Begrijpelijk hoor. Ik vind het ook een dingetje. Als ze nou het bezoek eens aan banden leggen... Dat is toch een stuk minder ingrijpend. Of dat ze zeggen dat je maximaal één sociaal contact per week mag hebben ofzo. Een aovndklok pakt meteen ook alle mensen die 's avonds nog even een rondje willen lopen.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:40 schreef Jor_Dii het volgende:
RTL Nieuws maakt het wel duidelijk: het is een kwestie van de laatste partijen/personen overstag krijgen en dan komt die avondklok er later deze week.
Merk aan mezelf dat ik het - in deze historische tijd voor ons allen - toch wel een dingetje vind hoor, ondanks dat ik er zelf waarschijnlijk nauwelijks last van ga hebben..
Het verschil is echter dat diegenen, die al ooit eens écht opgesloten zijn geweest, daarvoor een misdaad moesten begaan...quote:Op maandag 18 januari 2021 19:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat iemand die ooit eens écht is opgesloten wel het verschil zal merken tussen dat en een avondklok die 's avonds ergens in gaat en die waarschijnlijk amper gehandhaafd gaat worden.
quote:Op maandag 18 januari 2021 20:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het zal allemaal wel, ik zit sinds februari vorig jaar thuis en heb welgeteld 4* de adviezen overtreden door met 4 ipv 3 man te zitten.
Alle zaken die ik leuk vind zijn ondertussen verboden, mijn kinderen krijgen geen fatsoenlijk onderwijs en vervolgens wordt ik opgesloten.
Ze zakken er maar in.
Okay, één zinnetje in een Telegraafartikel, met de kop: 'avondklok niet genoeg'. Maar inderdaad, het is een bron.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:02 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Kijk eens in de link die in mijn post heb gezet. En van 70 naar 30 procent vind ik een vrij significant verschil, zeker omdat we dit kenmerk te pas en te onpas gebruikt hebben zien worden als middel om sensatie c.q. angst te zaaien.
Of weer terug naar het één keer per week boodschappen doen. Want zeg nou zelf... dat deden we massaal in maart/april, maar nu echt niet meer hoor. Ik ga zelf ook zo'n 2 à 3 keer (+ nog 2 keer naar een andere supermarkt, speciaal voor brood), maar dat zou prima slimmer kunnen. Vergt wel wat aanpassingsvermogen van iedereen, maar niet onmogelijk toch?quote:Op maandag 18 januari 2021 19:45 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Is wel erg vroeg. Op meeste kantoren wordt tot minimaal 17:30 gewerkt en dan moet je ook nog naar huis.
En gaan supermarkten dan ook vroeger dicht? Minder spreiding, meer drukte, geen puik plan als je het mij vraagt.
2 weken buiten gelopen iedere avond met de hondjes, ik zie echt niemand hier.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:07 schreef Da_Sandman het volgende:
Nooit geweten trouwens dat er zoveel mensen rondjes lopen rond een uur of tien 's avonds. Nooit gezien ook.
Mwah kweken van wat plantjes en handel erin aan de achterdeur van een gedoogd verkooppunt is al genoeg om opgesloten te worden.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het verschil is echter dat diegenen, die al ooit eens écht opgesloten zijn geweest, daarvoor een misdaad moesten begaan...
Nee hoor. Genoeg mensen met psychische problemen die ook opgesloten worden.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het verschil is echter dat diegenen, die al ooit eens écht opgesloten zijn geweest, daarvoor een misdaad moesten begaan...
ja dat moet natuurlijk echt doorgaan.....quote:Op maandag 18 januari 2021 20:08 schreef Questular het volgende:
100x liever een avondklok dan het aantal sociale contacten of bezoek aan banden leggen.
Dat is nog geen argument om dan maar gemakkelijk te doen over een avondklok. Het gaat om het principe.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
2 weken buiten gelopen iedere avond met de hondjes, ik zie echt niemand hier.
iedereen gaat over de zeik van een avondklok terwijl ze al voor 99% binnen zitten na 19:00.
Wat doe je nu in het weekend dat je met een avondklok suïcidaal maakt?quote:Op maandag 18 januari 2021 19:47 schreef gniffie het volgende:
Maar zo'n avondklok geldt dadelijk dus ook in het weekend? OK dips op een psycholoog, dan word ik echt suïcidaal
Avondklok is veel makkelijker te handhaven. Bezoek aan banden leggen is niet uit te voeren, als ze het brengen dan zal het waarschijnlijk als dringend advies gelden.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:08 schreef Questular het volgende:
100x liever een avondklok dan het aantal sociale contacten of bezoek aan banden leggen.
Om het principe, en om het gegeven dat die ene keer per week dat ik nog eens een vriend of vriendin wil bezoeken, en daarvoor misschien 2x een kwartier buiten ben, me ontnomen wordt.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:09 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat is nog geen argument om dan maar gemakkelijk te doen over een avondklok. Het gaat om het principe.
Ach, wat er ook gebeurt, met de huidige mensen aan zet zie ik het somber in. Misschien scholen weer open, winkels en restaurants met looproutes... veel beter wordt het niet. Straks als het gros van de risicogevallen is gevaccineerd zitten we nog met looproutes en 1.5m "voor de zekerheid ".quote:Op maandag 18 januari 2021 19:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laten we het hopen he, opnieuw een golf zorgt er alleen maar voor dat alles nog langer dicht blijft denk ik
Ik heb het niet enkel over de gevangenis. Natuurlijk is de context anders, maar dat is ook wel een beetje het punt. Het is echt een zware maatregel en ik snap de argumenten die de vrijheid erbij betrekken, maar uiteindelijk zijn er nog steeds uitzonderingen waardoor je alsnog naar buiten mag. Uiteindelijk is het enkel een paar uurtjes, gecombineerd met een nacht waarbij de meesten toch in bed liggen. En de handhaving zal vooral na de eerste paar dagen weer onzichtbaar zijn gok ik zo. Ingrijpend is het echt wel, maar ze doen het met een goede reden (in hun ogen althans). Voorzichtigheid. Ze willen niet weer die fouten maken uit het verleden waarbij ze te laat waren. Krijgen ze daar weer commentaar over. Ik denk dat ze liever iets te voorzichtig zijn dan dat ze de situatie onderschatten.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik wel hoorquote:Op maandag 18 januari 2021 20:07 schreef Da_Sandman het volgende:
Nooit geweten trouwens dat er zoveel mensen rondjes lopen rond een uur of tien 's avonds. Nooit gezien ook.
Principes zijn flink aan inflatie onderhevig de laatste tijd.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:09 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat is nog geen argument om dan maar gemakkelijk te doen over een avondklok. Het gaat om het principe.
Moet er niet aan denken. Drie keer per week een supermarkt in? Als ik iets een suffe kutbezigheid vind is het wel door een supermarkt dwalen.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:08 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Of weer terug naar het één keer per week boodschappen doen. Want zeg nou zelf... dat deden we massaal in maart/april, maar nu echt niet meer hoor. Ik ga zelf ook zo'n 2 à 3 keer (+ nog 2 keer naar een andere supermarkt, speciaal voor brood), maar dat zou prima slimmer kunnen. Vergt wel wat aanpassingsvermogen van iedereen, maar niet onmogelijk toch?
Wat eerst in het vak van de viruswappies thuishoorde is toch waarheid aan het worden.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:11 schreef Grishenko_ het volgende:
EU-regeringsleiders in gesprek over coronavaccinpaspoort
De 27 EU-regeringsleiders hebben maandag in een videoconferentie gesproken over het al dan niet verlenen van meer vrijheid om te reizen voor mensen die een vaccinatie tegen COVID-19 hebben ontvangen. De Griekse premier Kyriakos Mitsotakis opperde het idee van een vaccinatiepaspoort, dat moet helpen bij het hervatten van het reizen over de grenzen.
Het verlenen van meer bewegingsvrijheid aan mensen die gevaccineerd zijn, roept ook weerstand op. De Duitse minister Heiko Maas (Buitenlandse Zaken) stelde zondag dat gevaccineerde mensen in het land eerder terug zouden mogen naar bijvoorbeeld restaurants en bioscopen. Die visie kreeg veel kritiek van andere ministers.
Ook leiders binnen de Europese Commissie (EC) kijken kritisch naar het plan. Maros Sefcovic, vicepresident van de EC, waarschuwde dat het belangrijk is om te blijven benadrukken dat een coronavaccinatie vrijwillig is. Mensen die geen vaccinatie willen of kunnen krijgen, moeten volgens Sefcovic niet worden beperkt in hun rechten.
Toch sluit Sefcovic niet uit dat een certificaat dat bevestigt dat iemand is gevaccineerd, een voorwaarde kan worden. In sommige landen is een negatieve PCR-test nu al een voorwaarde is om het land te mogen betreden.
"Er zijn verschillende opties om het hervatten van reizen te kunnen aanpakken", aldus Sefcovic. "Een online vaccinpaspoort kan daaraan worden toegevoegd."
De gesprekken tussen de EU-regeringsleiders worden donderdag hervat.
https://www.nu.nl/coronav(...)avaccinpaspoort.html
Deze dingen kun je toch ook zelf doen? Dat hoeven ze toch niet vanuit Den Haag als maatregel op te leggen?quote:Op maandag 18 januari 2021 20:05 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Begrijpelijk hoor. Ik vind het ook een dingetje. Als ze nou het bezoek eens aan banden leggen... Dat is toch een stuk minder ingrijpend. Of dat ze zeggen dat je maximaal één sociaal contact per week mag hebben ofzo. Een aovndklok pakt meteen ook alle mensen die 's avonds nog even een rondje willen lopen.
Helemaal nu kom ik vrijwel dagelijks in de supermarkt.quote:Op maandag 18 januari 2021 20:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Moet er niet aan denken. Drie keer per week een supermarkt in? Als ik iets een suffe kutbezigheid vind is het wel door een supermarkt dwalen.
1x per week gewoon alles halen wat je nodig hebt en weer door.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |