abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 januari 2021 @ 20:38:38 #205
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197493885
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee want die Britse variant is zó besmettelijk dat het zelfs in Tier 4 gebieden als een lopend vuurtje ging...
Is dit sarcasme of....?
  maandag 18 januari 2021 @ 20:38:51 #206
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197493892
Intussen, in België:

quote:
Meer dan 5.000 mensen in Edegem en Kontich zitten in verplichte quarantaine nadat een uit skivakantie teruggekeerde toerist de Britse coronavariant in twee scholen in Edegem en Kontich had binnengebracht. Maandagmiddag zijn op enkele uren tijd de 540 leerlingen en het personeel van de school Olfa Elsdonk getest.

‘Het was een logistiek huzarenstuk om dat zo snel geregeld te krijgen, maar het is gelukt’, zegt burgemeester Metsu. ‘We verwachten vanavond (maandagavond, red.) een eerste indicatie van de testresultaten. Morgen krijgen we de definitieve resultaten. We hopen natuurlijk dat het meevalt, maar sowieso blijft de school nog heel de week dicht. Vrijdag wordt er opnieuw getest.’

Korte pijn

De beslissing om de scholen in Edegem en Kontich te sluiten, werd zondagavond genomen tijdens een spoedoverleg met experts van het UZA (onder wie professor Herman Goossens), het CLB, het Agentschap Zorg en Gezondheid en de gemeentes Kontich en Edegem. ‘De medische experts waren het allemaal eens. De scholen moesten dicht en de ouders moesten mee in quarantaine. Liever een week de korte pijn, dan een halfslachtige oplossing.’

Metsu is het daarmee eens: ‘Er is licht aan het eind van de tunnel dankzij het vaccin. We mogen die kans niet vergooien door nu laks te zijn.’ De burgemeester besliste om ook de activiteiten van alle sportclubs en jeugdbewegingen op het grondgebied van Edegem op te schorten. De kinderen van de basisschool in Elsdonk zijn ook daar actief.

Het lijken drastische maatregelen, omdat één iemand zich niet aan de regels heeft gehouden. ‘We hebben beloofd en gegarandeerd dat we geen mensen zullen culpabiliseren. Maar het is inderdaad zo dat als iedereen zich aan de regels van de quarantaine had gehouden na terugkomst van een reis, we dit hadden kunnen vermijden’, zegt Metsu.

Quarantaine controleren

In Edegem zullen de komende week meer dan 1.500 mensen in quarantaine zitten. ‘Die quarantaine wordt gecontroleerd door de mensen van het contactonderzoek die telefoontjes doen en huisbezoeken afleggen.’ De burgemeester is niet van plan om de quarantaine met de politie te gaan controleren. ‘We hopen vooral op het gezond verstand van de mensen en op sociale controle. Iedereen heeft nu kunnen vaststellen hoe een misstap – ook al lijkt die futiel – grote gevolgen kan hebben. Ik hoop dat iedereen zijn les heeft geleerd.’

Overigens staat het nog niet vast dat de persoon die aan de basis van de besmetting zou liggen een coronaboete krijgt. ‘Juridisch blijkt dat niet zo simpel’, zegt Metsu. ‘Het is ook niet mijn prioriteit op dit moment.’
are we infinite or am I alone
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 januari 2021 @ 20:40:08 #207
426493 crew  PippenScottie
pi_197493923
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:38 schreef crystal_meth het volgende:
Intussen, in België:
[..]

Wie gaat er in godsnaam op skivakantie nu? Wat voor hersendode proleet ben je dan?
My friends all drive horses
pi_197493925
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Tijdens onze 'intelligente lockdown' was het zo'n 0.7. En sindsdien is het dus niet meer zo laag geweest.
Toen er niemand werd getest.
pi_197493926
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:35 schreef Predator40 het volgende:

[..]

de meeste besmettingen gebeuren thuis......dat is al maanden bekend
dus vaak van bezoek/visite etc
Daarom huizenbezit verbieden. Dwing iedereen maar zijn of haar hut te verkopen aan huisjesmelkers. Dit land heeft meer VVD nodig! :7
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197493927
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Even voor mijn beeldvorming, wat is het verschil tussen “tier 4” en een “echte” lockdown?
Volgens mij weinig, dat bedoel ik ook. Er werd hier laatst gesuggereerd dat de Britse variant zelfs in complete lockdown nog als een malle ging, zo besmettelijk was het. Dat even daarvoor nog 1000 mensen bij het darten waren was van minder belang...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197493933
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:40 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Wie gaat er in godsnaam op skivakantie nu? Wat voor hersendode proleet ben je dan?
Nee lekker in Nederland/België blijven :')
pi_197493947
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Is dit sarcasme of....?
Ja, dat leek me wel duidelijk toch :7.
In Southern Sun
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 20:41:37 #213
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197493952
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:27 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wij doen zeker 5x per week boodschappen en sommige weken misschien 6-7 keer. :@

Nu doen we het niet efficiënt, maar eens per week is echt onmogelijk volgens mij. :D Wat eet je dan op dag 6/7? Dan kun je zeker geen verse groente meer eten toch?
Holy moly 6-7 keer per week?! Haal je dan elke dag letterlijk drie artikelen ofzo, of één maaltijd per dag? Lijkt me echt zonde van de tijd, maar goed.

Wij doen een keer per 5 a 6 dagen boodschappen:

-Brood bak ik zelf (broodbakmachine) dus dat is sws altijd vers.
-Beleg voor brood blijft vrijwel altijd in de koelkast minmaal een a twee weken goed.
-Snacks / chips even zo, ook minimaal een week eetbaar.
Maaltijden, alles met groenten schuiven we naar voren. Dus drie a vier maaltijden met groenten. Dat red je makkelijk, want groenten zoals prei, paprika, tomaten, uien etc blijven gemakkelijk tot drie a vier dagen na aankoop eetbaar. En de lastste maaltijd, dus de 5e of 6e zijn vaak inderdaad diepvries of kant&klaar.

Zo doen we al jaren 1x per week boodschappen en gaat dikke prima. :)
pi_197493957
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:40 schreef alpeko het volgende:

[..]

Toen er niemand werd getest.
Heeft er niets mee te maken. Want toen werden alleen mensen met duidelijke klachten getest.
  maandag 18 januari 2021 @ 20:42:06 #215
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197493965
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja, dat leek me wel duidelijk toch :7.
Het is soms zo surrealistisch in deze reeks...
pi_197493977
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Heeft er niets mee te maken. Want toen werden alleen mensen met duidelijke klachten getest.
En toen werd er ook nog niet gestuurd op besmettingen, maar op ziekenhuis bezetting.
pi_197493985
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja doei. Verlies van geur en smaak had ik maar dat was geen reden tot testen. Ik zou niet al te veel waarde hechten aan de R toen en deze proberen te vergelijken met nu.
pi_197493986
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:42 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En toen werd er ook nog niet gestuurd op besmettingen, maar op ziekenhuis bezetting.
En die stroomden toen leeg. Dus dat klopt ook.
pi_197493996
quote:

[..]

principes O-)
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197494012
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:34 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja en dus moeten de regels wat meer in balans en er rekening gehouden worden met de overgrote meerderheid die niet zo ernstig ziek word. Oa. door geen ziekelijke avondklok in te stellen.
Lockdown ben ik zeker geen voorstander van.
Maar om de verspreiding van het virus te beperken ontkom je er niet aan om maatregelen te nemen die ons allemaal treffen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197494014
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:29 schreef Predator40 het volgende:

[..]

wij willen na 6 maanden onszelf thuis opgesloten te hebben met graag weer wat kunnen.
en niet aan blijven kloten tot juni omdat er lui "principes" hebben.
Waarom zijn jouw principes (om er samen weer op uit te kunnen wanneer je wilt, hoe je wilt) belangrijker dan die van een ander?

Ik ben principieel tegen verplicht opgesloten worden in mijn huis, omdat ik niets verkeerd heb gedaan en al 10 maanden thuis zit. Om dan ook nog vanaf 8 uur opgesloten te worden in mijn huis, terwijl dat voor mij de enige tijd is dat ik iemand zou kunnen zien of naar buiten zou kunnen is buitenproportioneel.

En die hele discussie over principes is niet nodig, als er maar eens gehandhaaft wordt. Nogmaals, een avondklok is weer een extra regel waar degenen die nu al schijt hebben aan de regels schijt aan hebben.

Dus degenen die er last van hebben zijn degenen die zich ook al aan het advies om maximaal 2 mensen thuis te ontvangen hielden, of de mensen die niet naar verjaardagen gingen, ook toen het mocht. Of die niet gaan funshoppen.

Daar ben ik principieel op tegen. Om opgesloten te worden in mijn huis omdat de regering met de vuist op tafel wil slaan, omdat ze 'daadkrachtig' over willen komen.
pi_197494035
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En die stroomden toen leeg. Dus dat klopt ook.
Nu zakt het ziekenhuis bezetting ook hoor. Maar dat heeft gewoon tijd nodig.
https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnames
pi_197494038
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:43 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ja doei. Verlies van geur en smaak had ik maar dat was geen reden tot testen. Ik zou niet al te veel waarde hechten aan de R toen en deze proberen te vergelijken met nu.
Daar is de R gewoon voor gecorrigeerd.
  maandag 18 januari 2021 @ 20:45:45 #224
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197494055
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waarom zijn jouw principes (om er samen weer op uit te kunnen wanneer je wilt, hoe je wilt) belangrijker dan die van een ander?

Ik ben principieel tegen verplicht opgesloten worden in mijn huis, omdat ik niets verkeerd heb gedaan en al 10 maanden thuis zit. Om dan ook nog vanaf 8 uur opgesloten te worden in mijn huis, terwijl dat voor mij de enige tijd is dat ik iemand zou kunnen zien of naar buiten zou kunnen is buitenproportioneel.

En die hele discussie over principes is niet nodig, als er maar eens gehandhaaft wordt. Nogmaals, een avondklok is weer een extra regel waar degenen die nu al schijt hebben aan de regels schijt aan hebben.

Dus degenen die er last van hebben zijn degenen die zich ook al aan het advies om maximaal 2 mensen thuis te ontvangen hielden, of de mensen die niet naar verjaardagen gingen, ook toen het mocht. Of die niet gaan funshoppen.

Daar ben ik principieel op tegen. Om opgesloten te worden in mijn huis omdat de regering met de vuist op tafel wil slaan, omdat ze 'daadkrachtig' over willen komen.
Ze zijn helemaal niet daadkrachtig, hebben de hele zomer lopen slapen en toen ze in september wel hard in hadden moeten grijpen kregen we wekenlang gekut met kroegen uur eerder dicht en dat soort ongein.
pi_197494061
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:43 schreef alpeko het volgende:

[..]

Van wat ik eens hier heb gelezen kun je een anti-stoffen test aanvragen bij de huisarts.
pi_197494074
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:44 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Nu zakt het ziekenhuis bezetting ook hoor. Maar dat heeft gewoon tijd nodig.
https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnames
Het dringt maar niet tot je door he?

Het algehele cijfer daalt, maar de Briste variant neemt toe. Straks is de Britse variant dominant en moeten we dus meer doen om die besmettelijkere variant er onder te krijgen.

Dan kun je beter de tijd nu gebruiken om in te grijpen en niet naar een extreme Britse lockdown te moeten.
pi_197494076
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Daar is de R gewoon voor gecorrigeerd.
Tuurlijk maar de r is geen exacte wetenschap. Zeker als je niet over volledige informatie beschikt. Speelt ook mee dat dat in het voorjaar was trouwens.
pi_197494082
quote:

[..]

liever aankloten tot juni dus ....prima hoor ^O^
en er weer op uit kunnen is geen principe
pi_197494084
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze zijn helemaal niet daadkrachtig, hebben de hele zomer lopen slapen en toen ze in september wel hard in hadden moeten grijpen kregen we wekenlang gekut met kroegen uur eerder dicht en dat soort ongein.
vandaar tussen quotes, zo wilden ze overkomen. Beetje als de strenge ouder die zegt: "Sterre, als je nu weer niet luisteren wil ga je vanavond na maximaal een uur op de ipad naar bed ipv anderhalf uur!"
pi_197494100
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:45 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Van wat ik eens hier heb gelezen kun je een anti-stoffen test aanvragen bij de huisarts.
wat voor een huisartsen zijn dat dan ?

ik kan gewoon bloedtest aanvragen, wanneer ik wil.
pi_197494101
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die maatschappelijke gevolgen zijn vooral het uitvloeisel van beleid, en niet direct het gevolg van het virus.
Dat krijg je met preventieve maatregelen.
Als die succesvol zijn hebben we alleen te maken met de gevolgen daarvan.
pi_197494103
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:40 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Nee lekker in Nederland/België blijven :')
Wij houden ons al 10 maanden aan de regels hier, dankzij tokkies zoals jij komen wij nooit uit de ellende.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197494104
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:45 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Na 10 maanden nog? Bovendien krijg ik daar geen vrijheden mee terug dus vrij zinloos.
  maandag 18 januari 2021 @ 20:47:58 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197494108
Ik sprak vandaag 2 dames wiens echtgenoten al werkgeversverklaringen hadden ontvangen die ze bij zich moeten hebben omdat ze een beroep hebben waarbij ze ook tijdens de avondklok uren moeten werken.

Ik ga er dus gewoon vanuit dat die avondklok komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197494116
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:46 schreef alpeko het volgende:

[..]

Tuurlijk maar de r is geen exacte wetenschap. Zeker als je niet over volledige informatie beschikt. Speelt ook mee dat dat in het voorjaar was trouwens.
Dingen die niet in je straatje passen zijn geen exacte wetenschap. Mooi.
pi_197494132
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:47 schreef Leandra het volgende:
Ik sprak vandaag 2 dames wiens echtgenoten al werkgeversverklaringen hadden ontvangen die ze bij zich moeten hebben omdat ze een beroep hebben waarbij ze ook tijdens de avondklok uren moeten werken.

Agenten hebben ook al meer nachtdiensten gekregen.

Straks hebben we die avondklok en valt het allemaal wel mee. De meeste mensen zitten toch al 's avonds binnen, alleen kan er wat minder samen afgesproken worden.
pi_197494134
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:46 schreef Predator40 het volgende:

[..]

liever aankloten tot juni dus ....prima hoor ^O^
en er weer op uit kunnen is geen principe
Nee, dat is niet wat ik zeg. Indien een avondklok echt zinvol is en verschil maakt, leg dat dan uit (als overheid zijnde).

Maar het is voor mij niet te verkroppen dat de toeristen nog steeds met KLM enzo binnen vliegen en Amsterdam in duiken maar dat wij om 8 uur binnen moeten zitten. Of dat er nog steeds geen foei richting bedrijven komt dat hun mensen echt eens thuis moeten gaan werken. Of dat er nog steeds geen verplichting is op werkende mondkapjes in verzorgingstehuizen, ook voor bezoekers, of in de thuiszorg.

Waarom zijn dat allemaal dingen die niet eerst gedaan worden? Wat maakt die halve toerist belangrijker dan je eigen bevolking?
pi_197494137
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:47 schreef Predator40 het volgende:

[..]

wat voor een huisartsen zijn dat dan ?

ik kan gewoon bloedtest aanvragen, wanneer ik wil.
Ik zeg een, niet geen?
pi_197494148
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:47 schreef halfway het volgende:

[..]

Wij houden ons al 10 maanden aan de regels hier, dankzij tokkies zoals jij komen wij nooit uit de ellende.
Ik ben nog niet ziek geworden hoor, dus leuk dat je dat oordeel hebt. :)

Edit: Misschien moet je eens wat meer naar mensen kijken die niet thuis werken, maar dat wel kunnen.
pi_197494168
quote:

[..]

Waarom is het überhaupt nog mogelijk om op (ski)vakantie te gaan?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197494174
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Sneue reactie die niet nodig is. Al weer dat vervelende toontje bij een weerwoord. De R wordt geschat adhv verschillende parameters. Als je nauwelijks test kun je die niet baseren op positieve testen. Dat kon dit najaar wel.
pi_197494177
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee, dat is niet wat ik zeg. Indien een avondklok echt zinvol is en verschil maakt, leg dat dan uit (als overheid zijnde).

Maar het is voor mij niet te verkroppen dat de toeristen nog steeds met KLM enzo binnen vliegen en Amsterdam in duiken maar dat wij om 8 uur binnen moeten zitten. Of dat er nog steeds geen foei richting bedrijven komt dat hun mensen echt eens thuis moeten gaan werken. Of dat er nog steeds geen verplichting is op werkende mondkapjes in verzorgingstehuizen, ook voor bezoekers, of in de thuiszorg.

Waarom zijn dat allemaal dingen die niet eerst gedaan worden? Wat maakt die halve toerist belangrijker dan je eigen bevolking?
Toeristen worden al twee maal getest. Daarbij is het een druppel en gaat het om het grote geheel.

Bovendien moeten mensen soms vanwege erg belangrijke redenen terug naar Nederland.
pi_197494180
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De R wordt ingeschat op basis van ziekenhuisopnames. Indien die te laag zijn op basis van besmettingscijfers. Dan wordt er voor een aantal zaken gecorrigeerd, maar de R is inderdaad niet een exact cijfer, daarom heb je een bandbreedte. Zoals je ook in Londen zag is die bandbreedte soms vrij breed.

De wetenschap erachter is exacte wetenschap, maar de R is een schatting.
pi_197494183
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:47 schreef Leandra het volgende:

Vorige week zag ik dergelijke brieven al bij kennissen van me.
Toen ik dat hier meldde was de reactie dat die werkgevers alvast aan het voorsorteren zijn.
pi_197494187
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

daar heb je wel een punt.....dat is wel krom ja
  maandag 18 januari 2021 @ 20:51:28 #246
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197494192
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Agenten hebben ook al meer nachtdiensten gekregen.

Straks hebben we die avondklok en valt het allemaal wel mee. De meeste mensen zitten toch al 's avonds binnen, alleen kan er wat minder samen afgesproken worden.
Nu nog wel maar als het voorjaar begint wordt dat wel een ander verhaal.
pi_197494199
quote:

[..]

Als er meer zo denken als jij hoef ik straks niet zo lang in de rij te staan bij de lift ^O^
  maandag 18 januari 2021 @ 20:52:04 #248
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197494208
Stel je voor, als we avondklok krijgen, kunnen we ook gezellig via fok babbelen?
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 18 januari 2021 @ 20:52:08 #249
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_197494211
Om even terug te komen op het fietsverhaal; het 's avonds fietsen is in mijn geval onderdeel van een traject om enige overtollige gewicht kwijt te raken. Dit traject ging van start in de afgelopen novembermaand en omvatte o.a. regelmatige bezoeken aan de sportschool, maar met de lockdown werd 's avonds fietsen plan B. Wie een beetje logisch nadenkt beseft dat solo fietstochten gedurende de avonduren niets bijdraagt aan Corona-besmettingen, zéker als een fietsroute goeddeels buiten de bebouwde kom ligt.

Een goede gezondheid is een effectief wapen tegen een Corona-besmetting. Door het implementeren van een avondklok en het legaal ontnemen van de mogelijkheid tot lichaamsbeweging buitenshuis, bereik je juist een averechts effect op bepaalde gebieden.
pi_197494241
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Toeristen worden al twee maal getest. Daarbij is het een druppel en gaat het om het grote geheel.

Bovendien moeten mensen soms vanwege erg belangrijke redenen terug naar Nederland.
Ze moeten een negatieve PCR test overleggen ja. Net als Nederlanders in het buitenland moesten. Weet je nog? zoals in oktober, toen de 'nep' PCR tests over de toonbank vlogen om nog even snel naar Curaçao te gaan?

Mensen die terug moeten komen moeten terug kunnen komen, maar dagjesmensen of mensen die even gezellig een citytrip in Amsterdam komen doen zou je van kunnen zeggen: Is dit nou serieus heel belangrijk op het moment?
pi_197494245
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:52 schreef Ven1972 het volgende:
Stel je voor, als we avondklok krijgen, kunnen we ook gezellig via fok babbelen?
ja, iedereen is nu buiten :D
pi_197494251
quote:

[..]

Zeker nu de KPI's van zowel Nederland als de meeste buurlanden op groen staan en de alom gevreesde Britse variant minder huishoudt dan we aanvankelijk dachten.
pi_197494257
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:52 schreef MissionPhailed het volgende:
Om even terug te komen op het fietsverhaal; het 's avonds fietsen is in mijn geval onderdeel van een traject om enige overtollige gewicht kwijt te raken. Dit traject ging van start in de afgelopen novembermaand en omvatte o.a. regelmatige bezoeken aan de sportschool, maar met de lockdown werd 's avonds fietsen plan B. Wie een beetje logisch nadenkt beseft dat solo fietstochten gedurende de avonduren niets bijdraagt aan Corona-besmettingen, zéker als een fietsroute goeddeels buiten de bebouwde kom ligt.

Een goede gezondheid is een effectief wapen tegen een Corona-besmetting. Door het implementeren van een avondklok en het legaal ontnemen van de mogelijkheid tot lichaamsbeweging buitenshuis, bereik je juist een averechts effect op bepaalde gebieden.
En zo heeft iedereen individueel een reden waarom hij/zij zich niet aan die en die regel hoeft te houden, want.... :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_197494258
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

De R wordt ingeschat op basis van ziekenhuisopnames. Indien die te laag zijn op basis van besmettingscijfers. Dan wordt er voor een aantal zaken gecorrigeerd, maar de R is inderdaad niet een exact cijfer, daarom heb je een bandbreedte. Zoals je ook in Londen zag is die bandbreedte soms vrij breed.

De wetenschap erachter is exacte wetenschap, maar de R is een schatting.
Het is iets meer dan een schatting, het is een uitvoerige berekening. Maar hij loopt wel achter de feiten aan.

https://decorrespondent.n(...)62510157238-e83b9f23
pi_197494299
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:52 schreef MissionPhailed het volgende:

Om 22.00 uur ja?
In Southern Sun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')