Hier stond het vermeld: https://nos.nl/artikel/23(...)eer-dit-ophoudt.htmlquote:Op maandag 18 januari 2021 17:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een R0.6 is echt laag. Wat zijn die berichten eigenlijk waaruit dat blijkt?
Overigens is Londen in complete lockdown, de ambulances hoefden zelfs geen sirenes aan te zetten omdat het zo rustig was. https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-toch-leeg-a4027775
Maar willen we dat in Nederland ook? Dat we de boel laten overstromen en dan met een paniekactie heel hard ingrijpen?
Nee, ik ben er zeker geen voorstander van het zo uit de hand te laten lopen. Maar als ze de R zo ver hebben weten te drukken ga je je afvragen of ze geen fout hebben gemaakt met de berekening over deze nieuwe variant. Om je een idee te geven, de R in Londen is nu net zo laag als ie in Israël was tijdens hun lockdown, of tijdens onze intelligente lockdown. En dat was beiden met de minder besmettelijke variant.quote:Het zorgt voor grote druk op de ziekenhuizen, zeker in Londen. Al is er ondanks de vrees dat het mis zou gaan nog geen enkel ziekenhuis bezweken onder de druk. En het positieve nieuws: het R-getal, de indicator hoe snel het virus zich verspreidt, is dankzij de strenge lockdown in de hoofdstad gezakt tot 0,6, zo rekende de universiteit van Cambridge uit. Dat zou betekenen dat het aantal besmettingen niet langer exponentieel groeit.
quote:Op maandag 18 januari 2021 20:12 schreef Nia het volgende:
[..]
Wat eerst in het vak van de viruswappies thuishoorde is toch waarheid aan het worden.
Brrrrr, het begint eng te worden. Overheden krijgen echt veel te veel macht op deze manier.quote:
Nou, ik vind het verbazingwekkend. Dat er zoveel vrijheidsbeperkende maatregels worden genomen en dan komen ze met de meest onwenselijke beslissing om met een coronapaspoort te mogen reizen. Vind je het niet ongelofelijk dat de EU uit angst een dwangmiddel gebruikt?quote:Op maandag 18 januari 2021 20:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit zag je ook al van mijlenver aankomen...
Dat denk ik ook, alleen denk ik ook dat de meesten schorrevoetend zullen toegeven.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:14 schreef opreis het volgende:
[..]
Dan is het draagvlak om de oudjes eerst te vaccineren ook meteen een stuk minder.
Hoe ga je dat uitleggen aan jongeren als de boomers straks lekker naar Benidorm mogen en zij nog in hun studenten kamer zitten met een dikke studie schuld?
Het is al op voorbaat een ongelofelijke achtbaan waar wij allen in begeven. Wanneer zal het allemaal stoppen?quote:Op maandag 18 januari 2021 20:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Toen ik dit twee maanden geleden al vreesde werd ik inderdaad voor gekkie uitgemaakt. Raar toch hè, hoe die dingen gaan.
Dit is mijn nachtmerrie-scenario. Maar veruit de meesten zullen zeggen: "Ach, het is maar een prikje, ach het is maar extra paspoort, in Angola doen ze het ook." Ten eerste is het best ernstig om te worden vergeleken met Angola, maar daarnaast vind ik het allemaal voorbarig aangezien we nog niets weten van de lange termijn.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ook echt dat ze een PCR test vergelijken met een vaccinatie![]()
En ik sta er verder niet echt van te kijken, ik zag het al wel aankomen eigenlijk.
Gaat een leuke maatschappij worden als het ook echt gebeurd. Heb je als jongere generatie minimaal een jaar lang continue solidariteit getoond richting de risico groepen en ouderen (die veel meer risico liepen procentueel gezien), krijg je vervolgens te horen dat je als laatste aan de beurt bent met de vaccinaties en dat je tot die tijd niks mag. En de mensen die we hebben beschermd mogen er dan als eerste weer op uit. Klasse idee, gaan ze echt vriendjes mee maken
wij willen na 6 maanden onszelf thuis opgesloten te hebben met graag weer wat kunnen.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat is (als ik het goed heb) omdat jijzelf en je vrouw of alleen je vrouw in de risico groep zitten. Maar een gigantisch groot gedeelte van Nederland offert gewoon een groot gedeelte van zijn/haar vrijheden op voor een kleine minderheid.
Verse groente is een illusie, meeste is al dagen tot maanden oud voordat het in de winkels ligtquote:Op maandag 18 januari 2021 20:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wij doen zeker 5x per week boodschappen en sommige weken misschien 6-7 keer.
Nu doen we het niet efficiënt, maar eens per week is echt onmogelijk volgens mij.Wat eet je dan op dag 6/7? Dan kun je zeker geen verse groente meer eten toch?
Weet je nog, 2 maanden terug? Nee hoor, er komt geen plicht.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:14 schreef opreis het volgende:
[..]
Dan is het draagvlak om de oudjes eerst te vaccineren ook meteen een stuk minder.
Hoe ga je dat uitleggen aan jongeren als de boomers straks lekker naar Benidorm mogen en zij nog in hun studenten kamer zitten met een dikke studie schuld?
Een PCR test voor een vlucht naar Wenen had me in juli 190 euro gekocht. Dank je de koekoek.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
PCR testen voor en na elke reis is compleet kut en prijzig.......
maar waarschijnlijk hebben mensen gewoon de keus.
Ja en die andere mensen willen ook graag weer vrijheden hebben, maar die worden al voor 10 maanden in hun vrijheden beperkt voor een virus wat juist voor hen vaak niet ernstig is.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wij willen na 6 maanden onszelf thuis opgesloten te hebben met graag weer wat kunnen.
en niet aan blijven kloten tot juni omdat er lui "principes" hebben.
Niet door mensen die zich netjes aan de regels houden en af en toe bij andere mensen die zich ook netjes aan de regels houden op bezoek gaan. Of denk jij dat die mensen de bron van de meeste besmettingen zijn?quote:Op maandag 18 januari 2021 20:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja dat moet natuurlijk echt doorgaan.....![]()
hoe denk je dat we aan al die besmettingen komen ?
juist, duurder dan de vlucht zelf.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:31 schreef Nia het volgende:
[..]
Een PCR test voor een vlucht naar Wenen had me in juli 190 euro gekocht. Dank je de koekoek.
Op zich is het toch logisch dat zo’n echte hele zware lockdown de R enorm naar beneden brengt? Ik vind dat niet raar. Als je niemand meer ziet kun je ook niemand meer besmetten.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hier stond het vermeld: https://nos.nl/artikel/23(...)eer-dit-ophoudt.html
[..]
Nee, ik ben er zeker geen voorstander van het zo uit de hand te laten lopen. Maar als ze de R zo ver hebben weten te drukken ga je je afvragen of ze geen fout hebben gemaakt met de berekening over deze nieuwe variant. Om je een idee te geven, de R in Londen is nu net zo laag als ie in Israël was tijdens hun lockdown, of tijdens onze intelligente lockdown. En dat was beiden met de minder besmettelijke variant.
Tijdens onze 'intelligente lockdown' was het zo'n 0.7. En sindsdien is het dus niet meer zo laag geweest.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hier stond het vermeld: https://nos.nl/artikel/23(...)eer-dit-ophoudt.html
[..]
Nee, ik ben er zeker geen voorstander van het zo uit de hand te laten lopen. Maar als ze de R zo ver hebben weten te drukken ga je je afvragen of ze geen fout hebben gemaakt met de berekening over deze nieuwe variant. Om je een idee te geven, de R in Londen is nu net zo laag als ie in Israël was tijdens hun lockdown, of tijdens onze intelligente lockdown. En dat was beiden met de minder besmettelijke variant.
Het virus zelf wellicht niet, maar de maatschappelijke gevolgen van het virus wel.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja en die andere mensen willen ook graag weer vrijheden hebben, maar die worden al voor 10 maanden in hun vrijheden beperkt voor een virus wat juist voor hen vaak niet ernstig is.
Daar gaan een paar brave Hollanders jullie niet aan helpen. Dat wordt wachten op een vaccin.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wij willen na 6 maanden onszelf thuis opgesloten te hebben met graag weer wat kunnen.
en niet aan blijven kloten tot juni omdat er lui "principes" hebben.
10 maanden ?quote:Op maandag 18 januari 2021 20:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja en die andere mensen willen ook graag weer vrijheden hebben, maar die worden al voor 10 maanden in hun vrijheden beperkt voor een virus wat juist voor hen vaak niet ernstig is.
Ja en dus moeten de regels wat meer in balans en er rekening gehouden worden met de overgrote meerderheid die niet zo ernstig ziek word. Oa. door geen ziekelijke avondklok in te stellen.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het virus zelf wellicht niet, maar de maatschappelijke gevolgen van het virus wel.
En dat wordt telkens vergeten.
de meeste besmettingen gebeuren thuis......dat is al maanden bekendquote:Op maandag 18 januari 2021 20:32 schreef Questular het volgende:
[..]
Niet door mensen die zich netjes aan de regels houden en af en toe bij andere mensen die zich ook netjes aan de regels houden op bezoek gaan. Of denk jij dat die mensen de bron van de meeste besmettingen zijn?
Die maatschappelijke gevolgen zijn vooral het uitvloeisel van beleid, en niet direct het gevolg van het virus.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het virus zelf wellicht niet, maar de maatschappelijke gevolgen van het virus wel.
En dat wordt telkens vergeten.
Het zijn natuurlijk niet alleen de mensen die fysiek enkel op straat zijn door te wandelen of sporten.Je hebt de straat ook nodig om je te kunnen verplaatsen.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja zeker, maar er werd al een paar keer rondje lopen icm met een lockdown van 22.00 uur aangehaald.
Kijk, die klok is volkomen kut en wat mij betreft komt 'ie er niet. Maar nou niet aan komen zetten met rondjes lopen of fietsen om 22.00 uur want dat slaat nergens op. 20.00 uur is nog net iets anders indd.
Dat vraag ik niet.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de meeste besmettingen gebeuren thuis......dat is al maanden bekend
dus vaak van bezoek/visite etc
En waar is dat beleid voor bedoeld?quote:Op maandag 18 januari 2021 20:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die maatschappelijke gevolgen zijn vooral het uitvloeisel van beleid, en niet direct het gevolg van het virus.
Nee want die Britse variant is zó besmettelijk dat het zelfs in Tier 4 gebieden als een lopend vuurtje ging...quote:Op maandag 18 januari 2021 20:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op zich is het toch logisch dat zo’n echte hele zware lockdown de R enorm naar beneden brengt? Ik vind dat niet raar. Als je niemand meer ziet kun je ook niemand meer besmetten.
Versoepelen wordt wel lastiger, want zodra je weer mensen gaat zien kun je die wel veel makkelijker besmetten.
Ja, je zonen houden zich altijd keurig aan de maatregelen als jij er niet bent.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk niet alleen de mensen die fysiek enkel op straat zijn door te wandelen of sporten.Je hebt de straat ook nodig om je te kunnen verplaatsen.
Mijn zonen zijn s avonds altijd bij hun vriendin of een vriend en komen zeker na 22:00u thuis.
Ze houden zich keurig aan de maatregelen maar dan moeten ze dus als een kleuter om 20u bij ons op de bank.![]()
Er is hier nu ook niemand in de straat maar zij zijn wel weg.
Wij zijn niet die doelgroep.
Zit gevoelsmatig mn hele leven al binnen.
Ik denk dat ik het niet goed uitgelegd heb. De B117 variant is een stuk besmettelijker, dus heeft heftigere/meer maatregelen nodig om tot een lagere R te komen. Op het moment dat je met vergelijkbare maatregelen als eerder tot dezelfde R kan komen vraag je je af of die echt zoveel besmettelijker is. We zitten zelfs nog in een periode waar het weer een stuk minder positief is dan toen de pandemie uitbrak. De berichten spreken elkaar in mijn ogen tegen, dat de R eerst ineens zo hard omhoog ging, richting 1,4/1,5, naar nu 0,6 is niet logisch.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tijdens onze 'intelligente lockdown' was het zo'n 0.7. En sindsdien is het dus niet meer zo laag geweest.
En London is dus wel te vergelijken met zoiets, ambulances hoefden zelfs geen sirene aan te zetten omdat het zo rustig was op de straat. Kortom, als we de Britse variant goed los laten gaan, moeten we ook naar zo'n situatie. Dan moet het dus flink strenger/zwaarder dan het nu
Persoonlijk kon ik dat niet omdat ik op een van die boten zat waar jij het volgens mij hier al vaak genoeg over hebt gehad. Cruiseschepen en dat ze zo'n gigantische bijdrage hadden geleverd aan de verspreiding van het virus in Australie.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
10 maanden ?
men kon in de zomer genoeg....dus dat verzin je
zelfs wij zijn uit eten geweest en nog een weekendje weg geweest
Nogmaals: dat weten we niet. We weten alleen dat het thuis gebeurt. Dat kan ook gewoon van de school van de kinderen of van de collega's van de ouders komen dus.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de meeste besmettingen gebeuren thuis......dat is al maanden bekend
dus vaak van bezoek/visite etc
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |