abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197493488
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Toen ik dit twee maanden geleden al vreesde werd ik inderdaad voor gekkie uitgemaakt. Raar toch hè, hoe die dingen gaan.
Dat is niet waar......
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197493505
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat is het alternatief? Continu blijven testen als je een grens passeert?
Die testen kosten 100-140 per stuk inclusief reisdocument ( dat kan niet bij de GGD )
pi_197493521
quote:

[..]

Het alternatief is om het toerisme gewoon voor iedereen langzaam weer te openen zodra in ieder geval de risico groepen gevaccineerd zijn. Desnoods een test laten zien voordat je het vliegtuig instapt/een land binnen komt. Maar dit is gewoon verplichte vaccinatie. Zonder het een verplichting te noemen.

En zelfs als je er een zou willen ben je de sjaak als je achteraan staat. Terwijl juist die groep straks de fikse rekening krijgt van alle maatregelen. Ondertussen mogen de mensen wie al heel veel solidariteit hebben ontvangen de afgelopen maanden al weer sneller lekker op reis.

Dag draagvlak imo.
pi_197493522
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:18 schreef Predator40 het volgende:

[..]

in sommige (verre) landen zijn bepaalde vaccinaties al verplicht, ik zie het probleem niet eigenlijk.
dit zag je allang aankomen.
Als ze dit invoeren nadat iedereen de kans heeft gehad zich in te enten valt er nog wat voor te zeggen. Indien eerder, is het natuurlijk een trap na voor de niet boomers.
pi_197493523
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:16 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

:') Ja. Want elk niet-diepvriesproduct bederft tegenwoordig binnen 24 uur.
Na 48 uur is het in ieder geval niet vers meer, nee.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197493551
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:08 schreef Predator40 het volgende:

[..]

2 weken buiten gelopen iedere avond met de hondjes, ik zie echt niemand hier.
iedereen gaat over de zeik van een avondklok terwijl ze al voor 99% binnen zitten na 19:00.
Verschilt dan kennelijk nogal. Kom hier iedere avond wel hardlopers of wandelaars tegen bij de laatste ronde met de hond.
pi_197493562
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:19 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Dat is niet waar......
Mwah. Mensen die maanden geleden al vreesden voor zo'n paspoort (een verplichting zonder het een verplichting te noemen) werden toen wel degelijk regelmatig door verwezen naar BNW of voor wappie uitgemaakt hoor.
pi_197493569
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:17 schreef galantis het volgende:

[..]

Exact. Ik geen robot, en niet ondergeschikt aan een virus. Voor iedereen die iets eerder van een virus af zijn belangrijker vindt dan fundamentele vrijheid, waar je later daadwerkelijk nog wat aan hebt, raad ik aan lekker te verhuizen naar fucking China.
sorry, ik vind het omlaag brengen van de besmettingen zodat de maatregelen afgebouwd kunnen worden op korte termijn zodat iedereen weer een beetje kan leven belangrijker dan principes.
pi_197493575
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Acht of tien uur is toch wel een verschil hoor

* trein2000 kijkt eens uit het raam en voelt zich gesterkt in zijn gedachte
Ja zeker, maar er werd al een paar keer rondje lopen icm met een lockdown van 22.00 uur aangehaald.

Kijk, die klok is volkomen kut en wat mij betreft komt 'ie er niet. Maar nou niet aan komen zetten met rondjes lopen of fietsen om 22.00 uur want dat slaat nergens op. 20.00 uur is nog net iets anders indd.
In Southern Sun
pi_197493578
quote:

[..]

De boel volledig open gooien als de risicogroep gevaccineerd is. De percentages onder de niet risicogroep is zo laag dat het geen druk geeft op de zorg.
pi_197493582
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:23 schreef alpeko het volgende:

[..]

Verschilt dan kennelijk nogal. Kom hier iedere avond wel hardlopers of wandelaars tegen bij de laatste ronde met de hond.
Binnenkort rennen daar hijgende BOA's of bloeddorstige politieherders achteraan.
I'll give you something to do
pi_197493590
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:24 schreef Predator40 het volgende:

[..]

sorry, ik vind het omlaag brengen van de besmettingen zodat de maatregelen afgebouwd kunnen worden op korte termijn zodat iedereen weer een beetje kan leven belangrijker dan principes.
Niet wanneer je niet eens het daadwerkelijke effect van een dergelijk ingrijpende regel in kaart hebt.
In Southern Sun
pi_197493594
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:12 schreef Nia het volgende:

[..]

Wat eerst in het vak van de viruswappies thuishoorde is toch waarheid aan het worden.
Moeten alle niet gevaccineerden achterin de bus zitten?
pi_197493595
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja zeker, maar er werd al een paar keer rondje lopen icm met een lockdown van 22.00 uur aangehaald.

Kijk, die klok is volkomen kut en wat mij betreft komt 'ie er niet. Maar nou niet aan komen zetten met rondjes lopen of fietsen om 22.00 uur want dat slaat nergens op. 20.00 uur is nog net iets anders indd.
ja maar principes !!! (8>
pi_197493596
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Mwah. Mensen die maanden geleden al vreesden voor zo'n paspoort (een verplichting zonder het een verplichting te noemen) werden toen wel degelijk regelmatig door verwezen naar BNW of voor wappie uitgemaakt hoor.
Quantas is toch de eerste vliegmaatschappij die een vaccinatie verplicht stelt? Voorbeeld volgt meestal.
pi_197493598
quote:

[..]

Dat is (als ik het goed heb) omdat jijzelf en je vrouw of alleen je vrouw in de risico groep zitten. Maar een gigantisch groot gedeelte van Nederland offert gewoon een groot gedeelte van zijn/haar vrijheden op voor een kleine minderheid.
pi_197493606
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Niet wanneer je niet eens het daadwerkelijke effect van een dergelijk ingrijpende regel in kaart hebt.
dat hebben ze van geen enkele maatregel, of wel ?
pi_197493610
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:24 schreef ipa84 het volgende:

[..]

De boel volledig open gooien als de risicogroep gevaccineerd is. De percentages onder de niet risicogroep is zo laag dat het geen druk geeft op de zorg.
Afgelopen zomer ging het ook grotendeels goed. Tot september dan. En toen hoefde je vrijwel nergens een test te laten zien. Ik zou het echt heel raar vinden als ze dan komende zomer opeens enkel toerisme willen openen voor gevaccineerden. Dat gaat dan om relatief weinig mensen. Komende zomer dus gewoon het principe van vorige zomer herhalen. Zal alleen maar beter gaan vanwege de vaccinaties.
pi_197493613
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Sta er hetzelfde in, ik ben er tegen. Maar 22 uur zou niet het einde van de wereld zijn. 20 uur daarentegen vind ik echt buitenproportioneel.
zie email 27 oktober
pi_197493617
quote:

[..]

Hangt ervan af welke principes. Voor het slechts marginale veronderstelde effect vind ik een aantal het gewoon niet waard. Maar goed, mijn mening.
I'll give you something to do
  maandag 18 januari 2021 @ 20:27:06 #171
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_197493622
quote:
2s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:10 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wat doe je nu in het weekend dat je met een avondklok suïcidaal maakt? :o (denk niet te lichtvaardig over die term suïcidaal }:| )
Dat laatste was een matig grapje. Sorry voor de depressieven onder ons :o .

Ik ga nog naar mijn ouders (op afstand) en naar vrienden toe. :'( Heb geen vriendin of scharrel ;(
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  maandag 18 januari 2021 @ 20:27:09 #172
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197493624
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:16 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

:') Ja. Want elk niet-diepvriesproduct bederft tegenwoordig binnen 24 uur.
Wij doen zeker 5x per week boodschappen en sommige weken misschien 6-7 keer. :@

Nu doen we het niet efficiënt, maar eens per week is echt onmogelijk volgens mij. :D Wat eet je dan op dag 6/7? Dan kun je zeker geen verse groente meer eten toch?
pi_197493639
quote:
13s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ook echt dat ze een PCR test vergelijken met een vaccinatie :D

En ik sta er verder niet echt van te kijken, ik zag het al wel aankomen eigenlijk.

Gaat een leuke maatschappij worden als het ook echt gebeurd. Heb je als jongere generatie minimaal een jaar lang continue solidariteit getoond richting de risico groepen en ouderen (die veel meer risico liepen procentueel gezien), krijg je vervolgens te horen dat je als laatste aan de beurt bent met de vaccinaties en dat je tot die tijd niks mag. En de mensen die we hebben beschermd mogen er dan als eerste weer op uit. Klasse idee, gaan ze echt vriendjes mee maken :P
Ik zie het probleem niet echt.
Nu is reizen niet echt mogelijk, maar daarvoor wel, met voorwaarden zoals een negatieve pcr-test of quarantaine, of combinatie van beide. Als straks landen weer op code geel gaan en je weer op vakantie kunt gaan zal dat weer worden ingevoerd
Ook in Nederland zien velen het liefst dat buitenlandse reizigers getest worden of in quarantaine gaan.

Een vaccinatie maakt dat natuurlijk overbodig.

Iemand die gevaccineerd is hoeft niet in quarantaine of een test overleggen. Die persoon vormt geen bedreiging.

Wat jongeren betreft: ik denk dat voordat de maatregelen worden terug geschroefd de vaccins ook voor hun beschikbaar zijn.

Daarnaast hadden jongeren ook last van de gevolgen van de pandemie gehad als er geen beperkende maatregelen waren geweest.
Het treft niet alleen degenen die de ziekte oplopen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197493642
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:25 schreef Nia het volgende:

[..]

Quantas is toch de eerste vliegmaatschappij die een vaccinatie verplicht stelt? Voorbeeld volgt meestal.
PCR testen voor en na elke reis is compleet kut en prijzig.......
maar waarschijnlijk hebben mensen gewoon de keus.
pi_197493644
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:26 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat hebben ze van geen enkele maatregel, of wel ?
Jawel hoor, van het sluiten van de horeca hadden ze gewoon in beeld wat het op zou brengen bijvoorbeeld. En daarbij is er nog geen enkele maatregel van dezelfde draconische mate als de avondklok, dus niet te vergelijken in deze.
In Southern Sun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')