abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 11:06:30 #256
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197501816
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:05 schreef Predator40 het volgende:

[..]

uiteindelijk blijkt de britse variant helemaal niet zo slecht te zijn......30% besmettelijker maar mensen worden wel een stuk minder ziek.
Is dat al bewezen ja? (ik houd het ook allemaal niet meer bij op een gegeven moment 8)7 )
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:06:33 #257
14505 OProg
A Life in Music
pi_197501818
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Gezellig.
Die virussen muteren bij elke besmetting. Wat moet er eigenlijk gebeuren om echt te kunnen spreken over een nieuwe variant. Is het dan een bepaald aantal mutaties op een specifiek gebied of zijn er echt concrete eigenschappen die een bepaalde verandering doorgemaakt hebben? :?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:07:42 #258
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197501838
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:58 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, het viel mij ook wat tegen. Had 't nog niet gelezen voor ik je het linkje stuurde :D

Al met al komt het erop neer dat ze het niet echt weten want altijd in combi met andere maatregelen. Je hoort wel vaak Antwerpen terugkomen als voorbeeld waar het heeft gewerkt, maar ik weet niet of dat dan ook met meer maatregelen is geweest. Lijkt me wel.

Hier meer informatie daarover: https://eenvandaag.avrotr(...)-was-het-een-succes/ (maar ook niet zelf gezien).
Dat was tijdens de zomer, toen de cafés en restaurants open waren (en dat lijken in het filmpje ook de grootste tegenstanders geweest te zijn). Die situatie lijkt me niet echt vergelijkbaar.
are we infinite or am I alone
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:07:55 #259
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197501844
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:02 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik denk dat een avondklok uitgevoerd als een defacto visitieverbod wel effectief is - mits redelijk gehandhaafd en nageleefd.
Maar dat komt ook omdat ik sinds een paar weken op het stokpaardje zit dat iedereen in arren moede maar bij mensen op bezoek gaat omdat al het losse vermaak potdicht zit en onmogelijk is geworden, wat dus precies besmettingen die in de stad voorkomen worden in de thuissituatie in de hand werken.
Maar mensen hebben de natuurlijke behoefte om hun sociale contacten te onderhouden. Je zal zien dat de weekenden drukker gaan worden qua verkeer als je de avondklok invoert.

Plus andere onwenselijke neveneffecten zoals het sterk verkrappen van de bandbreedte waarin je bijvoorbeeld boodschappen kunt doen na je werk.

En het feit dat er nu al niet gehandhaafd wordt en ik dat niet zie veranderen, waardoor wederom vooral mensen geraakt worden die toch al hun best doen om besmetting zoveel mogelijk te voorkomen.

Brengt mij tot de eindconclusie dat er veel, véél te weinig te behalen valt met een avondklok om het opsluiten van mensen in hun eigen huis, ze te verbieden naar buiten te gaan, te verantwoorden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197501845
Begint allemaal op ernstig overdrijven / paniekzaaien van de media te worden. Elke variant zo uitvergroten, mensen lekker bang maken.
pi_197501849
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waar heb ik gezegd dat ik niet meedoe?

Je begrijpt prima wat ik bedoel, maar ik heb ‘t idee dat je het met opzet uit proportie trekt omdat het makkelijker is voor je eigen argument.

Nog maar een keer, om die twijfel helemaal weg te nemen. Als die avondklok er komt komt ie er. Ik zal er niet blij mee zijn en zal me ertegen uit blijven spreken. Dat betekent niet dat ik me er niet aan zal houden.

Er wordt heel veel gevraagd van mensen, naar mijn mening teveel. Een maand studeren op de documenten van AstraZeneca terwijl het water aan de lippen staat is ronduit belachelijk, dat moet sneller kunnen. Geld is niet het probleem, mankracht ook niet.
17000 pagina's volgens mij, en ze hadden ze al een rolling review lopen.
vergis je niet hoeveel werk het is en volgens mij moesten er ook nog bepaalde vertalingen gaan komen voor de europese landen ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197501857
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:06 schreef OProg het volgende:

[..]

Die virussen muteren bij elke besmetting. Wat moet er eigenlijk gebeuren om echt te kunnen spreken over een nieuwe variant. Is het dan een bepaald aantal mutaties op een specifiek gebied of zijn er echt concrete eigenschappen die een bepaalde verandering doorgemaakt hebben? :?
Ik denk dat het meer ligt aan 'oh die Britse mutatie is gevaarlijker dus is elke nieuwe variant ineens nieuws' ipv dat het ook daadwerkelijk nieuws is. Want zoals je zelf al zegt; er zijn al zoveel mutaties die geen nieuws waren. Tot de Britse variant het nieuws haalde.
pi_197501863
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vind ik een nogal vreemde uitspraak van iemand die tot een paar maanden terug nog op het standpunt stond dat de vaccinontwikkeling te snel ging.
Goed argument, kun je het nu ook inhoudelijk proberen?
pi_197501865
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat verwacht ik ook wel, zou fijn zijn als dat Oxford vaccin snel goedgekeurd wordt, je ziet dat het VK daar toch wel veel "priksnelheid" uithaalt
nog maar 10 dagen, en als het goed is 8 feb doses in NL.
pi_197501872
Duitse variant, die had ik nog niet!

Ik mis nu alleen de Angolese en de Pakistaanse nog voor een volle kaart.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:09:26 #266
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197501873
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:03 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, je stelt helemaal geen normale vraag. Je poneert eerst de stelling dat het allemaal niet uitmaakt want Nederland is toch traag, vervolgens herhaal je dat nog een keer in andere woorden, en vervolgens ga je opeens navragen hoe de details eigenlijk zijn want dat kun je allemaal niet vinden, en zoveel kijk heb je er natuurlijk niet op.

Ergo, alles wat je eerst zei was gebaseerd op helemaal niets en had je dus net zo goed niet kunnen zeggen, want zoals je zelf zegt heb je helemaal niet door wat en hoe voor wat betreft het vaccineren.
Volgens mij is het een feit dat Nederland qua vaccineren nogal achter de feiten aanloopt. Jij zegt dat het niet waar is dat we vaccins laten liggen. Dus vraag ik om cijfers. Maar in plaats van een mooie onderbouwing kom je met dit gezever.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_197501878
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:08 schreef Predator40 het volgende:

[..]

17000 pagina's volgens mij, en ze hadden ze al een rolling review lopen.
vergis je niet hoeveel werk het is en volgens mij moesten er ook nog bepaalde vertalingen gaan komen voor de europese landen ?
17000 pagina’s met 100 mensen is 170 pagina’s de man. Dat duurt een dag of 2/3..
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:10:04 #268
14505 OProg
A Life in Music
pi_197501881
quote:

[..]

uiteindelijk blijkt de britse variant helemaal niet zo slecht te zijn......30% besmettelijker maar mensen worden wel een stuk minder ziek en tevens werken de huidige vaccins nog gewoon.
Klopt. Een besmettelijkere variant hoeft niet direct heel slecht nieuws te zijn.

Het issue is vooral dat het kan gebeuren dat je in plaats van 1000 besmettingen en daaruit 25 IC opnames dan ineens 2000 besmettingen en 35 opnames krijgt. Om maar een willekeurig aantal te noemen. De variant is milder maar de gevolgen voor dat moment groter. Maar uiteindelijk draagt het naar wat ik begrijp dan wel mee aan dat het een soort milder seizoensvirus gaat worden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_197501889
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:06 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Is dat al bewezen ja? (ik houd het ook allemaal niet meer bij op een gegeven moment 8)7 )
Oxford meldde het gister over de besmettelijkheid.
en in 2 nederlandse verpleeghuizen waar het rondging dat de mensen er minder ziek van werden ( dus niet wetenschappelijk maar in de praktijk )
pi_197501895
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:08 schreef Noordzijde het volgende:
Begint allemaal op ernstig overdrijven / paniekzaaien van de media te worden. Elke variant zo uitvergroten, mensen lekker bang maken.
Ja de media heeft deze pandemie bedacht, ik dacht dat je dat al wel wist.
In Southern Sun
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 19 januari 2021 @ 11:10:58 #271
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_197501901
Hopelijk komt er gauw een Nederlandse variant die alleen extra besmettelijk is voor virus wappies.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_197501902
quote:

[..]

uiteindelijk blijkt de britse variant helemaal niet zo slecht te zijn......30% besmettelijker maar mensen worden wel een stuk minder ziek en tevens werken de huidige vaccins nog gewoon.
Uhh, 30% is een ramp. Als dit een paar maanden eerder was gebeurd (en we nog niet begonnen waren met vaccineren) hadden we één grote catastrofe gehad in Europa.

En mensen worden er niet zieker van, dat is niet hetzelfde als dat ze er minder ziek van worden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:11:25 #273
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197501904
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:09 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Volgens mij is het een feit dat Nederland qua vaccineren nogal achter de feiten aanloopt.

Volgens jou.
Maar verder heb je dus geen idee hoe het werkt met vaccineren, noch de capaciteiten om dit helemaal zelfstandig als een volwassene even op te zoeken. En maar schelden, en maar boos doen. :')
Antifa
pi_197501905
Het lijkt alsof de avondklok ideeën langzaam wegebben.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:11:44 #275
14505 OProg
A Life in Music
pi_197501912
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:10 schreef D_A het volgende:
Hopelijk komt er gauw een Nederlandse variant die alleen extra besmettelijk is voor virus wappies.
Een Urker of Volendammer variant in klederdracht lijkt me wel leuk.
pi_197501913
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja de media heeft deze pandemie bedacht, ik dacht dat je dat al wel wist.
Dat zeg ik niet. Alleen de media heeft wel baat bij veel sensatie/paniek. Dat verkoopt.
pi_197501925
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:10 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en in 2 nederlandse verpleeghuizen waar het rondging dat de mensen er minder ziek van werden ( dus niet wetenschappelijk maar in de praktijk )
Ik heb dat ook ergens gelezen, maar de vraag is wel of dat klopt. Het zou wel logisch zijn als het zo was. Er zijn ook wel wetenschappers die zeggen dat de andere coronavirussen (verkoudheidsvirussen) begonnen zijn als pandemie en daarna steeds besmettelijker en minder schadelijk geworden zijn.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_197501933
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:09 schreef Da_Sandman het volgende:
Duitse variant, die had ik nog niet!

Ik mis nu alleen de Angolese en de Pakistaanse nog voor een volle kaart.
Haha, de corona bingo.

Enige wat mij een beetje opvalt is dat het in een wintersportoord is wat mij meteen doet denken aan de corona besmettingen in Ischgl, Madrid en lombardije. Allemaal bekend om hun lage luchtvochtigheid. Overigens zijn die skigebieden gewoon dicht wat het nog opmerkelijker maakt.
pi_197501935
Ik wil een Amsterdamse variant, arrogant en de beste variant. *O*
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:13:28 #280
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197501945
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:11 schreef Sfancta het volgende:
Het lijkt alsof de avondklok ideeën langzaam wegebben.
Ik vrees van niet.

Maar zeker als de cijfers vandaag wederom dalen hoop ik dat de oppositiepartijen die nu steun willen geven in lieu of D66 zich nog eens héél hard achter de oren gaan krabben.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197501955
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:11 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Alleen de media heeft wel baat bij veel sensatie/paniek. Dat verkoopt.
Net zoals ze er baat bij hebben te doen alsof we met het invoeren van een avondklok terug naar oorlogstijden.

Sowieso is "het ligt gevoelig" wel het meest stopzinnige argument dat tijdens deze pandemie gebruikt is om een maatregel wellicht niet in te voeren. Weet je wat gevoelig ligt? Kinderen die geen fatsoenlijk onderwijs krijgen. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:13:56 #282
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197501958
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

Volgens jou.
Maar verder heb je dus geen idee hoe het werkt met vaccineren, noch de capaciteiten om dit helemaal zelfstandig als een volwassene even op te zoeken. En maar schelden, en maar boos doen. :')
Nee, ik ben geen expert qua vaccineren. Dat is niemand hier. Ik vraag om onderbouwing van jouw stelling, maar je komt alleen maar trollen met je badinerende toon.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 11:14:08 #283
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197501963
quote:

[..]

Vanmorgen ook weer voorpagina kop op de NOS over jonge 20ers en 30ers die maanden na de covid besmetting nog steeds aan het revalideren zijn en maar niet herstellen.

Nogmaals, ik ontken niet dat dit soort gevallen bestaan en het is super klote voor deze mensen. Maar het gaat (zeer waarschijnlijk) om een minimaal percentage dat dit zo ervaart. Waarom dan zo'n mega nieuws-kop weer erover?

Ja, want het verkoopt. Inderdaad.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:14:16 #284
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_197501964
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Uhh, 30% is een ramp. Als dit een paar maanden eerder was gebeurd (en we nog niet begonnen waren met vaccineren) hadden we één grote catastrofe gehad in Europa.

En mensen worden er niet zieker van, dat is niet hetzelfde als dat ze er minder ziek van worden.
Ik meen ergens te hebben gelezen toch echt minder ziek.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_197501965
quote:

[..]

Dat we er minder ziek van worden zie ik nergens terug.
Waar baseer je dat op?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:14:41 #286
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197501974
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik vrees van niet.

Maar zeker als de cijfers vandaag wederom dalen hoop ik dat de oppositiepartijen die nu steun willen geven in lieu of D66 zich nog eens héél hard achter de oren gaan krabben.
Ik zou als oppositiepartij alleen maar steun willen geven als je tijdens het vooroverleg mee aan tafel mag zitten.
Antifa
pi_197501975
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:14 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Vanmorgen ook weer voorpagina kop op de NOS over jonge 20ers en 30ers die maanden na de covid besmetting nog steeds aan het revalideren zijn en maar niet herstellen.

Nogmaals, ik ontken niet dat dit soort gevallen bestaan en het is super klote voor deze mensen. Maar het gaat (zeer waarschijnlijk) om een minimaal percentage dat dit zo ervaart. Waarom dan zo'n mega nieuws-kop weer erover?

Precies. En dat slaat gewoon nergens op. Is gewoon bang maken.
pi_197501977
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik vrees van niet.

Denk dat de totale cijfers in Nederland niet eens belangrijk zijn. Het gaat om het aantal besmettingen met de UK variant in nederland en de cijfers uit Engeland zelf (zowel zkhs opnames, besmettingen en hoe erg het ziekteverloop is). Kortom een compleet beeld van de UK variant.
pi_197501985
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:08 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer ligt aan 'oh die Britse mutatie is gevaarlijker dus is elke nieuwe variant ineens nieuws' ipv dat het ook daadwerkelijk nieuws is. Want zoals je zelf al zegt; er zijn al zoveel mutaties die geen nieuws waren. Tot de Britse variant het nieuws haalde.
Dat zou goed kunnen. Al weet ik niet of er daadwerkelijk 'zoveel' mutaties in omloop zijn dat het geen nieuws mag heten.
blablablabla
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:16:07 #290
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_197501991
quote:

[..]

Dit moeten mensen zijn met onderliggend lijden.
Ik heb zelf Corona gehad en wat ik zo om me heen zie herstellen gezonde mensen net zo snel als bij een heftige griep. Na een week of twee ben je echt weer de oude. Alleen geur en smaak waren nog weken minder.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:17:08 #291
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197502003
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:10 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Dat die verpleeghuizen ook tijdens de eerste golf uitbraken hadden roept wel vragen op. Ik had de indruk dat men er toen zelden in slaagde om een uitbraak in een verpleeghuis onder controle te houden. Waren de huidige besmette bewoners toen niet aanwezig, raakten ze toen niet besmet, hadden ze misschien een zeer milde besmetting, die hen enige immuniteit heeft opgeleverd?
are we infinite or am I alone
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:17:16 #292
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197502005
Kunnen we het niet gewoon nieuwe variant van het Chinese virus blijven noemen?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197502009
quote:

[..]

Te makkelijk cliché. Sterker nog, in deze tijd waarin iedereen behoefte heeft aan positief nieuws denk ik zelfs dat positief nieuws beter verkoopt. Maar dan moet het er wel zijn. Een Britse mutant die 'slechts' 30% besmettelijker is dan de originele variant is dat natuurlijk niet.
In Southern Sun
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:17:34 #294
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197502011
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:13 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Nee, ik ben geen expert qua vaccineren. Dat is niemand hier. Ik vraag om onderbouwing van jouw stelling, maar je komt alleen maar trollen met je badinerende toon.
Kijk gewoon eens in de spiegel joh. Je zegt eerst tot 3x toe dat het allemaal megatraag gaat, als dikke stront, maar bij navraag blijk je niet eens bereid om ook maar 1 minuut achtergrondinformatie zelf op te zoeken.

Allemaal details, informatie, nuance in invalshoeken aangaande het vaccineren worden hier overigens bij voortduring geplaatst door tal van users, waaronder ikzelf, maar als jij hier enkel komt om met oogkleppen op af te geven op het Nederlandse vaccinatieprogramma, dan ga je dat inderdaad niet mee krijgen, en dan moet je nadat je even lekker hebt kunnen schelden inderdaad navraag doen en oNdErBoUwIng eisen.
Antifa
pi_197502012
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:15 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat zou goed kunnen. Al weet ik niet of er daadwerkelijk 'zoveel' mutaties in omloop zijn dat het geen nieuws mag heten.
Uit november:

quote:
Er zijn tot nu toe, aldus Van Dorp e.a., 12.706 mutaties geïdentificeerd van SARS-CoV-2. 398 van die mutaties hebben zich herhaaldelijk en onafhankelijk van elkaar voorgedaan.
Die zijn zo goed als allemaal niet in de media verschenen.
pi_197502015
quote:

[..]

Ik heb soms het idee dat die verhalen uitvergroot worden om ervoor te zorgen dat meer jongeren het virus serieus gaan nemen.
pi_197502017
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat we er minder ziek van worden zie ik nergens terug.
Waar baseer je dat op?
Dit is een van de verpleeghuizen in NL:

Bewoners minder ziek
De ziekteverschijnselen, zegt Zuidema, zijn milder dan bij mensen die in het voorjaar besmet raakten met het virus. “We zien dat de bewoners minder ziek zijn. Ze hebben minder hoge koorts en zijn minder benauwd. Ook het hoesten is minder erg.”
pi_197502018
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:17 schreef Caland het volgende:
Kunnen we het niet gewoon nieuwe variant van het Chinese virus blijven noemen?
Ik stem voor.
pi_197502019
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:12 schreef Simmertje het volgende:
Ik wil een Amsterdamse variant, arrogant en de beste variant. *O*
Oh en een Tilburgse. Niet de beste, wel de gekste. En voor niemand bang *O*.
In Southern Sun
pi_197502022
https://nos.nl/artikel/23(...)etsbare-ouderen.html

Nee maar als ze omvallen van het virus zelf rekenen we ze wel automagisch mee als coronadoden.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:19:16 #301
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197502040
Vol.
Antifa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')