abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:20:07 #1
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197502048

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Antifa
pi_197502058
Maar kom op mensen, letterlijk iedere(!) ook maar enigszins relevante expert, in binnen- én buitenland, waarschuwt voor de aankomende situatie. Dus ook de experts die in het verleden terughoudend waren in al te stringente maatregelen, altijd keken naar proportionaliteit etc.

In heel Europa is men het erover eens dat er een stapje bij moet. Landen als het VK en Portugal lopen over van ziekenhuisopnames. En dan gaan we hier een discussie voeren over de vraag of een avondklok niet "te gevoelig" ligt, omdat het geassocieerd wordt met een tijd toen 95% van Nederland niet eens geboren was?

En zie ook de tegenstrijdigheid:
1. Een avondklok heeft geen zin, want niemand is op straat
2. Een avondklok is te ingrijpend

Hoe kan het te ingrijpend zijn als er blijkbaar niemand op straat is?

Laat staan het gelul van 'maar wanneer moet ik mijn boodschappen dan doen?'
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:20:53 #3
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197502061
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dit moeten mensen zijn met onderliggend lijden.
Ik heb zelf Corona gehad en wat ik zo om me heen zie herstellen gezonde mensen net zo snel als bij een heftige griep. Na een week of twee ben je echt weer de oude. Alleen geur en smaak waren nog weken minder.
Niet altijd hoor, in mijn omgeving 2 mensen gezien die gewoon gezond waren die wel heel ziek werden.
Laten we hopen dat dat redelijke uitzonderingen waren...
pi_197502086
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:20 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar kom op mensen, letterlijk iedere(!) ook maar enigszins relevante expert, in binnen- én buitenland, waarschuwt voor de aankomende situatie. Dus ook de experts die in het verleden terughoudend waren in al te stringente maatregelen, altijd keken naar proportionaliteit etc.

In heel Europa is men het erover eens dat er een stapje bij moet. Landen als het VK en Portugal lopen over van ziekenhuisopnames. En dan gaan we hier een discussie voeren over de vraag of een avondklok niet "te gevoelig" ligt, omdat het geassocieerd wordt met een tijd toen 95% van Nederland niet eens geboren was?

Hoe is iets niet ingrijpend als het direct je vrijheid beinvloed?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_197502089
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:17 schreef Scrummie het volgende: [..] Uit november: [..] Die zijn zo goed als allemaal niet in de media verschenen.
Dat zijn er dus elke maand 120, of 4 per dag. Dat is inderdaad niet nieuwswaardig, tenzij zij andere criteria aan de definitie mutatie verbinden.
blablablabla
pi_197502100
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:14 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Vanmorgen ook weer voorpagina kop op de NOS over jonge 20ers en 30ers die maanden na de covid besmetting nog steeds aan het revalideren zijn en maar niet herstellen.

Nogmaals, ik ontken niet dat dit soort gevallen bestaan en het is super klote voor deze mensen. Maar het gaat (zeer waarschijnlijk) om een minimaal percentage dat dit zo ervaart. Waarom dan zo'n mega nieuws-kop weer erover?

Ja, want het verkoopt. Inderdaad.
Betreffende kop:
Nog ziek na eerste golf: 'Fragiele balans tussen herstellen en terugval voorkomen'

Maar verder is het de media die sensatie zoekt :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197502103
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:22 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Hoe is iets niet ingrijpend als het direct je vrijheid beinvloed?
Het leven bestaat uit een aaneenschakeling van vrijheidsbeperkende maatregelen. Dat is een maatschappij. En zeker een maatschappij waar een potentieel dodelijk virus rondwaart.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 11:24:02 #8
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197502115
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:20 schreef Momo het volgende:

[..]

Niet altijd hoor, in mijn omgeving 2 mensen gezien die gewoon gezond waren die wel heel ziek werden.
In het artikel werd ook benadrukt dat dit allemaal gezonde sportieve mensen waren etc ja....

Dus wederom, ik ontken niet dat dit soort gevallen voorkomen. Maar ik durf wel te beweren (zonder met exacte percentages te smijten, want die heb ik niet) dat dit in absolute aantallen echtwel uitzonderingen zijn en dus een zeer klein deel van het totaal.

- Mogen die mensen dan hun stem niet laten horen? Nee, tuurlijk mag dat en mag het benoemd worden.

- Moet dat echter volop in een voorpagina kop van het landelijke nieuws? Mwah...
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:24:11 #9
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_197502119
quote:

Hoewel ik het eens ben, moet ik wel zeggen dat zolang "ze" weigeren om echt hard in te grijpen en te straffen, de viruswappies en notoire overtreders gewoon lekker hun gang blijven gaan.

Direct oppakken en jaar de bak in. Dat zet zoden aan de dijk! Niet halfslachtig een boete of waarschuwing ( _O- ) geven :{ :X
pi_197502130
quote:

Niet alle bezwaren zijn gelinkt aan de 2e Wereldoorlog. Ik ben er vooral op tegen omdat het gewenste doel nu ook al te behalen zou zijn (grotendeels sowieso) als ze de al bestaande maatregelen zouden handhaven. Groepsvorming mag nu ook al niet. Je mag nu ook al niet met meer dan twee personen over straat. Handhaaf dat dan gewoon. Avondklok is in dit land gewoon een nieuwe symboolmaatregel.
pi_197502131
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:24 schreef RedFever007 het volgende:
Hoewel ik het eens ben, moet ik wel zeggen dat zolang "ze" weigeren om echt hard in te grijpen en te straffen, de viruswappies en notoire overtreders gewoon lekker hun gang blijven gaan.
Tja, als dat toch praktisch zou kunnen.
pi_197502140
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat zijn er dus elke maand 120, of 4 per dag. Dat is inderdaad niet nieuwswaardig, tenzij zij andere criteria aan de definitie mutatie verbinden.
Ja precies. Dus wat betreft deze Duitse variant; uiteraard nieuwsgierig wat er uit gaat komen qua onderzoek wat ze nu gaan doen, maar vooralsnog is het wel erg typisch dat sinds die Britse variant er is, andere varianten ook ineens het nieuws halen.
pi_197502144
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

De spelregels zijn veranderd om niet te hoeven korten, de rekening schuiven we gewoon door:

De pensioenfondsen zitten al jaren in zwaar weer. De lage rente en de coronacrisis hebben het voor veel fondsen moeilijk gemaakt de financiën op peil te houden. Minister Koolmees van Sociale Zaken maakt daarom een uitzondering, kondigde hij al aan: de dekkingsgraad moest op 31 december 2020 90 procent zijn, in plaats van 100 procent. Daar voldoet ABP dus aan.

https://nos.nl/artikel/23(...)aan-niet-korten.html
Maar dat komt niet door Corona.
Dat is vooral door jarenlange lage rente.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197502148
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik ben er vooral op tegen omdat het gewenste doel nu ook al te behalen zou zijn (grotendeels sowieso) als ze de al bestaande maatregelen zouden handhaven.
Nou, vrijwel iedere expert is het daarmee oneens, maar oké.

Ja, als (vrijwel) iedereen zich aan de regels zou houden klopt het. Maar dan geef ik weer de burger de schuld en dat mag geloof ik niet.
pi_197502152
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:20 schreef Momo het volgende:

[..]

Gozer die ik ken is topsporter, traint voor de OS (roeien) hij heeft nog steeds last in de zin dat zijn vermogen achter blijft ten opzichte van de rest. Dat blijkt ook gewoon uit testen die hij doet.
blablablabla
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:26:14 #16
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197502157
quote:

Ik zie het vooral gebeuren dat als ze het hier wel wat laten vieren of gewoon doorgaan en die UK variant (of welke dan ook ) gaat helemaal los hier dat je krijgt van "wat een sukkels, ze konden dat toch bekijken bij al die andere landen!"
Beetje hetzelfde als het commentaar op het begin van Corona en het idee van dat hier allemaal niet zo erg zou worden.
Nu willen ze voorzichtig gaan doen evt en dan is het ook niet goed.
pi_197502161
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:25 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja precies. Dus wat betreft deze Duitse variant; uiteraard nieuwsgierig wat er uit gaat komen qua onderzoek wat ze nu gaan doen, maar vooralsnog is het wel erg typisch dat sinds die Britse variant er is, andere varianten ook ineens het nieuws halen.
Toch alleen de variant die voor een significante wijziging in het ziektebeeld zorgen?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 11:26:59 #18
5428 crew  miss_sly
pi_197502168
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:24 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

In het artikel werd ook benadrukt dat dit allemaal gezonde sportieve mensen waren etc ja....

Dus wederom, ik ontken niet dat dit soort gevallen voorkomen. Maar ik durf wel te beweren (zonder met exacte percentages te smijten, want die heb ik niet) dat dit in absolute aantallen echtwel uitzonderingen zijn en dus een zeer klein deel van het totaal.

- Mogen die mensen dan hun stem niet laten horen? Nee, tuurlijk mag dat en mag het benoemd worden.

- Moet dat echter volop in een voorpagina kop van het landelijke nieuws? Mwah...
Ik denk dat een enkele keer daar een artikel aan wijden wel degelijk prima is. Het is niet dat al tien maanden dagelijks dergelijke artikelen worden geplaatst. Het is al maanden stil rondom deze groep, dus helemaal niet verkeerd om daar weer eens aandacht aan te schenken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:27:04 #19
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_197502170
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:25 schreef Elan het volgende:

[..]

Gozer die ik ken is topsporter, traint voor de OS (roeien) hij heeft nog steeds last in de zin dat zijn vermogen achter blijft ten opzichte van de rest. Dat blijkt ook gewoon uit testen die hij doet.
voor velen zijn dit aanstellers en moet ALLES OPEN!!!!! :|W
pi_197502177
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik zie het vooral gebeuren dat als ze het hier wel wat laten vieren of gewoon doorgaan en die UK variant (of welke dan ook ) gaat helemaal los hier dat je krijgt van "wat een sukkels, ze konden dat toch bekijken bij al die andere landen!"
Beetje hetzelfde als het commentaar op het begin van Corona en het idee van dat hier allemaal niet zo erg zou worden.
Nu willen ze voorzichtig gaan doen evt en dan is het ook niet goed.
Dit idd. Lijkt de oppositie wel. Altijd tegen het beleid en als ze dan ongelijk blijken te hebben hoor je ze er niet meer over.
pi_197502182
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:26 schreef Wantie het volgende:

[..]

Toch alleen de variant die voor een significante wijziging in het ziektebeeld zorgen?
Ja normaal wel, maar deze Duitse variant moeten ze überhaupt nog onderzoeken wat het precies doet etc.

quote:
In hoeverre de nieuwe Duitse mutatie besmettelijker of gevaarlijker is dan de al bekende varianten, wordt nu in Berlijn onderzocht. Naar verwachting is daar de komende dagen meer duidelijkheid over.
pi_197502183
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het leven bestaat uit een aaneenschakeling van vrijheidsbeperkende maatregelen. Dat is een maatschappij. En zeker een maatschappij waar een potentieel dodelijk virus rondwaart.
Zo kan je letterlijk iedere maatregel goedpraten en tegelijk het begrip vrijheid afbreken. Ik bedoel, zonder verder oordeel over een avondklok, je kunt onmogelijk ontkennen dat het principe vrijheidsbeperkend is.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:27:41 #23
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197502184
quote:

Als het echt zo terror wordt en er stappen bij moeten dan gaat een avondklok niks bijdragen. Dan gaat de boel gewoon alsnog naar de knoppen maar dan terwijl we in de avond thuis zitten.

Althans, sommigen van ons, want een groot deel heeft een uitzondering of schikt aan de regels want er wordt niet gehandhaafd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:27:54 #24
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197502186
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:17 schreef VoMy het volgende:

[..]

Kijk gewoon eens in de spiegel joh. Je zegt eerst tot 3x toe dat het allemaal megatraag gaat, als dikke stront, maar bij navraag blijk je niet eens bereid om ook maar 1 minuut achtergrondinformatie zelf op te zoeken.

Allemaal details, informatie, nuance in invalshoeken aangaande het vaccineren worden hier overigens bij voortduring geplaatst door tal van users, waaronder ikzelf, maar als jij hier enkel komt om met oogkleppen op af te geven op het Nederlandse vaccinatieprogramma, dan ga je dat inderdaad niet mee krijgen, en dan moet je nadat je even lekker hebt kunnen schelden inderdaad navraag doen en oNdErBoUwIng eisen.
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. Ik lees overal dat Nederland op alle mogelijke manieren achterloopt met vaccineren. Kijk onder andere hier eens: https://www.volkskrant.nl(...)op-een-rij~b7109a05/

Maar blijkbaar heb ik dan oogkleppen op? En blijkbaar mag ik niet om onderbouwing vragen als jij iets beweert? Jij bent de alwetende hier of zo?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_197502192
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:24 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

En je kunt echt niet bedenken dat juist uitzonderingen nieuwswaardig zijn?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')