SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Dat staat er niet:quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:08 schreef miss_sly het volgende: Hier een artikel over besmettingen en buitenlucht: https://www.volkskrant.nl(...)-het-virus~ba32ab64/ De kans is een factor 20 kleiner, maar bepaald niet nihil en maatregelen als afstand houden blijven ook buiten van belang.
Eens, maar ik haalde hem aan omdat hij grootste voorvechter van buiten vs. binnen ook wel inziet dat het iets genuanceerder ligt dan 'buiten kan alles', en dat is zoals hij het eerder bracht.quote:
Point being dat de kans niet nihil is, zoals hier zo vaak wordt gezegd. De kans is aanwezig, en als je niet voldoende afstand houdt voor een te lange tijd, wordt ie ook echt groter.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat staat er niet: "De kans is er alleen wel een keer of twintig kleiner, schat een net verschenen overzichtsstudie." Dat is heel wat minder concreet...
Oh eens hoor, maar volgens mij is het ook geen rocketscience in die zin dat dit soort dingen voor de meeste virussen gelden, ook dingen als het ventileren van ruimtes zijn common sense.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:18 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Eens, maar ik haalde hem aan omdat hij grootste voorvechter van buiten vs. binnen ook wel inziet dat het iets genuanceerder ligt dan hoe hij het eerder bracht.
Je hebt altijd mensen die de wet overreden. Maar nu ben je opeens een deugneus als je je aan de regels houdt en worden mensen daar chagrijnig van.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:52 schreef Qarrad het volgende: [..] Je bedoelt wat toch al gebeurt en eigenlijk standaard is in Nederland, alleen springt het nu meer in het oog? De handhaving is al jaren wegbezuinigd.
Er zijn wel meer risico's buiten. Maar dat wil niet zeggen dat we dan maar alles moeten verbieden.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Point being dat de kans niet nihil is, zoals hier zo vaak wordt gezegd. De kans is aanwezig, en als je niet voldoende afstand houdt voor een te lange tijd, wordt ie ook echt groter.
Wat voor mij wel als een paal boven water staat is dat de overheid veel te lang gewacht heeft om ventileren prominent op de agenda te zetten. Dat heeft er natuurlijk ook mee te maken dat Maurice de Hond een enorme vervelende persoonlijkheid heeft die je liever niet gelijk wil geven. Elk andere voorvechter hiervan was waarschijnlijk meer serieus genomen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oh eens hoor, maar volgens mij is het ook geen rocketscience in die zin dat dit soort dingen voor de meeste virussen gelden, ook dingen als het ventileren van ruimtes zijn common sense.
Als je binnen een tijdje op 1,5 meter zit is de kans ook niet nihil. Je moet ergens een balans vinden, en voor de buitenlucht is die "balans" nu veel te streng.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Point being dat de kans niet nihil is, zoals hier zo vaak wordt gezegd. De kans is aanwezig, en als je niet voldoende afstand houdt voor een te lange tijd, wordt ie ook echt groter.
Dat zeg ik toch ook nergens? Ik zeg alleen dat de kans buiten niet nihil is. Zoals hier met enige regelmaat wordt beweerd.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Er zijn wel meer risico's buiten. Maar dat wil niet zeggen dat we dan maar alles moeten verbieden.
Dat is leuk, maar het is nu gewoon te streng.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook nergens? Ik zeg alleen dat de kans buiten niet nihil is. Zoals hier met enige regelmaat wordt beweerd.
De vraag is wat 'nihil' is. Ik vind een factor 20 minder (als dat zou kloppen) nogal wat.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook nergens? Ik zeg alleen dat de kans buiten niet nihil is. Zoals hier met enige regelmaat wordt beweerd.
Ik herhaal nog maar eens een keer dat ik niets zeg over wat ik vind van hoe men met 'buiten' om gaat, maar alleen dat de kans niet nihil is.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:34 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat is leuk, maar het is nu gewoon te streng.
Dat manifest van Halsema was super goed, misschien zou ze als statement kunnen besluiten dit weekend geen handhaving in te zetten voor de ijsrazzias in haar gemeente 😄
Ben benieuwd of Amsterdam ook wat ze zegt idd dingen sneller open gaat gooien voor jongeren met testen, zou mooi zijn, de rest moet dan feitelijk wel volgen, en even later kan het dan voor iedereen.
Nihil is 0, niks, noppes, nada, helemaal niet. Dat is simpelweg niet waar.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De vraag is wat 'nihil' is. Ik vind een factor 20 minder (als dat zou kloppen) nogal wat.
Fitness verboten, fussball aussradiert. Turnen, handbal, alles.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 02:54 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Sporten en schaatsen is gezond laat mensen het vooral doen. Ik lees de laatste tijd tig keer we moeten gezonder gaan leven maar vervolgens maken we het onmogelijk. Schiet mij dan maar lek hoor.
Het kwaad van de VVD was al geschied voor corona dus dat is irrelevant, pas als die nog naar veel grotere hoogte worden gestemd in maart wordt dat relevant.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 01:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Say that again? Henk en Ingrid stuwen de VVD naar eenzame hoogte. Henk en Ingrid staan voor 80% achter de avondklok. Henk en Ingrid sloten eigenhandig de scholen in de eerste golf. Dankzij Henk en Ingrid kreeg mr de Jongenzijn gewenste muilkorfplicht.
Politici zijn er niet voor ethische kwesties. Democratie en ethiek gaan niet hand in hand. Nadeel van een democratie.
De kans dat je overreden wordt door een bus ook niet. Laten we dan maar lekker binnen blijven zitten.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nihil is 0, niks, noppes, nada, helemaal niet. Dat is simpelweg niet waar.
Het minste wat we hier in het topic kunnen doen, is het bij de feiten houden. Dit is een feit: de kans om buiten besmet te raken, is NIET NIHIL.
In stadions zijn mensen ook besmet geraakt. Anfield, San Siro. Dat waren superspread events, achteraf. Is buiten inderdaad.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het minste wat we hier in het topic kunnen doen, is het bij de feiten houden. Dit is een feit: de kans om buiten besmet te raken, is NIET NIHIL.
Kan best natuurlijk maar relatief gezien zit buiten het probleem niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:13 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Grotendeels eens met deze post, maar ook Maurice de Hond is hier gedeeltelijk op terug te komen door te zeggen dat als je met iemand face to face buiten praat je toch nog reële kans hebt om besmet te worden door toedoen van kleine druppeltjes.
Wat een bullshit. Jezus mina, het niveau wordt hier ook echt dagelijks lager, he?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De kans dat je overreden wordt door een bus ook niet. Laten we dan maar lekker binnen blijven zitten.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In stadions zijn mensen ook besmet geraakt. Anfield, San Siro. Dat waren superspread events, achteraf. Is buiten inderdaad.
Maar dat is met zn allen op elkaar. Op een bevroren plas met volk, maar voldoende onderlinge afstand? Ik geloof daar totaal niet in dat een virus dan kan overspringen.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Verkeersongelukken overbelasten de zorg niet, dus nergens voor nodig. Loop er maar lekker onder hoor, vooral doen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De kans dat je overreden wordt door een bus ook niet. Laten we dan maar lekker binnen blijven zitten.
Nooit bewezen. Kans is een stuk groter dat de verspreidingen plaatsvonden in het OV/kroegen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In stadions zijn mensen ook besmet geraakt. Anfield, San Siro. Dat waren superspread events, achteraf.
Relatief gezien is het wel nihil. Denk aan alle protesten, volle stranden, natuurgebieden etc. het afgelopen jaar.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als we dan toch semantisch worden. Nihil wordt vaak gebruikt om aan te geven dat iets inderdaad 0 of verwaarloosbaar is, dus dicht bij maar niet per se 0.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens. Zie ook het feestje van Willem II omtrent Europa League wedstrijd.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Relatief gezien is het wel nihil. Denk aan alle protesten, volle stranden, natuurgebieden etc. het afgelopen jaar.
Totaal geen massale besmettingen of invloed op stijgingen.
Als je bovendien concessies moet doen voor draagvlak zit daar juist een oplossing in.
Dan moet je ook alles eromheen meenemen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In stadions zijn mensen ook besmet geraakt. Anfield, San Siro. Dat waren superspread events, achteraf. Is buiten inderdaad.
Maar dat is met zn allen op elkaar. Op een bevroren plas met volk, maar voldoende onderlinge afstand? Ik geloof daar totaal niet in dat een virus dan kan overspringen.
Kroeg is ook nooit bewezen. De kans is een stuk groter dat de verspreidingen plaatsvonden in werksituatie.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Nooit bewezen. Kans is een stuk groter dat de verspreidingen plaatsvonden in het OV/kroegen.
Nihil is toch bijna nul, niet nul?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik herhaal nog maar eens een keer dat ik niets zeg over wat ik vind van hoe men met 'buiten' om gaat, maar alleen dat de kans niet nihil is.
Dat was wel bijna allemaal bij mooi weer en hoge(re) temperaturen. Er liepen in de zomer ook veel minder besmettelijke mensen rond natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Relatief gezien is het wel nihil. Denk aan alle protesten, volle stranden, natuurgebieden etc. het afgelopen jaar.
Totaal geen massale besmettingen of invloed op stijgingen.
Als je bovendien concessies moet doen voor draagvlak zit daar juist een oplossing in.
Maar misschien moet je dat risico gewoon accepteren?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En deze keer hebben we (hopelijk) een flinke hoeveelheid vaccinaties er bij. Dan zijn maatregelen niet meer nodig.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat was wel bijna allemaal bij mooi weer en hoge(re) temperaturen. Er liepen in de zomer ook veel minder besmettelijke mensen rond natuurlijk.
Let maar op als straks het voorjaar z'n intrede doet dan gaan die besmettingscijfers als een baksteen weer omlaag.
Ja precies, daarom is het strenge beleid voor buiten disproportioneel en moet het gewoon veel losser.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:49 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Eens. Zie ook het feestje van Willem II omtrent Europa League wedstrijd.
Achteraf heeft de GGD aangegeven dat niet één besmetting terug te herleiden was hiernaar.
Klopt in mei wordt het beter en in september weer slechterquote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat was wel bijna allemaal bij mooi weer en hoge(re) temperaturen. Er liepen in de zomer ook veel minder besmettelijke mensen rond natuurlijk.
Let maar op als straks het voorjaar z'n intrede doet dan gaan die besmettingscijfers als een baksteen weer omlaag.
Maar dan wordt er binnen ook meer geventileerd en zijn mensen sowieso meer buiten. Bovendien is de weerstand beter.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In september zijn er zoveel mensen gevaccineerd dat het probleem ondervangen zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt in mei wordt het beter en in september weer slechter
Zin inquote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ben zeer benieuwd. Ik hoop zelfs al halverwege/eind april.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt in mei wordt het beter en in september weer slechter
kroeg is binnen, dus dat gaat hem niet wordenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Kroeg is ook nooit bewezen. De kans is een stuk groter dat de verspreidingen plaatsvonden in werksituatie.
Wat mij betreft mogen de kroegen en stadions wel weer open!
Idd goed weer, risicogroepen gevaccineerd zodat ziekenhuisopname voorkomen wordt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:56 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ben zeer benieuwd. Ik hoop zelfs al halverwege/eind april.
Hopelijk gaat het weer mee zitten.
Onder de 16 jaar sowieso (nog) niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:01 schreef Cynicio het volgende:
Wanneer de lente officieel begint eind maart zouden we minimaal wel rond de 2 miljoen vaccinaties moeten zitten dus als andere factoren gelijk blijven t.o.v. vorig jaar (varianten????) kan de zomer best goed zijn. Zit natuurlijk overlap in van eerste en tweede prikken, maar bedenk ook dat de te prikken populatie lager is dan de werkelijke landsbevolking. Ik geloof dat naar boven afgerond 15 miljoen mensen geprikt moeten worden.
Tja maar je ziet het ook altijd terug in de griep zonder maatregelen. Dat is niet alleen te verklaren doordat mensen iets vaker buiten zitten, want veel werk vindt gewoon binnen plaats. Niet alleen in kantoren, maar ook in de zorg enz. Er is vast weleens een griepgolf buiten het klassieke griepseizoen, zeker lokaal, maar de seizoenstrend is altijd duidelijk zichtbaar.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dat van de hogere temperaturen blijft een interessante theorie.
Juist, en bij die 2 miljoen zijn Astra-Zeneca en de extra leveringen van Moderna in februari niet opgeteld. Ik neem aan dat van J&J geen sprake is tot minimaal april.. helaas.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Onder de 16 jaar sowieso (nog) niet.
Ik heb al 2 keer griep in de zomer gehad. Dan kijken mensen je verbaasd aan van: hoe kun je griep hebben in de zomer.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:04 schreef Chia het volgende:
[..]
Tja maar je ziet het ook altijd terug in de griep zonder maatregelen. Dat is niet alleen te verklaren doordat mensen iets vaker buiten zitten, want veel werk vindt gewoon binnen plaats. Niet alleen in kantoren, maar ook in de zorg enz. Er is vast weleens een griepgolf buiten het klassieke griepseizoen, zeker lokaal, maar de seizoenstrend is altijd duidelijk zichtbaar.
J&J wordt sowieso pas april inderdaad.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:06 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Juist, en bij die 2 miljoen zijn Astra-Zeneca en de extra leveringen van Moderna in februari niet opgeteld. Ik neem aan dat van J&J geen sprake is tot minimaal april.. helaas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |