quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:50 schreef Tarado het volgende:
ik zie hier veel heen en weer gepraat over die avondklok, ik ben er zelf niet voor maar is er inmiddels al enig bewijs of in ieder geval geval een betere argumentatie voor het invoeren ervan ipv het baat het schaadt het niet en het valt allemaal wel mee joh wat ik tot nu toe gelezen heb?
https://thehill.com/chang(...)-do-anything-to-stopquote:But how helpful will curfews and shorter hours be in stopping coronavirus spread?
The short answer is that it depends on how people react and whether they end up in large groups indoors when outdoor options are limited. "Curfews often condense people visiting businesses into a more narrow period of time, which often means more crowding and potential exposures," says Saskia Popescu, who is an infectious disease epidemiologist at George Mason University, to Slate.
"Viruses are not vampires," says Angela Rasmussen, who is a virologist at Georgetown's Center for Global Health Science and Security, in an email to Slate. Rasmussen goes on to make the point that if daytime hours of operation are not affected, people may still be exposed at similar rates to before the curfew was imposed.
"Curtailing the evening for dining by an hour or so isn't likely to make a very large impact," says William Hanage, who is an epidemiologist at the Harvard T. H. Chan School of Public Health, to USA Today. "I can't think of a single place where further action was not necessary."
Probeer nou eerst eens uit je tunnelvisie/bubbel te stappen en gewoon eens te lezen wat er gaande is op het gebied van vaccinatie. Het is hier niet de kleuterklas dat de juf alles voor moet doen terwijl jij verontwaardigd met blokken aan het gooien bent.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:55 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Hebben we dan zo veel minder vaccins ingeslagen dan andere landen? Volgens mij kunnen we voorlopig lustig doorprikken met wat we hebben liggen. Iemand een bron voor het een of ander?
Verzetsheldquote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:54 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Steun Piet van Herten, arts én verzetsheld!
In het begin zag je dit soort argumentatie ook wel vaker langskomen in de media, toen kwamen er nog wel wat economen en/of analysten via de kranten aan het woord over hoe hard de lockdown in het begin erin hakte bij mensen. Hoeveel impact dat wel niet had op het geluk van mensen, op de economie etc.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:30 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dan doel ik vooral op de discussie in de media. Ik mis een beetje een kritische houding bij veel kranten.
Hmm, dan lijkt België een voorkeursbehandeling te krijgen, daar worden 86.500 ipv de verwachte 93.500 dosissen geleverd.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:38 schreef Scrummie het volgende:
Het lijkt mee te vallen met de vertraagde leveringen van BioNTech/Pfizer-vaccins aan Nederland. Volgens de farmaceut wordt er alleen deze week minder geleverd. Het gaat deze week om ongeveer 92.000 doses in plaats van 150 tot 200.000 doses.
Is het nou echt nodig op deze manier te discussiëren? Om te proberen mijn argument in het belachelijke te trekken?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom voeren landen die wel voorop lopen in Europa qua vaccinatie dan ook zwaar beperkende maatregelen in dan? Of is dat omdat overheden het zogenaamd leuk zouden vinden een avondklok invoeren?
Nee, het viel mij ook wat tegen. Had 't nog niet gelezen voor ik je het linkje stuurdequote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
dank je, al met al niet bijster sterk in het voordeel van een avondklok
Dat is ook een van de grootste problemen die ik heb met een avondklok. Een groot gedeelte van wat ze willen bereiken kan al bereikt worden als ze de huidige maatregelen zouden handhaven. Het is denk ik niet alsof een extra maatregel er opeens voor gaat zorgen dat er wel gehandhaafd gaat worden. De mensen die ze nu niet durven te handhaven (want die zijn er) ga je nu nog steeds niet bereiken, je treft voornamelijk de brave burgers die zich al maandenlang aan de regels houden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, en daar wringt ‘t ‘m. We krijgen hier telkens redenen te lezen waarom het nodig zou zijn, terwijl elk van die redenen onder de huidige maatregelen ook al te handhaven zijn. Dat er niet gehandhaaft wordt is juist een signaal dat een avondklok buitenproportioneel is.
En ook hier amen eigenlijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat een nieuws, dit had ik echt niet verwacht! Zoals gewoonlijk, vooral solidair zijn met de ouderen maar andersom kun je stikken. Echt hoor, die éénrichtingssolidariteit begint me mn strot uit te komen.
Nederland plant gewoon in voor 2 vaccins op het moment dat het in het land aanwezig is, waar andere landen on-th-fly eerste prikken zetten. Qua startsnelheid zit er wellicht verschil in, maar als er eenmaal een stroom vaccins binnenkomt dan ontloopt het elkaar niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
in principe ligt dat voor de eu in verhouding gelijk dus we zijn niet echt snel
Dat wil zeggen dat ik me aan de avondklok niet ga houden en ook niet aan het visiteverbod.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus dan mag het aantal slachtoffers wat jou betreft wel meer gaan oplopen?
En hoeveel doses heb je nodig om 3 miljoen mensen te vaccineren?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:56 schreef chratnox het volgende:
Als je 3 miljoen kwetsbaren gevaccineerd hebt ben je heel veel potentiële ziekenhuisopnames kwijt en hoef je misschien niet eens te grijpen naar deze hail mary.
Ja lijkt de bestoming van het capitool wel. Men was daar al verbaasd over. En het zou mij ook niet verbazen als het binnenkort in Nederland ook die kant op gaat (binnen nu en 5 jaar als er een goede aanleiding voor is).quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Verzetsheld![]()
Volgens mij vergelijken die gasten zich echt met de verzetshelden uit de Tweede Wereldoorlog. Wat een treurigheid.
Dat denk ik ook, net als deze aanpassing om korten te voorkomen , gewoon vooruit schuiven tot het stelsel echt bezwijkt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat hele pensioenstelsel word 1 grote shitshow als de rentes nog een paar jaar zo laag blijven.
en daar heb je dan je hele leven voor gewerkt.
Af en toe ben ik blij dat mijn opa (een echte verzetsman uit WO II) deze idioterie niet meer mee hoeft te maken,quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Verzetsheld![]()
Volgens mij vergelijken die gasten zich echt met de verzetshelden uit de Tweede Wereldoorlog. Wat een treurigheid.
Waar slaat dit nou op? Ik lees veel, maar kan niet zo snel vinden hoeveel vaccins we hebben liggen. Wel hoe veel (of juist weinig) vaccinaties er zijn gedaan. Ik stel toch een hele normale vraag?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Probeer nou eerst eens uit je tunnelvisie/bubbel te stappen en gewoon eens te lezen wat er gaande is op het gebied van vaccinatie. Het is hier niet de kleuterklas dat de juf alles voor moet doen terwijl jij verontwaardigd met blokken aan het gooien bent.
Dat is eigenlijk geen voorraad, maar vaccinaties met een bestemming.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De 2de prik word toch op voorraad gehouden nu als ik het goed begrijp ?
dan hou je best veel op voorraad tot half feb.
Nee, om te illustreren dat het helemaal geen kwestie is van 'de overheid moet maar sneller vaccineren'.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is het nou echt nodig op deze manier te discussiëren? Om te proberen mijn argument in het belachelijke te trekken?
zoals het er nu naar uitziet gaat Nederland vanaf half feb beginnen met de 2de prikken en ook pas echt gas geven met de rest, Oxford, Moderna via de GGD/huisartsen etc.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nederland plant gewoon in voor 2 vaccins op het moment dat het in het land aanwezig is, waar andere landen on-th-fly eerste prikken zetten. Qua startsnelheid zit er wellicht verschil in, maar als er eenmaal een stroom vaccins binnenkomt dan ontloopt het elkaar niet.
Ik denk dat een avondklok uitgevoerd als een defacto visitieverbod wel effectief is - mits redelijk gehandhaafd en nageleefd.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:58 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, het viel mij ook wat tegen. Had 't nog niet gelezen voor ik je het linkje stuurde
Al met al komt het erop neer dat ze het niet echt weten want altijd in combi met andere maatregelen. Je hoort wel vaak Antwerpen terugkomen als voorbeeld waar het heeft gewerkt, maar ik weet niet of dat dan ook met meer maatregelen is geweest. Lijkt me wel.
Hier meer informatie daarover: https://eenvandaag.avrotr(...)-was-het-een-succes/ (maar ook niet zelf gezien).
Gezellig.quote:In een ziekenhuis in het Duitse skioord Garmisch-Partenkirchen (Beieren) is een nog onbekende mutatie van het coronavirus ontdekt. 35 mensen zijn positief getest op de nieuwe variant.
Het is nog niet duidelijk of de mutatie besmettelijker is dan het oorspronkelijke Covid-19. Ook is niet bekend of het nieuwe virus gevaarlijker is. Dit wordt nu onderzocht. De komende dagen komt naar verwachting meer duidelijkheid.
Duitse media melden dat de variant vorige week dinsdag aan het licht kwam tijdens het uitvoeren van coronatests. De testapparatuur gaf een ‘abnormaliteit’
aan: het sloeg niet aan op de bekende varianten van het coronavirus. Dat liet een ziekenhuisbestuurder weten in Duitse media.
Nee, je stelt helemaal geen normale vraag. Je poneert eerst de stelling dat het allemaal niet uitmaakt want Nederland is toch traag, vervolgens herhaal je dat nog een keer in andere woorden, en vervolgens ga je opeens navragen hoe de details eigenlijk zijn want dat kun je allemaal niet vinden, en zoveel kijk heb je er natuurlijk niet op.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:00 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou op? Ik lees veel, maar kan niet zo snel vinden hoeveel vaccins we hebben liggen. Wel hoe veel (of juist weinig) vaccinaties er zijn gedaan. Ik stel toch een hele normale vraag?
Waar heb ik gezegd dat ik niet meedoe?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En hoeveel doses heb je nodig om 3 miljoen mensen te vaccineren?
Is het nou echt zo moeilijk te begrijpen waarom letterlijk ieder West-Europees land stelt dat we extra maatregelen moeten nemen om deze nieuwe variant in toom te houden, omdat we niet snel genoeg kunnen vaccineren? Maar in Nederland gaan we doen alsof de overheid het heeft laten liggen.
Sowieso, hoe kinderachtig is de houding om 'ik ga pas meewerken als de overheid dat ook doet'? Zelfs al zou het inderdaad zo zijn dat de overheid faliekant faalt, dan nog is dat een houding van een 3-jarige.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |