Dat kun je niet afdwingen, ik zou daar ook tegen zijn. En vrijwillig zie ik hetze niet doen...quote:Op vrijdag 12 februari 2021 01:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar die groep 60-75 is wel de "gezonde" groep, en die zit in deel 1 van Q2, kortom als die nog even voorzichtig doen, dan hoeft de groep <60 even geen rekening met hen te houden, ESSENTIEEL is dat deze groep wel ECHT voorzichtig gaat doen, en dat ze niet eens zo eigenwijs blijven zoals ze nu doen.
We kunnen helemaal niets afdwingen, maar van deze groep mogen we wel als offer vragen dat we 1 april volledig open kunnen, al was het maar omdat de economie op instorten staat, ik schat zo in dat het voor veel ondernemers make of break word als april/mei open kan ipv voorzichtig aan in 1 juni, neem alleen maar de hele recreatie, horeca en evenementensector. Pak daarbij ook nog eens 60 procent van de retail.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 01:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kun je niet afdwingen, ik zou daar ook tegen zijn. En vrijwillig zie ik hetze niet doen...
Half miljoen is alleen de horeca. Dus het zijn wel meer banen. Maar ik ben het met je eens dat we echt haast moeten maken met vaccineren. Ik persoonlijk denk dat als in april/mei het seizoen effect ook mee gaat werken. Zeker als je de risicogroepen gevaccineerd hebt kan alles open. Maar 1 april is denk nog te vroeg maar je kan dan wel beginnen met gefaseerd open gaan misschien. Zeker als het J&J vaccin komt kan het snel gaan.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 01:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
We kunnen helemaal niets afdwingen, maar van deze groep mogen we wel als offer vragen dat we 1 april volledig open kunnen, al was het maar omdat de economie op instorten staat, ik schat zo in dat het voor veel ondernemers make of break word als april/mei open kan ipv voorzichtig aan in 1 juni, neem alleen maar de hele recreatie, horeca en evenementensector. Pak daarbij ook nog eens 60 procent van de retail.
We hebben het niet over een paar duizend banen maar over ik schat een half miljoen die we dan als Nederland kunnen redden, we kunnen het ons simpelweg niet permitteren, en de eigenwijze 60+ ers die dan in het ziekenhuis komen of overlijden zullen we maar voor lief moeten nemen.
Die individuele zieke of dode is niet zo boeiend, om het even heel hard te zeggen. Dat weegt inderdaad niet op.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 01:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
We kunnen helemaal niets afdwingen, maar van deze groep mogen we wel als offer vragen dat we 1 april volledig open kunnen, al was het maar omdat de economie op instorten staat, ik schat zo in dat het voor veel ondernemers make of break word als april/mei open kan ipv voorzichtig aan in 1 juni, neem alleen maar de hele recreatie, horeca en evenementensector. Pak daarbij ook nog eens 60 procent van de retail.
We hebben het niet over een paar duizend banen maar over ik schat een half miljoen die we dan als Nederland kunnen redden, we kunnen het ons simpelweg niet permitteren, en de eigenwijze 60+ ers die dan in het ziekenhuis komen of overlijden zullen we maar voor lief moeten nemen.
Ja, het seizoen gaat natuurlijk ook positief mee werken, kortom laten eens positief bekijken:quote:Op vrijdag 12 februari 2021 01:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Half miljoen is alleen de horeca. Dus het zijn wel meer banen. Maar ik ben het met je eens dat we echt haast moeten maken met vaccineren. Ik persoonlijk denk dat als in april/mei het seizoen effect ook mee gaat werken. Zeker als je de risicogroepen gevaccineerd hebt kan alles open. Maar 1 april is denk nog te vroeg maar je kan dan wel beginnen met gefaseerd open gaan misschien. Zeker als het J&J vaccin komt kan het snel gaan.
lolwatquote:Op vrijdag 12 februari 2021 01:54 schreef Grems het volgende:
Oh oh wat gaat het een pijnlijk jaar worden voor grote delen van de bevolking. Overigens geen medelijden met de ondernemers, ze laten het zelf gebeuren.
Ik heb vandaag al eerder gevraagd of iemand die data voor de UK heeft zoals wij hem in de grafiek van het RIVM zien, iemand?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 01:55 schreef DonDruiper het volgende:
Is het jullie ook opgevallen dat het woord 'Britse variant' steeds minder in de media komt en ook steeds minder vaak voor wordt gewaarschuwd vanuit het kabinet etc?
Waarschijnlijk sloeg het bij de focusgroep beter aan, misrekening van de campagneleiding.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 01:55 schreef DonDruiper het volgende:
Is het jullie ook opgevallen dat het woord 'Britse variant' steeds minder in de media komt en ook steeds minder vaak voor wordt gewaarschuwd vanuit het kabinet etc?
Na deze lockdown is het gewoon over hoor zeker omdat mensen er helemaal klaar mee zijn. Daarom roep ik al tijden zo snel mogelijk de risicogroepen vaccineren. Het voorjaar gaat ook zeker mee werken alleen ben ik bang dat 1 april de regering en het omt te vroeg gaat vinden. Voor vaccins is de Britse mutatie ook geen probleem dus de verstoort het feestje sowieso niet. Maar ik denk dat we zeker tegen de zomer weer volledig terug kunnen naar normaal.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 01:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, het seizoen gaat natuurlijk ook positief mee werken, kortom laten eens positief bekijken:
-Vaccinatie ligt redelijk op schema, laat je niet gek maken over wat media schrijft dat het zo slecht gaat
-De ziekenhuis opnames hebben een prima dalende lijn, fuck die Engelse variant die is simpelweg te laat voor het feestje
-Het mooie seizoen komt eraan!
HET IS NOG MAAR 6 WEKEN TOT 1 APRIL
Ik heb wel wel grafiek voor je met de actuele stand in Denemarken voor je. Die is namelijk niet op basis van schattingen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 01:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb vandaag al eerder gevraagd of iemand die data voor de UK heeft zoals wij hem in de grafiek van het RIVM zien, iemand?
Prima, maar ik ben meer geinterersseerd in de UK, immers men heeft daar een vergelijkbare lock down en zou qua britse variant op "voor" moeten lopen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 01:59 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik heb wel wel grafiek voor je met de actuele stand in Denemarken voor je. Die is namelijk niet op basis van schattingen.
Laten we niet vergeten dat BoJo ook best wel belang had om een soort mutatie des doods te creëren in de beeldvorming. Hij heeft zelf immers nogal geblunderd.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 02:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Prima, maar ik ben meer geinterersseerd in de UK, immers men heeft daar een vergelijkbare lock down en zou qua britse variant op "voor" moeten lopen.
Ik kan het nu niet meer terug vinden, maar de eerste wetenschappeljke onderzoeken van de Britse Variant gaven helemaal geen significante verschillen aan, het is hier destijds gepost in een wetenschappelijk rapport met significante aantallen, hoe kan dat zo verschillen?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 02:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we niet vergeten dat BoJo ook best wel belang had om een soort mutatie des doods te creëren in de beeldvorming. Hij heeft zelf immers nogal geblunderd.
Het voordeel van Denemarken is dat hun 50% van alle testen sequensen. In het VK is het maar 10% maar als nog staan ze 2de in dat onderzoek.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 02:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Prima, maar ik ben meer geinterersseerd in de UK, immers men heeft daar een vergelijkbare lock down en zou qua britse variant op "voor" moeten lopen.
Ah ik dacht dat het in de UK hoger was, is het in Nederland nu ook hoger, want dat was minimaal begreep ik.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 02:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het voordeel van Denemarken is dat hun 50% van alle testen sequensen. In het VK is het maar 10% maar als nog staan ze 2de in dat onderzoek.
Denemarken is altijd al hoger geweest dan de UK maar de Uk deed het ook altijd al veel vanwege de verschillende universiteiten die daar staan. Er wordt in de UK gewoon een berg onderzoek gedaan en je hebt er volgens mij ook de genome bank er staan waar al die data verzameld word uit de wereld. Of het nu meer gedaan wordt in Nederland dan eerst durf ik niet te zeggen. Maar de actuele stand die ze in de media geven is op basis van schattingen. Op de site nextstrain.org zitten we nog lang niet op 66 procent van de besmettingen die de Britse mutant is. Alleen wordt die maar 1 keer per week of per 2 weken bij gewerkt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 02:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah ik dacht dat het in de UK hoger was, is het in Nederland nu ook hoger, want dat was minimaal begreep ik.
Tuurlijk gaan we dit doen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 02:46 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-gebieden-dicht.html
De boa bond en de politiebond beginnen over het afgrendelen van schaatslocaties. Gaan we dit echt doen met z’n allen?
De gekte moet echt eens afgelopen zijn.
Sporten en schaatsen is gezond laat mensen het vooral doen. Ik lees de laatste tijd tig keer we moeten gezonder gaan leven maar vervolgens maken we het onmogelijk. Schiet mij dan maar lek hoor.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 02:46 schreef trein2000 het volgende:
De boa bond en de politiebond beginnen over het afgrendelen van schaatslocaties. Gaan we dit echt doen met z’n allen?
Ik snap het hele probleem niet zo. Iedereen weet dat dit weekend mensen willen schaatsen en naar die plekken gaan komen. Dan kun je zo hard roepen in de media als je wil, dat hou je niet tegen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 02:46 schreef trein2000 het volgende:
Of je laat het gewoon lekker lopen. Het is buiten en sporten, hoe gezond wil je het hebben. Soms moet je ook even weten wanneer je even de teugels moet laten vieren.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 02:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik snap het hele probleem niet zo. Iedereen weet dat dit weekend mensen willen schaatsen en naar die plekken gaan komen. Dan kun je zo hard roepen in de media als je wil, dat hou je niet tegen.
Anticipeer dan. Sluit toegangswegen af en zet een fuik op. Zet borden neer met herinneringen over de maatregelen. Maak looproutes. Etcetera etcetera. Elke week weer die burgermeesters die achteraf gaan roepen dat het veel te druk is en dat mensen niet meer moeten komen ben ik helemaal klaar mee.
Niet dat ik daar principieel op tegen ben. Maar dat heeft wel hele verstrekkende gevolgen. Is wellicht beter voor een ander topicquote:Op vrijdag 12 februari 2021 02:54 schreef MoreDakka het volgende:
Het overheidsniveau van burgemeesters moet na de crisis volledig hervormd worden. Gekozen burgemeester is een must.
En dit is nou exact het probleem.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 02:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Anticipeer dan. Sluit toegangswegen af en zet een fuik op. Zet borden neer met herinneringen over de maatregelen. Maak looproutes. Etcetera etcetera.
Wees geen mongool.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 02:59 schreef DonDruiper het volgende:
"Houd afstand en denk om elkaar"
Meer is het niet.
Precies. Dat is praat.quote:
Een burgemeester heeft niet zoveel te zeggen he?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 02:54 schreef MoreDakka het volgende:
Het overheidsniveau van burgemeesters moet na de crisis volledig hervormd worden. Gekozen burgemeester is een must.
Klopt terwijl die hygiëne juist steeds meer ontkracht word. Dat poetsen van die boodschappen kar levert echt geen ruk op, hetzelfde als constant je handen ontsmetten is ook al aangetoond dat het geen reet helpt. Af en toe je handen wassen is altijd goed en ook nu. Maar dat panische gedoe heeft ook amper zin.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 02:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En dit is nou exact het probleem.
De overregulering die al een jaar in dit land aanwezig is, was al op het kinderlijke af maar het wordt steeds extremer.
Loop hier
Loop daar
Was je handen eerst
Veeg je reet af met 4 dubbel wc papier
Mandje verplicht
Was je boodschappenkar
We worden godverdomme als kleuters behandeld.
1 zin overal is genoeg..
"Houd afstand en denk om elkaar"
Meer is het niet.
Nog steeds heeuul veel mensen ontzettend in de weer met die spuitflessen en doekjes bij de winkels hoor. Je weet wel.. die flesjes die 80 mensen voor haar hebben aangeraakt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 03:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt terwijl die hygiëne juist steeds meer ontkracht word. Dat poetsen van die boodschappen kar levert echt geen ruk op, hetzelfde als constant je handen ontsmetten is ook al aangetoond dat het geen reet helpt. Af en toe je handen wassen is altijd goed en ook nu. Maar dat panische gedoe heeft ook amper zin.
Het is panische ongefundeerde angst.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 03:05 schreef raptorix het volgende:
En hoe moeilijk is het nou eigenlijk? Zelfs als je nou gaat schaatsen, dat heb ik echt heel veel gedaan in mijn leven, maar ik kan me echt niet herinneren dat ik het drukker heb gezien dan op een dagmarkt, 5 schaatsers per 50 vierkante meter is welicht het meest drukke wat ik gezien heb, en dat is bij een opstartpunt, je staat echt niet tegen elkaar aangepropt.
Ik vraag me af of dat handen wassen zo goed helpt, zeker met zeep was je ook je bescherming weg, na toiletbezoek was ik wel mijn handen, maar na boodschappen doen niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 03:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt terwijl die hygiëne juist steeds meer ontkracht word. Dat poetsen van die boodschappen kar levert echt geen ruk op, hetzelfde als constant je handen ontsmetten is ook al aangetoond dat het geen reet helpt. Af en toe je handen wassen is altijd goed en ook nu. Maar dat panische gedoe heeft ook amper zin.
Onderschat niet de macht van de burgemeester. Zeker in de grote steden. Die is koning keizer admiraal op veiligheid en openbare orde. Als de burgemeester zegt dat een demonstratie niet uit elkaar gehaald moet worden met de ME gebeurt het niet om maar iets te noemen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 03:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een burgemeester heeft niet zoveel te zeggen he?
En aan de andere kant op dit moment juist wat meer, omdat zo een beetje de enige taak die een burgemeester heeft het aansturen van de veiligheid is, wat dat betreft kun je beter een brandweercommandant burgemeester maken dan een politicus.
Ik stel voor dat Benno Baksteen de nieuwe burgemeester van Amsterdam word.
Ik ben een dusdanige slechte schaatser dan wil je niet eens in de buurt van mij wilt zijn. Dan ben ik namelijk de veroorzaker van domino d-day on ice.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 03:05 schreef raptorix het volgende:
En hoe moeilijk is het nou eigenlijk? Zelfs als je nou gaat schaatsen, dat heb ik echt heel veel gedaan in mijn leven, maar ik kan me echt niet herinneren dat ik het drukker heb gezien dan op een dagmarkt, 5 schaatsers per 50 vierkante meter is welicht het meest drukke wat ik gezien heb, en dat is bij een opstartpunt, je staat echt niet tegen elkaar aangepropt.
Jawel, dat weet ik ook wel, net zoals er wel meer semi-politiek functies zijn, mijn zus is bijvoorbeeld griffier geweest, dat gaat wat verder dan een administratieve functie, je bent veel meer een soort van bemiddelaar tussen de partijen om de zaken praktisch te houden.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 03:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onderschat niet de macht van de burgemeester. Zeker in de grote steden. Die is koning keizer admiraal op veiligheid en openbare orde. Als de burgemeester zegt dat een demonstratie niet uit elkaar gehaald moet worden met de ME gebeurt het niet om maar iets te noemen.
Maar verder, onderschat vooral niet de kracht van een goede burgemeester. Ook in het informele circuit kun je veel gedaan krijgen. Juist als burgemeester.
Beetje domino zoals in Texas?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 03:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik ben een dusdanige slechte schaatser dan wil je niet eens in de buurt van mij wilt zijn. Dan ben ik namelijk de veroorzaker van domino d-day on ice.
Jij mag achter de koek en zopie staan danquote:Op vrijdag 12 februari 2021 03:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik ben een dusdanige slechte schaatser dan wil je niet eens in de buurt van mij wilt zijn. Dan ben ik namelijk de veroorzaker van domino d-day on ice.
Gewoon handen wassen na het toilet en voor het eten/koken is prima. Net zo als @DonDruiper al zegt in de supermarkt zit heel de wereld aan dat pompje en daarna ook aan de producten. Dus zegt ook genoeg.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 03:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat handen wassen zo goed helpt, zeker met zeep was je ook je bescherming weg, na toiletbezoek was ik wel mijn handen, maar na boodschappen doen niet.
Net zoals je tegenwoordig overal jodium op moet zou smeren, als ik vroeger een schaafwond opliep met voetbal dan smeerde ik hap zand erin om het bloeden te stelpen
Komt overeen met mijn schaats kwaliteiten.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 03:11 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Beetje domino zoals in Texas?
[ twitter ]
Heel Nederland poetst z’n karretje, maar de handgreep van de koelkast denkt niemand aan. Onzin.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 03:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Gewoon handen wassen na het toilet en voor het eten/koken is prima. Net zo als @:dondruiper al zegt in de supermarkt zit heel de wereld aan dat pompje en daarna ook aan de producten. Dus zegt ook genoeg.
Ik vind dat totaalverbod op sport sowieso belachelijk. Ik snap dat als stootkuur, maar niet langdurig. Is typisch iets wat zowel fysiek als mentaal een belangrijke impact op de gezondheid heeft.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 03:16 schreef raptorix het volgende:
Wat ook zo een farce is, men verbied sporten, niet zozeer vanwege de sport maar om de reisbewegingen te voorkomen, maar men staat intussen wel toe dat de NS en het OV zondagsdiensten rijden omdat er minder reizigers zijn, gevolg: Men zit in net zulke drukke treinen als normaal![]()
![]()
Dat was in de eerste golf ook zo. Sterker nog de NS moet binnenkort zwaar afschalen voor altijd omdat men het OV te weinig gebruikt vanwege corona. Maar we moeten aan de natuur denken....quote:Op vrijdag 12 februari 2021 03:16 schreef raptorix het volgende:
Wat ook zo een farce is, men verbied sporten, niet zozeer vanwege de sport maar om de reisbewegingen te voorkomen, maar men staat intussen wel toe dat de NS en het OV zondagsdiensten rijden omdat er minder reizigers zijn, gevolg: Men zit in net zulke drukke treinen als normaal![]()
![]()
Dat men na de Corona afschaalt is prima, zeker als er minder reizigers zijn, maar je wilt er nu voor zorgen dat mensen in de trein afstand kunnen houden.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 03:19 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat was in de eerste golf ook zo. Sterker nog de NS moet binnenkort zwaar afschalen voor altijd omdat men het OV te weinig gebruikt vanwege corona. Maar we moeten aan de natuur denken....
Na corona gaan mensen juist weer reizen. Het wordt nu juist ontmoedig. Ik kan niet wachten tot ik weer naar familie en vrienden kan gaan in het buitenland.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 03:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat men na de Corona afschaalt is prima, zeker als er minder reizigers zijn, maar je wilt er nu voor zorgen dat mensen in de trein afstand kunnen houden.
Ik overweeg sterk om straks lekker een goedkoop appartement in Spanje te kopen en daar in de winters te gaan werken, of ik nu hier in Amsterdam zit of daar in het zonnetje maakt ook geen flikker uit.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 03:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Na corona gaan mensen juist weer reizen. Het wordt nu juist ontmoedig. Ik kan niet wachten tot ik weer naar familie en vrienden kan gaan in het buitenland.
Dat snap ik maar offtopic dan zou ik je Valencia aanraden zeker als je er in maart bent en van een groot volksfeest houdt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 03:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik overweeg sterk om straks lekker een goedkoop appartement in Spanje te kopen en daar in de winters te gaan werken, of ik nu hier in Amsterdam zit of daar in het zonnetje maakt ook geen flikker uit.
Als goed is heb je je handen ontsmet bij binnenkomst.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 03:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heel Nederland poetst z’n karretje, maar de handgreep van de koelkast denkt niemand aan. Onzin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |