abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197494245
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:52 schreef Ven1972 het volgende:
Stel je voor, als we avondklok krijgen, kunnen we ook gezellig via fok babbelen?
ja, iedereen is nu buiten :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197494251
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waarom zijn jouw principes (om er samen weer op uit te kunnen wanneer je wilt, hoe je wilt) belangrijker dan die van een ander?

Ik ben principieel tegen verplicht opgesloten worden in mijn huis, omdat ik niets verkeerd heb gedaan en al 10 maanden thuis zit. Om dan ook nog vanaf 8 uur opgesloten te worden in mijn huis, terwijl dat voor mij de enige tijd is dat ik iemand zou kunnen zien of naar buiten zou kunnen is buitenproportioneel.

En die hele discussie over principes is niet nodig, als er maar eens gehandhaaft wordt. Nogmaals, een avondklok is weer een extra regel waar degenen die nu al schijt hebben aan de regels schijt aan hebben.

Dus degenen die er last van hebben zijn degenen die zich ook al aan het advies om maximaal 2 mensen thuis te ontvangen hielden, of de mensen die niet naar verjaardagen gingen, ook toen het mocht. Of die niet gaan funshoppen.

Daar ben ik principieel op tegen. Om opgesloten te worden in mijn huis omdat de regering met de vuist op tafel wil slaan, omdat ze 'daadkrachtig' over willen komen.
Zeker nu de KPI's van zowel Nederland als de meeste buurlanden op groen staan en de alom gevreesde Britse variant minder huishoudt dan we aanvankelijk dachten.
pi_197494257
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:52 schreef MissionPhailed het volgende:
Om even terug te komen op het fietsverhaal; het 's avonds fietsen is in mijn geval onderdeel van een traject om enige overtollige gewicht kwijt te raken. Dit traject ging van start in de afgelopen novembermaand en omvatte o.a. regelmatige bezoeken aan de sportschool, maar met de lockdown werd 's avonds fietsen plan B. Wie een beetje logisch nadenkt beseft dat solo fietstochten gedurende de avonduren niets bijdraagt aan Corona-besmettingen, zéker als een fietsroute goeddeels buiten de bebouwde kom ligt.

Een goede gezondheid is een effectief wapen tegen een Corona-besmetting. Door het implementeren van een avondklok en het legaal ontnemen van de mogelijkheid tot lichaamsbeweging buitenshuis, bereik je juist een averechts effect op bepaalde gebieden.
En zo heeft iedereen individueel een reden waarom hij/zij zich niet aan die en die regel hoeft te houden, want.... :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_197494258
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

De R wordt ingeschat op basis van ziekenhuisopnames. Indien die te laag zijn op basis van besmettingscijfers. Dan wordt er voor een aantal zaken gecorrigeerd, maar de R is inderdaad niet een exact cijfer, daarom heb je een bandbreedte. Zoals je ook in Londen zag is die bandbreedte soms vrij breed.

De wetenschap erachter is exacte wetenschap, maar de R is een schatting.
Het is iets meer dan een schatting, het is een uitvoerige berekening. Maar hij loopt wel achter de feiten aan.

https://decorrespondent.n(...)62510157238-e83b9f23
pi_197494299
quote:
Om even terug te komen op het fietsverhaal; het 's avonds fietsen is in mijn geval onderdeel van een traject om enige overtollige gewicht kwijt te raken. Dit traject ging van start in de afgelopen novembermaand en omvatte o.a. regelmatige bezoeken aan de sportschool, maar met de lockdown werd 's avonds fietsen plan B. Wie een beetje logisch nadenkt beseft dat solo fietstochten gedurende de avonduren niets bijdraagt aan Corona-besmettingen, zéker als een fietsroute goeddeels buiten de bebouwde kom ligt.

Een goede gezondheid is een effectief wapen tegen een Corona-besmetting. Door het implementeren van een avondklok en het legaal ontnemen van de mogelijkheid tot lichaamsbeweging buitenshuis, bereik je juist een averechts effect op bepaalde gebieden.
Om 22.00 uur ja?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 18 januari 2021 @ 20:56:32 #256
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_197494311
Als ik het goed begrijp voorkomt het vaccin niet dat je covid kunt krijgen of verspreiden toch? Dus waarom dan een vaccin paspoort invoeren? Indirecte verplichting dus, en de ontwikkelaars van het vaccin nemen geen verantwoording voor lange termijn effecten. Goed bezig hoor. 1984 is hier.
pi_197494316
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is iets meer dan een schatting, het is een uitvoerige berekening. Maar hij loopt wel achter de feiten aan.

Nee tuurlijk, ik bedoelde met schatting niet vinger in de lucht en het is x, maar dat het ingeschat wordt op basis van een hoop variabelen, waar een bandbreedte uit komt. Hoe groter de bandbreedte hoe groter de onzekerheid.
pi_197494330
quote:

ik heb vorige week een springtouw gekocht, aardig intensief, goedkoop en kan gewoon thuis.
er zijn ook tig trainings apps.
pi_197494332
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je bevestigt dus wat ik beweerde. Een schatting. Ook binnen de economische wetenschap kennen we dat soort complexe berekeningen maar exacte wetenschap is het niet. Waarmee ik het niet bestempel als onzin maar ik zou er iets minder gewichtig over doen
pi_197494341
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Om 22.00 uur ja?
Ja, doe jij dat nooit? Wegfietsen bij een huis met een bivakmuts op en een tv op je bagagedrager?

Die belangengroep missen we nog, de bond van wetsovertreders.
pi_197494345
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:21 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Als ze dit invoeren nadat iedereen de kans heeft gehad zich in te enten valt er nog wat voor te zeggen. Indien eerder, is het natuurlijk een trap na voor de niet boomers.
En er is ook wel even een verschil tussen een vaccinatie om de grens over te moeten of een vaccinatie voor wanneer je besluit het oerwoud (figuurlijk) in te gaan.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_197494368
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

En er is ook wel even een verschil tussen een vaccinatie om de grens over te moeten of een vaccinatie voor wanneer je besluit het oerwoud (figuurlijk) in te gaan.
En de meeste van die vaccinatieplichten zijn toch omdat je het in die landen op kan lopen, niet omdat je het in die landen binnen kunt brengen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2021 20:58:51 ]
pi_197494369
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:57 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik heb vorige week een springtouw gekocht, aardig intensief, goedkoop en kan gewoon thuis.
er zijn ook tig trainings apps.
Fijn dat je zo lekker voor iemand kan bepalen hoe hij aan zijn lichaamsbeweging komt. Misschien heeft deze persoon wel ernstig overgewicht en kan hij op deze manier rustig aan beginnen met bewegen en hoeft hij niet heel veel belasting te leggen op zijn knieën en enkels. Of heeft hij misschien wel een andere blessure. Fijn dat jij dat zo voor iemand anders kan bepalen. -O-
pi_197494371
quote:
15s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:56 schreef Draak31 het volgende:
Als ik het goed begrijp voorkomt het vaccin niet dat je covid kunt krijgen of verspreiden toch? Dus waarom dan een vaccin paspoort invoeren? Indirecte verplichting dus, en de ontwikkelaars van het vaccin nemen geen verantwoording voor lange termijn effecten. Goed bezig hoor. 1984 is hier.
reageer je ook zo als je verplicht een prikje voor bijvoorbeeld de gele koorts moet halen ?
  maandag 18 januari 2021 @ 20:58:51 #265
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_197494374
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En zo heeft iedereen individueel een reden waarom hij/zij zich niet aan die en die regel hoeft te houden, want.... :7
Dat zal ongetwijfeld zo zijn. Maar aan deze specifieke maatregel zou het goeddeels ontbreken aan balans en logica. Verkeersregels moeten gevolgd worden omdat er anders doden en gewonden vallen. Evenementen zijn nu verboden omdat anders de ziekenhuizen bezwijken onder een tsunami aan (ernstig) zieken. Een avondklok dat beweging in de buitenlucht na een bepaald tijdstip niet toelaat laat bij mij toch wel de wenkbrauwen fronzen.
pi_197494396
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:57 schreef alpeko het volgende:

[..]

Je bevestigt dus wat ik beweerde. Een schatting. Ook binnen de economische wetenschap kennen we dat soort complexe berekeningen maar exacte wetenschap is het niet. Waarmee ik het niet bestempel als onzin maar ik zou er iets minder gewichtig over doen
Waar doe ik er zo gewichtig over?
pi_197494399
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, doe jij dat nooit? Wegfietsen bij een huis met een bivakmuts op en een tv op je bagagedrager?

Die belangengroep missen we nog, de bond van wetsovertreders.
Benieuwd wanneer die brancheorganisatie met de lobby begint :D.
In Southern Sun
pi_197494403
Terwijl juist buitenlucht ook weer goed is voor een goed werkend immuunsysteem. Hebben we straks Corona verslagen is van iedereen het immuunsysteem er aan, omdat ze niet meer in aanraking gekomen zijn met andere bacteriën en virussen.
pi_197494404
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:46 schreef Predator40 het volgende:

[..]

liever aankloten tot juni dus ....prima hoor ^O^
en er weer op uit kunnen is geen principe
Ik denk dat het inmiddels wel duidelijk mag zijn dat we ook in juni nog met ongein als een lockdown, avondklok, bezoekverbod etc. opgescheept zullen zitten. Ik koester geen enkele illusie meer dat 2021 ook maar een vleugje normaliteit gaat bieden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197494409
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waar doe ik er zo gewichtig over?
In dit topic. Door te stellen dat het niet in mijn straatje past. Nee, ik zet er alleen vraagtekens bij omdat de parameters behoorlijk troebel waren in het voorjaar. De schattingen van het aantal reeds geďnfecteerden loopt ook niet voor niks flink uiteen.
pi_197494429
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:58 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Fijn dat je zo lekker voor iemand kan bepalen hoe hij aan zijn lichaamsbeweging komt. Misschien heeft deze persoon wel ernstig overgewicht en kan hij op deze manier rustig aan beginnen met bewegen en hoeft hij niet heel veel belasting te leggen op zijn knieën en enkels. Of heeft hij misschien wel een andere blessure. Fijn dat jij dat zo voor iemand anders kan bepalen. -O-
mag ik nog niet eens meer een advies geven in dit topic ?
het moet niet gekker worden hier.

ik zei IK heb een springtouw gekocht niet dat diegene dat dan maar moet doen.
het is een TIP !!!!

p.s springtouwen is minder belastend dan hardlopen bijv.
pi_197494439
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik denk dat het inmiddels wel duidelijk mag zijn dat we ook in juni nog met ongein als een lockdown, avondklok, bezoekverbod etc. opgescheept zullen zitten. Ik koester geen enkele illusie meer dat 2021 ook maar een vleugje normaliteit gaat bieden.
De overheid vindt dat veel te prettig. Hebben jullie gelezen over hoe het WEF wil dat de wereld er in 2030 uit ziet? Op die website staan bepaalde blogs geschreven, ik vind het super eng.
  maandag 18 januari 2021 @ 21:01:36 #273
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197494450
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja, iedereen is nu buiten :D
Ik vind het wel erg voor iedereen als avondklok zou komen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_197494457
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:00 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het is een TIP !!!!

p.s springtouwen is minder belastend dan hardlopen.
Was het niet gewoon omdat je dan zelf ook je bovenburen kunt irriteren? Bovenbuurmeisje was 't toch, die telkens moest springtouwen van school? :P
pi_197494462
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:00 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het is een TIP !!!!

p.s springtouwen is minder belastend dan hardlopen.
Zo komt het naar mij niet over. En hij/zij is aan het fietsen he.
pi_197494482
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:58 schreef Predator40 het volgende:

[..]

reageer je ook zo als je verplicht een prikje voor bijvoorbeeld de gele koorts moet halen ?
Nou ja, gele koorts vaccinatie heb je niet echt nodig voor je citytrip naar Parijs.
pi_197494489
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Was het niet gewoon omdat je dan zelf ook je bovenburen kunt irriteren? Bovenbuurmeisje was 't toch, die telkens moest springtouwen van school? :P
hahaha ze heeft me geďnspireerd .....als ik ze wil irriteren ga ik wel met een bezemsteel tegen het plafon aan slaan :D _O-
pi_197494507
quote:
3s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:58 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Dat zal ongetwijfeld zo zijn. Maar aan deze specifieke maatregel zou het goeddeels ontbreken aan balans en logica. Verkeersregels moeten gevolgd worden omdat er anders doden en gewonden vallen. Evenementen zijn nu verboden omdat anders de ziekenhuizen bezwijken onder een tsunami aan (ernstig) zieken. Een avondklok dat beweging in de buitenlucht na een bepaald tijdstip niet toelaat laat bij mij toch wel de wenkbrauwen fronzen.
Qua maatregel vergelijkbaar met dat je na 10 uur 's avonds bij een stoplicht eerst je alarmlichten aan moet zetten, 2 minuten mee moet zingen met baby shark en daarna pas door mag rijden als het op groen gaat. Of het helpt? weten we niet, maar het zal geen kwaad kunnen.
  maandag 18 januari 2021 @ 21:04:07 #279
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_197494508
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:01 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Zo komt het naar mij niet over. En hij/zij is aan het fietsen he.
Precies. Ideaal ook voor de gewrichten! Fietsen is voor mij ook een ideaal supplement voor bepaalde lichaamsgewicht-oefeningen zoals pull-ups, waarbij ik gelukkig nog wél een optrekstang beschikbaar heb.
pi_197494510
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:59 schreef mir1986 het volgende:
Terwijl juist buitenlucht ook weer goed is voor een goed werkend immuunsysteem. Hebben we straks Corona verslagen is van iedereen het immuunsysteem er aan, omdat ze niet meer in aanraking gekomen zijn met andere bacteriën en virussen.
Zonlicht is goed voor je immuunsysteem, maar dat is er niet na 8 uur.
pi_197494523
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:02 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Heb jij het ook gelezen Da_sandman?
Nee ik kijk wel uit. Je hebt zelf niet eens meer door hoe diep je al in de fabeltjesfuik zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 18-01-2021 21:32:20 ]
In Southern Sun
pi_197494526
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Qua maatregel vergelijkbaar met dat je na 10 uur 's avonds bij een stoplicht eerst je alarmlichten aan moet zetten, 2 minuten mee moet zingen met baby shark en daarna pas door mag rijden als het op groen gaat. Of het helpt? weten we niet, maar het zal geen kwaad kunnen.
u gaat aardig richting BNW nu hoor :D
pi_197494530
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Om 22.00 uur ja?
Wat is daar raar aan? Ik zie geregeld mensen 's avonds laat of 's morgens in alle vroegte hardlopen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197494532
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:00 schreef alpeko het volgende:

[..]

In dit topic. Door te stellen dat het niet in mijn straatje past. Nee, ik zet er alleen vraagtekens bij omdat de parameters behoorlijk troebel waren in het voorjaar. De schattingen van het aantal reeds geďnfecteerden loopt ook niet voor niks flink uiteen.
We hadden het over de R. Dan ga ik uit van de wetenschappelijke cijfers. Dat is allemaal weinig gewichtig.
pi_197494550
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, je zonen houden zich altijd keurig aan de maatregelen als jij er niet bent.
Eh ja, eigenlijk wel ja. Daar we voor mijn vader met kanker zorgen.
Go hard or go home
pi_197494551
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee ik kijk wel uit. Je hebt zelf niet eens meer door hoe diep je al in de fabeltjesfuik zit.
dat is het eerste wat ik dacht, weer een gevangen in het fuik !
  maandag 18 januari 2021 @ 21:05:53 #287
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_197494567
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:58 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Want de lange termijn effecten van die vaccins zijn ook nog niet bekend volgens jou?
pi_197494569
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Wat is daar raar aan? Ik zie geregeld mensen 's avonds laat of 's morgens in alle vroegte hardlopen.
Het kan hoor, ik zie het echt zelden zo laat. Vroeg hoor ik vaker.
In Southern Sun
  maandag 18 januari 2021 @ 21:07:52 #289
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197494627
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het niet goed uitgelegd heb. De B117 variant is een stuk besmettelijker, dus heeft heftigere/meer maatregelen nodig om tot een lagere R te komen. Op het moment dat je met vergelijkbare maatregelen als eerder tot dezelfde R kan komen vraag je je af of die echt zoveel besmettelijker is. We zitten zelfs nog in een periode waar het weer een stuk minder positief is dan toen de pandemie uitbrak. De berichten spreken elkaar in mijn ogen tegen, dat de R eerst ineens zo hard omhoog ging, richting 1,4/1,5, naar nu 0,6 is niet logisch.

Ik klaag er niet over, maar de berichten lijken te conflicteren.
Wanneer de cijfers omhoog schieten zal een deel van de bevolking zich zoveel mogelijk isoleren.
Het grootste deel van de besmettingen vindt misschien plaats in een groep die slechts 20% van de bevolking uitmaakt: personen die door hun job, gedrag, of sociale situatie veel contacten hebben. Best mogelijk dat de contacten tussen die groep en de rest sterk verminderen wanneer die laatsten bang zijn besmet te raken, of dat die groepen in meerdere subgroepen splitsen met minder contacten ertussen.
Stel dat in de laatste 5, 6 weken 7% a 10% van de Londense bevolking besmet raakte, dan kan dat cijfer in de groep met veel contacten een veelvoud zijn, bvb 20% of 30%. Waardoor de R in die groep met een factor 0.8 of 0.7 daalt.

Je kan het simpel modelleren, een uniforme populatie met een bepaalde R waarde, maar de werkelijkheid is veel complexer. En veel moeilijker te voorspellen.
are we infinite or am I alone
pi_197494632
quote:

[..]

De overheid vindt dat veel te prettig. Hebben jullie gelezen over hoe het WEF wil dat de wereld er in 2030 uit ziet? Op die website staan bepaalde blogs geschreven, ik vind het super eng.
Welke website bedoel je? Op de website van het World Economic Forum kom ik over "2030Vision" wat dingen tegen over 17 sustainable development goals, maar ik zie niets raars, wat voor dingen vind je eng?
pi_197494651
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

We hadden het over de R. Dan ga ik uit van de wetenschappelijke cijfers. Dat is allemaal weinig gewichtig.
Wederom geen inhoudelijke reactie. Jammer
pi_197494696
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:07 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Wanneer de cijfers omhoog schieten zal een deel van de bevolking zich zoveel mogelijk isoleren.
Het grootste deel van de besmettingen vindt misschien plaats in een groep die slechts 20% van de bevolking uitmaakt: personen die door hun job, gedrag, of sociale situatie veel contacten hebben. Best mogelijk dat de contacten tussen die groep en de rest sterk verminderen wanneer die laatsten bang zijn besmet te raken, of dat die groepen in meerdere subgroepen splitsen met minder contacten ertussen.
Stel dat in de laatste 5, 6 weken 7% a 10% van de Londense bevolking besmet raakte, dan kan dat cijfer in de groep met veel contacten een veelvoud zijn, bvb 20% of 30%. Waardoor de R in die groep met een factor 0.8 of 0.7 daalt.

Je kan het simpel modelleren, een uniforme populatie met een bepaalde R waarde, maar de werkelijkheid is veel complexer. En veel moeilijker te voorspellen.
Dus eigenlijk -simpel gezegd- een verhoogde compliance en eventuele angst zorgt dat de mensen wellicht strengere maatregelen aan zichzelf opleggen dan nodig is, waardoor het heel hard daalt.

Maar als je dit 1 op 1 door zou rekenen met de oude variant zou je met de manier waarop de maatregelen nu nageleefd worden dan toch richting de 0,2/0,3 gaan ofzo? Die is minder besmettelijk, zorgt minder makkelijk voor overdracht etc.
pi_197494727
In het kader van 'constructief meedenken met aanscherpen', hier nog wat ideetjes voor het verstrengen van lockdowns uit Portugal:

quote:
The new rules include:

The prohibition of the sale or delivery or click and collect service of any non food goods, including clothing stores.

All food areas in the shopping centres are to be closed, even for take away.

All promotional campaigns and sales are prohibited that would encourage the movement of people.

Parks may remain open but nobody may stop in these areas.

Local councils are to limit access to areas that attract large concentrations of people such as riversides or sea fronts. The use of benches, play parks, sports equipment, even tennis and padel, are prohibited.

All workers who have to work outside the home must have a valid declaration to go to work. All service companies with more than 250 employees have 48 hours to submit a list of their essential workers.

It is prohibited to move between municipalities during the weekend.

All establishments of any type must close at 8pm on week days and at 1pm on weekends, with the exception of food stores that may remain open until 5pm on weekends

The government will now also reinforce the presence of police on the streets to enforce the lockdown rules across the country.

“This is not the time for parties or birthdays, the safety of the country is dependent on everyone, use a mask, wash your hands, maintain social distance, protect yourself and others, our health and that of everyone else is at stake,” said Costa.
https://www.theportugalne(...)kdown-measures/57788

Parkbankjeszitverbodgenot! Afhaalrestaurants aan banden leggen! Laat Mark en Hugo het niet horen...

De context: ze hebben een recordaantal doden vandaag en inmiddels één van de hoogste besmettingscijfers per hoofd van de bevolking ter wereld. Ziekenhuizen lopen vol. Al kun je je inderdaad afvragen of het anders kan met zo'n vergrijsde bevolking. In ieder geval weinig om vrolijk van te worden.

Ze hebben nu ook presidentsverkiezingen, wat een beetje een symbolische post is. Vanwege corona mochten mensen eerder stemmen gisteren, wat ze in groten getale deden, waardoor ook weer enorme ophopingen van mensen ontstonden. :')

Ik ken daar sinds de zomer wat mensen, die dachten dat hun overheid het geweldig deed met strenge lockdown in het voorjaar en testbeleid in de zomer. Maar uiteindelijk komt elk land een keertje aan de beurt...
pi_197494740
https://nos.nl/artikel/23(...)aan-op-omvallen.html

Schrijnend.

Ik snap dat mensen klaar zijn met deze lockdown, maar als je ziet wat er in veel (buur)landen gebeurt, snap ik echt niet waarom er zo'n heisa gemaakt wordt over een mijns inziens relatief beperkte maatregel. Iedereen die mij gevolgd heeft hier weet dat ik niet aan de lockdownkant gestaan heb, maar dit lijkt me absoluut het moment om voor het eerst deze crisis toch echt het zekere voor het onzekere te nemen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 18 januari 2021 @ 21:13:49 #295
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197494785
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

En de meeste van die vaccinatieplichten zijn toch omdat je het in die landen op kan lopen, niet omdat je het in die landen binnen kunt brengen?
Net alsof zoiets in de EU zin heeft met vrij verkeer van goederen, iedereen rijdt straks vrolijk weer massaal de grenzen over, denk je echt dat we tijd hebben om elke automobilist om een papiertje te vragen.
pi_197494805
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:12 schreef DireStraits7 het volgende:

Schrijnend.

Ik snap dat mensen klaar zijn met deze lockdown, maar als je ziet wat er in veel (buur)landen gebeurt, snap ik echt niet waarom er zo'n heisa gemaakt wordt over een mijns inziens relatief beperkte maatregel. Iedereen die mij gevolgd heeft hier weet dat ik niet aan de lockdownkant gestaan heb, maar dit lijkt me absoluut het moment om voor het eerst deze crisis toch echt het zekere voor het onzekere te nemen.
We hadden eerder veel ellende kunnen voorkomen door carnaval af te schaffen, maar toen was er nog geen urgentie. We hadden eerder veel ellende kunnen voorkomen door vakanties af te schaffen en mensen verplicht te testen.

Nu staan we wederom op zo'n punt, de Britse variant is gewoon een probleem, dan moet je gewoon iets doen...
pi_197494824
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:08 schreef alpeko het volgende:

[..]

Wederom geen inhoudelijke reactie. Jammer
Waar moet ik een inhoudelijke reactie over geven?
pi_197494831
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:12 schreef DireStraits7 het volgende:

Schrijnend.

En in die situatie lijkt het me volledige valide. De situatie waar wij op dit moment in zitten, waar Kuipers zegt: "Ja we moeten nu een avondklok want anders loopt het in maart helemaal fout" is een lastige, want Kuipers heeft tot nu toe nog geen enkele voorspelling over ziekenhuisbezetting goed gehad.

Het gaat mij echt volledig om de uitleg. Als mij uitgelegd wordt dat het nodig is om snel en hard te dalen zodat we voorbereid zijn op B117 en dat een avondklok daar x% aan bijdraagt (ingeschat) snap ik het.

Mij gaat het echt puur om het : "We weten niet hoeveel het helpt, maar baat het niet dan schaadt het niet"

Die gedachte is fout. Dit is geen maatregel om te nemen op 'baat het niet of schaadt het niet', dit doe je als het water je aan de lippen staat.
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 21:22:05 #299
236264 crew  capricia
pi_197495005
quote:

[..]

Ja ik heb het gelezen. En ook de samenzweringstheorieën er om heen.

Uiteindelijk bepaalt jij met je stem voor welke toekomst je gaat. Toch?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')