Oh, ik zeg niet dat ik het met de maatregelen eens ben.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:13 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
[..]
Ik weet niet of het woord maatregelwappie al bestaat, maar die kan zo naast je naam.
Fijne dag verder
Vrijwel alle regels staan vrij voor interpretatie van de handhaver. Die interpretatie lijkt bij een bepaalde club BOA’s weg, de berichten die je voorbij ziet komen zijn van ‘t kaliber verbieden omdat het verboden moet zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, ik zeg niet dat ik het met de maatregelen eens ben.
Ik stel enkel dat versoepeling ervan bij de beleidsmakers moet liggen en niet bij de handhaving.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 06:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, het is er op gericht dat je het voedsel niet besmet met ziekteverwekkers aan je handen.
Je krijgt geen ziekteverwekkers uit het voedsel via je handen in je lichaam.
Maar verder geen motivatie voor die reactiequote:
Okay, we zitten met een virus, waarbij de overheid claimt dat deze zich kan verspreiden door grote groepen mensen bij elkaar, daarom mag je met maximaal 1 persoon afspreken.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vrijwel alle regels staan vrij voor interpretatie van de handhaver. Die interpretatie lijkt bij een bepaalde club BOA’s weg, de berichten die je voorbij ziet komen zijn van ‘t kaliber verbieden omdat het verboden moet zijn.
Door de menselijke maat niet te verliezen. Waarom zou je bijvoorbeeld een boete geven aan 3 mensen die buiten lopen?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Okay, we zitten met een virus, waarbij de overheid claimt dat deze zich kan verspreiden door grote groepen mensen bij elkaar, daarom mag je met maximaal 1 persoon afspreken.
Als ik met 3 personen aan het wandelen ben krijg ik een boete, maar als ik met 10 man aan het sleeën ben niet...
Hoe leg je zoiets uit aan de burger?
Omdat dat niet is toegestaan?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Door de menselijke maat niet te verliezen. Waarom zou je bijvoorbeeld een boete geven aan 3 mensen die buiten lopen?
"De Horeca is natuurlijk een heel ander verhaal omdat je daar met je handen aan eten zit, en dat je daarmee dus direct bronnen in je lichaam kan krijgen,"quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar verder geen motivatie voor die reactie
Virus zoals dit wordt doorgaans wel kapot gemaakt door je lijf als je het opeet, inademen is meer de transmissiewegquote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar verder geen motivatie voor die reactie
Je geeft zelf in feite al aan dat je met je handen ziekteverwekkers kunt overdragenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
"De Horeca is natuurlijk een heel ander verhaal omdat je daar met je handen aan eten zit, en dat je daarmee dus direct bronnen in je lichaam kan krijgen,"
Wat denk je dat ik daar mee bedoel? Dat een chef met zijn vingers in mijn keel gaat zitten, of dat ik geen eten binnen krijg van iemand zijn vieze vingers?
Klopt, maar het gaat er om dat je het zelf onbedoeld op je gezicht aanbrengt via je handen, of onbedoeld via je handen verspreid.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Virus zoals dit wordt doorgaans wel kapot gemaakt door je lijf als je het opeet, inademen is meer de transmissieweg
Het is maar de vraag of handen wassen helpt tegen Covid, in de meeste gevallen zullen je handen echt niet steriel zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je geeft zelf in feite al aan dat je met je handen ziekteverwekkers kunt overdragen
Waarom zou dat niet voor Covid-19 gelden?
Dus dat je virussen op je handen krijgt via contact en daarmee jezelf besmet door aan je gezicht te zitten, of andersom: via je handen het virus doorgeven?
Juist door regelmatig je handen te wassen voorkom je dat zoveel mogelijk.
Dat ligt aan jezelf.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ga alsjeblieft ergens anders uithangen, ik word nu al chagrijnig van je.
Mwah, hij heeft wel een punt. We wonen in een land waarin we vrij zijn, kunnen zijn etc. Momenteel gezien de pandemie zijn er maatregelen getroffen waar denk ik 99% van de mensen hinder van ondervindt maar dat wilt nog niet zeggen dat je overal maar tegen moet zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ga alsjeblieft ergens anders uithangen, ik word nu al chagrijnig van je.
Signaalwerking, 90% van de regels worden in Nederland niet gehandhaafd, veelal is het alleen een stock achter de deur om excessen te voorkomen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat ligt aan jezelf.
Ik beweer nergens dat ik het eens ben met de maatregelen, maar wat voor zin heeft het om de maatregel in te voeren dat je met max 1 persoon buiten mag vertoeven als je er niet op gaat handhaven omdat je die regel onmenselijk vindt.
Kom dan met enkel een advies.
Van Sars-cov-2 is bekend dat het wordt afgebroken door zeep. Ontsmetten is niet eens nodig, maar wel gemakkelijker dan handen wassen in de openbare ruimte.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of handen wassen helpt tegen Covid, in de meeste gevallen zullen je handen echt niet steriel zijn.
Het thuis bezoek is nog steeds een 'dringend' adviesquote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat ligt aan jezelf.
Ik beweer nergens dat ik het eens ben met de maatregelen, maar wat voor zin heeft het om de maatregel in te voeren dat je met max 1 persoon buiten mag vertoeven als je er niet op gaat handhaven omdat je die regel onmenselijk vindt.
Kom dan met enkel een advies.
Wat dan ook weer een klein risico op geïnfecteerd raken isquote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar het gaat er om dat je het zelf onbedoeld op je gezicht aanbrengt via je handen, of onbedoeld via je handen verspreid.
Hij heeft het over buiten afsprekenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:58 schreef D_A het volgende:
[..]
Het thuis bezoek is nog steeds een 'dringend' advies
Mwah, iets teveel aanname. Iets te weinig feit.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Signaalwerking, 90% van de regels worden in Nederland niet gehandhaafd, veelal is het alleen een stock achter de deur om excessen te voorkomen.
Correctquote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hij heeft het over buiten afspreken. Dat is wel wettelijk verboden met meer dan 2.
Je kunt ook gewoon met gezond verstand nadenken, je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat een paar mensen die in de buitenlucht schaatsen geen risico opleveren. Zeker zolang de overheid opgepropt zitten in een vliegtuig nog volstrekt aanvaardbaar vind.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:57 schreef D_A het volgende:
[..]
Mwah, hij heeft wel een punt. We wonen in een land waarin we vrij zijn, kunnen zijn etc. Momenteel gezien de pandemie zijn er maatregelen getroffen waar denk ik 99% van de mensen hinder van ondervindt maar dat wilt nog niet zeggen dat je overal maar tegen moet zijn.
Hoe vaak krijg jij een boete?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:59 schreef D_A het volgende:
[..]
Mwah, iets teveel aanname. Iets te weinig feit.
Naja wat dat betreft is het regels zijn regels totdat er met gezond verstand naar gekeken wordt tot een ander besluit.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon met gezond verstand nadenken, je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat een paar mensen die in de buitenlucht schaatsen geen risico opleveren. Zeker zolang de overheid opgepropt zitten in een vliegtuig nog volstrekt aanvaardbaar vind.
BOA"s en gezond verstandquote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:02 schreef D_A het volgende:
[..]
Naja wat dat betreft is het regels zijn regels totdat er met gezond verstand naar gekeken wordt tot een ander besluit.
Waarschijnlijk zullen 99/100 Boa's gewoon een praatje aangaan. Aangeven dat het niet verstandig is maar geniet van de zonnige dag op het ijs. Je hebt altijd wat enthousiaste boa's, die komen in het nieuws en vervolgens is FOK! te klein voor handhavers die handhaven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |