abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197495083
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat wil je dan? Hopen dat het niet erger word? En dan eens gaan kijken wat we gaan doen? Daarnaast hadden een heleboel dingen gewoon gekund als mensen eens een greintje fatsoen hadden, en zich niet eens zo achterlijk gedroegen. Er zijn hier mensen die gewoon vrolijk posten dat ze met kerst met 30 man gevierd hebben en daar nog trots op zijn ook. Maar goed, weet je wat, doe zelf eens een voorspelling, en wat zijn de maatregelen bijvoorbeeld als blijkt dat we over 3 weken wel aan de maximale capaciteit zitten.
Mijn god kerel, kalmeer eens. Als je je frustratie kwijt wil doe dat even op iemand anders.

Natuurlijk moeten we niet hopen dat het niet erger wordt. Ik heb nu al 391 keer in dit topic gezegd dat het nemen van een ingrijpende maatregel als een avondklok niet gedaan moet worden op basis van: "Baat het niet dan schaadt het niet"

Daar moet je onderbouwing onder hebben, daar moet je data voor hebben. Als ik die modellen zo uit mijn mouw kon schudden had ik wel op de plek van Jacco Wallinga gezeten, maar dat wist je zelf ook wel toen je het postte.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2021 21:27:53 ]
pi_197495102
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:23 schreef Janneke141 het volgende:
Sowieso is 'Baat het niet dan schaadt het niet' zelfs bij een objectief noodzakelijke maatregel al een onjuist argument als het overduidelijk wel schaadt.
Zo'n beetje elke maatregel tegen het virus schaadt. De enige uitzonderingen die ik kan bedenken zijn het stoppen met handen schudden en het hoesten in je elleboog.
pi_197495103
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197495110
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als we in die situatie zitten zijn we te laat.

En het is niet alleen Kuijpers die dat roept. Ook het OMT trekt toch wel vrij duidelijk aan de bel in hun laatste adviezen. Daarnaast hebben ze de avondklok al maanden geleden geadviseerd als "bewezen effectieve" maatregel.
De vraag is dan wel wat dat bewijs is en wat dat bewijs precies bewijst. Want ik vind dat het bij doorvragen toch wel heel stil blijft.

Het effect modelleren kan niet, in het buitenland wijzen ze er op dat het een pakket was/is en dat het effect van de avondklok zelf niet/lastig te meten is.

Ik vind het allemaal nog niet erg overtuigend moet ik zeggen.
zie email 27 oktober
  maandag 18 januari 2021 @ 21:27:38 #30
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197495123
quote:
Dan zijn er óf extreem weinig mensen besmet in die gemeente, of ze lopen een eind achter met het verwerken van de resultaten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197495128
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mijn god kerel, kalmeer eens.

Als je je frustratie kwijt wil doe dat even op iemand anders.
Hopen dat het niet erger wordt? Een avondklok helpt dan in ieder geval helemaal niets. Mensen willen ook nog graag een beetje leven. Als dat straks ook nog allemaal wordt ingeperkt, wat voor leven heb je dan nog? Niet meer bij je vrienden op bezoek, een avondklok, niet verder dan 15 km van je woonplaats mogen reizen. Ja, eten, werken, slapen, tv kijken, wandelen en spelletjes doen met je familie, als je die al hebt. Als alleenstaande wordt het al een stuk eenzamer.
  maandag 18 januari 2021 @ 21:28:10 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197495132
Wij zaten op 20 december nog op +13K besmettingen en een maand later al onder de 5K. De feestdagen zijn al lang en breed achter de rug. Volgens mij doen we het prima. Ik snap niet dat mensen de huidige lockdown 'aanmodderen' noemen of 'vrijblijvend'.
  maandag 18 januari 2021 @ 21:28:16 #33
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197495136
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]Er is een wonder gebeurd. Ik ben het eens met die blonde uit Venlo...
Die zit Hugo :Y)
Paar honderdduizend vaccins laten liggen, want sneller vaccineren dat kan niet geregeld worden hoor. Dat is niet zorgvuldig en veilig.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 18 januari 2021 @ 21:28:26 #34
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197495139
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zo'n beetje elke maatregel tegen het virus schaadt. De enige uitzonderingen die ik kan bedenken zijn het stoppen met handen schudden en het hoesten in je elleboog.
En dus is het argument 'baat het niet dan schaadt het niet' fout. Want het schaadt wel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 januari 2021 @ 21:28:27 #35
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197495140
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:24 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Heb je het gelezen? Heb je de website gezien met de partners van deze website?
Klaus Schwab zegt wel vaker dingen die nergens op gebaseerd zijn. Dat is gewoon hoe hij is, door ongefundeerde dingen te zeggen wil hij mensen aan het denken zetten. Linksom of rechtsom maakt daar bij niet uit. Dat hij iets roept wil niet zeggen dat wij daadwerkelijk die richting op gaan of dat het werkelijkheid gaat worden.
pi_197495143
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:12 schreef DireStraits7 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)aan-op-omvallen.html

Schrijnend.

Ik snap dat mensen klaar zijn met deze lockdown, maar als je ziet wat er in veel (buur)landen gebeurt, snap ik echt niet waarom er zo'n heisa gemaakt wordt over een mijns inziens relatief beperkte maatregel. Iedereen die mij gevolgd heeft hier weet dat ik niet aan de lockdownkant gestaan heb, maar dit lijkt me absoluut het moment om voor het eerst deze crisis toch echt het zekere voor het onzekere te nemen.
Overigens interessant wat in dit artikel wordt genoemd: "de lakse manier waarop veel Portugezen omgaan met de aangescherpte lockdown".

Daar zal vast wel wat in zitten in die zin dat veel mensen nog op pad gaan, zelfs als het binnen de kaders van de regels is. En je zult daar vast ook wel een VermelhoTeam hebben die het allemaal veel te slap vinden en die nu roepen dat Portugal het slechtste jongetje van de klas is. Maar uiteindelijk is het overal ook een kwestie van 'virus gonna virus'. De winter is daar ook kouder dan gebruikelijk. Alleen wel heel erg natuurlijk dat dit nu gebeurt in een land waar het zorgsysteem er nog veel slechter op is voorbereid dan het onze.

Lijkt me veel waarschijnlijker dat de Britse en/of Braziliaanse varianten daar al geruime tijd rondgaan zonder dat het heel veel gecontroleerd wordt, en dat de overheid maar alles op gedrag van de burger probeert af te wentelen. Vaccinaties schieten daar ook nog niet heel erg op.

Spanje stijgt nu ook weer hard trouwens, die schieten straks misschien ook weer overal bovenuit. Daar hebben ze volgens mij geen nationale lockdown maar wel regionale maatregelen en avondklokken.
pi_197495168
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Die vergelijking slaat als een lul op een drumstel.
Dat snap ik ook wel. Maar het gevoel leeft bij mij wel heel sterk. De burger moet coûte que coûte opgehokt worden, is asociaal, moet z’n bek houden etc. Maar als de overheid moet leveren is het altijd, moeilijk, lastig, gecompliceerd en komt het niet van de grond.

Het is onzin om te stellen dat de overheid deze crisis alleen baas kan. Maar het is eveneens onzin om het allemaal op de burger af te schuiven.
zie email 27 oktober
pi_197495181
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat wil je dan? Hopen dat het niet erger word? En dan eens gaan kijken wat we gaan doen? Daarnaast hadden een heleboel dingen gewoon gekund als mensen eens een greintje fatsoen hadden, en zich niet eens zo achterlijk gedroegen. Er zijn hier mensen die gewoon vrolijk posten dat ze met kerst met 30 man gevierd hebben en daar nog trots op zijn ook. Maar goed, weet je wat, doe zelf eens een voorspelling, en wat zijn de maatregelen bijvoorbeeld als blijkt dat we over 3 weken wel aan de maximale capaciteit zitten.
Ik weet welke user je bedoelt, maar daar vraag ik me van af of het niet gewoon een troll is. Bedenk trouwens dat dit een internetforum is, in de dagelijkse praktijk worden de maatregelen door de overgrote meerderheid gewoon opgevolgd.

Ik zie zelf bijv. het nut van een avondklok eerlijk gezegd totaal niet in, maar dat wil niet zeggen dat ik me aan geen enkele maatregel hou. Ik denk dat de meeste critici zich gewoon behoorlijk netjes aan de maatregelen houden. Het is echter niet wettelijk verplicht het met iedere maatregel eens te zijn...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 18 januari 2021 @ 21:30:27 #39
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197495195
twitter

Ook eerste prik in gehandicaptenzorg
pi_197495196
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]Er is een wonder gebeurd. Ik ben het eens met die blonde uit Venlo...
Ook eens met Wilders hier ja.
pi_197495204
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Die vergelijking slaat als een lul op een drumstel.
Nou inderdaad. Zelfs als we de snelste van Europa waren geweest had dat 0,0 invloed gehad op de beslissing om nu een avondklok in te voeren.
pi_197495216
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dan zijn er óf extreem weinig mensen besmet in die gemeente, of ze lopen een eind achter met het verwerken van de resultaten.
De uitslagen worden volgens de site van GGD Rotterdam op de normale manier verwerkt, alleen als er een positief uit komt gaat het sample door voor extra onderzoek.

Als je gaat testen in een hele grote groep die geen klachten of aanleiding hebben om te testen hebt, zul je natuurlijk nooit 10-12% positief vinden, maar de laatste dagen was het uit mijn hoofd 27,23, 20, 17 geregistreerde en in vergelijking met Capelle ad IJssel ligt dat in dezelfde lijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197495224
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:30 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Het moderna vaccin moet eerst twee weken in de vriezer liggen, maar daarna gaan ze er ook mee beginnen :)
pi_197495227
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:28 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Klaus Schwab zegt wel vaker dingen die nergens op gebaseerd zijn. Dat is gewoon hoe hij is, door ongefundeerde dingen te zeggen wil hij mensen aan het denken zetten. Linksom of rechtsom maakt daar bij niet uit. Dat hij iets roept wil niet zeggen dat wij daadwerkelijk die richting op gaan of dat het werkelijkheid gaat worden.
Ik hoop het :).
  maandag 18 januari 2021 @ 21:32:34 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197495247
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel. Maar het gevoel leeft bij mij wel heel sterk. De burger moet coûte que coûte opgehokt worden, is asociaal, moet z’n bek houden etc. Maar als de overheid moet leveren is het altijd, moeilijk, lastig, gecompliceerd en komt het niet van de grond.

Het is onzin om te stellen dat de overheid deze crisis alleen baas kan. Maar het is eveneens onzin om het allemaal op de burger af te schuiven.
Eens, de overheid heeft met zijn aanpak behoorlijke steken laten vallen. En is nog steeds bezig daarmee
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 18 januari 2021 @ 21:33:40 #46
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197495264
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:30 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Lekker stigmatiserend Hugo :') :')

Verstandelijk gehandicapten zijn níet de meest kwetsbaren qua Covid, maar goed...
pi_197495268
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:30 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Zelfs als we de snelste van Europa waren geweest had dat 0,0 invloed gehad op de beslissing om nu een avondklok in te voeren.
Nouja, dat denk ik wel. Die avondklok is er niet om vandaag de wereld te veranderen, die is bedoeld om de B117 variant behapbaar te houden. Het vaccin werkt ook tegen die variant, en volgens die modellen die nu aangehouden worden wordt er gezegd dat eind maart de ziekenhuizen overstromen als er nu niets gedaan wordt. Dan kun je nu verzwaren en hopen dat het goed komt, maar tegelijkertijd kun je nu ook als een idioot gaan vaccineren.

Tegen de tijd dat de ziekenhuizen volgens die schatting vol zouden lopen kun je namelijk al 3 miljoen mensen gevaccineerd hebben puur gerekend met het aantal vaccins wat Q1 zou komen.

Het zal niet alles helpen, maar 3 miljoen mensen gevaccineerd en 3 miljoen mensen die de besmetting doorgemaakt hebben (laten we 2 miljoen zeggen vanwege potentiële overlap) is een flinke hoeveelheid mensen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2021 21:35:00 ]
pi_197495270
quote:
Nog 2/3 moet getest worden. Dat gaat lekker vlot nietwaar? Man, man
pi_197495281
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:34 schreef Nia het volgende:

[..]

Nog 2/3 moet getest worden. Dat gaat lekker vlot nietwaar? Man, man
Niet iedereen hoeft natuurlijk mee te werken.
  maandag 18 januari 2021 @ 21:34:58 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197495288
Hadden jullie dit nieuws al gezien? (Was aan het werk, dus niet kunnen lezen hier)

https://www.euronews.com/(...)l-for-the-time-being

Vanuit Nederland ligt dit ook even stil in breed internationaal perspectief
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')