Om dan straks te zeggen dat het alles verzengende Britse virus niet voor zo'n doemscenario kon zorgen door de avondklok.....quote:Op maandag 18 januari 2021 19:46 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ah komop, "een gok". We worden al maanden doemscenario's voorgeschoteld die nimmer zijn uitgekomen (Red Team, Kuipers). En nu gaan we over tot de meest wanstaltige maatregel die we kennen, puur op basis van angst. Wat een wanvertoning.
Maar de beslissing over specifiek de avondklok wordt in de kamer genomen.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Zij zijn ook onderdeel van "de driehoek".
Dat gaat helemaal niet gebeuren, politiemensen zijn ook gewoon nette burgers, we leven hier natuurlijk niet in een politiestaat.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:52 schreef Aaruul het volgende:
[..]
Als de politie hun pistolen gaat trekken om de avondklok te handhaven heb je echt stront aan de knikker.
Handhaven = handhavenquote:Op maandag 18 januari 2021 19:52 schreef Aaruul het volgende:
[..]
Als de politie hun pistolen gaat trekken om de avondklok te handhaven heb je echt stront aan de knikker.
+1quote:Op maandag 18 januari 2021 19:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Om dan straks te zeggen dat het alles verzengende Britse virus niet voor zo'n doemscenario kon zorgen door de avondklok.....
Het daalt, maar kennelijk niet hard genoeg, en er is de angst voor meer besmettelijke varianten die in aantocht zijn.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar het gaat dus ook niet meer om het overeind houden van de zorg. Als je gaat verzwaren op het moment dat er al een daling gaande is.
Ben jij diezelfde pauper die een verklaring voor de noodopvang kan krijgen voor de kinderen die je niet hebt?quote:Op maandag 18 januari 2021 19:38 schreef Caland het volgende:
Ik kan waarschijnlijk ook wel een werkgeververklaring fixen ja voor die avondklok, wij zijn officieel tot 21.00u geopend.
Het zou mij niet verbazen als zelfs in Engeland en Ierland eerder versoepelt gaat wordenquote:Op maandag 18 januari 2021 19:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Om dan straks te zeggen dat het alles verzengende Britse virus niet voor zo'n doemscenario kon zorgen door de avondklok.....
Precies daar ben ik ook benieuwd naarquote:Op maandag 18 januari 2021 19:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ben vooral benieuwd of het en en en wordt..
Als je in psychische nood verkeert, mag het zelfs.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Lees ik dat nu goed? Roep je hier nu mensen op om de coronamaatregelen aan hun laars te lappen?
Om een voorbeeld te geven, er mag in coffeeshops ook geen wiet verkocht worden aan buitenlanders, echter dit word per gemeente heel anders gehandhaafd. En zo zijn er honderden zaken die per gemeente verschillen.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar de beslissing over specifiek de avondklok wordt in de kamer genomen.
Denk zelf dat het er daar niet doorheen komt waarna men met coronamaatregelen gaat komen die niet door een kamermeerderheid afgedwongen hoeft te worden. Dan noemen ze het opeens een visiteverbod ofzo
Zijn wel de baas van de BOA’s. Als die echt willen dwarsliggen heeft het kabinet een probleem.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Burgemeesters hebben er niet zoveel over te zeggen uiteindelijk.
Uiteraard, dat trucje kennen we onderhand wel.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Laten we het hopen he, opnieuw een golf zorgt er alleen maar voor dat alles nog langer dicht blijft denk ikquote:Op maandag 18 januari 2021 19:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat we moeten ophouden met maatregelen? En ja, ik zeg inderdaad dat veel doemscenario's niet zijn uitgekomen. Hier bedoel ik met name de bangmakerijen van o.a. Slagter (Red Team), die meerdere malen heeft voorspeld dat we tegen nieuwe pieken aan zouden zitten als we niet over gingen tot eerdere sluiting van scholen danwel strengere lockdowns.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:50 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Niet uitgekomen? Jij bent op de hoogte dat een flink deel van reguliere zorg is afgeschaald? Dat het leger helpt in sommige zorginstellingen? Dat dit allemaal gebeurt terwijl wij in een lockdown zitten, dus dat het niet zo'n gek idee is dat het zonder maatregelen totaal uit de hand zou lopen?
Je dwaalt nogal af, zoals gebruikelijk.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Om een voorbeeld te geven, er mag in coffeeshops ook geen wiet verkocht worden aan buitenlanders, echter dit word per gemeente heel anders gehandhaafd. En zo zijn er honderden zaken die per gemeente verschillen.
Denk je nou echt dat een avondklok nog dermate iets toevoegt aan wat we al allemaal doen dat dit het verschil gaat maken?quote:Op maandag 18 januari 2021 19:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laten we het hopen he, opnieuw een golf zorgt er alleen maar voor dat alles nog langer dicht blijft denk ik
Nee, ik reageer gewoon op jouw stelling.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Je dwaalt nogal af, zoals gebruikelijk.
OMT spreekt van 30%? Heb je daar een bron van?quote:Op maandag 18 januari 2021 19:41 schreef Jedi_Pimp het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)mogelijk-niet-genoeg
Het OMT spreekt inmiddels over 30% meer besmettelijkheid van de Britse variant in plaats van de bekende 70%. Besmettingen in Engeland dalen rap, de besmettingsgraad in Nederland van afgelopen vrijdag is nooit zo laag geweest vanaf begin oktober. Ziekenhuisbezetting is ruim lager dan de (doem)voorspellingen van Kuipers in december, maar we gaan wel voorsorteren op een avondklok. Ik heb het idee dat ik iets mis, maar ik vrees dat het niet zo is.
Maar had je op liever gezien dat er pas werd ingegrepen als het al te laat is?quote:Op maandag 18 januari 2021 19:46 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ah komop, "een gok". We worden al maanden doemscenario's voorgeschoteld die nimmer zijn uitgekomen (Red Team, Kuipers). En nu gaan we over tot de meest wanstaltige maatregel die we kennen, puur op basis van angst. Wat een wanvertoning.
Hier, ik post hem nog even voor je, speciaal voor de labiele Fokkers zoals jou.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Burgemeesters hebben er niet zoveel over te zeggen uiteindelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |