Corona boetes vrij weinig omdat ik me aan de maatregelen houd.quote:
Ook 90% leeft de regels gewoon na, waardoor handhaving niet echt nodig is.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Signaalwerking, 90% van de regels worden in Nederland niet gehandhaafd, veelal is het alleen een stock achter de deur om excessen te voorkomen.
Praten ook vooral. Langere tijd binnen in een slecht geventileerde ruimte is het probleem.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat dan ook weer een klein risico op geïnfecteerd raken is
Grootste risico zit in ademen, hoesten en niezen in de buurt
Dat, overigens veel te kort en gedeeltelijk, gepoets met allerlei antivirale middelen lijkt me redelijk weinig effectief en beschadigt je huid ook behoorlijk
Maar dan moet je daar de regels op aanpassen, in plaats van het aan de burger overlaten welke regels hij gaat overtreden en welke niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon met gezond verstand nadenken, je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat een paar mensen die in de buitenlucht schaatsen geen risico opleveren. Zeker zolang de overheid opgepropt zitten in een vliegtuig nog volstrekt aanvaardbaar vind.
Reden te meer om dat gezonde verstand te verwerken en de maatregelen...quote:
Als jij even voor me regelt dat ik de regels kan aanpassen dan ga ik dat straks doenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan moet je daar de regels op aanpassen, in plaats van het aan de burger overlaten welke regels hij gaat overtreden en welke niet.
Want waarom mag jij wel met een hele groep schaatsen, maar mag mijn terras niet open?
Beide in de buitenlucht...
Buiten dat ik het in principe met je eens ben, wordt het vliegen wel behoorlijk ontmoedigd. Als een van de weinige landen eist Nederland en negatieve Corona sneltest van max 4 uur oud voordat je mag boarden op een vlucht naar Nederland. Dit nog bovenop een negatieve PCR test een paar dagen voor de vlucht.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon met gezond verstand nadenken, je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat een paar mensen die in de buitenlucht schaatsen geen risico opleveren. Zeker zolang de overheid opgepropt zitten in een vliegtuig nog volstrekt aanvaardbaar vind.
Ik zit al op de 12 ondertussenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:32 schreef popje het volgende:
Nou mensen, weer een negatieve Coronatest... lijkt wel of ik immuun ben geworden zonder het ooit gehad te hebben haha, dit is mijn zoveelste negatieve test (al blijf ik dus wel constant verkouden)...
Schaatsbanen zijn dan ook al lang open voor het publiek.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:39 schreef leolinedance het volgende:
Maar in de buitenlucht is dit virus toch helemaal niet gevaarlijk? Waarom dat al die heisa over schaatsen?
PLEZIER IST VERBOTENquote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:39 schreef leolinedance het volgende:
Maar in de buitenlucht is dit virus toch helemaal niet gevaarlijk? Waarom dat al die heisa over schaatsen?
Angst en handhaafdrang bij (lokale) bestuurders denk ik.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:39 schreef leolinedance het volgende:
En zo gaan er weer meer dan 200.000 vaccins verloren.quote:In de GGD-vaccinatielocatie in Den Haag wordt vandaag de eerste prik met het AstraZeneca-coronavaccin gezet. De eerste groep die wordt gevaccineerd zijn de 269.000 zorgmedewerkers in verpleeghuizen en kleinschalige woonvormen die vorige maand nog niet zijn ingeënt met de andere vaccins. Uit die groep werden vorige maand al zo'n 200.000 mensen gevaccineerd.
Precies, knoeierij en wel het meest ergerniswekkende van wat ze allemaal uithalen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En zo gaan er weer meer dan 200.000 vaccins verloren.
Wacht, wat??quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoezo gaan ze verloren?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik heb dit nu 3x gelezen maar kom er niet uit. Zijn ze nu nog niet gevaccineerd, of vorige maand al?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
200.000 vorige maand, 269.000 start vandaag.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb dit nu 3x gelezen maar kom er niet uit. Zijn ze nu nog niet gevaccineerd, of vorige maand al?
Ik denk dat ze bedoeld dat ze beter naar de risicogroepen kunnen gaan ipv naar die lobbyistenquote:
Dat dus. Ieder vaccin dat in een arm gaat minder dan 60 jaar oud is in dit stadium zinloos.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:47 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bedoeld dat ze beter naar de risicogroepen kunnen gaan ipv naar die lobbyisten
Je bedoelt wat toch al gebeurt en eigenlijk standaard is in Nederland, alleen springt het nu meer in het oog? De handhaving is al jaren wegbezuinigd.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan moet je daar de regels op aanpassen, in plaats van het aan de burger overlaten welke regels hij gaat overtreden en welke niet.
Want waarom mag jij wel met een hele groep schaatsen, maar mag mijn terras niet open?
Beide in de buitenlucht...
Hoezo smijten we dan 200k vaccins weg?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
200.000 vorige maand, 269.000 start vandaag.
Bepaal jij niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat dus. Ieder vaccin dat in een arm gaat minder dan 60 jaar oud is in dit stadium zinloos.
Oh zo. Ja eens hoorquote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat dus. Ieder vaccin dat in een arm gaat minder dan 60 jaar oud is in dit stadium zinloos.
Ik heb hier weer te maken met een uitbraak op een reguliere afdeling. Heel vervelend allemaal, patiënten die voor een andere ingreep kwamen zijn uiteindelijk overleden aan COVID.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is statistisch gezien natuurlijk wel een feit.
Gecombineerd met het feit dat het dus daadwerkelijk wel beschermd tegen de ernstige vorm van de ziekte door dit virus zou de strategie duidelijk moeten zijnquote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:57 schreef Oidipous het volgende:
Met de wetenschap dat je nog steeds besmettelijk kan zijn na vaccinatie van AstraZeneca is het inderdaad ontzettend zonde om hier je vaccins aan te verspillen.
Met het vaccineren van 60+ komen die mensen überhaupt niet in het ziekenhuis terecht en kunnen ze dus ook geen zorgmedewerkers besmetten.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb hier weer te maken met een uitbraak op een reguliere afdeling. Heel vervelend allemaal, patiënten die voor een andere ingreep kwamen zijn uiteindelijk overleden aan COVID.![]()
Maar ook personeel is besmet geraakt (en ja, ze hebben uiteraard gewerkt met neusmondmaskers). Ik heb nu al meer dan 5 verpleegkundigen ziek thuis en een hoop in quarantaine. Gevolg: bedden sluiten, operaties afzeggen.
Noem het maar zinloos dat we die groep zouden willen vaccineren.
Dat is met alle vaccins zo.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:57 schreef Oidipous het volgende:
Met de wetenschap dat je nog steeds besmettelijk kan zijn na vaccinatie van AstraZeneca is het inderdaad ontzettend zonde om hier je vaccins aan te verspillen.
Omdat ze geen onderscheid maken tussen binnen en buiten. In hun optiek zijn contacten het probleem. Ongeacht of dit binnen of buiten is.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:39 schreef leolinedance het volgende:
Maar in de buitenlucht is dit virus toch helemaal niet gevaarlijk? Waarom dan al die heisa over schaatsen?
Welke mensen? Het was een reguliere afdeling. Die mensen waren er helemaal niet voor COVID maar voor een andere aandoening. Of beschermt volgens jou het vaccin ineens tegen alles waardoor je totaal geen ziekenhuiszorg meer nodig hebt?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Met het vaccineren van 60+ komen die mensen überhaupt niet in het ziekenhuis terecht en kunnen ze dus ook geen zorgmedewerkers besmetten.
Probeer eens uit te zoomen en naar het grote plaatje te kijken.
Jaap "oppergod" Goudsmit zei gisteren tijdens het debat van De Balie dat Zuid-Afrika de Astrazeneca vaccins weigert in te zetten omdat de besmettelijkheid niet voldoende afneemt. Wel worden er ziekenhuisopnames mee voorkomen. Ik heb dezelfde geluiden nog niet gehoord over Pfizer/Moderna... Dus als deze mensen ingeënt willen worden zodat de besmettelijkheid afneemt dan is dat een wassen neus.quote:
Kans wordt natuurlijk wel kleiner als je geen corona afdelingen meer hebt om het vanaf over te dragen per ongeluk...quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Welke mensen? Het was een reguliere afdeling. Die mensen waren er helemaal niet voor COVID maar voor een andere aandoening. Of beschermt volgens jou het vaccin ineens tegen alles waardoor je totaal geen ziekenhuiszorg meer nodig hebt?
Vaccins zijn getest op het voorkomen van ziekte, niet op het voorkomen van besmetting.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:05 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Jaap "oppergod" Goudsmit zei gisteren tijdens het debat van De Balie dat Zuid-Afrika de Astrazeneca vaccins weigert in te zetten omdat de besmettelijkheid niet voldoende afneemt. Wel worden er ziekenhuisopnames mee voorkomen. Ik heb dezelfde geluiden nog niet gehoord over Pfizer/Moderna... Dus als deze mensen ingeënt willen worden zodat de besmettelijkheid afneemt dan is dat een wassen neus.
Helemaal eens. Als je Bruls hoorde bij M lijkt "geloofwaardigheid" een andere graadmeter te zijn in het beleid.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Omdat ze geen onderscheid maken tussen binnen en buiten. In hun optiek zijn contacten het probleem. Ongeacht of dit binnen of buiten is.
Komt uiteindelijk allemaal terug op verspreiding enkel via grote druppels logica. Erken je dat buiten veilig is en binnen het probleem haal je dat grotendeels onderuit. Dat leidt vervolgens tot gezichtsverlies voor het grote rivm aangezien we bijna een jaar faalbeleid gevoerd hebben dan met onnodig veel slachtoffers, economische schade en sociale zware gevolgen.
In plaats van dat te erkennen en flexibel het beleid aan te passen blijft men star doorgaan en dus maatregelen treffen op een verkeerde gedachte.
Zelfde reden ook waarom we nog steeds handen stuk wassen! als belangrijke maatregel hebben terwijl dat debunked is. Virus verspreidt amper via objecten.
Daarentegen worden belangrijke zaken als ventilatie, weerstand verhogen en afvallen afgedaan met een "dat is altijd goed" terloopse wegwuiving.
Dat is het frustrerende dat we omwille van ego en kleinzieligheid de verkeerde dingen doen.
Kan je alleen hoofdschuddend toekijken hoe boa's achter spelende kinderen aanzitten of schaatsers beboeten.
Precies.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:58 schreef D_A het volgende:
[..]
Het thuis bezoek is nog steeds een 'dringend' advies
Dat is waar. Daarom snap ik ook niet dat sommige groepen er tussen door piepen met vaccineren. Ik kan mij dat goed voorstellen voor acute zorg omdat het personeelstekort daar soms nijpend is geweest het afgelopen jaar, maar waarom alle zorgmedewerkers gevaccineerd moeten worden is mij een raadsel.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vaccins zijn getest op het voorkomen van ziekte, niet op het voorkomen van besmetting.
Wordt BOAquote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als jij even voor me regelt dat ik de regels kan aanpassen dan ga ik dat straks doen
Helemaal mee eens inderdaadquote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:11 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Dat is waar. Daarom snap ik ook niet dat sommige groepen er tussen door piepen met vaccineren. Ik kan mij dat goed voorstellen voor acute zorg omdat het personeelstekort daar soms nijpend is geweest het afgelopen jaar, maar waarom alle zorgmedewerkers gevaccineerd moeten worden is mij een raadsel.
Grotendeels eens met deze post, maar ook Maurice de Hond is hier gedeeltelijk op terug te komen door te zeggen dat als je met iemand face to face buiten praat je toch nog reële kans hebt om besmet te worden door toedoen van kleine druppeltjes.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Omdat ze geen onderscheid maken tussen binnen en buiten. In hun optiek zijn contacten het probleem. Ongeacht of dit binnen of buiten is.
Komt uiteindelijk allemaal terug op verspreiding enkel via grote druppels logica. Erken je dat buiten veilig is en binnen het probleem haal je dat grotendeels onderuit. Dat leidt vervolgens tot gezichtsverlies voor het grote rivm aangezien we bijna een jaar faalbeleid gevoerd hebben dan met onnodig veel slachtoffers, economische schade en sociale zware gevolgen.
In plaats van dat te erkennen en flexibel het beleid aan te passen blijft men star doorgaan en dus maatregelen treffen op een verkeerde gedachte.
Zelfde reden ook waarom we nog steeds handen stuk wassen! als belangrijke maatregel hebben terwijl dat debunked is. Virus verspreidt amper via objecten.
Daarentegen worden belangrijke zaken als ventilatie, weerstand verhogen en afvallen afgedaan met een "dat is altijd goed" terloopse wegwuiving.
Dat is het frustrerende dat we omwille van ego en kleinzieligheid de verkeerde dingen doen.
Kan je alleen hoofdschuddend toekijken hoe boa's achter spelende kinderen aanzitten of schaatsers beboeten.
quote:
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 06:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Boa's voeren alleen uit.
Het beleid wordt door hogerhand bepaald.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |