abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 12 februari 2021 @ 10:22:41 #61
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197961064
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:17 schreef Cynicio het volgende:

[..]

"De Britse variant rukt op"

Ben echt helemaal klaar met dat zinnetje
Als je het 20000x gehoord hebt, heb je inderdaad ook wel zoiets van "Jahaa, het zal allemaal wel". Denk ook niet dat iemand zich nog iets van paniekverhalen gaat aantrekken als we in golf 6 of 14 zitten over x jaar.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_197961079
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:15 schreef Anton91 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-keer-besmettelijker
[..]

Nog gevaarlijker dan de Britse variant :')
zoals voorspeld
pi_197961137
Ja het kan allemaal nog gevaarlijker. Wacht maar op de nederlandse biblebeltcovidvariant. Die zal echt de dodelijkste zijn.
Kunnen we helemaal opgehokt zitten dag en nacht.
pi_197961148
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:28 schreef quirina het volgende:
Ja het kan allemaal nog gevaarlijker. Wacht maar op de nederlandse biblebeltcovidvariant. Die zal echt de dodelijkste zijn.
Kunnen we helemaal opgehokt zitten dag en nacht.
Gelukkig komen die mensen hun dorp nooit uit, dus geen last van.
pi_197961185
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:28 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Gelukkig komen die mensen hun dorp nooit uit, dus geen last van.
Dat weet je niet.
Wat God niet ziet, Is er niet.
pi_197961210
Oh ja, Melbourne gaat weer minimaal vijf dagen in complete lockdown :O
pi_197961225
Schattig. Hugo is aanwezig bij het 100ste OMT-overleg

https://twitter.com/MarcBonten/status/1360149427617484801
pi_197961245
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:31 schreef MoreDakka het volgende:
het tennis tournooi?
pi_197961257
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

het tennis tournooi?
Gaat zonder publiek verder.
  Moderator vrijdag 12 februari 2021 @ 10:34:47 #70
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197961264
quote:
Ik wilde eigenlijk weer op fietsverkansie in Australië komende zomer, maar ik heb zo'n idee dat dat er niet van gaat komen dit jaar.Zonder wat ik had een toffe route bedacht.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_197961274
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:32 schreef Cynicio het volgende:
Schattig. Hugo is aanwezig bij het 100ste OMT-overleg

https://twitter.com/MarcBonten/status/1360149427617484801
Ik krijg ook een steeds grotere aversie tegen Marc Bonten zeg.
pi_197961279
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:16 schreef popje het volgende:
Vorig jaar ging de wereld ook weer open, zonder dat dat mis ging en toen konden we nog niet eens testen. En nu moeten we wachten tot iedereen ingeent is? Dat zou toch heel bizar zijn, als het aantal gevallen door het seizoenseffect vanzelf omlaag gaat...
Om zo snel mogelijk te kunnen profiteren van het seizoenseffect moeten we wel met lage besmettingsaantallen het griepseizoen uit gaan. Zo ingewikkeld is dat niet.

Dat staat los van de inentingen. Dat wordt pas echt weer relevant in september.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 10:35:44 #73
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197961282
quote:
Natuurlijk. Tien besmettingen in een stad van vijf miljoen inwoners, dat is reden genoeg om alles weer op slot te gooien.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197961295
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ze hadden beter Jo Bonten in dat OMT kunnen laten plaatsnemen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197961298
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik wilde eigenlijk weer op fietsverkansie in Australië komende zomer, maar ik heb zo'n idee dat dat er niet van gaat komen dit jaar.Zonder wat ik had een toffe route bedacht.
Australië is toch ook bezig met vaccineren? Heeft dat geen invloed?
pi_197961305
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Voor zover ik kan zien zijn de daar nog niet eens begonnen met vaccineren.
pi_197961313
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:18 schreef Luke83 het volgende:
Ik ga er gewoon vanuit dat het tot 1 april nog afzien is, daarna beter weer en meer vaccinaties. Dan een lekkere zomer, en als het weer herfst/winter wordt zijn er zoveel gevaccineerd dat we lekker door kunnen leven. Ik weiger ook om anders te denken. Mocht dat niet uitkomen, zie ik het dan wel weer.
Dat hangt dus allemaal af van het doel. Als het doel gaat zijn om gewoon de kwetsbare groepen te vaccineren, dan kan jouw scenario waarheid worden. Maar als wij de besmettingen richting 0 willen, dan zijn wij over 5 jaar nog niet van al dat gedonder af.
pi_197961314
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Kwalijk dat ie tijdens dat overleg gewoon zit te twitteren!!!
pi_197961324
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:35 schreef Chia het volgende:

[..]

Om zo snel mogelijk te kunnen profiteren van het seizoenseffect moeten we wel met lage besmettingsaantallen het griepseizoen uit gaan. Zo ingewikkeld is dat niet.

Vaccinaties zullen wel al eerder effect hebben op de ziekenhuizen en als er echt een significant seizoenseffect is hebben dezelfde maatregelen als nu misschien over een tijdje wel veel meer effect. Dus om nu perse met laagst mogelijke besmettingsaantallen de lente in te gaan lijkt mij ook vrij ambitieus.
pi_197961331
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:35 schreef Chia het volgende:

[..]

Buiten dat: waarom is het aantal inentingen leidend over de gehele bevolking? Waarom richten we enkel en alleen op de risicogroepen?
pi_197961336
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:37 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Kwalijk dat ie tijdens dat overleg gewoon zit te twitteren!!!
daar heeft hij een PR team voor
pi_197961347
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:38 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Buiten dat: waarom is het aantal inentingen leidend over de gehele bevolking? Waarom richten we enkel en alleen op de risicogroepen?
die komen het eerst in het ZKH te liggen.
pi_197961356
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mijn definitie van nihil = zo goed als nul.
Da's leuk en aardig, maar dat is niet wat nihil betekent. Dan moet je zeggen 'vrijwel nihil' of 'praktisch nihil'.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197961372
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:39 schreef THEFXR het volgende:

[..]

die komen het eerst in het ZKH te liggen.
Wat ik bedoel: ik zie steeds terugkomen op dit forum en in de media dat we als bevolking ingeënt moeten zijn voor 70%/80% zodat de maatregelen er dan af kunnen. Maar als de risicogroepen ingeënt zijn is dat toch genoeg? Waarom zouden we dan de vaccinatiegraad van de anderen nog afwachten?
pi_197961445
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:41 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Wat ik bedoel: ik zie steeds terugkomen op dit forum en in de media dat we als bevolking ingeënt moeten zijn voor 70%/80% zodat de maatregelen er dan af kunnen. Maar als de risicogroepen ingeënt zijn is dat toch genoeg? Waarom zouden we dan de vaccinatiegraad van de anderen nog afwachten?
Dat percentage is nodig voor groepsimmuniteit, niet per se voor versoepelingen. Groepsimmuniteit is het uiteindelijke doel en staat los van de sociale, economische en politieke factoren m.b.t. versoepelingen lijkt me.
pi_197961470
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:44 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Dat percentage is nodig voor groepsimmuniteit, niet per se voor versoepelingen. Groepsimmuniteit is het uiteindelijke doel en staat los van de sociale, economische en politieke factoren m.b.t. versoepelingen lijkt me.
Waarom zou dat het doel zijn?
pi_197961491
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:44 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ik dacht dat groepsimmuniteit inmiddels achterhaald was gezien de vele mutaties, seizoensgebondenheid en natuurlijke reservoirs. Net zoals dat je voor de griep geen groepsimmuniteit kan opbouwen.
Misschien zit ik mis hoor, maar als groepsimmuniteit geen reële optie meer is dan zou de focus toch heel anders moeten worden gelegd?
Tevens: groepsimmuniteit wordt ook behaald door het oplopen van infecties. Ook daar wordt te weinig aandacht aan besteed.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 10:49:34 #88
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197961498
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:44 schreef Chia het volgende:

[..]

Verkeersongelukken overbelasten de zorg niet, dus nergens voor nodig. Loop er maar lekker onder hoor, vooral doen.
Zeg je hiermee dat mensen die buiten schaatsen de zorg wél overbelasten? :o
pi_197961531
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:48 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ik dacht dat groepsimmuniteit inmiddels achterhaald was gezien de vele mutaties, seizoensgebondenheid en natuurlijke reservoirs. Net zoals dat je voor de griep geen groepsimmuniteit kan opbouwen.
Misschien zit ik mis hoor, maar als groepsimmuniteit geen reële optie meer is dan zou de focus toch heel anders moeten worden gelegd?
Tevens: groepsimmuniteit wordt ook behaald door het oplopen van infecties. Ook daar wordt te weinig aandacht aan besteed.
Groepsimmuniteit door besmettingen is heel snel losgelaten omdat het gewoon niet mogelijk is zonder ongelooflijk veel (neven)schade. Je hebt wel een terecht punt dat COVID niet weg zal gaan, dus waarom per se iedereen willen prikken? Ik weet niet precies wat daar nu de gedachtegang over is. Anderzijds denk ik ook, waarom niet? Als we de vaccins hebben en mensen zijn bereid deze te nemen, zet die prik dan gewoon. Het is natuurlijk ook niet zo dat mensen onder de 60 totaal geen last hebben van COVID.

Als het om versoepelingen gaat is het nu wel duidelijk dat het puur afhangt van het aantal ziekenhuisopnames.
pi_197961553
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat hangt dus allemaal af van het doel. Als het doel gaat zijn om gewoon de kwetsbare groepen te vaccineren, dan kan jouw scenario waarheid worden. Maar als wij de besmettingen richting 0 willen, dan zijn wij over 5 jaar nog niet van al dat gedonder af.
De vaccins zijn in eerste instantie echt gericht om de druk van de zorg af te halen voor zover ik heb begrepen. Daarom worden ook vaccins gebruikt die minder effectief zijn tegen helemaal geen corona krijgen, maar die er wel voor zorgen dat áls iemand het dan krijgt diegene iig niet ernstig ziek wordt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:41 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat je als risicogroep definieert. Uiteindelijk heb je onder elke groep mensen die na een besmetting zorg nodig kunnen hebben die in eerste instantie niet als kwetsbaar in beeld waren, omdat andere groepen waren oververtegenwoordigd. Mannen tussen de 50 - 70 zonder overgewicht en onderliggend lijden kunnen bij een exponentiële verspreiding van het virus alsnog in te grote getallen voor een bepaalde tijdsspanne op de IC belanden terwijl momenteel alleen degenen met overgewicht of ander lijden als kwetsbaar worden gezien.

Ik heb die 70/80% nog niet eerder gehoord, maar als je met een lager percentage gevaccineerden voldoende druk van de zorg af kan halen icm soepelere maatregelen zie ik niet waarom dat niet zou gebeuren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zeg je hiermee dat mensen die buiten schaatsen de zorg wél overbelasten? :o
Kan je niet lezen? :o Ik zei alleen iets over verkeersongelukken. Niets meer, niets minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')