SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Kuipers zegt dat we een avondklok moeten overwegen. Dat is nog iets anders dan per se een avondklok willen.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:
En in die situatie lijkt het me volledige valide. De situatie waar wij op dit moment in zitten, waar Kuipers zegt: "Ja we moeten nu een avondklok want anders loopt het in maart helemaal fout" is een lastige, want Kuipers heeft tot nu toe nog geen enkele voorspelling over ziekenhuisbezetting goed gehad.
Ik vind het niet zo vreemd eerlijk gezegd, toen ik zelf nog fanatiek ging hardlopen (eigenlijk wil ik daar al maandenlang weer opnieuw mee beginnenquote:Op maandag 18 januari 2021 21:05 schreef Da_Sandman het volgende: [..] Het kan hoor, ik zie het echt zelden zo laat. Vroeg hoor ik vaker.
Ja maar maar, toen had hij het ook niet goed.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:
Die gedachte is fout. Dit is geen maatregel om te nemen op 'baat het niet of schaadt het niet', dit doe je als het water je aan de lippen staat.
Nou.... Niet volgens de NOS:quote:Op maandag 18 januari 2021 21:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kuipers zegt dat we een avondklok moeten overwegen. Dat is nog iets anders dan per se een avondklok willen.
quote:Nederland zou zo snel mogelijk een avondklok moeten invoeren om de risico's van de opmars van de Britse variant van het coronavirus zo klein mogelijk te maken. Dat pleidooi hield voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg vandaag in zijn wekelijkse persmoment.
Ja precies, gewoon door Klausquote:Op maandag 18 januari 2021 21:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dit is gewoon een website geschreven door Klaus ... Welke gesponsord wordt door allerlei grote bedrijven.
Als we in die situatie zitten zijn we te laat.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:
En in die situatie lijkt het me volledige valide.
Amenquote:Op maandag 18 januari 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:
Die gedachte is fout. Dit is geen maatregel om te nemen op 'baat het niet of schaadt het niet', dit doe je als het water je aan de lippen staat.
The great reset. You will own nothing and you'll be happy.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:18 schreef mir1986 het volgende:
https://www.weforum.org/a(...)e-could-change-2030/
Hier staat een blog over hoe het leven er eventueel uit zou kunnen zien. Je hebt dan geen eigen bezittingen meer.
Offtopic, maar de deeleconomie is gewoon een realistisch toekomstscenario. En dat heeft niets te maken met een Orwelliaans toekomstbeeld.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
The great reset. You will own nothing and you'll be happy.
Hoezo 'stop hier eens een keer mee'? Want dat doe ik regelmatig ofzo?quote:Op maandag 18 januari 2021 21:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja maar maar, toen had hij het ook niet goed.
Stop hier eens een keer mee, zoals al eerder gezegd, op het moment dat het water je aan je lippen staat, dan heb je geen tijd meer om te reageren, en nee je kunt niet precies voorspellen wat de komende weken gaat gebeuren.
Dat was geen interpretatie. In de video (op 0:31):quote:Op maandag 18 januari 2021 21:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat is dus een interpretatie, maar goed, jij zuigt het in ieder geval niet uit je duim.
Wat wil je dan? Hopen dat het niet erger word? En dan eens gaan kijken wat we gaan doen? Daarnaast hadden een heleboel dingen gewoon gekund als mensen eens een greintje fatsoen hadden, en zich niet eens zo achterlijk gedroegen. Er zijn hier mensen die gewoon vrolijk posten dat ze met kerst met 30 man gevierd hebben en daar nog trots op zijn ook. Maar goed, weet je wat, doe zelf eens een voorspelling, en wat zijn de maatregelen bijvoorbeeld als blijkt dat we over 3 weken wel aan de maximale capaciteit zitten.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoezo 'stop hier eens een keer mee'? Want dat doe ik regelmatig ofzo?
Kuipers heeft minimaal 6 keer aangegeven hoe de ziekenhuizen er over x maanden voor staan. Elk van die keren heeft hij er niet een beetje, maar maanden naast gezeten. Dan is het toch niet raar dat je dat na een tijdje even met een korrel zout neemt en er als RIVM je eigen berekening op los laat en niet blind uitgaat van Kuipers? Waar ik Kuipers zeg bedoel ik uiteraard Kuipers als voorzitter van LNAZ, dus namens de LNAZ/LCPS.
Nee, je kunt niet precies voorspellen wat de komende weken gaat gebeuren, maar je kunt het in elk geval inschatten. Die inschatting moet bepalen welke maatregelen je wel/niet neemt, en niet 'baat het niet dan schaadt het niet'
Heb je het gelezen? Heb je de website gezien met de partners van deze website?quote:Op maandag 18 januari 2021 21:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja precies, gewoon door Klaus.
Ben het ook eens een keer eens met Wilders. Hoop dat er een goed debat over komtquote:Op maandag 18 januari 2021 21:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]Er is een wonder gebeurd. Ik ben het eens met die blonde uit Venlo...
Die vergelijking slaat als een lul op een drumstel.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]Er is een wonder gebeurd. Ik ben het eens met die blonde uit Venlo...
Maar Hugo heeft wel nog even zijn pr-momentje gepakt door bij de vaccinatie van een 101-jarige te zijn.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:23 schreef trein2000 het volgende:
Hoe weet je dat?quote:Op maandag 18 januari 2021 21:23 schreef Janneke141 het volgende:
Sowieso is 'Baat het niet dan schaadt het niet' zelfs bij een objectief noodzakelijke maatregel al een onjuist argument als het overduidelijk wel schaadt.
Nee ik kijk wel uit. Je hebt zelf niet eens meer door hoe diep je al in de fabeltjesfuik zit.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:24 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Heb je het gelezen? Heb je de website gezien met de partners van deze website?
Mijn god kerel, kalmeer eens. Als je je frustratie kwijt wil doe dat even op iemand anders.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Hopen dat het niet erger word? En dan eens gaan kijken wat we gaan doen? Daarnaast hadden een heleboel dingen gewoon gekund als mensen eens een greintje fatsoen hadden, en zich niet eens zo achterlijk gedroegen. Er zijn hier mensen die gewoon vrolijk posten dat ze met kerst met 30 man gevierd hebben en daar nog trots op zijn ook. Maar goed, weet je wat, doe zelf eens een voorspelling, en wat zijn de maatregelen bijvoorbeeld als blijkt dat we over 3 weken wel aan de maximale capaciteit zitten.
Zo'n beetje elke maatregel tegen het virus schaadt. De enige uitzonderingen die ik kan bedenken zijn het stoppen met handen schudden en het hoesten in je elleboog.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:23 schreef Janneke141 het volgende:
Sowieso is 'Baat het niet dan schaadt het niet' zelfs bij een objectief noodzakelijke maatregel al een onjuist argument als het overduidelijk wel schaadt.
De vraag is dan wel wat dat bewijs is en wat dat bewijs precies bewijst. Want ik vind dat het bij doorvragen toch wel heel stil blijft.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als we in die situatie zitten zijn we te laat.
En het is niet alleen Kuijpers die dat roept. Ook het OMT trekt toch wel vrij duidelijk aan de bel in hun laatste adviezen. Daarnaast hebben ze de avondklok al maanden geleden geadviseerd als "bewezen effectieve" maatregel.
Dan zijn er óf extreem weinig mensen besmet in die gemeente, of ze lopen een eind achter met het verwerken van de resultaten.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:26 schreef _serial_ het volgende:
Al 20.000 Lansingerlanders getest voor onderzoek naar Britse variant
1/3 is ongeveer getest nu.
Hopen dat het niet erger wordt? Een avondklok helpt dan in ieder geval helemaal niets. Mensen willen ook nog graag een beetje leven. Als dat straks ook nog allemaal wordt ingeperkt, wat voor leven heb je dan nog? Niet meer bij je vrienden op bezoek, een avondklok, niet verder dan 15 km van je woonplaats mogen reizen. Ja, eten, werken, slapen, tv kijken, wandelen en spelletjes doen met je familie, als je die al hebt. Als alleenstaande wordt het al een stuk eenzamer.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn god kerel, kalmeer eens.
Als je je frustratie kwijt wil doe dat even op iemand anders.
Die zit Hugoquote:Op maandag 18 januari 2021 21:23 schreef trein2000 het volgende:
En dus is het argument 'baat het niet dan schaadt het niet' fout. Want het schaadt wel.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zo'n beetje elke maatregel tegen het virus schaadt. De enige uitzonderingen die ik kan bedenken zijn het stoppen met handen schudden en het hoesten in je elleboog.
Klaus Schwab zegt wel vaker dingen die nergens op gebaseerd zijn. Dat is gewoon hoe hij is, door ongefundeerde dingen te zeggen wil hij mensen aan het denken zetten. Linksom of rechtsom maakt daar bij niet uit. Dat hij iets roept wil niet zeggen dat wij daadwerkelijk die richting op gaan of dat het werkelijkheid gaat worden.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:24 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Heb je het gelezen? Heb je de website gezien met de partners van deze website?
Overigens interessant wat in dit artikel wordt genoemd: "de lakse manier waarop veel Portugezen omgaan met de aangescherpte lockdown".quote:Op maandag 18 januari 2021 21:12 schreef DireStraits7 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)aan-op-omvallen.html
Schrijnend.
Ik snap dat mensen klaar zijn met deze lockdown, maar als je ziet wat er in veel (buur)landen gebeurt, snap ik echt niet waarom er zo'n heisa gemaakt wordt over een mijns inziens relatief beperkte maatregel. Iedereen die mij gevolgd heeft hier weet dat ik niet aan de lockdownkant gestaan heb, maar dit lijkt me absoluut het moment om voor het eerst deze crisis toch echt het zekere voor het onzekere te nemen.
Dat snap ik ook wel. Maar het gevoel leeft bij mij wel heel sterk. De burger moet coûte que coûte opgehokt worden, is asociaal, moet z’n bek houden etc. Maar als de overheid moet leveren is het altijd, moeilijk, lastig, gecompliceerd en komt het niet van de grond.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die vergelijking slaat als een lul op een drumstel.
Ik weet welke user je bedoelt, maar daar vraag ik me van af of het niet gewoon een troll is. Bedenk trouwens dat dit een internetforum is, in de dagelijkse praktijk worden de maatregelen door de overgrote meerderheid gewoon opgevolgd.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Hopen dat het niet erger word? En dan eens gaan kijken wat we gaan doen? Daarnaast hadden een heleboel dingen gewoon gekund als mensen eens een greintje fatsoen hadden, en zich niet eens zo achterlijk gedroegen. Er zijn hier mensen die gewoon vrolijk posten dat ze met kerst met 30 man gevierd hebben en daar nog trots op zijn ook. Maar goed, weet je wat, doe zelf eens een voorspelling, en wat zijn de maatregelen bijvoorbeeld als blijkt dat we over 3 weken wel aan de maximale capaciteit zitten.
Ook eens met Wilders hier ja.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:23 schreef trein2000 het volgende:
Nou inderdaad. Zelfs als we de snelste van Europa waren geweest had dat 0,0 invloed gehad op de beslissing om nu een avondklok in te voeren.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die vergelijking slaat als een lul op een drumstel.
De uitslagen worden volgens de site van GGD Rotterdam op de normale manier verwerkt, alleen als er een positief uit komt gaat het sample door voor extra onderzoek.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan zijn er óf extreem weinig mensen besmet in die gemeente, of ze lopen een eind achter met het verwerken van de resultaten.
Het moderna vaccin moet eerst twee weken in de vriezer liggen, maar daarna gaan ze er ook mee beginnenquote:Op maandag 18 januari 2021 21:30 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ook eerste prik in gehandicaptenzorg
Ik hoop hetquote:Op maandag 18 januari 2021 21:28 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Klaus Schwab zegt wel vaker dingen die nergens op gebaseerd zijn. Dat is gewoon hoe hij is, door ongefundeerde dingen te zeggen wil hij mensen aan het denken zetten. Linksom of rechtsom maakt daar bij niet uit. Dat hij iets roept wil niet zeggen dat wij daadwerkelijk die richting op gaan of dat het werkelijkheid gaat worden.
Eens, de overheid heeft met zijn aanpak behoorlijke steken laten vallen. En is nog steeds bezig daarmeequote:Op maandag 18 januari 2021 21:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel. Maar het gevoel leeft bij mij wel heel sterk. De burger moet coûte que coûte opgehokt worden, is asociaal, moet z’n bek houden etc. Maar als de overheid moet leveren is het altijd, moeilijk, lastig, gecompliceerd en komt het niet van de grond.
Het is onzin om te stellen dat de overheid deze crisis alleen baas kan. Maar het is eveneens onzin om het allemaal op de burger af te schuiven.
Lekker stigmatiserend Hugoquote:Op maandag 18 januari 2021 21:30 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ook eerste prik in gehandicaptenzorg
Nouja, dat denk ik wel. Die avondklok is er niet om vandaag de wereld te veranderen, die is bedoeld om de B117 variant behapbaar te houden. Het vaccin werkt ook tegen die variant, en volgens die modellen die nu aangehouden worden wordt er gezegd dat eind maart de ziekenhuizen overstromen als er nu niets gedaan wordt. Dan kun je nu verzwaren en hopen dat het goed komt, maar tegelijkertijd kun je nu ook als een idioot gaan vaccineren.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:30 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Zelfs als we de snelste van Europa waren geweest had dat 0,0 invloed gehad op de beslissing om nu een avondklok in te voeren.
Nog 2/3 moet getest worden. Dat gaat lekker vlot nietwaar? Man, manquote:Op maandag 18 januari 2021 21:26 schreef _serial_ het volgende:
Al 20.000 Lansingerlanders getest voor onderzoek naar Britse variant
1/3 is ongeveer getest nu.
Niet iedereen hoeft natuurlijk mee te werken.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:34 schreef Nia het volgende:
[..]
Nog 2/3 moet getest worden. Dat gaat lekker vlot nietwaar? Man, man
Het voelt alleen vrij langzaam aan omdat we al vanaf ergens in oktober (volgens mij) weer beperkingen hebben. Als je de situatie vanaf 20 december bekijkt dan gaat het vrij goed ja. Maar daarvoor waren het ook al vrij langzame weken.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wij zaten op 20 december nog op +13K besmettingen en een maand later al onder de 5K. De feestdagen zijn al lang en breed achter de rug. Volgens mij doen we het prima. Ik snap niet dat mensen de huidige lockdown 'aanmodderen' noemen of 'vrijblijvend'.
Eensquote:Op maandag 18 januari 2021 21:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, dat denk ik wel. Die avondklok is er niet om vandaag de wereld te veranderen, die is bedoeld om de B117 variant behapbaar te houden. Het vaccin werkt ook tegen die variant, en volgens die modellen die nu aangehouden worden wordt er gezegd dat eind maart de ziekenhuizen overstromen als er nu niets gedaan wordt. Dan kun je nu verzwaren en hopen dat het goed komt, maar tegelijkertijd kun je nu ook als een idioot gaan vaccineren.
Tegen de tijd dat de ziekenhuizen volgens die schatting vol zouden lopen kun je namelijk al 3 miljoen mensen gevaccineerd hebben puur gerekend met het aantal vaccins wat Q1 zou komen.
Het zal niet alles helpen, maar 3 miljoen mensen gevaccineerd en 3 miljoen mensen die de besmetting doorgemaakt hebben (laten we 2 miljoen zeggen vanwege potentiële overlap) is een flinke hoeveelheid mensen.
Als we de schatting van het aantal besmette mensen op dit moment van het coronadashboard gebruiken (140.833), dan is landelijk 0,008% besmet. Laten we even ruim nemen dat er in de afgelopen vier dagen 100 positieve testen (van de 20.000) in Lansingerland waren, dan is dat 0,005%. Hoe je dat ook interpreteert, van een grootschalige Britse uitbraak is in elk geval geen sprake.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De uitslagen worden volgens de site van GGD Rotterdam op de normale manier verwerkt, alleen als er een positief uit komt gaat het sample door voor extra onderzoek.
Als je gaat testen in een hele grote groep die geen klachten of aanleiding hebben om te testen hebt, zul je natuurlijk nooit 10-12% positief vinden, maar de laatste dagen was het uit mijn hoofd 27,23, 20, 17 geregistreerde en in vergelijking met Capelle ad IJssel ligt dat in dezelfde lijn.
Ik ben ook benieuwd hoeveel mensen nergens last van hebben en zich zonder zo'n oproep niet zouden laten testen.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als we de schatting van het aantal besmette mensen op dit moment van het coronadashboard gebruiken (140.833), dan is landelijk 0,008% besmet. Laten we even ruim nemen dat er in de afgelopen vier dagen 100 positieve testen (van de 20.000) in Lansingerland waren, dan is dat 0,005%. Hoe je dat ook interpreteert, van een grootschalige Britse uitbraak is in elk geval geen sprake.
Die zou je nu ook in de cijfers moeten zien, want in Lansingerland wordt iedereen opgeroepen, klachten of niet. Dus ook asymptomatisch moet je daarmee pakken.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:38 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd hoeveel mensen nergens last van hebben en zich zonder zo'n oproep niet zouden laten testen.
Ja, daarom ben ik daar ook zo benieuwd naar.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die zou je nu ook in de cijfers moeten zien, want in Lansingerland wordt iedereen opgeroepen, klachten of niet. Dus ook asymptomatisch moet je daarmee pakken.
Ja, precies. Daarom verwacht je eigenlijk een bovengemiddelde geconstateerde besmettingsgraad - die er op basis van de beschikbare cijfers niet is.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die zou je nu ook in de cijfers moeten zien, want in Lansingerland wordt iedereen opgeroepen, klachten of niet. Dus ook asymptomatisch moet je daarmee pakken.
Het lijkt me dan ook een mooi onderzoek om te gaan bepalen hoeveel mensen nu echt asymptomatisch zijn.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, precies. Daarom verwacht je eigenlijk een bovengemiddelde geconstateerde besmettingsgraad - die er op basis van de beschikbare cijfers niet is.
Het heeft ook nog helemaal geen zin. Al dat gezeik over wie welke rechten moet krijgen, wat er met anti-vaxxers moeten gebeuren... Misschien handig om eerst de vaccins te regelen voor de meerderheid die wel wil:quote:Op maandag 18 januari 2021 21:34 schreef Molo het volgende:
Hadden jullie dit nieuws al gezien? (Was aan het werk, dus niet kunnen lezen hier)
https://www.euronews.com/(...)l-for-the-time-being
Vanuit Nederland ligt dit ook even stil in breed internationaal perspectief
Niet helemaal, daar zijn al zoveel studies naar geweest met een beter gewogen design en sampling.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:43 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Het lijkt me dan ook een mooi onderzoek om te gaan bepalen hoeveel mensen nu echt asymptomatisch zijn.
Zo te lezen worden de eerste testresultaten de komende week bekend gemaakt. Denk dus dat we daar nu weinig over kunnen zeggen.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
'Wat wilt u liever? Kies één antwoord.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:38 schreef michiel_merk het volgende:
Volgens de peilingen was 92 procent van de ondervraagde het eens met de avondklok,denk niet dat het hier gevraagd werd
User mir1986 refereert aan het fenomeen The Great Reset. Interessante materie die neerkomt op macro-economische hervorming en het "you own nothing, but you will be happy" credo. Voor wat duiding kan je Googlen op Willem Middelkoop en The Great Reset.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Welke website bedoel je? Op de website van het World Economic Forum kom ik over "2030Vision" wat dingen tegen over 17 sustainable development goals, maar ik zie niets raars, wat voor dingen vind je eng?
C. Avondklok + bezoekverbodquote:Op maandag 18 januari 2021 21:45 schreef galantis het volgende:
[..]
'Wat wilt u liever? Kies één antwoord.
A. De dood van duizenden opa's en oma's op uw geweten.
B. Een avondklok.'
Lijkt me niet iets voor hierquote:Op maandag 18 januari 2021 21:45 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
User mir1986 refereert aan het fenomeen The Great Reset. Interessante materie die neerkomt op macro-economische hervorming en het "you own nothing, but you will be happy" credo. Voor wat duiding kan je Googlen op Willem Middelkoop en The Great Reset.
Lijkt me sterk, ik ken vrijwel niemand die voor is (zolang er niets eerst andere maatregelen genomen of, belangrijker, gehandhaafd worden)quote:Op maandag 18 januari 2021 21:38 schreef michiel_merk het volgende:
Volgens de peilingen was 92 procent van de ondervraagde het eens met de avondklok,denk niet dat het hier gevraagd werd
D. Bezoekverbodadvies binnen, maar wel de vrijheid om met 4 man buiten af te sprekenquote:
Maar dit wordt toch gewoon als onderdeel van de normale GGD tests gedaan:quote:Op maandag 18 januari 2021 21:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo te lezen worden de eerste testresultaten de komende week bekend gemaakt. Denk dus dat we daar nu weinig over kunnen zeggen.
Massatest in Lansingerland: 20.000 inwoners in eerste week getest - https://nos.nl/l/2364982
Dit lijken me reguliere PCR's bij de GGD's, die gewoon in CoronIT opgeslagen worden, dus in de dagcijfers meekomen.quote:Wie bij de grote testronde een positieve uitslag krijgt, wordt in het Erasmus MC onderzocht op de Britse of Zuid-Afrikaanse variant. Het ziekenhuis en de GGD Rotterdam-Rijnmond hopen zo meer te weten te komen over de verspreiding van de besmettelijke varianten en de rol van kinderen.
Ik ben niet zo positief erover meer, zijn weinig mogelijkheden die ze bieden, denken alleen maar aan verbieden en blijkbaar gaan veel te veel mensen er ook in mee.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:48 schreef Evenstar het volgende:
[..]
D. Bezoekverbodadvies binnen, maar wel de vrijheid om met 4 man buiten af te sprekenDierentuinen open, bioscopen met minimale bezetting open ....
Sorry, dat was mijn fout. Ik stelde een vraag naar aanleiding van wat mir1986 zei, over WEF. Ik ga mn fabeltjesfuik wel inquote:Op maandag 18 januari 2021 21:47 schreef Momo het volgende:
Kunnen we even ophouden met dat The Great Reset geneuzel?, ga dat even lekker in BNW doen.
Verbieden is natuurlijk de eerste logische gedachte, zo gek is dat niet.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo positief erover meer, zijn weinig mogelijkheden die ze bieden, denken alleen maar aan verbieden en blijkbaar gaan veel te veel mensen er ook in mee.
nope in mijn omgeving hetzelfde,maar dit word wel zo op rtl weergegeven door gijs rademakerquote:Op maandag 18 januari 2021 21:47 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, ik ken vrijwel niemand die voor is (zolang er niets eerst andere maatregelen genomen of, belangrijker, gehandhaafd worden)
Je kunt wel een vaccinatiebewijs vragen voor de veerpont, maar dat heeft natuurlijk geen enkele zin zolang niet-gevaccineerden wel op allerlei andere openbare plekken zoals de supermarkt, het gemeentehuis en noem maar op kunnen komen.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:44 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het heeft ook nog helemaal geen zin. Al dat gezeik over wie welke rechten moet krijgen, wat er met anti-vaxxers moeten gebeuren... Misschien handig om eerst de vaccins te regelen voor de meerderheid die wel wil:
[ twitter ]
Anders kom je straks in de zomer in de onhebbelijke situatie dat fitte bejaarden lekker op vakantie kunnen met hun vaccinatiepaspoort, terwijl iedereen onder de 70 voor een dichte deur staat en maar naar Terschelling moet. Als je voor de pont tenminste niet ook een vaccinatiepaspoort nodig hebt...
Ik ken het allemaal.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:45 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
User mir1986 refereert aan het fenomeen The Great Reset. Interessante materie die neerkomt op macro-economische hervorming en het "you own nothing, but you will be happy" credo. Voor wat duiding kan je Googlen op Willem Middelkoop en The Great Reset.
Grapje.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je kunt wel een vaccinatiebewijs vragen voor de veerpont, maar dat heeft natuurlijk geen enkele zin zolang niet-gevaccineerden wel op allerlei andere openbare plekken zoals de supermarkt, het gemeentehuis en noem maar op kunnen komen.
Zo'n bewijs is alleen nuttig als je land zo goed als 'vrij' is van virus en je dat zo wilt houden voordat je 'buitenstaanders' binnen laat. Niet als je 100 mensen die op een binnenlandse veerpont willen vraagt om een bewijs terwijl er elders in je land nog 10 miljoen mensen rondlopen die geen vaccinatie hebben gehad.
Ze doen extra checks op variant ipv alleen maar standaard PCR, dat is extra werk en vergt meer labwerk en andere systemenquote:Op maandag 18 januari 2021 21:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dit wordt toch gewoon als onderdeel van de normale GGD tests gedaan:
[..]
Dit lijken me reguliere PCR's bij de GGD's, die gewoon in CoronIT opgeslagen worden, dus in de dagcijfers meekomen.
Mensen met een 'ik heb er geen last van dus het boeit me geen flikker' mentaliteit kan ik helaas niet hoger classificeren.quote:
Nee toch? Het proces is toch:quote:Op maandag 18 januari 2021 21:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Ze doen extra checks op variant ipv alleen maar standaard PCR, dat is extra werk en vergt meer labwerk en andere systemen
Een vaccinatie is geen garantie op immunisatie, en overigens ook nog niet bewezen een garantie op stoppen van besmettelijkheid.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je kunt wel een vaccinatiebewijs vragen voor de veerpont, maar dat heeft natuurlijk geen enkele zin zolang niet-gevaccineerden wel op allerlei andere openbare plekken zoals de supermarkt, het gemeentehuis en noem maar op kunnen komen.
Zo'n bewijs is alleen nuttig als je land zo goed als 'vrij' is van virus en je dat zo wilt houden voordat je 'buitenstaanders' binnen laat. Niet als je 100 mensen die op een binnenlandse veerpont willen vraagt om een bewijs terwijl er elders in je land nog 10 miljoen mensen rondlopen die geen vaccinatie hebben gehad.
Goed nieuws in een artikel over de gevreesde "Britse variant", gelukkig maar...quote:Bewoners minder ziek
De ziekteverschijnselen, zegt Zuidema, zijn milder dan bij mensen die in het voorjaar besmet raakten met het virus. “We zien dat de bewoners minder ziek zijn. Ze hebben minder hoge koorts en zijn minder benauwd. Ook het hoesten is minder erg.”
https://www.parool.nl/ams(...)&utm_source=copylink
Dit is inderdaad het proces.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee toch? Het proces is toch:
- GGD doet test
- Gaat naar lab
- Krijgt uitkomst van lab
- Indien uitkomst positief naar Erasmus voor verder onderzoek
- Indien uitkomst negatief: Einde
Weet ik niet, ik dacht dat die Britse variant moeilijker op te sporen was met een PCRquote:Op maandag 18 januari 2021 21:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee toch? Het proces is toch:
- GGD doet test
- Gaat naar lab
- Krijgt uitkomst van lab
- Indien uitkomst positief naar Erasmus voor verder onderzoek
- Indien uitkomst negatief: Einde
Maakt niet uit. We gooien het op besmettingen als het ziekenhuisargument niet meer werkt. De tendens is dat iedere besmetting voorkomen dient te worden.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Goed nieuws in een artikel over de gevreesde "Britse variant", gelukkig maar...
Dus dan moeten deze gewoon in de dagcijfers zitten. Morgen moeten we dan dus goede testcijfers zienquote:
Okay.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dit wordt toch gewoon als onderdeel van de normale GGD tests gedaan:
[..]
Dit lijken me reguliere PCR's bij de GGD's, die gewoon in CoronIT opgeslagen worden, dus in de dagcijfers meekomen.
Weten we het effect op ziekenhuisopnames? Is dat ook minder in de UK?quote:Op maandag 18 januari 2021 21:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat zou jouw optie zijn om te doen gezien alle data die je hebt?quote:Op maandag 18 januari 2021 21:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Maakt niet uit. We gooien het op besmettingen als het ziekenhuisargument niet meer werkt. De tendens is dat iedere besmetting voorkomen dient te worden.
Ja maar dat is een stap na het lab. Dus het lab (voor regio Rotterdam-Rijnmond worden veel tests sowieso in het Erasmus gedaan volgens mij) doet de test. Indien de PCR positief is gaat ie in bakje 1, indien ie negatief is in bakje 2. Alle tests in bakje 1 worden extra onderzocht.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Weet ik niet, ik dacht dat die Britse variant moeilijker op te sporen was met een PCR
Maar zoals jij het vertelt is het toch sowieso ook complexer met meer processtappen toegevoegd op andere plekken?
Daar heeft @Za wel een paar keer wat dingen over gezegd, maar daar was veel discussie over.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Weten we het effect op ziekenhuisopnames? Is dat ook minder in de UK?
PCR kan niet differentiëren tussen varianten.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Weet ik niet, ik dacht dat die Britse variant moeilijker op te sporen was met een PCR
Maar zoals jij het vertelt is het toch sowieso ook complexer met meer processtappen toegevoegd op andere plekken?
Als ik me goed herinner: relatief iets minder, maar absoluut meer vanwege het hogere aantal besmette gevallen.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
40% minder opnames te zien stelde @Za Dit was te lezen in een rapport van de overheid. Alleen heb ik geen idee waar ik dat moet gaan zoeken.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oke. Ben wel benieuwd naar opnamekans na besmetting per leeftijdscategorie.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar heeft @:Za wel een paar keer wat dingen over gezegd, maar daar was veel discussie over.
hier nog 1quote:Op maandag 18 januari 2021 21:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
quote:Het is heel vervelend. De Britse variant is heel besmettelijk, maar de klachten zijn wel wat milder. We hopen dat de zieke bewoners snel opknappen,’’ aldus persvoorlichter Nanda Troost.
Dat vergt qua uitvoering ietssss meer dan wat je nu beschrijftquote:Op maandag 18 januari 2021 21:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja maar dat is een stap na het lab. Dus het lab (voor regio Rotterdam-Rijnmond worden veel tests sowieso in het Erasmus gedaan volgens mij) doet de test. Indien de PCR positief is gaat ie in bakje 1, indien ie negatief is in bakje 2. Alle tests in bakje 1 worden extra onderzocht.
Jawel. het is een aangepaste PCR die de britse variant kan differentiërenquote:Op maandag 18 januari 2021 21:59 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
PCR kan niet differentiëren tussen varianten.
quote:Het opsporen van de Britse variant is een tijdrovend proces, dat in twee stappen gaat. "Eerst maken we met een extra PCR-combinatietest, die ook veel in Engeland wordt gebruikt, de kans op aanwezigheid van de Britse mutatie snel aannemelijk." Deze test spoort drie delen van het genetisch materiaal van het virus op. Een van die stukjes is het S-gen. Omdat door de Britse variant dit gedeelte van het gen drastisch is veranderd, werkt de test nog maar voor twee van de drie stukken. Koopmans: "Het is het principe van 'waar rook is, is vuur'. Alle testuitslagen waar deze tweede test op faalt, selecteren we daarna voor uitgebreid vervolgonderzoek. Na een aantal dagen kunnen we dan met zekerheid zeggen of het om de Britse variant gaat."
Wel minder gevoelig zijn voor varianten, van wat ik begreepquote:Op maandag 18 januari 2021 21:59 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
PCR kan niet differentiëren tussen varianten.
Vraag me even niet naar een link, maar ik las vorige week in een Brits artikel dat de stijging van het aantal ziekenhuisopnames zeker geen gelijke tred met de stijging van het aantal geconstateerde besmettingen hield.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik stel gewoon dat als het ene argument niet meer werkt dat onze bewindslieden dan wel weer een ander argument vinden om de maatregelen te blijven rechtvaardigen.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat zou jouw optie zijn om te doen gezien alle data die je hebt?
Volgens mij werd er wel over gesproken in het topic over UK en ZA varianten.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oke. Ben wel benieuwd naar opnamekans na besmetting per leeftijdscategorie.
Als iemand die ergens tegen komt, laat het me vooral weten.
En welke winst halen zij daar uit? Wat is hun businesscase daarachter?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik stel gewoon dat als het ene argument niet meer werkt dat onze bewindslieden dan wel weer een ander argument vinden om de maatregelen te blijven rechtvaardigen.
Interessant. Ben hier zeer in geïnteresseerd. Ik ga reguliere zorg opstarten maar moet flexibel blijven voor Brits variant. Maar als ik de opnamekans nav besmettingen enigszins kan inschatten, dan kan ik iets langer doorgaan met reguliere zorg.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vraag me even niet naar een link, maar ik las vorige week in een Brits artikel dat de stijging van het aantal ziekenhuisopnames zeker geen gelijke tred met de stijging van het aantal geconstateerde besmettingen hield.
als het geen bakken met geld zou kosten was ik het daarme eens, maar de negatieve economische effecten doen heel veel pijn, dus het lijkt me onlogisch dat ze die langer dan nodig accepteren.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik stel gewoon dat als het ene argument niet meer werkt dat onze bewindslieden dan wel weer een ander argument vinden om de maatregelen te blijven rechtvaardigen.
quote:Op maandag 18 januari 2021 22:04 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dan zit je allemaal op afstand en alles, maar dat is natuurlijk niet te doen met mensen met een verstandelijke beperking.
COR / Nieuwe varianten/mutaties virus #2quote:Op maandag 18 januari 2021 22:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Interessant. Ben hier zeer in geïnteresseerd. Ik ga reguliere zorg opstarten maar moet flexibel blijven voor Brits variant. Maar als ik de opnamekans nav besmettingen enigszins kan inschatten, dan kan ik iets langer doorgaan met reguliere zorg.
In elk geval geen 70% zoals eerder gezegd werd, dat scheelt al een hoop. Is ie in elk geval iets makkelijker te bedwingen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:05 schreef Jazeg het volgende:
In Nieuwsuur een onderzoeker van Oxford aan het woord. Volgens hun meest recente data is B117 30% besmettelijker.
https://twitter.com/Nieuwsuur/status/1351267268433502211
Met de strenge lockdown hier kan dat waarschijnlijk sowieso wel... Zelfs in London is het reproductie getal onder de 1 (0.6) dus zie niet in waarom die niet hier voor langere tijd onder de 1 zal blijven. Zelfs als de nieuwe variant dominant is, want dat is het in London al sinds 9 december.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Interessant. Ben hier zeer in geïnteresseerd. Ik ga reguliere zorg opstarten maar moet flexibel blijven voor Brits variant. Maar als ik de opnamekans nav besmettingen enigszins kan inschatten, dan kan ik iets langer doorgaan met reguliere zorg.
Dan is het gewoon over met 2021quote:Op maandag 18 januari 2021 22:05 schreef Jazeg het volgende:
In Nieuwsuur een onderzoeker van Oxford aan het woord. Volgens hun meest recente data is B117 30% besmettelijker.
Bij mijn broer in de instelling draagt het personeel geen mondmaskers. Wel als er een personeelslid/bewoner positief getest is. Dan wordt er ineens een show opgevoerd met mondkapjes en het minimaal 1 week opsluiten van bewoners die hun woning zelfs niet uit mogen om frisse lucht te halen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:04 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dan zit je allemaal op afstand en alles, maar dat is natuurlijk niet te doen met mensen met een verstandelijke beperking.
Mooi voorbeeld van de werkelijkheid en noodzaak tot vaccineren daar wel jaquote:Op maandag 18 januari 2021 22:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..].
Het zal vast wel weer bakken met kritiek krijgen maar ik vind dit prachtig.
Ik wacht op de pushberichten van de nieuwsmedia ... ... .... helaasquote:Op maandag 18 januari 2021 22:05 schreef Jazeg het volgende:
Ze zijn angstig en lijden aan het Bergamosyndroom. Ze denken goed bezig te zijn maar eigenlijk maken ze ons het leven zuur met hun waanbeelden en constante verstrenging van de maatregelen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:04 schreef Molo het volgende:
[..]
En welke winst halen zij daar uit? Wat is hun businesscase daarachter?
#ophefquote:Op maandag 18 januari 2021 22:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..].
Waarom denk je dat dit pushwaardig is?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:07 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ik wacht op de pushberichten van de nieuwsmedia ... ... .... helaas
Oooh heerlijk!quote:Op maandag 18 januari 2021 22:04 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
hier kan je ook weinig aan doen als ze opeens op je af komen vliegenquote:Op maandag 18 januari 2021 22:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..].
Klinkt steeds beter.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:05 schreef Jazeg het volgende:
Mark Rutte: En ja... 2021 wordt beter!quote:
Je mag in maart naar de stembus en aangeven wie je wel als volksvertegenwoordiger wilt hebbenquote:Op maandag 18 januari 2021 22:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ze zijn angstig en lijden aan het Bergamosyndroom. Ze denken goed bezig te zijn maar eigenlijk maken ze ons het leven zuur met hun waanbeelden en constante verstrenging van de maatregelen.
Verklaart ook waarom ze de R in Londen onder de 1 hebben. Als de R van de oude variant bijv nu 0,7 is kom je voor de nieuwe op 0,91.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
In elk geval geen 70% zoals eerder gezegd werd, dat scheelt al een hoop. Is ie in elk geval iets makkelijker te bedwingen.
Omdat ze volgens mij eerst beweerde dat het 60% besmettelijker was. Klein lichtpuntje mag je ook weleens vermelden.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom denk je dat dit pushwaardig is?
Wie zou nou een goed alternatief zijn? Dat maakt het zo lastig.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Je mag in maart naar de stembus en aangeven wie je wel als volksvertegenwoordiger wilt hebben
Wellicht verandert dat je gevoel hieromtrent
Als we nog een jaar op deze voet verder gaan is het merendeel wel mentaal gesloopt.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:08 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dat wisten we al wat langer. 2022 weer een nieuwe kans.
en veel minder ernstig zieken en minder besmettelijk dan gedacht, die mutatie is zo slecht nog niet !quote:
En nog een interessante twitteraar:quote:Op maandag 18 januari 2021 22:02 schreef Predator40 het volgende:
dus de Britse variant is eigenlijk gewoon goed nieuws.....![]()
#ikdoenietmeermee weer trending op twitter
Verkiezingen gaan uitgesteld worden....vanwege britse variantquote:Op maandag 18 januari 2021 22:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Je mag in maart naar de stembus en aangeven wie je wel als volksvertegenwoordiger wilt hebben
Wellicht verandert dat je gevoel hieromtrent
Avond klok moet er wel door heen komen, dit soort berichtjes zijn voor achteraf ;pquote:Op maandag 18 januari 2021 22:10 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Omdat ze volgens mij eerst beweerde dat het 60% besmettelijker was. Klein lichtpuntje mag je ook weleens vermelden.
Vlak voor oud en nieuw was er ook een rapport dat volgens mij extra besmettelijkheid op 33-40% schatte.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:10 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Omdat ze volgens mij eerst beweerde dat het 60% besmettelijker was. Klein lichtpuntje mag je ook weleens vermelden.
Goed nieuws voor ons dus, dan hoeven we 'maar' naar 0,7 om die variant te bedwingen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:09 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Verklaart ook waarom ze de R in Londen onder de 1 hebben. Als de R van de oude variant bijv nu 0,7 is kom je voor de nieuwe op 0,91.
En hoe ver zou de R van de oude variant zijn dan met een R bij de nieuwe variant van 0.6?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:09 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Verklaart ook waarom ze de R in Londen onder de 1 hebben. Als de R van de oude variant bijv nu 0,7 is kom je voor de nieuwe op 0,91.
Geen flauw ideequote:Op maandag 18 januari 2021 22:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wie zou nou een goed alternatief zijn? Dat maakt het zo lastig.
Dat doen ze. Met gemak. Zie duitsland wat deze week ook strenger weer gaat worden.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als we nog een jaar op deze voet verder gaan is het merendeel wel mentaal gesloopt.
Hebben ze dat gepusht ja?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:10 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Tja, Pfizer is zijn fabriek aan het upgraden deze week maar laten we eerst nou maar eens die voorraad die er nog is opmaken in NL.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[ twitter ]
Die Hugo di Jongi kan ook niets he.
Gelukkig plannen we hier enkel in wat er al op voorraad in zodat je continuïteit behoudt.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[ twitter ]
2021 is 18 dagen oud. Laten we niet het hele jaar op voorhand al afschrijven.quote:
Ja en dan is het ruk, maar ga ik de avondklok wel meer begrijpen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goed nieuws voor ons dus, dan hoeven we 'maar' naar 0,7 om die variant te bedwingen.
Extreem laag. Is die 0,6 al ergens terug te vinden?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En hoe ver zou de R van de oude variant zijn dan met een R bij de nieuwe variant van 0.6?
Dat het X% besmettelijker is, of dat er een nieuw, veel besmettelijker virus is?quote:
Ik ook. Ik vind het wel frustrerend dat jij het moet deduceren voor me op basis van Nieuwsuur informatie, en dat dat niet duidelijk uitgelegd wordt. Zal er nog steeds niet blij mee zijn, zal nog steeds vurig blijven hopen (en hier roepen, sorry) dat ik vind dat ook werkgevers aangesproken kunnen worden, maar dan snap ik 't wel beter.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:13 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Ja en dan is het ruk, maar ga ik de avondklok wel meer begrijpen.
Ik zou zeggen, klinkt minder slecht. 30% is nog steeds slecht. Momenteel zitten we op R0,9.quote:
Dus die wappies in Londen met hun overvolle metro's iedere dag zitten voor niks de hele wereld in paniekmode te duwen ....quote:Op maandag 18 januari 2021 22:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
In elk geval geen 70% zoals eerder gezegd werd, dat scheelt al een hoop. Is ie in elk geval iets makkelijker te bedwingen.
Het percentage is sowieso irrelevant als het ziekteverloop daadwerkelijk milder blijkt te zijn. Want dan gaan we dus wel naar 'een griepje' toe.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, klinkt minder slecht. 30% is nog steeds slecht. Momenteel zitten we op R0,9.
Dan moeten we ons toch beter aan de maatregelen houden, of zelfs verzwaren.
Nouja, tot nu toe horen we dus:quote:Op maandag 18 januari 2021 22:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dus die wappies in Londen met hun overvolle metro's iedere dag zitten voor niks de hele wereld in paniekmode te duwen ....
Tijd geleden al vraagtekens gezet of het wel 70% kon zijn. Mooi als het maar 30% is. Nog steeds opletten dus, maar denk als dit onderzoek daadwerkelijk representatief is, wel een streep door avondklok mag gaan.
Ik weet alleen niet of ik het mag posten omdat ik het vandaag al een paar keer heb gepostquote:Op maandag 18 januari 2021 22:14 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Extreem laag. Is die 0,6 al ergens terug te vinden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat af en toe een lichtpuntje tussen de onophoudelijke berichtgeving over de voorspelde apocalypse het misschien ook wat minder lastig maakt om "vol te houden".quote:Op maandag 18 januari 2021 22:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom denk je dat dit pushwaardig is?
Niemand stelde dat het 70% was. De cijfers gingen van 30% tot 70%.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dus die wappies in Londen met hun overvolle metro's iedere dag zitten voor niks de hele wereld in paniekmode te duwen ....
Tijd geleden al vraagtekens gezet of het wel 70% kon zijn. Mooi als het maar 30% is. Nog steeds opletten dus, maar denk als dit onderzoek daadwerkelijk representatief is, wel een streep door avondklok mag gaan.
als het minder ziek maakt drukt de nieuwe variant die R toch zelfs naar beneden aangezien die is gebaseerd op ziekenhuis opnames ? of hebben ze dat veranderd ?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Die Lenny snapt het.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hahaha. Die reactie van Lenny eronder, dat moet wel @:Lenny_Leonard zijn met kroegenopen.gif.
quote:Op maandag 18 januari 2021 22:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik weet alleen niet of ik het mag posten omdat ik het vandaag al een paar keer heb gepost
Ja, jij verkoopt het als goed nieuws. Terwijl Londen uitgestorven is. Als we dat straks hier ook moeten doen om de R er onder te houden, dan moeten we echt ander gedrag laten zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 18 januari 2021 22:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik weet alleen niet of ik het mag posten omdat ik het vandaag al een paar keer heb gepost
Oh ja sorry, ik bedoelde de bron waar dit nieuwsbericht op is gebaseerd. Ik neem aan dat dat ergens gepubliceerd is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met andere woorden, virus gonna virus. Het zou eigenlijk pas echt een verrassing zijn als het 70% besmettelijker was maar net zo hard mensen zou ziekmaken en doden.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik las ook al een kop bij het AD dat het vaccin ook al te laat zou zijn. Houd de moed er ook lekker in bij het volk, uiteraard een premium artikel want voor de nuance moet je betalen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Omdat af en toe een lichtpuntje tussen de onophoudelijke berichtgeving over de voorspelde apocalypse het misschien ook wat minder lastig maakt om "vol te houden".
Dat is niet de taak van 'de media'. De apocalyps voorspellen ook niet, maar dat doen ze ook niet.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Omdat af en toe een lichtpuntje tussen de onophoudelijke berichtgeving over de voorspelde apocalypse het misschien ook wat minder lastig maakt om "vol te houden".
Waarom gaat het over een avondklok als er nog zoveel andere dingen mogelijk zijn?quote:Wellicht nog minder bezoek thuis, kabinet polst oppositie over avondklok
Het kabinetsbesluit over het instellen van een avondklok zal nog enkele dagen op zich laten wachten. Het kabinet polst de oppositie daarover en kijkt ook intensief naar alternatieven, zoals nog maar één bezoeker thuis. Extra ingrijpen lijkt onvermijdelijk.
Zou ook gelijk kunnen blijven.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als het minder ziek maakt drukt de nieuwe variant die R toch zelfs naar beneden aangezien die is gebaseerd op ziekenhuis opnames ? of hebben ze dat veranderd ?
Eens met dat laatste. Laten we gewoon stoppen met de Eredivisie. Zelfde regeling als vorig jaar. Niemand eruit, volgend jaar weer nieuwe kansen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:19 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Waarom gaat het over een avondklok als er nog zoveel andere dingen mogelijk zijn?
• Waarom kan de jeugd nog sporten/trainen?
• Waarom wordt het aantal mensen in een supermarkt niet verlaagd?
• Waarom wordt de voetbalcompetitie niet stilgelegd?
Die heb ik niet gezien, maar als ik google op Cambridge london 0.6 kom ik ontzettend veel links tegen. Is dus niet maar een bron en lijkt ook vrij aannemelijk als je de getallen hier ziet:quote:Op maandag 18 januari 2021 22:18 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Oh ja sorry, ik bedoelde de bron waar dit nieuwsbericht op is gebaseerd. Ik neem aan dat dat ergens gepubliceerd is?
Ugo Il Giovane..quote:Op maandag 18 januari 2021 22:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[ twitter ]
Besmettelijker, maar wel met mildere symptomen. Waarmee covid-19 het pad volgt van zijn voorgangers en over een paar jaar dus hopelijk tot een onderdeel van de jaarlijkse griepgolf gemuteerd is.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat het X% besmettelijker is, of dat er een nieuw, veel besmettelijker virus is?
Nou ja, raar is het wel.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Eens met dat laatste. Laten we gewoon stoppen met de Eredivisie. Zelfde regeling als vorig jaar. Niemand eruit, volgend jaar weer nieuwe kansen.
Verbieden, alles verbieden!quote:Op maandag 18 januari 2021 22:19 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Waarom gaat het over een avondklok als er nog zoveel andere dingen mogelijk zijn?
Het gaat erom wat er gepusht werdquote:Op maandag 18 januari 2021 22:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Besmettelijker, maar wel met mildere symptomen. Waarmee covid-19 het pad volgt van zijn voorgangers en over een paar jaar dus hopelijk tot een onderdeel van de jaarlijkse griepgolf gemuteerd is.
brood en spelen hequote:Op maandag 18 januari 2021 22:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Eens met dat laatste. Laten we gewoon stoppen met de Eredivisie. Zelfde regeling als vorig jaar. Niemand eruit, volgend jaar weer nieuwe kansen.
Het is eigenlijk lachwekkend dat dat nog doorgaat. Als je echt een lockdown wilt doen moet je ook dit seizoen schrappen. En de EK. En de Olympische Spelen (even buiten NL geredeneerd natuurlijk). Maar ja daar zal ook gewoon pragmatisch naar worden gekeken. Het zijn de kleine dingetjes die het hem doen. Als je mensen ook nog hun brood en spelen gaat afnemen...quote:Op maandag 18 januari 2021 22:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En wat mag er nog wel overblijven om plezier aan te beleven?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En dat is zo ongeveer de meest veilige beroepsgroep aan het werk momenteel en betalen daar ook nog eens zelf voorquote:Op maandag 18 januari 2021 22:22 schreef aTypisch het volgende:
[..]
brood en spelen he
moeten toch wat te doen hebben
Voldoende IC-capaciteit.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En wat mag er nog wel overblijven om plezier aan te beleven?
Ja en dan de halve eredivisie en de hele KKD failliet, holadiejee, weer tweeeneenhalve bejaarde gered.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Weer kampioenquote:Op maandag 18 januari 2021 22:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dit is even niet het moment om plezier te hebbenquote:Op maandag 18 januari 2021 22:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En wat mag er nog wel overblijven om plezier aan te beleven?
En wat mij ook wel wat lijkt. We hebben nu een regel voor per dag bezoek. Waarom niet gewoon alleen bezoek in het weekend?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:19 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Herstel: de gebruikelijke PCR test zoals wij die hier kennen kan niet differentiëren.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jawel. het is een aangepaste PCR die de britse variant kan differentiëren
[..]
De daling is nu ingezet, maar het kost gewoon tijd. Dan hadden we eerder in moeten grijpen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:23 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Voldoende IC-capaciteit.
Voldoende ziekenhuisbedden.
Handhaven achter de voordeur kan niet en is ook niet te doen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En wat mij ook wel wat lijkt. We hebben nu een regel voor per dag bezoek. Waarom niet gewoon alleen bezoek in het weekend?
Besmettelijker, maar wel met mildere symptomen. Waarmee covid-19 het pad volgt van zijn voorgangers en over een paar jaar dus hopelijk tot een onderdeel van de jaarlijkse griepgolf gemuteerd is.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat het X% besmettelijker is, of dat er een nieuw, veel besmettelijker virus is?
Of gewoon eens echt gaan handhaven op de geldende maatregelen ipv nieuwe maatregelen in het leven te roepen die alwéér niet gehandhaafd gaan worden.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, klinkt minder slecht. 30% is nog steeds slecht. Momenteel zitten we op R0,9.
Dan moeten we ons toch beter aan de maatregelen houden, of zelfs verzwaren.
Omdat er ook mensen zijn die alleen wonen, en hele dagen thuiswerken?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En wat mij ook wel wat lijkt. We hebben nu een regel voor per dag bezoek. Waarom niet gewoon alleen bezoek in het weekend?
Mwah. De voetballertjes wel ja. Maar alles erom heen?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:23 schreef Caland het volgende:
[..]
En dat is zo ongeveer de meest veilige beroepsgroep aan het werk momenteel en betalen daar ook nog eens zelf voor
@:onlogisch is weer eens dom aan het raaskallen
Heel slim. Wat heb je nu te winnen met een 'moreel boost'?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:18 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het zou slim zijn om de avondklok juist nu toch niet te doen. Dat geeft mensen een aangename verrassing en een moreelboost nu iedereen zich er al murw gebeukt bij neer heeft gelegd.
Tuurlijk wel. Juist nu.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dit is even niet het moment om plezier te hebben
regeren is vooruitzien.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De daling is nu ingezet, maar het kost gewoon tijd. Dan hadden we eerder in moeten grijpen.
Zou jij wel willen he, ouwe Willem II-er.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is het enige?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:23 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Voldoende IC-capaciteit.
Voldoende ziekenhuisbedden.
Maar serieus hoor. Een van de weinige leuke momentjes nog in de week. Even naar ons aller FC Twente kijken.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:22 schreef aTypisch het volgende:
[..]
brood en spelen he
moeten toch wat te doen hebben
Ik zou gewoon doorgaan met voetballen. Slimme moreel boost.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zou jij wel willen he, ouwe Willem II-er.
Ja, zoals ik. Ik ontmoet nog vrienden in het weekend. Eén dag in de week kan prima, elke dag hoeft echt niet.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Omdat er ook mensen zijn die alleen wonen, en hele dagen thuiswerken?
De R0 maal 1,3?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat valt echt compleet in het niet bij al die anderen in Nederland die aan het werk zijn momenteel, en die worden niet minimaal drie keer per week getest.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Mwah. De voetballertjes wel ja. Maar alles erom heen?
De staff
De BVO-medewerkers
De journalisten
De camera-mensen
Beveiliging
Technici
Buschauffeurs
etc.etc.
Van alle 36 voetbalclubs bij elkaar opgeteld, levert dat toch wel behoorlijk wat beweegmomentjes op die eenvoudig weg te elimineren zijn.
Plezier is een klap in het gezicht van de zorg.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Las de deuren maar dicht, want er is vast ook wel een expert die voorspelt dat er volgend jaar een 6de golf komt ondanks een vaccin.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:26 schreef onlogisch het volgende:
[..]
regeren is vooruitzien.
De 3e golf is onderweg volgens Gommersgod.
Ja uiteraard, dat naïeve idee dat ze allemaal al het hele seizoen in een bubbel zitten. En ze worden zo goed getest.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Mwah. De voetballertjes wel ja. Maar alles erom heen?
De staff
De BVO-medewerkers
De journalisten
De camera-mensen
Beveiliging
Technici
Buschauffeurs
etc.etc.
Van alle 36 voetbalclubs bij elkaar opgeteld, levert dat toch wel behoorlijk wat beweegmomentjes op die eenvoudig weg te elimineren zijn.
Nah, met de voetbalcompetitie kunnen ze echt wel stoppen. Die volg ik toch nietquote:Op maandag 18 januari 2021 22:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar serieus hoor. Een van de weinige leuke momentjes nog in de week. Even naar ons aller FC Twente kijken.
Zeker als we straks ook nog te maken krijgen met avondklokken en reisbeperkingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
inderdaad, alleen hier, 10 maanden thuiswerken, nauwelijks vrienden zien, en als ik ze zie is het in het weekend, met een vast groepje. Een ander deel van de vriendengroep zie ik omdat we het zeer beperkt houden met contacten niet sinds aug/sep.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Omdat er ook mensen zijn die alleen wonen, en hele dagen thuiswerken?
Bij PSV, NAC en Go Ahead Eagles hebben ze het tenminste goed begrepen door meteen die selectiebrede groepsimmuniteit te pakken.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:28 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja uiteraard, dat naïeve idee dat ze allemaal al het hele seizoen in een bubbel zitten. En ze worden zo goed getest.Die gasten hebben ook gewoon vrouw, kinderen, familie, vrienden. Die gaan waarschijnlijk ook nog wel wat meer naar feestjes dan de gemiddelde Nederlander die streng wordt toegesproken.
Vind het ook prima verder hoor, als ik het voor het zeggen had zou ik de Eredivisie ook gewoon door laten gaan, anders worden de mensen gek. Maar laten we elkaar niet voor de gek houden.
Ik moest even tot 10 tellen toen ik dit las.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Weet dus niet of die R * 1.3 klopt. Als het besmettelijker is, maar minder ziekmakend dan kan de R nog steeds van alles doen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:27 schreef capricia het volgende:
[..]
De R0 maal 1,3?
Dat is geen reden tot feest.
Al zou het klinisch beeld iets afnemen (waar geen signalen toe zijn), is het nog steeds een reden om zo snel mogelijk de besmettingen naar beneden te brengen.
En als ze daardoor al besmet raken merken ze dat binnen een dag of 3quote:Op maandag 18 januari 2021 22:28 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja uiteraard, dat naïeve idee dat ze allemaal al het hele seizoen in een bubbel zitten. En ze worden zo goed getest.Die gasten hebben ook gewoon vrouw, kinderen, familie, vrienden. Die gaan waarschijnlijk ook nog wel wat meer naar feestjes dan de gemiddelde Nederlander die streng wordt toegesproken.
Vind het ook prima verder hoor, als ik het voor het zeggen had zou ik de Eredivisie ook gewoon door laten gaan, anders worden de mensen gek. Maar laten we elkaar niet voor de gek houden.
Eredivisie legt misschien de druk op Nederland vergelijkbaar met een klein dorp. Op het grotere geheel niet relevant, en al helemaal niet als je ze goed test.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:28 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
De angst tot nu toe was maal 1,7, in dat opzicht is het wel degelijk feest.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:27 schreef capricia het volgende:
[..]
De R0 maal 1,3?
Dat is geen reden tot feest.
Al zou het klinisch beeld iets afnemen (waar geen signalen toe zijn), is het nog steeds een reden om zo snel mogelijk de besmettingen naar beneden te brengen.
Grote kans dat dit gaat gebeuren.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:10 schreef JosMert het volgende:
[..]
Verkiezingen gaan uitgesteld worden....vanwege britse variant
Het was dan ook sarcastisch. Ik ben juist iemand die vind dat we terug moeten gaan naar het sturen op zorg en niet op de besmettingen, zoals we nu aan het doen zijn met de paniek die toe is geslagen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik moest even tot 10 tellen toen ik dit las.
Het is niet even. Het is al een jaar. Het is nog maandenlang, alles wat nu ingeperkt wordt gaat tot de zomer echt niet beter worden. Het is gewoon fucking zwaar.
Alles wat het leven de moeite waard maakt wordt er uit gesloopt. Alles. En daar ze badinerend over doen vind ik werkelijk stuitend.
Voor de 7465e keer...quote:Op maandag 18 januari 2021 22:29 schreef mir1986 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)r-binnen-zitten.html
Nu.nl heeft een fijn artikel over de lockdown en de gevolgen hiervan op de mentale gesteldheid van mensen. Hier moet veel meer aandacht voor komen. Nou ja, heb ik in ieder geval de komende jaren genoeg werk.
Het is een mooie meevaller, als dit een beetje klopt, andere wetenschappers hebben ook weer iets andere uitkomsten gegeven.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
De angst tot nu toe was maal 1,7, in dat opzicht is het wel degelijk feest.
Dat is nooit een regel geweest en wordt het wat mij betreft ook niet.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:30 schreef onlogisch het volgende:
En hoe zit het met het OV? Kan dat niet gewoon weer open voor enkel mensen met een vitaal beroep?
Jawel.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:31 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Voor de 7465e keer...
Dit is allemaal niet relevant.
En mantelzorgersquote:Op maandag 18 januari 2021 22:30 schreef onlogisch het volgende:
En hoe zit het met het OV? Kan dat niet gewoon weer open voor enkel mensen met een vitaal beroep?
Oh. Ik dacht dat zoiets vorig jaar aan de orde wasquote:Op maandag 18 januari 2021 22:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is nooit een regel geweest en wordt het wat mij betreft ook niet.
In de eerste lockdown was dit tijdelijk het geval, tot de mondkapjes kwamen voor het ovquote:Op maandag 18 januari 2021 22:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is nooit een regel geweest en wordt het wat mij betreft ook niet.
Dat is nooit geweest. Het was “noodzakelijke reizen”. En dan ook nog slechts een advies.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:30 schreef onlogisch het volgende:
Het biedt in elk geval mogelijkheden, en dat deed die x1,7 echt niet.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is een mooie meevaller, als dit een beetje klopt, andere wetenschappers hebben ook weer iets andere uitkomsten gegeven.
Het is minder slecht, maar nog echt geen feest.
Niet mijn vriend, maar zegt alleen maar waarheden tot nu m.i.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:34 schreef Stefanovich het volgende:
Shrek van gelder weet het allemaal zo goed.
Zullen we dan een klein dorp vrijhouden waar je gewoon lekker mag feesten en knuffelen en je gang gaan, als je maar regelmatig getest wordt? Of is dat al op de biblebelt waar iedereen hier zo blij mee is?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Eredivisie legt misschien de druk op Nederland vergelijkbaar met een klein dorp. Op het grotere geheel niet relevant, en al helemaal niet als je ze goed test.
Nee, het is tijd om al die doemscenario’s uit een deel van Engeland dat elk jaar in deze periode de ziekenhuizen ziet overlopen niet 1 op 1 te spiegelen aan Nederlandquote:Op maandag 18 januari 2021 22:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is een mooie meevaller, als dit een beetje klopt,
Soortgelijk, maar ging om noodzakelijke reizen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:32 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Oh. Ik dacht dat zoiets vorig jaar aan de orde was
Waarvan akte.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is niet even. Het is al een jaar. Het is nog maandenlang, alles wat nu ingeperkt wordt gaat tot de zomer echt niet beter worden. Het is gewoon fucking zwaar.
Alles wat het leven de moeite waard maakt wordt er uit gesloopt. Alles. En daar ze badinerend over doen vind ik werkelijk stuitend.
Wat zeg je nu? Niet relevant? Omg, fysieke gesteldheid is ontzettend belangrijk, mensen mogen niet ziek worden, maar mentaal dus wel. Ik kan er met mijn pet niet bij. Wat denk je te hebben aan jongeren die de criminaliteit in gaan, mensen die zelfmoord plegen, mensen die psychische hulp nodig hebben, maar er torenhoge wachtlijsten zijn. Nee dat is allemaal geen probleem.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:31 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Voor de 7465e keer...
Dit is allemaal niet relevant.
Nee, dat was voor iedereen met noodzakelijke reizen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In de eerste lockdown was dit tijdelijk het geval, tot de mondkapjes kwamen voor het ov
Nee hoor, ben toen vaak genoeg met het OV geweest voor recreatieve doelen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In de eerste lockdown was dit tijdelijk het geval, tot de mondkapjes kwamen voor het ov
Klopt, maar het irriteert mij hoe hij het brengt.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:35 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Niet mijn vriend, maar zegt alleen maar waarheden tot nu m.i.
Ja. Dat kan.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
De angst tot nu toe was maal 1,7, in dat opzicht is het wel degelijk feest.
Als ie x1,7 ging kon je het vergeten met de R ooit onder de 1 te krijgen, maar x1,3 is in elk geval mogelijk.
Hey, ik ben het met je eens hoor, maar maatwerk voor deze specifieke doelgroep is na 10 maanden voor het kabinet nog steeds ontzettend lastig.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:36 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wat zeg je nu? Niet relevant? Omg, fysieke gesteldheid is ontzettend belangrijk, mensen mogen niet ziek worden, maar mentaal dus wel. Ik kan er met mijn pet niet bij. Wat denk je te hebben aan jongeren die de criminaliteit in gaan, mensen die zelfmoord plegen, mensen die psychische hulp nodig hebben, maar er torenhoge wachtlijsten zijn. Nee dat is allemaal geen probleem.
Denk het niet, want dat zal dan wel onder werken vallen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:37 schreef Houtenbeen het volgende:
Een voordeel van die avondklok is wel dat al die gasten bij talkshows ook gewoon thuis moeten blijven.
Het gaat toch om de effectiviteit van de maatregelen? Waarom vrij veel afnemen van mensen, namelijk de eredivisie, als het vrij weinig oplevert?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:35 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Zullen we dan een klein dorp vrijhouden waar je gewoon lekker mag feesten en knuffelen en je gang gaan, als je maar regelmatig getest wordt? Of is dat al op de biblebelt waar iedereen hier zo blij mee is?
Iedereen kan natuurlijk speciale redenen bedenken waarom corona voor hen anders is en zij dus andere regels mogen hebben, en die redenen kunnen zelfs op papier nog wel hout snijden. Maar het blijft gewoon een hypocriet spelletje 'special pleading'. Niet-essentiële activiteiten moeten beperkt worden, profvoetbal is niet essentieel. Alleen maken we een uitzondering omdat het voetbal iets kleins is waar veel mensen nog plezier aan hebben. Net als dat ze in talkshows allemaal zonder mondkapje op zitten.
De liveshows zullen dan wel helemaal stoppen. Want Eva mag ook niet meer over straat dan.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:37 schreef Houtenbeen het volgende:
Een voordeel van die avondklok is wel dat al die gasten bij talkshows ook gewoon thuis moeten blijven.
Dat coronapatienten nog maandenlang gezondheidsproblemen kunnen blijven houden na besmetting is voldoende reden voor allerlei maatregelen, maar dat depressies levenslang blijvende invloed op iemands karakter kunnen hebben (ik zie dat gewoon met mijn eigen ogen in mijn eigen familie) is dan blijkbaar weer irrelevant.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:29 schreef mir1986 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)r-binnen-zitten.html
Nu.nl heeft een fijn artikel over de lockdown en de gevolgen hiervan op de mentale gesteldheid van mensen. Hier moet veel meer aandacht voor komen. Nou ja, heb ik in ieder geval de komende jaren genoeg werk.
Nee, die krijgen dan gewoon betaald dus is werkquote:Op maandag 18 januari 2021 22:37 schreef Houtenbeen het volgende:
Zou wel zo eerlijk zijn als ze het eerder opnemen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:38 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De liveshows zullen dan wel helemaal stoppen. Want Eva mag ook niet meer over straat dan.
Nee, die krijgen ontheffing, zijn belangrijke mensen.... 🙄quote:Op maandag 18 januari 2021 22:37 schreef Houtenbeen het volgende:
Joh dat is toch een sarcastische opmerking die hij maakt. Maar het is wel iets wat heel vaak serieus wordt geroepen door mensen als het gaat om nog harder aanpakken. Je kunt niks bekritiseren zonder dat er iemand roept: we zijn in oorlog met het virus, alles moet wijken, jouw pleziertjes en de dingen die het leven voor jou de moeite waard maken, moeten maar even aan de kant worden geschoven.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die zullen wel als essentieel werk worden verklaard vanuit hun functie als 'journalistiek', al verdienen de meeste van die programma's die titel natuurlijk totaal niet.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:37 schreef Houtenbeen het volgende:
Zal vast wel een uitzondering voor komen, maar je moet godverdomme consequent zijn. Als die avondklok er komt, idd ook geen gasten bij talkshows. Dat is niet essentieel en kun je ook niet "werk" noemen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:37 schreef Houtenbeen het volgende:
Exact dit. Bij elke maatregel moet je de balans in de gaten houden.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het gaat toch om de effectiviteit van de maatregelen? Waarom vrij veel afnemen van mensen, namelijk de eredivisie, als het vrij weinig oplevert?
Nee want zij vallen onder “media/informatievoorzieningen” en is een essentieel beroep.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:37 schreef Houtenbeen het volgende:
quote:Sinds het begin van de Noorse vaccinatiecampagne eind december zijn 33 mensen overleden die een eerste dosis hadden gekregen. Uit onderzoek bij dertien gevallen waren aanwijzingen naar voren gekomen dat de zeer oude zwakke patiënten heftig reageerden op relatief milde bijverschijnselen van de vaccinatie.
https://www.nu.nl/coronav(...)arden-en-zieken.htmlquote:Hoogbejaarde en erg zieke Noren die zijn overleden na een prik met het coronavaccin van Pfizer/BioNTech stierven waarschijnlijk niet als gevolg van de inenting.
Tuurlijk wel. Je voert een activiteit uit en je krijgt ervoor betaald.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zal vast wel een uitzondering voor komen, maar je moet godverdomme consequent zijn. Als die avondklok er komt, idd ook geen gasten bij talkshows. Dat is niet essentieel en kun je ook niet "werk" noemen.
.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat coronapatienten nog maandenlang gezondheidsproblemen kunnen blijven houden na besmetting is voldoende reden voor allerlei maatregelen, maar dat depressies levenslang blijvende invloed op iemands karakter kunnen hebben (ik zie dat gewoon met mijn eigen ogen in mijn eigen familie) is dan blijkbaar weer irrelevant.
Hier in Duitsland verbaasde het de journalisten dat de kapsels van de heren voetballers er nog altijd piekfijn uitzagen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Eredivisie legt misschien de druk op Nederland vergelijkbaar met een klein dorp. Op het grotere geheel niet relevant, en al helemaal niet als je ze goed test.
Haha nee joh. Die gaan gewoon door.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:37 schreef Houtenbeen het volgende:
Zullen we afspreken dat we dit lichtpuntje pakken en koesteren voor vandaag?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat kan.
Met lege ziekenhuizen. Dan redden we het.
Moet er niet aan denken dat we in een versoepeling zouden zitten en dat ie dan opeens opduikt.
Bijvoorbeeld de afgelopen golf maal 1,69 (1,3 is ook exponentieel) of zo.
Zeuren dat je zo min mogelijk fysiek contact moet hebben, maar dan wel vrolijk met 8 mensen in die studio gaan zitten.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:38 schreef Stefanovich het volgende:
Eigenlijk is het wel hypocriet dat zij daar met zn allen in de studio zitten...doe jinek dan via teams ofzo
Jawel, want Media/Journalistiek is een essentieel beroep.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:38 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De liveshows zullen dan wel helemaal stoppen. Want Eva mag ook niet meer over straat dan.
En vervang nu eredivisie eens voor avondklok?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het gaat toch om de effectiviteit van de maatregelen? Waarom vrij veel afnemen van mensen, namelijk de eredivisie, als het vrij weinig oplevert?
Ik zie dat het leven voornamelijk terug gebracht wordt tot de essentie: je kinderen. Je directe familie. Dat zijn de wezenlijke dingen toch?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Elke avond moeten er weer gasten online komen om ons extra angst aan te praten.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zal vast wel een uitzondering voor komen, maar je moet godverdomme consequent zijn. Als die avondklok er komt, idd ook geen gasten bij talkshows. Dat is niet essentieel en kun je ook niet "werk" noemen.
Beperkte solidariteit.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat coronapatienten nog maandenlang gezondheidsproblemen kunnen blijven houden na besmetting is voldoende reden voor allerlei maatregelen, maar dat depressies levenslang blijvende invloed op iemands karakter kunnen hebben (ik zie dat gewoon met mijn eigen ogen in mijn eigen familie) is dan blijkbaar weer irrelevant.
Driekwart van Nederland zal wel een uitzonderingspositie krijgen, kan ook niet echt anders met onze economie.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:37 schreef Houtenbeen het volgende:
Resume? Zit niet te kijken..quote:Op maandag 18 januari 2021 22:41 schreef DonDruiper het volgende:
Als je dit toch hoort allemaal.. draait je maag toch van om.
Die gasten kunnen toch ook zoomen met Eva Jinek in de uitzending.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:40 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee want zij vallen onder “media/informatievoorzieningen” en is een essentieel beroep.
Dus je kan nog gewoon lekker talkshows kijken
Wat hoor je?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:41 schreef DonDruiper het volgende:
Als je dit toch hoort allemaal.. draait je maag toch van om.
Ach, dat volk weten helemaal niet wat werken is.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Je voert een activiteit uit en je krijgt ervoor betaald.
Werk.
Zo verdrietigquote:Op maandag 18 januari 2021 22:41 schreef Noek het volgende:
Normaal 15.000 meldingen van kindermishandeling, nu 40.000
Maar ja, dat is geen probleem. Dat die kinderen trauma's voor het leven gaan krijgen en daarmee ook minder gezond gaan zijn. 😪quote:Op maandag 18 januari 2021 22:41 schreef Noek het volgende:
Bizar he. Relatief gelijke toenames zie je bij de zelfmoordlijn.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:41 schreef Noek het volgende:
Uuuh, er zijn ook veel alleenstaanden die dat vooral bij hun vrienden zoeken. Dat is net zo wezenlijk.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie dat het leven voornamelijk terug gebracht wordt tot de essentie: je kinderen. Je directe familie. Dat zijn de wezenlijke dingen toch?
Waardeloos. Maar sowieso ook waardeloos dat er blijkbaar "normaal" 15.000 gevallen worden gemeld. Wtf joh.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:41 schreef Noek het volgende:
Was dat niet alweer zo?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:30 schreef onlogisch het volgende:
RTL Boulevard lijkt me niet noodzakelijk.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:43 schreef quirina het volgende:
Media en communicatie: ten behoeve van informatievoorziening aan de samenleving die van noodzaak is om op de hoogte te blijven van wat er speelt.
Dat staat er op Rijksoverheid.nl
Dus alles op tv qua talkshows en rtl boulevard gaat gewoon door.
FTFYquote:Op maandag 18 januari 2021 22:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
RTL Boulevard lijkt me niet noodzakelijk.
De mannen voetbal de vrouwen lekker een roddelrubriek.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
RTL Boulevard lijkt me niet noodzakelijk.
Vreselijk.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:41 schreef Noek het volgende:
quote:
Jinek.quote:
Ik snap dat die uitzending door moet/kan gaan, maar die gasten, die zeuren dat je minder fysiek contact moet hebben, kunnen toch gewoon vanaf thuis zoomen naar de uitzending.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:43 schreef quirina het volgende:
Media en communicatie: ten behoeve van informatievoorziening aan de samenleving die van noodzaak is om op de hoogte te blijven van wat er speelt.
Dat staat er op Rijksoverheid.nl
Dus alles op tv qua talkshows en rtl boulevard gaat gewoon door.
Dat zal je verbazenquote:Op maandag 18 januari 2021 22:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ach, dat volk weten helemaal niet wat werken is.
En daar moet veel meer aandacht voor komen. Ik zie het echt bij mijn cliënten, zitten er doorheen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Bizar he. Relatief gelijke toenames zie je bij de zelfmoordlijn.
En bij de Kindertelefoon.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Bizar he. Relatief gelijke toenames zie je bij de zelfmoordlijn.
En dan zitten er een aantal mensen van het OMT oid aan tafel, wat zeggen die dan? "Ja, nog even volhouden?"quote:Op maandag 18 januari 2021 22:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
[..]
Jinek.
Kindermishandeling maal 3 toegenomen.
Meee eetstoornissen.
Meer suïcidale kinderen
Etc.
Die kun je toch ook nog steeds zien.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Uuuh, er zijn ook veel alleenstaanden die dat vooral bij hun vrienden zoeken. Dat is net zo wezenlijk.
En systeemrelevant.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:38 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Denk het niet, want dat zal dan wel onder werken vallen.
Voor sommige dingen kijken we nu eenmaal liever de andere kant op. Wat we niet zien, dat is er niet.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waardeloos. Maar sowieso ook waardeloos dat er blijkbaar "normaal" 15.000 gevallen worden gemeld. Wtf joh.
Op1/Jinek snap ik opzich nog wel. Dat je eind oktober ofzo dat interview van Linda de Mol met Mark Rutte had waar publiek bij zat, terwijl publiek nergens meer bij mocht zijn vond ik wel een beetje kwalijk.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:45 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ik snap dat die uitzending door moet/kan gaan, maar die gasten, die zeuren dat je minder fysiek contact moet hebben, kunnen toch gewoon vanaf thuis zoomen naar de uitzending.
"Het kan niet anders".quote:Op maandag 18 januari 2021 22:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dan zitten er een aantal mensen van het OMT oid aan tafel, wat zeggen die dan? "Ja, nog even volhouden?"
Ondanks dat de afweging misschien logisch is, krijg je wel weer zo'n niet-objectieve afweging. Eva en Op1 is dan essentieel, maar als Lange Frans en zijn vrienden online een uitzending willen doen?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:40 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee want zij vallen onder “media/informatievoorzieningen” en is een essentieel beroep.
Dus je kan nog gewoon lekker talkshows kijken
Zeker niet. Ze zeggen dat ze het vreselijk vinden en wat hen betreft school van het grootste belang is, maar dat open gaan op 25 januari niet verantwoord kan. Ze hebben niet geadviseerd dicht te blijven tot 9 februari, maar per week te bekijken of scholen weer open kunnen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dan zitten er een aantal mensen van het OMT oid aan tafel, wat zeggen die dan? "Ja, nog even volhouden?"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |