SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Antifa
Niet altijd hoor, in mijn omgeving 2 mensen gezien die gewoon gezond waren die wel heel ziek werden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit moeten mensen zijn met onderliggend lijden.
Ik heb zelf Corona gehad en wat ik zo om me heen zie herstellen gezonde mensen net zo snel als bij een heftige griep. Na een week of twee ben je echt weer de oude. Alleen geur en smaak waren nog weken minder.
Hoe is iets niet ingrijpend als het direct je vrijheid beinvloed?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:20 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar kom op mensen, letterlijk iedere(!) ook maar enigszins relevante expert, in binnen- én buitenland, waarschuwt voor de aankomende situatie. Dus ook de experts die in het verleden terughoudend waren in al te stringente maatregelen, altijd keken naar proportionaliteit etc.
In heel Europa is men het erover eens dat er een stapje bij moet. Landen als het VK en Portugal lopen over van ziekenhuisopnames. En dan gaan we hier een discussie voeren over de vraag of een avondklok niet "te gevoelig" ligt, omdat het geassocieerd wordt met een tijd toen 95% van Nederland niet eens geboren was?
En zie ook de tegenstrijdigheid:
1. Een avondklok heeft geen zin, want niemand is op straat
2. Een avondklok is te ingrijpend
Hoe kan het te ingrijpend zijn als er blijkbaar niemand op straat is?
Dat zijn er dus elke maand 120, of 4 per dag. Dat is inderdaad niet nieuwswaardig, tenzij zij andere criteria aan de definitie mutatie verbinden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:17 schreef Scrummie het volgende: [..] Uit november: [..] Die zijn zo goed als allemaal niet in de media verschenen.
Betreffende kop:quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vanmorgen ook weer voorpagina kop op de NOS over jonge 20ers en 30ers die maanden na de covid besmetting nog steeds aan het revalideren zijn en maar niet herstellen.
Nogmaals, ik ontken niet dat dit soort gevallen bestaan en het is super klote voor deze mensen. Maar het gaat (zeer waarschijnlijk) om een minimaal percentage dat dit zo ervaart. Waarom dan zo'n mega nieuws-kop weer erover?
Ja, want het verkoopt. Inderdaad.
Het leven bestaat uit een aaneenschakeling van vrijheidsbeperkende maatregelen. Dat is een maatschappij. En zeker een maatschappij waar een potentieel dodelijk virus rondwaart.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:22 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Hoe is iets niet ingrijpend als het direct je vrijheid beinvloed?
In het artikel werd ook benadrukt dat dit allemaal gezonde sportieve mensen waren etc ja....quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Niet altijd hoor, in mijn omgeving 2 mensen gezien die gewoon gezond waren die wel heel ziek werden.
Laten we hopen dat dat redelijke uitzonderingen waren...
Hoewel ik het eens ben, moet ik wel zeggen dat zolang "ze" weigeren om echt hard in te grijpen en te straffen, de viruswappies en notoire overtreders gewoon lekker hun gang blijven gaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:20 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar kom op mensen, letterlijk iedere(!) ook maar enigszins relevante expert, in binnen- én buitenland, waarschuwt voor de aankomende situatie. Dus ook de experts die in het verleden terughoudend waren in al te stringente maatregelen, altijd keken naar proportionaliteit etc.
In heel Europa is men het erover eens dat er een stapje bij moet. Landen als het VK en Portugal lopen over van ziekenhuisopnames. En dan gaan we hier een discussie voeren over de vraag of een avondklok niet "te gevoelig" ligt, omdat het geassocieerd wordt met een tijd toen 95% van Nederland niet eens geboren was?
Laat staan het gelul van 'maar wanneer moet ik mijn boodschappen dan doen?'
Niet alle bezwaren zijn gelinkt aan de 2e Wereldoorlog. Ik ben er vooral op tegen omdat het gewenste doel nu ook al te behalen zou zijn (grotendeels sowieso) als ze de al bestaande maatregelen zouden handhaven. Groepsvorming mag nu ook al niet. Je mag nu ook al niet met meer dan twee personen over straat. Handhaaf dat dan gewoon. Avondklok is in dit land gewoon een nieuwe symboolmaatregel.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:20 schreef DireStraits7 het volgende:
Tja, als dat toch praktisch zou kunnen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:24 schreef RedFever007 het volgende:
Hoewel ik het eens ben, moet ik wel zeggen dat zolang "ze" weigeren om echt hard in te grijpen en te straffen, de viruswappies en notoire overtreders gewoon lekker hun gang blijven gaan.
Ja precies. Dus wat betreft deze Duitse variant; uiteraard nieuwsgierig wat er uit gaat komen qua onderzoek wat ze nu gaan doen, maar vooralsnog is het wel erg typisch dat sinds die Britse variant er is, andere varianten ook ineens het nieuws halen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zijn er dus elke maand 120, of 4 per dag. Dat is inderdaad niet nieuwswaardig, tenzij zij andere criteria aan de definitie mutatie verbinden.
Maar dat komt niet door Corona.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
De spelregels zijn veranderd om niet te hoeven korten, de rekening schuiven we gewoon door:
De pensioenfondsen zitten al jaren in zwaar weer. De lage rente en de coronacrisis hebben het voor veel fondsen moeilijk gemaakt de financiën op peil te houden. Minister Koolmees van Sociale Zaken maakt daarom een uitzondering, kondigde hij al aan: de dekkingsgraad moest op 31 december 2020 90 procent zijn, in plaats van 100 procent. Daar voldoet ABP dus aan.
https://nos.nl/artikel/23(...)aan-niet-korten.html
Nou, vrijwel iedere expert is het daarmee oneens, maar oké.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik ben er vooral op tegen omdat het gewenste doel nu ook al te behalen zou zijn (grotendeels sowieso) als ze de al bestaande maatregelen zouden handhaven.
Gozer die ik ken is topsporter, traint voor de OS (roeien) hij heeft nog steeds last in de zin dat zijn vermogen achter blijft ten opzichte van de rest. Dat blijkt ook gewoon uit testen die hij doet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Niet altijd hoor, in mijn omgeving 2 mensen gezien die gewoon gezond waren die wel heel ziek werden.
Laten we hopen dat dat redelijke uitzonderingen waren...
Ik zie het vooral gebeuren dat als ze het hier wel wat laten vieren of gewoon doorgaan en die UK variant (of welke dan ook ) gaat helemaal los hier dat je krijgt van "wat een sukkels, ze konden dat toch bekijken bij al die andere landen!"quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:20 schreef DireStraits7 het volgende:
Toch alleen de variant die voor een significante wijziging in het ziektebeeld zorgen?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja precies. Dus wat betreft deze Duitse variant; uiteraard nieuwsgierig wat er uit gaat komen qua onderzoek wat ze nu gaan doen, maar vooralsnog is het wel erg typisch dat sinds die Britse variant er is, andere varianten ook ineens het nieuws halen.
Ik denk dat een enkele keer daar een artikel aan wijden wel degelijk prima is. Het is niet dat al tien maanden dagelijks dergelijke artikelen worden geplaatst. Het is al maanden stil rondom deze groep, dus helemaal niet verkeerd om daar weer eens aandacht aan te schenken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In het artikel werd ook benadrukt dat dit allemaal gezonde sportieve mensen waren etc ja....
Dus wederom, ik ontken niet dat dit soort gevallen voorkomen. Maar ik durf wel te beweren (zonder met exacte percentages te smijten, want die heb ik niet) dat dit in absolute aantallen echtwel uitzonderingen zijn en dus een zeer klein deel van het totaal.
- Mogen die mensen dan hun stem niet laten horen? Nee, tuurlijk mag dat en mag het benoemd worden.
- Moet dat echter volop in een voorpagina kop van het landelijke nieuws? Mwah...
voor velen zijn dit aanstellers en moet ALLES OPEN!!!!!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Gozer die ik ken is topsporter, traint voor de OS (roeien) hij heeft nog steeds last in de zin dat zijn vermogen achter blijft ten opzichte van de rest. Dat blijkt ook gewoon uit testen die hij doet.
Dit idd. Lijkt de oppositie wel. Altijd tegen het beleid en als ze dan ongelijk blijken te hebben hoor je ze er niet meer over.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik zie het vooral gebeuren dat als ze het hier wel wat laten vieren of gewoon doorgaan en die UK variant (of welke dan ook ) gaat helemaal los hier dat je krijgt van "wat een sukkels, ze konden dat toch bekijken bij al die andere landen!"
Beetje hetzelfde als het commentaar op het begin van Corona en het idee van dat hier allemaal niet zo erg zou worden.
Nu willen ze voorzichtig gaan doen evt en dan is het ook niet goed.
Ja normaal wel, maar deze Duitse variant moeten ze überhaupt nog onderzoeken wat het precies doet etc.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch alleen de variant die voor een significante wijziging in het ziektebeeld zorgen?
quote:In hoeverre de nieuwe Duitse mutatie besmettelijker of gevaarlijker is dan de al bekende varianten, wordt nu in Berlijn onderzocht. Naar verwachting is daar de komende dagen meer duidelijkheid over.
Zo kan je letterlijk iedere maatregel goedpraten en tegelijk het begrip vrijheid afbreken. Ik bedoel, zonder verder oordeel over een avondklok, je kunt onmogelijk ontkennen dat het principe vrijheidsbeperkend is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het leven bestaat uit een aaneenschakeling van vrijheidsbeperkende maatregelen. Dat is een maatschappij. En zeker een maatschappij waar een potentieel dodelijk virus rondwaart.
Als het echt zo terror wordt en er stappen bij moeten dan gaat een avondklok niks bijdragen. Dan gaat de boel gewoon alsnog naar de knoppen maar dan terwijl we in de avond thuis zitten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:20 schreef DireStraits7 het volgende:
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. Ik lees overal dat Nederland op alle mogelijke manieren achterloopt met vaccineren. Kijk onder andere hier eens: https://www.volkskrant.nl(...)op-een-rij~b7109a05/quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Kijk gewoon eens in de spiegel joh. Je zegt eerst tot 3x toe dat het allemaal megatraag gaat, als dikke stront, maar bij navraag blijk je niet eens bereid om ook maar 1 minuut achtergrondinformatie zelf op te zoeken.
Allemaal details, informatie, nuance in invalshoeken aangaande het vaccineren worden hier overigens bij voortduring geplaatst door tal van users, waaronder ikzelf, maar als jij hier enkel komt om met oogkleppen op af te geven op het Nederlandse vaccinatieprogramma, dan ga je dat inderdaad niet mee krijgen, en dan moet je nadat je even lekker hebt kunnen schelden inderdaad navraag doen en oNdErBoUwIng eisen.
En je kunt echt niet bedenken dat juist uitzonderingen nieuwswaardig zijn?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In het artikel werd ook benadrukt dat dit allemaal gezonde sportieve mensen waren etc ja....
Dus wederom, ik ontken niet dat dit soort gevallen voorkomen. Maar ik durf wel te beweren (zonder met exacte percentages te smijten, want die heb ik niet) dat dit in absolute aantallen echtwel uitzonderingen zijn en dus een zeer klein deel van het totaal.
- Mogen die mensen dan hun stem niet laten horen? Nee, tuurlijk mag dat en mag het benoemd worden.
- Moet dat echter volop in een voorpagina kop van het landelijke nieuws? Mwah...
Opvallend genoeg zijn de twee mensen die het getroffen heeft in mijn omgeving ook bijzonder sportief. Eentje die liep zelfs marathons. Misschien zit hier iets in (laag gewicht, weerstand sporter?) of misschien het ook wel toeval.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Gozer die ik ken is topsporter, traint voor de OS (roeien) hij heeft nog steeds last in de zin dat zijn vermogen achter blijft ten opzichte van de rest. Dat blijkt ook gewoon uit testen die hij doet.
Nou lieverd dan heb je echt het nieuws in de afgelopen tien maanden zeer selectief gelezen hoor. Want ik heb in die tien maanden zowel lokaal als landelijk als internationaal meerdere keren dit soort koppen en verhalen voorbij zien komen, 100%quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat een enkele keer daar een artikel aan wijden wel degelijk prima is. Het is niet dat al tien maanden dagelijks dergelijke artikelen worden geplaatst. Het is al maanden stil rondom deze groep, dus helemaal niet verkeerd om daar weer eens aandacht aan te schenken.
Breng dat dan ook zo in de media.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En je kunt echt niet bedenken dat juist uitzonderingen nieuwswaardig zijn?
pensioenfondsen hebben zich rijk gerekend met te hoge rendementen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat komt niet door Corona.
Dat is vooral door jarenlange lage rente.
Beiden hebben een verantwoordelijkheid. Ik vind het alleen raar dat ze een tweede maatregel nodig hebben om hetzelfde te bereiken. Genoeg mensen die nu inderdaad met meer dan twee personen over straat gaan. Die ‘schuld’ ligt dan uiteraard bij die mensen zelf. Maar handhaaf dat dan. Een avondklok doet vrijwel hetzelfde. En dan kan het opeens wel? Of komt er dan een derde maatregel die hetzelfde doel heeft?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou, vrijwel iedere expert is het daarmee oneens, maar oké.
Ja, als (vrijwel) iedereen zich aan de regels zou houden klopt het. Maar dan geef ik weer de burger de schuld en dat mag geloof ik niet.
Ik geef alleen aan dat het in perspectief geplaatst moet worden. En je hoeft niet zo'n denigrerende toon aan te nemen, thanks!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En je kunt echt niet bedenken dat juist uitzonderingen nieuwswaardig zijn?
Ja precies.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Breng dat dan ook zo in de media.
En niet sensationeel en angst oproepend.
Ja, je hebt oogkleppen op want zoals ik al aangaf wordt hier echt in elk deel van dit topic wel een keer toelichting gegeven op vaccineren, in andere landen, in Nederland, etcetera. Heb je toevallig allemaal gemist dus?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:27 schreef 4-elements het volgende:
[..]
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. Ik lees overal dat Nederland op alle mogelijke manieren achterloopt met vaccineren. Kijk onder andere hier eens: https://www.volkskrant.nl(...)op-een-rij~b7109a05/
Maar blijkbaar heb ik dan oogkleppen op? En blijkbaar mag ik niet om onderbouwing vragen als jij iets beweert? Jij bent de alwetende hier of zo?
Ik ben geen lieverdquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou lieverd dan heb je echt het nieuws in de afgelopen tien maanden zeer selectief gelezen hoor. Want ik heb in die tien maanden zowel lokaal als landelijk als internationaal meerdere keren dit soort koppen en verhalen voorbij zien komen, 100%
Ja, en andersom kun je letterlijk iedere maatregel afkeuren, want "beperkt vrijheid".quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:27 schreef Mr.Sandman het volgende:
Zo kan je letterlijk iedere maatregel goedpraten en tegelijk het begrip vrijheid afbreken.
er was vorige week een topsporter op tv judoka, beer van een vent en ook nog conditie problemen na corona.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Okeh. Jouw mening, prima verderquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben geen lieverd![]()
Ik heb het nieuws wel gevolgd. En een aantal maanden geleden was er een tijdje aandacht voor inderdaad. En ik denk toch al minstens sinds september echt heel weinig tot niets.
Ik ben het met je eens hoor, dat handhaving beter mag/moet. Ik heb het idee dat zo'n avondklok wel makkelijker te handhaven is, en wegens de 'ernst' van de maatregel mensen ook sneller gewoon thuisblijven. Bovendien is iedereen die op straat is dan 'verdacht', ipv 'oh, volgens mij lopen daar 5 mensen samen, oh nee, blijken toch 2 groepjes en 1 individu te zijn, shit'.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Beiden hebben een verantwoordelijkheid. Ik vind het alleen raar dat ze een tweede maatregel nodig hebben om hetzelfde te bereiken. Genoeg mensen die nu inderdaad met meer dan twee personen over straat gaan. Die ‘schuld’ ligt dan uiteraard bij die mensen zelf. Maar handhaaf dat dan. Een avondklok doet vrijwel hetzelfde. En dan kan het opeens wel? Of komt er dan een derde maatregel die hetzelfde doel heeft?
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En je hoeft niet zo'n denigrerende toon aan te nemen, thanks!
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou lieverd dan heb je echt het nieuws in de afgelopen tien maanden zeer selectief gelezen hoor.
Zal ik eens wat leuks vertellen? Theoretisch gezien waren de maatregelen van juni voldoende.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Beiden hebben een verantwoordelijkheid. Ik vind het alleen raar dat ze een tweede maatregel nodig hebben om hetzelfde te bereiken. Genoeg mensen die nu inderdaad met meer dan twee personen over straat gaan. Die ‘schuld’ ligt dan uiteraard bij die mensen zelf. Maar handhaaf dat dan. Een avondklok doet vrijwel hetzelfde. En dan kan het opeens wel? Of komt er dan een derde maatregel die hetzelfde doel heeft?
Ik heb dus een aantal kennissen en vrienden, jong en gezond, die nu al maanden angstig zijn, hun handen kapot wassen, hun huis de hele dag poetsen, gefixeerd zijn op hygiëne en doodsbang zijn ziek te worden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja precies.
Nog ziek na eerste golf: 'Fragiele balans tussen herstellen en terugval voorkomen'
Ik sidder.
Heb ik ook al eerder gezegd. Als men blijkbaar zo'n pessimistisch beeld heeft dat maatregelen toch geen nut hebben: gooi dan maar open.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:27 schreef Drekkoning het volgende:
Als het echt zo terror wordt en er stappen bij moeten dan gaat een avondklok niks bijdragen. Dan gaat de boel gewoon alsnog naar de knoppen maar dan terwijl we in de avond thuis zitten.
goed verhaal! en nuquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb dus een aantal kennissen en vrienden, jong en gezond, die nu al maanden angstig zijn, hun handen kapot wassen, hun huis de hele dag poetsen, gefixeerd zijn op hygiëne en doodsbang zijn ziek te worden.
Hun leven is er niet leuker op geworden. Ze zijn doodsbang geworden voor bacteriën en virussen, de grote onzichtbare vijand.
wordquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:33 schreef Predator40 het volgende:
het word steeds gezelliger hier, zou het weer een rol spelen ?
Ik wilde hier toch nog even inhoudelijk op in gaan. In december had ik inderdaad het standpunt dat ik twijfelde omdat ik het niet kon overzien, dat het voor mijn gevoel te snel ging. Door goede informatie en voorlichting erover heb ik die mening herzien. Een groot deel van die informatie heb ik in dit forum opgedaan, in inhoudelijke discussies met (onder andere) jou.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vind ik een nogal vreemde uitspraak van iemand die tot een paar maanden terug nog op het standpunt stond dat de vaccinontwikkeling te snel ging.
Het geeft je de verantwoordelijk iedere maatregel ernstig te betwijfelen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, en andersom kun je letterlijk iedere maatregel afkeuren, want "beperkt vrijheid".
Hint: het woordje te stond niet per toeval voor ingrijpend in mijn post. Ingrijpend is dan ook geen binaire variabele.
Als het weer sneeuwt kunnen we een sneeuwballengevecht doen!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:33 schreef Predator40 het volgende:
het word steeds gezelliger hier, zou het weer een rol spelen ?
Dat is helemaal niet wat ik zegquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als men blijkbaar zo'n pessimistisch beeld heeft dat maatregelen toch geen nut hebben
FYI, ik refereerde naar dit artikel:quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja precies.
Nog ziek na eerste golf: 'Fragiele balans tussen herstellen en terugval voorkomen'
Ik sidder.
met stenen erin zeker ?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:34 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Als het weer sneeuwt kunnen we een sneeuwballengevecht doen!
Zoals ik al zei, de pandemie is de schuld van de media, dat vergeet ik wel eens.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb dus een aantal kennissen en vrienden, jong en gezond, die nu al maanden angstig zijn, hun handen kapot wassen, hun huis de hele dag poetsen, gefixeerd zijn op hygiëne en doodsbang zijn ziek te worden.
Hun leven is er niet leuker op geworden. Ze zijn doodsbang geworden voor bacteriën en virussen, de grote onzichtbare vijand.
Daarom hou ik niet van de sensationele media en hoe die nieuws brengen.quote:
Ja, precies, moeten stoppen voor rood licht beperkt ook je vrijheid.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:34 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het geeft je de verantwoordelijk iedere maatregel ernstig te betwijfelen.
Sporten is natuurlijk wel gezond, maar er zijn ook tal van voorbeelden dat juist de topsporters degene zijn die hun lichaam tot het bot uitwonen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Opvallend genoeg zijn de twee mensen die het getroffen heeft in mijn omgeving ook bijzonder sportief. Eentje die liep zelfs marathons. Misschien zit hier iets in (laag gewicht, weerstand sporter?) of misschien het ook wel toeval.
Ik lees veel, maar niet alles. Maar het enige wat jij kunt zeggen is dat ik oogkleppen op heb. Maar een simpele verwijzing naar wat jij beweert is blijkbaar teveel gevraagd.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, je hebt oogkleppen op want zoals ik al aangaf wordt hier echt in elk deel van dit topic wel een keer toelichting gegeven op vaccineren, in andere landen, in Nederland, etcetera. Heb je toevallig allemaal gemist dus?
Ook van profvoetballers die het gehad hebben hoor je dit. Zelfs van een paar voetballers die eigenlijk geen klachten hadden toen ze positief getest waren. Het is echt geen uitzondering.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er was vorige week een topsporter op tv judoka, beer van een vent en ook nog conditie problemen na corona.
het zijn geen uitzonderingen blijkbaar
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, precies, moeten stoppen voor rood licht beperkt ook je vrijheid.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wie zegt dat?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je moet dan ook voor elke beperking de proportionaliteit beoordelen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
quote:
Ik ben nooit bang geweest voor virussen. En misschien zijn al die mensen die hun hele leven zeer hygienisch geleefd hebben nu wel de dupe van het feit dat ze dus een zwak immuunsysteem hebben. Misschien hadden die al die jaren wel niet zo vaak hun handen moeten wassen of niet zo vaak onder de douche moeten staan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
stoplichten zijn echt overdreven, nergens voor nodig, iedereen kan toch wel zelf uitmaken wanneer die kan oversteken ?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar heb je een punt jaquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor, dat handhaving beter mag/moet. Ik heb het idee dat zo'n avondklok wel makkelijker te handhaven is, en wegens de 'ernst' van de maatregel mensen ook sneller gewoon thuisblijven. Bovendien is iedereen die op straat is dan 'verdacht', ipv 'oh, volgens mij lopen daar 5 mensen samen, oh nee, blijken toch 2 groepjes en 1 individu te zijn, shit'.
Al het volk controleren wat door een straat loopt is lastiger dan een straat inkijken of er überhaupt iemand loopt.
Toch zijn dat wel uitzonderingen. Daarom is hij ook op TV.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er was vorige week een topsporter op tv judoka, beer van een vent en ook nog conditie problemen na corona.
het zijn geen uitzonderingen blijkbaar
Hmmm, vind ik toch anders. Moeten stoppen voor rood licht geeft iedereen namelijk vooral de vrijheid om veilig over straat te kunnen gaan. De avondklok die wordt ingesteld, geeft niemand die vrijheid + de mensen die hierdoor meer vrijheid krijgen (risicogroepen) zijn met minder dan degenen die er eigenlijk niets voor terug krijgen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
hij was op tv in studio sport .....niet omdat hij corona had gehadquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:38 schreef OProg het volgende:
[..]
Toch zijn dat wel uitzonderingen. Daarom is hij ook op TV.
Maar goed, dat is dan nog steeds iets om rekening mee te houden dat het een soort roulette kan zijn. Twee mensen die ik ken met overgewicht en een shitconditie hebben op één keer een tijdje smaakverlies na nergens last van. Terwijl ik ook iemand ken die in het ziekenhuis kwam die wel iets ouder is maar verder conditioneel veel minder risico zou lopen.
Dus die kans bij gezonde mensen onder een bepaalde leeftijd en jongeren is gewoon niet heel groot. Maar heb je daar zo veel aan als je zelf precies degeen bent die dan wel doodziek is.
Er vallen maar 1500 doden in het verkeer in Nederland en die waren toch wel doodgegaan!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
stoplichten zijn echt overdreven, nergens voor nodig, iedereen kan toch wel zelf uitmaken wanneer die kan oversteken ?
Ergo, er is nog heel veel onbekend en je kan een risicofactor zijn/hebben puur bijvoorbeeld op basis van je genetica (wat je van tevoren haast onmogelijk kan weten).quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:38 schreef OProg het volgende:
[..]
Toch zijn dat wel uitzonderingen. Daarom is hij ook op TV.
Maar goed, dat is dan nog steeds iets om rekening mee te houden dat het een soort roulette kan zijn. Twee mensen die ik ken met overgewicht en een shitconditie hebben op één keer een tijdje smaakverlies na nergens last van. Terwijl ik ook iemand ken die in het ziekenhuis kwam die wel iets ouder is maar verder conditioneel veel minder risico zou lopen.
Dus die kans bij gezonde mensen onder een bepaalde leeftijd en jongeren is gewoon niet heel groot. Maar heb je daar zo veel aan als je zelf precies degeen bent die dan wel doodziek is.
juist !!! en vooral ouderen omdat ze niet zo snel warenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er vallen maar 1500 doden in het verkeer in Nederland en die waren toch wel doodgegaan!
dat geldt voor ons allen die hun tijd uitzitten in dit aardse tranendalquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er vallen maar 1500 doden in het verkeer in Nederland en die waren toch wel doodgegaan!
15 jaar na SARS waren 10% van de Chinese verpleegkundigen die toen besmet raakten, het overleefden, en de pensioenleeftijd nog niet hadden bereikt, met langdurig ziekteverlof (hoe heet dat in Nederland, WIA?).quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, dat is precies mijn punt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je moet dan ook voor elke beperking de proportionaliteit beoordelen.
Hoe groot is de beperking en hoe groot is het voordeel dat je ermee bereikt.
Dat is "werk" dus een uitzonderingquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:40 schreef Noordzijde het volgende:
Indien er een avondklok komt dan neem ik aan dat al die zogenaamde virologen, artsen etc ook niet meer bij talkshows mogen zitten?
Zitten er gewoon 10 man bij een talkshow, allemaal lekker een wijntje of biertje erbij.
Kansloos.
Gelezen. Prima achtergrondverhaal.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
FYI, ik refereerde naar dit artikel:
https://nos.nl/artikel/23(...)g-op-50-procent.html
Staat momenteel nog steeds op de hoofdpagina van NOS
Jeetje, een avondklok vergelijken met een stoplicht.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
stoplichten zijn echt overdreven, nergens voor nodig, iedereen kan toch wel zelf uitmaken wanneer die kan oversteken ?
Nee, natuurlijk klopt dat. Maar het ging mij om het simpele gegeven dat puur het feit dat een maatregel vrijheidsbeperkend is geen argument is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hmmm, vind ik toch anders. Moeten stoppen voor rood licht geeft iedereen namelijk vooral de vrijheid om veilig over straat te kunnen gaan. De avondklok die wordt ingesteld, geeft niemand die vrijheid + de mensen die hierdoor meer vrijheid krijgen (risicogroepen) zijn met minder dan degenen die er eigenlijk niets voor terug krijgen.
Iedereen zijn eigen talkshow beginnen!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:40 schreef Noordzijde het volgende:
Indien er een avondklok komt dan neem ik aan dat al die zogenaamde virologen, artsen etc ook niet meer bij talkshows mogen zitten?
Zitten er gewoon 10 man bij een talkshow, allemaal lekker een wijntje of biertje erbij.
Kansloos.
Als je het lief vraagtquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:40 schreef Momo het volgende:
[modbreak]Kunnen we een beetje normaal tegen elkaar doen?[/modbreak]
niet zo serieusquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Jeetje, een avondklok vergelijken met een stoplicht.
Dat bedoel ik. Die twee broers rond de dertig. Eentje dood, ander bijna dood. Een gendefect.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ergo, er is nog heel veel onbekend en je kan een risicofactor zijn/hebben puur bijvoorbeeld op basis van je genetica (wat je van tevoren haast onmogelijk kan weten).
Ook hier zijn overigens her en der wat publicaties over geweest al meen ik.
Neem aan dat woon-werk gewoon een uitzondering is op een avondklok.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:40 schreef Noordzijde het volgende:
Kansloos.
Maar we moeten zoveel mogelijk thuis werkenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neem aan dat woon-werk gewoon een uitzondering is op een avondklok.
Ik heb nog geen cijfers van 2020, maar in 2019 vielen er 661 verkeersdoden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, dus alcoholverbod na 20.00 uuur is voor talkshows ook een uitzondering?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wordt hier door menigeens idd echt veel te makkelijk gedacht m.b.t. thuiswerken. Kan tal van redenen noemen waarom dat niet zo eenvoudig is. Uit veiligheidsoogpunt voor bedrijfsnetwerk (zijn zelfs bedrijven die bepaalde zaken bewust offline hebben draaien) of middels MFA waarbij hardware nodig is, vanwege AVG en het niet thuis mogen hebben van privacygevoelige gegevens, vanwege ISO standaard het niet thuis mogen hebben van bedrijfsgevoelige informatie. En dan zijn er nog de nodige praktische redenen te bedenken. Ik werk met meerdere schermen... heb daar thuis ook alle ruimte voor maar dat geldt ook niet voor iedereen. Die praktische bezwaren zijn niet per se altijd een goed excuus maar als de drempel laag is...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Geen security, dat is een no-no voor wat grotere bedrijven. Sowieso zijn er best veel dingen die op een kantoor gedaan moeten worden door wetgeving. Ik denk dat er wel een stuk meer dan nu thuisgewerkt kan worden, mijn eerste gok is zo’n 40% van de mensen die nu op kantoren zitten.
Maar als je even kijkt naar hoeveel gevallen het procentueel om gaat is het natuurlijk bijna niets. geschat 10.000 tot 16.000 waarvan 30% nog relatief jong is. Op een geschat aantal besmettingen van boven de 2 miljoen. Wederom heel vervelend voor de mensen die het overkomt, maar dit soort sensatie paniekvoetbal van de NOS zorgt er alleen maar voor dat mensen onnodig bang worden. 't is nog net niet van het kaliber fakenews omdat ze de daadwerkelijke aantallen erbij zetten, maar ze zetten er niet bij dat dit dus over een heel klein percentage van de besmettingen gaat.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
FYI, ik refereerde naar dit artikel:
https://nos.nl/artikel/23(...)g-op-50-procent.html
Staat momenteel nog steeds op de hoofdpagina van NOS
Denk eerder dat je het pas merkt als je met extreme activiteiten bezig bent waarbij maximale longcapaciteit nodig is, dus (duur)sport.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Opvallend genoeg zijn de twee mensen die het getroffen heeft in mijn omgeving ook bijzonder sportief. Eentje die liep zelfs marathons. Misschien zit hier iets in (laag gewicht, weerstand sporter?) of misschien het ook wel toeval.
Het lastig is natuurlijk wel dat als Op1, Jinek en VI dan een uitzondering zijn. Is iemand met een talkshow op YouTube dat dan ook?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Iedereen zijn eigen talkshow beginnen!
Ja dat begrip is lekker rekbaar.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mooi.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat is precies mijn punt.
nog maar een keer, geen idee waarom mijn reactie verwijderd werd? Wellicht vanwege dequote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:40 schreef Noordzijde het volgende:
Kansloos.
De gasten krijgen geen alcohol meer in hun glas na 8 uur.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:43 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ah, dus alcoholverbod na 20.00 uuur is voor talkshows ook een uitzondering?
Volgens mij was er ook alleen maar vertraging, omdat ze fabriek gingen verbouwen. Zodat ze in Q1 uiteindelijk zelfs nog meer vaccins kunnen leveren dan verwacht.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:43 schreef Montov het volgende:
Vertragingen van Pfizer vallen mee. Maar 1 week een vermindering van 100.000 vaccins. Volgens NOS liveblog.
Dus ze onderbouwen het met cijfers en daardoor is het 'nog net geen fakenews.'quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:43 schreef Harlon het volgende:
[..]
Maar als je even kijkt naar hoeveel gevallen het procentueel om gaat is het natuurlijk bijna niets. geschat 10.000 tot 16.000 waarvan 30% nog relatief jong is. Op een geschat aantal besmettingen van boven de 2 miljoen. Wederom heel vervelend voor de mensen die het overkomt, maar dit soort sensatie paniekvoetbal van de NOS zorgt er alleen maar voor dat mensen onnodig bang worden. 't is nog net niet van het kaliber fakenews omdat ze de daadwerkelijke aantallen erbij zetten, maar ze zetten er niet bij dat dit dus over een heel klein percentage van de besmettingen gaat.
Ja, kloptquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:43 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja dat begrip is lekker rekbaar.
Gisteren bij OP1 zat er wel 10 man, en geeneen viroloog.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:44 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
nog maar een keer, geen idee waarom mijn reactie verwijderd werd? Wellicht vanwege desmilie?
Anyways, wat ik wilde zeggen:
- er zitten geen 10 man
- het gros is viroloog danwel arts
Volgens sommigen hier gebruiken we alles wat we hebben, slaan we niks nodeloos op in ons land.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:43 schreef Montov het volgende:
Vertragingen van Pfizer vallen mee. Maar 1 week een vermindering van 100.000 vaccins. Volgens NOS liveblog.
Ai, dit betekent weer dat alle plannen op de schop moeten. Ik vrees dat we binnenkort gaan horen dat er niet genoeg opslagruimte is voor alle vaccins die we ontvangen en maar niet gebruiken. Zou Hugo al capaciteit aanvragen in Duitsland?
Ik heb toch wel het gevoel dat die kerel die bij de technische briefing het over de vaccins heeft het wel goed voor elkaar heeft / op een rijtje heeft.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:43 schreef Montov het volgende:
Ai, dit betekent weer dat alle plannen op de schop moeten. Ik vrees dat we binnenkort gaan horen dat er niet genoeg opslagruimte is voor alle vaccins die we ontvangen en maar niet gebruiken. Zou Hugo al capaciteit aanvragen in Duitsland?
Er staat notabene "de lage rente en de coronacrisis". Maar lees vooral wat je wilt lezen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat komt niet door Corona.
Dat is vooral door jarenlange lage rente.
echt?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:45 schreef Remco het volgende:
[..]
Gisteren bij OP1 zat er wel 10 man, en geeneen viroloog.
Klopt, dan moet je een briefje van de werkgever hebben.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, stuur het RIVM een mail. Ik denk dat ze onder de indruk zullen zijn van dit weloverwogen, sterk onderbouwde betoog. Denk dat ze gelijk hun standpunt herzien.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mooi.
Want onschuldige mensen huisarrest geven is totaal niet proportioneel aan het voordeel dat je er mee haalt, (wellicht werkt het zelfs averechts omdat je grotere piekdruktes veroorzaakt), en zou dus niet ingevoerd moeten worden.
Ja 50% meer productiecapaciteit dacht ik.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij was er ook alleen maar vertraging, omdat ze fabriek gingen verbouwen. Zodat ze in Q1 uiteindelijk zelfs nog meer vaccins kunnen leveren dan verwacht.
Sorry, het was maar een gokquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb nog geen cijfers van 2020, maar in 2019 vielen er 661 verkeersdoden.
Hij is degene die het aanstuurt. De Van Dissel van het vaccineren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:45 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb toch wel het gevoel dat die kerel die bij de technische briefing het over de vaccins heeft het wel goed voor elkaar heeft / op een rijtje heeft.
En dat dat wel goed komt.
Correct, ze verdubbelen bijna de capaciteit naar 1.3 miljard dosissen. (van 800 miljoen) maar daardoor moet de hele lokatie opnieuw gecertificeerd worden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij was er ook alleen maar vertraging, omdat ze fabriek gingen verbouwen. Zodat ze in Q1 uiteindelijk zelfs nog meer vaccins kunnen leveren dan verwacht.
Deze compleet zinloze sneer doet het veel beter ja.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, stuur het RIVM een mail. Ik denk dat ze onder de indruk zullen zijn van dit weloverwogen, sterk onderbouwde betoog. Denk dat ze gelijk hun standpunt herzien.
Mijn vrienden krijgen dan wel een briefje dat ze een vergoeding hebben gekregen voor het koken bij mij.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, dan moet je een briefje van de werkgever hebben.
Owww, dan heb ik er alle vertrouwen inquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:52 schreef VoMy het volgende:
Hij is degene die het aanstuurt. De Van Dissel van het vaccineren.
Jaap van Delden toch?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hij is degene die het aanstuurt. De Van Dissel van het vaccineren.
Er staat ook dat ze al jaren in zwaar weer zitten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Er staat notabene "de lage rente en de coronacrisis". Maar lees vooral wat je wilt lezen.
Was in maart met een groep van ~25 man op wintersport en kon daaruit wel concluderen dat het vrij weinig zinnigs over te zeggen valt wie het wel / niet krijgt en hoe ernstig. Alleen dat de ene persoon die niet meeging de après ski in het niet kreeg was geen toeval, vermoed ikquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Als hun antwoord maar niet is “maar je moet ook stoppen voor rood toch!”quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, stuur het RIVM een mail. Ik denk dat ze onder de indruk zullen zijn van dit weloverwogen, sterk onderbouwde betoog. Denk dat ze gelijk hun standpunt herzien.
Ik pretendeer het niet beter te weten dan talloze experts. Laat staan met een bierviltjesbetoog.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Deze compleet zinloze sneer doet het veel beter ja.
Dat kan. Dat zou dan wel precies de reden zijn waarom een avondklok in de eerste plaats ingevoerd zou worden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mijn vrienden krijgen dan wel een briefje dat ze een vergoeding hebben gekregen voor het koken bij mij.
Woon-werk verkeer.
Als je die vergelijking wilt maken dan moet je wel de uitgangssituatie in elk land meenemen. In Portugal zijn de niet essentiële winkels pas sinds afgelopen vrijdag dicht en en zijn de scholen nog steeds open.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:20 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.reuters.com/article/idUSKBN29K1YHquote:Schools open, businesses closed as Portugal enters new lockdown
Portugal began the first day of a new lockdown on Friday with businesses closed and most people confined to their homes, although parents were able to take their children to school.
All non-essential businesses must remain closed with remote working compulsory where possible. Fines for breaking the rules will double.
https://www.reuters.com/a(...)friday-idUSKBN29I2QSquote:As per last March’s rules, all non-essential businesses, including hair salons, will be closed, although restaurants will be allowed to provide takeaway services. Supermarkets, pharmacies, bakeries, petrol stations, and banks will stay open.
Business with employees on furlough will receive state support.
Remote working will be compulsory where possible. To ensure compliance with new measures, fines for breaking the rules will double.
Dit laat juist zien dat ondanks de relatief lage percentages van ernstige problematiek, het probleem absoluut gezien enorm is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:43 schreef Harlon het volgende:
[..]
Maar als je even kijkt naar hoeveel gevallen het procentueel om gaat is het natuurlijk bijna niets. geschat 10.000 tot 16.000 waarvan 30% nog relatief jong is. Op een geschat aantal besmettingen van boven de 2 miljoen. Wederom heel vervelend voor de mensen die het overkomt, maar dit soort sensatie paniekvoetbal van de NOS zorgt er alleen maar voor dat mensen onnodig bang worden. 't is nog net niet van het kaliber fakenews omdat ze de daadwerkelijke aantallen erbij zetten, maar ze zetten er niet bij dat dit dus over een heel klein percentage van de besmettingen gaat.
Is het dan niet beter dat die experts met een onderbouwing komen waarom het wel werkt, wat ongeveer het effect zal zijn, daarin meegenomen negatieve effecten zoals drukkere supermarkten?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik pretendeer het niet beter te weten dan talloze experts. Laat staan met een bierviltjesbetoog.
als iedereen zo gaat denken komen we er wel....ergens volgend jaarquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mijn vrienden krijgen dan wel een briefje dat ze een vergoeding hebben gekregen voor het koken bij mij.
Woon-werk verkeer.
Inmiddels is het aantal geschatte doorgemaakte besmettingen al zo'n 3 miljoen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:43 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ja, en zo kunnen we voor iedere maatregel zeggen dat we het effect hier niet weten, want "het is een ander land".quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:57 schreef MichaelScott het volgende:
Als je die vergelijking wilt maken dan moet je wel de uitgangssituatie in elk land meenemen.
denk dat iedereen de pandemie wel zat is.....quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:01 schreef quirina het volgende:
Kinderdagopvang is ook flink bezet.
Mensen zijn dit zat.
En ook vooral, hoe gaat het een toevoeving zijn op de bestaande maatregelen en het gebrek aan handhaving daarvan? Prima als je met een kanon wilt schieten als blijkt dat je proppenschieter onvoldoende is maar laten we dan wel even goed afspreken waarop we gaan mikken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Is het dan niet beter dat die experts met een onderbouwing komen waarom het wel werkt, wat ongeveer het effect zal zijn, daarin meegenomen negatieve effecten zoals drukkere supermarkten?
Dat is toch wel het minste wat je mag verwachten als je al je burgers in hun huis op gaat sluiten.
En kleine herinnering dat dit een forum is waar je ook van mening mag verschillen en discussiëren zonder expert te zijn.
Nee, ze maken er een stuk van "oooh horror, dit gebeurd er als je covid krijgt" ipv dat ze er netjes bij zetten dat dit dus bij een zeer laag percentage van de gevallen gebeurd. Nu maken ze er een sensatie/angst stukje van en gaan we nog meer emotionele argumenten krijgen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus ze onderbouwen het met cijfers en daardoor is het 'nog net geen fakenews.'
Onbegrijpelijk hoeveel waanideeën er de laatste tijd zijn ontstaan. Bijzonder gevaarlijke ontwikkeling.
Er zullen steeds meer mensen zo gaan denken inderdaadquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als iedereen zo gaat denken komen we er wel....ergens volgend jaar
Waar staat dat dit gebeurd (sic) als je covid krijgt? Wie heeft het over horror? Wat is er sensatie/angst aan het verhaal dat gewoon waar is en geduid wordt met cijfers?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:03 schreef Harlon het volgende:
[..]
Nee, ze maken er een stuk van "oooh horror, dit gebeurd er als je covid krijgt" ipv dat ze er netjes bij zetten dat dit dus bij een zeer laag percentage van de gevallen gebeurd. Nu maken ze er een sensatie/angst stukje van en gaan we nog meer emotionele argumenten krijgen.
Hmmmm interessant...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er staat ook dat ze al jaren in zwaar weer zitten.
Corona is nog maar een jaar gaande en is bovendien van voorbijgaande aard.
Kun je ze niet posten vanaf een kloon?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:05 schreef dick_laurent het volgende:
Ik vind stiekem wel jammer dat grappige gifjes niet meer mogen. Dat was toch wel regelmatig een "lol" momentje die ik had in deze reeks.
Is "geen situatie als in het VK" niet voldoende perspectief?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:04 schreef Drekkoning het volgende:
Misschien eens wat perspectief gaan bieden, zeker met dalende cijfers.
Het probleem voor dit handjevol gevallen is enorm, maar door een beetje met emotionele stukjes te komen en daarmee de publieke opinie te proberen te beinvloeden terwijl het om een relatief zeer laag aantal gaat krijg je wel dat we straks weer meer maatregelen gaan nemen die totaal niet in verhouding staan. De kosten vs baten van alle maatregelen is al compleet scheef, die moet niet nog verder door gaan slaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dit laat juist zien dat ondanks de relatief lage percentages van ernstige problematiek, het probleem absoluut gezien enorm is.
er is genoeg perspectief ( alleen niet op korte termijn ) maar dan moet je wel even nadenken hoe alles ervoor staat op het moment.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er zullen steeds meer mensen zo gaan denken inderdaad.
Misschien eens wat perspectief gaan bieden, zeker met dalende cijfers. Je hebt niks aan maatregelen zonder draagvlak.
Die mogen alleen tussen 12 en 18 niet. Daarvoor en daarna geen probleem.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:05 schreef dick_laurent het volgende:
Ik vind stiekem wel jammer dat grappige gifjes niet meer mogen. Dat was toch wel regelmatig een "lol" momentje die ik had in deze reeks.
maakt 't relatief alleen maar kleiner natuurlijk. als er per 3m zo'n 10000 gevallen zijn die een langdurig herstel hebben gaat het niet eens meer over een handjevol maar nog minder dan dat.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Inmiddels is het aantal geschatte doorgemaakte besmettingen al zo'n 3 miljoen.
Maar dat is dus afhankelijk van het beleid, ze hebben ook aangetoond dat het prima beheersbaar. Als je nu gaat voorstellen om met de zwaarst mogelijke maatregelen te komen, terwijl we aan het dalend zijn heeft dat niks te maken met vooruitkijken, maar is dat gewoon op basis van onderbuik gevoelens. Zij hebben een reproductiegetal van 0.6 en het is dus prima beheersbaar.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is "geen situatie als in het VK" niet voldoende perspectief?
Ik snap heus wel dat een positief vooruitzicht wat anders is dan het voorkomen van een negatief vooruitzicht, maar "zeker met dalende cijfers" laat precies het probleem zien van de afgelopen maanden. Is het nou te veel gevraagd om één keer hard en preventief in te grijpen om (veel) erger te voorkomen? Zeker met het vooruitzicht dat het in dit geval ook daadwerkelijk korter is, omdat er binnen afzienbare tijd genoeg mensen gevaccineerd zullen zijn?
In België is het slechts 7000 minder!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:43 schreef Montov het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.are we infinite or am I alone
Ja, dit is ook een mooie.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:07 schreef GemMagic het volgende:
Beter geeft de NPO gewoon een evenwichtig beeld van zowel de ernst van corona als van de gekozen te volgen maatregelen. Dan kun je nog steeds verdedigen dat de overheid nu voor de restricties kiest.
Het perspectief is toch duidelijk? Laag genoege cijfers en geen mogelijkheid tot uitgroeien van UK crisis, daarna komt vrijheid.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:04 schreef Drekkoning het volgende:
Misschien eens wat perspectief gaan bieden, zeker met dalende cijfers. Je hebt niks aan maatregelen zonder draagvlak.
Ah, je gaat weer selectief lezen/quoten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, en zo kunnen we voor iedere maatregel zeggen dat we het effect hier niet weten, want "het is een ander land".
Maar goed, als mensen zelfs een OMT-advies al niet meer geloven, dan houdt de discussie voor mij op.
https://www.rijksoverheid(...)01/13/95e-omt-adviesquote:Het OMT ziet momenteel geen aanleiding de lockdown aan te scherpen,
behoudens alle mogelijkheden aan te grijpen (in de handhaving, communicatie,
etc.) om de huidige maatregelen ook stipt opvolging te laten krijgen. Het OMT
adviseert wel gerichte aanvullende maatregelen te nemen voor het tegengaan
van bijeenkomsten van (grote) groepen jongeren.
De jongeren lijken momenteel de grootste bijdrage aan de verdere verspreiding
te leveren; de twintigers waren een katalysator achter de 2e golf. De ziektelast
(zie boven de berekening van DALY’s) wordt echter gedragen door personen in de
verpleeghuizen en woonzorgcentra. Uit de media blijkt dat de groep jongeren
activiteiten onderneemt waarbij zij buiten in parken of thuis in (grote) groepen
samenkomen en waarbij er geen controle of handhaving op de basisregels
mogelijk is. Dit vertaalt zich in de epidemiologische bevinding dat in de tweede
golf onder jongeren, tot recent, de hoogste incidentie per 100.000 vastgesteld
werd. Daarnaast is er zorg over de rol van de VK-variant indien deze zich in
Nederland kan verspreiden, en waarvan in het VK een belangrijke verspreiding
werd waargenomen onder juist jongeren. Het OMT adviseert om gerichte
maatregelen te nemen om zulke samenkomsten van jongeren tegen te gaan, in
afwachting van een gunstiger epidemiologische situatie. Dit doel zou op meerdere
wijzen gerealiseerd kunnen worden; in landen om ons heen heeft men in dit
verband wel gekozen voor het instellen van een avondklok, maar alternatieven
zouden wellicht mogelijk zijn. Wij verwijzen naar de eerdere adviezen hieromtrent
gegeven naar aanleiding van OMT-78 en OMT-80 (d.d. 28 september en 2
november, respectievelijk).
Holy shit deze was scherp, hardop gelachen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:10 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Gaat deze variant 40/45x sneller rond dan alle voorgangers?
Maar als je zulke gifjes of oneliners post is het best wel moeilijk om in te schatten wat jouw mening is. Ik heb een paar posts van je gezien en kon er niet veel uit opmaken, ben je voor strengere regels of juist niet?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:08 schreef quirina het volgende:
https://gfycat.com/freshlividdutchsmoushond
Gewoon dit en weer door.
Nee, het punt is dat 10 tot 16k niet een handjevol is, maar een gigantische groep mensen, met een enorm probleem. Lijkt me totaal niet vreemd om daar een artikel aan te wijden NOS zijnde.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:06 schreef Harlon het volgende:
[..]
Het probleem voor dit handjevol gevallen is enorm, maar door een beetje met emotionele stukjes te komen en daarmee de publieke opinie te proberen te beinvloeden terwijl het om een relatief zeer laag aantal gaat krijg je wel dat we straks weer meer maatregelen gaan nemen die totaal niet in verhouding staan. De kosten vs baten van alle maatregelen is al compleet scheef, die moet niet nog verder door gaan slaan.
Verschrikkelijk dat de Telegraaf zo negatief is. Sensatiekop.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:10 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Ik las juist 39-45xquote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:10 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Onderbuikgevoelens? Ik denk inderdaad dat al die experts waarschuwen o.b.v. onderbuikgevoelens...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dat is dus afhankelijk van het beleid, ze hebben ook aangetoond dat het prima beheersbaar. Als je nu gaat voorstellen om met de zwaarst mogelijke maatregelen te komen, terwijl we aan het dalend zijn heeft dat niks te maken met vooruitkijken, maar is dat gewoon op basis van onderbuik gevoelens.
Ja, omdat die Engelsen keihard op de rem hebben moeten trappen en het VK zich een hoedje geschrokken is. Zeg maar wat wij begin april hadden...quote:Zij hebben een reproductiegetal van 0.6 en het is dus prima beheersbaar.
Niet relevant, de crisis gaat niet om het aantal doden, maar de gevolgen van een exponentiële groei van een relatief mild virus.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hmmmm interessant...
Geval 1, persoon op leeftijd met onderliggend lijden krijgt corona en overlijdt..."corona dode".
Klopt, maar de stelling was dat jongeren daar last van hebben.quote:Geval 2, systeem wat het al zwaar heeft zakt door corona onder de dekkingsgraad... "ja dat komt doordat het systeem het al zwaar had"
quote:Het is gewoon weer een manier om die groep te ontzien, waarom? Verkiezingen. Jongeren (of <40) houden zich hier toch veel minder mee bezig en hebben pas te laat door hoe ze hier weer genaaid zijn. Zie bijvoorbeeld het bericht van vanmorgen over de hoogste stijging van de pensioenpremies ooit.
Waarschijnlijker dat het word gebruikt om draconische en stupide maatregelen er door te drukken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nee, het punt is dat 10 tot 16k niet een handjevol is, maar een gigantische groep mensen, met een enorm probleem. Lijkt me totaal niet vreemd om daar een artikel aan te wijden NOS zijnde.
Misschien beïnvloedt het de mense wel om zich meer aan de basisregels te houden en zijn die maatregelen waar jij het over hebt daardoor helemaal niet nodig
Er is nog altijd een middenweg tussen dit en als een kip zonder kop maatregelen doorvoeren. Een grove schatting van het effect op de R mag je op z'n minst verwachten. In alle oprechtheid, het kabinet wil toch ook gewoon weten waar het aan begint.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bij de avondklok: "we moeten precies tot achter de komma weten wat het effect is!"
Even tongzoenen met een nerts en wie weet ben jij dan de gelukkige creator!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:12 schreef quirina het volgende:
Zuid-Afrikaanse mutatie
Britse mutatie
Nou ook al een Duitse mutatie
En oh ja er was ook een Deense mutatie toch eerst?
WE WILLEN NOU EEN HOLLANDSE!
Wat dacht je van het laatste advies, waarin ze zeer zorgwekkende toekomstscenario's schetsen bij gelijkblijvend gedrag.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:11 schreef MichaelScott het volgende:
Je bedoelt zeker het advies waarin ze adviseerden de lockdown niet aan te scherpen maar gerichte maatregelen tegen een bepaalde groep te nemen?
Tja, ze meldden ook gewoon dat studenten hun leven een onvoldoende geven vanwege de maatregelen. Ik zou er niet een al te groot plan achter zoeken als ik eerlijk ben.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:07 schreef GemMagic het volgende:
Beter geeft de NPO gewoon een evenwichtig beeld van zowel de ernst van corona als van de gekozen te volgen maatregelen. Dan kun je nog steeds verdedigen dat de overheid nu voor de restricties kiest.
Overigens zag ik dat het 'bezoek verbod' eigenlijk nog steeds een advies is. Dus iemand ie met 6 man gaat klaverjassen kun je hooguit beschuldigen van het negeren van een niet wettelijk afdwingbaar advies. Dan heeft het ook niet zo veel zin om dat getal bij te stellen naar 1 of 0 me dunkt.
En je tong kwijt... Die bijten nogal hard.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Even tongzoenen met een nerts en wie weet ben jij dan de gelukkige creator!
Nerts? Dat zijn toch van die bontkraagjes ?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Even tongzoenen met een nerts en wie weet ben jij dan de gelukkige creator!
Ik wacht met smart op het bericht van China dat ze het onverantwoord vinden dat alle Europese landen het virus zo laten rondgaan en we nu met 40-45 mutanten zitten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:10 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Als ze goed zoeken, vinden ze die vast wel. Virussen muteren nou eenmaal. Alleen om per definitie te panikeren bij elke nieuwe mutatie staat mij een beetje tegen. Want er is nog niets bekend over de Duitse mutatie. Eigenlijk is het nauwelijks nieuws lijkt mij zolang er nog niets duidelijk is over deze variant.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:12 schreef quirina het volgende:
Zuid-Afrikaanse mutatie
Britse mutatie
Nou ook al een Duitse mutatie
En oh ja er was ook een Deense mutatie toch eerst?
WE WILLEN NOU EEN HOLLANDSE!
Ik mis een dashboard met een tijdslijn van de maatregelen per land. Zelfs terugvinden wanneer welke maatregel in eigen land van kracht was is lastig.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:57 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Als je die vergelijking wilt maken dan moet je wel de uitgangssituatie in elk land meenemen. In Portugal zijn de niet essentiële winkels pas sinds afgelopen vrijdag dicht en en zijn de scholen nog steeds open.
Een "stapje erbij doen" betekent voor Portugal dat ze niet eens op ons huidige niveau van maatregelen komen.
[..]
https://www.reuters.com/article/idUSKBN29K1YH
[..]
https://www.reuters.com/a(...)friday-idUSKBN29I2QS
Waarvan akte.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:12 schreef Harlon het volgende:
[..]
Waarschijnlijker dat het word gebruikt om draconische en stupide maatregelen er door te drukken.
Niet alles is kwantificeerbaar. En op een gegeven moment is het punt bereikt dat je gewoon af moet gaan op het professionele oordeel van experts. Of dat punt bereikt is moet iedereen zelf weten, maar voor de beleidsmakers (en adviseurs) lijkt dat punt zeker bereikt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:12 schreef galantis het volgende:
[..]
Er is nog altijd een middenweg tussen dit en als een kip zonder kop maatregelen doorvoeren. Een grove schatting van het effect op de R mag je op z'n minst verwachten. In alle oprechtheid, het kabinet wil toch ook gewoon weten waar het aan begint.
Daarbij kan je van al die mutaties helemaal niet zeggen waar het begonnen is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:15 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Als ze goed zoeken, vinden ze die vast wel. Virussen muteren nou eenmaal. Alleen om per definitie te panikeren bij elke nieuwe mutatie staat mij een beetje tegen. Want er is nog niets bekend over de Duitse mutatie. Eigenlijk is het nauwelijks nieuws lijkt mij zolang er nog niets duidelijk is over deze variant.
Over Engeland en Ierland lijkt inmiddels wel al wat onenigheid te zijn of het nou alleen komt omdat het zovele malen besmettelijker is. Ierland al bekritiseerd door de WHO voor het vrijlaten van restricties rondom kerst en die gigantische Tsunami is inderdaad geweest in Engeland, maar als het werkelijk waar ZOVELE malen besmettelijker was geweest in London, dan hadden ze met de maatregelen die ze nu hebben getroffen met de oude versie een reproductiegetal gehad van zo'n 0.4-0.5? Dat lijkt mij vrij sterk. Dat hebben we zelfs in Europa tijdens de eerste lockdown's niet gehad.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Onderbuikgevoelens? Ik denk inderdaad dat al die experts waarschuwen o.b.v. onderbuikgevoelens...
Nu snap ik waar de quote bij Nieuwsuur op sloeg dat het een gok is om te wachten, totdat de cijfers niet meer dalen: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ve-te-voorkomen.html
[..]
Ja, omdat die Engelsen keihard op de rem hebben moeten trappen en het VK zich een hoedje geschrokken is. Zeg maar wat wij begin april hadden...
Het staat redelijk goed gedocumenteerd op Wikipedia voor sommige landen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik mis een dashboard met een tijdslijn van de maatregelen per land. Zelfs terugvinden wanneer welke maatregel in eigen land van kracht was is lastig.
China leunt gewoon achterover en ziet hoe zij richting een voorsprong gaan ten opzichte van het westen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik wacht met smart op het bericht van China dat ze het onverantwoord vinden dat alle Europese landen het virus zo laten rondgaan en we nu met 40-45 mutanten zitten.
Dat lijkt mij niet verstandig.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Kun je ze niet posten vanaf een kloon?
Tja, maar je ziet toch kristalhelder dat de Britse variant aan het toenemen is hier? Van minder dan 1% exponentieel naar meer dan 10%? En ook in absolute aantallen? Precies zoals voorspeld?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Over Engeland en Ierland lijkt inmiddels wel al wat onenigheid te zijn of het nou alleen komt omdat het zovele malen besmettelijker is. Ierland al bekritiseerd door de WHO voor het vrijlaten van restricties rondom kerst en die gigantische Tsunami is inderdaad geweest in Engeland, maar als het werkelijk waar ZOVELE malen besmettelijker was geweest in London, dan hadden ze met de maatregelen die ze nu hebben getroffen met de oude versie een reproductiegetal gehad van zo'n 0.4-0.5? Dat lijkt mij vrij sterk. Dat hebben we zelfs in Europa tijdens de eerste lockdown's niet gehad.
Maar het feit dat het in Engeland mogelijk is om deze dominante UK mutatie in bedwang te houden zou moeten betekenen dat we daar ook realistisch naar moeten kijken en niet paniek blijven zaaien dat we richting code zwart toegaan.
Vooralsnog gaat het in Lansingerland helemaal niet als een tierelier.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tja, maar je ziet toch kristalhelder dat de Britse variant aan het toenemen is hier? Van minder dan 1% exponentieel naar meer dan 10%? En ook in absolute aantallen? Precies zoals voorspeld?
Dan kan je allemaal alternatieve verklaringen gaan zoeken, maar als het loopt als een eend... etc.
Het probleem is dat die oudjes veel te veel macht hebben. En nee, als ik 70+ ben wil ik niet meer op de IC terecht komen. Familie leden die daar onder vallen hebben ook duidelijk aangegeven dat absoluut niet te willen omdat je dan lekker verder mag als halve kasplant.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:19 schreef galantis het volgende:
[..]
Als jij ooit één van die graftakken bent dan sta je er vast weer anders in.
Maar in principe is het goed dat iedere groep voor zichzelf opkomt. Iemand anders zal dat namelijk niet voor je doen.
Inmiddels is wel duidelijk dat deze daadwerkelijk besmettelijker is. 30% is de schatting.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:17 schreef Anton91 het volgende:
Over Engeland en Ierland lijkt inmiddels wel al wat onenigheid te zijn of het nou alleen komt omdat het zovele malen besmettelijker is.
Maar ondertussen ging het personen- en vrachtverkeer vrolijk door. Niet eens een verplichte quarantaine. Maar het is echt heel erg belangrijk hoor mensen! Alleen geven we dat signaal liever niet in de vorm van daden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tja, maar je ziet toch kristalhelder dat de Britse variant aan het toenemen is hier? Van minder dan 1% exponentieel naar meer dan 10%? En ook in absolute aantallen? Precies zoals voorspeld?
Dan kan je allemaal alternatieve verklaringen gaan zoeken, maar als het loopt als een eend... etc.
Ze zijn pas net begonnen met sequencen, verder was die nieuwe mutatie in London in november verantwoordelijk voor 28% en op 9 december voor 62% en zelfs met die versie hebben ze een reproductiegetal gekregen die ver onder de 1 ligt (0.6). Een reproductiegetal die we bij de eerste golf vrijwel nergens zagen. Dat betekend dus dat het beheersbaar is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
In letterlijk ieder land zien ze tijdens het sequencen dat de Britse variant in zorgwekkend tempo oprukt. En letterlijk iedere expert verwacht dat deze variant de 'wilde' variant gaat verdrukken. Binnen afzienbare tijd.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:21 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Vooralsnog gaat het in Lansingerland helemaal niet als een tierelier.
Dat is te zien in Engeland en Ierland ja. Zonder avondklok daalt het daar. Het is gewoon beheersbaar.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In letterlijk ieder land zien ze tijdens het sequencen dat de Britse variant in zorgwekkend tempo oprukt. En letterlijk iedere expert verwacht dat deze variant de 'wilde' variant gaat verdrukken. Binnen afzienbare tijd.
Dat kan zijn, maar zelf ben ik wel overtuigd door de volgende sequentie van gebeurtenissen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:21 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Vooralsnog gaat het in Lansingerland helemaal niet als een tierelier.
Juist omdat ze dachten dat de gigantische groei niet te stoppen was en het enige wat zou kunnen is om het in het begin zoveel mogelijk te stoppen en hopen op beter weer, hogere vaccinatiegraad en mensen die op een natuurlijke manier de infectie hebben doorgemaakt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Inmiddels is wel duidelijk dat deze daadwerkelijk besmettelijker is. 30% is de schatting.
Natuurlijk is het belangrijk nuance aan te brengen. Maar hoeveel nuance je ook aanbrengt, onderaan de streep blijft staan dat deze variant besmettelijker is, én talloze experts aan de bel trekken in Nederland.
De Tier 4 maatregelen gaan heel ver en om het beheersbaar te noemen aldaar is nogal overdreven.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:25 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Dat is te zien in Engeland en Ierland ja. Zonder avondklok daalt het daar. Het is gewoon beheersbaar.
Het effect op de R was iets van 0,4 dacht ik. Is in ieder geval zeker voorbij gekomen want de avondklok is al eerder doorberekend. Voor wat het waard is. Het kabinet vraagt het nu weer om de rest mee te krijgen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:12 schreef galantis het volgende:
[..]
Er is nog altijd een middenweg tussen dit en als een kip zonder kop maatregelen doorvoeren. Een grove schatting van het effect op de R mag je op z'n minst verwachten. In alle oprechtheid, het kabinet wil toch ook gewoon weten waar het aan begint.
Zonder avondklok, ja. Een avondklok is ook niet nodig als je überhaupt geen bezoekers thuis mag ontvangen (tenzij je bv. alleenstaand bent)... https://www.gov.uk/guidan(...)he-national-lockdownquote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:25 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Dat is te zien in Engeland en Ierland ja. Zonder avondklok daalt het daar. Het is gewoon beheersbaar.
quote:You cannot leave your home to meet socially with anyone you do not live with or are not in a support bubble with (if you are legally permitted to form one).
You may exercise on your own, with one other person, or with your household or support bubble. This should be limited to once per day, and you should not travel outside your local area.
You cannot meet other people you do not live with, or have not formed a support bubble with, unless for a permitted reason.
We wonen nu eenmaal in een democratie ondanks wat sommigen beweren en daarin is het nu eenmaal noodzakelijk dat er een debat gevoerd wordt en dat er door het Parlement toestemming gegeven wordt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het effect op de R was iets van 0,4 dacht ik. Is in ieder geval zeker voorbij gekomen want de avondklok is al eerder doorberekend. Voor wat het waard is. Het kabinet vraagt het nu weer om de rest mee te krijgen.
Het moddert nu wel erg lang door waardoor het verzet groeit. Je moet de bevolking en de veiligheidsregio's juist overrompelen. Als je een publiek debat aangaat over elke maatregel zal er steeds meer verzet komen.
In de UK was het tijdens golf 1 ook al een puinhoop. Ze zijn sowieso niet echt posterboy gebleken tijdens deze hele crisis.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Tier 4 maatregelen gaan heel ver en om het beheersbaar te noemen aldaar is nogal overdreven.
Weken van recordaantallen nieuwe gevallen, hoger dan ooit tevoren, en dodentallen, hoger dan ooit tevoren, is toch wel wat anders dan beheersbaar.
Graag een bron hiervoor.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het effect op de R was iets van 0,4 dacht ik.
Het is ook te stoppen. Met zwaardere maatregelen dan we nu hebben. Of mensen moeten zich wonderwel opeens substantieel beter aan de maatregelen houden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:26 schreef Anton91 het volgende:
Maar het belangrijkste is dat het wel te stoppen is en dat is een groot verschil.
Is het ook niet zo dat dit kabinet sowieso toestemming van de Kamer nodig heeft nu het demissionair is?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We wonen nu eenmaal in een democratie ondanks wat sommigen beweren en daarin is het nu eenmaal noodzakelijk dat er een debat gevoerd wordt en dat er door het Parlement toestemming gegeven wordt.
Schijnt een virus te zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:30 schreef Fretwork het volgende:
Heeft iemand hier trouwens ook problemen met die coronamelder app? Al een week sputtert hij elke dag met dat hij 24 uur niet geeft kunnen controleren. Krijg het niet opgelost.
Toen de horeca dicht ging of de winkels en scholen werd er ook niet eerst 3 weken gediscussieerd en allerlei dingen doorberekend. Laten we wel wezen, dat heeft een veel grotere maatschappelijke impact gehad dan een avondklok na 20:00.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We wonen nu eenmaal in een democratie ondanks wat sommigen beweren en daarin is het nu eenmaal noodzakelijk dat er een debat gevoerd wordt en dat er door het Parlement toestemming gegeven wordt.
Dat durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen, @trein2000 weet dat mischien.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is het ook niet zo dat dit kabinet sowieso toestemming van de Kamer nodig heeft nu het demissionair is?
Hij draait hier gewoon normaal. Geen meldingen ofzo. Gewoon zo'n groene stip.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:30 schreef Fretwork het volgende:
Heeft iemand hier trouwens ook problemen met die coronamelder app? Al een week sputtert hij elke dag met dat hij 24 uur niet geeft kunnen controleren. Krijg het niet opgelost.
Ja laatst ook paar keer gehad, maar nu niet meer.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:30 schreef Fretwork het volgende:
Volgens mij is het formeel niet nodig, maar de Kamer kan onderwerpen 'controversieel' verklaren, waardoor een demissionair kabinet er volgens mij geen besluiten over mag nemen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen, @:trein2000 weet dat mischien.
En dat is dus het punt, die miljoenen vaccins lijken in Q1 van de vrachtwagen af te vallen, want van Pfizer krijgen we in Q1 als het goed is zo'n 2.5 miljoen, Moderna, 0.4 miljoen en van AstraZeneca 4.5 miljoen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is ook te stoppen. Met zwaardere maatregelen dan we nu hebben. Of mensen moeten zich wonderwel opeens substantieel beter aan de maatregelen houden.
Of er moeten opeens miljoenen vaccins van de spreekwoordelijke vrachtwagen vallen.
186.000 op één dag.quote:Israël heeft gisteren meer dan 186.000 mensen gevaccineerd, een record. Aan de andere kant zijn er ook voor het eerst 10.000 positieve gevallen op een dag gemeld, ook dat is een record voor het land.
Ja vooral scholen dicht lijkt mij een veel en veel grotere maatschappelijke impact hebben. Avondklok heeft alleen meer impact op mensen die tijd genoeg hebben om tijd te verdoen met posten op een forumquote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Toen de horeca dicht ging of de winkels en scholen werd er ook niet eerst 3 weken gediscussieerd en allerlei dingen doorberekend. Laten we wel wezen, dat heeft een veel grotere maatschappelijke impact gehad dan een avondklok na 20:00.
De hele discussie over proportionaliteit is een symbolische omdat dit de eerste keer is dat de bewegingsvrijheid van mensen daadwerkelijk wordt beperkt. Het is tijd dat we daar eens overheen geraken want wat heb je aan bewegingsvrijheid 's avonds als de prijs daarvoor is het sluiten van werkelijk alles. We maken onszelf kapot terwijl het in Frankrijk en Belgie al een stuk beter gaat.
En de experts denken dus dat die vaccins te laat komen om zwaardere maatregelen af te wenden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:34 schreef Anton91 het volgende:
En dat is dus het punt, die miljoenen vaccins lijken in Q1 van de vrachtwagen af te vallen, want van Pfizer krijgen we in Q1 als het goed is zo'n 2.5 miljoen, Moderna, 0.4 miljoen en van AstraZeneca 4.5 miljoen.
Snap je het verschil tussen in de EU zitten en gezamenlijk inkopen, of niet in de EU zitten en als enige land ter wereld een dealtje kunnen sluiten omdat je als proeftuin dient?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:34 schreef Smack10 het volgende:
[..]
186.000 op één dag.
Misschien moet Hugo eens met zijn Israelische collega bellen of wat mensen uit Israël inhuren.
Is ook leuk om te kijken hoe wappies op de Israël link reageren.
Mensen die overdag op FOK! zitten en pas 's avonds naar buiten gaan? Als we dat omdraaien is het probleem opgelost.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja vooral scholen dicht lijkt mij een veel en veel grotere maatschappelijke impact hebben. Avondklok heeft alleen meer impact op mensen die tijd genoeg hebben om tijd te verdoen met posten op een forum.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is het ook niet zo dat dit kabinet sowieso toestemming van de Kamer nodig heeft nu het demissionair is?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Demissionairquote:Zuiver juridisch is een demissionair kabinet volledig bevoegd: het kan wetsvoorstellen indienen, besluiten nemen, Nederland in het buitenland vertegenwoordigen. Wel is er een algemeen idee dat zo'n kabinet zich moet beperken tot spoedeisende zaken en onderwerpen die politiek niet controversieel zijn. Controversiële onderwerpen, zo is het idee, moet het kabinet maar overlaten aan een volgend kabinet dat weer het vertrouwen heeft van de Tweede Kamer: "Je moet niet over je graf heen willen regeren".
Het is omstreden of dit idee nu berust op gewoonterecht, of dat het alleen gaat om politiek fatsoen
Proeftuin omdat je data deelt? Israel krijgt gewoon hetzelfde vaccin hoor.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Snap je het verschil tussen in de EU zitten en gezamenlijk inkopen, of niet in de EU zitten en als enige land ter wereld een dealtje kunnen sluiten omdat je als proeftuin dient?
0.4 klinkt wel achterlijk veel. Klinkt dan als de maatregel met bijna het grootste effect en dat lijkt me stug.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het effect op de R was iets van 0,4 dacht ik. Is in ieder geval zeker voorbij gekomen want de avondklok is al eerder doorberekend. Voor wat het waard is. Het kabinet vraagt het nu weer om de rest mee te krijgen.
Het moddert nu wel erg lang door waardoor het verzet groeit. Je moet de bevolking en de veiligheidsregio's juist overrompelen. Als je een publiek debat aangaat over elke maatregel zal er steeds meer verzet komen.
Omdat Israel als test wordt gebruikt. Daarnaast netanyahu en verkiezingen in Maart en connectie met eigenaar van het vaccin.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:34 schreef Smack10 het volgende:
[..]
186.000 op één dag.
Misschien moet Hugo eens met zijn Israelische collega bellen of wat mensen uit Israël inhuren.
Collega van mijn vriendin is maandag terug gekomen uit Engeland en heeft daar gewoon bij iemand thuis gezeten. Met corona trouwens.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zonder avondklok, ja. Een avondklok is ook niet nodig als je überhaupt geen bezoekers thuis mag ontvangen (tenzij je bv. alleenstaand bent)... https://www.gov.uk/guidan(...)he-national-lockdown
[..]
Stap in je tijdmachine en verkondig het in oktober 2020 zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:36 schreef Mr.Sandman het volgende:
Als de overheid engiszins moeite had gedaan de mutatie uit de UK buiten de deur te houden zou je misschien wat goodwlll hebben gehad onder je eigen bevolking.
Dit is alsof je thuis je voordeur openzet en klaagt over slechte isolatie.
De overheid had inderdaad al ruim voordat de variant gesignaleerd was moeten weten dat deze variant eraan zat te komen, én besmettelijker was. Dit ondanks dat er al letterlijk duizenden andere mutaties geweest zijn die nauwelijks nieuwswaardig waren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:36 schreef Mr.Sandman het volgende:
Als de overheid engiszins moeite had gedaan de mutatie uit de UK buiten de deur te houden zou je misschien wat goodwlll hebben gehad onder je eigen bevolking.
Het is best handig om een premier te hebben die best wel wat dubieuze dingen heeft gedaan en een issue heeft met populariteit die op deze manier alles er aan heeft gedaan om het met het vaccinatieprogramma weer recht wil trekken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:34 schreef Smack10 het volgende:
[..]
186.000 op één dag.
Dan zou er wat mij betreft nog tijd dat zijn om die later in te stellen als we zien dat het reproductiegetal veel te hoog is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En de experts denken dus dat die vaccins te laat komen om zwaardere maatregelen af te wenden.
Het was reeds aan het woekeren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De overheid had inderdaad al ruim voordat de variant gesignaleerd was moeten weten dat deze variant eraan zat te komen, én besmettelijker was. Dit ondanks dat er al letterlijk duizenden andere mutaties geweest zijn die nauwelijks nieuwswaardig waren.
Dat moet altijd want 76 zetels moet voorstemmen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat dus. Had makkelijk gekund, nu Engeland geen Europa meer isquote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:36 schreef Mr.Sandman het volgende:
Inderdaadquote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De overheid had inderdaad al ruim voordat de variant gesignaleerd was moeten weten dat deze variant eraan zat te komen, én besmettelijker was. Dit ondanks dat er al letterlijk duizenden andere mutaties geweest zijn die nauwelijks nieuwswaardig waren.
Waarom is het beter om te wachten (en tot die tijd nog in de huidige lockdown te moeten blijven) als nu ingrijpen een hoop ellende voorkomt en er waarschijnlijk ook toe leidt dat je vroeger kunt versoepelen?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dan zou er wat mij betreft nog tijd dat zijn om die later in te stellen als we zien dat het reproductiegetal veel te hoog is.
Het is net als met lockdowns. Of je doet ze extreem in de hoop dat het kort is met reële kans van slagen, of je doet niet meer dan nodig is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:36 schreef Mr.Sandman het volgende:
Het reproductiegetal zit al tegen de 1 aan. Daar zit echt heel weinig speling. In zekere zin is het reproductiegetal al te hoog.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dan zou er wat mij betreft nog tijd dat zijn om die later in te stellen als we zien dat het reproductiegetal veel te hoog is.
Letterlijk dweilen met de kraan open. En dan nog het lef hebben om te zeggen dat je harder en sneller moet dweilen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:40 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat dus. Had makkelijk gekund, nu Engeland geen Europa meer is
https://nos.nl/artikel/23(...)-er-niet-op-los.htmlquote:Waarom kunnen we niet meer prikken?
Alle beschikbare vaccins direct inzetten is volgens het RIVM geen optie. "Dat komt omdat voor alle vaccins die er nu zijn, al in iemands arm zitten of er een afspraak voor is gemaakt", zegt een woordvoerder van het RIVM-vaccinatieprogramma.
Daar komt nog bij dat voor iedereen die wordt geprikt geldt dat er drie tot vier weken later een tweede doses wordt toegediend. Het betekent dat er nu al zo'n 250.000 doses gereserveerd staan. "Daarbij wordt niet gegokt op toekomstige leveringen. We willen kunnen garanderen dat mensen hun tweede prik ook echt krijgen."
'Verantwoord risico'
Toch is die tactiek vandaag losgelaten. Bij het Moderna-vaccin dat deze en volgende week wordt toegediend bij huisartsen en in verpleeghuizen wordt de volledig beschikbare hoeveelheid (dus ook de prikken die eigenlijk dienen als 2e dosis) direct ingezet. Het ministerie van Volksgezondheid laat aan de NOS weten daarbij te vertrouwen dat de volgende leveringen op tijd komen.
Het RIVM noemt het een risico om alles op te maken, maar in dit geval wel te verantwoorden, zegt de woordvoerder. "Het gaat om een kleine groep. Of het ook kan voor grotere groepen is nu niet te zeggen. Dat is een ander discussie, we kunnen daar niet op vooruitlopen."
Dit valt een beetje in dezelfde categorie als die schreeuwers die in november een complete lockdown van een maand wilden zodat je daarna alles open kon gooienquote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom is het beter om te wachten (en tot die tijd nog in de huidige lockdown te moeten blijven) als nu ingrijpen een hoop ellende voorkomt en er waarschijnlijk ook toe leidt dat je vroeger kunt versoepelen?
Dat cijfer loopt nogal wat achter. Kerstperiode. Prognose op basis van cijfers is nu rond de 0,85 en dalende.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het reproductiegetal zit al tegen de 1 aan. Daar zit echt heel weinig speling. In zekere zin is het reproductiegetal al te hoog.
Ik kan geen enkele logica ontdekken in waarom je niet het risico zou willen blijven beperken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Het is net als met lockdowns. Of je doet ze extreem in de hoop dat het kort is met reële kans van slagen, of je doet niet meer dan nodig is.
Die mutatie valt hier echt niet buiten de deur te houden. Net zoals corona eigenlijk überhaupt niet buiten een land te houden valt. Als er alleen al eentje van de mutatie rondwaart ben je al aan de beurt. Die reisstop vanuit de UK van laatst was ook alleen maar toneel.
Omdat dat geen moer uithaalt met exponentiële groei.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:44 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik kan geen enkele logica ontdekken in waarom je niet het risico zou willen blijven beperken.
R getal van de britse variant zit momenteel ruim boven de 1 in NL.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:44 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat cijfer loopt nogal wat achter. Kerstperiode. Prognose op basis van cijfers is nu rond de 0,85 en dalende.
Kan niet fout gaanquote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:44 schreef Tijn het volgende:
Blijkbaar is de vaccinatiestrategie veranderd nu de huisartsen ook voorrang krijgen. In plaats van de helft van de voorraad te reserveren voor de tweede prik, wordt deze nu direct ingezet en hoopt men genoeg geleverd te krijgen in de toekomst om alsnog de tweede prik op tijd te kunnen zetten.
Van de NOS:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)-er-niet-op-los.html
Dat weet je nooit zeker natuurlijk. Zijn nog meer factoren die een rol spelen, lente, vaccin etc.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:47 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
R getal van de britse variant zit momenteel ruim boven de 1 in NL.
Britse variant is van 1% naar 12% van het totale aantal besmettingen gegaan in een paar weken. Dat betekend dat met de huidige regels de Britse variant oneindig blijft toenemen.
Wel alleen bij die 13.000 Moderna-vaccins. Bij Pfizer is het nog hetzelfde.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:44 schreef Tijn het volgende:
Blijkbaar is de vaccinatiestrategie veranderd nu de huisartsen ook voorrang krijgen. In plaats van de helft van de voorraad te reserveren voor de tweede prik, wordt deze nu direct ingezet en hoopt men genoeg geleverd te krijgen in de toekomst om alsnog de tweede prik op tijd te kunnen zetten.
Van de NOS:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)-er-niet-op-los.html
T.o.v. de "oude" variant wel ja. Maar om daar dan een R uit te extraheren. Dat is wel iets te creatief.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:47 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Britse variant is van 1% naar 12% van het totale aantal besmettingen gegaan in een paar weken. Dat betekent dat met de huidige regels de Britse variant oneindig blijft toenemen.
Dit is dus te kort door de bocht.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:47 schreef NaturalScience het volgende:
Britse variant is van 1% naar 12% van het totale aantal besmettingen gegaan in een paar weken. Dat betekend dat met de huidige regels de Britse variant oneindig blijft toenemen.
Ja, specifiek voor de huisartsen blijkbaar. Ik vind het wel goed om te lezen dat het RIVM het belangrijk vindt om te kunnen garanderen dat de tweede prik ook tijdig gezet wordt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wel alleen bij die 13.000 Moderna-vaccins. Bij Pfizer is het nog hetzelfde.
Ja morgen is het een triljoen procent inderdaad en overmorgen zijn er 100 miljard besmettingen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:47 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Kan het exacte artikel niet meer vinden, maar daarin stond dat we moeten wachten op een beter weer en een hogere vaccinatiegraad in combinatie met mensen die de ziekte op een natuurlijke manier hebben door gemaakt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom is het beter om te wachten (en tot die tijd nog in de huidige lockdown te moeten blijven) als nu ingrijpen een hoop ellende voorkomt en er waarschijnlijk ook toe leidt dat je vroeger kunt versoepelen?
Als het totale aandeel infecties met de Britse variant toeneemt door de tijd, dan is het R getal toch boven de 1 en gewoon berekenbaar.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
T.o.v. de "oude" variant wel ja. Maar om daar dan een R uit te extraheren. Dat is wel iets te creatief.
Nee want in dec hadden we per dag 8000-10000 besmettingen en nu de helft. Stel je vond in dec 1% Britse variant uitgaande van 10.000 per dag dan is dat dus 100. Als je er nu 100 vindt bij 5000 dan zit je op 2% zonder dat het aantal in absolute zin is gestegen. En in dit fictieve voorbeeld is de R dus 0. En vergeet ook niet dat de R van de "oude" zal blijven dalen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:54 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Als het totale aandeel infecties met de Britse variant toeneemt door de tijd, dan is het R getal toch boven de 1 en gewoon berekenbaar.
Hoezo zou je daar geen R getal uit kunnen halen?
De R van de afgelopen week zit nu rond de 0,85, inderdaad, maar de vraag is wel hoeveel late meldingen daar nog gaan verschijnen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:44 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat cijfer loopt nogal wat achter. Kerstperiode. Prognose op basis van cijfers is nu rond de 0,85 en dalende.
Het lijkt me inderdaad wishful thinking om te geloven dat als we nu "keihard" ingrijpen we hier eerder vanaf zijn. We gaan pas echt op een goede manier kunnen versoepelen wanneer de vaccinaties hun werk doen, want na vervroegde versoepeling zullen de cijfers gewoon weer stijgen. Daarom voelt die avondklok ook minder nuttig, het gaat ons niks opleveren wat betreft versoepelingen in de toekomst.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit valt een beetje in dezelfde categorie als die schreeuwers die in november een complete lockdown van een maand wilden zodat je daarna alles open kon gooien
Onrealistisch vooral
Uit het OMT-advies:quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:58 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee want in dec hadden we per dag 8000-10000 besmettingen en nu de helft. Stel je vond in dec 1% Britse variant uitgaande van 10.000 per dag dan is dat dus 100. Als je er nu 100 vindt bij 5000 dan zit je op 2% zonder dat het aantal in absolute zin is gestegen. En in dit fictieve voorbeeld is de R dus 0. En vergeet ook niet dat de R van de "oude" zal blijven dalen.
Volledig conform de uitspraken van epidemiologen uit andere landen.quote:Op basis van de kiemsurveillance is inzicht in het percentage van de VK-variant van het SARS-CoV-2 virus in Nederland. Het reproductiegetal voor de ‘oude’ variant is rond 1 januari net onder de waarde van 1, en het reproductiegetal van de VK-variant is rond 31 december ongeveer 30% hoger en groter dan de waarde van 1.
Even voor de verduidelijking. 10% in kiemsurveillance wil niet automatisch zeggen dat het 10% van alle besmettingen is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik heb toch de hoop dat we zodra we de cijfers weer goed omlaag gebracht hebben na deze lockdown. Zeg <750 besmettingen per dag dat we dan een heel eind moeten komen richting de lente. Goede hoop dat het dan alleen nog maar beter wordt in combinatie met de vaccinatie.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:01 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Het lijkt me inderdaad wishful thinking om te geloven dat als we nu "keihard" ingrijpen we hier eerder vanaf zijn. We gaan pas echt op een goede manier kunnen versoepelen wanneer de vaccinaties hun werk doen, want na vervroegde versoepeling zullen de cijfers gewoon weer stijgen. Daarom voelt die avondklok ook minder nuttig, het gaat ons niks opleveren wat betreft versoepelingen in de toekomst.
volgens sommigen niet want we zijn geen eilandquote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:40 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat dus. Had makkelijk gekund, nu Engeland geen Europa meer is
Wat voor telefoon?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:30 schreef Fretwork het volgende:
En waar is dit in tegenstrijd met mijn voorbeeld? Degene waarop ik reageer komt met een stelling die wiskundig gezien niet kloppend is. Als je puur naar het % Brits kijkt terwijl het aantal waar je uit extraheert dalend is, dan kun je daar niet per definitie die conclusie aan binden die werd gedaan in het bericht waarop ik reageerde.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Uit het OMT-advies:
[..]
Volledig conform de uitspraken van epidemiologen uit andere landen.
Wel als je een representatieve steekproef neemt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Even voor de verduidelijking. 10% in kiemsurveillance wil niet automatisch zeggen dat het 10% van alle besmettingen is.
Maar dat kan dus prima, want het R getal lag rond 31 december (vanwege kerst en oud en nieuw) sowieso al hoger omdat we met groepen samen zijn gekomen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Uit het OMT-advies:
[..]
Volledig conform de uitspraken van epidemiologen uit andere landen.
Die cijfers zijn haalbaar onder één voorwaarde: het vaccineren moet keihard gaan. De lockdown alleen, inclusief avondklok en whatever, gaat ons daar nooit brengen. Als we als een gek prikken zou je in de lente makkelijk kunnen versoepelen lijkt me.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:03 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik heb toch de hoop dat we zodra we de cijfers weer goed omlaag gebracht hebben na deze lockdown. Zeg <750 besmettingen per dag dat we dan een heel eind moeten komen richting de lente. Goede hoop dat het dan alleen nog maar beter wordt in combinatie met de vaccinatie.
Meh, het is er prima vertoeven hoor, zolang China z'n kop niet om de hoek komt steken . XDquote:Op dinsdag 19 januari 2021 05:52 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Om dan te ontdekken dat Taiwan toch niet het beloofde land gaat worden waar je volgens jou eindeloos kan huggen en gamen.
Toch maar het kleine studiootje behouden in de betonstad gelegen in Hollandia.
Onder de 750? Als we een reproductiegetal hebben van zo'n 0.85 dan duurt dat nog zeker zo'n 2 maanden. 750 lijkt mij vrij ontrealistisch.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:03 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik heb toch de hoop dat we zodra we de cijfers weer goed omlaag gebracht hebben na deze lockdown. Zeg <750 besmettingen per dag dat we dan een heel eind moeten komen richting de lente. Goede hoop dat het dan alleen nog maar beter wordt in combinatie met de vaccinatie.
En alleen mensen met de Britse variant kwamen bij elkaar?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dat kan dus prima, want het R getal lag rond 31 december (vanwege kerst en oud en nieuw) sowieso al hoger omdat we met groepen samen zijn gekomen.
Nou ja, dat vaccin was er vorig jaar niet, en er was een redne dat in juli we weer met 2500 man in de ziggo dome mochten staan, sekswerkers zonder beperkingen mochten werken, en er feitelijk geen 1,5m regel meer was omdat werkelijk niemand waar dan ook er nog op lette of handhaafde (hele hordes die gezellig samen BBQ'de buiten enzo)quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:07 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Die cijfers zijn haalbaar onder één voorwaarde: het vaccineren moet keihard gaan. De lockdown alleen, inclusief avondklok en whatever, gaat ons daar nooit brengen. Als we als een gek prikken zou je in de lente makkelijk kunnen versoepelen lijkt me.
Dit gebeurd deze zomer ook weer gewoon en waarschijnlijk eerder, tevens zijn er dan al een hele hoop kwetsbaren/ouderen gevaccineerd en houden ze het BCO/testbeleid op orde.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:08 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nou ja, dat vaccin was er vorig jaar niet, en er was een redne dat in juli we weer met 2500 man in de ziggo dome mochten staan, sekswerkers zonder beperkingen mochten werken, en er feitelijk geen 1,5m regel meer was omdat werkelijk niemand waar dan ook er nog op lette of handhaafde (hele hordes die gezellig samen BBQ'de buiten enzo)
Ik hoop inderdaad dat zoiets weer gebeurt, maar de zomer is mij al te laat. We zouden in de lente al significante stappen gezet moeten hebben.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:08 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nou ja, dat vaccin was er vorig jaar niet, en er was een redne dat in juli we weer met 2500 man in de ziggo dome mochten staan, sekswerkers zonder beperkingen mochten werken, en er feitelijk geen 1,5m regel meer was omdat werkelijk niemand waar dan ook er nog op lette of handhaafde (hele hordes die gezellig samen BBQ'de buiten enzo)
eens maar dat zou ook moeten kunnen vanaf maart zeg maarquote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:11 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik hoop inderdaad dat zoiets weer gebeurt, maar de zomer is mij al te laat. We zouden in de lente al significante stappen gezet moeten hebben.
Eens. We moeten voor april alle kwestbaren en ouderen gehad hebben naar mijn idee.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:11 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik hoop inderdaad dat zoiets weer gebeurt, maar de zomer is mij al te laat. We zouden in de lente al significante stappen gezet moeten hebben.
en hoe gaan we dat bereiken in maart al ?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
eens maar dat zou ook moeten kunnen vanaf maart zeg maar
Puur mathematisch is dat geen wetmatigheid, nee. Maar om van 1% naar 12% te komen moet je wel echt een heel artificieel voorbeeld bedenken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
En waar is dit in tegenstrijd met mijn voorbeeld? Degene waarop ik reageer komt met een stelling die wiskundig gezien niet kloppend is. Als je puur naar het % Brits kijkt terwijl het aantal waar je uit extraheert dalend is, dan kun je daar niet per definitie die conclusie aan binden die werd gedaan in het bericht waarop ik reageerde.![]()
Dat zeg ik niet, maar toen lag het reproductiegetal sowieso hoger en dus voor de Britse mutatie relatief nog hoger. Inmiddels is het lager en kan de R van de britse mutatie misschien ook wel rond de 1 of op 1 liggen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En alleen mensen met de Britse variant kwamen bij elkaar?
Dat kan, maar dat zou betekenen dat de 'wilde' variant momenteel rond de 0,7 zou moeten liggen. Die kans acht ik (bij benadering) 0,0.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:14 schreef Anton91 het volgende:
Inmiddels is het lager en kan de R van de britse mutatie misschien ook wel rond de 1 of op 1 liggen.
Dat kloptquote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Puur mathematisch is dat geen wetmatigheid, nee. Maar om van 1% naar 12% te komen moet je wel echt een heel artificieel voorbeeld bedenken.
Een miljoen per week? Klinkt nog ver weg als we er nu 15k per week doen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:15 schreef aartstyle het volgende:
Als we echt rond 10 februari dat oxford vaccin hier hebben dan zouden we aldus Hugo toch een miljoen mensen per week kunnen inenten. Dan moet je idd een heel eind kunnen komen voor 1 april ook al moeten de mensen 2 keer een inenting krijgen.
Maar 'we' doen geen 15k per week en überhaupt is de vaccinatiesnelheid van nu beperkt door de aanwezige vaccins.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Een miljoen per week? Klinkt nog ver weg als we er nu 15k per week doen.
Wat staat er voor komende weken op de planning?
Oxford levert niet gelijk miljoenen vaccins helaas.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:15 schreef aartstyle het volgende:
Als we echt rond 10 februari dat oxford vaccin hier hebben dan zouden we aldus Hugo toch een miljoen mensen per week kunnen inenten. Dan moet je idd een heel eind kunnen komen voor 1 april ook al moeten de mensen 2 keer een inenting krijgen.
Waarom opschalen als er nauwelijks beschikbaarheid is? Ik neem aan dat we naar veel meer locaties gaan dan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
niet volledig uiteraard maar verwacht wel dat de meest kwetsbaren dan al een prik gehad hebben en er versoepelingen mogelijk zijnquote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en hoe gaan we dat bereiken in maart al ?![]()
niet met het huidige beleid
Uiteraard mits er voldoende vaccins aanwezig zijn:quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat staat er voor komende weken op de planning?
Dan snap ik niet dat andere Europese landen naar rato al verder zijn aangezien alles naar rato wordt verdeeld en de aanwezige hoeveelheden hier dan een limiterende factor zouden zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar 'we' doen geen 15k per week en überhaupt is de vaccinatiesnelheid van nu beperkt door de aanwezige vaccins.
De meeste kwetsbaren zijn vanaf half februari aan de beurt en krijgen in maart/april de 2de prik.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet volledig uiteraard maar verwacht wel dat de meest kwetsbaren dan al een prik gehad hebben en er versoepelingen mogelijk zijn
Heb je daar berichten over gelezen? Want volgens mij zouden ze best een grote initiële levering doen. Zeker als we maar 1.5 maand ongeveer hebben en vooralsnog 4.5 miljoen doses gepland staan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Oxford levert niet gelijk miljoenen vaccins helaas.
Maar het kan dus wel.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:38 schreef OProg het volgende:
[..]
Het is best handig om een premier te hebben die best wel wat dubieuze dingen heeft gedaan en een issue heeft met populariteit die op deze manier alles er aan heeft gedaan om het met het vaccinatieprogramma weer recht wil trekken.
Al helemaal als ze gewoon buiten alles om met een enorme pot geld op kunnen gaan kopen.
Andere landen prikken alvast een eerste prik zonder de tweede in huis te hebben, dat scheelt in eerste instantie een factor 2 in wat er mogelijk is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:22 schreef galantis het volgende:
[..]
Dan snap ik niet dat andere Europese landen naar rato al verder zijn aangezien alles naar rato wordt verdeeld en de aanwezige hoeveelheden hier dan een limiterende factor zouden zijn.
Op zich zijn er voor alle vaccins die Nederland geleverd heeft gekregen al wel afspraken gemaakt over wie ze wanneer krijgt ingespoten. Maar omdat veel van die afspraken voor de komende weken zijn gepland, tellen ze nu nog niet mee als inenting natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:22 schreef galantis het volgende:
[..]
Dan snap ik niet dat andere Europese landen naar rato al verder zijn aangezien alles naar rato wordt verdeeld en de aanwezige hoeveelheden hier dan een limiterende factor zouden zijn.
Garantie is nooit gegarandeerd. Met een continue stroom aan vaccins kan je wel eerder afspraken inplannen. In het ergste geval moet je afspraken 1 of 2 weken uitstellen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, specifiek voor de huisartsen blijkbaar. Ik vind het wel goed om te lezen dat het RIVM het belangrijk vindt om te kunnen garanderen dat de tweede prik ook tijdig gezet wordt.
Ik vind het wel lastig om op dit moment over versoepelingen te spreken, dat is juist hetgene dat de discussie hier telkens zo laat ontsporen. Dit is wat er telkens voorbij komt:quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet volledig uiteraard maar verwacht wel dat de meest kwetsbaren dan al een prik gehad hebben en er versoepelingen mogelijk zijn
die 1 miljoen per week gaan we voorlopig echt nog niet halen hoor, ook al worden er in februari miljoenen vaccins geleverd.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:32 schreef aartstyle het volgende:
Maar laat het aub niet zo zijn dat we dadelijk wel miljoenen vaccins tegelijk binnen krijgen maar dat we "slechts" een miljoen vaccinaties per week kunnen zetten wegens capaciteits gebrek. Natuurlijk is een miljoen per week best veel, maar toch zou er dan meer mogelijk moeten zijn. Ik weet van ziekenhuizen en defensie dat ze hun hulp bij diverse instanties hebben aangeboden om te helpen. Defensie bij de logistieke problemen en de ziekenhuizen bij de inentingen zelf. Mocht hier geen gebruik van worden gemaakt en er dus toch een beperking is van een miljoen per week dan blijft het een faalactie wat mij betreft.
Dat hoop ik inderdaad ook, als we in Q2 geleverd krijgen wat in de plannen staan (zonder Curevac mee te rekenen) dan zullen we meer dan 1 miljoen vaccins per week moeten zetten. We zouden dan genoeg hebben voor zo'n 1.2 miljoen per week.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:32 schreef aartstyle het volgende:
Maar laat het aub niet zo zijn dat we dadelijk wel miljoenen vaccins tegelijk binnen krijgen maar dat we "slechts" een miljoen vaccinaties per week kunnen zetten wegens capaciteits gebrek. Natuurlijk is een miljoen per week best veel, maar toch zou er dan meer mogelijk moeten zijn. Ik weet van ziekenhuizen en defensie dat ze hun hulp bij diverse instanties hebben aangeboden om te helpen. Defensie bij de logistieke problemen en de ziekenhuizen bij de inentingen zelf. Mocht hier geen gebruik van worden gemaakt en er dus toch een beperking is van een miljoen per week dan blijft het een faalactie wat mij betreft.
Nou als we tegen die tijd nog ongeveer 10 miljoen mensen moeten prikken, dan zou ik met een miljoen per week toch wel tevreden zijn...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:32 schreef aartstyle het volgende:
Dat zou echt heel slecht zijn. Meen ik serieus. Zeker als we het hebben over de "normale" mensen die makkelijk naar een locatie kunnen reizen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die 1 miljoen per week gaan we voorlopig echt nog niet halen hoor, ook al worden er in februari miljoenen vaccins geleverd.
10 miljoen x2 is al 20 weken. Dan zitten we al half augustus ongeveer. Stel je doet er 4 miljoen per week....... Ben je in een maand klaar.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:35 schreef 297534 het volgende:
[..]
Nou als we tegen die tijd nog ongeveer 10 miljoen mensen moeten prikken, dan zou ik met een miljoen per week toch wel tevreden zijn...
Dat is dus precies wat in mijn hoofd conflicteert met 'alle hens aan dek' bij de maatregelen. Vaccineren is de manier om hieruit te komen en de impact te verminderen, alle andere maatregelen helpen tijdelijk en een beetje. De maatregel die echt verlichting geeft is vaccineren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die 1 miljoen per week gaan we voorlopig echt nog niet halen hoor, ook al worden er in februari miljoenen vaccins geleverd.
Ik vermoed tegen juni dat we weer daar zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:11 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik denk dat het merendeel op welk moment dan ook naar de vaccinatie locatie zou reizen als die prik maar komt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:36 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat zou echt heel slecht zijn. Meen ik serieus. Zeker als we het hebben over de "normale" mensen die makkelijk naar een locatie kunnen reizen.
Dat is denk ik niet realistisch. Aanbod en capaciteit zal er voor zorgen dat we pas in de periode Juli - September zo'n beetje alles op orde hebben denk ik.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:37 schreef aartstyle het volgende:
[..]
10 miljoen x2 is al 20 weken. Dan zitten we al half augustus ongeveer. Stel je doet er 4 miljoen per week....... Ben je in een maand klaar.
Elke week die we vertragen kost al miljarden. Reken maar uit.
Vermoed ik ook.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dit gebeurd deze zomer ook weer gewoon en waarschijnlijk eerder, tevens zijn er dan al een hele hoop kwetsbaren/ouderen gevaccineerd en houden ze het BCO/testbeleid op orde.
Ja ok, snap ik. Maar een miljoen per week lijkt mij al behoorlijk veel. En ik weet ook niet hoeveel er nog moeten tegen die tijd. Bovendien doet die eerste prik ook al wel zijn werk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:37 schreef aartstyle het volgende:
[..]
10 miljoen x2 is al 20 weken. Dan zitten we al half augustus ongeveer. Stel je doet er 4 miljoen per week....... Ben je in een maand klaar.
Elke week die we vertragen kost al miljarden. Reken maar uit.
De besmettingen dalen nu, de R daaltquote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het wel lastig om op dit moment over versoepelingen te spreken, dat is juist hetgene dat de discussie hier telkens zo laat ontsporen. Dit is wat er telkens voorbij komt:
Persoon A: Ja, ik ben geen voorstander van een avondklok
Persoon B: Ja? Maar als je versoepelt overstromen de ziekenhuizen
Ik ben geen fan van de maatregel 'avondklok', ook omdat er lang niet duidelijk is wat het effect daadwerkelijk is en omdat er op de andere maatregelen al niet gehandhaaft wordt. Dat is wat 't voor mij moeilijk maakt.
Ik begrijp niet waarom het wenselijker is (en daadwerkelijk helpt) om mensen vanaf 8 uur 's avonds te verplichten thuis te zijn dan dat het is om samenscholingen op te breken (wat met de huidige regels al kan), inkomende reizen vanuit risicolanden te beperken indien het om toerisme gaat en de andere maatregelen strakker gaat handhaven.
Voor mij is dat waarom ik moeite met een avondklok heb. Is dit daadwerkelijk de laatste stap die genomen kan worden? Zijn er echt geen andere opties meer? Daar komt voor mij bij dat Kuipers gisteren al aan 't pushen was op nog meer maatregelen.
Ik twijfel echt niet aan het advies vanuit het OMT, maar het wordt belicht vanuit één kant, virusverspreiding. Wat zijn de negatieve gevolgen van een avondklok en zijn die in proportie met de voordelen die het oplevert?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |