Als we dan toch semantisch worden. Nihil wordt vaak gebruikt om aan te geven dat iets inderdaad 0 of verwaarloosbaar is, dus dicht bij maar niet per se 0.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nihil is 0, niks, noppes, nada, helemaal niet. Dat is simpelweg niet waar.
Het minste wat we hier in het topic kunnen doen, is het bij de feiten houden. Dit is een feit: de kans om buiten besmet te raken, is NIET NIHIL.
Eens. Zie ook het feestje van Willem II omtrent Europa League wedstrijd.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Relatief gezien is het wel nihil. Denk aan alle protesten, volle stranden, natuurgebieden etc. het afgelopen jaar.
Totaal geen massale besmettingen of invloed op stijgingen.
Als je bovendien concessies moet doen voor draagvlak zit daar juist een oplossing in.
Dan moet je ook alles eromheen meenemen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In stadions zijn mensen ook besmet geraakt. Anfield, San Siro. Dat waren superspread events, achteraf. Is buiten inderdaad.
Maar dat is met zn allen op elkaar. Op een bevroren plas met volk, maar voldoende onderlinge afstand? Ik geloof daar totaal niet in dat een virus dan kan overspringen.
Kroeg is ook nooit bewezen. De kans is een stuk groter dat de verspreidingen plaatsvonden in werksituatie.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Nooit bewezen. Kans is een stuk groter dat de verspreidingen plaatsvonden in het OV/kroegen.
Nihil is toch bijna nul, niet nul?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik herhaal nog maar eens een keer dat ik niets zeg over wat ik vind van hoe men met 'buiten' om gaat, maar alleen dat de kans niet nihil is.
Dat was wel bijna allemaal bij mooi weer en hoge(re) temperaturen. Er liepen in de zomer ook veel minder besmettelijke mensen rond natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Relatief gezien is het wel nihil. Denk aan alle protesten, volle stranden, natuurgebieden etc. het afgelopen jaar.
Totaal geen massale besmettingen of invloed op stijgingen.
Als je bovendien concessies moet doen voor draagvlak zit daar juist een oplossing in.
Maar misschien moet je dat risico gewoon accepteren?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nihil is 0, niks, noppes, nada, helemaal niet. Dat is simpelweg niet waar.
Het minste wat we hier in het topic kunnen doen, is het bij de feiten houden. Dit is een feit: de kans om buiten besmet te raken, is NIET NIHIL.
En deze keer hebben we (hopelijk) een flinke hoeveelheid vaccinaties er bij. Dan zijn maatregelen niet meer nodig.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat was wel bijna allemaal bij mooi weer en hoge(re) temperaturen. Er liepen in de zomer ook veel minder besmettelijke mensen rond natuurlijk.
Let maar op als straks het voorjaar z'n intrede doet dan gaan die besmettingscijfers als een baksteen weer omlaag.
Ja precies, daarom is het strenge beleid voor buiten disproportioneel en moet het gewoon veel losser.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:49 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Eens. Zie ook het feestje van Willem II omtrent Europa League wedstrijd.
Achteraf heeft de GGD aangegeven dat niet één besmetting terug te herleiden was hiernaar.
Klopt in mei wordt het beter en in september weer slechterquote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat was wel bijna allemaal bij mooi weer en hoge(re) temperaturen. Er liepen in de zomer ook veel minder besmettelijke mensen rond natuurlijk.
Let maar op als straks het voorjaar z'n intrede doet dan gaan die besmettingscijfers als een baksteen weer omlaag.
Maar dan wordt er binnen ook meer geventileerd en zijn mensen sowieso meer buiten. Bovendien is de weerstand beter.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In september zijn er zoveel mensen gevaccineerd dat het probleem ondervangen zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt in mei wordt het beter en in september weer slechter
Zin inquote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ben zeer benieuwd. Ik hoop zelfs al halverwege/eind april.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt in mei wordt het beter en in september weer slechter
kroeg is binnen, dus dat gaat hem niet wordenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Kroeg is ook nooit bewezen. De kans is een stuk groter dat de verspreidingen plaatsvonden in werksituatie.
Wat mij betreft mogen de kroegen en stadions wel weer open!
Idd goed weer, risicogroepen gevaccineerd zodat ziekenhuisopname voorkomen wordt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:56 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ben zeer benieuwd. Ik hoop zelfs al halverwege/eind april.
Hopelijk gaat het weer mee zitten.
Onder de 16 jaar sowieso (nog) niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:01 schreef Cynicio het volgende:
Wanneer de lente officieel begint eind maart zouden we minimaal wel rond de 2 miljoen vaccinaties moeten zitten dus als andere factoren gelijk blijven t.o.v. vorig jaar (varianten????) kan de zomer best goed zijn. Zit natuurlijk overlap in van eerste en tweede prikken, maar bedenk ook dat de te prikken populatie lager is dan de werkelijke landsbevolking. Ik geloof dat naar boven afgerond 15 miljoen mensen geprikt moeten worden.
Tja maar je ziet het ook altijd terug in de griep zonder maatregelen. Dat is niet alleen te verklaren doordat mensen iets vaker buiten zitten, want veel werk vindt gewoon binnen plaats. Niet alleen in kantoren, maar ook in de zorg enz. Er is vast weleens een griepgolf buiten het klassieke griepseizoen, zeker lokaal, maar de seizoenstrend is altijd duidelijk zichtbaar.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dat van de hogere temperaturen blijft een interessante theorie.
Juist, en bij die 2 miljoen zijn Astra-Zeneca en de extra leveringen van Moderna in februari niet opgeteld. Ik neem aan dat van J&J geen sprake is tot minimaal april.. helaas.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Onder de 16 jaar sowieso (nog) niet.
Ik heb al 2 keer griep in de zomer gehad. Dan kijken mensen je verbaasd aan van: hoe kun je griep hebben in de zomer.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:04 schreef Chia het volgende:
[..]
Tja maar je ziet het ook altijd terug in de griep zonder maatregelen. Dat is niet alleen te verklaren doordat mensen iets vaker buiten zitten, want veel werk vindt gewoon binnen plaats. Niet alleen in kantoren, maar ook in de zorg enz. Er is vast weleens een griepgolf buiten het klassieke griepseizoen, zeker lokaal, maar de seizoenstrend is altijd duidelijk zichtbaar.
J&J wordt sowieso pas april inderdaad.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:06 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Juist, en bij die 2 miljoen zijn Astra-Zeneca en de extra leveringen van Moderna in februari niet opgeteld. Ik neem aan dat van J&J geen sprake is tot minimaal april.. helaas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |