abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197501544
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:44 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Had dit vanmorgen ook gepost ja, voor 2021 is er gegoocheld met de regels zodat er niet gekort hoefde te worden. We moeten natuurlijk niet de situatie krijgen dat de gepensioneerden een veer moeten laten in deze crisis.
Maar wat heeft het pensioen dat gebukt gaat onder een te lage rente te maken met covid-19?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:49:22 #204
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197501548
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:43 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Is het niet zo dat we veel meer vaccins hebben liggen dan we momenteel gebruiken? Omdat we traag als dikke stront zijn in dit land?
Nee je zit er echt volkomen naast.
Antifa
pi_197501553
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:47 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, remote desktop apps vraagt niet zoveel bandbreedte. Al is het misschien niet ideaal, pc's op kantoor ingelogd laten (ik weet niet hoeveel security die applicaties bieden) ...
Geen security, dat is een no-no voor wat grotere bedrijven. Sowieso zijn er best veel dingen die op een kantoor gedaan moeten worden door wetgeving. Ik denk dat er wel een stuk meer dan nu thuisgewerkt kan worden, mijn eerste gok is zo’n 40% van de mensen die nu op kantoren zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2021 10:50:20 ]
pi_197501554
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:47 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dan word er toch ( een stuk ) pensioen uitgekeerd aan de nabestaanden ?
Alleen als je daarvoor gekozen hebt.
pi_197501557
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel. Maar het gevoel leeft bij mij wel heel sterk. De burger moet coûte que coûte opgehokt worden, is asociaal, moet z’n bek houden etc. Maar als de overheid moet leveren is het altijd, moeilijk, lastig, gecompliceerd en komt het niet van de grond.

Het is onzin om te stellen dat de overheid deze crisis alleen baas kan. Maar het is eveneens onzin om het allemaal op de burger af te schuiven.
Ik lees dit hier al maandenlang en al heel vaak en volgens mij zegt het meer over de persoon zelf dan over de werkelijk overheidscommunicatie.

Als je dan doorvraagt krijg je steevast een antwoord als 'laat de overheid eerst maar zelf de zaakjes op orde hebben!'. Dat Wilders dit sentiment cultiveert geeft alleen maar aan hoe populistisch die houding is.

Het is toch gewoon evident dat de burger klaar is met dit gedoe en gewoon lakser met de regels omgaat? Snap niet dat daar geheimzinnig over gedaan moet worden of dat het benoemen daarvan zogenaamd afgeven op de burger zou zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197501569
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Vooralsnog is het alsof men overlegt voert of we wel of niet een nieuwe luchtfilter op het motorblok moeten plaatsen, terwijl de koppakking lek is en hij maar op drie cilinders loopt. Maak de basis eens wat meer op orde.
dit klinkt wel als een gemiddelde garage die hun klanten naaien ;)
been there, done that }:|
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:50:45 #209
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197501570
ik zie hier veel heen en weer gepraat over die avondklok, ik ben er zelf niet voor maar is er inmiddels al enig bewijs of in ieder geval geval een betere argumentatie voor het invoeren ervan ipv het baat het schaadt het niet en het valt allemaal wel mee joh wat ik tot nu toe gelezen heb?
pi_197501589
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:50 schreef Tarado het volgende:
ik zie hier veel heen en weer gepraat over die avondklok, ik ben er zelf niet voor maar is er inmiddels al enig bewijs of in ieder geval geval een betere argumentatie voor het invoeren ervan ipv het baat het schaadt het niet en het valt allemaal wel mee joh wat ik tot nu toe gelezen heb?
Hier staan wat argumenten in een handig lijstje: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ingen-thuis-jongeren
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:52:43 #211
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197501596
quote:
De redenatie is 'beter voorkomen dan genezen'. Wat op zich prima is, maar als blijkt dat de komende 2-3 weken de situatie prima onder controle blijkt dan dient die avondklok er imo zsm weer afgehaald te worden.
pi_197501601
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:49 schreef VoMy het volgende:

[..]

De 2de prik word toch op voorraad gehouden nu als ik het goed begrijp ?
dan hou je best veel op voorraad tot half feb.
pi_197501605
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nouja, dat denk ik wel. Die avondklok is er niet om vandaag de wereld te veranderen, die is bedoeld om de B117 variant behapbaar te houden. Het vaccin werkt ook tegen die variant, en volgens die modellen die nu aangehouden worden wordt er gezegd dat eind maart de ziekenhuizen overstromen als er nu niets gedaan wordt. Dan kun je nu verzwaren en hopen dat het goed komt, maar tegelijkertijd kun je nu ook als een idioot gaan vaccineren.

Tegen de tijd dat de ziekenhuizen volgens die schatting vol zouden lopen kun je namelijk al 3 miljoen mensen gevaccineerd hebben puur gerekend met het aantal vaccins wat Q1 zou komen.

Het zal niet alles helpen, maar 3 miljoen mensen gevaccineerd en 3 miljoen mensen die de besmetting doorgemaakt hebben (laten we 2 miljoen zeggen vanwege potentiële overlap) is een flinke hoeveelheid mensen.
Waarom voeren landen die wel voorop lopen in Europa qua vaccinatie dan ook zwaar beperkende maatregelen in dan? Of is dat omdat overheden het zogenaamd leuk zouden vinden een avondklok invoeren?
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197501609
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:41 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je mag het natuurlijk niet zeggen, maar je zou kunnen denken dat het wel iets uitmaakt ja, die oversterfte.
Wel maar heel erg weinig op het geheel.
pi_197501619
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:49 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar wat heeft het pensioen dat gebukt gaat onder een te lage rente te maken met covid-19?
De spelregels zijn veranderd om niet te hoeven korten, de rekening schuiven we gewoon door:

De pensioenfondsen zitten al jaren in zwaar weer. De lage rente en de coronacrisis hebben het voor veel fondsen moeilijk gemaakt de financiën op peil te houden. Minister Koolmees van Sociale Zaken maakt daarom een uitzondering, kondigde hij al aan: de dekkingsgraad moest op 31 december 2020 90 procent zijn, in plaats van 100 procent. Daar voldoet ABP dus aan.

https://nos.nl/artikel/23(...)aan-niet-korten.html
pi_197501628
Steun Piet van Herten, arts én verzetsheld
:') !

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2021 10:54:56 ]
pi_197501636
quote:
Natuurlijk wel. Er zijn over de hele wereld al veel experts die hebben gepleit voor het positieve effect van de avondklok.

Alleen op FOK! is het natuurlijk logischer om niet ter zake doende voorbeelden te geven van mensen die alleen in een bos willen wandelen om 10 uur 's avonds en dat daarom een avondklok geen toegevoegde waarde heeft.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:55:01 #218
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197501639
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:52 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hier staan wat argumenten in een handig lijstje: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ingen-thuis-jongeren
dank je, al met al niet bijster sterk in het voordeel van een avondklok
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:55:03 #219
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197501640
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De redenatie is 'beter voorkomen dan genezen'. Wat op zich prima is, maar als blijkt dat de komende 2-3 weken de situatie prima onder controle blijkt dan dient die avondklok er imo zsm weer afgehaald te worden.
Ben vooral heel benieuwd of het door de kamer komt, een partij als D66 zou er best wat politiek gewin bij kunnen hebben om tegen te stemmen bijvoorbeeld en dan wordt het lastig om aan een meerderheid te komen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197501644
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

De spelregels zijn veranderd om niet te hoeven korten, de rekening schuiven we gewoon door:

De pensioenfondsen zitten al jaren in zwaar weer. De lage rente en de coronacrisis hebben het voor veel fondsen moeilijk gemaakt de financiën op peil te houden. Minister Koolmees van Sociale Zaken maakt daarom een uitzondering, kondigde hij al aan: de dekkingsgraad moest op 31 december 2020 90 procent zijn, in plaats van 100 procent. Daar voldoet ABP dus aan.

https://nos.nl/artikel/23(...)aan-niet-korten.html
dat hele pensioenstelsel word 1 grote shitshow als de rentes nog een paar jaar zo laag blijven.
en daar heb je dan je hele leven voor gewerkt.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:55:40 #221
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197501650
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:49 schreef VoMy het volgende:

[..]

Hebben we dan zo veel minder vaccins ingeslagen dan andere landen? Volgens mij kunnen we voorlopig lustig doorprikken met wat we hebben liggen. Iemand een bron voor het een of ander?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_197501659
pi_197501664
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik lees dit hier al maandenlang en al heel vaak en volgens mij zegt het meer over de persoon zelf dan over de werkelijk overheidscommunicatie.

Als je dan doorvraagt krijg je steevast een antwoord als 'laat de overheid eerst maar zelf de zaakjes op orde hebben!'. Dat Wilders dit sentiment cultiveert geeft alleen maar aan hoe populistisch die houding is.

Het is toch gewoon evident dat de burger klaar is met dit gedoe en gewoon lakser met de regels omgaat? Snap niet dat daar geheimzinnig over gedaan moet worden of dat het benoemen daarvan zogenaamd afgeven op de burger zou zijn.
Dat vind ik wel te makkelijk. Als je van je bevolking alle hens aan dek vraagt om een situatie als in Portugal te voorkomen en je een betere kans hebt om die te voorkomen door zodra je kunt te vaccineren is daar zeker iets op aan te merken.

Als de planning klopt hebben we voor eind maart qua vaccins zo’n 6 miljoen vaccins geleverd gekregen. Volgens Kuipers is het scenario dat de ziekenhuizen vol zijn eind maart, dus al die 6 miljoen vaccins wil je eind maart gezet hebben.

Op dit moment wordt gezegd de maatregelen te verzwaren en hopen dat het voldoende is, maar wordt niets gezegd over als een malloot opschalen zodat je die situatie (gedeeltelijk) voorblijft.

Als je 3 miljoen kwetsbaren gevaccineerd hebt ben je heel veel potentiële ziekenhuisopnames kwijt en hoef je misschien niet eens te grijpen naar deze hail mary.
pi_197501667
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:55 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Hebben we dan zo veel minder vaccins ingeslagen dan andere landen? Volgens mij kunnen we voorlopig lustig doorprikken met wat we hebben liggen. Iemand een bron voor het een of ander?
de 2de prik word op voorraad gehouden, die kan je niet zomaar wegprikken
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:57:26 #225
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197501669
quote:

[..]

in principe ligt dat voor de eu in verhouding gelijk dus we zijn niet echt snel
pi_197501672
quote:
quote:
But how helpful will curfews and shorter hours be in stopping coronavirus spread?

The short answer is that it depends on how people react and whether they end up in large groups indoors when outdoor options are limited. "Curfews often condense people visiting businesses into a more narrow period of time, which often means more crowding and potential exposures," says Saskia Popescu, who is an infectious disease epidemiologist at George Mason University, to Slate.

"Viruses are not vampires," says Angela Rasmussen, who is a virologist at Georgetown's Center for Global Health Science and Security, in an email to Slate. Rasmussen goes on to make the point that if daytime hours of operation are not affected, people may still be exposed at similar rates to before the curfew was imposed.

"Curtailing the evening for dining by an hour or so isn't likely to make a very large impact," says William Hanage, who is an epidemiologist at the Harvard T. H. Chan School of Public Health, to USA Today. "I can't think of a single place where further action was not necessary."
https://thehill.com/chang(...)-do-anything-to-stop
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:57:58 #227
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197501677
quote:

[..]

Probeer nou eerst eens uit je tunnelvisie/bubbel te stappen en gewoon eens te lezen wat er gaande is op het gebied van vaccinatie. Het is hier niet de kleuterklas dat de juf alles voor moet doen terwijl jij verontwaardigd met blokken aan het gooien bent.
Antifa
pi_197501679
quote:
Verzetsheld :')

Volgens mij vergelijken die gasten zich echt met de verzetshelden uit de Tweede Wereldoorlog. Wat een treurigheid.
pi_197501680
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:30 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Dan doel ik vooral op de discussie in de media. Ik mis een beetje een kritische houding bij veel kranten.
In het begin zag je dit soort argumentatie ook wel vaker langskomen in de media, toen kwamen er nog wel wat economen en/of analysten via de kranten aan het woord over hoe hard de lockdown in het begin erin hakte bij mensen. Hoeveel impact dat wel niet had op het geluk van mensen, op de economie etc.

Wat je toen al zag was dat die analyses vooral gefocussed waren op "we zien deze status nu in het ziekenhuis, we zien dat de regels dit doen met de mensen ergo het wordt allemaal overdreven". Wat niet meegenomen werd was het feit dat de cijfers die je toen zag in de ziekenhuizen nog lang niet zo erg waren als dat ze zouden kunnen zijn, kijk maar naar andere landen nu waar zelfs met bepaalde lockdown regels de gezondheidszorg op omvallen staat.

Al ruim een maand moeten er belangrijke operaties uitgesteld worden omdat corona zo'n gigantisch beslag legt op de gezondheidszorg bij ons, als die mensen met corona niet geholpen worden is het aannemelijk dat ze dood gaan (anders zouden ze niet bij voorbaat in het ziekenhuis belanden).

We willen allemaal dat op het moment dat er iets met je partner/moeder/vader/kinderen gebeurt, dat je terecht kan in het ziekenhuis daarvoor. Dat is wat er nu op het spel staat, en covid is iets dat voor een groot gedeelte van de bevolking er reëel voor kan zorgen dat die naar het ziekenhuis moeten voor medische hulp.

Om dan even op je originele argument terug te komen: ja, ik geloof best dat er een hele zware maatschappelijke last is vanwege de maatregelen en dat dat een zware impact heeft op het geluksgevoel van mensen. Ik denk alleen dat het geluksgevoel een extreem grotere klap gaat krijgen als we op het punt komen dat mensen nergens meer terecht kunnen voor zorg omdat het zorgsysteem compleet overbelast is.

Wat zou jij erger vinden: als je familie in het ziekenhuis terecht komt vanwege corona en daar overlijdt, of dat je aanklopt en er is geen plek en je familie wordt aan hun lot overgelaten. Beiden is natuurlijk kut, maar ik denk dat het 2de een veel grotere impact heeft op het maatschappelijk geluksgevoel.
deal with it
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:58:15 #230
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197501681
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:38 schreef Scrummie het volgende:
Het lijkt mee te vallen met de vertraagde leveringen van BioNTech/Pfizer-vaccins aan Nederland. Volgens de farmaceut wordt er alleen deze week minder geleverd. Het gaat deze week om ongeveer 92.000 doses in plaats van 150 tot 200.000 doses.

Hmm, dan lijkt België een voorkeursbehandeling te krijgen, daar worden 86.500 ipv de verwachte 93.500 dosissen geleverd.
are we infinite or am I alone
pi_197501683
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Waarom voeren landen die wel voorop lopen in Europa qua vaccinatie dan ook zwaar beperkende maatregelen in dan? Of is dat omdat overheden het zogenaamd leuk zouden vinden een avondklok invoeren?
Is het nou echt nodig op deze manier te discussiëren? Om te proberen mijn argument in het belachelijke te trekken?
pi_197501687
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

dank je, al met al niet bijster sterk in het voordeel van een avondklok
Nee, het viel mij ook wat tegen. Had 't nog niet gelezen voor ik je het linkje stuurde :D

Al met al komt het erop neer dat ze het niet echt weten want altijd in combi met andere maatregelen. Je hoort wel vaak Antwerpen terugkomen als voorbeeld waar het heeft gewerkt, maar ik weet niet of dat dan ook met meer maatregelen is geweest. Lijkt me wel.

Hier meer informatie daarover: https://eenvandaag.avrotr(...)-was-het-een-succes/ (maar ook niet zelf gezien).
pi_197501691
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tja, en daar wringt ‘t ‘m. We krijgen hier telkens redenen te lezen waarom het nodig zou zijn, terwijl elk van die redenen onder de huidige maatregelen ook al te handhaven zijn. Dat er niet gehandhaaft wordt is juist een signaal dat een avondklok buitenproportioneel is.
Dat is ook een van de grootste problemen die ik heb met een avondklok. Een groot gedeelte van wat ze willen bereiken kan al bereikt worden als ze de huidige maatregelen zouden handhaven. Het is denk ik niet alsof een extra maatregel er opeens voor gaat zorgen dat er wel gehandhaafd gaat worden. De mensen die ze nu niet durven te handhaven (want die zijn er) ga je nu nog steeds niet bereiken, je treft voornamelijk de brave burgers die zich al maandenlang aan de regels houden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wat een nieuws, dit had ik echt niet verwacht! Zoals gewoonlijk, vooral solidair zijn met de ouderen maar andersom kun je stikken. Echt hoor, die éénrichtingssolidariteit begint me mn strot uit te komen.
En ook hier amen eigenlijk.

Maar ik snap waarom ze het zo doen. Waarom ze ouderen prio geven bij het vaccineren, waarom ze er nu voor beginnen te pleiten die groepen meer vrijheden te geven na vaccinatie, waarom die groepen financieel gezien veel minder mee hoeven te betalen aan alle maatregelen - de schade daardoor, etc. Een groot deel van de VVD stemmers zijn nou net de ouderen. Gaan ze natuurlijk niet iets doen om die groep te raken. Daarom eigenlijk ook nooit een woord over ouderen die zich niet aan bepaalde maatregelen houden, het zijn altijd enkel de jongeren. Nu wil ik niet zeggen dat ouderen massaal regels negeren, maar een deel er van doet dat zeker.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:59:12 #234
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197501698
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

in principe ligt dat voor de eu in verhouding gelijk dus we zijn niet echt snel
Nederland plant gewoon in voor 2 vaccins op het moment dat het in het land aanwezig is, waar andere landen on-th-fly eerste prikken zetten. Qua startsnelheid zit er wellicht verschil in, maar als er eenmaal een stroom vaccins binnenkomt dan ontloopt het elkaar niet.
Antifa
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:59:15 #235
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197501700
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:17 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus dan mag het aantal slachtoffers wat jou betreft wel meer gaan oplopen?
Dat wil zeggen dat ik me aan de avondklok niet ga houden en ook niet aan het visiteverbod.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197501708
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:56 schreef chratnox het volgende:
Als je 3 miljoen kwetsbaren gevaccineerd hebt ben je heel veel potentiële ziekenhuisopnames kwijt en hoef je misschien niet eens te grijpen naar deze hail mary.
En hoeveel doses heb je nodig om 3 miljoen mensen te vaccineren?

Is het nou echt zo moeilijk te begrijpen waarom letterlijk ieder West-Europees land stelt dat we extra maatregelen moeten nemen om deze nieuwe variant in toom te houden, omdat we niet snel genoeg kunnen vaccineren? Maar in Nederland gaan we doen alsof de overheid het heeft laten liggen.

Sowieso, hoe kinderachtig is de houding om 'ik ga pas meewerken als de overheid dat ook doet'? Zelfs al zou het inderdaad zo zijn dat de overheid faliekant faalt, dan nog is dat een houding van een 3-jarige.
pi_197501711
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:58 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Volgens mij vergelijken die gasten zich echt met de verzetshelden uit de Tweede Wereldoorlog. Wat een treurigheid.
Ja lijkt de bestoming van het capitool wel. Men was daar al verbaasd over. En het zou mij ook niet verbazen als het binnenkort in Nederland ook die kant op gaat (binnen nu en 5 jaar als er een goede aanleiding voor is).

Ipv op pannen slaan bestormen ze het torentje.
pi_197501714
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:55 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat hele pensioenstelsel word 1 grote shitshow als de rentes nog een paar jaar zo laag blijven.
en daar heb je dan je hele leven voor gewerkt.
Dat denk ik ook, net als deze aanpassing om korten te voorkomen , gewoon vooruit schuiven tot het stelsel echt bezwijkt.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:00:15 #239
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197501717
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:58 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Af en toe ben ik blij dat mijn opa (een echte verzetsman uit WO II) deze idioterie niet meer mee hoeft te maken,
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:00:52 #240
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197501726
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Probeer nou eerst eens uit je tunnelvisie/bubbel te stappen en gewoon eens te lezen wat er gaande is op het gebied van vaccinatie. Het is hier niet de kleuterklas dat de juf alles voor moet doen terwijl jij verontwaardigd met blokken aan het gooien bent.
Waar slaat dit nou op? Ik lees veel, maar kan niet zo snel vinden hoeveel vaccins we hebben liggen. Wel hoe veel (of juist weinig) vaccinaties er zijn gedaan. Ik stel toch een hele normale vraag?
Murray Walker
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 11:00:57 #241
5428 crew  miss_sly
pi_197501727
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:52 schreef Predator40 het volgende:

[..]

De 2de prik word toch op voorraad gehouden nu als ik het goed begrijp ?
dan hou je best veel op voorraad tot half feb.
Dat is eigenlijk geen voorraad, maar vaccinaties met een bestemming.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197501728
Update van gisteren 18 januari (maandag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM

Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

De huidige piekdag ligt (nog) op 14-12, met 12321 besmettingen (+1 tov vorige update)
Dit is dus veel meer als de vorige piekdag 19-10 (9927, 8 mutaties tov vorige update) - e.e.a. is natuurlijk wel toe te schrijven aan verruimte testbeleid
Vermoedelijk komen hier zeker nog hooguit enkele tientallen bij, het is dus wel terecht dat hier extra maatregelen ingesteld zijn.
De volgende piekdag ligt op 15-12 (12177, geen mutaties tov vorige update)

Dag met grootste mutatie : 16-1-2021 1332(-108 tov vorige update)
Oudste mutatie : 4-9-2021

Van de vandaag(17-1) gemelde besmettingen zijn er 3515(-659 tov vorige update) van de afgelopen 5 dagen, 852(-78 tov vorige update) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 156 nog ouder.

28-12-2020 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt.

De trend over de laatste 5 dagen :
13-1-2021 4853 (619 mutaties)
14-1-2021 3792 (756 mutaties)
15-1-2021 3176 (664 mutaties)
16-1-2021 1911 (134 mutaties)
17-1-2021 1602 (1342 mutaties)

- De meeste mutaties vinden nog steeds de eerste 5 dagen plaatst.
- De nieuwe piekdag ligt momenteel op 14(12321) december, 15(12177),16(11698) december zitten er zeer dicht op.
- Er worden bijna geen nieuwe besmettingen gemeld op 14 dec, daarna is de daling ingezet.
- Als we rekening houden met 10 dagen vertraging, dan is op 6 jan de daling tov 14 dec ca 6266 besmettingen.

De kerstpiek is duidelijk zichtbaar:
op 28-12 en 29-12 zijn er ongeveer 1000 besmettingen p/d meer gemeld als gemiddeld de dagen daarvoor

De nieuwjaars piek is duidelijk zichtbaar:
op 3 en 4 januari zie je ook ongeveer 1000 besmettingen p/d meer dan de week ervoor.

Tenslotte nog een grafiek over de de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)

En op verzoek een van de afgelopen +/- 15 dagen het aantal DOO, DPL en DON per dag uitgesplits.

Verder nog een grafiek op verzoek van @VoMy mbt de aantallen die per dag ouder zijn dan tot 5dagen, tot 10 dagen en ouder

Het aantal DPL is al 4 dagen hoog vergeleken met DOO, die erg laag sinds 5 dagen, ik heb daar nog steeds geen verklaring voor gevonden, mocht iemand suggesties hebben hoor ik het graag.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197501737
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

Is het nou echt nodig op deze manier te discussiëren? Om te proberen mijn argument in het belachelijke te trekken?
Nee, om te illustreren dat het helemaal geen kwestie is van 'de overheid moet maar sneller vaccineren'.
pi_197501743
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:59 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nederland plant gewoon in voor 2 vaccins op het moment dat het in het land aanwezig is, waar andere landen on-th-fly eerste prikken zetten. Qua startsnelheid zit er wellicht verschil in, maar als er eenmaal een stroom vaccins binnenkomt dan ontloopt het elkaar niet.
zoals het er nu naar uitziet gaat Nederland vanaf half feb beginnen met de 2de prikken en ook pas echt gas geven met de rest, Oxford, Moderna via de GGD/huisartsen etc.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:02:02 #245
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197501744
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:58 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, het viel mij ook wat tegen. Had 't nog niet gelezen voor ik je het linkje stuurde :D

Al met al komt het erop neer dat ze het niet echt weten want altijd in combi met andere maatregelen. Je hoort wel vaak Antwerpen terugkomen als voorbeeld waar het heeft gewerkt, maar ik weet niet of dat dan ook met meer maatregelen is geweest. Lijkt me wel.

Hier meer informatie daarover: https://eenvandaag.avrotr(...)-was-het-een-succes/ (maar ook niet zelf gezien).
Ik denk dat een avondklok uitgevoerd als een defacto visitieverbod wel effectief is - mits redelijk gehandhaafd en nageleefd.
Maar dat komt ook omdat ik sinds een paar weken op het stokpaardje zit dat iedereen in arren moede maar bij mensen op bezoek gaat omdat al het losse vermaak potdicht zit en onmogelijk is geworden, wat dus precies besmettingen die in de stad voorkomen worden in de thuissituatie in de hand werken.
Antifa
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:02:38 #246
14505 OProg
A Life in Music
pi_197501758
Overigens is in Frankrijk die avondklok mede het wisselgeld voor het feit dat winkels, kerken en de kappers open zijn en de scholen ook niet dichtgegaan zijn. Kerken overigens niet voor reguliere diensten. En thuis mogen nog zes volwassenen samenkomen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197501778
quote:
In een ziekenhuis in het Duitse skioord Garmisch-Partenkirchen (Beieren) is een nog onbekende mutatie van het coronavirus ontdekt. 35 mensen zijn positief getest op de nieuwe variant.

Het is nog niet duidelijk of de mutatie besmettelijker is dan het oorspronkelijke Covid-19. Ook is niet bekend of het nieuwe virus gevaarlijker is. Dit wordt nu onderzocht. De komende dagen komt naar verwachting meer duidelijkheid.

Duitse media melden dat de variant vorige week dinsdag aan het licht kwam tijdens het uitvoeren van coronatests. De testapparatuur gaf een ‘abnormaliteit’

aan: het sloeg niet aan op de bekende varianten van het coronavirus. Dat liet een ziekenhuisbestuurder weten in Duitse media.
Gezellig.
blablablabla
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:03:58 #248
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197501780
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:00 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Waar slaat dit nou op? Ik lees veel, maar kan niet zo snel vinden hoeveel vaccins we hebben liggen. Wel hoe veel (of juist weinig) vaccinaties er zijn gedaan. Ik stel toch een hele normale vraag?
Nee, je stelt helemaal geen normale vraag. Je poneert eerst de stelling dat het allemaal niet uitmaakt want Nederland is toch traag, vervolgens herhaal je dat nog een keer in andere woorden, en vervolgens ga je opeens navragen hoe de details eigenlijk zijn want dat kun je allemaal niet vinden, en zoveel kijk heb je er natuurlijk niet op.

Ergo, alles wat je eerst zei was gebaseerd op helemaal niets en had je dus net zo goed niet kunnen zeggen, want zoals je zelf zegt heb je helemaal niet door wat en hoe voor wat betreft het vaccineren.
Antifa
pi_197501787
Nou, een Duitse variant, Britse, Braziliaanse, Zuid-Afrikaanse etc etc. Hou toch lekker op man. Begint gewoon zinloos te worden zo.
pi_197501789
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En hoeveel doses heb je nodig om 3 miljoen mensen te vaccineren?

Is het nou echt zo moeilijk te begrijpen waarom letterlijk ieder West-Europees land stelt dat we extra maatregelen moeten nemen om deze nieuwe variant in toom te houden, omdat we niet snel genoeg kunnen vaccineren? Maar in Nederland gaan we doen alsof de overheid het heeft laten liggen.

Sowieso, hoe kinderachtig is de houding om 'ik ga pas meewerken als de overheid dat ook doet'? Zelfs al zou het inderdaad zo zijn dat de overheid faliekant faalt, dan nog is dat een houding van een 3-jarige.
Waar heb ik gezegd dat ik niet meedoe?

Je begrijpt prima wat ik bedoel, maar ik heb ‘t idee dat je het met opzet uit proportie trekt omdat het makkelijker is voor je eigen argument.

Nog maar een keer, om die twijfel helemaal weg te nemen. Als die avondklok er komt komt ie er. Ik zal er niet blij mee zijn en zal me ertegen uit blijven spreken. Dat betekent niet dat ik me er niet aan zal houden.

Er wordt heel veel gevraagd van mensen, naar mijn mening teveel. Een maand studeren op de documenten van AstraZeneca terwijl het water aan de lippen staat is ronduit belachelijk, dat moet sneller kunnen. Geld is niet het probleem, mankracht ook niet.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:05:03 #251
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197501798
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:02 schreef OProg het volgende:
Overigens is in Frankrijk die avondklok mede het wisselgeld voor het feit dat winkels, kerken en de kappers open zijn en de scholen ook niet dichtgegaan zijn. Kerken overigens niet voor reguliere diensten. En thuis mogen nog zes volwassenen samenkomen.
Dit zou ik ook graag zien in het geval van een avondklok...
Avondklok, middagwinkels. Zoiets.
Antifa
pi_197501802
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:02 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik denk dat een avondklok uitgevoerd als een defacto visitieverbod wel effectief is - mits redelijk gehandhaafd en nageleefd.
Maar dat komt ook omdat ik sinds een paar weken op het stokpaardje zit dat iedereen in arren moede maar bij mensen op bezoek gaat omdat al het losse vermaak potdicht zit en onmogelijk is geworden, wat dus precies besmettingen die in de stad voorkomen worden in de thuissituatie in de hand werken.
Ja eens. Als ik de berichten in de media een beetje goed interpreteer is het ook die keuze; avondklok óf aantal gasten naar 0. Dan zou ik opteren voor die avondklok, want die is makkelijker te handhaven. En handhaving is überhaupt al een lastig dingetje.
pi_197501804
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:04 schreef Noordzijde het volgende:
Nou, een Duitse variant, Britse, Braziliaanse, Zuid-Afrikaanse etc etc. Hou toch lekker op man. Begint gewoon zinloos te worden zo.
uiteindelijk blijkt de britse variant helemaal niet zo slecht te zijn......30% besmettelijker maar mensen worden wel een stuk minder ziek en tevens werken de huidige vaccins nog gewoon.
pi_197501811
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:04 schreef chratnox het volgende:
Een maand studeren op de documenten van AstraZeneca terwijl het water aan de lippen staat is ronduit belachelijk, dat moet sneller kunnen.
Vind ik een nogal vreemde uitspraak van iemand die tot een paar maanden terug nog op het standpunt stond dat de vaccinontwikkeling te snel ging.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:06:09 #255
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197501813
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:59 schreef VoMy het volgende:

[..]

dat verwacht ik ook wel, zou fijn zijn als dat Oxford vaccin snel goedgekeurd wordt, je ziet dat het VK daar toch wel veel "priksnelheid" uithaalt
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 11:06:30 #256
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197501816
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:05 schreef Predator40 het volgende:

[..]

uiteindelijk blijkt de britse variant helemaal niet zo slecht te zijn......30% besmettelijker maar mensen worden wel een stuk minder ziek.
Is dat al bewezen ja? (ik houd het ook allemaal niet meer bij op een gegeven moment 8)7 )
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:06:33 #257
14505 OProg
A Life in Music
pi_197501818
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Gezellig.
Die virussen muteren bij elke besmetting. Wat moet er eigenlijk gebeuren om echt te kunnen spreken over een nieuwe variant. Is het dan een bepaald aantal mutaties op een specifiek gebied of zijn er echt concrete eigenschappen die een bepaalde verandering doorgemaakt hebben? :?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:07:42 #258
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197501838
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:58 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat was tijdens de zomer, toen de cafés en restaurants open waren (en dat lijken in het filmpje ook de grootste tegenstanders geweest te zijn). Die situatie lijkt me niet echt vergelijkbaar.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:07:55 #259
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197501844
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:02 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar mensen hebben de natuurlijke behoefte om hun sociale contacten te onderhouden. Je zal zien dat de weekenden drukker gaan worden qua verkeer als je de avondklok invoert.

Plus andere onwenselijke neveneffecten zoals het sterk verkrappen van de bandbreedte waarin je bijvoorbeeld boodschappen kunt doen na je werk.

En het feit dat er nu al niet gehandhaafd wordt en ik dat niet zie veranderen, waardoor wederom vooral mensen geraakt worden die toch al hun best doen om besmetting zoveel mogelijk te voorkomen.

Brengt mij tot de eindconclusie dat er veel, véél te weinig te behalen valt met een avondklok om het opsluiten van mensen in hun eigen huis, ze te verbieden naar buiten te gaan, te verantwoorden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197501845
Begint allemaal op ernstig overdrijven / paniekzaaien van de media te worden. Elke variant zo uitvergroten, mensen lekker bang maken.
pi_197501849
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waar heb ik gezegd dat ik niet meedoe?

Je begrijpt prima wat ik bedoel, maar ik heb ‘t idee dat je het met opzet uit proportie trekt omdat het makkelijker is voor je eigen argument.

Nog maar een keer, om die twijfel helemaal weg te nemen. Als die avondklok er komt komt ie er. Ik zal er niet blij mee zijn en zal me ertegen uit blijven spreken. Dat betekent niet dat ik me er niet aan zal houden.

Er wordt heel veel gevraagd van mensen, naar mijn mening teveel. Een maand studeren op de documenten van AstraZeneca terwijl het water aan de lippen staat is ronduit belachelijk, dat moet sneller kunnen. Geld is niet het probleem, mankracht ook niet.
17000 pagina's volgens mij, en ze hadden ze al een rolling review lopen.
vergis je niet hoeveel werk het is en volgens mij moesten er ook nog bepaalde vertalingen gaan komen voor de europese landen ?
pi_197501857
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:06 schreef OProg het volgende:

[..]

Die virussen muteren bij elke besmetting. Wat moet er eigenlijk gebeuren om echt te kunnen spreken over een nieuwe variant. Is het dan een bepaald aantal mutaties op een specifiek gebied of zijn er echt concrete eigenschappen die een bepaalde verandering doorgemaakt hebben? :?
Ik denk dat het meer ligt aan 'oh die Britse mutatie is gevaarlijker dus is elke nieuwe variant ineens nieuws' ipv dat het ook daadwerkelijk nieuws is. Want zoals je zelf al zegt; er zijn al zoveel mutaties die geen nieuws waren. Tot de Britse variant het nieuws haalde.
pi_197501863
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vind ik een nogal vreemde uitspraak van iemand die tot een paar maanden terug nog op het standpunt stond dat de vaccinontwikkeling te snel ging.
Goed argument, kun je het nu ook inhoudelijk proberen?
pi_197501865
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat verwacht ik ook wel, zou fijn zijn als dat Oxford vaccin snel goedgekeurd wordt, je ziet dat het VK daar toch wel veel "priksnelheid" uithaalt
nog maar 10 dagen, en als het goed is 8 feb doses in NL.
pi_197501872
Duitse variant, die had ik nog niet!

Ik mis nu alleen de Angolese en de Pakistaanse nog voor een volle kaart.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:09:26 #266
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197501873
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:03 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, je stelt helemaal geen normale vraag. Je poneert eerst de stelling dat het allemaal niet uitmaakt want Nederland is toch traag, vervolgens herhaal je dat nog een keer in andere woorden, en vervolgens ga je opeens navragen hoe de details eigenlijk zijn want dat kun je allemaal niet vinden, en zoveel kijk heb je er natuurlijk niet op.

Ergo, alles wat je eerst zei was gebaseerd op helemaal niets en had je dus net zo goed niet kunnen zeggen, want zoals je zelf zegt heb je helemaal niet door wat en hoe voor wat betreft het vaccineren.
Volgens mij is het een feit dat Nederland qua vaccineren nogal achter de feiten aanloopt. Jij zegt dat het niet waar is dat we vaccins laten liggen. Dus vraag ik om cijfers. Maar in plaats van een mooie onderbouwing kom je met dit gezever.
Murray Walker
pi_197501878
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:08 schreef Predator40 het volgende:

[..]

17000 pagina's volgens mij, en ze hadden ze al een rolling review lopen.
vergis je niet hoeveel werk het is en volgens mij moesten er ook nog bepaalde vertalingen gaan komen voor de europese landen ?
17000 pagina’s met 100 mensen is 170 pagina’s de man. Dat duurt een dag of 2/3..
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:10:04 #268
14505 OProg
A Life in Music
pi_197501881
quote:

[..]

uiteindelijk blijkt de britse variant helemaal niet zo slecht te zijn......30% besmettelijker maar mensen worden wel een stuk minder ziek en tevens werken de huidige vaccins nog gewoon.
Klopt. Een besmettelijkere variant hoeft niet direct heel slecht nieuws te zijn.

Het issue is vooral dat het kan gebeuren dat je in plaats van 1000 besmettingen en daaruit 25 IC opnames dan ineens 2000 besmettingen en 35 opnames krijgt. Om maar een willekeurig aantal te noemen. De variant is milder maar de gevolgen voor dat moment groter. Maar uiteindelijk draagt het naar wat ik begrijp dan wel mee aan dat het een soort milder seizoensvirus gaat worden.
pi_197501889
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:06 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Is dat al bewezen ja? (ik houd het ook allemaal niet meer bij op een gegeven moment 8)7 )
Oxford meldde het gister over de besmettelijkheid.
en in 2 nederlandse verpleeghuizen waar het rondging dat de mensen er minder ziek van werden ( dus niet wetenschappelijk maar in de praktijk )
pi_197501895
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:08 schreef Noordzijde het volgende:
Begint allemaal op ernstig overdrijven / paniekzaaien van de media te worden. Elke variant zo uitvergroten, mensen lekker bang maken.
Ja de media heeft deze pandemie bedacht, ik dacht dat je dat al wel wist.
In Southern Sun
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 19 januari 2021 @ 11:10:58 #271
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_197501901
Hopelijk komt er gauw een Nederlandse variant die alleen extra besmettelijk is voor virus wappies.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_197501902
quote:

[..]

Uhh, 30% is een ramp. Als dit een paar maanden eerder was gebeurd (en we nog niet begonnen waren met vaccineren) hadden we één grote catastrofe gehad in Europa.

En mensen worden er niet zieker van, dat is niet hetzelfde als dat ze er minder ziek van worden.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:11:25 #273
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197501904
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:09 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Volgens mij is het een feit dat Nederland qua vaccineren nogal achter de feiten aanloopt.

Volgens jou.
Maar verder heb je dus geen idee hoe het werkt met vaccineren, noch de capaciteiten om dit helemaal zelfstandig als een volwassene even op te zoeken. En maar schelden, en maar boos doen. :')
Antifa
pi_197501905
Het lijkt alsof de avondklok ideeën langzaam wegebben.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:11:44 #275
14505 OProg
A Life in Music
pi_197501912
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:10 schreef D_A het volgende:
Hopelijk komt er gauw een Nederlandse variant die alleen extra besmettelijk is voor virus wappies.
Een Urker of Volendammer variant in klederdracht lijkt me wel leuk.
pi_197501913
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja de media heeft deze pandemie bedacht, ik dacht dat je dat al wel wist.
Dat zeg ik niet. Alleen de media heeft wel baat bij veel sensatie/paniek. Dat verkoopt.
pi_197501925
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:10 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en in 2 nederlandse verpleeghuizen waar het rondging dat de mensen er minder ziek van werden ( dus niet wetenschappelijk maar in de praktijk )
Ik heb dat ook ergens gelezen, maar de vraag is wel of dat klopt. Het zou wel logisch zijn als het zo was. Er zijn ook wel wetenschappers die zeggen dat de andere coronavirussen (verkoudheidsvirussen) begonnen zijn als pandemie en daarna steeds besmettelijker en minder schadelijk geworden zijn.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_197501933
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:09 schreef Da_Sandman het volgende:
Duitse variant, die had ik nog niet!

Ik mis nu alleen de Angolese en de Pakistaanse nog voor een volle kaart.
Haha, de corona bingo.

Enige wat mij een beetje opvalt is dat het in een wintersportoord is wat mij meteen doet denken aan de corona besmettingen in Ischgl, Madrid en lombardije. Allemaal bekend om hun lage luchtvochtigheid. Overigens zijn die skigebieden gewoon dicht wat het nog opmerkelijker maakt.
pi_197501935
Ik wil een Amsterdamse variant, arrogant en de beste variant. *O*
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:13:28 #280
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197501945
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:11 schreef Sfancta het volgende:
Het lijkt alsof de avondklok ideeën langzaam wegebben.
Ik vrees van niet.

Maar zeker als de cijfers vandaag wederom dalen hoop ik dat de oppositiepartijen die nu steun willen geven in lieu of D66 zich nog eens héél hard achter de oren gaan krabben.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197501955
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:11 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Alleen de media heeft wel baat bij veel sensatie/paniek. Dat verkoopt.
Net zoals ze er baat bij hebben te doen alsof we met het invoeren van een avondklok terug naar oorlogstijden.

Sowieso is "het ligt gevoelig" wel het meest stopzinnige argument dat tijdens deze pandemie gebruikt is om een maatregel wellicht niet in te voeren. Weet je wat gevoelig ligt? Kinderen die geen fatsoenlijk onderwijs krijgen. :')
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:13:56 #282
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197501958
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

Volgens jou.
Maar verder heb je dus geen idee hoe het werkt met vaccineren, noch de capaciteiten om dit helemaal zelfstandig als een volwassene even op te zoeken. En maar schelden, en maar boos doen. :')
Nee, ik ben geen expert qua vaccineren. Dat is niemand hier. Ik vraag om onderbouwing van jouw stelling, maar je komt alleen maar trollen met je badinerende toon.
Murray Walker
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 11:14:08 #283
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197501963
quote:

[..]

Vanmorgen ook weer voorpagina kop op de NOS over jonge 20ers en 30ers die maanden na de covid besmetting nog steeds aan het revalideren zijn en maar niet herstellen.

Nogmaals, ik ontken niet dat dit soort gevallen bestaan en het is super klote voor deze mensen. Maar het gaat (zeer waarschijnlijk) om een minimaal percentage dat dit zo ervaart. Waarom dan zo'n mega nieuws-kop weer erover?

Ja, want het verkoopt. Inderdaad.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:14:16 #284
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_197501964
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Uhh, 30% is een ramp. Als dit een paar maanden eerder was gebeurd (en we nog niet begonnen waren met vaccineren) hadden we één grote catastrofe gehad in Europa.

En mensen worden er niet zieker van, dat is niet hetzelfde als dat ze er minder ziek van worden.
Ik meen ergens te hebben gelezen toch echt minder ziek.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_197501965
quote:

[..]

Dat we er minder ziek van worden zie ik nergens terug.
Waar baseer je dat op?
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:14:41 #286
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197501974
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik vrees van niet.

Maar zeker als de cijfers vandaag wederom dalen hoop ik dat de oppositiepartijen die nu steun willen geven in lieu of D66 zich nog eens héél hard achter de oren gaan krabben.
Ik zou als oppositiepartij alleen maar steun willen geven als je tijdens het vooroverleg mee aan tafel mag zitten.
Antifa
pi_197501975
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:14 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Vanmorgen ook weer voorpagina kop op de NOS over jonge 20ers en 30ers die maanden na de covid besmetting nog steeds aan het revalideren zijn en maar niet herstellen.

Nogmaals, ik ontken niet dat dit soort gevallen bestaan en het is super klote voor deze mensen. Maar het gaat (zeer waarschijnlijk) om een minimaal percentage dat dit zo ervaart. Waarom dan zo'n mega nieuws-kop weer erover?

Precies. En dat slaat gewoon nergens op. Is gewoon bang maken.
pi_197501977
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik vrees van niet.

Denk dat de totale cijfers in Nederland niet eens belangrijk zijn. Het gaat om het aantal besmettingen met de UK variant in nederland en de cijfers uit Engeland zelf (zowel zkhs opnames, besmettingen en hoe erg het ziekteverloop is). Kortom een compleet beeld van de UK variant.
pi_197501985
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:08 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer ligt aan 'oh die Britse mutatie is gevaarlijker dus is elke nieuwe variant ineens nieuws' ipv dat het ook daadwerkelijk nieuws is. Want zoals je zelf al zegt; er zijn al zoveel mutaties die geen nieuws waren. Tot de Britse variant het nieuws haalde.
Dat zou goed kunnen. Al weet ik niet of er daadwerkelijk 'zoveel' mutaties in omloop zijn dat het geen nieuws mag heten.
blablablabla
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:16:07 #290
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_197501991
quote:

[..]

Dit moeten mensen zijn met onderliggend lijden.
Ik heb zelf Corona gehad en wat ik zo om me heen zie herstellen gezonde mensen net zo snel als bij een heftige griep. Na een week of twee ben je echt weer de oude. Alleen geur en smaak waren nog weken minder.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:17:08 #291
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197502003
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:10 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Dat die verpleeghuizen ook tijdens de eerste golf uitbraken hadden roept wel vragen op. Ik had de indruk dat men er toen zelden in slaagde om een uitbraak in een verpleeghuis onder controle te houden. Waren de huidige besmette bewoners toen niet aanwezig, raakten ze toen niet besmet, hadden ze misschien een zeer milde besmetting, die hen enige immuniteit heeft opgeleverd?
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:17:16 #292
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197502005
Kunnen we het niet gewoon nieuwe variant van het Chinese virus blijven noemen?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197502009
quote:

[..]

Te makkelijk cliché. Sterker nog, in deze tijd waarin iedereen behoefte heeft aan positief nieuws denk ik zelfs dat positief nieuws beter verkoopt. Maar dan moet het er wel zijn. Een Britse mutant die 'slechts' 30% besmettelijker is dan de originele variant is dat natuurlijk niet.
In Southern Sun
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:17:34 #294
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197502011
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:13 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Nee, ik ben geen expert qua vaccineren. Dat is niemand hier. Ik vraag om onderbouwing van jouw stelling, maar je komt alleen maar trollen met je badinerende toon.
Kijk gewoon eens in de spiegel joh. Je zegt eerst tot 3x toe dat het allemaal megatraag gaat, als dikke stront, maar bij navraag blijk je niet eens bereid om ook maar 1 minuut achtergrondinformatie zelf op te zoeken.

Allemaal details, informatie, nuance in invalshoeken aangaande het vaccineren worden hier overigens bij voortduring geplaatst door tal van users, waaronder ikzelf, maar als jij hier enkel komt om met oogkleppen op af te geven op het Nederlandse vaccinatieprogramma, dan ga je dat inderdaad niet mee krijgen, en dan moet je nadat je even lekker hebt kunnen schelden inderdaad navraag doen en oNdErBoUwIng eisen.
Antifa
pi_197502012
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:15 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat zou goed kunnen. Al weet ik niet of er daadwerkelijk 'zoveel' mutaties in omloop zijn dat het geen nieuws mag heten.
Uit november:

quote:
Er zijn tot nu toe, aldus Van Dorp e.a., 12.706 mutaties geïdentificeerd van SARS-CoV-2. 398 van die mutaties hebben zich herhaaldelijk en onafhankelijk van elkaar voorgedaan.
Die zijn zo goed als allemaal niet in de media verschenen.
pi_197502015
quote:

[..]

Ik heb soms het idee dat die verhalen uitvergroot worden om ervoor te zorgen dat meer jongeren het virus serieus gaan nemen.
pi_197502017
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat we er minder ziek van worden zie ik nergens terug.
Waar baseer je dat op?
Dit is een van de verpleeghuizen in NL:

Bewoners minder ziek
De ziekteverschijnselen, zegt Zuidema, zijn milder dan bij mensen die in het voorjaar besmet raakten met het virus. “We zien dat de bewoners minder ziek zijn. Ze hebben minder hoge koorts en zijn minder benauwd. Ook het hoesten is minder erg.”
pi_197502018
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:17 schreef Caland het volgende:
Kunnen we het niet gewoon nieuwe variant van het Chinese virus blijven noemen?
Ik stem voor.
pi_197502019
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:12 schreef Simmertje het volgende:
Ik wil een Amsterdamse variant, arrogant en de beste variant. *O*
Oh en een Tilburgse. Niet de beste, wel de gekste. En voor niemand bang *O*.
In Southern Sun
pi_197502022
https://nos.nl/artikel/23(...)etsbare-ouderen.html

Nee maar als ze omvallen van het virus zelf rekenen we ze wel automagisch mee als coronadoden.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:19:16 #301
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197502040
Vol.
Antifa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')