abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197492041
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:12 schreef Elan het volgende:
Politie op straat die mensen controleert en een boete als je je hond gaat uitlaten of een stukje wilt wandelen.

Zelfs bij een avondklok mag je rustig je hond uitlaten hoor, mensen die denken dat dat meteen verboden is :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_197492046
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het idee achter het verzwaren is de verwachting dat de B.1.1.7 hier nog kan gaan woekeren.

Overigens ben ik niet voor verzwaren, maar ook niet voor versoepelen.
Het idee dat die mutatie hier kan gaan woekeren is helemaal niet zo erg. Zolang de zorg bereikbaar blijft, maar dat doel is dus verschoven.

quote:
Verder stond er vandaag nog een ander artikel in het AD:
De Britse variant van het coronavirus is vastgesteld in het verpleeghuis Nieuw Vredeveld in Amstelveen. Ongeveer 10 procent van de bewoners is hiermee sinds eind december besmet geraakt. De zorginstelling heeft de huiskamers van het verpleeghuis omgebouwd tot aparte covidunit.

De ziekteverschijnselen, zegt Zuidema, zijn milder dan bij mensen die in het voorjaar besmet raakten met het virus. ,,We zien dat de bewoners minder ziek zijn. Ze hebben minder hoge koorts en zijn minder benauwd. Ook het hoesten is minder erg.”

Zuidema zegt dat het verpleeghuis de zaak inmiddels onder controle heeft. Het is nog niet duidelijk of het huis kan meedoen aan de vaccinatieronde van verpleeghuisbewoners, die de komende zeven weken plaatsvindt. Enkele bewoners zijn nog steeds ziek.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-in-maart~aec212e32/
pi_197492053
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het is schieten met hagel in de hoop dat ze ergens iets raken.
Slaat toch nergens op welk land heeft in hemelsnaam zo'n strenge lockdown met zulke cijfers? Kijk, ik ben altijd wel voor een strenge lockdown geweest,ook in dit topic. Maar wel eentje met een hele duidelijke begin en vooral einddatum. Ter vergelijking in Londen, zogenaamd de as van het kwaad en daar waar de ziekenhuizen om dreigen te vallen, zijn ze pas een week in lockdown, hier duurt het gezeik nu al meer dan een maand en gaan we nog even verzwaren voor onbepaalde tijd :') .

Terwijl de besmettingscijfers bijna verticaal aan het dalen zijn.
blablablabla
pi_197492054
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Let maar op dat wanneer de avondklok er is er weer een berg uitzonderingen bij komen.
Hierdoor kan iedereen die wil de regels weer omzijlen.

Wordt er dan sporafisch wel gehandhaafd dan weet je nu al dat overlastgevende jongeren toch genegeerd worden en iemand die even snel zijn hond 5 min te laat uit laat neergeknuppeld wordt.

Wordt een compleet fiasco wat weinig zoden aan de dijk zal zetten.
Hier ben ik dus ook bang voor.
pi_197492067
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik snap dat het zuur is. Maar het werkt dan tenminste wel, die avondklok. Iedereen die je ziet is een potentieel risico. Ook met anderhalve meter afstand.

En ik wil je best een advies geven, en dat is een beetje de regels ontduiken, maar misschien kan je ergens logeren, of iemand laten logeren?
Maar het is toch van de zotte als een vriend die 800m verderop woont hier moet komen logeren, of ik daar? En regels ontwijken prima, maar ik woon in de binnenstad van onze hoofdstad, hier rijdt er echt regelmatig een politieauto voorbij.
pi_197492075
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik snap dat het zuur is. Maar het werkt dan tenminste wel, die avondklok. Iedereen die je ziet is een potentieel risico. Ook met anderhalve meter afstand.

En ik wil je best een advies geven, en dat is een beetje de regels ontduiken, maar misschien kan je ergens logeren, of iemand bij je laten logeren?
Ik heb een beter idee, we geven iedereen 5000 euro boete, dat maakt het handhaven ook een stuk eenvoudiger.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197492077
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:17 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Je kunt je hond ook voor 8 uur uitlaten. Denk nu eens constructief mee in plaats van alles af te schieten. Zo krijgen we het virus nooit onder controle
Natuurlijk kan dat niet. Je plast toch ook niet om 20u voor het laatst?
  maandag 18 januari 2021 @ 19:25:44 #283
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197492086
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Let maar op dat wanneer de avondklok er is er weer een berg uitzonderingen bij komen.
Hierdoor kan iedereen die wil de regels weer omzijlen.

Wordt er dan sporafisch wel gehandhaafd dan weet je nu al dat overlastgevende jongeren toch genegeerd worden en iemand die even snel zijn hond 5 min te laat uit laat neergeknuppeld wordt.

Wordt een compleet fiasco wat weinig zoden aan de dijk zal zetten.
Hoe gaat dat eigenlijk in de banlieus in de Frankrijk? Dat moet daar welhaast een enorme teringbende zijn nu.

Alhoewel, daar komt de politie normaal ook al nooit, dus waarschijnlijk vinden ze het nu ook wel best.
pi_197492088
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:20 schreef Zeester het volgende:
Ik zie misschien 3 mensen regelmatig, en wanneer? Juist, ‘s avonds. Als er straks een avondklok vanaf 8 uur is betekent dat dat ik sowieso 5 dagen per week alleen zit, en aangezien ik in februari doordeweekse vrije dagen heb, dan vermoedelijk 7 dagen per week (want die 3 vrienden moeten wel werken op die dagen) alleen zit.

En ik trek dat gewoon niet. Ik krijg echt een soort spanning op mn borst bij die gedachte. Ik wil gewoon die 10% van de leuke dingen die ik nog kan doen blijven doen. Ik hoef geen feestjes. Ik hoef niet perse nu weer naar kantoor. Ik hoef niet niet op vakantie. Ik hoef geen alcohol na 8 uur. Ik ben content met een vriend op de bank voor de tv met keurig 1,5e meter ertussen.

Ik hou me echt keurig aan elke regel en dat kost echt vaak moeite want lang niet iedereen snapt dat in mijn omgeving, maar als er een avondklok komt krijg ik liever covid dan echt alleen maar sleep work eat repeat. Dan teken ik wel een briefje dat ik geen opname hoef.
De kans dat iemand van jouw leeftijd opgenomen moet worden is ontzettend klein.
pi_197492089
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het gaat nu even niet om hoe erg Corona is, het gaat erom dat de druk op de zorg naar beneden kan, dat dit nog steeds uitgelegd moet worden als basis informatie vind ik belachelijk, kennelijk is half Nederland te debiel om dat maar te begrijpen.
Mensen vinden die avondklok niet leuk. Dus wijzen ze naar het sterftecijfer, of de bedrijven waar onvoldoende thuisgewerkt wordt of naar mensen die zich er toch niet aan gaan houden.
pi_197492101
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:24 schreef TLC het volgende:

[..]

Zelfs bij een avondklok mag je rustig je hond uitlaten hoor, mensen die denken dat dat meteen verboden is :')
Tsja dan ga ik mijn paard uitlaten.
pi_197492106
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:24 schreef TLC het volgende:

[..]

Dan zal er naast jassen van thuisbezorgd wel een run op puppy's komen.
blablablabla
pi_197492117
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hoe gaat dat eigenlijk in de banlieus in de Frankrijk? Dat moet daar welhaast een enorme teringbende zijn nu.

Alhoewel, daar komt de politie normaal ook al nooit, dus waarschijnlijk vinden ze het nu ook wel best.
Die hebben geen klok.
pi_197492128
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wellicht, maar het gaat niet om de mortaliteit van het virus zelf.
Ik had toch verwacht dat dat inmiddels wel een keertje duidelijk zou zijn.
Maar het gaat dus ook niet meer om het overeind houden van de zorg. Als je gaat verzwaren op het moment dat er al een daling gaande is.
  maandag 18 januari 2021 @ 19:27:31 #290
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197492130
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Pizzabezorgers worden straks beroofd niet om hun geld maar om hun tenue.
pi_197492131
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mensen vinden die avondklok niet leuk. Dus wijzen ze naar het sterftecijfer, of de bedrijven waar onvoldoende thuisgewerkt wordt of naar mensen die zich er toch niet aan gaan houden.
Ik ben altijd wat pragmatischer in dat soort zaken, publiceer gewoon de bedrijven waar men nog steeds van verplicht dat mensen daar onnodig op kantoor moeten komen, ze vinden toch dat daar niets mee aan de hand is? Nou dan vind je het dus ook niet erg als je op die lijst komt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197492137
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:26 schreef Elan het volgende:

[..]

die is er al...........
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197492142
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:16 schreef Nia het volgende:

[..]

Wat voegt zijn fysieke bezoek nou toe? Hij had toch prima een videobelverbinding kunnen gebruiken. Dit zijn toch ook onnodige verplaatsingen?
Jaaaaaa... máááááár... Het zou een klap in het gezicht van de zorg zijn wanneer de Jonge er niet bij zou zijn ofzo. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 19:27:57 #294
5428 crew  miss_sly
pi_197492144
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:24 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Het idee dat die mutatie hier kan gaan woekeren is helemaal niet zo erg. Zolang de zorg bereikbaar blijft, maar dat doel is dus verschoven.
[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)-in-maart~aec212e32/
Dat linkje heb je vandaag al minstens 3 keer gepost. Het is een N=1 linkje, en bovendien besides the point. Het is een klein aantal mensen dat daar ziek wordt. Het gaat juist om de grote getalen en dus dan de grotere getalen instroom.

Het doel is niet verschoven, maar de mensen die er over het algemeen echt meer verstand van hebben dan alle mensen hier tesamen, zijn van mening dat we toch voorzichtig moeten zijn omdat nog niet duidelijk is hoe zeer het fout kan lopen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197492146
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ben ervan overtuigd dat meer handhaven op thuiswerken meer zoden aan de dijk zet dan een avondklok, maar Rutte legt dit soort dingen liever bij de burger dan bij werkgevers.
Ik hoop dat alle werkgevers als protest de mensen weer op de zaak uitnodigen :)
  maandag 18 januari 2021 @ 19:28:25 #296
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197492151
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:27 schreef Predator40 het volgende:

[..]

die is er al...........
Ja de bekende pandemiepuppie. Ken meerdere mensen die dat gedaan hebben :')
Where law ends, tyrrany begins.
pi_197492152
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben altijd wat pragmatischer in dat soort zaken, publiceer gewoon de bedrijven waar men nog steeds van verplicht dat mensen daar onnodig op kantoor moeten komen, ze vinden toch dat daar niets mee aan de hand is? Nou dan vind je het dus ook niet erg als je op die lijst komt.
De overheid zou er wat mij betreft wel meer achteraan moeten gaan.
pi_197492155
Ik zorg wel voor een werkgevers verklaring, wegens privacy mogen ze die toch niet nachecken.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197492159
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:13 schreef Predator40 het volgende:

[..]

iedereen miepen over de avondklok en ondertussen zit bijna iedereen al binnen.....te Fokken _O-
Ik heb een paar jaar geleden een avondklok op de wereld gezet, ik weet niet beter dan thuis zijn na 18.00 :D
pi_197492173
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:25 schreef Zeester het volgende:

[..]

Maar het is toch van de zotte als een vriend die 800m verderop woont hier moet komen logeren, of ik daar? En regels ontwijken prima, maar ik woon in de binnenstad van onze hoofdstad, hier rijdt er echt regelmatig een politieauto voorbij.
800 meter? En juist in Amsterdam kan je prima weg rennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')