Dat zeg ik niet. Alleen de media heeft wel baat bij veel sensatie/paniek. Dat verkoopt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja de media heeft deze pandemie bedacht, ik dacht dat je dat al wel wist.
Ik heb dat ook ergens gelezen, maar de vraag is wel of dat klopt. Het zou wel logisch zijn als het zo was. Er zijn ook wel wetenschappers die zeggen dat de andere coronavirussen (verkoudheidsvirussen) begonnen zijn als pandemie en daarna steeds besmettelijker en minder schadelijk geworden zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Oxford meldde het gister over de besmettelijkheid.
en in 2 nederlandse verpleeghuizen waar het rondging dat de mensen er minder ziek van werden ( dus niet wetenschappelijk maar in de praktijk )
Haha, de corona bingo.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:09 schreef Da_Sandman het volgende:
Duitse variant, die had ik nog niet!
Ik mis nu alleen de Angolese en de Pakistaanse nog voor een volle kaart.
Ik vrees van niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:11 schreef Sfancta het volgende:
Het lijkt alsof de avondklok ideeën langzaam wegebben.
Net zoals ze er baat bij hebben te doen alsof we met het invoeren van een avondklok terug naar oorlogstijden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:11 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Alleen de media heeft wel baat bij veel sensatie/paniek. Dat verkoopt.
Nee, ik ben geen expert qua vaccineren. Dat is niemand hier. Ik vraag om onderbouwing van jouw stelling, maar je komt alleen maar trollen met je badinerende toon.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Volgens jou.
Maar verder heb je dus geen idee hoe het werkt met vaccineren, noch de capaciteiten om dit helemaal zelfstandig als een volwassene even op te zoeken. En maar schelden, en maar boos doen.
Vanmorgen ook weer voorpagina kop op de NOS over jonge 20ers en 30ers die maanden na de covid besmetting nog steeds aan het revalideren zijn en maar niet herstellen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:11 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Alleen de media heeft wel baat bij veel sensatie/paniek. Dat verkoopt.
Ik meen ergens te hebben gelezen toch echt minder ziek.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Uhh, 30% is een ramp. Als dit een paar maanden eerder was gebeurd (en we nog niet begonnen waren met vaccineren) hadden we één grote catastrofe gehad in Europa.
En mensen worden er niet zieker van, dat is niet hetzelfde als dat ze er minder ziek van worden.
Dat we er minder ziek van worden zie ik nergens terug.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
uiteindelijk blijkt de britse variant helemaal niet zo slecht te zijn......30% besmettelijker maar mensen worden wel een stuk minder ziek en tevens werken de huidige vaccins nog gewoon.
Ik zou als oppositiepartij alleen maar steun willen geven als je tijdens het vooroverleg mee aan tafel mag zitten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik vrees van niet.
Maar zeker als de cijfers vandaag wederom dalen hoop ik dat de oppositiepartijen die nu steun willen geven in lieu of D66 zich nog eens héél hard achter de oren gaan krabben.
Precies. En dat slaat gewoon nergens op. Is gewoon bang maken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vanmorgen ook weer voorpagina kop op de NOS over jonge 20ers en 30ers die maanden na de covid besmetting nog steeds aan het revalideren zijn en maar niet herstellen.
Nogmaals, ik ontken niet dat dit soort gevallen bestaan en het is super klote voor deze mensen. Maar het gaat (zeer waarschijnlijk) om een minimaal percentage dat dit zo ervaart. Waarom dan zo'n mega nieuws-kop weer erover?
Ja, want het verkoopt. Inderdaad.
Denk dat de totale cijfers in Nederland niet eens belangrijk zijn. Het gaat om het aantal besmettingen met de UK variant in nederland en de cijfers uit Engeland zelf (zowel zkhs opnames, besmettingen en hoe erg het ziekteverloop is). Kortom een compleet beeld van de UK variant.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik vrees van niet.
Maar zeker als de cijfers vandaag wederom dalen hoop ik dat de oppositiepartijen die nu steun willen geven in lieu of D66 zich nog eens héél hard achter de oren gaan krabben.
Dat zou goed kunnen. Al weet ik niet of er daadwerkelijk 'zoveel' mutaties in omloop zijn dat het geen nieuws mag heten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer ligt aan 'oh die Britse mutatie is gevaarlijker dus is elke nieuwe variant ineens nieuws' ipv dat het ook daadwerkelijk nieuws is. Want zoals je zelf al zegt; er zijn al zoveel mutaties die geen nieuws waren. Tot de Britse variant het nieuws haalde.
Dit moeten mensen zijn met onderliggend lijden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vanmorgen ook weer voorpagina kop op de NOS over jonge 20ers en 30ers die maanden na de covid besmetting nog steeds aan het revalideren zijn en maar niet herstellen.
Nogmaals, ik ontken niet dat dit soort gevallen bestaan en het is super klote voor deze mensen. Maar het gaat (zeer waarschijnlijk) om een minimaal percentage dat dit zo ervaart. Waarom dan zo'n mega nieuws-kop weer erover?
Dat die verpleeghuizen ook tijdens de eerste golf uitbraken hadden roept wel vragen op. Ik had de indruk dat men er toen zelden in slaagde om een uitbraak in een verpleeghuis onder controle te houden. Waren de huidige besmette bewoners toen niet aanwezig, raakten ze toen niet besmet, hadden ze misschien een zeer milde besmetting, die hen enige immuniteit heeft opgeleverd?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Oxford meldde het gister over de besmettelijkheid.
en in 2 nederlandse verpleeghuizen waar het rondging dat de mensen er minder ziek van werden ( dus niet wetenschappelijk maar in de praktijk )
Te makkelijk cliché. Sterker nog, in deze tijd waarin iedereen behoefte heeft aan positief nieuws denk ik zelfs dat positief nieuws beter verkoopt. Maar dan moet het er wel zijn. Een Britse mutant die 'slechts' 30% besmettelijker is dan de originele variant is dat natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:11 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Kijk gewoon eens in de spiegel joh. Je zegt eerst tot 3x toe dat het allemaal megatraag gaat, als dikke stront, maar bij navraag blijk je niet eens bereid om ook maar 1 minuut achtergrondinformatie zelf op te zoeken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:13 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Nee, ik ben geen expert qua vaccineren. Dat is niemand hier. Ik vraag om onderbouwing van jouw stelling, maar je komt alleen maar trollen met je badinerende toon.
Uit november:quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen. Al weet ik niet of er daadwerkelijk 'zoveel' mutaties in omloop zijn dat het geen nieuws mag heten.
Die zijn zo goed als allemaal niet in de media verschenen.quote:Er zijn tot nu toe, aldus Van Dorp e.a., 12.706 mutaties geïdentificeerd van SARS-CoV-2. 398 van die mutaties hebben zich herhaaldelijk en onafhankelijk van elkaar voorgedaan.
Ik heb soms het idee dat die verhalen uitvergroot worden om ervoor te zorgen dat meer jongeren het virus serieus gaan nemen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit is een van de verpleeghuizen in NL:quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat we er minder ziek van worden zie ik nergens terug.
Waar baseer je dat op?
Ik stem voor.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:17 schreef Caland het volgende:
Kunnen we het niet gewoon nieuwe variant van het Chinese virus blijven noemen?
Oh en een Tilburgse. Niet de beste, wel de gekste. En voor niemand bangquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:12 schreef Simmertje het volgende:
Ik wil een Amsterdamse variant, arrogant en de beste variant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |