interviews
Je collega's zullen blij zijn dat je thuis werkt..quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik voel ook een derde golf opborrelen.
Kan ook aan de chili con carne liggen van gisteravond.
Het moet wel veilig zijn!quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:26 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
"Maar het moet wel veilig zijn."
Lach me rot hier, soort van.
3 jongeren op minder dan 1.5m afstand is al een brandhaard, 5 man een "superspreader" event.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:30 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het moet wel veilig zijn!
Alsof er iemand is die nu voorstelt: "Laat ze lekker met 10.000 man bijeenkomen en eerst een halfuurtje verplicht met iedereen tongzoenen voordat het feest verder gaat."
Ja en dat raakte kant noch wal.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:53 schreef Chia het volgende:
Kan je niet lezen?Ik zei alleen iets over verkeersongelukken. Niets meer, niets minder.
Alsof ik op m'n werk de eisen voor de software opstel en begin met: 'er mogen geen bugs zijn'.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:30 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het moet wel veilig zijn!
Alsof er iemand is die nu voorstelt: "Laat ze lekker met 10.000 man bijeenkomen en eerst een halfuurtje verplicht met iedereen tongzoenen voordat het feest verder gaat."
We zijn dan ook helemaal doorgeslagen in de angst voor besmettingen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:34 schreef Janneke141 het volgende:
Ieder voorstel om iets meer mogelijk te maken kun je counteren met 'ja maar dat leidt tot meer besmettingen'.
Ik gooi laatste tijd afentoe van die managementkreten eruit op mn werk, daar gaan ze echt heel goed op. PointC solutions, dotting the I’s, dat soort ongein. Of de mooiste: It’s critical we align our thinking to come to a solution that works for everybody.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:18 schreef Mr.Sandman het volgende:
Nog maar eens:quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:33 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Alsof ik op m'n werk de eisen voor de software opstel en begin met: 'er mogen geen bugs zijn'.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:08 schreef Cynicio het volgende:
Nou nou!
wat is er idioot aan?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat een idioten. De zielige jongeren.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:08 schreef Cynicio het volgende:
Nou nou!
Zuur als je 26 bent.quote:In het manifest pleiten zeven prominenten voor het oprekken van de leeftijdsgrens voor het georganiseerd buitensporten naar 25 jaar. Nu ligt die op 18 jaar. Verder willen ze jongeren met voorrang een sneltest geven, zodat de scholen, buurthuizen, studiezalen en sportclubs voor deze groep open kunnen.
Wanneer zei hij dit?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:14 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja, zo blijft het altijd, he?quote:
Ook weer typisch Nederlands, allemaal regeltjes en subregeltjes en leeftijdsgrenzen. Dat werkt gewoon niet.quote:
Hetzelfde als het voorrang geschreeuw bij de vaccins. Nu zijn het de jongeren, straks weer een andere groep.quote:
Zoals met alle leeftijdsgrenzen.quote:
Nog zo'n leuke:quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:18 schreef Mr.Sandman het volgende:
Niet met je eens hoor, de nadruk ligt nu veel te veel op de oudjes, dikkies en andere zwakkeren.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hetzelfde als het voorrang geschreeuw bij de vaccins. Nu zijn het de jongeren, straks weer een andere groep.
Het slaat nergens op, het gedram dat jongeren harder geraakt worden.
Of we starten de seniorensport gewoon weer collectief op voor iedereen op hetzelfde moment ipv nog een extra subgroepje tussen 17 en 25 te creëren.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoals met alle leeftijdsgrenzen.
Ik las gisteren hier al dat ze de leeftijd van jongeren maar op moesten rekken naar 30, want persoon x was 29, volgens een andere persoon naar 40, want dan viel persoon y ook nog binnen de versoepelingen. Goed is het toch nooit, er valt altijd iemand net buiten die er graag binnen had gevallen.
Hoezo ligt daar de nadruk op? Volgens mij ligt er nu juist geen nadruk op welke groep dan ook.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet met je eens hoor, de nadruk ligt nu veel te veel op de oudjes, dikkies en andere zwakkeren.
Ja dat valt me alleszins mee. Die groep van 18 t/m 25 (waar ik het gros van de fulltime studenten dan ook even onder schaar) kreeg tot nu toe niet zoveel aandacht naar mijn idee.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, zo blijft het altijd, he?
Met t/m 25 lijkt het begrip 'jongeren' me al zeer breed genomen.
Vind daar weinig gedram aan, hoorde het gisteren ook iemand treffend zeggen geloof bij dit was het nieuws.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hetzelfde als het voorrang geschreeuw bij de vaccins. Nu zijn het de jongeren, straks weer een andere groep.
Het slaat nergens op, het gedram dat jongeren harder geraakt worden.
Ik denk dat veel mensen tussen 17 en 25 niet blij worden van seniorensport, hoor, maar als jij denkt dat dat een fijne versoepeling is voor iedereen....quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of we starten de seniorensport gewoon weer collectief op voor iedereen op hetzelfde moment ipv nog een extra subgroepje tussen 17 en 25 te creëren.
Hoorde ook over dingen open gooien met recente negatieve tests. Hoewel het idee sympathiek is wordt dat natuurlijk gigantisch duur, om elke paar dagen een negatieve test nodig te hebben.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:48 schreef galantis het volgende:
[..]
Nog zo'n leuke:
"Voor aanvang van dat wekelijkse overleg reageerden alle ministers met begrip op een oproep van burgemeester Halsema van Amsterdam. "Maar het moet wel kunnen", benadrukten ze."
Jemig man, wat zeldzaam inhoudsloos
Que?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen tussen 17 en 25 niet blij worden van seniorensport, hoor, maar als jij denkt dat dat een fijne versoepeling is voor iedereen....
Mij maakt het niet zoveel uit.
In dit topic is er in ieder geval meer dan genoeg aandacht voor.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:49 schreef Chia het volgende:
[..]
Ja dat valt me alleszins mee. Die groep van 18 t/m 25 (waar ik het gros van de fulltime studenten dan ook even onder schaar) kreeg tot nu toe niet zoveel aandacht naar mijn idee.
Ik zou het helemaal met je eens zijn als dit nog langer dan een half jaar gaat duren. Ga ik vooralsnog niet vanuit, dus dan is het, net zoals voor alle anderen, een tijdelijk iets. Vervelend, maar kom op. Al helemaal als je nagaat wat er nog wél mogelijk is, ook voor jongeren.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Vind daar weinig gedram aan, hoorde het gisteren ook iemand treffend zeggen geloof bij dit was het nieuws.
Ik ben zelf 32, dat is in principe niet heel veel anders dan 31, 33 of 34. Maar je bent echt maar één keer 16, 17 of 18. Had die periode in ieder geval voor geen goud willen missen (of je moet dan al geen vrienden hebben natuurlijk, dan verandert er niet veel).
Ja hier wel.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
In dit topic is er in ieder geval meer dan genoeg aandacht voor.
Ik begin het sowieso een beetje jammer te vinden dat we de afgelopen maanden continue horen hoe zwaar het is voor de ouderen, OF de jongeren. Dat er nu een beetje word uitgevochten welke groep het eerst versoepelingen verdiend/speciale aandacht verdiend. Newsflash; er zit een hele grote groep tussen in die het afgelopen jaar ook veel heeft moeten doorstaan. Die hebben het ook niet makkelijk. Ze moeten zich gewoon richten op het vaccineren van risico groepen zodat de samenleving voor iedereen weer wat meer opent.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat een idioten. De zielige jongeren.
Bij veel sportscholen hebben ze ook seniorenuurtjes. Daar worden 17/18-jarigen niet heel blij vanquote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Que?
Zo noemen ze dat bij sportclubs: senioren is eigenlijk alles boven de 17/18 jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |