abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197494868

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_197494888
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:
En in die situatie lijkt het me volledige valide. De situatie waar wij op dit moment in zitten, waar Kuipers zegt: "Ja we moeten nu een avondklok want anders loopt het in maart helemaal fout" is een lastige, want Kuipers heeft tot nu toe nog geen enkele voorspelling over ziekenhuisbezetting goed gehad.
Kuipers zegt dat we een avondklok moeten overwegen. Dat is nog iets anders dan per se een avondklok willen.
pi_197494898
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:05 schreef Da_Sandman het volgende: [..] Het kan hoor, ik zie het echt zelden zo laat. Vroeg hoor ik vaker.
Ik vind het niet zo vreemd eerlijk gezegd, toen ik zelf nog fanatiek ging hardlopen (eigenlijk wil ik daar al maandenlang weer opnieuw mee beginnen :') ) deed ik dat ook pas na het werk. Wanneer je in ploegendienst werkt en middagdienst hebt, ben je pas om 22:00 klaar.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197494920
quote:
Die gedachte is fout. Dit is geen maatregel om te nemen op 'baat het niet of schaadt het niet', dit doe je als het water je aan de lippen staat.
Ja maar maar, toen had hij het ook niet goed.
Stop hier eens een keer mee, zoals al eerder gezegd, op het moment dat het water je aan je lippen staat, dan heb je geen tijd meer om te reageren, en nee je kunt niet precies voorspellen wat de komende weken gaat gebeuren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197494926
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Kuipers zegt dat we een avondklok moeten overwegen. Dat is nog iets anders dan per se een avondklok willen.
Nou.... Niet volgens de NOS:

quote:
Nederland zou zo snel mogelijk een avondklok moeten invoeren om de risico's van de opmars van de Britse variant van het coronavirus zo klein mogelijk te maken. Dat pleidooi hield voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg vandaag in zijn wekelijkse persmoment.
pi_197494928
https://www.weforum.org/a(...)e-could-change-2030/

Hier staat een blog over hoe het leven er eventueel uit zou kunnen zien. Je hebt dan geen eigen bezittingen meer.

[ Bericht % gewijzigd door Evenstar op 18-01-2021 21:23:23 ]
pi_197494948
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:14 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Dit is gewoon een website geschreven door Klaus ... Welke gesponsord wordt door allerlei grote bedrijven.
Ja precies, gewoon door Klaus :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197494949
quote:
En in die situatie lijkt het me volledige valide.
Als we in die situatie zitten zijn we te laat.

En het is niet alleen Kuijpers die dat roept. Ook het OMT trekt toch wel vrij duidelijk aan de bel in hun laatste adviezen. Daarnaast hebben ze de avondklok al maanden geleden geadviseerd als "bewezen effectieve" maatregel.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197494956
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

[..]

Dat is dus een interpretatie, maar goed, jij zuigt het in ieder geval niet uit je duim.
pi_197494959
quote:

Die gedachte is fout. Dit is geen maatregel om te nemen op 'baat het niet of schaadt het niet', dit doe je als het water je aan de lippen staat.
Amen _O_
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197494962
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:18 schreef mir1986 het volgende:
https://www.weforum.org/a(...)e-could-change-2030/

Hier staat een blog over hoe het leven er eventueel uit zou kunnen zien. Je hebt dan geen eigen bezittingen meer.
The great reset. You will own nothing and you'll be happy.

[ Bericht % gewijzigd door Evenstar op 18-01-2021 21:22:56 ]
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197494994
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

The great reset. You will own nothing and you'll be happy.
Offtopic, maar de deeleconomie is gewoon een realistisch toekomstscenario. En dat heeft niets te maken met een Orwelliaans toekomstbeeld.

[ Bericht % gewijzigd door Evenstar op 18-01-2021 21:22:52 ]
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197494997
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja maar maar, toen had hij het ook niet goed.
Stop hier eens een keer mee, zoals al eerder gezegd, op het moment dat het water je aan je lippen staat, dan heb je geen tijd meer om te reageren, en nee je kunt niet precies voorspellen wat de komende weken gaat gebeuren.
Hoezo 'stop hier eens een keer mee'? Want dat doe ik regelmatig ofzo?

Kuipers heeft minimaal 6 keer aangegeven hoe de ziekenhuizen er over x maanden voor staan. Elk van die keren heeft hij er niet een beetje, maar maanden naast gezeten. Dan is het toch niet raar dat je dat na een tijdje even met een korrel zout neemt en er als RIVM je eigen berekening op los laat en niet blind uitgaat van Kuipers? Waar ik Kuipers zeg bedoel ik uiteraard Kuipers als voorzitter van LNAZ, dus namens de LNAZ/LCPS.

Nee, je kunt niet precies voorspellen wat de komende weken gaat gebeuren, maar je kunt het in elk geval inschatten. Die inschatting moet bepalen welke maatregelen je wel/niet neemt, en niet 'baat het niet dan schaadt het niet'
pi_197495017
Er zijn ontzettend veel grote bedrijven die hier aan mee werken (Accenture, Abn Amro, KPMG, KPN, Sony, etc.). Lijkt me geen BNW. Is trouwens Klaus Schwab.

[ Bericht 37% gewijzigd door Evenstar op 18-01-2021 21:26:05 ]
pi_197495022
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

[..]

wie zegt dat het werkt? Kuipers fantaseert maar wat.
  maandag 18 januari 2021 @ 21:23:46 #16
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197495039
Sowieso is 'Baat het niet dan schaadt het niet' zelfs bij een objectief noodzakelijke maatregel al een onjuist argument als het overduidelijk wel schaadt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197495040
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat is dus een interpretatie, maar goed, jij zuigt het in ieder geval niet uit je duim.
Dat was geen interpretatie. In de video (op 0:31):
Journalist: "Die maatregelen: een bezoekverbod, een avondklok, niet reizen buiten de regio. Wat zou u aanraden?"
Kuipers: Ik zou de combinatie aanraden om hier echt bij weg te blijven.
pi_197495042
twitter
Er is een wonder gebeurd. Ik ben het eens met die blonde uit Venlo...
zie email 27 oktober
pi_197495056
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hoezo 'stop hier eens een keer mee'? Want dat doe ik regelmatig ofzo?

Kuipers heeft minimaal 6 keer aangegeven hoe de ziekenhuizen er over x maanden voor staan. Elk van die keren heeft hij er niet een beetje, maar maanden naast gezeten. Dan is het toch niet raar dat je dat na een tijdje even met een korrel zout neemt en er als RIVM je eigen berekening op los laat en niet blind uitgaat van Kuipers? Waar ik Kuipers zeg bedoel ik uiteraard Kuipers als voorzitter van LNAZ, dus namens de LNAZ/LCPS.

Nee, je kunt niet precies voorspellen wat de komende weken gaat gebeuren, maar je kunt het in elk geval inschatten. Die inschatting moet bepalen welke maatregelen je wel/niet neemt, en niet 'baat het niet dan schaadt het niet'
Wat wil je dan? Hopen dat het niet erger word? En dan eens gaan kijken wat we gaan doen? Daarnaast hadden een heleboel dingen gewoon gekund als mensen eens een greintje fatsoen hadden, en zich niet eens zo achterlijk gedroegen. Er zijn hier mensen die gewoon vrolijk posten dat ze met kerst met 30 man gevierd hebben en daar nog trots op zijn ook. Maar goed, weet je wat, doe zelf eens een voorspelling, en wat zijn de maatregelen bijvoorbeeld als blijkt dat we over 3 weken wel aan de maximale capaciteit zitten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197495057
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja precies, gewoon door Klaus :').
Heb je het gelezen? Heb je de website gezien met de partners van deze website?
pi_197495063
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]Er is een wonder gebeurd. Ik ben het eens met die blonde uit Venlo...
Ben het ook eens een keer eens met Wilders. Hoop dat er een goed debat over komt :)
pi_197495066
quote:
[ twitter ]Er is een wonder gebeurd. Ik ben het eens met die blonde uit Venlo...
Die vergelijking slaat als een lul op een drumstel.
  maandag 18 januari 2021 @ 21:25:18 #23
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197495073
quote:
Maar Hugo heeft wel nog even zijn pr-momentje gepakt door bij de vaccinatie van een 101-jarige te zijn.

Ik dacht dat wij ons zouden onthouden van symboolprikken.
pi_197495074
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:23 schreef Janneke141 het volgende:
Sowieso is 'Baat het niet dan schaadt het niet' zelfs bij een objectief noodzakelijke maatregel al een onjuist argument als het overduidelijk wel schaadt.
Hoe weet je dat?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197495082
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:24 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Nee ik kijk wel uit. Je hebt zelf niet eens meer door hoe diep je al in de fabeltjesfuik zit.
In Southern Sun
pi_197495083
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat wil je dan? Hopen dat het niet erger word? En dan eens gaan kijken wat we gaan doen? Daarnaast hadden een heleboel dingen gewoon gekund als mensen eens een greintje fatsoen hadden, en zich niet eens zo achterlijk gedroegen. Er zijn hier mensen die gewoon vrolijk posten dat ze met kerst met 30 man gevierd hebben en daar nog trots op zijn ook. Maar goed, weet je wat, doe zelf eens een voorspelling, en wat zijn de maatregelen bijvoorbeeld als blijkt dat we over 3 weken wel aan de maximale capaciteit zitten.
Mijn god kerel, kalmeer eens. Als je je frustratie kwijt wil doe dat even op iemand anders.

Natuurlijk moeten we niet hopen dat het niet erger wordt. Ik heb nu al 391 keer in dit topic gezegd dat het nemen van een ingrijpende maatregel als een avondklok niet gedaan moet worden op basis van: "Baat het niet dan schaadt het niet"

Daar moet je onderbouwing onder hebben, daar moet je data voor hebben. Als ik die modellen zo uit mijn mouw kon schudden had ik wel op de plek van Jacco Wallinga gezeten, maar dat wist je zelf ook wel toen je het postte.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2021 21:27:53 ]
pi_197495102
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:23 schreef Janneke141 het volgende:
Zo'n beetje elke maatregel tegen het virus schaadt. De enige uitzonderingen die ik kan bedenken zijn het stoppen met handen schudden en het hoesten in je elleboog.
pi_197495103
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197495110
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als we in die situatie zitten zijn we te laat.

En het is niet alleen Kuijpers die dat roept. Ook het OMT trekt toch wel vrij duidelijk aan de bel in hun laatste adviezen. Daarnaast hebben ze de avondklok al maanden geleden geadviseerd als "bewezen effectieve" maatregel.
De vraag is dan wel wat dat bewijs is en wat dat bewijs precies bewijst. Want ik vind dat het bij doorvragen toch wel heel stil blijft.

Het effect modelleren kan niet, in het buitenland wijzen ze er op dat het een pakket was/is en dat het effect van de avondklok zelf niet/lastig te meten is.

Ik vind het allemaal nog niet erg overtuigend moet ik zeggen.
zie email 27 oktober
  maandag 18 januari 2021 @ 21:27:38 #30
346939 Janneke141
pi_197495123
quote:
Dan zijn er óf extreem weinig mensen besmet in die gemeente, of ze lopen een eind achter met het verwerken van de resultaten.
pi_197495128
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mijn god kerel, kalmeer eens.

Als je je frustratie kwijt wil doe dat even op iemand anders.
Hopen dat het niet erger wordt? Een avondklok helpt dan in ieder geval helemaal niets. Mensen willen ook nog graag een beetje leven. Als dat straks ook nog allemaal wordt ingeperkt, wat voor leven heb je dan nog? Niet meer bij je vrienden op bezoek, een avondklok, niet verder dan 15 km van je woonplaats mogen reizen. Ja, eten, werken, slapen, tv kijken, wandelen en spelletjes doen met je familie, als je die al hebt. Als alleenstaande wordt het al een stuk eenzamer.
  maandag 18 januari 2021 @ 21:28:10 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197495132
Wij zaten op 20 december nog op +13K besmettingen en een maand later al onder de 5K. De feestdagen zijn al lang en breed achter de rug. Volgens mij doen we het prima. Ik snap niet dat mensen de huidige lockdown 'aanmodderen' noemen of 'vrijblijvend'.
  maandag 18 januari 2021 @ 21:28:16 #33
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197495136
quote:
Die zit Hugo :Y)
Paar honderdduizend vaccins laten liggen, want sneller vaccineren dat kan niet geregeld worden hoor. Dat is niet zorgvuldig en veilig.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 18 januari 2021 @ 21:28:26 #34
346939 Janneke141
pi_197495139
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zo'n beetje elke maatregel tegen het virus schaadt. De enige uitzonderingen die ik kan bedenken zijn het stoppen met handen schudden en het hoesten in je elleboog.
En dus is het argument 'baat het niet dan schaadt het niet' fout. Want het schaadt wel.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 januari 2021 @ 21:28:27 #35
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197495140
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:24 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Klaus Schwab zegt wel vaker dingen die nergens op gebaseerd zijn. Dat is gewoon hoe hij is, door ongefundeerde dingen te zeggen wil hij mensen aan het denken zetten. Linksom of rechtsom maakt daar bij niet uit. Dat hij iets roept wil niet zeggen dat wij daadwerkelijk die richting op gaan of dat het werkelijkheid gaat worden.
pi_197495143
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:12 schreef DireStraits7 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)aan-op-omvallen.html

Schrijnend.

Ik snap dat mensen klaar zijn met deze lockdown, maar als je ziet wat er in veel (buur)landen gebeurt, snap ik echt niet waarom er zo'n heisa gemaakt wordt over een mijns inziens relatief beperkte maatregel. Iedereen die mij gevolgd heeft hier weet dat ik niet aan de lockdownkant gestaan heb, maar dit lijkt me absoluut het moment om voor het eerst deze crisis toch echt het zekere voor het onzekere te nemen.
Overigens interessant wat in dit artikel wordt genoemd: "de lakse manier waarop veel Portugezen omgaan met de aangescherpte lockdown".

Daar zal vast wel wat in zitten in die zin dat veel mensen nog op pad gaan, zelfs als het binnen de kaders van de regels is. En je zult daar vast ook wel een VermelhoTeam hebben die het allemaal veel te slap vinden en die nu roepen dat Portugal het slechtste jongetje van de klas is. Maar uiteindelijk is het overal ook een kwestie van 'virus gonna virus'. De winter is daar ook kouder dan gebruikelijk. Alleen wel heel erg natuurlijk dat dit nu gebeurt in een land waar het zorgsysteem er nog veel slechter op is voorbereid dan het onze.

Lijkt me veel waarschijnlijker dat de Britse en/of Braziliaanse varianten daar al geruime tijd rondgaan zonder dat het heel veel gecontroleerd wordt, en dat de overheid maar alles op gedrag van de burger probeert af te wentelen. Vaccinaties schieten daar ook nog niet heel erg op.

Spanje stijgt nu ook weer hard trouwens, die schieten straks misschien ook weer overal bovenuit. Daar hebben ze volgens mij geen nationale lockdown maar wel regionale maatregelen en avondklokken.
pi_197495168
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel. Maar het gevoel leeft bij mij wel heel sterk. De burger moet coûte que coûte opgehokt worden, is asociaal, moet z’n bek houden etc. Maar als de overheid moet leveren is het altijd, moeilijk, lastig, gecompliceerd en komt het niet van de grond.

Het is onzin om te stellen dat de overheid deze crisis alleen baas kan. Maar het is eveneens onzin om het allemaal op de burger af te schuiven.
zie email 27 oktober
pi_197495181
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik weet welke user je bedoelt, maar daar vraag ik me van af of het niet gewoon een troll is. Bedenk trouwens dat dit een internetforum is, in de dagelijkse praktijk worden de maatregelen door de overgrote meerderheid gewoon opgevolgd.

Ik zie zelf bijv. het nut van een avondklok eerlijk gezegd totaal niet in, maar dat wil niet zeggen dat ik me aan geen enkele maatregel hou. Ik denk dat de meeste critici zich gewoon behoorlijk netjes aan de maatregelen houden. Het is echter niet wettelijk verplicht het met iedere maatregel eens te zijn...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 18 januari 2021 @ 21:30:27 #39
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197495195
twitter

Ook eerste prik in gehandicaptenzorg
pi_197495196
quote:
Ook eens met Wilders hier ja.
pi_197495204
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Zelfs als we de snelste van Europa waren geweest had dat 0,0 invloed gehad op de beslissing om nu een avondklok in te voeren.
pi_197495216
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dan zijn er óf extreem weinig mensen besmet in die gemeente, of ze lopen een eind achter met het verwerken van de resultaten.
De uitslagen worden volgens de site van GGD Rotterdam op de normale manier verwerkt, alleen als er een positief uit komt gaat het sample door voor extra onderzoek.

Als je gaat testen in een hele grote groep die geen klachten of aanleiding hebben om te testen hebt, zul je natuurlijk nooit 10-12% positief vinden, maar de laatste dagen was het uit mijn hoofd 27,23, 20, 17 geregistreerde en in vergelijking met Capelle ad IJssel ligt dat in dezelfde lijn.
pi_197495224
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:30 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Het moderna vaccin moet eerst twee weken in de vriezer liggen, maar daarna gaan ze er ook mee beginnen :)
pi_197495227
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:28 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Klaus Schwab zegt wel vaker dingen die nergens op gebaseerd zijn. Dat is gewoon hoe hij is, door ongefundeerde dingen te zeggen wil hij mensen aan het denken zetten. Linksom of rechtsom maakt daar bij niet uit. Dat hij iets roept wil niet zeggen dat wij daadwerkelijk die richting op gaan of dat het werkelijkheid gaat worden.
Ik hoop het :).
  maandag 18 januari 2021 @ 21:32:34 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197495247
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel. Maar het gevoel leeft bij mij wel heel sterk. De burger moet coûte que coûte opgehokt worden, is asociaal, moet z’n bek houden etc. Maar als de overheid moet leveren is het altijd, moeilijk, lastig, gecompliceerd en komt het niet van de grond.

Het is onzin om te stellen dat de overheid deze crisis alleen baas kan. Maar het is eveneens onzin om het allemaal op de burger af te schuiven.
Eens, de overheid heeft met zijn aanpak behoorlijke steken laten vallen. En is nog steeds bezig daarmee
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 18 januari 2021 @ 21:33:40 #46
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197495264
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:30 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Lekker stigmatiserend Hugo :') :')

Verstandelijk gehandicapten zijn níet de meest kwetsbaren qua Covid, maar goed...
pi_197495268
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:30 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Zelfs als we de snelste van Europa waren geweest had dat 0,0 invloed gehad op de beslissing om nu een avondklok in te voeren.
Nouja, dat denk ik wel. Die avondklok is er niet om vandaag de wereld te veranderen, die is bedoeld om de B117 variant behapbaar te houden. Het vaccin werkt ook tegen die variant, en volgens die modellen die nu aangehouden worden wordt er gezegd dat eind maart de ziekenhuizen overstromen als er nu niets gedaan wordt. Dan kun je nu verzwaren en hopen dat het goed komt, maar tegelijkertijd kun je nu ook als een idioot gaan vaccineren.

Tegen de tijd dat de ziekenhuizen volgens die schatting vol zouden lopen kun je namelijk al 3 miljoen mensen gevaccineerd hebben puur gerekend met het aantal vaccins wat Q1 zou komen.

Het zal niet alles helpen, maar 3 miljoen mensen gevaccineerd en 3 miljoen mensen die de besmetting doorgemaakt hebben (laten we 2 miljoen zeggen vanwege potentiële overlap) is een flinke hoeveelheid mensen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2021 21:35:00 ]
pi_197495270
quote:
Nog 2/3 moet getest worden. Dat gaat lekker vlot nietwaar? Man, man
pi_197495281
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:34 schreef Nia het volgende:

[..]

Nog 2/3 moet getest worden. Dat gaat lekker vlot nietwaar? Man, man
Niet iedereen hoeft natuurlijk mee te werken.
  maandag 18 januari 2021 @ 21:34:58 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197495288
Hadden jullie dit nieuws al gezien? (Was aan het werk, dus niet kunnen lezen hier)

https://www.euronews.com/(...)l-for-the-time-being

Vanuit Nederland ligt dit ook even stil in breed internationaal perspectief
pi_197495295
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wij zaten op 20 december nog op +13K besmettingen en een maand later al onder de 5K. De feestdagen zijn al lang en breed achter de rug. Volgens mij doen we het prima. Ik snap niet dat mensen de huidige lockdown 'aanmodderen' noemen of 'vrijblijvend'.
Het voelt alleen vrij langzaam aan omdat we al vanaf ergens in oktober (volgens mij) weer beperkingen hebben. Als je de situatie vanaf 20 december bekijkt dan gaat het vrij goed ja. Maar daarvoor waren het ook al vrij langzame weken.
  maandag 18 januari 2021 @ 21:35:34 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197495303
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nouja, dat denk ik wel. Die avondklok is er niet om vandaag de wereld te veranderen, die is bedoeld om de B117 variant behapbaar te houden. Het vaccin werkt ook tegen die variant, en volgens die modellen die nu aangehouden worden wordt er gezegd dat eind maart de ziekenhuizen overstromen als er nu niets gedaan wordt. Dan kun je nu verzwaren en hopen dat het goed komt, maar tegelijkertijd kun je nu ook als een idioot gaan vaccineren.

Tegen de tijd dat de ziekenhuizen volgens die schatting vol zouden lopen kun je namelijk al 3 miljoen mensen gevaccineerd hebben puur gerekend met het aantal vaccins wat Q1 zou komen.

Het zal niet alles helpen, maar 3 miljoen mensen gevaccineerd en 3 miljoen mensen die de besmetting doorgemaakt hebben (laten we 2 miljoen zeggen vanwege potentiële overlap) is een flinke hoeveelheid mensen.
Eens
  maandag 18 januari 2021 @ 21:35:49 #53
346939 Janneke141
pi_197495308
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:31 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De uitslagen worden volgens de site van GGD Rotterdam op de normale manier verwerkt, alleen als er een positief uit komt gaat het sample door voor extra onderzoek.

Als je gaat testen in een hele grote groep die geen klachten of aanleiding hebben om te testen hebt, zul je natuurlijk nooit 10-12% positief vinden, maar de laatste dagen was het uit mijn hoofd 27,23, 20, 17 geregistreerde en in vergelijking met Capelle ad IJssel ligt dat in dezelfde lijn.
Als we de schatting van het aantal besmette mensen op dit moment van het coronadashboard gebruiken (140.833), dan is landelijk 0,008% besmet. Laten we even ruim nemen dat er in de afgelopen vier dagen 100 positieve testen (van de 20.000) in Lansingerland waren, dan is dat 0,005%. Hoe je dat ook interpreteert, van een grootschalige Britse uitbraak is in elk geval geen sprake.
pi_197495355
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als we de schatting van het aantal besmette mensen op dit moment van het coronadashboard gebruiken (140.833), dan is landelijk 0,008% besmet. Laten we even ruim nemen dat er in de afgelopen vier dagen 100 positieve testen (van de 20.000) in Lansingerland waren, dan is dat 0,005%. Hoe je dat ook interpreteert, van een grootschalige Britse uitbraak is in elk geval geen sprake.
Ik ben ook benieuwd hoeveel mensen nergens last van hebben en zich zonder zo'n oproep niet zouden laten testen.
pi_197495374
Volgens de peilingen was 92 procent van de ondervraagde het eens met de avondklok,denk niet dat het hier gevraagd werd
pi_197495392
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:38 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd hoeveel mensen nergens last van hebben en zich zonder zo'n oproep niet zouden laten testen.
Die zou je nu ook in de cijfers moeten zien, want in Lansingerland wordt iedereen opgeroepen, klachten of niet. Dus ook asymptomatisch moet je daarmee pakken.
pi_197495416
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die zou je nu ook in de cijfers moeten zien, want in Lansingerland wordt iedereen opgeroepen, klachten of niet. Dus ook asymptomatisch moet je daarmee pakken.
Ja, daarom ben ik daar ook zo benieuwd naar.
  maandag 18 januari 2021 @ 21:40:30 #58
346939 Janneke141
pi_197495432
quote:

[..]

Ja, precies. Daarom verwacht je eigenlijk een bovengemiddelde geconstateerde besmettingsgraad - die er op basis van de beschikbare cijfers niet is.
pi_197495498
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, precies. Daarom verwacht je eigenlijk een bovengemiddelde geconstateerde besmettingsgraad - die er op basis van de beschikbare cijfers niet is.
Het lijkt me dan ook een mooi onderzoek om te gaan bepalen hoeveel mensen nu echt asymptomatisch zijn.
pi_197495524
quote:
14s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:34 schreef Molo het volgende:
Hadden jullie dit nieuws al gezien? (Was aan het werk, dus niet kunnen lezen hier)

https://www.euronews.com/(...)l-for-the-time-being

Vanuit Nederland ligt dit ook even stil in breed internationaal perspectief
Het heeft ook nog helemaal geen zin. Al dat gezeik over wie welke rechten moet krijgen, wat er met anti-vaxxers moeten gebeuren... Misschien handig om eerst de vaccins te regelen voor de meerderheid die wel wil:

twitter

Anders kom je straks in de zomer in de onhebbelijke situatie dat fitte bejaarden lekker op vakantie kunnen met hun vaccinatiepaspoort, terwijl iedereen onder de 70 voor een dichte deur staat en maar naar Terschelling moet. Als je voor de pont tenminste niet ook een vaccinatiepaspoort nodig hebt...
  maandag 18 januari 2021 @ 21:44:54 #61
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197495541
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:43 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Het lijkt me dan ook een mooi onderzoek om te gaan bepalen hoeveel mensen nu echt asymptomatisch zijn.
Niet helemaal, daar zijn al zoveel studies naar geweest met een beter gewogen design en sampling.
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 21:45:36 #62
236264 crew  capricia
pi_197495553
quote:

[..]

Zo te lezen worden de eerste testresultaten de komende week bekend gemaakt. Denk dus dat we daar nu weinig over kunnen zeggen.

Massatest in Lansingerland: 20.000 inwoners in eerste week getest - https://nos.nl/l/2364982
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197495559
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:38 schreef michiel_merk het volgende:
Volgens de peilingen was 92 procent van de ondervraagde het eens met de avondklok,denk niet dat het hier gevraagd werd
'Wat wilt u liever? Kies één antwoord.
A. De dood van duizenden opa's en oma's op uw geweten.
B. Een avondklok.'
I'll give you something to do
pi_197495561
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Welke website bedoel je? Op de website van het World Economic Forum kom ik over "2030Vision" wat dingen tegen over 17 sustainable development goals, maar ik zie niets raars, wat voor dingen vind je eng?
User mir1986 refereert aan het fenomeen The Great Reset. Interessante materie die neerkomt op macro-economische hervorming en het "you own nothing, but you will be happy" credo. Voor wat duiding kan je Googlen op Willem Middelkoop en The Great Reset.
pi_197495578
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:45 schreef galantis het volgende:

[..]

'Wat wilt u liever? Kies één antwoord.
A. De dood van duizenden opa's en oma's op uw geweten.
B. Een avondklok.'
C. Avondklok + bezoekverbod
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 januari 2021 @ 21:46:46 #66
416575 crew  Evenstar
pi_197495581
Je zou toch denken dat wij in de volgende dagen toch ook een scherpere daling van ziekenhuisopnames etc. moeten gaan zien. De besmettingen gaan omlaag, percentage positieve testen is volgens mij ook al gedaald. Je zou dan toch verwachten dat de ziekenhuizen gaan volgen.

Of worden er zoveel minder testen uitgevoerd opeens dat de besmettingen daarom laag lijken?
  maandag 18 januari 2021 @ 21:47:17 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197495595
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:45 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

User mir1986 refereert aan het fenomeen The Great Reset. Interessante materie die neerkomt op macro-economische hervorming en het "you own nothing, but you will be happy" credo. Voor wat duiding kan je Googlen op Willem Middelkoop en The Great Reset.
Lijkt me niet iets voor hier
  maandag 18 januari 2021 @ 21:47:26 #68
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197495598
Kunnen we even ophouden met dat The Great Reset geneuzel?, ga dat even lekker in BNW doen.
pi_197495606
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:38 schreef michiel_merk het volgende:
Lijkt me sterk, ik ken vrijwel niemand die voor is (zolang er niets eerst andere maatregelen genomen of, belangrijker, gehandhaafd worden)
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 januari 2021 @ 21:48:32 #70
416575 crew  Evenstar
pi_197495625
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:46 schreef Anton91 het volgende:

[..]

C. Avondklok + bezoekverbod
D. Bezoekverbodadvies binnen, maar wel de vrijheid om met 4 man buiten af te spreken *O* Dierentuinen open, andere plekken met minimale kans op besmetting open.
pi_197495634
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Zo te lezen worden de eerste testresultaten de komende week bekend gemaakt. Denk dus dat we daar nu weinig over kunnen zeggen.

Massatest in Lansingerland: 20.000 inwoners in eerste week getest - https://nos.nl/l/2364982
Maar dit wordt toch gewoon als onderdeel van de normale GGD tests gedaan:
quote:
Wie bij de grote testronde een positieve uitslag krijgt, wordt in het Erasmus MC onderzocht op de Britse of Zuid-Afrikaanse variant. Het ziekenhuis en de GGD Rotterdam-Rijnmond hopen zo meer te weten te komen over de verspreiding van de besmettelijke varianten en de rol van kinderen.
Dit lijken me reguliere PCR's bij de GGD's, die gewoon in CoronIT opgeslagen worden, dus in de dagcijfers meekomen.
pi_197495644
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:48 schreef Evenstar het volgende:

[..]

D. Bezoekverbodadvies binnen, maar wel de vrijheid om met 4 man buiten af te spreken *O* Dierentuinen open, bioscopen met minimale bezetting open ....
Ik ben niet zo positief erover meer, zijn weinig mogelijkheden die ze bieden, denken alleen maar aan verbieden en blijkbaar gaan veel te veel mensen er ook in mee.
pi_197495655
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:47 schreef Momo het volgende:
Kunnen we even ophouden met dat The Great Reset geneuzel?, ga dat even lekker in BNW doen.
Sorry, dat was mijn fout. Ik stelde een vraag naar aanleiding van wat mir1986 zei, over WEF. Ik ga mn fabeltjesfuik wel in :P
pi_197495670
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:49 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik ben niet zo positief erover meer, zijn weinig mogelijkheden die ze bieden, denken alleen maar aan verbieden en blijkbaar gaan veel te veel mensen er ook in mee.
Verbieden is natuurlijk de eerste logische gedachte, zo gek is dat niet.
pi_197495681
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:47 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, ik ken vrijwel niemand die voor is (zolang er niets eerst andere maatregelen genomen of, belangrijker, gehandhaafd worden)
nope in mijn omgeving hetzelfde,maar dit word wel zo op rtl weergegeven door gijs rademaker
  maandag 18 januari 2021 @ 21:52:35 #76
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197495695
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:44 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het heeft ook nog helemaal geen zin. Al dat gezeik over wie welke rechten moet krijgen, wat er met anti-vaxxers moeten gebeuren... Misschien handig om eerst de vaccins te regelen voor de meerderheid die wel wil:

[ twitter ]

Anders kom je straks in de zomer in de onhebbelijke situatie dat fitte bejaarden lekker op vakantie kunnen met hun vaccinatiepaspoort, terwijl iedereen onder de 70 voor een dichte deur staat en maar naar Terschelling moet. Als je voor de pont tenminste niet ook een vaccinatiepaspoort nodig hebt...
Je kunt wel een vaccinatiebewijs vragen voor de veerpont, maar dat heeft natuurlijk geen enkele zin zolang niet-gevaccineerden wel op allerlei andere openbare plekken zoals de supermarkt, het gemeentehuis en noem maar op kunnen komen.

Zo'n bewijs is alleen nuttig als je land zo goed als 'vrij' is van virus en je dat zo wilt houden voordat je 'buitenstaanders' binnen laat. Niet als je 100 mensen die op een binnenlandse veerpont willen vraagt om een bewijs terwijl er elders in je land nog 10 miljoen mensen rondlopen die geen vaccinatie hebben gehad.
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 21:53:32 #77
236264 crew  capricia
pi_197495715
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:45 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Ik ken het allemaal.
Vind het geen onderwerp voor hier, nu.
Maar zeker wel voor Fok.
Uiteindelijk zijn die sustainable goals ook gewoon iets waar onze politieke partijen in meer of mindere mate mee aan de slag gaan (denk aan klimaat-doelstellingen). Ook onafhankelijk van het WEF is dit een uitdaging voor onze tijd.
En er zijn wel heel veel samenzweringstheorieën om heen. En die horen niet in COR.

Over naar de orde van de dag. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197495723
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Je kunt wel een vaccinatiebewijs vragen voor de veerpont, maar dat heeft natuurlijk geen enkele zin zolang niet-gevaccineerden wel op allerlei andere openbare plekken zoals de supermarkt, het gemeentehuis en noem maar op kunnen komen.

Zo'n bewijs is alleen nuttig als je land zo goed als 'vrij' is van virus en je dat zo wilt houden voordat je 'buitenstaanders' binnen laat. Niet als je 100 mensen die op een binnenlandse veerpont willen vraagt om een bewijs terwijl er elders in je land nog 10 miljoen mensen rondlopen die geen vaccinatie hebben gehad.
Grapje. :P Maar goed punt inderdaad.
  maandag 18 januari 2021 @ 21:54:41 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197495727
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

[..]

Dit lijken me reguliere PCR's bij de GGD's, die gewoon in CoronIT opgeslagen worden, dus in de dagcijfers meekomen.
Ze doen extra checks op variant ipv alleen maar standaard PCR, dat is extra werk en vergt meer labwerk en andere systemen
  maandag 18 januari 2021 @ 21:55:50 #80
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197495751
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 18:31 schreef Predator40 het volgende:

[..]

jij bent echt goed bezig ^O^
Mensen met een 'ik heb er geen last van dus het boeit me geen flikker' mentaliteit kan ik helaas niet hoger classificeren.
pi_197495752
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:54 schreef Molo het volgende:

[..]

Ze doen extra checks op variant ipv alleen maar standaard PCR, dat is extra werk en vergt meer labwerk en andere systemen
Nee toch? Het proces is toch:
- GGD doet test
- Gaat naar lab
- Krijgt uitkomst van lab
- Indien uitkomst positief naar Erasmus voor verder onderzoek
- Indien uitkomst negatief: Einde
  maandag 18 januari 2021 @ 21:55:55 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197495753
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Een vaccinatie is geen garantie op immunisatie, en overigens ook nog niet bewezen een garantie op stoppen van besmettelijkheid.

Om het nog complexer te maken O+
pi_197495756
quote:
Bewoners minder ziek

De ziekteverschijnselen, zegt Zuidema, zijn milder dan bij mensen die in het voorjaar besmet raakten met het virus. “We zien dat de bewoners minder ziek zijn. Ze hebben minder hoge koorts en zijn minder benauwd. Ook het hoesten is minder erg.”

https://www.parool.nl/ams(...)&utm_source=copylink
Goed nieuws in een artikel over de gevreesde "Britse variant", gelukkig maar...
pi_197495763
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

- GGD doet test
- Gaat naar lab
Dit is inderdaad het proces.
  maandag 18 januari 2021 @ 21:57:10 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197495771
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

- GGD doet test
- Gaat naar lab
Weet ik niet, ik dacht dat die Britse variant moeilijker op te sporen was met een PCR

Maar zoals jij het vertelt is het toch sowieso ook complexer met meer processtappen toegevoegd op andere plekken?
pi_197495777
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:56 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Maakt niet uit. We gooien het op besmettingen als het ziekenhuisargument niet meer werkt. De tendens is dat iedere besmetting voorkomen dient te worden.
pi_197495780
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:56 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dit is inderdaad het proces.
Dus dan moeten deze gewoon in de dagcijfers zitten. Morgen moeten we dan dus goede testcijfers zien :+
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 21:58:03 #88
236264 crew  capricia
pi_197495782
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

[..]

Okay.
Dus wel bij de dagelijkse besmettingen. Maar hoe zich dat verhoudt met de Engelse variant, is nog even afwachten.

Ben vooral benieuwd naar de verdubbelingstijd van dat ding. De R0. :)
Wellicht is ie daar ook in een paar weken van 2 naar 11% gegaan (mijn vermoeden is hoger).
We gaan het zien.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197495784
quote:

[..]

Weten we het effect op ziekenhuisopnames? Is dat ook minder in de UK?
  maandag 18 januari 2021 @ 21:58:51 #90
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197495805
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Maakt niet uit. We gooien het op besmettingen als het ziekenhuisargument niet meer werkt. De tendens is dat iedere besmetting voorkomen dient te worden.
Wat zou jouw optie zijn om te doen gezien alle data die je hebt?
pi_197495814
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Weet ik niet, ik dacht dat die Britse variant moeilijker op te sporen was met een PCR

Maar zoals jij het vertelt is het toch sowieso ook complexer met meer processtappen toegevoegd op andere plekken?
Ja maar dat is een stap na het lab. Dus het lab (voor regio Rotterdam-Rijnmond worden veel tests sowieso in het Erasmus gedaan volgens mij) doet de test. Indien de PCR positief is gaat ie in bakje 1, indien ie negatief is in bakje 2. Alle tests in bakje 1 worden extra onderzocht.
pi_197495833
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Daar heeft @Za wel een paar keer wat dingen over gezegd, maar daar was veel discussie over.
pi_197495834
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:57 schreef Molo het volgende:

[..]

PCR kan niet differentiëren tussen varianten.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:00:12 #94
346939 Janneke141
pi_197495845
quote:

[..]

Als ik me goed herinner: relatief iets minder, maar absoluut meer vanwege het hogere aantal besmette gevallen.
pi_197495860
quote:

[..]

40% minder opnames te zien stelde @Za Dit was te lezen in een rapport van de overheid. Alleen heb ik geen idee waar ik dat moet gaan zoeken.
pi_197495869
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar heeft @:Za wel een paar keer wat dingen over gezegd, maar daar was veel discussie over.
Oke. Ben wel benieuwd naar opnamekans na besmetting per leeftijdscategorie.

Als iemand die ergens tegen komt, laat het me vooral weten. :)
pi_197495871
quote:

[..]

hier nog 1
https://www.destentor.nl/(...)ing-ermelo~a6484611/
quote:
Het is heel vervelend. De Britse variant is heel besmettelijk, maar de klachten zijn wel wat milder. We hopen dat de zieke bewoners snel opknappen,’’ aldus persvoorlichter Nanda Troost.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:01:40 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197495875
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja maar dat is een stap na het lab. Dus het lab (voor regio Rotterdam-Rijnmond worden veel tests sowieso in het Erasmus gedaan volgens mij) doet de test. Indien de PCR positief is gaat ie in bakje 1, indien ie negatief is in bakje 2. Alle tests in bakje 1 worden extra onderzocht.
Dat vergt qua uitvoering ietssss meer dan wat je nu beschrijft :+

Voor wat ik weet zijn de megalabs (deels particulier) nu ook flink de tests aan het afhandelen iig. Maar weet niet hoe dit grote onderzoek specifiek aangevlogen is. Ik neem aan, zou logisch zijn, wel door het Erasmus MC ja.
pi_197495883
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:59 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Jawel. het is een aangepaste PCR die de britse variant kan differentiëren

quote:
Het opsporen van de Britse variant is een tijdrovend proces, dat in twee stappen gaat. "Eerst maken we met een extra PCR-combinatietest, die ook veel in Engeland wordt gebruikt, de kans op aanwezigheid van de Britse mutatie snel aannemelijk." Deze test spoort drie delen van het genetisch materiaal van het virus op. Een van die stukjes is het S-gen. Omdat door de Britse variant dit gedeelte van het gen drastisch is veranderd, werkt de test nog maar voor twee van de drie stukken. Koopmans: "Het is het principe van 'waar rook is, is vuur'. Alle testuitslagen waar deze tweede test op faalt, selecteren we daarna voor uitgebreid vervolgonderzoek. Na een aantal dagen kunnen we dan met zekerheid zeggen of het om de Britse variant gaat."
  maandag 18 januari 2021 @ 22:02:19 #100
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197495884
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:59 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Wel minder gevoelig zijn voor varianten, van wat ik begreep
pi_197495890
quote:

[..]

Vraag me even niet naar een link, maar ik las vorige week in een Brits artikel dat de stijging van het aantal ziekenhuisopnames zeker geen gelijke tred met de stijging van het aantal geconstateerde besmettingen hield.
pi_197495893
dus de Britse variant is eigenlijk gewoon goed nieuws..... ^O^

#ikdoenietmeermee weer trending op twitter
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197495894
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:58 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat zou jouw optie zijn om te doen gezien alle data die je hebt?
Ik stel gewoon dat als het ene argument niet meer werkt dat onze bewindslieden dan wel weer een ander argument vinden om de maatregelen te blijven rechtvaardigen.
pi_197495905
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Oke. Ben wel benieuwd naar opnamekans na besmetting per leeftijdscategorie.

Als iemand die ergens tegen komt, laat het me vooral weten. :)
Volgens mij werd er wel over gesproken in het topic over UK en ZA varianten.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:04:12 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197495930
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik stel gewoon dat als het ene argument niet meer werkt dat onze bewindslieden dan wel weer een ander argument vinden om de maatregelen te blijven rechtvaardigen.
En welke winst halen zij daar uit? Wat is hun businesscase daarachter?
  maandag 18 januari 2021 @ 22:04:47 #106
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197495945
twitter

Dan zit je allemaal op afstand en alles, maar dat is natuurlijk niet te doen met mensen met een verstandelijke beperking. _O-
pi_197495951
In Nieuwsuur een onderzoeker van Oxford aan het woord. Volgens hun meest recente data is B117 30% besmettelijker.

https://twitter.com/Nieuwsuur/status/1351267268433502211
pi_197495955
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Vraag me even niet naar een link, maar ik las vorige week in een Brits artikel dat de stijging van het aantal ziekenhuisopnames zeker geen gelijke tred met de stijging van het aantal geconstateerde besmettingen hield.
Interessant. Ben hier zeer in geïnteresseerd. Ik ga reguliere zorg opstarten maar moet flexibel blijven voor Brits variant. Maar als ik de opnamekans nav besmettingen enigszins kan inschatten, dan kan ik iets langer doorgaan met reguliere zorg.
pi_197495968
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

als het geen bakken met geld zou kosten was ik het daarme eens, maar de negatieve economische effecten doen heel veel pijn, dus het lijkt me onlogisch dat ze die langer dan nodig accepteren.
pi_197495973
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:04 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Dan zit je allemaal op afstand en alles, maar dat is natuurlijk niet te doen met mensen met een verstandelijke beperking. _O-
:D.

Het zal vast wel weer bakken met kritiek krijgen maar ik vind dit prachtig.
In Southern Sun
  maandag 18 januari 2021 @ 22:06:00 #111
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197495974
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Interessant. Ben hier zeer in geïnteresseerd. Ik ga reguliere zorg opstarten maar moet flexibel blijven voor Brits variant. Maar als ik de opnamekans nav besmettingen enigszins kan inschatten, dan kan ik iets langer doorgaan met reguliere zorg.
COR / Nieuwe varianten/mutaties virus #2

Er zijn deze week best wat cijfers en rapporten uitkomen over die nieuwe variant.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:06:37 #112
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197495983
We moeten ook goed uitkijken voor Braziliaanse mutatievariant, die is echt in Brazilië goed aanwezig. KLM vliegt nog steeds van Amsterdam naar Brazilië.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_197495985
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:05 schreef Jazeg het volgende:
In Nieuwsuur een onderzoeker van Oxford aan het woord. Volgens hun meest recente data is B117 30% besmettelijker.

In elk geval geen 70% zoals eerder gezegd werd, dat scheelt al een hoop. Is ie in elk geval iets makkelijker te bedwingen.
pi_197495990
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Met de strenge lockdown hier kan dat waarschijnlijk sowieso wel... Zelfs in London is het reproductie getal onder de 1 (0.6) dus zie niet in waarom die niet hier voor langere tijd onder de 1 zal blijven. Zelfs als de nieuwe variant dominant is, want dat is het in London al sinds 9 december.
pi_197495997
quote:

Dan is het gewoon over met 2021
pi_197495998
quote:
[ twitter ]

Bij mijn broer in de instelling draagt het personeel geen mondmaskers. Wel als er een personeelslid/bewoner positief getest is. Dan wordt er ineens een show opgevoerd met mondkapjes en het minimaal 1 week opsluiten van bewoners die hun woning zelfs niet uit mogen om frisse lucht te halen.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:07:17 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197496000
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld van de werkelijkheid en noodzaak tot vaccineren daar wel ja :D
  maandag 18 januari 2021 @ 22:07:19 #118
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197496001
quote:

Ik wacht op de pushberichten van de nieuwsmedia ... ... .... helaas _O-
  maandag 18 januari 2021 @ 22:07:35 #119
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197496006
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:07 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Lijkt mij ook ja.
pi_197496008
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:04 schreef Molo het volgende:

[..]

En welke winst halen zij daar uit? Wat is hun businesscase daarachter?
Ze zijn angstig en lijden aan het Bergamosyndroom. Ze denken goed bezig te zijn maar eigenlijk maken ze ons het leven zuur met hun waanbeelden en constante verstrenging van de maatregelen.
pi_197496014
quote:

[..]

#ophef

Toch blijft het bijzonder dat dit er heel raar uit ziet. Iemand die iemand anders een knuffel geeft. Als je in 2019 gezegd zou hebben dat iemand een knuffel geven je een boete op kon leveren of in het nieuws zou komen zou je direct je eigen fabeltjesfuik in verbannen worden.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2021 22:09:17 ]
pi_197496018
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:07 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Ik wacht op de pushberichten van de nieuwsmedia ... ... .... helaas _O-
Waarom denk je dat dit pushwaardig is?
In Southern Sun
pi_197496019
quote:
[ twitter ]

Oooh heerlijk! O+
Go hard or go home
pi_197496027
quote:

[..]

hier kan je ook weinig aan doen als ze opeens op je af komen vliegen :P
pi_197496033
quote:

[..]

Dat wisten we al wat langer. 2022 weer een nieuwe kans.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:09:02 #126
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197496039
quote:

Klinkt steeds beter.
Antifa
pi_197496042
quote:

[..]

Mark Rutte: En ja... 2021 wordt beter!
  maandag 18 januari 2021 @ 22:09:32 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197496048
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ze zijn angstig en lijden aan het Bergamosyndroom. Ze denken goed bezig te zijn maar eigenlijk maken ze ons het leven zuur met hun waanbeelden en constante verstrenging van de maatregelen.
Je mag in maart naar de stembus en aangeven wie je wel als volksvertegenwoordiger wilt hebben
Wellicht verandert dat je gevoel hieromtrent
pi_197496056
twitter

Die Hugo di Jongi kan ook niets he.
In Southern Sun
pi_197496059
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

In elk geval geen 70% zoals eerder gezegd werd, dat scheelt al een hoop. Is ie in elk geval iets makkelijker te bedwingen.
Verklaart ook waarom ze de R in Londen onder de 1 hebben. Als de R van de oude variant bijv nu 0,7 is kom je voor de nieuwe op 0,91.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:10:02 #131
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197496062
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Omdat ze volgens mij eerst beweerde dat het 60% besmettelijker was. Klein lichtpuntje mag je ook weleens vermelden.
pi_197496063
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Je mag in maart naar de stembus en aangeven wie je wel als volksvertegenwoordiger wilt hebben
Wie zou nou een goed alternatief zijn? Dat maakt het zo lastig.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:10:11 #133
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197496067
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:08 schreef JosMert het volgende:

[..]

Dat wisten we al wat langer. 2022 weer een nieuwe kans.
Als we nog een jaar op deze voet verder gaan is het merendeel wel mentaal gesloopt.
pi_197496069
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:09 schreef VoMy het volgende:

[..]

Klinkt steeds beter.
en veel minder ernstig zieken en minder besmettelijk dan gedacht, die mutatie is zo slecht nog niet !
pi_197496074
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:02 schreef Predator40 het volgende:
dus de Britse variant is eigenlijk gewoon goed nieuws..... ^O^

#ikdoenietmeermee weer trending op twitter
En nog een interessante twitteraar:

https://mobile.twitter.com/borgerpieter

Verfrissend om tussen al die hel en verdoemenis ook nog eens af en toe te lezen dat de kans nog altijd groot is dat covid-19 gewoon onderdeel van de jaarlijkse griepgolf zal gaan worden.

Daar hebben we nu niets aan, maar zulke lichtpuntjes mogen wat mij betreft echt wel wat groter in het nieuws gebracht worden, ook al verkoop je er geen advertenties mee en levert het geen kijkcijfers op...
pi_197496081
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Verkiezingen gaan uitgesteld worden....vanwege britse variant
pi_197496082
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:10 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Omdat ze volgens mij eerst beweerde dat het 60% besmettelijker was. Klein lichtpuntje mag je ook weleens vermelden.
Avond klok moet er wel door heen komen, dit soort berichtjes zijn voor achteraf ;p
  maandag 18 januari 2021 @ 22:11:00 #138
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197496083
quote:

[..]

Vlak voor oud en nieuw was er ook een rapport dat volgens mij extra besmettelijkheid op 33-40% schatte.
pi_197496091
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:09 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Verklaart ook waarom ze de R in Londen onder de 1 hebben. Als de R van de oude variant bijv nu 0,7 is kom je voor de nieuwe op 0,91.
Goed nieuws voor ons dus, dan hoeven we 'maar' naar 0,7 om die variant te bedwingen.
pi_197496094
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:09 schreef Jazeg het volgende:

[..]

En hoe ver zou de R van de oude variant zijn dan met een R bij de nieuwe variant van 0.6?
  maandag 18 januari 2021 @ 22:11:34 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197496095
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:10 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Wie zou nou een goed alternatief zijn? Dat maakt het zo lastig.
Geen flauw idee
pi_197496100
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als we nog een jaar op deze voet verder gaan is het merendeel wel mentaal gesloopt.
Dat doen ze. Met gemak. Zie duitsland wat deze week ook strenger weer gaat worden.
pi_197496101
quote:

[..]

Hebben ze dat gepusht ja?
In Southern Sun
pi_197496103
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[ twitter ]

Tja, Pfizer is zijn fabriek aan het upgraden deze week maar laten we eerst nou maar eens die voorraad die er nog is opmaken in NL.
vanaf half feb word er meer geleverd dan gepland.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:12:10 #145
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197496108
twitter

*O*
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 18 januari 2021 @ 22:12:12 #146
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197496111
quote:
[ twitter ]

Gelukkig plannen we hier enkel in wat er al op voorraad in zodat je continuïteit behoudt.
Antifa
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 22:12:45 #147
5428 crew  miss_sly
pi_197496121
quote:

[..]

2021 is 18 dagen oud. Laten we niet het hele jaar op voorhand al afschrijven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197496124
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:12 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

*O*
Hahaha. Die reactie van Lenny eronder, dat moet wel @Lenny_Leonard zijn met kroegenopen.gif.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:13:04 #149
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197496127
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Hebben ze dat gepusht ja?
:Y
pi_197496132
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Goed nieuws voor ons dus, dan hoeven we 'maar' naar 0,7 om die variant te bedwingen.
Ja en dan is het ruk, maar ga ik de avondklok wel meer begrijpen.
pi_197496144
Zitten er gvd bij Jinek alweer leden van het OMT #blijfthuis.
pi_197496150
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:11 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En hoe ver zou de R van de oude variant zijn dan met een R bij de nieuwe variant van 0.6?
Extreem laag. Is die 0,6 al ergens terug te vinden?
pi_197496152
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:13 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

:Y
Dat het X% besmettelijker is, of dat er een nieuw, veel besmettelijker virus is?
In Southern Sun
pi_197496156
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:13 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Ja en dan is het ruk, maar ga ik de avondklok wel meer begrijpen.
Ik ook. Ik vind het wel frustrerend dat jij het moet deduceren voor me op basis van Nieuwsuur informatie, en dat dat niet duidelijk uitgelegd wordt. Zal er nog steeds niet blij mee zijn, zal nog steeds vurig blijven hopen (en hier roepen, sorry) dat ik vind dat ook werkgevers aangesproken kunnen worden, maar dan snap ik 't wel beter.
pi_197496158
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:09 schreef VoMy het volgende:

[..]

Klinkt steeds beter.
Ik zou zeggen, klinkt minder slecht. 30% is nog steeds slecht. Momenteel zitten we op R0,9.

Dan moeten we ons toch beter aan de maatregelen houden, of zelfs verzwaren.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 januari 2021 @ 22:14:42 #156
416575 crew  Evenstar
pi_197496168
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dus die wappies in Londen met hun overvolle metro's iedere dag zitten voor niks de hele wereld in paniekmode te duwen ....

Tijd geleden al vraagtekens gezet of het wel 70% kon zijn. Mooi als het maar 30% is. Nog steeds opletten dus, maar denk als dit onderzoek daadwerkelijk representatief is, wel een streep door avondklok mag gaan.
pi_197496188
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, klinkt minder slecht. 30% is nog steeds slecht. Momenteel zitten we op R0,9.

Het percentage is sowieso irrelevant als het ziekteverloop daadwerkelijk milder blijkt te zijn. Want dan gaan we dus wel naar 'een griepje' toe.
In Southern Sun
pi_197496189
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:14 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Dus die wappies in Londen met hun overvolle metro's iedere dag zitten voor niks de hele wereld in paniekmode te duwen ....

Tijd geleden al vraagtekens gezet of het wel 70% kon zijn. Mooi als het maar 30% is. Nog steeds opletten dus, maar denk als dit onderzoek daadwerkelijk representatief is, wel een streep door avondklok mag gaan.
Nouja, tot nu toe horen we dus:
- 30% ipv 70%
- Symptomen lijken minder heftig (dat is wat gezegd wordt bij die verzorgingstehuizen waar deze variant binnen is)

Ik zou bijna kroegenopen.gif posten :P
pi_197496192
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:14 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Extreem laag. Is die 0,6 al ergens terug te vinden?
Ik weet alleen niet of ik het mag posten omdat ik het vandaag al een paar keer heb gepost ;(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197496195
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Omdat af en toe een lichtpuntje tussen de onophoudelijke berichtgeving over de voorspelde apocalypse het misschien ook wat minder lastig maakt om "vol te houden".
pi_197496198
quote:

[..]

Niemand stelde dat het 70% was. De cijfers gingen van 30% tot 70%.
pi_197496212
quote:

[..]

als het minder ziek maakt drukt de nieuwe variant die R toch zelfs naar beneden aangezien die is gebaseerd op ziekenhuis opnames ? of hebben ze dat veranderd ?
pi_197496216
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hahaha. Die reactie van Lenny eronder, dat moet wel @:Lenny_Leonard zijn met kroegenopen.gif.
Die Lenny snapt het.

pi_197496240
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:15 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik weet alleen niet of ik het mag posten omdat ik het vandaag al een paar keer heb gepost ;(
SPOILER
Ja, jij verkoopt het als goed nieuws. Terwijl Londen uitgestorven is. Als we dat straks hier ook moeten doen om de R er onder te houden, dan moeten we echt ander gedrag laten zien.
pi_197496254
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:15 schreef Anton91 het volgende:

[..]

SPOILER
Oh ja sorry, ik bedoelde de bron waar dit nieuwsbericht op is gebaseerd. Ik neem aan dat dat ergens gepubliceerd is?
pi_197496255
Ben ik de enige die denkt dat de Britse variant wel mee gaat vallen en dat onze maatregelen wel voldoende zijn? Weliswaar wel langzaam, maar zie het best wel positief in,

Als mijn vriend in Londen vertelt over hoe iedereen daar leefde... Maatregelen my ass. En veel te laat een lockdown.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197496261
quote:

[..]

Met andere woorden, virus gonna virus. Het zou eigenlijk pas echt een verrassing zijn als het 70% besmettelijker was maar net zo hard mensen zou ziekmaken en doden.

Het gevaar van deze variant zit meer in de toename aan patiënten op het moment dat de zorg al onder druk staat en er al veel niet-Covid zorg is geschrapt. In een andere context zou het dominant worden van deze variant bijna goed nieuws zijn.

Het zou slim zijn om de avondklok juist nu toch niet te doen. Dat geeft mensen een aangename verrassing en een moreelboost nu iedereen zich er al murw gebeukt bij neer heeft gelegd.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:19:07 #168
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197496262
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:15 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Omdat af en toe een lichtpuntje tussen de onophoudelijke berichtgeving over de voorspelde apocalypse het misschien ook wat minder lastig maakt om "vol te houden".
Ik las ook al een kop bij het AD dat het vaccin ook al te laat zou zijn. Houd de moed er ook lekker in bij het volk, uiteraard een premium artikel want voor de nuance moet je betalen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197496263
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:15 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat is niet de taak van 'de media'. De apocalyps voorspellen ook niet, maar dat doen ze ook niet.
In Southern Sun
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 22:19:26 #170
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197496273
quote:
Wellicht nog minder bezoek thuis, kabinet polst oppositie over avondklok

Het kabinetsbesluit over het instellen van een avondklok zal nog enkele dagen op zich laten wachten. Het kabinet polst de oppositie daarover en kijkt ook intensief naar alternatieven, zoals nog maar één bezoeker thuis. Extra ingrijpen lijkt onvermijdelijk.
Waarom gaat het over een avondklok als er nog zoveel andere dingen mogelijk zijn?

• Waarom kan de jeugd nog sporten/trainen?
• Waarom wordt het aantal mensen in een supermarkt niet verlaagd?
• Waarom wordt de voetbalcompetitie niet stilgelegd?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 januari 2021 @ 22:19:53 #171
416575 crew  Evenstar
pi_197496286
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:16 schreef Predator40 het volgende:

[..]

als het minder ziek maakt drukt de nieuwe variant die R toch zelfs naar beneden aangezien die is gebaseerd op ziekenhuis opnames ? of hebben ze dat veranderd ?
Zou ook gelijk kunnen blijven.

Meer absolute besmettingen, maar relatief minder opnames per 1000 zieken, dus gelijke R (even heel heel heel kort door de bocht natuurlijk)
pi_197496302
quote:
5s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:19 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Waarom gaat het over een avondklok als er nog zoveel andere dingen mogelijk zijn?

Eens met dat laatste. Laten we gewoon stoppen met de Eredivisie. Zelfde regeling als vorig jaar. Niemand eruit, volgend jaar weer nieuwe kansen.
pi_197496304
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:18 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Oh ja sorry, ik bedoelde de bron waar dit nieuwsbericht op is gebaseerd. Ik neem aan dat dat ergens gepubliceerd is?
Die heb ik niet gezien, maar als ik google op Cambridge london 0.6 kom ik ontzettend veel links tegen. Is dus niet maar een bron en lijkt ook vrij aannemelijk als je de getallen hier ziet:
https://data.london.gov.uk/dataset/coronavirus--covid-19--cases
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 22:20:48 #174
236264 crew  capricia
pi_197496311
quote:
[ twitter ]

Ugo Il Giovane.. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197496323
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat het X% besmettelijker is, of dat er een nieuw, veel besmettelijker virus is?
Besmettelijker, maar wel met mildere symptomen. Waarmee covid-19 het pad volgt van zijn voorgangers en over een paar jaar dus hopelijk tot een onderdeel van de jaarlijkse griepgolf gemuteerd is.
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 22:21:16 #176
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197496326
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Eens met dat laatste. Laten we gewoon stoppen met de Eredivisie. Zelfde regeling als vorig jaar. Niemand eruit, volgend jaar weer nieuwe kansen.
Nou ja, raar is het wel.

De competitie zorgt wekelijks voor vele tienduizenden beweegmomenten.
4045
onlogisch
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 januari 2021 @ 22:21:19 #177
416575 crew  Evenstar
pi_197496328
quote:

[..]

Verbieden, alles verbieden!

Snap echt niet dat er niet 1 persoon opstaat en zegt, hey jongens, misschien moeten wij toelaten dat mensen buiten met vier man mogen afspreken en dan doen we binnen wel naar 1.
pi_197496344
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:21 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Besmettelijker, maar wel met mildere symptomen. Waarmee covid-19 het pad volgt van zijn voorgangers en over een paar jaar dus hopelijk tot een onderdeel van de jaarlijkse griepgolf gemuteerd is.
Het gaat erom wat er gepusht werd ;).
In Southern Sun
pi_197496357
quote:

[..]

brood en spelen he

moeten toch wat te doen hebben
pi_197496369
quote:

[..]

Het is eigenlijk lachwekkend dat dat nog doorgaat. Als je echt een lockdown wilt doen moet je ook dit seizoen schrappen. En de EK. En de Olympische Spelen (even buiten NL geredeneerd natuurlijk). Maar ja daar zal ook gewoon pragmatisch naar worden gekeken. Het zijn de kleine dingetjes die het hem doen. Als je mensen ook nog hun brood en spelen gaat afnemen...
  maandag 18 januari 2021 @ 22:23:05 #181
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197496373
quote:

[..]

En wat mag er nog wel overblijven om plezier aan te beleven?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 18 januari 2021 @ 22:23:25 #182
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197496386
quote:
14s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:22 schreef aTypisch het volgende:

[..]

brood en spelen he

En dat is zo ongeveer de meest veilige beroepsgroep aan het werk momenteel en betalen daar ook nog eens zelf voor

@onlogisch is weer eens dom aan het raaskallen
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 22:23:37 #183
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197496389
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Voldoende IC-capaciteit.
Voldoende ziekenhuisbedden.
4045
onlogisch
  maandag 18 januari 2021 @ 22:23:42 #184
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197496391
quote:

[..]

Ja en dan de halve eredivisie en de hele KKD failliet, holadiejee, weer tweeeneenhalve bejaarde gered.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_197496398
quote:

[..]

Weer kampioen _O_.
In Southern Sun
pi_197496399
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dit is even niet het moment om plezier te hebben
pi_197496400
quote:

[..]

En wat mij ook wel wat lijkt. We hebben nu een regel voor per dag bezoek. Waarom niet gewoon alleen bezoek in het weekend?
pi_197496405
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Jawel. het is een aangepaste PCR die de britse variant kan differentiëren
[..]

Herstel: de gebruikelijke PCR test zoals wij die hier kennen kan niet differentiëren.
pi_197496412
quote:
14s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:23 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Voldoende IC-capaciteit.
De daling is nu ingezet, maar het kost gewoon tijd. Dan hadden we eerder in moeten grijpen.
pi_197496416
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:23 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

En wat mij ook wel wat lijkt. We hebben nu een regel voor per dag bezoek. Waarom niet gewoon alleen bezoek in het weekend?
Handhaven achter de voordeur kan niet en is ook niet te doen.
zie email 27 oktober
pi_197496418
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Of gewoon eens echt gaan handhaven op de geldende maatregelen ipv nieuwe maatregelen in het leven te roepen die alwéér niet gehandhaafd gaan worden.
pi_197496428
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:23 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Omdat er ook mensen zijn die alleen wonen, en hele dagen thuiswerken?
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 22:25:12 #193
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197496429
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:23 schreef Caland het volgende:

[..]

En dat is zo ongeveer de meest veilige beroepsgroep aan het werk momenteel en betalen daar ook nog eens zelf voor

@:onlogisch is weer eens dom aan het raaskallen
Mwah. De voetballertjes wel ja. Maar alles erom heen?

De staff
De BVO-medewerkers
De journalisten
De camera-mensen
Beveiliging
Technici
Buschauffeurs
etc.etc.

Van alle 36 voetbalclubs bij elkaar opgeteld, levert dat toch wel behoorlijk wat beweegmomentjes op die eenvoudig weg te elimineren zijn.
4045
onlogisch
pi_197496430
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:18 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het zou slim zijn om de avondklok juist nu toch niet te doen. Dat geeft mensen een aangename verrassing en een moreelboost nu iedereen zich er al murw gebeukt bij neer heeft gelegd.
Heel slim. Wat heb je nu te winnen met een 'moreel boost'?
  maandag 18 januari 2021 @ 22:25:37 #195
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197496436
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:23 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Juist nu.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 22:26:07 #196
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197496447
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:24 schreef Anton91 het volgende:

[..]

De daling is nu ingezet, maar het kost gewoon tijd. Dan hadden we eerder in moeten grijpen.
regeren is vooruitzien.

De 3e golf is onderweg volgens Gommersgod.
4045
onlogisch
  maandag 18 januari 2021 @ 22:26:13 #197
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197496451
quote:

[..]

Zou jij wel willen he, ouwe Willem II-er.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:26:54 #198
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197496467
quote:
14s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:23 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Voldoende IC-capaciteit.
Dat is het enige?

Succes met je draagvlak de komende maanden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197496471
quote:
14s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:22 schreef aTypisch het volgende:

[..]

brood en spelen he

Maar serieus hoor. Een van de weinige leuke momentjes nog in de week. Even naar ons aller FC Twente kijken.
Zeker als we straks ook nog te maken krijgen met avondklokken en reisbeperkingen.
zie email 27 oktober
pi_197496472
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zou jij wel willen he, ouwe Willem II-er.
Ik zou gewoon doorgaan met voetballen. Slimme moreel boost.

En natuurlijk brood en spelen.
pi_197496473
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, zoals ik. Ik ontmoet nog vrienden in het weekend. Eén dag in de week kan prima, elke dag hoeft echt niet.
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 22:27:12 #202
236264 crew  capricia
pi_197496474
quote:

[..]

De R0 maal 1,3?
Dat is geen reden tot feest.

Al zou het klinisch beeld iets afnemen (waar geen signalen toe zijn), is het nog steeds een reden om zo snel mogelijk de besmettingen naar beneden te brengen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 18 januari 2021 @ 22:27:41 #203
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197496486
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:25 schreef onlogisch het volgende:

[..]

De staff
De BVO-medewerkers
De journalisten
De camera-mensen
Beveiliging
Technici
Buschauffeurs
etc.etc.

Van alle 36 voetbalclubs bij elkaar opgeteld, levert dat toch wel behoorlijk wat beweegmomentjes op die eenvoudig weg te elimineren zijn.
Dat valt echt compleet in het niet bij al die anderen in Nederland die aan het werk zijn momenteel, en die worden niet minimaal drie keer per week getest.

Als je je zo druk maakt om dat miniem aantal reisbewegingen moet je echt alles gaan sluiten. Van logistiek tot industrie.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197496495
quote:

[..]

Plezier is een klap in het gezicht van de zorg. :P
  maandag 18 januari 2021 @ 22:28:05 #205
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197496498
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:26 schreef onlogisch het volgende:

[..]

regeren is vooruitzien.

De 3e golf is onderweg volgens Gommersgod.
Las de deuren maar dicht, want er is vast ook wel een expert die voorspelt dat er volgend jaar een 6de golf komt ondanks een vaccin.

Regeren is vooruitzien!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197496504
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:25 schreef onlogisch het volgende:

[..]

De staff
De BVO-medewerkers
De journalisten
De camera-mensen
Beveiliging
Technici
Buschauffeurs
etc.etc.

Ja uiteraard, dat naïeve idee dat ze allemaal al het hele seizoen in een bubbel zitten. En ze worden zo goed getest. :D Die gasten hebben ook gewoon vrouw, kinderen, familie, vrienden. Die gaan waarschijnlijk ook nog wel wat meer naar feestjes dan de gemiddelde Nederlander die streng wordt toegesproken.

Vind het ook prima verder hoor, als ik het voor het zeggen had zou ik de Eredivisie ook gewoon door laten gaan, anders worden de mensen gek. Maar laten we elkaar niet voor de gek houden. :')
  maandag 18 januari 2021 @ 22:29:04 #207
346939 Janneke141
pi_197496515
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar serieus hoor. Een van de weinige leuke momentjes nog in de week. Even naar ons aller FC Twente kijken.
Zeker als we straks ook nog te maken krijgen met avondklokken en reisbeperkingen.
Nah, met de voetbalcompetitie kunnen ze echt wel stoppen. Die volg ik toch niet

SPOILER
pi_197496523
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

inderdaad, alleen hier, 10 maanden thuiswerken, nauwelijks vrienden zien, en als ik ze zie is het in het weekend, met een vast groepje. Een ander deel van de vriendengroep zie ik omdat we het zeer beperkt houden met contacten niet sinds aug/sep.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:29:25 #209
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197496526
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:28 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ja uiteraard, dat naïeve idee dat ze allemaal al het hele seizoen in een bubbel zitten. En ze worden zo goed getest. :D Die gasten hebben ook gewoon vrouw, kinderen, familie, vrienden. Die gaan waarschijnlijk ook nog wel wat meer naar feestjes dan de gemiddelde Nederlander die streng wordt toegesproken.

Vind het ook prima verder hoor, als ik het voor het zeggen had zou ik de Eredivisie ook gewoon door laten gaan, anders worden de mensen gek. Maar laten we elkaar niet voor de gek houden. :')
Bij PSV, NAC en Go Ahead Eagles hebben ze het tenminste goed begrepen door meteen die selectiebrede groepsimmuniteit te pakken.
pi_197496530
quote:

[..]

Ik moest even tot 10 tellen toen ik dit las.

Het is niet even. Het is al een jaar. Het is nog maandenlang, alles wat nu ingeperkt wordt gaat tot de zomer echt niet beter worden. Het is gewoon fucking zwaar.

Alles wat het leven de moeite waard maakt wordt er uit gesloopt. Alles. En daar ze badinerend over doen vind ik werkelijk stuitend.
zie email 27 oktober
pi_197496533
https://www.nu.nl/coronav(...)r-binnen-zitten.html

Nu.nl heeft een fijn artikel over de lockdown en de gevolgen hiervan op de mentale gesteldheid van mensen. Hier moet veel meer aandacht voor komen. Nou ja, heb ik in ieder geval de komende jaren genoeg werk.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 januari 2021 @ 22:29:45 #212
416575 crew  Evenstar
pi_197496536
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:27 schreef capricia het volgende:

[..]

De R0 maal 1,3?

Al zou het klinisch beeld iets afnemen (waar geen signalen toe zijn), is het nog steeds een reden om zo snel mogelijk de besmettingen naar beneden te brengen.
Weet dus niet of die R * 1.3 klopt. Als het besmettelijker is, maar minder ziekmakend dan kan de R nog steeds van alles doen.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:30:18 #213
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197496546
quote:

[..]

En als ze daardoor al besmet raken merken ze dat binnen een dag of 3
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197496549
quote:

[..]

Eredivisie legt misschien de druk op Nederland vergelijkbaar met een klein dorp. Op het grotere geheel niet relevant, en al helemaal niet als je ze goed test.
pi_197496552
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:27 schreef capricia het volgende:

[..]

De R0 maal 1,3?

De angst tot nu toe was maal 1,7, in dat opzicht is het wel degelijk feest.

Als ie x1,7 ging kon je het vergeten met de R ooit onder de 1 te krijgen, maar x1,3 is in elk geval mogelijk.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:30:41 #216
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197496555
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:10 schreef JosMert het volgende:

[..]

Verkiezingen gaan uitgesteld worden....vanwege britse variant
Grote kans dat dit gaat gebeuren.
pi_197496560
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is niet even. Het is al een jaar. Het is nog maandenlang, alles wat nu ingeperkt wordt gaat tot de zomer echt niet beter worden. Het is gewoon fucking zwaar.

Alles wat het leven de moeite waard maakt wordt er uit gesloopt. Alles. En daar ze badinerend over doen vind ik werkelijk stuitend.
Het was dan ook sarcastisch. Ik ben juist iemand die vind dat we terug moeten gaan naar het sturen op zorg en niet op de besmettingen, zoals we nu aan het doen zijn met de paniek die toe is geslagen.
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 22:30:54 #218
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197496562
En hoe zit het met het OV? Kan dat niet gewoon weer open voor enkel mensen met een vitaal beroep?
4045
onlogisch
  maandag 18 januari 2021 @ 22:31:40 #219
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197496580
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:29 schreef mir1986 het volgende:

Nu.nl heeft een fijn artikel over de lockdown en de gevolgen hiervan op de mentale gesteldheid van mensen. Hier moet veel meer aandacht voor komen. Nou ja, heb ik in ieder geval de komende jaren genoeg werk.
Voor de 7465e keer...

Dit is allemaal niet relevant.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197496581
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:30 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is een mooie meevaller, als dit een beetje klopt, andere wetenschappers hebben ook weer iets andere uitkomsten gegeven.

Het is minder slecht, maar nog echt geen feest.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:31:58 #221
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197496584
quote:
5s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:30 schreef onlogisch het volgende:
En hoe zit het met het OV? Kan dat niet gewoon weer open voor enkel mensen met een vitaal beroep?
Dat is nooit een regel geweest en wordt het wat mij betreft ook niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 18 januari 2021 @ 22:32:16 #222
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197496592
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:31 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Voor de 7465e keer...

Jawel.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197496593
quote:
En mantelzorgers
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 22:32:24 #224
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197496597
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Oh. Ik dacht dat zoiets vorig jaar aan de orde was :)
4045
onlogisch
  maandag 18 januari 2021 @ 22:32:58 #225
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197496608
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:32 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Oh. Ik dacht
Hier gaat het wel vaker mis.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197496615
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

In de eerste lockdown was dit tijdelijk het geval, tot de mondkapjes kwamen voor het ov
pi_197496618
quote:
Dat is nooit geweest. Het was “noodzakelijke reizen”. En dan ook nog slechts een advies.

Lijkt me ook zeer lastig om dat anders te doen. Anders krijg je of godsgruwelijke handhavingsproblematiek of echt schrijnende situaties.
zie email 27 oktober
pi_197496619
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is een mooie meevaller, als dit een beetje klopt, andere wetenschappers hebben ook weer iets andere uitkomsten gegeven.

Het is minder slecht, maar nog echt geen feest.
Het biedt in elk geval mogelijkheden, en dat deed die x1,7 echt niet.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:33:24 #229
445514 DonDruiper
pi_197496620
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jawel.
Niet voor het kabinet.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197496648
Shrek van gelder weet het allemaal zo goed.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:35:28 #231
445514 DonDruiper
pi_197496662
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:34 schreef Stefanovich het volgende:
Shrek van gelder weet het allemaal zo goed.
Niet mijn vriend, maar zegt alleen maar waarheden tot nu m.i.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197496666
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Eredivisie legt misschien de druk op Nederland vergelijkbaar met een klein dorp. Op het grotere geheel niet relevant, en al helemaal niet als je ze goed test.
Zullen we dan een klein dorp vrijhouden waar je gewoon lekker mag feesten en knuffelen en je gang gaan, als je maar regelmatig getest wordt? Of is dat al op de biblebelt waar iedereen hier zo blij mee is?

Iedereen kan natuurlijk speciale redenen bedenken waarom corona voor hen anders is en zij dus andere regels mogen hebben, en die redenen kunnen zelfs op papier nog wel hout snijden. Maar het blijft gewoon een hypocriet spelletje 'special pleading'. Niet-essentiële activiteiten moeten beperkt worden, profvoetbal is niet essentieel. Alleen maken we een uitzondering omdat het voetbal iets kleins is waar veel mensen nog plezier aan hebben. Net als dat ze in talkshows allemaal zonder mondkapje op zitten.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:35:51 #233
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197496671
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is een mooie meevaller, als dit een beetje klopt,
Nee, het is tijd om al die doemscenario’s uit een deel van Engeland dat elk jaar in deze periode de ziekenhuizen ziet overlopen niet 1 op 1 te spiegelen aan Nederland

Ik had helaas die Kuipers nog steeds wel hoger ingeschat eigenlijk
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 18 januari 2021 @ 22:35:59 #234
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197496676
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:32 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Oh. Ik dacht dat zoiets vorig jaar aan de orde was :)
Soortgelijk, maar ging om noodzakelijke reizen.

Dus ook noodzakelijk verkeer voor mensen zonder vitaal beroep. Dat vind ik wel belangrijk, gezien veel mensen geen auto hebben etc.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197496684
quote:

[..]

Waarvan akte. :D

Ik hou me ontzettend goed aan de regels, maar dat ene avondje plezier met vrienden ga ik me niet af laten pakken als alleenstaande. Ook niet met een avondklok. Dit is echt mijn grens. Dat is echt het laatste waar ik nog wat aan heb.
pi_197496694
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:31 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Voor de 7465e keer...

Wat zeg je nu? Niet relevant? Omg, fysieke gesteldheid is ontzettend belangrijk, mensen mogen niet ziek worden, maar mentaal dus wel. Ik kan er met mijn pet niet bij. Wat denk je te hebben aan jongeren die de criminaliteit in gaan, mensen die zelfmoord plegen, mensen die psychische hulp nodig hebben, maar er torenhoge wachtlijsten zijn. Nee dat is allemaal geen probleem.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:37:03 #237
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197496695
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]

In de eerste lockdown was dit tijdelijk het geval, tot de mondkapjes kwamen voor het ov
Nee, dat was voor iedereen met noodzakelijke reizen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197496699
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee hoor, ben toen vaak genoeg met het OV geweest voor recreatieve doelen.
pi_197496700
Avondklok my ass..
pi_197496703
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:35 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Niet mijn vriend, maar zegt alleen maar waarheden tot nu m.i.
Klopt, maar het irriteert mij hoe hij het brengt.
pi_197496705
Een voordeel van die avondklok is wel dat al die gasten bij talkshows ook gewoon thuis moeten blijven.
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 22:38:01 #242
236264 crew  capricia
pi_197496714
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:30 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als ie x1,7 ging kon je het vergeten met de R ooit onder de 1 te krijgen, maar x1,3 is in elk geval mogelijk.
Ja. Dat kan.
Met lege ziekenhuizen. Dan redden we het.
Moet er niet aan denken dat we in een versoepeling zouden zitten en dat ie dan opeens opduikt.
Bijvoorbeeld de afgelopen golf maal 1,69 (1,3 is ook exponentieel) of zo.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 18 januari 2021 @ 22:38:16 #243
445514 DonDruiper
pi_197496716
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:36 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Wat zeg je nu? Niet relevant? Omg, fysieke gesteldheid is ontzettend belangrijk, mensen mogen niet ziek worden, maar mentaal dus wel. Ik kan er met mijn pet niet bij. Wat denk je te hebben aan jongeren die de criminaliteit in gaan, mensen die zelfmoord plegen, mensen die psychische hulp nodig hebben, maar er torenhoge wachtlijsten zijn. Nee dat is allemaal geen probleem.
Hey, ik ben het met je eens hoor, maar maatwerk voor deze specifieke doelgroep is na 10 maanden voor het kabinet nog steeds ontzettend lastig.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197496718
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:37 schreef Houtenbeen het volgende:
Een voordeel van die avondklok is wel dat al die gasten bij talkshows ook gewoon thuis moeten blijven.
Denk het niet, want dat zal dan wel onder werken vallen.
pi_197496720
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:35 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Zullen we dan een klein dorp vrijhouden waar je gewoon lekker mag feesten en knuffelen en je gang gaan, als je maar regelmatig getest wordt? Of is dat al op de biblebelt waar iedereen hier zo blij mee is?

Iedereen kan natuurlijk speciale redenen bedenken waarom corona voor hen anders is en zij dus andere regels mogen hebben, en die redenen kunnen zelfs op papier nog wel hout snijden. Maar het blijft gewoon een hypocriet spelletje 'special pleading'. Niet-essentiële activiteiten moeten beperkt worden, profvoetbal is niet essentieel. Alleen maken we een uitzondering omdat het voetbal iets kleins is waar veel mensen nog plezier aan hebben. Net als dat ze in talkshows allemaal zonder mondkapje op zitten.
Het gaat toch om de effectiviteit van de maatregelen? Waarom vrij veel afnemen van mensen, namelijk de eredivisie, als het vrij weinig oplevert?
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 22:38:24 #246
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197496721
quote:
De liveshows zullen dan wel helemaal stoppen. Want Eva mag ook niet meer over straat dan.
4045
onlogisch
pi_197496723
Eigenlijk is het wel hypocriet dat zij daar met zn allen in de studio zitten...doe jinek dan via teams ofzo :')
pi_197496727
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:29 schreef mir1986 het volgende:

Dat coronapatienten nog maandenlang gezondheidsproblemen kunnen blijven houden na besmetting is voldoende reden voor allerlei maatregelen, maar dat depressies levenslang blijvende invloed op iemands karakter kunnen hebben (ik zie dat gewoon met mijn eigen ogen in mijn eigen familie) is dan blijkbaar weer irrelevant. :')
  maandag 18 januari 2021 @ 22:39:06 #249
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197496731
quote:
Nee, die krijgen dan gewoon betaald dus is werk ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197496732
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:38 schreef onlogisch het volgende:

[..]

De liveshows zullen dan wel helemaal stoppen. Want Eva mag ook niet meer over straat dan.
Zou wel zo eerlijk zijn als ze het eerder opnemen.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:39:13 #251
445514 DonDruiper
pi_197496734
Komt dit OMT-lid vanuit het Redteam ofzo?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197496737
quote:
Nee, die krijgen ontheffing, zijn belangrijke mensen.... 🙄
pi_197496741
quote:

[..]

Joh dat is toch een sarcastische opmerking die hij maakt. Maar het is wel iets wat heel vaak serieus wordt geroepen door mensen als het gaat om nog harder aanpakken. Je kunt niks bekritiseren zonder dat er iemand roept: we zijn in oorlog met het virus, alles moet wijken, jouw pleziertjes en de dingen die het leven voor jou de moeite waard maken, moeten maar even aan de kant worden geschoven.

quote:
Die zullen wel als essentieel werk worden verklaard vanuit hun functie als 'journalistiek', al verdienen de meeste van die programma's die titel natuurlijk totaal niet.
pi_197496743
quote:
Zal vast wel een uitzondering voor komen, maar je moet godverdomme consequent zijn. Als die avondklok er komt, idd ook geen gasten bij talkshows. Dat is niet essentieel en kun je ook niet "werk" noemen.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:39:52 #255
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197496747
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het gaat toch om de effectiviteit van de maatregelen? Waarom vrij veel afnemen van mensen, namelijk de eredivisie, als het vrij weinig oplevert?
Exact dit. Bij elke maatregel moet je de balans in de gaten houden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197496750
quote:
Nee want zij vallen onder “media/informatievoorzieningen” en is een essentieel beroep.
Dus je kan nog gewoon lekker talkshows kijken ;)
pi_197496752
quote:
Sinds het begin van de Noorse vaccinatiecampagne eind december zijn 33 mensen overleden die een eerste dosis hadden gekregen. Uit onderzoek bij dertien gevallen waren aanwijzingen naar voren gekomen dat de zeer oude zwakke patiënten heftig reageerden op relatief milde bijverschijnselen van de vaccinatie.
:? :?

Is er nou wel of geen verband?
quote:
Hoogbejaarde en erg zieke Noren die zijn overleden na een prik met het coronavaccin van Pfizer/BioNTech stierven waarschijnlijk niet als gevolg van de inenting.
https://www.nu.nl/coronav(...)arden-en-zieken.html
  maandag 18 januari 2021 @ 22:40:25 #258
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197496757
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:39 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Zal vast wel een uitzondering voor komen, maar je moet godverdomme consequent zijn. Als die avondklok er komt, idd ook geen gasten bij talkshows. Dat is niet essentieel en kun je ook niet "werk" noemen.
Tuurlijk wel. Je voert een activiteit uit en je krijgt ervoor betaald.

Werk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197496761
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat coronapatienten nog maandenlang gezondheidsproblemen kunnen blijven houden na besmetting is voldoende reden voor allerlei maatregelen, maar dat depressies levenslang blijvende invloed op iemands karakter kunnen hebben (ik zie dat gewoon met mijn eigen ogen in mijn eigen familie) is dan blijkbaar weer irrelevant. :')
.
Ja, maar dat is toch met alles zo. Je moet je niet aanstellen als je je niet goed voelt op mentaal gebied. Daar is toch nog ontzettend weinig begrip voor.
pi_197496763
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hier in Duitsland verbaasde het de journalisten dat de kapsels van de heren voetballers er nog altijd piekfijn uitzagen.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:40:41 #261
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197496764
quote:
Haha nee joh. Die gaan gewoon door.
pi_197496767
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Dat kan.
Met lege ziekenhuizen. Dan redden we het.
Moet er niet aan denken dat we in een versoepeling zouden zitten en dat ie dan opeens opduikt.
Bijvoorbeeld de afgelopen golf maal 1,69 (1,3 is ook exponentieel) of zo.
Zullen we afspreken dat we dit lichtpuntje pakken en koesteren voor vandaag? :P

Dat we op dit moment nog steeds in een daling zitten, dat de britse variant nog (relatief) weinig gevonden wordt, dat de berichten dat het ziektebeeld milder is hoopvol zijn en dat de berichten dat het VK gigantisch aan het dalen is qua cijfers hoopvol zijn.

Er is voldoende ellende, er komt gegarandeerd morgen wel weer een Taiwanese versie waar we allemaal dood aan gaan.

Op dit moment is de variant minder heftig dan waar de angst voor was. Nog steeds heftig, maar geen gegarandeerde overspoeling van de zorg.
pi_197496770
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:38 schreef Stefanovich het volgende:
Eigenlijk is het wel hypocriet dat zij daar met zn allen in de studio zitten...doe jinek dan via teams ofzo :')
Zeuren dat je zo min mogelijk fysiek contact moet hebben, maar dan wel vrolijk met 8 mensen in die studio gaan zitten. ;( :')
  maandag 18 januari 2021 @ 22:41:09 #264
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197496778
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:38 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Jawel, want Media/Journalistiek is een essentieel beroep.
pi_197496783
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En vervang nu eredivisie eens voor avondklok? ;)
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 22:41:30 #266
236264 crew  capricia
pi_197496786
quote:

[..]

Ik zie dat het leven voornamelijk terug gebracht wordt tot de essentie: je kinderen. Je directe familie. Dat zijn de wezenlijke dingen toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197496787
Normaal 15.000 meldingen van kindermishandeling, nu 40.000
Go hard or go home
pi_197496788
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:39 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Elke avond moeten er weer gasten online komen om ons extra angst aan te praten.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:41:47 #269
445514 DonDruiper
pi_197496792
Als je dit toch hoort allemaal.. draait je maag toch van om. :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197496802
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Beperkte solidariteit.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:42:19 #271
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197496805
quote:
Driekwart van Nederland zal wel een uitzonderingspositie krijgen, kan ook niet echt anders met onze economie.

Nouja, als ik bij mijn werkgever al een bewijs kon krijgen om mijn nietbestaande kind naar de noodopvang te sturen hoop ik dat er nu ook wat te regelen valt bij een eventuele avondklok _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197496810
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:41 schreef DonDruiper het volgende:
Resume? Zit niet te kijken..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197496813
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:40 schreef quirina het volgende:

[..]

Nee want zij vallen onder “media/informatievoorzieningen” en is een essentieel beroep.
Dus je kan nog gewoon lekker talkshows kijken ;)
Die gasten kunnen toch ook zoomen met Eva Jinek in de uitzending.

We moeten alles doen om fysiek contact te vermijden, behalve als je lid bent van het OMT of in de politiek zit :')
pi_197496814
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:41 schreef DonDruiper het volgende:
Wat hoor je?
pi_197496815
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Je voert een activiteit uit en je krijgt ervoor betaald.

Werk.
Ach, dat volk weten helemaal niet wat werken is.
pi_197496818
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:41 schreef Noek het volgende:
Zo verdrietig ;(
pi_197496822
quote:
Maar ja, dat is geen probleem. Dat die kinderen trauma's voor het leven gaan krijgen en daarmee ook minder gezond gaan zijn. 😪
pi_197496824
Zie ik net Jack van Gelder op tv, Schiphol dicht! Grenzen dicht ! Krijgt hij een vraag over het voetbal, "nee dat kan gewoon doorgaan, goed getest bla bla".
pi_197496828
Media en communicatie: ten behoeve van informatievoorziening aan de samenleving die van noodzaak is om op de hoogte te blijven van wat er speelt.

Dat staat er op Rijksoverheid.nl

Dus alles op tv qua talkshows en rtl boulevard gaat gewoon door.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:43:30 #280
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197496831
quote:
Bizar he. Relatief gelijke toenames zie je bij de zelfmoordlijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197496835
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik zie dat het leven voornamelijk terug gebracht wordt tot de essentie: je kinderen. Je directe familie. Dat zijn de wezenlijke dingen toch?
Uuuh, er zijn ook veel alleenstaanden die dat vooral bij hun vrienden zoeken. Dat is net zo wezenlijk.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:43:55 #282
12221 Tijn