Ja, maar het virus schaatst mee...quote:Op vrijdag 12 februari 2021 02:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of je laat het gewoon lekker lopen. Het is buiten en sporten, hoe gezond wil je het hebben. Soms moet je ook even weten wanneer je even de teugels moet laten vieren.
Zet eventueel wat parkeerplaatsen af zodat het voornamelijk lokalo’s blijven en gaan met die banaan.
Voor de tijd van ontsmettingsmiddelen kon je doodgaan aan een simpele schaafwond.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 03:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat handen wassen zo goed helpt, zeker met zeep was je ook je bescherming weg, na toiletbezoek was ik wel mijn handen, maar na boodschappen doen niet.
Net zoals je tegenwoordig overal jodium op moet zou smeren, als ik vroeger een schaafwond opliep met voetbal dan smeerde ik hap zand erin om het bloeden te stelpen
Dit is toch niet normaal meer. Mensen lekker buiten, intensief sporten nog wel, 0 risicoquote:Op vrijdag 12 februari 2021 06:21 schreef Haags het volgende:
Het pesten van burgertjes gaat op ongekend grote schaal plaatsvinden dit weekend.
[ twitter ]
De BOA’s vrezen dat mensen meer plezier hebben dan zijzelf. Snap ik ook wel hoor, erg confronterend moet dat zijnquote:Op vrijdag 12 februari 2021 06:21 schreef Haags het volgende:
Het pesten van burgertjes gaat op ongekend grote schaal plaatsvinden dit weekend.
[ twitter ]
En? Na het aanraken ontsmet je toch je handen? Je gaat het flesje daarna niet meer aanraken toch?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 03:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nog steeds heeuul veel mensen ontzettend in de weer met die spuitflessen en doekjes bij de winkels hoor. Je weet wel.. die flesjes die 80 mensen voor haar hebben aangeraakt.
[..]
Het is panische ongefundeerde angst.
Je kan beter je handen ontsmetten voordat je het flesje aanraakt. Veel ontsmetten de kar, maar niet hun handen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 06:44 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En? Na het aanraken ontsmet je toch je handen? Je gaat het flesje daarna niet meer aanraken toch?
De Horeca is natuurlijk een heel ander verhaal omdat je daar met je handen aan eten zit, en dat je daarmee dus direct bronnen in je lichaam kan krijgen, daarnaast zijn de ziektes die je noemt voor een groot deel afkomstig van besmettingen die typisch via zaken als niesten en hoesten worden veroorzaakt.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 06:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Voor de tijd van ontsmettingsmiddelen kon je doodgaan aan een simpele schaafwond.
Mensen zijn dat inmiddels vergeten, zo gewoon zijn ontsmettingsmiddel en antibiotica tegenwoordig.
Als handen wassen en ontsmetten niets zou uithalen, dan zouden ze daar ook wel mee kunnen stoppen in de horeca, levensmiddelenindustrie en de zorg...
Scheelt weer een hoop geld.
Echter zie je het tegenovergestelde gebeuren.
Zo zag je voor Covid-19 in steeds meer zorginstellingen dat je bij binnenkomst of verlaten van de afdelingen je handen kunt of zelfs moet ontsmetten.
Er wordt vaak geschermd met dat je je natuurlijke bescherming weg wast als je veel je handen wast.
Maar afgezien van een te droge huid, wat voor klachten ontwikkelen mensen aan hun handen door veelvuldig wassen?
Infecties, ontstekingen aan de handen?
Bij overdaad aan hygiëne wordt vooral het hele lichaam bedoeld, niet specifiek de handen.
Juist door goed schoon op je handen te zijn voorkom je infectieziekten, zoals griep, verkoudheid, buikgriep, etc.
Leuke anekdote daarover: toen president Bush in The Oval Office de hand van Obama schudde pakte hij meteen een flesje desinfectie middel en ontsmette zijn handen.
Toen hij de blik van Obama zag zei hij: "Ik kan meteen een goede tip aan je geven: heb altijd een flesje desinfectie op zak voor je handen. Als president schud je heel vaak iemand de hand, en ik ben daardoor een paar keer flink ziek geweest. Maar niet meer sinds ik consequent mijn handen ontsmet".
Boa's voeren alleen uit.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 06:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De BOA’s vrezen dat mensen meer plezier hebben dan zijzelf. Snap ik ook wel hoor, erg confronterend moet dat zijn
Weet je voortaan wat je te doen staat: roken en vreten!quote:Op vrijdag 12 februari 2021 06:23 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dit is toch niet normaal meer. Mensen lekker buiten, intensief sporten nog wel, 0 risico
Jezelf vetmesten en je wordt gelijk gevaccineerd. Omgekeerde wereld.
Interesseert me geen reet. In deze pandemie ook een behoorlijk aversie ontwikkeld tegen de handhaving en andere mislukte afgekeurde niet door de politie-test komende machtswellustige BOA's met een IQ van 75quote:Op vrijdag 12 februari 2021 06:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Boa's voeren alleen uit.
Het beleid wordt door hogerhand bepaald.
En dat zijn ze verplicht? Geen discretionaire bevoegdheid? Geen vakbond om collectief op te staan tegen zulke waanzin?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 06:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Boa's voeren alleen uit.
Nee, het is er op gericht dat je het voedsel niet besmet met ziekteverwekkers aan je handen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 06:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
De Horeca is natuurlijk een heel ander verhaal omdat je daar met je handen aan eten zit, en dat je daarmee dus direct bronnen in je lichaam kan krijgen,
Bij corona moet je er op letten dat je van je gezicht af blijft.quote:daarnaast zijn de ziektes die je noemt voor een groot deel afkomstig van besmettingen die typisch via zaken als niesten en hoesten worden veroorzaakt.
En zoals gezegd, hoe effectief is handen wassen bij Corona? Het is bijna onmogelijk om consequent te zorgen dat je handen steriel blijven, daarvoor raak je gewoon teveel dingen aan.
Aversie tegen de verkeerde personen dus.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 06:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Interesseert me geen reet. In deze pandemie ook een behoorlijk aversie ontwikkeld tegen de handhaving en andere mislukte afgekeurde niet door de politie-test komende machtswellustige BOA's met een IQ van 75
Befehl ist befehlquote:Op vrijdag 12 februari 2021 06:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En dat zijn ze verplicht? Geen discretionaire bevoegdheid? Geen vakbond om collectief op te staan tegen zulke waanzin?
“Het moest van hogerhand” hebben we vroeger ook gehoord trouwens.
Ja, je voert natuurlijk de taak uit waarvoor je bent aangenomen: handhaving...quote:Op vrijdag 12 februari 2021 06:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En dat zijn ze verplicht? Geen discretionaire bevoegdheid? Geen vakbond om collectief op te staan tegen zulke waanzin?
Ah, netjes: een Godwinquote:“Het moest van hogerhand” hebben we vroeger ook gehoord trouwens.
Ik heb expres de oorlog niet genoemd, goed dat je zelf de paralellen trektquote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, je voert natuurlijk de taak uit waarvoor je bent aangenomen: handhaving...
[quote]
“Het moest van hogerhand” hebben we vroeger ook gehoord trouwens.
[/quote
Ah, netjes: een Godwin
En dus verder geen enkele ruimte voor menselijke maat. Het leven is niet zo zwart-wit als jij het nu schetst.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, je voert natuurlijk de taak uit waarvoor je bent aangenomen: handhaving...
Nee.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Aversie tegen de verkeerde personen dus.
Maar ik begrijp dat je tijdens deze crisis regelmatig op je vingers bent getikt door de handhaving?
Ja, ben niet achterlijk natuurlijkquote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik heb expres de oorlog niet genoemd, goed dat je zelf de paralellen trekt.
Het kan niet zo zijn dat de handhaving er eigen regels op na gaat houden.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En dus verder geen enkele ruimte voor menselijke maat. Het leven is niet zo zwart-wit als jij het nu schetst.
[..]
Waar is dat gebeurd dan?quote:Nee.
Maar als je als handhaving een hele meute sleeënde kinderen wegstuurt sta je wat mij betreft helemaal onder aan de ladder.
Bij supermarkten geldt een maximum aantal per vierkante meter.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:06 schreef DonDruiper het volgende:
En dan gaan ze dit weekend handhaven op mensen die schaatsplezier hebben. Mensen die lekker in de buitenlucht aan het sporten zijn. Gezond. Zowel fysiek als psychisch. Laten we daar op gaan handhaven.
Maar overvolle treinen en supermarkten is allemaal geen probleem.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het kan niet zo zijn dat de handhaving er eigen regels op na gaat houden.
[..]
Waar is dat gebeurd dan?
Los daarvan: de maatregel is: maximaal met 1 persoon afspreken.
En vermijd drukte.
Als sneeuwpret daarop een uitzondering is, dan zal dat van hogerhand moeten worden bepaald en bekend gemaakt, ipv dat er een willekeur ontstaat in welke overtreding door de vingers wordt gezien en welke niet.
Want waarom mag je wel met een hele meute in de sneeuw spelen, maar niet gewoon afspreken in het park?
Ik weet niet of het woord maatregelwappie al bestaat, maar die kan zo naast je naam.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bij supermarkten geldt een maximum aantal per vierkante meter.
Oh, ik zeg niet dat ik het met de maatregelen eens ben.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:13 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
[..]
Ik weet niet of het woord maatregelwappie al bestaat, maar die kan zo naast je naam.
Fijne dag verder
Vrijwel alle regels staan vrij voor interpretatie van de handhaver. Die interpretatie lijkt bij een bepaalde club BOA’s weg, de berichten die je voorbij ziet komen zijn van ‘t kaliber verbieden omdat het verboden moet zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, ik zeg niet dat ik het met de maatregelen eens ben.
Ik stel enkel dat versoepeling ervan bij de beleidsmakers moet liggen en niet bij de handhaving.
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 06:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, het is er op gericht dat je het voedsel niet besmet met ziekteverwekkers aan je handen.
Je krijgt geen ziekteverwekkers uit het voedsel via je handen in je lichaam.
Maar verder geen motivatie voor die reactiequote:
Okay, we zitten met een virus, waarbij de overheid claimt dat deze zich kan verspreiden door grote groepen mensen bij elkaar, daarom mag je met maximaal 1 persoon afspreken.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vrijwel alle regels staan vrij voor interpretatie van de handhaver. Die interpretatie lijkt bij een bepaalde club BOA’s weg, de berichten die je voorbij ziet komen zijn van ‘t kaliber verbieden omdat het verboden moet zijn.
Door de menselijke maat niet te verliezen. Waarom zou je bijvoorbeeld een boete geven aan 3 mensen die buiten lopen?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Okay, we zitten met een virus, waarbij de overheid claimt dat deze zich kan verspreiden door grote groepen mensen bij elkaar, daarom mag je met maximaal 1 persoon afspreken.
Als ik met 3 personen aan het wandelen ben krijg ik een boete, maar als ik met 10 man aan het sleeën ben niet...
Hoe leg je zoiets uit aan de burger?
Omdat dat niet is toegestaan?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Door de menselijke maat niet te verliezen. Waarom zou je bijvoorbeeld een boete geven aan 3 mensen die buiten lopen?
"De Horeca is natuurlijk een heel ander verhaal omdat je daar met je handen aan eten zit, en dat je daarmee dus direct bronnen in je lichaam kan krijgen,"quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar verder geen motivatie voor die reactie
Virus zoals dit wordt doorgaans wel kapot gemaakt door je lijf als je het opeet, inademen is meer de transmissiewegquote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar verder geen motivatie voor die reactie
Je geeft zelf in feite al aan dat je met je handen ziekteverwekkers kunt overdragenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
"De Horeca is natuurlijk een heel ander verhaal omdat je daar met je handen aan eten zit, en dat je daarmee dus direct bronnen in je lichaam kan krijgen,"
Wat denk je dat ik daar mee bedoel? Dat een chef met zijn vingers in mijn keel gaat zitten, of dat ik geen eten binnen krijg van iemand zijn vieze vingers?
Klopt, maar het gaat er om dat je het zelf onbedoeld op je gezicht aanbrengt via je handen, of onbedoeld via je handen verspreid.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Virus zoals dit wordt doorgaans wel kapot gemaakt door je lijf als je het opeet, inademen is meer de transmissieweg
Het is maar de vraag of handen wassen helpt tegen Covid, in de meeste gevallen zullen je handen echt niet steriel zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je geeft zelf in feite al aan dat je met je handen ziekteverwekkers kunt overdragen
Waarom zou dat niet voor Covid-19 gelden?
Dus dat je virussen op je handen krijgt via contact en daarmee jezelf besmet door aan je gezicht te zitten, of andersom: via je handen het virus doorgeven?
Juist door regelmatig je handen te wassen voorkom je dat zoveel mogelijk.
Dat ligt aan jezelf.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ga alsjeblieft ergens anders uithangen, ik word nu al chagrijnig van je.
Mwah, hij heeft wel een punt. We wonen in een land waarin we vrij zijn, kunnen zijn etc. Momenteel gezien de pandemie zijn er maatregelen getroffen waar denk ik 99% van de mensen hinder van ondervindt maar dat wilt nog niet zeggen dat je overal maar tegen moet zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ga alsjeblieft ergens anders uithangen, ik word nu al chagrijnig van je.
Signaalwerking, 90% van de regels worden in Nederland niet gehandhaafd, veelal is het alleen een stock achter de deur om excessen te voorkomen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat ligt aan jezelf.
Ik beweer nergens dat ik het eens ben met de maatregelen, maar wat voor zin heeft het om de maatregel in te voeren dat je met max 1 persoon buiten mag vertoeven als je er niet op gaat handhaven omdat je die regel onmenselijk vindt.
Kom dan met enkel een advies.
Van Sars-cov-2 is bekend dat het wordt afgebroken door zeep. Ontsmetten is niet eens nodig, maar wel gemakkelijker dan handen wassen in de openbare ruimte.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of handen wassen helpt tegen Covid, in de meeste gevallen zullen je handen echt niet steriel zijn.
Het thuis bezoek is nog steeds een 'dringend' adviesquote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat ligt aan jezelf.
Ik beweer nergens dat ik het eens ben met de maatregelen, maar wat voor zin heeft het om de maatregel in te voeren dat je met max 1 persoon buiten mag vertoeven als je er niet op gaat handhaven omdat je die regel onmenselijk vindt.
Kom dan met enkel een advies.
Wat dan ook weer een klein risico op geïnfecteerd raken isquote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar het gaat er om dat je het zelf onbedoeld op je gezicht aanbrengt via je handen, of onbedoeld via je handen verspreid.
Hij heeft het over buiten afsprekenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:58 schreef D_A het volgende:
[..]
Het thuis bezoek is nog steeds een 'dringend' advies
Mwah, iets teveel aanname. Iets te weinig feit.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Signaalwerking, 90% van de regels worden in Nederland niet gehandhaafd, veelal is het alleen een stock achter de deur om excessen te voorkomen.
Correctquote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hij heeft het over buiten afspreken. Dat is wel wettelijk verboden met meer dan 2.
Je kunt ook gewoon met gezond verstand nadenken, je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat een paar mensen die in de buitenlucht schaatsen geen risico opleveren. Zeker zolang de overheid opgepropt zitten in een vliegtuig nog volstrekt aanvaardbaar vind.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:57 schreef D_A het volgende:
[..]
Mwah, hij heeft wel een punt. We wonen in een land waarin we vrij zijn, kunnen zijn etc. Momenteel gezien de pandemie zijn er maatregelen getroffen waar denk ik 99% van de mensen hinder van ondervindt maar dat wilt nog niet zeggen dat je overal maar tegen moet zijn.
Hoe vaak krijg jij een boete?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:59 schreef D_A het volgende:
[..]
Mwah, iets teveel aanname. Iets te weinig feit.
Naja wat dat betreft is het regels zijn regels totdat er met gezond verstand naar gekeken wordt tot een ander besluit.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon met gezond verstand nadenken, je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat een paar mensen die in de buitenlucht schaatsen geen risico opleveren. Zeker zolang de overheid opgepropt zitten in een vliegtuig nog volstrekt aanvaardbaar vind.
BOA"s en gezond verstandquote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:02 schreef D_A het volgende:
[..]
Naja wat dat betreft is het regels zijn regels totdat er met gezond verstand naar gekeken wordt tot een ander besluit.
Waarschijnlijk zullen 99/100 Boa's gewoon een praatje aangaan. Aangeven dat het niet verstandig is maar geniet van de zonnige dag op het ijs. Je hebt altijd wat enthousiaste boa's, die komen in het nieuws en vervolgens is FOK! te klein voor handhavers die handhaven.
Corona boetes vrij weinig omdat ik me aan de maatregelen houd.quote:
Ook 90% leeft de regels gewoon na, waardoor handhaving niet echt nodig is.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Signaalwerking, 90% van de regels worden in Nederland niet gehandhaafd, veelal is het alleen een stock achter de deur om excessen te voorkomen.
Praten ook vooral. Langere tijd binnen in een slecht geventileerde ruimte is het probleem.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat dan ook weer een klein risico op geïnfecteerd raken is
Grootste risico zit in ademen, hoesten en niezen in de buurt
Dat, overigens veel te kort en gedeeltelijk, gepoets met allerlei antivirale middelen lijkt me redelijk weinig effectief en beschadigt je huid ook behoorlijk
Maar dan moet je daar de regels op aanpassen, in plaats van het aan de burger overlaten welke regels hij gaat overtreden en welke niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon met gezond verstand nadenken, je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat een paar mensen die in de buitenlucht schaatsen geen risico opleveren. Zeker zolang de overheid opgepropt zitten in een vliegtuig nog volstrekt aanvaardbaar vind.
Reden te meer om dat gezonde verstand te verwerken en de maatregelen...quote:
Als jij even voor me regelt dat ik de regels kan aanpassen dan ga ik dat straks doenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan moet je daar de regels op aanpassen, in plaats van het aan de burger overlaten welke regels hij gaat overtreden en welke niet.
Want waarom mag jij wel met een hele groep schaatsen, maar mag mijn terras niet open?
Beide in de buitenlucht...
Buiten dat ik het in principe met je eens ben, wordt het vliegen wel behoorlijk ontmoedigd. Als een van de weinige landen eist Nederland en negatieve Corona sneltest van max 4 uur oud voordat je mag boarden op een vlucht naar Nederland. Dit nog bovenop een negatieve PCR test een paar dagen voor de vlucht.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zit al op de 12 ondertussenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:32 schreef popje het volgende:
Nou mensen, weer een negatieve Coronatest... lijkt wel of ik immuun ben geworden zonder het ooit gehad te hebben haha, dit is mijn zoveelste negatieve test (al blijf ik dus wel constant verkouden)...
Schaatsbanen zijn dan ook al lang open voor het publiek.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:39 schreef leolinedance het volgende:
Maar in de buitenlucht is dit virus toch helemaal niet gevaarlijk? Waarom dat al die heisa over schaatsen?
PLEZIER IST VERBOTENquote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:39 schreef leolinedance het volgende:
Maar in de buitenlucht is dit virus toch helemaal niet gevaarlijk? Waarom dat al die heisa over schaatsen?
Angst en handhaafdrang bij (lokale) bestuurders denk ik.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:39 schreef leolinedance het volgende:
En zo gaan er weer meer dan 200.000 vaccins verloren.quote:In de GGD-vaccinatielocatie in Den Haag wordt vandaag de eerste prik met het AstraZeneca-coronavaccin gezet. De eerste groep die wordt gevaccineerd zijn de 269.000 zorgmedewerkers in verpleeghuizen en kleinschalige woonvormen die vorige maand nog niet zijn ingeënt met de andere vaccins. Uit die groep werden vorige maand al zo'n 200.000 mensen gevaccineerd.
Precies, knoeierij en wel het meest ergerniswekkende van wat ze allemaal uithalen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En zo gaan er weer meer dan 200.000 vaccins verloren.
Wacht, wat??quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoezo gaan ze verloren?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik heb dit nu 3x gelezen maar kom er niet uit. Zijn ze nu nog niet gevaccineerd, of vorige maand al?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
200.000 vorige maand, 269.000 start vandaag.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb dit nu 3x gelezen maar kom er niet uit. Zijn ze nu nog niet gevaccineerd, of vorige maand al?
Ik denk dat ze bedoeld dat ze beter naar de risicogroepen kunnen gaan ipv naar die lobbyistenquote:
Dat dus. Ieder vaccin dat in een arm gaat minder dan 60 jaar oud is in dit stadium zinloos.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:47 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bedoeld dat ze beter naar de risicogroepen kunnen gaan ipv naar die lobbyisten
Je bedoelt wat toch al gebeurt en eigenlijk standaard is in Nederland, alleen springt het nu meer in het oog? De handhaving is al jaren wegbezuinigd.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan moet je daar de regels op aanpassen, in plaats van het aan de burger overlaten welke regels hij gaat overtreden en welke niet.
Want waarom mag jij wel met een hele groep schaatsen, maar mag mijn terras niet open?
Beide in de buitenlucht...
Hoezo smijten we dan 200k vaccins weg?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
200.000 vorige maand, 269.000 start vandaag.
Bepaal jij niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat dus. Ieder vaccin dat in een arm gaat minder dan 60 jaar oud is in dit stadium zinloos.
Oh zo. Ja eens hoorquote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat dus. Ieder vaccin dat in een arm gaat minder dan 60 jaar oud is in dit stadium zinloos.
Ik heb hier weer te maken met een uitbraak op een reguliere afdeling. Heel vervelend allemaal, patiënten die voor een andere ingreep kwamen zijn uiteindelijk overleden aan COVID.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is statistisch gezien natuurlijk wel een feit.
Gecombineerd met het feit dat het dus daadwerkelijk wel beschermd tegen de ernstige vorm van de ziekte door dit virus zou de strategie duidelijk moeten zijnquote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:57 schreef Oidipous het volgende:
Met de wetenschap dat je nog steeds besmettelijk kan zijn na vaccinatie van AstraZeneca is het inderdaad ontzettend zonde om hier je vaccins aan te verspillen.
Met het vaccineren van 60+ komen die mensen überhaupt niet in het ziekenhuis terecht en kunnen ze dus ook geen zorgmedewerkers besmetten.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb hier weer te maken met een uitbraak op een reguliere afdeling. Heel vervelend allemaal, patiënten die voor een andere ingreep kwamen zijn uiteindelijk overleden aan COVID.![]()
Maar ook personeel is besmet geraakt (en ja, ze hebben uiteraard gewerkt met neusmondmaskers). Ik heb nu al meer dan 5 verpleegkundigen ziek thuis en een hoop in quarantaine. Gevolg: bedden sluiten, operaties afzeggen.
Noem het maar zinloos dat we die groep zouden willen vaccineren.
Dat is met alle vaccins zo.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:57 schreef Oidipous het volgende:
Met de wetenschap dat je nog steeds besmettelijk kan zijn na vaccinatie van AstraZeneca is het inderdaad ontzettend zonde om hier je vaccins aan te verspillen.
Omdat ze geen onderscheid maken tussen binnen en buiten. In hun optiek zijn contacten het probleem. Ongeacht of dit binnen of buiten is.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:39 schreef leolinedance het volgende:
Maar in de buitenlucht is dit virus toch helemaal niet gevaarlijk? Waarom dan al die heisa over schaatsen?
Welke mensen? Het was een reguliere afdeling. Die mensen waren er helemaal niet voor COVID maar voor een andere aandoening. Of beschermt volgens jou het vaccin ineens tegen alles waardoor je totaal geen ziekenhuiszorg meer nodig hebt?quote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Met het vaccineren van 60+ komen die mensen überhaupt niet in het ziekenhuis terecht en kunnen ze dus ook geen zorgmedewerkers besmetten.
Probeer eens uit te zoomen en naar het grote plaatje te kijken.
Jaap "oppergod" Goudsmit zei gisteren tijdens het debat van De Balie dat Zuid-Afrika de Astrazeneca vaccins weigert in te zetten omdat de besmettelijkheid niet voldoende afneemt. Wel worden er ziekenhuisopnames mee voorkomen. Ik heb dezelfde geluiden nog niet gehoord over Pfizer/Moderna... Dus als deze mensen ingeënt willen worden zodat de besmettelijkheid afneemt dan is dat een wassen neus.quote:
Kans wordt natuurlijk wel kleiner als je geen corona afdelingen meer hebt om het vanaf over te dragen per ongeluk...quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Welke mensen? Het was een reguliere afdeling. Die mensen waren er helemaal niet voor COVID maar voor een andere aandoening. Of beschermt volgens jou het vaccin ineens tegen alles waardoor je totaal geen ziekenhuiszorg meer nodig hebt?
Vaccins zijn getest op het voorkomen van ziekte, niet op het voorkomen van besmetting.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:05 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Jaap "oppergod" Goudsmit zei gisteren tijdens het debat van De Balie dat Zuid-Afrika de Astrazeneca vaccins weigert in te zetten omdat de besmettelijkheid niet voldoende afneemt. Wel worden er ziekenhuisopnames mee voorkomen. Ik heb dezelfde geluiden nog niet gehoord over Pfizer/Moderna... Dus als deze mensen ingeënt willen worden zodat de besmettelijkheid afneemt dan is dat een wassen neus.
Helemaal eens. Als je Bruls hoorde bij M lijkt "geloofwaardigheid" een andere graadmeter te zijn in het beleid.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Omdat ze geen onderscheid maken tussen binnen en buiten. In hun optiek zijn contacten het probleem. Ongeacht of dit binnen of buiten is.
Komt uiteindelijk allemaal terug op verspreiding enkel via grote druppels logica. Erken je dat buiten veilig is en binnen het probleem haal je dat grotendeels onderuit. Dat leidt vervolgens tot gezichtsverlies voor het grote rivm aangezien we bijna een jaar faalbeleid gevoerd hebben dan met onnodig veel slachtoffers, economische schade en sociale zware gevolgen.
In plaats van dat te erkennen en flexibel het beleid aan te passen blijft men star doorgaan en dus maatregelen treffen op een verkeerde gedachte.
Zelfde reden ook waarom we nog steeds handen stuk wassen! als belangrijke maatregel hebben terwijl dat debunked is. Virus verspreidt amper via objecten.
Daarentegen worden belangrijke zaken als ventilatie, weerstand verhogen en afvallen afgedaan met een "dat is altijd goed" terloopse wegwuiving.
Dat is het frustrerende dat we omwille van ego en kleinzieligheid de verkeerde dingen doen.
Kan je alleen hoofdschuddend toekijken hoe boa's achter spelende kinderen aanzitten of schaatsers beboeten.
Precies.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 07:58 schreef D_A het volgende:
[..]
Het thuis bezoek is nog steeds een 'dringend' advies
Dat is waar. Daarom snap ik ook niet dat sommige groepen er tussen door piepen met vaccineren. Ik kan mij dat goed voorstellen voor acute zorg omdat het personeelstekort daar soms nijpend is geweest het afgelopen jaar, maar waarom alle zorgmedewerkers gevaccineerd moeten worden is mij een raadsel.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vaccins zijn getest op het voorkomen van ziekte, niet op het voorkomen van besmetting.
Wordt BOAquote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als jij even voor me regelt dat ik de regels kan aanpassen dan ga ik dat straks doen
Helemaal mee eens inderdaadquote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:11 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Dat is waar. Daarom snap ik ook niet dat sommige groepen er tussen door piepen met vaccineren. Ik kan mij dat goed voorstellen voor acute zorg omdat het personeelstekort daar soms nijpend is geweest het afgelopen jaar, maar waarom alle zorgmedewerkers gevaccineerd moeten worden is mij een raadsel.
Grotendeels eens met deze post, maar ook Maurice de Hond is hier gedeeltelijk op terug te komen door te zeggen dat als je met iemand face to face buiten praat je toch nog reële kans hebt om besmet te worden door toedoen van kleine druppeltjes.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Omdat ze geen onderscheid maken tussen binnen en buiten. In hun optiek zijn contacten het probleem. Ongeacht of dit binnen of buiten is.
Komt uiteindelijk allemaal terug op verspreiding enkel via grote druppels logica. Erken je dat buiten veilig is en binnen het probleem haal je dat grotendeels onderuit. Dat leidt vervolgens tot gezichtsverlies voor het grote rivm aangezien we bijna een jaar faalbeleid gevoerd hebben dan met onnodig veel slachtoffers, economische schade en sociale zware gevolgen.
In plaats van dat te erkennen en flexibel het beleid aan te passen blijft men star doorgaan en dus maatregelen treffen op een verkeerde gedachte.
Zelfde reden ook waarom we nog steeds handen stuk wassen! als belangrijke maatregel hebben terwijl dat debunked is. Virus verspreidt amper via objecten.
Daarentegen worden belangrijke zaken als ventilatie, weerstand verhogen en afvallen afgedaan met een "dat is altijd goed" terloopse wegwuiving.
Dat is het frustrerende dat we omwille van ego en kleinzieligheid de verkeerde dingen doen.
Kan je alleen hoofdschuddend toekijken hoe boa's achter spelende kinderen aanzitten of schaatsers beboeten.
quote:
quote:Op vrijdag 12 februari 2021 06:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Boa's voeren alleen uit.
Maurice de Hontquote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:13 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Grotendeels eens met deze post, maar ook Maurice de Hond is hier gedeeltelijk op terug te komen door te zeggen dat als je met iemand face to face buiten praat je toch nog reële kans hebt om besmet te worden door toedoen van kleine druppeltjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |