abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197501672
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:50 schreef Tarado het volgende:
ik zie hier veel heen en weer gepraat over die avondklok, ik ben er zelf niet voor maar is er inmiddels al enig bewijs of in ieder geval geval een betere argumentatie voor het invoeren ervan ipv het baat het schaadt het niet en het valt allemaal wel mee joh wat ik tot nu toe gelezen heb?
quote:
But how helpful will curfews and shorter hours be in stopping coronavirus spread?

The short answer is that it depends on how people react and whether they end up in large groups indoors when outdoor options are limited. "Curfews often condense people visiting businesses into a more narrow period of time, which often means more crowding and potential exposures," says Saskia Popescu, who is an infectious disease epidemiologist at George Mason University, to Slate.

"Viruses are not vampires," says Angela Rasmussen, who is a virologist at Georgetown's Center for Global Health Science and Security, in an email to Slate. Rasmussen goes on to make the point that if daytime hours of operation are not affected, people may still be exposed at similar rates to before the curfew was imposed.

"Curtailing the evening for dining by an hour or so isn't likely to make a very large impact," says William Hanage, who is an epidemiologist at the Harvard T. H. Chan School of Public Health, to USA Today. "I can't think of a single place where further action was not necessary."
https://thehill.com/chang(...)-do-anything-to-stop
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:57:58 #227
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197501677
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:55 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Hebben we dan zo veel minder vaccins ingeslagen dan andere landen? Volgens mij kunnen we voorlopig lustig doorprikken met wat we hebben liggen. Iemand een bron voor het een of ander?
Probeer nou eerst eens uit je tunnelvisie/bubbel te stappen en gewoon eens te lezen wat er gaande is op het gebied van vaccinatie. Het is hier niet de kleuterklas dat de juf alles voor moet doen terwijl jij verontwaardigd met blokken aan het gooien bent.
Antifa
pi_197501679
quote:
Verzetsheld :')

Volgens mij vergelijken die gasten zich echt met de verzetshelden uit de Tweede Wereldoorlog. Wat een treurigheid.
pi_197501680
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:30 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Dan doel ik vooral op de discussie in de media. Ik mis een beetje een kritische houding bij veel kranten.
In het begin zag je dit soort argumentatie ook wel vaker langskomen in de media, toen kwamen er nog wel wat economen en/of analysten via de kranten aan het woord over hoe hard de lockdown in het begin erin hakte bij mensen. Hoeveel impact dat wel niet had op het geluk van mensen, op de economie etc.

Wat je toen al zag was dat die analyses vooral gefocussed waren op "we zien deze status nu in het ziekenhuis, we zien dat de regels dit doen met de mensen ergo het wordt allemaal overdreven". Wat niet meegenomen werd was het feit dat de cijfers die je toen zag in de ziekenhuizen nog lang niet zo erg waren als dat ze zouden kunnen zijn, kijk maar naar andere landen nu waar zelfs met bepaalde lockdown regels de gezondheidszorg op omvallen staat.

Al ruim een maand moeten er belangrijke operaties uitgesteld worden omdat corona zo'n gigantisch beslag legt op de gezondheidszorg bij ons, als die mensen met corona niet geholpen worden is het aannemelijk dat ze dood gaan (anders zouden ze niet bij voorbaat in het ziekenhuis belanden).

We willen allemaal dat op het moment dat er iets met je partner/moeder/vader/kinderen gebeurt, dat je terecht kan in het ziekenhuis daarvoor. Dat is wat er nu op het spel staat, en covid is iets dat voor een groot gedeelte van de bevolking er reëel voor kan zorgen dat die naar het ziekenhuis moeten voor medische hulp.

Om dan even op je originele argument terug te komen: ja, ik geloof best dat er een hele zware maatschappelijke last is vanwege de maatregelen en dat dat een zware impact heeft op het geluksgevoel van mensen. Ik denk alleen dat het geluksgevoel een extreem grotere klap gaat krijgen als we op het punt komen dat mensen nergens meer terecht kunnen voor zorg omdat het zorgsysteem compleet overbelast is.

Wat zou jij erger vinden: als je familie in het ziekenhuis terecht komt vanwege corona en daar overlijdt, of dat je aanklopt en er is geen plek en je familie wordt aan hun lot overgelaten. Beiden is natuurlijk kut, maar ik denk dat het 2de een veel grotere impact heeft op het maatschappelijk geluksgevoel.
deal with it
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:58:15 #230
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197501681
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:38 schreef Scrummie het volgende:
Het lijkt mee te vallen met de vertraagde leveringen van BioNTech/Pfizer-vaccins aan Nederland. Volgens de farmaceut wordt er alleen deze week minder geleverd. Het gaat deze week om ongeveer 92.000 doses in plaats van 150 tot 200.000 doses.

Hmm, dan lijkt België een voorkeursbehandeling te krijgen, daar worden 86.500 ipv de verwachte 93.500 dosissen geleverd.
are we infinite or am I alone
pi_197501683
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Waarom voeren landen die wel voorop lopen in Europa qua vaccinatie dan ook zwaar beperkende maatregelen in dan? Of is dat omdat overheden het zogenaamd leuk zouden vinden een avondklok invoeren?
Is het nou echt nodig op deze manier te discussiëren? Om te proberen mijn argument in het belachelijke te trekken?
pi_197501687
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

dank je, al met al niet bijster sterk in het voordeel van een avondklok
Nee, het viel mij ook wat tegen. Had 't nog niet gelezen voor ik je het linkje stuurde :D

Al met al komt het erop neer dat ze het niet echt weten want altijd in combi met andere maatregelen. Je hoort wel vaak Antwerpen terugkomen als voorbeeld waar het heeft gewerkt, maar ik weet niet of dat dan ook met meer maatregelen is geweest. Lijkt me wel.

Hier meer informatie daarover: https://eenvandaag.avrotr(...)-was-het-een-succes/ (maar ook niet zelf gezien).
pi_197501691
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tja, en daar wringt ‘t ‘m. We krijgen hier telkens redenen te lezen waarom het nodig zou zijn, terwijl elk van die redenen onder de huidige maatregelen ook al te handhaven zijn. Dat er niet gehandhaaft wordt is juist een signaal dat een avondklok buitenproportioneel is.
Dat is ook een van de grootste problemen die ik heb met een avondklok. Een groot gedeelte van wat ze willen bereiken kan al bereikt worden als ze de huidige maatregelen zouden handhaven. Het is denk ik niet alsof een extra maatregel er opeens voor gaat zorgen dat er wel gehandhaafd gaat worden. De mensen die ze nu niet durven te handhaven (want die zijn er) ga je nu nog steeds niet bereiken, je treft voornamelijk de brave burgers die zich al maandenlang aan de regels houden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wat een nieuws, dit had ik echt niet verwacht! Zoals gewoonlijk, vooral solidair zijn met de ouderen maar andersom kun je stikken. Echt hoor, die éénrichtingssolidariteit begint me mn strot uit te komen.
En ook hier amen eigenlijk.

Maar ik snap waarom ze het zo doen. Waarom ze ouderen prio geven bij het vaccineren, waarom ze er nu voor beginnen te pleiten die groepen meer vrijheden te geven na vaccinatie, waarom die groepen financieel gezien veel minder mee hoeven te betalen aan alle maatregelen - de schade daardoor, etc. Een groot deel van de VVD stemmers zijn nou net de ouderen. Gaan ze natuurlijk niet iets doen om die groep te raken. Daarom eigenlijk ook nooit een woord over ouderen die zich niet aan bepaalde maatregelen houden, het zijn altijd enkel de jongeren. Nu wil ik niet zeggen dat ouderen massaal regels negeren, maar een deel er van doet dat zeker.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:59:12 #234
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197501698
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

in principe ligt dat voor de eu in verhouding gelijk dus we zijn niet echt snel
Nederland plant gewoon in voor 2 vaccins op het moment dat het in het land aanwezig is, waar andere landen on-th-fly eerste prikken zetten. Qua startsnelheid zit er wellicht verschil in, maar als er eenmaal een stroom vaccins binnenkomt dan ontloopt het elkaar niet.
Antifa
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:59:15 #235
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197501700
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:17 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus dan mag het aantal slachtoffers wat jou betreft wel meer gaan oplopen?
Dat wil zeggen dat ik me aan de avondklok niet ga houden en ook niet aan het visiteverbod.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197501708
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:56 schreef chratnox het volgende:
Als je 3 miljoen kwetsbaren gevaccineerd hebt ben je heel veel potentiële ziekenhuisopnames kwijt en hoef je misschien niet eens te grijpen naar deze hail mary.
En hoeveel doses heb je nodig om 3 miljoen mensen te vaccineren?

Is het nou echt zo moeilijk te begrijpen waarom letterlijk ieder West-Europees land stelt dat we extra maatregelen moeten nemen om deze nieuwe variant in toom te houden, omdat we niet snel genoeg kunnen vaccineren? Maar in Nederland gaan we doen alsof de overheid het heeft laten liggen.

Sowieso, hoe kinderachtig is de houding om 'ik ga pas meewerken als de overheid dat ook doet'? Zelfs al zou het inderdaad zo zijn dat de overheid faliekant faalt, dan nog is dat een houding van een 3-jarige.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197501711
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:58 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Volgens mij vergelijken die gasten zich echt met de verzetshelden uit de Tweede Wereldoorlog. Wat een treurigheid.
Ja lijkt de bestoming van het capitool wel. Men was daar al verbaasd over. En het zou mij ook niet verbazen als het binnenkort in Nederland ook die kant op gaat (binnen nu en 5 jaar als er een goede aanleiding voor is).

Ipv op pannen slaan bestormen ze het torentje.
pi_197501714
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:55 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat hele pensioenstelsel word 1 grote shitshow als de rentes nog een paar jaar zo laag blijven.
en daar heb je dan je hele leven voor gewerkt.
Dat denk ik ook, net als deze aanpassing om korten te voorkomen , gewoon vooruit schuiven tot het stelsel echt bezwijkt.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:00:15 #239
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197501717
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:58 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Af en toe ben ik blij dat mijn opa (een echte verzetsman uit WO II) deze idioterie niet meer mee hoeft te maken,
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:00:52 #240
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197501726
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Probeer nou eerst eens uit je tunnelvisie/bubbel te stappen en gewoon eens te lezen wat er gaande is op het gebied van vaccinatie. Het is hier niet de kleuterklas dat de juf alles voor moet doen terwijl jij verontwaardigd met blokken aan het gooien bent.
Waar slaat dit nou op? Ik lees veel, maar kan niet zo snel vinden hoeveel vaccins we hebben liggen. Wel hoe veel (of juist weinig) vaccinaties er zijn gedaan. Ik stel toch een hele normale vraag?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 11:00:57 #241
5428 crew  miss_sly
pi_197501727
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:52 schreef Predator40 het volgende:

[..]

De 2de prik word toch op voorraad gehouden nu als ik het goed begrijp ?
dan hou je best veel op voorraad tot half feb.
Dat is eigenlijk geen voorraad, maar vaccinaties met een bestemming.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197501728
Update van gisteren 18 januari (maandag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM

Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

De huidige piekdag ligt (nog) op 14-12, met 12321 besmettingen (+1 tov vorige update)
Dit is dus veel meer als de vorige piekdag 19-10 (9927, 8 mutaties tov vorige update) - e.e.a. is natuurlijk wel toe te schrijven aan verruimte testbeleid
Vermoedelijk komen hier zeker nog hooguit enkele tientallen bij, het is dus wel terecht dat hier extra maatregelen ingesteld zijn.
De volgende piekdag ligt op 15-12 (12177, geen mutaties tov vorige update)

Dag met grootste mutatie : 16-1-2021 1332(-108 tov vorige update)
Oudste mutatie : 4-9-2021

Van de vandaag(17-1) gemelde besmettingen zijn er 3515(-659 tov vorige update) van de afgelopen 5 dagen, 852(-78 tov vorige update) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 156 nog ouder.

28-12-2020 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt.

De trend over de laatste 5 dagen :
13-1-2021 4853 (619 mutaties)
14-1-2021 3792 (756 mutaties)
15-1-2021 3176 (664 mutaties)
16-1-2021 1911 (134 mutaties)
17-1-2021 1602 (1342 mutaties)

- De meeste mutaties vinden nog steeds de eerste 5 dagen plaatst.
- De nieuwe piekdag ligt momenteel op 14(12321) december, 15(12177),16(11698) december zitten er zeer dicht op.
- Er worden bijna geen nieuwe besmettingen gemeld op 14 dec, daarna is de daling ingezet.
- Als we rekening houden met 10 dagen vertraging, dan is op 6 jan de daling tov 14 dec ca 6266 besmettingen.

De kerstpiek is duidelijk zichtbaar:
op 28-12 en 29-12 zijn er ongeveer 1000 besmettingen p/d meer gemeld als gemiddeld de dagen daarvoor

De nieuwjaars piek is duidelijk zichtbaar:
op 3 en 4 januari zie je ook ongeveer 1000 besmettingen p/d meer dan de week ervoor.

Tenslotte nog een grafiek over de de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)

En op verzoek een van de afgelopen +/- 15 dagen het aantal DOO, DPL en DON per dag uitgesplits.

Verder nog een grafiek op verzoek van @VoMy mbt de aantallen die per dag ouder zijn dan tot 5dagen, tot 10 dagen en ouder

Het aantal DPL is al 4 dagen hoog vergeleken met DOO, die erg laag sinds 5 dagen, ik heb daar nog steeds geen verklaring voor gevonden, mocht iemand suggesties hebben hoor ik het graag.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197501737
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

Is het nou echt nodig op deze manier te discussiëren? Om te proberen mijn argument in het belachelijke te trekken?
Nee, om te illustreren dat het helemaal geen kwestie is van 'de overheid moet maar sneller vaccineren'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197501743
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:59 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nederland plant gewoon in voor 2 vaccins op het moment dat het in het land aanwezig is, waar andere landen on-th-fly eerste prikken zetten. Qua startsnelheid zit er wellicht verschil in, maar als er eenmaal een stroom vaccins binnenkomt dan ontloopt het elkaar niet.
zoals het er nu naar uitziet gaat Nederland vanaf half feb beginnen met de 2de prikken en ook pas echt gas geven met de rest, Oxford, Moderna via de GGD/huisartsen etc.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:02:02 #245
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197501744
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:58 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, het viel mij ook wat tegen. Had 't nog niet gelezen voor ik je het linkje stuurde :D

Al met al komt het erop neer dat ze het niet echt weten want altijd in combi met andere maatregelen. Je hoort wel vaak Antwerpen terugkomen als voorbeeld waar het heeft gewerkt, maar ik weet niet of dat dan ook met meer maatregelen is geweest. Lijkt me wel.

Hier meer informatie daarover: https://eenvandaag.avrotr(...)-was-het-een-succes/ (maar ook niet zelf gezien).
Ik denk dat een avondklok uitgevoerd als een defacto visitieverbod wel effectief is - mits redelijk gehandhaafd en nageleefd.
Maar dat komt ook omdat ik sinds een paar weken op het stokpaardje zit dat iedereen in arren moede maar bij mensen op bezoek gaat omdat al het losse vermaak potdicht zit en onmogelijk is geworden, wat dus precies besmettingen die in de stad voorkomen worden in de thuissituatie in de hand werken.
Antifa
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:02:38 #246
14505 OProg
A Life in Music
pi_197501758
Overigens is in Frankrijk die avondklok mede het wisselgeld voor het feit dat winkels, kerken en de kappers open zijn en de scholen ook niet dichtgegaan zijn. Kerken overigens niet voor reguliere diensten. En thuis mogen nog zes volwassenen samenkomen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197501778
quote:
In een ziekenhuis in het Duitse skioord Garmisch-Partenkirchen (Beieren) is een nog onbekende mutatie van het coronavirus ontdekt. 35 mensen zijn positief getest op de nieuwe variant.

Het is nog niet duidelijk of de mutatie besmettelijker is dan het oorspronkelijke Covid-19. Ook is niet bekend of het nieuwe virus gevaarlijker is. Dit wordt nu onderzocht. De komende dagen komt naar verwachting meer duidelijkheid.

Duitse media melden dat de variant vorige week dinsdag aan het licht kwam tijdens het uitvoeren van coronatests. De testapparatuur gaf een ‘abnormaliteit’

aan: het sloeg niet aan op de bekende varianten van het coronavirus. Dat liet een ziekenhuisbestuurder weten in Duitse media.
Gezellig.
blablablabla
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:03:58 #248
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197501780
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:00 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Waar slaat dit nou op? Ik lees veel, maar kan niet zo snel vinden hoeveel vaccins we hebben liggen. Wel hoe veel (of juist weinig) vaccinaties er zijn gedaan. Ik stel toch een hele normale vraag?
Nee, je stelt helemaal geen normale vraag. Je poneert eerst de stelling dat het allemaal niet uitmaakt want Nederland is toch traag, vervolgens herhaal je dat nog een keer in andere woorden, en vervolgens ga je opeens navragen hoe de details eigenlijk zijn want dat kun je allemaal niet vinden, en zoveel kijk heb je er natuurlijk niet op.

Ergo, alles wat je eerst zei was gebaseerd op helemaal niets en had je dus net zo goed niet kunnen zeggen, want zoals je zelf zegt heb je helemaal niet door wat en hoe voor wat betreft het vaccineren.
Antifa
pi_197501787
Nou, een Duitse variant, Britse, Braziliaanse, Zuid-Afrikaanse etc etc. Hou toch lekker op man. Begint gewoon zinloos te worden zo.
pi_197501789
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En hoeveel doses heb je nodig om 3 miljoen mensen te vaccineren?

Is het nou echt zo moeilijk te begrijpen waarom letterlijk ieder West-Europees land stelt dat we extra maatregelen moeten nemen om deze nieuwe variant in toom te houden, omdat we niet snel genoeg kunnen vaccineren? Maar in Nederland gaan we doen alsof de overheid het heeft laten liggen.

Sowieso, hoe kinderachtig is de houding om 'ik ga pas meewerken als de overheid dat ook doet'? Zelfs al zou het inderdaad zo zijn dat de overheid faliekant faalt, dan nog is dat een houding van een 3-jarige.
Waar heb ik gezegd dat ik niet meedoe?

Je begrijpt prima wat ik bedoel, maar ik heb ‘t idee dat je het met opzet uit proportie trekt omdat het makkelijker is voor je eigen argument.

Nog maar een keer, om die twijfel helemaal weg te nemen. Als die avondklok er komt komt ie er. Ik zal er niet blij mee zijn en zal me ertegen uit blijven spreken. Dat betekent niet dat ik me er niet aan zal houden.

Er wordt heel veel gevraagd van mensen, naar mijn mening teveel. Een maand studeren op de documenten van AstraZeneca terwijl het water aan de lippen staat is ronduit belachelijk, dat moet sneller kunnen. Geld is niet het probleem, mankracht ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')