Nou ja, gele koorts vaccinatie heb je niet echt nodig voor je citytrip naar Parijs.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
reageer je ook zo als je verplicht een prikje voor bijvoorbeeld de gele koorts moet halen ?
hahaha ze heeft me geïnspireerd .....als ik ze wil irriteren ga ik wel met een bezemsteel tegen het plafon aan slaanquote:Op maandag 18 januari 2021 21:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Was het niet gewoon omdat je dan zelf ook je bovenburen kunt irriteren? Bovenbuurmeisje was 't toch, die telkens moest springtouwen van school?
Qua maatregel vergelijkbaar met dat je na 10 uur 's avonds bij een stoplicht eerst je alarmlichten aan moet zetten, 2 minuten mee moet zingen met baby shark en daarna pas door mag rijden als het op groen gaat. Of het helpt? weten we niet, maar het zal geen kwaad kunnen.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:58 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld zo zijn. Maar aan deze specifieke maatregel zou het goeddeels ontbreken aan balans en logica. Verkeersregels moeten gevolgd worden omdat er anders doden en gewonden vallen. Evenementen zijn nu verboden omdat anders de ziekenhuizen bezwijken onder een tsunami aan (ernstig) zieken. Een avondklok dat beweging in de buitenlucht na een bepaald tijdstip niet toelaat laat bij mij toch wel de wenkbrauwen fronzen.
Precies. Ideaal ook voor de gewrichten! Fietsen is voor mij ook een ideaal supplement voor bepaalde lichaamsgewicht-oefeningen zoals pull-ups, waarbij ik gelukkig nog wél een optrekstang beschikbaar heb.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:01 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Zo komt het naar mij niet over. En hij/zij is aan het fietsen he.
Zonlicht is goed voor je immuunsysteem, maar dat is er niet na 8 uur.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:59 schreef mir1986 het volgende:
Terwijl juist buitenlucht ook weer goed is voor een goed werkend immuunsysteem. Hebben we straks Corona verslagen is van iedereen het immuunsysteem er aan, omdat ze niet meer in aanraking gekomen zijn met andere bacteriën en virussen.
Nee ik kijk wel uit. Je hebt zelf niet eens meer door hoe diep je al in de fabeltjesfuik zit.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:02 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Heb jij het ook gelezen Da_sandman?
u gaat aardig richting BNW nu hoorquote:Op maandag 18 januari 2021 21:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Qua maatregel vergelijkbaar met dat je na 10 uur 's avonds bij een stoplicht eerst je alarmlichten aan moet zetten, 2 minuten mee moet zingen met baby shark en daarna pas door mag rijden als het op groen gaat. Of het helpt? weten we niet, maar het zal geen kwaad kunnen.
Wat is daar raar aan? Ik zie geregeld mensen 's avonds laat of 's morgens in alle vroegte hardlopen.quote:
We hadden het over de R. Dan ga ik uit van de wetenschappelijke cijfers. Dat is allemaal weinig gewichtig.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
In dit topic. Door te stellen dat het niet in mijn straatje past. Nee, ik zet er alleen vraagtekens bij omdat de parameters behoorlijk troebel waren in het voorjaar. De schattingen van het aantal reeds geïnfecteerden loopt ook niet voor niks flink uiteen.
Eh ja, eigenlijk wel ja. Daar we voor mijn vader met kanker zorgen.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, je zonen houden zich altijd keurig aan de maatregelen als jij er niet bent.
dat is het eerste wat ik dacht, weer een gevangen in het fuik !quote:Op maandag 18 januari 2021 21:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee ik kijk wel uit. Je hebt zelf niet eens meer door hoe diep je al in de fabeltjesfuik zit.
Want de lange termijn effecten van die vaccins zijn ook nog niet bekend volgens jou?quote:Op maandag 18 januari 2021 20:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
reageer je ook zo als je verplicht een prikje voor bijvoorbeeld de gele koorts moet halen ?
Het kan hoor, ik zie het echt zelden zo laat. Vroeg hoor ik vaker.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat is daar raar aan? Ik zie geregeld mensen 's avonds laat of 's morgens in alle vroegte hardlopen.
Wanneer de cijfers omhoog schieten zal een deel van de bevolking zich zoveel mogelijk isoleren.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het niet goed uitgelegd heb. De B117 variant is een stuk besmettelijker, dus heeft heftigere/meer maatregelen nodig om tot een lagere R te komen. Op het moment dat je met vergelijkbare maatregelen als eerder tot dezelfde R kan komen vraag je je af of die echt zoveel besmettelijker is. We zitten zelfs nog in een periode waar het weer een stuk minder positief is dan toen de pandemie uitbrak. De berichten spreken elkaar in mijn ogen tegen, dat de R eerst ineens zo hard omhoog ging, richting 1,4/1,5, naar nu 0,6 is niet logisch.
Ik klaag er niet over, maar de berichten lijken te conflicteren.
Welke website bedoel je? Op de website van het World Economic Forum kom ik over "2030Vision" wat dingen tegen over 17 sustainable development goals, maar ik zie niets raars, wat voor dingen vind je eng?quote:Op maandag 18 januari 2021 21:01 schreef mir1986 het volgende:
[..]
De overheid vindt dat veel te prettig. Hebben jullie gelezen over hoe het WEF wil dat de wereld er in 2030 uit ziet? Op die website staan bepaalde blogs geschreven, ik vind het super eng.
Wederom geen inhoudelijke reactie. Jammerquote:Op maandag 18 januari 2021 21:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We hadden het over de R. Dan ga ik uit van de wetenschappelijke cijfers. Dat is allemaal weinig gewichtig.
Dus eigenlijk -simpel gezegd- een verhoogde compliance en eventuele angst zorgt dat de mensen wellicht strengere maatregelen aan zichzelf opleggen dan nodig is, waardoor het heel hard daalt.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:07 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wanneer de cijfers omhoog schieten zal een deel van de bevolking zich zoveel mogelijk isoleren.
Het grootste deel van de besmettingen vindt misschien plaats in een groep die slechts 20% van de bevolking uitmaakt: personen die door hun job, gedrag, of sociale situatie veel contacten hebben. Best mogelijk dat de contacten tussen die groep en de rest sterk verminderen wanneer die laatsten bang zijn besmet te raken, of dat die groepen in meerdere subgroepen splitsen met minder contacten ertussen.
Stel dat in de laatste 5, 6 weken 7% a 10% van de Londense bevolking besmet raakte, dan kan dat cijfer in de groep met veel contacten een veelvoud zijn, bvb 20% of 30%. Waardoor de R in die groep met een factor 0.8 of 0.7 daalt.
Je kan het simpel modelleren, een uniforme populatie met een bepaalde R waarde, maar de werkelijkheid is veel complexer. En veel moeilijker te voorspellen.
https://www.theportugalne(...)kdown-measures/57788quote:The new rules include:
The prohibition of the sale or delivery or click and collect service of any non food goods, including clothing stores.
All food areas in the shopping centres are to be closed, even for take away.
All promotional campaigns and sales are prohibited that would encourage the movement of people.
Parks may remain open but nobody may stop in these areas.
Local councils are to limit access to areas that attract large concentrations of people such as riversides or sea fronts. The use of benches, play parks, sports equipment, even tennis and padel, are prohibited.
All workers who have to work outside the home must have a valid declaration to go to work. All service companies with more than 250 employees have 48 hours to submit a list of their essential workers.
It is prohibited to move between municipalities during the weekend.
All establishments of any type must close at 8pm on week days and at 1pm on weekends, with the exception of food stores that may remain open until 5pm on weekends
The government will now also reinforce the presence of police on the streets to enforce the lockdown rules across the country.
“This is not the time for parties or birthdays, the safety of the country is dependent on everyone, use a mask, wash your hands, maintain social distance, protect yourself and others, our health and that of everyone else is at stake,” said Costa.
Net alsof zoiets in de EU zin heeft met vrij verkeer van goederen, iedereen rijdt straks vrolijk weer massaal de grenzen over, denk je echt dat we tijd hebben om elke automobilist om een papiertje te vragen.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
En de meeste van die vaccinatieplichten zijn toch omdat je het in die landen op kan lopen, niet omdat je het in die landen binnen kunt brengen?
We hadden eerder veel ellende kunnen voorkomen door carnaval af te schaffen, maar toen was er nog geen urgentie. We hadden eerder veel ellende kunnen voorkomen door vakanties af te schaffen en mensen verplicht te testen.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:12 schreef DireStraits7 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)aan-op-omvallen.html
Schrijnend.
Ik snap dat mensen klaar zijn met deze lockdown, maar als je ziet wat er in veel (buur)landen gebeurt, snap ik echt niet waarom er zo'n heisa gemaakt wordt over een mijns inziens relatief beperkte maatregel. Iedereen die mij gevolgd heeft hier weet dat ik niet aan de lockdownkant gestaan heb, maar dit lijkt me absoluut het moment om voor het eerst deze crisis toch echt het zekere voor het onzekere te nemen.
Waar moet ik een inhoudelijke reactie over geven?quote:Op maandag 18 januari 2021 21:08 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wederom geen inhoudelijke reactie. Jammer
En in die situatie lijkt het me volledige valide. De situatie waar wij op dit moment in zitten, waar Kuipers zegt: "Ja we moeten nu een avondklok want anders loopt het in maart helemaal fout" is een lastige, want Kuipers heeft tot nu toe nog geen enkele voorspelling over ziekenhuisbezetting goed gehad.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:12 schreef DireStraits7 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)aan-op-omvallen.html
Schrijnend.
Ik snap dat mensen klaar zijn met deze lockdown, maar als je ziet wat er in veel (buur)landen gebeurt, snap ik echt niet waarom er zo'n heisa gemaakt wordt over een mijns inziens relatief beperkte maatregel. Iedereen die mij gevolgd heeft hier weet dat ik niet aan de lockdownkant gestaan heb, maar dit lijkt me absoluut het moment om voor het eerst deze crisis toch echt het zekere voor het onzekere te nemen.
Ja ik heb het gelezen. En ook de samenzweringstheorieën er om heen.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:01 schreef mir1986 het volgende:
[..]
De overheid vindt dat veel te prettig. Hebben jullie gelezen over hoe het WEF wil dat de wereld er in 2030 uit ziet? Op die website staan bepaalde blogs geschreven, ik vind het super eng.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |