en de Australian open gaat verder zonder publiek.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De hele staat Victoria gaat in snap lockdown.
Hoe kan dat nou, het ging toch zo goed in Australie.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
en de Australian open gaat verder zonder publiek.
Dat weten we pas echt over twee maanden. Als je rond eind maart (weersomstandigheden moeten dan wel gunstig zijn) zonder verstrenging van maatregelen een daling ziet is pas het seizoenseffect bewegen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De maatregelen hebben vast wel geholpen, maar ik denk inderdaad echt dat we 'geluk' hadden dat we destijds al het voorjaar in gingen plus dat het ook meteen ontzettend goed weer was eind maart/begin april.
Alleen 50-plussers met overgewicht, dat is bijna de halve wereldbevolking.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:15 schreef theunderdog het volgende:
https://science.sciencemag.org/content/371/6529/eabf4063
Ouderen, kwetsbare groepen vaccineren en de boel weer opengooien. Het is de enige manier.
Ik denk niet dat ons kabinet dit wil, dat blijkt uit eerdere keuzes. Ook de bevolking zal dan meer en meer in opstand komen waardoor het onhoudbaar wordt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat hangt dus allemaal af van het doel. Als het doel gaat zijn om gewoon de kwetsbare groepen te vaccineren, dan kan jouw scenario waarheid worden. Maar als wij de besmettingen richting 0 willen, dan zijn wij over 5 jaar nog niet van al dat gedonder af.
Niks mis met massaal thuiswerken. Denk ook aan het fileprobleem, kantoorruimte etc.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:11 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Waar het mij met name om gaat is die 1,5 meter.
Doordat het effect van het voorjaar er tussendoor kwam fietsen is er geen goed bewijs dat dit absoluut noodzakelijk is, terwijl Jaap van Dissel wel steeds verwees naar de 'succesvolle aanpak in het voorjaar'.
Dat is wat dat betreft nog het ei van Columbus: op welke manieren kunnen besmettingen voorkomen worden van luchtweginfectieziekten zoals Covid-19? Welke maatregelen helpen hier nu echt bij?
Dat zou waardevolle informatie zijn op het moment dat we weer in deze situatie komen in de nabije toekomst.
Want laten we wel wezen: natuurlijk werkt massaal thuiswerken en winkels sluiten, maar zo'n paardenmiddel wil je liever niet te vaak inzetten.
Ik denk dat veel mensen vergeten dat er best doelcongruentie bestaat wat betreft het kabinet en de bevolking. Iedereen wil zo snel mogelijk de maatregelen loslaten. Het is niet zo dat het kabinet dit langer wil rekken dan strikt noodzakelijk is.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:18 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ons kabinet dit wil, dat blijkt uit eerdere keuzes. Ook de bevolking zal dan meer en meer in opstand komen waardoor het onhoudbaar wordt.
Het gaat mij om de keuze. Thuiswerken waar het kan zie ik heel veel voordelen in. Maar soms is het gewoon effectiever om op kantoor te zijn met wat collega's. Zelfde met dingen online bestellen vs naar een winkel.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:21 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Niks mis met massaal thuiswerken. Denk ook aan het fileprobleem, kantoorruimte etc.
1,5 meter ten allen tijde is onhoudbaar.
Ja. Maar het doel lijkt nu iedereen vaccineren. Dan is het een nog langer traject.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:17 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Alleen 50-plussers met overgewicht, dat is bijna de halve wereldbevolking.
Je moet er dus best veel vaccineren wil je de risicogroepen hebben gevaccineerd.
Daarom moet je maatregelen ook geleidelijk loslaten, al naar gelang de vaccinatiegraad stijgt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Maar het doel lijkt nu iedereen vaccineren. Dan is het een nog langer traject.
Rutte gaf bij Op1 aan dat hij voor een aanpak wil gaan waarbij over de gehele linie langzaam wordt versoepeld. Dus niet bam alle horeca helemaal open en bijv. de niet-essentiële winkels helemaal dicht (stomme vergelijking), maar de versoepelingen verdelen over alle groepen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daarom moet je maatregelen ook geleidelijk loslaten, al naar gelang de vaccinatiegraad stijgt.
Maar het lijkt soms wel alsof er alleen nog maar in zwart-wit gedacht kan worden: of alles dicht of alles open. Daar zitten natuurlijk nog vele smaken tussen.
Bedoel je daarmee de vaccinatiegraad van de risicogroepen of van de hele bevolking?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daarom moet je maatregelen ook geleidelijk loslaten, al naar gelang de vaccinatiegraad stijgt.
Maar het lijkt soms wel alsof er alleen nog maar in zwart-wit gedacht kan worden: of alles dicht of alles open. Daar zitten natuurlijk nog vele smaken tussen.
Dan mogen kledingwinkels alleen op dinsdag en vrijdag open, schoenenwinkels alleen op woensdag en boekwinkels op zaterdag. Restaurants mogen in eerste instantie maximaal 6 tafels bezetten en voetbalclubs mogen alleen spelers laten trainen die in een oneven maand geboren zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:29 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dat ook zo zal gaan en hoe dat eruit ziet.
In zekere zin die van de hele bevolking, maar de impact van vaccins op de risicogroep zal natuurlijk veel groter zijn, dus zou je vrij snel allerlei versoepelingen kunnen doorvoeren.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:30 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Bedoel je daarmee de vaccinatiegraad van de risicogroepen of van de hele bevolking?
Als je daarmee bedoelt de vaccinatiegraad van de risicogroep dan ben ik het met je eens.
En dan moet ik na elk biertje iets niet-alcoholisch bestellenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan mogen kledingwinkels alleen op dinsdag en vrijdag open, schoenenwinkels alleen op woensdag en boekwinkels op zaterdag. Restaurants mogen in eerste instantie maximaal 6 tafels bezetten en voetbalclubs mogen alleen spelers laten trainen die in een oneven maand geboren zijn.
Ik denk dat wanneer er versoepelingen voor een bepaalde groep is, de rest automatisch snel volgt. Alsof ze bij winkels gaan controleren of je gevaccineerd bent, of of je wel 60+ bent.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In zekere zin die van de hele bevolking, maar de impact van vaccins op de risicogroep zal natuurlijk veel groter zijn, dus zou je vrij snel allerlei versoepelingen kunnen doorvoeren.
Jongeren komen met of zonder vaccin sowieso amper in het ziekenhuis.
En wat als een vergunde sector zoals de restaurants alleen mogen openen op voorwaarde dat ze alleen gevaccineerde mensen toelaten?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat wanneer er versoepelingen voor een bepaalde groep is, de rest automatisch snel volgt. Alsof ze bij winkels gaan controleren of je gevaccineerd bent, of of je wel 60+ bent.
Denk dat binnen een paar dagen de regels ineens als magie verdwenen zijn.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan moet je ook alles eromheen meenemen.
Vluchten erheen en terug bij een Bergamo cl wedstrijd.
Het ov er naar toe en terug, indrinken, eten in restaurants, volle hotels. Bij zo'n event is een stadion niet perse de oorzaak.
Dacht dat er bewezen was dat het ook in het stadion was. Maar inderdaad gezien wat we nu weten lijkt het mij ook logischer dat 'alles er omheen' een grotere kans had.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Nooit bewezen. Kans is een stuk groter dat de verspreidingen plaatsvonden in het OV/kroegen.
Dat bedoelde ik ook, algehele versoepelingen voor iedereen naarmate de vaccinatiegraad stijgt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat wanneer er versoepelingen voor een bepaalde groep is, de rest automatisch snel volgt. Alsof ze bij winkels gaan controleren of je gevaccineerd bent, of of je wel 60+ bent.
Denk dat binnen een paar dagen de regels ineens als magie verdwenen zijn.
Dat zou kunnen, maar denk dat dat massaal genegeerd gaat worden. Die willen gewoon omzet. Als er geen gigantische boete op staat denk niet dat ze dat gaan doen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En wat als een vergunde sector zoals de restaurants alleen mogen openen op voorwaarde dat ze alleen gevaccineerde mensen toelaten?
Maar dat kan dus alleen als je de kwetsbare groepen als eerst gaat vaccineren.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:29 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Rutte gaf bij Op1 aan dat hij voor een aanpak wil gaan waarbij over de gehele linie langzaam wordt versoepeld. Dus niet bam alle horeca helemaal open en bijv. de niet-essentiële winkels helemaal dicht (stomme vergelijking), maar de versoepelingen verdelen over alle groepen.
Ben benieuwd of dat ook zo zal gaan en hoe dat eruit ziet.
De kans is ook niet nihil dat ik wordt aangereden als ik naar de supermarkt ga. Moet ik dat dan ook maar niet doen?quote:
Lijkt me niet meer dan logisch toch. Eerst je vaccinatiepaspoort laten scannen, dan pas entree.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En wat als een vergunde sector zoals de restaurants alleen mogen openen op voorwaarde dat ze alleen gevaccineerde mensen toelaten?
Ik vind het erg demotiverend om te horen dat in sommige regio's de 85-plussers nog niet eens een uitnodiging hebben gehad. Faal, faal.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar dat kan dus alleen als je de kwetsbare groepen als eerst gaat vaccineren.
Tja, verkiezingen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:44 schreef Cynicio het volgende:
Wat me ook opviel aan het verhaal van Rutte bij Op1 is dat hij zei dat hopelijk vanaf begin maart weer meer kan. Niks over een derde golf. Het kan zijn dat het gewoon een standaard vooruitblik op de volgende persconferentie is, maar ik vond de toon heel anders dan normaal.
Dus ze zitten bij elkaar maar Hugo Zoomde in?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:47 schreef Cynicio het volgende:
Zie je wel! Vergadertafel!
[ afbeelding ]
Dat dus.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:45 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik vind het erg demotiverend om te horen dat in sommige regio's de 85-plussers nog niet eens een uitnodiging hebben gehad. Faal, faal.
Is dit de bejaardensoos? Lunchpakketje op tafel, vooral niet thuiswerken natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:47 schreef Cynicio het volgende:
[ afbeelding ]
Prodent smile van Hugo.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:47 schreef Cynicio het volgende:
[ afbeelding ]
Waar kunnen we de notulen inzien?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:47 schreef Cynicio het volgende:
[ afbeelding ]
Probeer ze te wobben.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waar kunnen we de notulen inzien?
Hopelijk staat het raam wagenwijd open.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:47 schreef Cynicio het volgende:
[ afbeelding ]
Hey, ze hebben met een meetlint de stoelen 1,5 meter uit elkaar gezet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:57 schreef RipCity het volgende:
[..]
Hopelijk staat het raam wagenwijd open.
Weer lekker het verkeerde voorbeeld geven/ geen mondkapjes en alles
Wie draagt er een mondkapje bij een vergadering?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:57 schreef RipCity het volgende:
[..]
Hopelijk staat het raam wagenwijd open.
Weer lekker het verkeerde voorbeeld geven/ geen mondkapjes en alles
Fuck denkt Jaap, 99x een OMT zonder minister, ik kan wel casual gaan. Komt Hugo ineens op beeld.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:53 schreef Cynicio het volgende:
Zou dat nou Jaap zijn links? Mooi casual gekleed.
Er zal wel een collectieve zucht door het team zijn gegaan toen hij op beeld verscheen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:02 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Fuck denkt Jaap, 99x een OMT zonder minister, ik kan wel casual gaan. Komt Hugo ineens op beeld.
Niemand, maar het is tegenwoordig al een doodzonde als je überhaupt een fysieke vergadering belegt. En dan ook nog eens geen raam open met -5, ongekend.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:01 schreef Zwansen het volgende:
Wie draagt er een mondkapje bij een vergadering?
Die wilt gewoon waar voor zijn geld.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:04 schreef Janneke141 het volgende:
Geeft toch wel een extra dimensie aan een onafhankelijk advies hè, zo'n minister van Volksgezondheid die deelneemt aan de vergadering.
Oh, ze gaan wel even kijken.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:08 schreef Cynicio het volgende:
Kabinet gaat kijken wat er voor jongeren kan worden gedaan
Nou nou!
Over een paar dagen: 'Niks, sorry, derde golf dit datquote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:08 schreef Cynicio het volgende:
Kabinet gaat kijken wat er voor jongeren kan worden gedaan
Nou nou!
RIP OMT-ledenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Niemand, maar het is tegenwoordig al een doodzonde als je überhaupt een fysieke vergadering belegt. En dan ook nog eens geen raam open met -5, ongekend.
"Ik hecht eraan om te onderstrepen dat het nog helemaal niet zo goed gaat met de daling van de cijfers", stelde minister De Jonge. "En daaronder is een derde golf aan het opkomen. Dat is de situatie waar we in zitten."quote:Op vrijdag 12 februari 2021 12:11 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Over een paar dagen: 'Niks, sorry, derde golf dit dat'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |