SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Voor 800 meter lijkt de pakkans me ook vrij klein.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:25 schreef Zeester het volgende:
[..]
Maar het is toch van de zotte als een vriend die 800m verderop woont hier moet komen logeren, of ik daar? En regels ontwijken prima, maar ik woon in de binnenstad van onze hoofdstad, hier rijdt er echt regelmatig een politieauto voorbij.
Lees ik dat nu goed? Roep je hier nu mensen op om de coronamaatregelen aan hun laars te lappen?quote:Op maandag 18 januari 2021 19:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En ik wil je best een advies geven, en dat is een beetje de regels ontduiken, maar misschien kan je ergens logeren, of iemand bij je laten logeren?
Prima, dan hoeven we ook niet te discussieren als je niet open staat voor een andere mening of inzichtquote:Op maandag 18 januari 2021 19:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat linkje heb je vandaag al minstens 3 keer gepost. Het is een N=1 linkje, en bovendien besides the point. Het is een klein aantal mensen dat daar ziek wordt. Het gaat juist om de grote getalen en dus dan de grotere getalen instroom.
Het doel is niet verschoven, maar de mensen die er over het algemeen echt meer verstand van hebben dan alle mensen hier tesamen, zijn van mening dat we toch voorzichtig moeten zijn omdat nog niet duidelijk is hoe zeer het fout kan lopen.
En dan de hele lange avond in je uppie doorbrengen ? Ik snap hem wel hoor. Toen ik nog jong was en thuis woonde zou ik tegen de muren op zijn gevlogen als het mij werd verboden om ' in de avond na het werk bij mijn zus of vriendinnen op bezoek te gaan.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Voor 800 meter lijkt de pakkans me ook vrij klein.
En je kunt ook wat eerder op visite gaan en dan om 19:50 weer terug gaan?
Belachelijk bedoel je?quote:Op maandag 18 januari 2021 19:38 schreef Nattekat het volgende:
Ik hoorde net dat er in Frankrijk schijnbaar een avondklok vanaf 18:00 is
Daar is toch wel een grens overschreden. Wat een belangrijke maatregel.
En dan?quote:Op maandag 18 januari 2021 19:38 schreef Caland het volgende:
Ik kan waarschijnlijk ook wel een werkgeververklaring fixen ja voor die avondklok, wij zijn officieel tot 21.00u geopend.
Die is erg plaatselijk daar.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:38 schreef Nattekat het volgende:
Sowieso al werkschuw volk, dat blijkt maar weer.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:38 schreef Nattekat het volgende:
Daar is toch wel een grens overschreden. Wat een belachelijke maatregel.
Weet je wat ik belachelijk vind? Dat iederen zich als een klein kind gedraagt en alleen maar egoistisch naar zichzelf kijkt, dat vind ik belachelijk.quote:
Pot -> ketel?quote:Op maandag 18 januari 2021 19:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Prima, dan hoeven we ook niet te discussieren als je niet open staat voor een andere mening of inzicht
Het zou ook een historisch moment zijn, de eerste keer dat de Nederlandse regering een avondklok afkondigt.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:40 schreef Jor_Dii het volgende:
RTL Nieuws maakt het wel duidelijk: het is een kwestie van de laatste partijen/personen overstag krijgen en dan komt die avondklok er later deze week.
Merk aan mezelf dat ik het - in deze historische tijd voor ons allen - toch wel een dingetje vind hoor, ondanks dat ik er zelf waarschijnlijk nauwelijks last van ga hebben..
Dat zal hier net zo zijn. Ergens achteraf op het platteland kun je denk ik best naar buiten na 20u..quote:Op maandag 18 januari 2021 19:42 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ja op papier, de praktijk is wat weerbarstiger.
Het probleem is dat er nog hoop onzekerheid is, qua ziekenhuis opnames loop je al snel achter de cijfers/trends aan, kortom als je nu de gok neemt dat het meevalt, en dat verkeerd uitvalt, dan heb je geen tijd meer om te corrigeren, neem jij die gok?quote:Op maandag 18 januari 2021 19:41 schreef Jedi_Pimp het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)mogelijk-niet-genoeg
Het OMT spreekt inmiddels over 30% meer besmettelijkheid van de Britse variant in plaats van over de bekende 70%. Besmettingen in Engeland dalen rap, de besmettingsgraad in Nederland van afgelopen vrijdag is nooit zo laag geweest vanaf begin oktober. Ziekenhuisbezetting is ruim lager dan de (doem)voorspellingen van Kuipers in december, maar we gaan wel voorsorteren op een avondklok. Ik heb het idee dat ik iets mis, maar ik vrees dat het niet zo is.
Is wel erg vroeg. Op meeste kantoren wordt tot minimaal 17:30 gewerkt en dan moet je ook nog naar huis.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:38 schreef Nattekat het volgende:
Yep en ik weet nu al buurten waar ze het een leuk spelletje gaan vinden, kat en muis spelen met de handhaving.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zal hier net zo zijn. Ergens achteraf op het platteland kun je denk ik best naar buiten na 20u..
Daar is er overdag tenminste wel meer open. Volgens mij zelfs restaurants. Dan snap ik dat ze het ergens mee willen compenseren. Wellicht ook makkelijker uit te houden voor het volk als ze overdag wel meer mogen.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:38 schreef Nattekat het volgende:
En dat zou ik dan ook eens een keer helemaal terecht vinden.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:45 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Yep en ik weet nu al buurten waar ze het een leuk spelletje gaan vinden, kat en muis spelen met de handhaving.
Ah komop, "een gok". We worden al maanden doemscenario's voorgeschoteld die nimmer zijn uitgekomen (Red Team, Kuipers). En nu gaan we over tot de meest wanstaltige maatregel die we kennen, puur op basis van angst. Wat een wanvertoning.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat er nog hoop onzekerheid is, qua ziekenhuis opnames loop je al snel achter de cijfers/trends aan, kortom als je nu de gok neemt dat het meevalt, en dat verkeerd uitvalt, dan heb je geen tijd meer om te corrigeren, neem jij die gok?
De supermarkten waren jarenlang van 9 to 6 open, en niet eens op Zondag, daarnaast zijn er veel meer supermarkten bij gekomen, en gaat het afrekenen 3 keer zo snel, en dat zou nu in 1 keer een probleem zijn?quote:Op maandag 18 januari 2021 19:45 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Is wel erg vroeg. Op meeste kantoren wordt tot minimaal 17:30 gewerkt en dan moet je ook nog naar huis.
En gaan supermarkten dan ook vroeger dicht? Minder spreiding, meer drukte, geen puik plan als je het mij vraagt.
Waar lees je dat?quote:Op maandag 18 januari 2021 19:40 schreef Jor_Dii het volgende:
RTL Nieuws maakt het wel duidelijk: het is een kwestie van de laatste partijen/personen overstag krijgen en dan komt die avondklok er later deze week.
Totdat ze hun pistolen trekken.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:45 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Yep en ik weet nu al buurten waar ze het een leuk spelletje gaan vinden, kat en muis spelen met de handhaving.
Nee. Sinds eergisteren is in heel Frankrijk een avondklok van kracht vanaf 18:00 tot 06:00 uur.quote:
Wil je nu zeggen dat het aanvaardbaar is om mensen neer te schieten omdat ze zich niet aan een avondklok houden?quote:
Ik heb ook helemaal niks daar mee, maar we hebben nu op dit moment een situatie waar de zorg zwaar overbelast is, of je nou gelooft in die hele Corona shit of niet, het is gewoon een feitelijke constatering. En dat maatregelen niet werken? Nee vind je het gek als mensen er gewoon schijt aan hebben.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:46 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ah komop, "een gok". We worden al maanden doemscenario's voorgeschoteld die nimmer zijn uitgekomen (Red Team, Kuipers). En nu gaan we over tot de meest wanstaltige maatregel die we kennen, puur op basis van angst. Wat een wanvertoning.
Wellicht dat een deel met hun werkgever in gesprek kan gaan of die 17:30 dan ook niet wat vroeger kan. Net zo als sommigen met hun werkgever in gesprek zijn gegaan of ze toch niet thuis konder werken.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:45 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Is wel erg vroeg. Op meeste kantoren wordt tot minimaal 17:30 gewerkt en dan moet je ook nog naar huis.
En gaan supermarkten dan ook vroeger dicht? Minder spreiding, meer drukte, geen puik plan als je het mij vraagt.
Ach ja het is een politiek spelletje. De regering wenst een avondklok, zijn ballonnetjes aan het oplaten en kijken naar de reacties. Bij te veel weerstand in de aanval, en nog vervelendere voorstellen doen. Uiteindelijk zegt men doe toch maar. De discussie is straks avondklok of een andere maatregelquote:Op maandag 18 januari 2021 19:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Fons Lambie lichtte dat toe: D66 moet nog overstag en sommige burgemeesters maar de tendens schuift al dagen richting: we ontkomen er niet aan.quote:
Er zijn alleen hele buurten in grote steden en streken op het platteland waar zowat nooit een handhaver komtquote:Op maandag 18 januari 2021 19:47 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Nee. Sinds eergisteren is in heel Frankrijk een avondklok van kracht vanaf 18:00 tot 06:00 uur.
Ben vooral benieuwd of het en en en wordt..quote:Op maandag 18 januari 2021 19:49 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
De discussie is straks avondklok of een andere maatregel
Toch gek, want hoe langer we wachten, hoe beter het (lijkt) te gaanquote:Op maandag 18 januari 2021 19:49 schreef Jor_Dii het volgende:
maar de tendens schuift al dagen richting: we ontkomen er niet aan.
Niet uitgekomen? Jij bent op de hoogte dat een flink deel van reguliere zorg is afgeschaald? Dat het leger helpt in sommige zorginstellingen? Dat dit allemaal gebeurt terwijl wij in een lockdown zitten, dus dat het niet zo'n gek idee is dat het zonder maatregelen totaal uit de hand zou lopen?quote:Op maandag 18 januari 2021 19:46 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ah komop, "een gok". We worden al maanden doemscenario's voorgeschoteld die nimmer zijn uitgekomen (Red Team, Kuipers). En nu gaan we over tot de meest wanstaltige maatregel die we kennen, puur op basis van angst. Wat een wanvertoning.
Burgemeesters hebben er niet zoveel over te zeggen uiteindelijk.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Fons Lambie lichtte dat toe: D66 moet nog overstag en sommige burgemeesters maar de tendens schuift al dagen richting: we ontkomen er niet aan.
Ik ken wel buurten waar ze dan gaan terugschieten.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:48 schreef Viltje het volgende:
[..]
Wil je nu zeggen dat het aanvaardbaar is om mensen neer te schieten omdat ze zich niet aan een avondklok houden?
Zij zijn ook onderdeel van "de driehoek".quote:Op maandag 18 januari 2021 19:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Burgemeesters hebben er niet zoveel over te zeggen uiteindelijk.
Niet over de regels, maar wel degelijk of het gehandhaafd word, dat is nu ook al zo op een heleboel niet Corona zaken.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Burgemeesters hebben er niet zoveel over te zeggen uiteindelijk.
quote:Op maandag 18 januari 2021 19:51 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ik ken wel buurten waar ze dan gaan terugschieten.
Hoe vaak moet nog uitgelegd worden dat deze avondklok er komt voor de lange termijn? Het doel is om nu nóg sneller te dalen om straks (ergens in februari/maart) een mogelijke stijging van de R (met 30-40%) door B117 op te kunnen vangen.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:50 schreef Piles het volgende:
[..]
Toch gek, want hoe langer we wachten, hoe beter het (lijkt) te gaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |