SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Vertel, in welk opzicht ben ik een gevaar voor de samenleving wanneer ik 's avonds om 10 uur besluit mijn hond uit te laten, wandelen of hardlopen?quote:Op maandag 18 januari 2021 17:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het gaat niet om ik. Het gaat om we als samenleving.
Geen, en dat verbieden is klooien met je basisrechten en een aantasting van je menselijkheid.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:37 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Vertel, in welk opzicht ben ik een gevaar voor de samenleving wanneer ik 's avonds om 10 uur besluit mijn hond uit te laten, wandelen of hardlopen?
In welk opzicht ben ik een gevaar als ik door rood rijd als er niemand in de buurt is?quote:Op maandag 18 januari 2021 17:37 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Vertel, in welk opzicht ben ik een gevaar voor de samenleving wanneer ik 's avonds om 10 uur besluit mijn hond uit te laten, wandelen of hardlopen?
Dat ben je niet. Alleen komen er blijkbaar veel situaties voor die wel een gevaar voor de samenleving vormen waardoor we allemaal even niet naar buiten mogen. We, dus. Niet specifiek jij.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:37 schreef Xqtress het volgende:
[..]
"We voeren de avondklok in voor 2 weken".quote:Op maandag 18 januari 2021 17:38 schreef byah het volgende:
Nieuwe maatregelen in deze "korte maar heftige lockdown"
Maar niet iedereen gaat de straat op om zijn/haar hond uit te laten.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:37 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Bij mijn weten is hond uitlaten gewoon toegestaan.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:37 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Het jammere is dat dit weer zo'n typische bottebijlmaatregel is die hoogstwaarschijnlijk mensen niet heel hard gaat weerhouden van problematisch gedrag, maar wel inderdaad mensen die gewoon iets doen wat verder geen enkel effect op Covidbesmettingen heeft zal duperen middels overijverige BOA's.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:37 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Geen dierendiscriminatie in dat geval graag.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij mijn weten is hond uitlaten gewoon toegestaan.
Maar dat is afwachten.
That old chestnut.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
"We voeren de avondklok in voor 2 weken".
Ook geen. En hier verwacht je dan ook niet echt actieve handhaving op.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In welk opzicht ben ik een gevaar als ik door rood rijd als er niemand in de buurt is?
Welke reisbeperkingen?quote:Op maandag 18 januari 2021 17:39 schreef Haags het volgende:
Dus als je even lekker een midweek landal hebt geboekt kan dat dus niet doorgaan vanwege die reisbeperking of hoe zit dat?
Om met dat laatste te beginnen: de handhaving en de sociale controle wordt veel groter op het moment dat duidelijk zichtbaar is wie potentieel in overtreding is. Als iedereen gewoon over straat mag dan is de kans een overtreding te constateren heel klein. Die vinden namelijk vooral binnen plaats. Het is net zoiets als preventief fouilleren op verboden wapenbezit. Als je alleen een overtreding kunt constateren als er een steekpartij geweest is dan heb je weinig resultaat. Maar als je kunt fouilleren voorkom je een hoop ellende. Dus de handhavers kunnen iedereen staande houden en om een bewijs vragen. Gebeurt ook in andere landen met avondklok, maar in Nederland gaat men altijd principieel lopen doen.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor mij is het vooral dat ik het nut niet echt van in zie. Als ze de bestaande maatregelen zouden handhaven zouden ze ongeveer hetzelfde bereiken.
Ja, er zijn geen maatregelen om achter de deur in te kunnen grijpen, maar een avondklok gaat er niet opeens voor zorgen dat mensen die al schijt hadden aan de bestaande regels nu opeens wel thuis blijven. Die plannen er om heen of gaan er vanuit dat er toch geen handhaving is.
Yep. Niet 15KM van je woonplaats af, anders enkelband om.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:39 schreef Haags het volgende:
Dus als je even lekker een midweek landal hebt geboekt kan dat dus niet doorgaan vanwege die reisbeperking of hoe zit dat?
*flits*quote:Op maandag 18 januari 2021 17:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Ook geen. En hier verwacht je dan ook niet echt actieve handhaving op.
Ze willen ala duitsland ook zorgen dat je maar 15KM van je woning af mag komen nog.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Welke reisbeperkingen?
![]()
Ik heb ook een weekendje weg staan met gezin.
Nouja ik las ergens iets over zo'n maatregel die ze op tafel hebben liggen. Niet 15 km van je eigen woonplaats af mogen. Geen idee wat daar van klopt hoor.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Welke reisbeperkingen?
![]()
Ik heb ook een weekendje weg staan met gezin.
Dat idee hebben ze nu op tafel liggen. Gejat uit duitslandquote:Op maandag 18 januari 2021 17:42 schreef Haags het volgende:
[..]
Nouja ik las ergens iets over zo'n maatregel die ze op tafel hebben liggen. Niet 15 km van je eigen woonplaats af mogen. Geen idee wat daar van klopt hoor.
Die mensen geven er toch al geen reet om en ga je hiermee niet veranderen. Ik hou me al sinds het begin keurig aan alle voorschriften en ben inmiddels klaar met dat "even niet" dat steeds verder beperkende vormen krijgt.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat ben je niet. Alleen komen er blijkbaar veel situaties voor die wel een gevaar voor de samenleving vormen waardoor we allemaal even niet naar buiten mogen. We, dus. Niet specifiek jij.
Dit is gedaan om het dierenasiel te ontlasten. Meer mensen nemen nu een hond. Of een kat. Als er maar een halsband omheen kan.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Geen dierendiscriminatie in dat geval graag.
Lekker nog meer burgertje pestenquote:Op maandag 18 januari 2021 17:42 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dat idee hebben ze nu op tafel liggen. Gejat uit duitsland
quote:Rudi Carrell - Even Een Straatje Om
s Avonds in de ouwe wijk, kleine smalle straten
Zo goed als verlaten, weer is er een dag voorbij
Buren aan de overkant sluiten de gordijnen
De lantaarns schijnen en m'n hond kwispelt blij
refr.:
Samen een straatje om, zoals gewoonlijk elke avond
Even een straatje om voor ik m'n ogen sluit
Samen een straatje om, het laatste uurtje van vanavond
En ik vraag me af, terwijl ik naar 'm fluit; wie laat wie nu uit
Elke avond als de klok elf keer heeft geslagen
Gaan z'n ogen vragen, hij kijkt me vol verwachting aan
Ook al ben ik lui en moe, ook al is er regen
Zijn er gladde wegen, hoe dan ook wij gaan
refr.
(Samen een straatje om, zoals gewoonlijk elke avond
Even een straatje om voor ik m'n ogen sluit)
Samen een straatje om, het laatste uurtje van vanavond
Ik ik vraag me af, terwijl ik naar 'm fluit wie laat wie nu uit
Er zijn geen taboes. Dus misschien wordt het nu nog niet ingevoerd, maar over twee weken doen Gommers en Kuipers een hernieuwde oproep om nu toch echt strengere maatregelen in te voeren.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:42 schreef Haags het volgende:
[..]
Nouja ik las ergens iets over zo'n maatregel die ze op tafel hebben liggen. Niet 15 km van je eigen woonplaats af mogen. Geen idee wat daar van klopt hoor.
Ja. DL. Kan ook hier idd. Als de avondklok weggestemd wordt, zijn dit de alternatieve maatregelen.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:41 schreef JosMert het volgende:
[..]
Ze willen ala duitsland ook zorgen dat je maar 15KM van je woning af mag komen nog.
Dat riekt naar een vals dilemma.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:40 schreef eentwee het volgende:
Hond uitlaten mag gewoon bij een avondklok. Dus dat is geen argument. Je kunt bijv. ook tussen de middag warm eten. Of een uur eerder opstaan en naar bed gaan. Er is best wel wat mogelijk als je niet al te rigide bent. Dat is allemaal een stuk minder ingrijpend dan nog maanden aanklooien met een semi-lockdown omdat de ziekenhuizen vol liggen en de reguliere zorg stilligt.
[..]
Ik denk vooral nog steeds dat ze er dan ook geen meerderheid voor kunnen vinden.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn geen taboes. Dus misschien wordt het nu nog niet ingevoerd, maar over twee weken doen Gommers en Kuipers een hernieuwde oproep om nu toch echt strengere maatregelen in te voeren.
Je mag nu al niet met meer dan 2 man naar buiten.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat ben je niet. Alleen komen er blijkbaar veel situaties voor die wel een gevaar voor de samenleving vormen waardoor we allemaal even niet naar buiten mogen. We, dus. Niet specifiek jij.
Een R0.6 is echt laag. Wat zijn die berichten eigenlijk waaruit dat blijkt?quote:Op maandag 18 januari 2021 16:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, die grafiekjes had @:Schuifpui gemaakt.
Kijk, indien de cijfers van die grafieken kloppen is het inderdaad noodzakelijk de R onder de 1 te krijgen, en dan is er een verzwaring nodig.
Maar dat is het hele punt hier. In Londen hebben ze de R dus naar 0,6 gedrukt volgens de berichten vandaag. Dat houdt in dat de nieuwe variant ook in te dammen is, en klaarblijkelijk tot vergelijkbare cijfers te krijgen is. De vraag is dan dus of de berekeningen 'goed' waren.
Het kan idd nog veel steviger, blijkt.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn geen taboes. Dus misschien wordt het nu nog niet ingevoerd, maar over twee weken doen Gommers en Kuipers een hernieuwde oproep om nu toch echt strengere maatregelen in te voeren.
Ik vind dat niet echt om te lachen, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Het kan idd nog veel steviger, blijkt.
Goh, wat hadden we het in januari toch relaxed, denken we over 2 maanden wellicht.
In maart hebben we nog steeds een avondklok. Want we wachten dan op de surinaamse variant, 1 probleem. Die is meestal wat laterquote:Op maandag 18 januari 2021 17:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vind dat niet echt om te lachen, eerlijk gezegd.
In maart zouden we ook al flink op streek moeten zijn met vaccineren, mits ze dat niet verkloten.
Maart..quote:Op maandag 18 januari 2021 17:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vind dat niet echt om te lachen, eerlijk gezegd.
In maart zouden we ook al flink op streek moeten zijn met vaccineren, mits ze dat niet verkloten.
Je zal nu maar kroegeigenaar zijn. En dan beseffen dat vóórdat jij open mag, eerst nog eens over tig andere sectoren moet worden gesteggeld en gelobbyd, mochten die überhaupt aan bod komen.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:49 schreef BillDauterive het volgende:
Zo'n drie maanden terug werd er verteld dat de kroegen "voor vier weken dichtgaan om besmettingen te voorkomen".
Ik ben benieuwd hoe lang dat nog zal duren.
Het hele interviewquote:Op maandag 18 januari 2021 17:52 schreef Oliver23 het volgende:
Kuipers heeft alweer een interview gegeven aan de Telegraaf
''Vandaag al meer ziekenhuisopnames dan gisteren''
''Nu ingrijpen nu het nog kan''
''Over een aantal weken weer veel zorg afgeschaald''
En morgen zal Gommers weer aan de beurt zijn
En dat je, tegen de tijd dat je bij de gratie GodsGommers weer open mag, aan 86 eisen moet voldoen die wekelijks gaan wijzigen.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:53 schreef galantis het volgende:
[..]
Je zal nu maar kroegeigenaar zijn. En dan beseffen dat vóórdat jij open mag, eerst nog eens over tig andere sectoren moet worden gesteggeld en gelobbyd, mochten die überhaupt aan bod komen.
Dikke als inderdaad.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Maart..
Dat is twee weken na het moment dat de Engelse variant in serieuze aantallen aan het verdubbelen is. Dus wanneer de ziekenhuisopnamen weer keihard gaan. De huidige variant is dan significant verdrongen door de nieuwe.
Als de berekeningen kloppen. Grote als.
Vaccinatie van de 50+ groep is dan nog niet ver genoeg. En die overspoelen de ziekenhuizen.
Dus laten we nu zorgen dat de besmettingen keihard naar beneden gaan.
Die termijn is helemaal niet benoemd. Er is gezegd dat men dan opnieuw beslist.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:49 schreef BillDauterive het volgende:
Zo'n drie maanden terug werd er verteld dat de kroegen "voor vier weken dichtgaan om besmettingen te voorkomen".
Ik ben benieuwd hoe lang dat nog zal duren.
Mooie leeftijd!quote:Op maandag 18 januari 2021 17:55 schreef dick_laurent het volgende:
Well, that's probably it voor mijn 94 jarige buurvrouw. Die werd zojuist door een ambulance afgevoerd zag ik vanuit mijn woonkamer.
Bedankt voor deze informatie.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:55 schreef dick_laurent het volgende:
Well, that's probably it voor mijn 94 jarige buurvrouw. Die werd zojuist door een ambulance afgevoerd zag ik vanuit mijn woonkamer.
Nou zeg dat. Nog afgezien van het feit dat de "waarme maaltijd" niet specifiek het probleem is, denk ik ook vooral dat het effect van deze maatregel redelijk marginaal gaat zijn.quote:
Zoals ALLE ideeën. Er is geen enkele maatregel die we zelf bedacht hebben of eerst ingevoerd hebben. We hanteren gewoon het Duits beleid.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:42 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dat idee hebben ze nu op tafel liggen. Gejat uit duitsland
Er worden deze week dus 60.000 mensen geprikt. Dat kan nog steeds veel beter, maar het is aanzienlijk meer dan die 15.000 waar jij het eerder vandaag over had.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En dat je, tegen de tijd dat je bij de gratie GodsGommers weer open mag, aan 86 eisen moet voldoen die wekelijks gaan wijzigen.
Mag van mij een stukje sneller dalen.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dikke als inderdaad.
En de besmettingen dalen ook gewoon.
Het idee we sluiten over een half uur alle coffeeshops was redelijk Nederlands.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Zoals ALLE ideeën. Er is geen enkele maatregel die we zelf bedacht hebben of eerst ingevoerd hebben. We hanteren gewoon het Duits beleid.
Dat die gasten zichzelf nog niet moe zijn. Wij wel.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:52 schreef Oliver23 het volgende:
Zo zal het dus ook met de avondklok gaan.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die termijn is helemaal niet benoemd. Er is gezegd dat men dan opnieuw beslist.
En zo wordt het dan waarschijnlijk ook gepresenteerd. Dat je daar blij mee mag zijn. Dankbaar, nog liever.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:59 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zo zal het dus ook met de avondklok gaan.
Denk dat we blij mogen zijn als die over een paar weken niet vervroegd wordt naar 18 uur.
Ben veel meer voorstander van een ochtendklok. Tussen 06:00 en 12:00 mag niemand de straat op.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:59 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zo zal het dus ook met de avondklok gaan.
Denk dat we blij mogen zijn als die over een paar weken niet vervroegd wordt naar 18 uur.
Dat jij zelf niet voor 12u je bed uit komt betekent niet dat de rest van het land daar ook in mee moet gaan he.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Ben veel meer voorstander van een ochtendklok. Tussen 06:00 en 12:00 mag niemand de straat op.
Want de beste man mag zijn mening niet geven.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:01 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben voorstander van een Kuipersklok. Tussen 0:00 en 24:00 mag ie niet op tv of in de krant.
Oh, dat zou echt super zijn!quote:Op maandag 18 januari 2021 18:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Ben veel meer voorstander van een ochtendklok. Tussen 06:00 en 12:00 mag niemand de straat op.
Liever niet over iets anders dan het aantal beschikbare bedden. Die man begint staatsgevaarlijk te worden.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Want de beste man mag zijn mening niet geven.
Nou ietsje minder mag wel, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Het heeft weinig meer te maken met mening geven. Het is vooral de meest zwarte scenario's als onherroepelijk afkondigen en dat al ruim 6 maanden.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Op zijn minst een waarschuwing bij al zijn media-optredens, liefst vergelijkbaar met de waarschuwingen op rookwaren.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:01 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben voorstander van een Kuipersklok. Tussen 0:00 en 24:00 mag ie niet op tv of in de krant.
Soort Trump..dat alle media kanalen afgepakt worden.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
Liever niet over iets anders dan het aantal beschikbare bedden. Die man begint staatsgevaarlijk te worden.
Je bedoeld zijn angst propaganda en goochelen met cijfers presentaties?quote:Op maandag 18 januari 2021 18:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij is een schoenmaker die zijn leest nogal uit het oog verloren is.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Op fok laten we onze frustraties ook gewoon gaan.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben ik voor. Strak plan.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:04 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Op zijn minst een waarschuwing bij al zijn media-optredens, liefst vergelijkbaar met de waarschuwingen op rookwaren.
"Let op: deze man kan uw mentale gezondheid ernstige schade toebrengen"
Als ik een jojo wil bestel ik die wel bij bol.com.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:03 schreef capricia het volgende:
[..]
So what? Dan trek je je er toch niets van aan? Ga wat anders lezen ofzo.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Het heeft weinig meer te maken met mening geven. Het is vooral de meest zwarte scenario's als onherroepelijk afkondigen en dat al ruim 6 maanden.
Het zou hem sieren als hij eens wat minder mediageil is in ieder geval. Maar dat heb ik met al die types zo ondertussen wel, die zijn ook als de dood dat hun 5 minutes of fame na deze zomer weer voorbij is natuurlijk.
Goeie, dat zouden we meer moeten doen. Maar dan niet alléén met het leed dat corona heet.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:05 schreef luxerobots het volgende:
Het gaat er om of je het wil accepteren om ander leed te voorkomen.
Wat schiet je ermee op om de boodschapper te onthoofden?quote:Op maandag 18 januari 2021 18:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hij is een schoenmaker die zijn leest nogal uit het oog verloren is.
Zeer bijzondere reactie voor een moderator van een discussieforum.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:06 schreef capricia het volgende:
[..]
So what? Dan trek je je er toch niets van aan? Ga wat anders lezen ofzo.
Vooralsnog heeft de man evenveel recht op het uiten van zijn mening als jij of ik.![]()
Bizar dat mensen er zo op reageren..omdat ze het er niet mee eens zijn, niet ie monddood..man man man.
Prima toch..neem je hem niet serieus.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als ik een jojo wil bestel ik die wel bij bol.com.
Die man is totaal niet meer serieus te nemen.
quote:Op maandag 18 januari 2021 18:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als ik een jojo wil bestel ik die wel bij bol.com.
Die man is totaal niet meer serieus te nemen.
Niet als ze 80% van de tijd foutieve voorspellingen doen inderdaad, dan nemen mensen je op een gegeven moment niet meer serieus.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:07 schreef rutger05 het volgende:
Boodschappers van slecht nieuws zijn nooit geliefd.
Als het zo simpel zou zijn dan zou iedereen wel voor zijn.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Op fok laten we onze frustraties ook gewoon gaan.
En laten we eerlijk zijn, niemand vindt een avondklok leuk. Het gaat er om of je het wil accepteren om ander leed (met die snelverspreidende Briste variant) te voorkomen.
Jezus, je gevoel voor humor is er ook niet op vooruit gegaan hè?quote:Op maandag 18 januari 2021 18:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Prima toch..neem je hem niet serieus.
Maar dat doet niets af aan zijn vrijheid om zijn gedachten te uiten.
Dat zou je juist moeten verdedigen.
Daar gaat het toch niet om? De man heeft die vrijheid, maar daar hoef je toch niet drie keer per week gebruik van te maken?quote:Op maandag 18 januari 2021 18:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Of angst kweken het enige is wat je doet. Continue.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet als ze 80% van de tijd foutieve voorspellingen doen inderdaad, dan nemen mensen je op een gegeven moment niet meer serieus.
Ja die hoor ik vaker. Dan is het opeens humor.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jezus, je gevoel voor humor is er ook niet op vooruit gegaan hè?
En aanstichters al helemaal niet.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:07 schreef rutger05 het volgende:
Boodschappers van slecht nieuws zijn nooit geliefd.
Fijn voor jou. Maar waar alles vanuit je eigen perspectief bekijken? Misschien staat iemand wel aan de lopende band bij Daf vrachtwagens te knutselen en wil de band geen uur stilleggen.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:27 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik loop ook elke avond een rondje, meestal tussen 21u-23u. Maar dat ga ik dan nu gewoon tussen de middag doen en dan werk ik een uurtje langer door aan het einde van de dag. Kleine moeite om me even aan te passen.
Mwaoch, je kunt er ook geen aandacht aan schenken.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet om? De man heeft die vrijheid, maar daar hoef je toch niet drie keer per week gebruik van te maken?
Als deze stijgingen en doembeelden die ze proberen te schetsen uitblijven (buiten het effect van deze maatregelen om) kan men weer lekker stellen dat de genomen maatregelen ontzettend effectief zijn en we goed hebben ingegrepen. Waardoor er een hellend vlak ontstaat voor het opnieuw invoeren van deze scherpere maatregelen bij de minste en geringste tegenslag.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:52 schreef Oliver23 het volgende:
Donderdag 20.00 uur wel ja.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:11 schreef summer2bird het volgende:
3 dagen tot wat?
Is de avondklok al een feit nu?
Nogal een dooddoener.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:12 schreef Celestien het volgende:
[..]
Mwaoch, je kunt er ook geen aandacht aan schenken.
Hé, ik heb al 9 likes dus ik was kei-grappig.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja die hoor ik vaker. Dan is het opeens humor.
Waarom zouden principes je ook maar iets interesseren als je er zelf geen last van hebt..nquote:Op maandag 18 januari 2021 15:35 schreef Celestien het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld heel vervelend zijn voor sommige mensen idd.
Bij iemand van 101...................quote:Op maandag 18 januari 2021 18:11 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ah, hier ook een persmomentje, maar goed dat ze daar ook begonnen zijn.
Daarom ben ik helemaal met de aanstaande verkiezingen benieuwd of hier wel een meerderheid voor komt, want een avondklok zal ter stemming moeten worden gebracht.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als deze stijgingen en doembeelden die ze proberen te schetsen uitblijven (buiten het effect van deze maatregelen om) kan men weer lekker stellen dat de genomen maatregelen ontzettend effectief zijn en we goed hebben ingegrepen. Waardoor er een hellend vlak ontstaat voor invoering voor deze scherpere maatregelen bij de minste en geringste tegenslag.
Ze reageren wel heel heftig, of weten ze gewoon meer dan ons? Dat was bij de vorige "verstrenging" wel zo.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:52 schreef Oliver23 het volgende:
Exact het omgekeerde gebeurt ook: als de doembeelden niet uitkomen (nadat er maatregelen zijn genomen) dan zeggen de criticasters dat de autoriteiten niet meer serieus te nemen zijn omdat hun "voorspellingen" niet zijn uitgekomen.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als deze stijgingen en doembeelden die ze proberen te schetsen uitblijven (buiten het effect van deze maatregelen om) kan men weer lekker stellen dat de genomen maatregelen ontzettend effectief zijn en we goed hebben ingegrepen. Waardoor er een hellend vlak ontstaat voor het opnieuw invoeren voor deze scherpere maatregelen bij de minste en geringste tegenslag.
Ik begin steeds meer te denken wie niet wil luisteren moet maar voelen. Ik zit al praktisch een jaar binnen behalve als ik naar m'n werk in de zorg moet. Al mijn bijverdiensten zijn weggevallen. Ik loop makkelijk ¤800,- per maand mis door die pandemie maar het zal wel. Als we er niet allemaal de schouders onder zetten dan is die kroegbaas waar jullie over lopen te janken zeker te weten z'n kroeg kwijt. En dat lag iig niet aan mij. Dikke punt.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Die hebben ze nog even opgewarmd voor dit foto momentje.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:14 schreef JosMert het volgende:
[..]
Bij iemand van 101...................
Wat probeer je nou te zeggen? Dat je nog even lekker met twintig man bij elkaar in je zuiphok gaat zitten klagen dat je niks mag van de junta?quote:Op maandag 18 januari 2021 18:17 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Wil je nou een kleurplaat?
WTF?! Waarom iemand van 101(!) nog vaccineren?! Zo zonde dit!quote:Op maandag 18 januari 2021 18:11 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Omdat het ook een mens is?quote:Op maandag 18 januari 2021 18:18 schreef Djeez het volgende:
[..]
WTF?! Waarom iemand van 101(!) nog vaccineren?! Zo zonde dit!
En dan is Nederland ook nog eens roomser dan de paus; hier in Duitsland geldt die reisbeperking van maximaal 15 km alleen in gebieden met hoge besmettingsaantallen en het is een advies, geen plicht.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Zoals ALLE ideeën. Er is geen enkele maatregel die we zelf bedacht hebben of eerst ingevoerd hebben. We hanteren gewoon het Duits beleid.
Ja, dat is het. Je hebt me door.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom zouden principes je ook maar iets interesseren als je er zelf geen last van hebt..n
Het is niet eens waar of niet waar, het is geen argument. Zo kun je alles wel afschuiven. Wiebes die roept dat het wel meeviel met de affaire? Joh, gewoon geen aandacht aan schenken.quote:
Ik heb vandaag een grafiekje hier ergens voorbij zien komen waarop de R 0,85 was geloof ik.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze reageren wel heel heftig, of weten ze gewoon meer dan ons? Dat was bij de vorige "verstrenging" wel zo.
Zal de Britse variant onze cijfers enorm laten stijgen ook al zitten we een in een redelijk strenge lockdown? Wat is nu eigenlijk de geschatte R0?
Ah, je hebt liever dat die persoon mogelijk op een hele nare manier doodgaat omdat doodgaan sowieso in de 5-jaarsplanning zit?quote:Op maandag 18 januari 2021 18:18 schreef Djeez het volgende:
[..]
WTF?! Waarom iemand van 101(!) nog vaccineren?! Zo zonde dit!
Nee joh, met mensen van boven de 80 kun je enkel nog de kachel aanmaken.quote:
We kunnen dus aannemen dat je blij met je likes bent?quote:Op maandag 18 januari 2021 18:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hé, ik heb al 9 likes dus ik was kei-grappig.
Gommers en Kuipers kun je qua kennis niet vergelijken met Engel. Gommers en Kuipers weten veel van de materie af en zien wat er in de ziekenhuizen en op de IC's gebeurt.quote:Natuurlijk ben ik niet echt van plan om Kuipers te gaan censureren. Of Gommers. Of Engel, of eender wie.
Waarschuwen voor groter leed is niet verantwoordelijk?quote:Maar met vrijheid komt verantwoordelijkheid. Met de rol die Kuipers heeft moet hij zich bewuster zijn van de gevolgen van zijn uitspraken, én van zijn rol. Dat doet hij onvoldoende, en daar mag kritiek op geleverd worden.
True. Maar na de overlijdens in Noorwegen wel gewaagd om juist het vaccineren van deze mevrouw als persmoment uit te kiezen. Het zou, los van het persoonlijke leed, nogal een anti-reclame zijn als deze mevrouw er tussenuit zou piepen.quote:
Wat is conclusie van het stuk ?( Engels niet zo goed hier).quote:Op maandag 18 januari 2021 18:22 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Mooi. Laat ook zien dat we niet alleen naar anti-lichamen moeten kijken.
Dat B-cellen beter reageren op de gemuteerde varianten dan alleen de anti-lichamen.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:24 schreef JosMert het volgende:
[..]
Wat is conclusie van het stuk ?( Engels niet zo goed hier).
quote:Op maandag 18 januari 2021 18:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, je hebt liever dat die persoon mogelijk op een hele nare manier doodgaat omdat doodgaan sowieso in de 5-jaarsplanning zit?
Dat het gelukkig niet aan jou ligt allemaalquote:Op maandag 18 januari 2021 18:17 schreef Document1 het volgende:
[..]
Wat probeer je nou te zeggen? Dat je nog even lekker met twintig man bij elkaar in je zuiphok gaat zitten klagen dat je niks mag van de junta?
Hugo draagt geen mondkapje.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:11 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Genoeg domme mensen die dat niets interesseert omdat ze er geen last van hebben. Zeer kortzichtig inderdaad.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:27 schreef aTypisch het volgende:
[..]wat kortzichtig
je wordt opgesloten in je huis
Hij had een verstopte neus van de coke.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hugo draagt geen mondkapje.
Hele verzorgingstehuis volgende week besmet.
We begrijpen elkaar verkeerdquote:Op maandag 18 januari 2021 18:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is niet eens waar of niet waar, het is geen argument. Zo kun je alles wel afschuiven. Wiebes die roept dat het wel meeviel met de affaire? Joh, gewoon geen aandacht aan schenken.
Nee, dat kunnen 'we' niet.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We kunnen dus aannemen dat je blij met je likes bent?
[..]
Volledig mee eens. Maar het enige dat er staat is dat ik van geen van allen van plan ben ze het zwijgen op te leggen. Of het zou toejuichen dat de media dat doen. Ik verduidelijkte het maar even, aangezien mij garpje blijkbaar nogal slecht werd begrepen.quote:Gommers en Kuipers kun je qua kennis niet vergelijken met Engel. Gommers en Kuipers weten veel van de materie af en zien wat er in de ziekenhuizen en op de IC's gebeurt.
[..]
Maatregelen vallen niet onder zijn verantwoordelijkheid. Als hij zijn zorg wil delen met mensen die wel over de maatregelen gaan, dan doet ie dat maar via de geëigende kanalen in plaats van via de media. Wat hij doet heeft een negatief effect op het draagvlak en dat is ook vanuit zijn gezichtspunt niet de ontwikkeling die je wil.quote:Waarschuwen voor groter leed is niet verantwoordelijk?
jij bent echt goed bezigquote:Op maandag 18 januari 2021 18:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Genoeg domme mensen die dat niets interesseert omdat ze er geen last van hebben. Zeer kortzichtig inderdaad.
Ah net zoals in Belgie een of ander stokoud besje een prik geven voor een persmomentje . Origineel hoorquote:Op maandag 18 januari 2021 18:11 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Oooh sjonge, het zit je wel erg hoog, hè?quote:Op maandag 18 januari 2021 18:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Genoeg domme mensen die dat niets interesseert omdat ze er geen last van hebben. Zeer kortzichtig inderdaad.
Je haalt je 'grote aantal likes' dus aan om je gelijk aan te tonen?quote:
Niemand hier gaat over de maatregelen, maar we geven allemaal onze mening. Daarbij communiceren er wel meer partijen via de media, ook daar lijkt me weinig mis mee.quote:Volledig mee eens. Maar het enige dat er staat is dat ik van geen van allen van plan ben ze het zwijgen op te leggen. Of het zou toejuichen dat de media dat doen. Ik verduidelijkte het maar even, aangezien mij garpje blijkbaar nogal slecht werd begrepen.
Maatregelen vallen niet onder zijn verantwoordelijkheid. Als hij zijn zorg wil delen met mensen die wel over de maatregelen gaan, dan doet ie dat maar via de geëigende kanalen in plaats van via de media. Wat hij doet heeft een negatief effect op het draagvlak en dat is ook vanuit zijn gezichtspunt niet de ontwikkeling die je wil.
Met vrijheid komt verantwoordelijkheid. En dat lijkt deze man niet helemaal te beseffen.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:07 schreef capricia het volgende:
[..]
alleen in europa is dat.....hun hebben zelf gewoon besteld.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:38 schreef Elan het volgende:
Hoe komt Israël eigenlijk aan zo fucking veel vaccins dat ze al een kwart van hun bevolking hebben kunnen inenten. Die vaccins worden toch min of meer naar ratio/bevolking per land uitgegeven?
Maar die gigantische stijging hebben ze vooral aan zichzelf te danken, zie onderstaand filmpje:quote:Op maandag 18 januari 2021 16:29 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ierland heeft in de 22 dagen sinds 27 december meer gevallen gehad (86597) dan in de elf maanden ervoor (86129). Logisch dat men dan z'n gedrag aanpast, het psychologisch effect zal meer verschil maken dan het effect dat je van de extra maatregelen kan verwachten. Omdat men zich niet alleen beter aan de regels houdt, maar ook omdat velen zich strikter zullen gedragen dan de regels voorschrijven. Er zal ook minder toleratie zijn voor degenen die de regels overtreden, en meer sociale druk om elk contact te vermijden, ook contacten die volgens de richtlijn toegelaten zijn.
quote:A record surge in Covid-19 cases in Ireland was due to increased social mixing over the Christmas period and is not caused by a new variant from Britain, the World Health Organisation has said.
Het is inderdaad merkwaardig dat Nederland achter Duitsland aanloopt. Aangezien de zorgcapaciteit hier zwaar ondermaats is t.o.v. Duitsland en er hier pas bij veel hogere besmettingsaantallen werd ingegrepen. Zit ongeveer een factor 20 tussen. Het was logischer geweest als Nederland veel eerder (en strenger) had ingegrepen dan Duitsland.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En dan is Nederland ook nog eens roomser dan de paus; hier in Duitsland geldt die reisbeperking van maximaal 15 km alleen in gebieden met hoge besmettingsaantallen en het is een advies, geen plicht.
Israël heeft extra betaald om er meer te krijgen.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:38 schreef Elan het volgende:
Hoe komt Israël eigenlijk aan zo fucking veel vaccins dat ze al een kwart van hun bevolking hebben kunnen inenten. Die vaccins worden toch min of meer naar ratio/bevolking per land uitgegeven?
Een factor 20? Duitsland is ook een veel groter land.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:39 schreef eentwee het volgende:
Het is inderdaad merkwaardig dat Nederland achter Duitsland aanloopt. Aangezien de zorgcapaciteit hier zwaar ondermaats is t.o.v. Duitsland en er hier pas bij veel hogere besmettingsaantallen werd ingegrepen. Zit ongeveer een factor 20 tussen. Het was logischer geweest als Nederland veel eerder (en strenger) had ingegrepen dan Duitsland.
Wat een teringegoïsten dan.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Israël heeft extra betaald om er meer te krijgen.
Wij hebben samengewerkt als Europa, om de rijke landen niet extra te bevoordelen.
Heel veel geld neerleggen, en het medisch dossier van je bevolking ter beschikking stellen aan de medicijnboer.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:38 schreef Elan het volgende:
Omdat ze ook een proeftuin voor Pfizer zijn en meer betalen. Voor een bepaalde tijd delen ze de informatie met betrekking tot bijwerkingen etc.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:38 schreef Elan het volgende:
hoezo ? je mag als land toch gewoon bestellen ?quote:
Een land als de VS zit ook nog relatief laag, meen op 3%. Zijn dus niet alleen Europese afspraken.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alleen in europa is dat.....hun hebben zelf gewoon besteld.
Dat zegt ook wel iets over het gevaar van dit virus, dat je als eerste iemand van 101 gaat vaccineren.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:14 schreef JosMert het volgende:
[..]
Bij iemand van 101...................
Laten we beginnen bij het verbieden van fysieke kerkbijeenkomsten en het per direct sluiten van alle verzorgings en bejaardentehuizen en alle andere instellingen voor mensen met een zwakke gezondheid.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:39 schreef eentwee het volgende:
[..]
Het is inderdaad merkwaardig dat Nederland achter Duitsland aanloopt. Aangezien de zorgcapaciteit hier zwaar ondermaats is t.o.v. Duitsland en er hier pas bij veel hogere besmettingsaantallen werd ingegrepen. Zit ongeveer een factor 20 tussen. Het was logischer geweest als Nederland veel eerder (en strenger) had ingegrepen dan Duitsland.
Ik geloof overigens niet dat die 15km reisbeperking er ooit gaat komen. Dat is een veel te indirecte maatregel. Die scoort op geen enkel vlak goed. Er is nog zoveel winst te bepalen binnen de huidige maatregelen. O.a. bij werkgevers die tegen alle richtlijnen in mensen naar kantoor laten komen. En daarna komt dan eerst ook nog minder bezoek of een avondklok.
Ah wist ik niet dat klinkt als een plausibel verhaal. Ze steken echt met kop en schouders boven de rest van de wereld uit qua vaccinatiegraad.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:42 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Omdat ze ook een proeftuin voor Pfizer zijn en meer betalen. Voor een bepaalde tijd delen ze de informatie met betrekking tot bijwerkingen etc.
Daarnaast bleek het voor Pfizer ook interessant omdat het een relatief klein land is.
Dat zit daar natuurlijk al in verwerkt (aantal besmettingen per 100.000 inwoners).quote:Op maandag 18 januari 2021 18:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een factor 20? Duitsland is ook een veel groter land.
Ik had niet anders verwacht.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:43 schreef JosMert het volgende:
Peter geilt op een avondklok bij RTL Boulevard.
Hij vindt het heerlijk.
Daarom ook zeer interessant om te volgen wat daar gebeurtquote:Op maandag 18 januari 2021 18:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah wist ik niet dat klinkt als een plausibel verhaal. Ze steken echt met kop en schouders boven de rest van de wereld uit qua vaccinatiegraad.
Israel heeft tevens data verkocht aan Pfizer over deze vaccinaties.quote:
Geen idee meer waar het artikel is, maar laatst kwamen ze ook met een statement dat onder een controlegroep van 400.000 mensen (200.000 met en 200.000 zonder vaccin) het aantal besmettingen na een dosis van het vaccin met 33% afnam. Mensen die preventief getest werden, de onderzoeken van Pfizer gingen volgens mij alleen over of iemand symptomatisch besmet raakten tijden de trial en niet asymtomatisch.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah wist ik niet dat klinkt als een plausibel verhaal. Ze steken echt met kop en schouders boven de rest van de wereld uit qua vaccinatiegraad.
Je hebt niks te eisen..quote:Op maandag 18 januari 2021 18:45 schreef halfway het volgende:
Ik wil, nee ik eis alleen het Jansen vaccin als die vrijgegeven wordt.
ben jij W.A. van Buren ?quote:
Ten opzichte van die stippellijn, die de kleinste-kwadraten rechte voor alle punten lijkt te zijn? Dat is niet hoe je oversterfte bepaalt, je berekent het tov de voorgaande jaren, je gebruikt de waarden van het jaar in kwestie niet om de waarde te berekenen waarmee je gaat vergelijken. Zeker niet wanneer je de kleinste-kwadraten methode gebruikt.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:23 schreef zoost het volgende:
[..]
Kijk even mee naar dit plaatje. De oversterfte in 2020 is ongeveer de ondersterfte in 2019.
[ afbeelding ]
Al die praatprogramma's ook een avondklok, ze nemen hun zooi maar 's middags op.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:43 schreef JosMert het volgende:
Peter R de Vries geilt op een avondklok bij RTL Boulevard.
Hij vindt het heerlijk.
Ja voor wat hoort watquote:Op maandag 18 januari 2021 18:45 schreef miss_sly het volgende:
I
[..]
Israel heeft tevens data verkocht aan Pfizer over deze vaccinaties.
Ze zijn overigens geen deel van EU dus kopen zelf in en betalen er erg veel voor.
Europa had ook gewoon meer kunnen bestellen.....maar dat wilden de Fransen nietquote:Op maandag 18 januari 2021 18:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja voor wat hoort wat
Als het alleen een kwestie van poen was had het een ander verhaal geweest.
VS loopt ook achter op hun prikschema, te veel vaccins en te weinig prikmogelijkheden.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Een land als de VS zit ook nog relatief laag, meen op 3%. Zijn dus niet alleen Europese afspraken.
De burgerbevolking krijgt een ophokplicht opgelegd, maar de vliegtuigen uit het VK landen nog altijd vrolijk op Schiphol...quote:DEN HAAG - Het kabinet wil een avondklok doorvoeren, maar niet zonder voldoende steun van de Tweede Kamer. Daarmee is een patstelling ontstaan, want de verlangde steun is er nog niet. Het OMT-advies dat het kabinet moest helpen bij de keuze, is er evenmin. De alternatieven, zoals het verder terugbrengen van bezoek en een vliegverbod vanuit het Verenigd Koninkrijk, liggen weer op tafel. Een gestapeld pakket aan strengere maatregelen is ook mogelijk.
https://www.telegraaf.nl/(...)mogelijk-niet-genoeg
Nou, nu zal het wel krioelen van de agenten hier in de wijk 's avonds.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:49 schreef luxerobots het volgende:
Politieroosters zijn ook al veranderd voor de avondklok.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-al-gemaakt-a4028008
https://www.marktplaats.n(...)html?previousPage=lrquote:
Heldenquote:softshell, ik heb een maat L en maat XL , 1 is 1x gedragen, de ander is nieuw met kaartjes eraan. Wil je nog naar buiten tijdens de avond klok ,sla dan nu je slag
Er staat toch juist dat er nog onvoldoende steun is voor de avondklok? PS vliegtuigen hebben geen emoties.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De burgerbevolking krijgt een ophokplicht opgelegd, maar de vliegtuigen uit het VK landen nog altijd vrolijk op Schiphol...
Die stemmen zijn hier ook al opgegaan als het zo zwaar gaat worden.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:53 schreef Predator40 het volgende:
in de UK stellen ze de 2de prik maanden uit, dat lijkt me ook niet echt de bedoeling.
Want met alleen zo’n jas is het heel geloofwaardig dat je aan het werk bentquote:Op maandag 18 januari 2021 18:53 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.marktplaats.n(...)html?previousPage=lr
https://www.marktplaats.n(...)html?previousPage=lr
[..]
Helden
De Britse variant moet daar nog vaste voet aan de grond krijgen.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Uk weer minder besmettingen gemeld? 37K nu zie ik.
Die heeft het inmiddels al, met een reproductiegetal van 0.6 in London.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:56 schreef galantis het volgende:
[..]
De Britse variant moet daar nog vaste voet aan de grond krijgen.
Je moet er dan nog wel een fiets en mooie isolatiebox bij kopen. Voor de 'avond klok'.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want met alleen zo’n jas is het heel geloofwaardig dat je aan het werk bent
En waar blijkt dat uit?quote:Op maandag 18 januari 2021 18:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die heeft het inmiddels al, met een reproductiegetal van 0.6 in London.
Een hoop moeite om een rondje te kunnen fietsen..quote:Op maandag 18 januari 2021 18:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je moet er dan nog wel een fiets en mooie isolatiebox bij kopen. Voor de 'avond klok'.
quote:Op maandag 18 januari 2021 18:56 schreef galantis het volgende:
[..]
De Britse variant moet daar nog vaste voet aan de grond krijgen.
https://nos.nl/artikel/23(...)eer-dit-ophoudt.htmlquote:
quote:En het positieve nieuws: het R-getal, de indicator hoe snel het virus zich verspreidt, is dankzij de strenge lockdown in de hoofdstad gezakt tot 0,6, zo rekende de universiteit van Cambridge uit.
Je kunt ook een bestelbusje met Thuisbezorgd-logo kopen.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een hoop moeite om een rondje te kunnen fietsen..
Dus jij denkt, we laten de teugels nog even vieren, en kunnen dan ook naar zo'n strenge lockdown?quote:Op maandag 18 januari 2021 18:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)eer-dit-ophoudt.html
[..]
Gewoon met een lege pizza box rondlopenquote:Op maandag 18 januari 2021 18:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je moet er dan nog wel een fiets en mooie isolatiebox bij kopen. Voor de 'avond klok'.
Na 20u geen bezorging meer zal het wel worden.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat fijn voor de medewerkers in bijvoorbeeld de zorg die net thuis zijn dan en geen zin hebben om te koken. Gaan we de supermarkten ook maar dichtgooien na 20.00?quote:Op maandag 18 januari 2021 18:59 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Na 20u geen bezorging meer zal het wel worden.
Denk om 19.00u al, anders ben je nooit op tijd thuis.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:01 schreef Haags het volgende:
[..]
Wat fijn voor de medewerkers in bijvoorbeeld de zorg die net thuis zijn dan en geen zin hebben om te koken. Gaan we de supermarkten ook maar dichtgooien na 20.00?
Politieuniformquote:Op maandag 18 januari 2021 18:59 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
De verwachting is dat we de tweede helft van dit jaar meer vaccins dan inwoners hebben, als EU. Ja ook met die 2 keer vaccins.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Europa had ook gewoon meer kunnen bestellen.....maar dat wilden de Fransen niet
Uiteraard gaat alles eerder dicht dan.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:01 schreef Haags het volgende:
[..]
Wat fijn voor de medewerkers in bijvoorbeeld de zorg die net thuis zijn dan en geen zin hebben om te koken. Gaan we de supermarkten ook maar dichtgooien na 20.00?
Dat is erg riskant, het voordoen als politieagent is namelijk strafbaar en het voordoen als pizzabezorger niet.quote:
Ik kan wel 100.000 keer artikelen blijven sturen waaruit blijkt dat het met maatregelen wel beheersbaar blijft, maar als jij alleen denkt dat de teugels hier strenger moeten om een apocalyps te voorkomen heeft het geen zin om te blijven discussieren.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dus jij denkt, we laten de teugels nog even vieren, en kunnen dan ook naar zo'n strenge lockdown?
Alles is toch al gesloopt, dat ene uurtje kan er nog wel bij.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:59 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Zo betrokken met de zorg vind ik jou overigens niet.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:01 schreef Haags het volgende:
[..]
En dat ook nog tijdens een 'persmoment'quote:Op maandag 18 januari 2021 19:03 schreef TLC het volgende:
Goed om te weten dat de regels voor iedereen gelden behalve voor Hugo de J. die geen mondkapje droeg in een verzorgingstehuis.
Kijk de strepen op de vloer. Je mag je kapje af doen als je afstand houdt.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:03 schreef TLC het volgende:
Goed om te weten dat de regels voor iedereen gelden behalve voor Hugo de J. die geen mondkapje droeg in een verzorgingstehuis.
Waarschijnlijk heb je een goed punt, maar in dit geval geeft de lineaire trend een beeld van de vergrijzing aan en wordt een mild griepjaar (2019) = ondersterfte opgevolgd door een zwaar griepseizoen (2020) = oversterfte. Die jaren staan met elkaar in verband.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ten opzichte van die stippellijn, die de kleinste-kwadraten rechte voor alle punten lijkt te zijn? Dat is niet hoe je oversterfte bepaalt, je berekent het tov de voorgaande jaren, je gebruikt de waarden van het jaar in kwestie niet om de waarde te berekenen waarmee je gaat vergelijken. Zeker niet wanneer je de kleinste-kwadraten methode gebruikt.
Als je in 2017, 2018 en 2019 telkens 100000 doden hebt, en in 2020 110000 doden, dan is de oversterfte 10000.
Jouw methode zou voor 2020 een oversterfte van 3000 geven, en voor 2019 een ondersterfte van 4000.
Een vliegverbod voor het VK is echt nog geen druppel op een gloeiende plaat. Klaver kwam ook al met die vergelijking maar die klopt van geen kant. Als regering werk je met macro-cijfers.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De burgerbevolking krijgt een ophokplicht opgelegd, maar de vliegtuigen uit het VK landen nog altijd vrolijk op Schiphol...
En hoe hebben ze dat bereikt?quote:Op maandag 18 januari 2021 18:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)eer-dit-ophoudt.html
[..]
Daarbij worden passagiers twee keer getest.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een vliegverbod voor het VK is echt nog geen druppel op een gloeiende plaat. Klaver kwam ook al met die vergelijking maar die klopt van geen kant. Als regering werk je met macro-cijfers.
Voor een avondklok geldt hetzelfde totdat men het tegendeel kan bewijzen.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een vliegverbod voor het VK is echt nog geen druppel op een gloeiende plaat.
Mensen die avonddiensten hebben of laat klaar zijn moeten ook een keer eten dus dat lijkt me niet.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:59 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Met vrijwel dezelfde maatregelen als hier in Nederland, de handhaving is hooguit wat serieuzer.quote:
quote:Op zondag 17 januari 2021 17:59 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Maar als je op detailniveau gaat kijken verschilt dat niet heel veel van de situatie in Nederland.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Het enige wat hier in Nederland nog ontbreekt is de oproep om niet af te spreken met andere mensen.
[..]
https://www.gov.uk/guidance/national-lockdown-stay-at-home
Als wij de R significant onder de 1 hebben, maken die vliegbewegingen ook niet veel uit. Dat dooft dan vanzelf. Lijkt mij?quote:Op maandag 18 januari 2021 19:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een vliegverbod voor het VK is echt nog geen druppel op een gloeiende plaat. Klaver kwam ook al met die vergelijking maar die klopt van geen kant. Als regering werk je met macro-cijfers.
Ik denk dat een avondklok effectief is.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor een avondklok geldt hetzelfde totdat men het tegendeel kan bewijzen.
Er zijn 17 miljoen Nederlanders. Dat gaat om hele andere aantallen. Staat in geen verhouding tot het verbieden van 10 half lege vluchten uit het VK.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor een avondklok geldt hetzelfde totdat men het tegendeel kan bewijzen.
Die eten maar op hun werk dan.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen die avonddiensten hebben of laat klaar zijn moeten ook een keer eten dus dat lijkt me niet.
Wij zijn nog steeds druk met pr-momentjes bij 101-jarigen.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:04 schreef Cynicio het volgende:
Uitermate teleurstellend dat België ons weer heeft ingehaald met de vaccinaties
dat dachten ze van de zomer ookquote:Op maandag 18 januari 2021 19:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Als wij de R significant onder de 1 hebben, maken die vliegbewegingen ook niet veel uit. Dat dooft dan vanzelf. Lijkt mij?
Dan eten ze maar iets dat ze eerder gekocht hebben. Zoals vroegah.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen die avonddiensten hebben of laat klaar zijn moeten ook een keer eten dus dat lijkt me niet.
Dat mag.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat een avondklok effectief is.
Bepaal jij niet.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:08 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Die eten maar op hun werk dan.
En wij zijn veel zorgvuldiger. Wij laten oa moderna vaccins eerst twee weken rusten in de vriezers.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wij zijn nog steeds druk met pr-momentjes bij 101-jarigen.
Ja vroeger.We leven in een 24-uurs economie, als mensen wat later willen eten moet dat gewoon kunnen.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dan eten ze maar iets dat ze eerder gekocht hebben. Zoals vroegah.
Gewoon keihard handhaven. Zo moeilijk is het nietquote:Op maandag 18 januari 2021 19:10 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Al die bezorgers gaan controleren is geen beginnen aan.
Is sowieso geen beginnen aan, die hele avondklok is belachelijk.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:10 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Dit wordt een vrij nutteloze discussie aangezien het hele handhaven van een eventuele avondklok al onbegonnen werk zal worden.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:10 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Een reisverbod vanuit het verenigd koninkrijk lijkt me toch juist de eerste beslissing die je zou nemen wanneer je zo radeloos in paniek bent over de apocalyptische coronaholocaustmutant die daar dood en verderf zaait?quote:Op maandag 18 januari 2021 18:54 schreef eentwee het volgende:
[..]
Er staat toch juist dat er nog onvoldoende steun is voor de avondklok? PS vliegtuigen hebben geen emoties.
iedereen miepen over de avondklok en ondertussen zit bijna iedereen al binnen.....te Fokkenquote:
Quarantaine sowieso.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Een reisverbod vanuit het verenigd koninkrijk lijkt me toch juist de eerste beslissing die je zou nemen wanneer je zo radeloos in paniek bent over de apocalyptische coronaholocaustmutant die daar dood en verderf zaait?
Met gesloten winkels, kroegen, restaurants, theaters, bioscopen, recreatieparken is er sowieso nog maar weinig over van 'de economie'.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja vroeger.We leven in een 24-uurs economie, als mensen wat later willen eten moet dat gewoon kunnen.
Echt hè.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:11 schreef Daario het volgende:
Controleer eerst eens al die mensen die op kantoor zitten omdat werkgevers dit gemakkelijker vinden voordat je een avondklok invoert.
Wij zijn de echte heldenquote:Op maandag 18 januari 2021 19:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
iedereen miepen over de avondklok en ondertussen zit bijna iedereen al binnen.....te Fokken
zucht.....quote:Op maandag 18 januari 2021 19:14 schreef OscarMopperkont het volgende:
Het leed van alle maatregelen is groter dan het leed van Corona....
Gewoon weer lekker terug naar het normale leven
Nou nee. Volle kantoorpanden etc. was daar niet aan de orde toch?quote:Op maandag 18 januari 2021 19:07 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Met vrijwel dezelfde maatregelen als hier in Nederland, de handhaving is hooguit wat serieuzer.
We weten niet hoe groot het leed van Covid-19 is, omdat de maatregelen dat leed inperken...quote:Op maandag 18 januari 2021 19:14 schreef OscarMopperkont het volgende:
Je zult zien hoe groot het leed is als we nu terug naar normaal gaan.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:14 schreef OscarMopperkont het volgende:
Inderdaad hard aanpakken dat Thuisbezorgd en ook die TV programma's met vele gasten na 20u.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:10 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Gewoon keihard handhaven. Zo moeilijk is het niet
Dat laatste kan natuurlijk niet. Maar dat eerste is wel een serieus gevaar aan het worden.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:14 schreef OscarMopperkont het volgende:
Kantoorpanden blijven hier gewoon volstromen, in plaats daarvan komen we weer met onzinregels.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:14 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nou nee. Volle kantoorpanden etc. was daar niet aan de orde toch?
Veel mensen krijgen nu al geen zorg die ze wel zouden moeten krijgenquote:Op maandag 18 januari 2021 19:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je zult zien hoe groot het leed is als we nu terug naar normaal gaan.
Dan kunnen heel veel mensen geen zorg krijgen.
Wat voegt zijn fysieke bezoek nou toe? Hij had toch prima een videobelverbinding kunnen gebruiken. Dit zijn toch ook onnodige verplaatsingen?quote:Op maandag 18 januari 2021 19:03 schreef TLC het volgende:
Onzin. Procentueel gezien sterft er een klein aantal aan Corona.....quote:Op maandag 18 januari 2021 19:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
We weten niet hoe groot het leed van Covid-19 is, omdat de maatregelen dat leed inperken...
Ze lopen een uur achter.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:16 schreef Elan het volgende:
Volgens mij is in de UK zelf niet eens een avondklok actief of wel?
Precies, omdat daar wel wordt gehandhaafd. Dat is iets waar Rutte cs. allergisch voor lijkt.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:14 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nou nee. Volle kantoorpanden etc. was daar niet aan de orde toch?
Je kunt je hond ook voor 8 uur uitlaten. Denk nu eens constructief mee in plaats van alles af te schieten. Zo krijgen we het virus nooit onder controlequote:Op maandag 18 januari 2021 19:12 schreef Elan het volgende:
Politie op straat die mensen controleert en een boete als je je hond gaat uitlaten of een stukje wilt wandelen.
Het gaat niet om de overlijdens, maar om de volle ziekenhuis en de zorg die vastloopt.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:17 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Onzin. Procentueel gezien sterft er een klein aantal aan Corona.....
Dat is gewoon te meten...
Hoe bedoel je geen controle? We hebben een reproductiegetal dat onder de 1 ligt.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:17 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je kunt je hond ook voor 8 uur uitlaten. Denk nu eens constructief mee in plaats van alles af te schieten. Zo krijgen we het virus nooit onder controle
Hoe precies helpt het als je je hont uitlaat om half 8 in plaats van half 11?quote:Op maandag 18 januari 2021 19:17 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je kunt je hond ook voor 8 uur uitlaten. Denk nu eens constructief mee in plaats van alles af te schieten. Zo krijgen we het virus nooit onder controle
Dat strookt niet met het idee om te verzwaren als het aantal gevallen al daalt. Dan gaat het dus om extra besmettingen te voorkomen en dus niet om de doden.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat niet om de overlijdens, maar om de volle ziekenhuis en de zorg die vastloopt.
Ja en waar hebben we dat aan te danken? Aan het sloop de zorg beleid van onze overheid....quote:Op maandag 18 januari 2021 19:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat niet om de overlijdens, maar om de volle ziekenhuis en de zorg die vastloopt.
Kom jij de pis opruimen?quote:Op maandag 18 januari 2021 19:17 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja, en deel de gegevens eens uit in oude variant en Britse variant...quote:Op maandag 18 januari 2021 19:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je geen controle? We hebben een reproductiegetal dat onder de 1 ligt.
Voor de overzichtelijkheid.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoe precies helpt het als je je hont uitlaat om half 8 in plaats van half 11?
Het idee achter het verzwaren is de verwachting dat de B.1.1.7 hier nog kan gaan woekeren.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat strookt niet met het idee om te verzwaren als het aantal gevallen al daalt. Dan gaat het dus om extra besmettingen te voorkomen en dus niet om de doden.
Mortaxx heeft alleen een schele kater, die weet niks van honden.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is schieten met hagel in de hoop dat ze ergens iets raken.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Kom jij de pis opruimen?
Al gaat het daar niet om. Het is gewoon een achterlijke vrijheidberovende maatregel. Ik wens als onschuldige niet opgesloten te worden, onder geen enkel beding.
Valt niets zinnigs over te zeggen zonder complete data. Maar aan Engeland en Ierland (genoeg artikelen inmiddels gegeven) lijkt het vrij duidelijk beheersbaar.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, en deel de gegevens eens uit in oude variant en Britse variant...
kijk even naar de chaos in Brazilië waar ze amper maatregelen hadden, gaat niet zo heel best daar.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:17 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ik zou een uitzondering om je hond uit te laten zeer logisch vinden.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Stoppen met het binnen laten komen van passagiers uit risicogebied nr. 1 is een "druppel op een gloeiende plaat", maar een nutteloze maatregel als een avondklok is blijkbaar de heilige graal...quote:Op maandag 18 januari 2021 19:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
De regels slaan ook nergens op. Avondklok is, ondanks landen om ons heen, niet eens meetbaar de oplossing geweestquote:Op maandag 18 januari 2021 19:20 schreef Zeester het volgende:
Ik zie misschien 3 mensen regelmatig, en wanneer? Juist, ‘s avonds. Als er straks een avondklok vanaf 8 uur is betekent dat dat ik sowieso 5 dagen per week alleen zit, en aangezien ik in februari doordeweekse vrije dagen heb, dan vermoedelijk 7 dagen per week (want die 3 vrienden moeten wel werken op die dagen) alleen zit.
En ik trek dat gewoon niet. Ik krijg echt een soort spanning op mn borst bij die gedachte. Ik wil gewoon die 10% van de leuke dingen die ik nog kan doen blijven doen. Ik hoef geen feestjes. Ik hoef niet perse nu weer naar kantoor. Ik hoef niet niet op vakantie. Ik hoef geen alcohol na 8 uur. Ik ben content met een vriend op de bank voor de tv met keurig 1,5e meter ertussen.
Ik hou me echt keurig aan elke regel en dat kost echt vaak moeite want lang niet iedereen snapt dat in mijn omgeving, maar als er een avondklok komt krijg ik liever covid dan echt alleen maar sleep work eat repeat. Dan teken ik wel een briefje dat ik geen opname hoef.
Wellicht, maar het gaat niet om de mortaliteit van het virus zelf.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:17 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Elke straat heeft zometeen 1 hond, die de tijd van zn leven heeft want die gaat 24/7 aandacht krijgenquote:Op maandag 18 januari 2021 19:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zou een uitzondering om je hond uit te laten zeer logisch vinden.
In Brazilië is sowieso altijd een chaosquote:Op maandag 18 januari 2021 19:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kijk even naar de chaos in Brazilië waar ze amper maatregelen hadden, gaat niet zo heel best daar.
en nu moeten er alsnog maatregelen komen.
Ik ben ervan overtuigd dat meer handhaven op thuiswerken meer zoden aan de dijk zet dan een avondklok, maar Rutte legt dit soort dingen liever bij de burger dan bij werkgevers.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:17 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Precies, omdat daar wel wordt gehandhaafd. Dat is iets waar Rutte cs. allergisch voor lijkt.
Ik snap dat het zuur is. Maar het werkt dan tenminste wel, die avondklok. Iedereen die je ziet is een potentieel risico. Ook met anderhalve meter afstand.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:20 schreef Zeester het volgende:
Ik zie misschien 3 mensen regelmatig, en wanneer? Juist, ‘s avonds. Als er straks een avondklok vanaf 8 uur is betekent dat dat ik sowieso 5 dagen per week alleen zit, en aangezien ik in februari doordeweekse vrije dagen heb, dan vermoedelijk 7 dagen per week (want die 3 vrienden moeten wel werken op die dagen) alleen zit.
En ik trek dat gewoon niet. Ik krijg echt een soort spanning op mn borst bij die gedachte. Ik wil gewoon die 10% van de leuke dingen die ik nog kan doen blijven doen. Ik hoef geen feestjes. Ik hoef niet perse nu weer naar kantoor. Ik hoef niet niet op vakantie. Ik hoef geen alcohol na 8 uur. Ik ben content met een vriend op de bank voor de tv met keurig 1,5e meter ertussen.
Ik hou me echt keurig aan elke regel en dat kost echt vaak moeite want lang niet iedereen snapt dat in mijn omgeving, maar als er een avondklok komt krijg ik liever covid dan echt alleen maar sleep work eat repeat. Dan teken ik wel een briefje dat ik geen opname hoef.
Net als dat vaccinatie de enige oplossing zou zijnquote:Op maandag 18 januari 2021 19:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Stoppen met het binnen laten komen van passagiers uit risicogebied nr. 1 is een "druppel op een gloeiende plaat", maar een nutteloze maatregel als een avondklok is blijkbaar de heilige graal...
Natuurlijk niet, dan krijg je wildgroei.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zou een uitzondering om je hond uit te laten zeer logisch vinden.
Het gaat nu even niet om hoe erg Corona is, het gaat erom dat de druk op de zorg naar beneden kan, dat dit nog steeds uitgelegd moet worden als basis informatie vind ik belachelijk, kennelijk is half Nederland te debiel om dat maar te begrijpen.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:17 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
ik wil ook weer reizen, naar de dierentuin, familie/vrienden bezoeken na 4 maanden thuis.....quote:Op maandag 18 januari 2021 19:20 schreef Zeester het volgende:
En dan al om 4 uur open, ik kijk er al naar uitquote:Op maandag 18 januari 2021 19:01 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja maar de jeeeeheeeeeugd.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:20 schreef Luke83 het volgende:
Ik woon vlakbij een kantorenpark. Tussen 12 en 1 ziet het zwart van de mensen die hun lunchwandeling doen, in grote groepen op minder dan 1,5m afstand. Pak dat eerst maar eens aan.
Zelfs bij een avondklok mag je rustig je hond uitlaten hoor, mensen die denken dat dat meteen verboden isquote:Op maandag 18 januari 2021 19:12 schreef Elan het volgende:
Politie op straat die mensen controleert en een boete als je je hond gaat uitlaten of een stukje wilt wandelen.
Het idee dat die mutatie hier kan gaan woekeren is helemaal niet zo erg. Zolang de zorg bereikbaar blijft, maar dat doel is dus verschoven.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het idee achter het verzwaren is de verwachting dat de B.1.1.7 hier nog kan gaan woekeren.
Overigens ben ik niet voor verzwaren, maar ook niet voor versoepelen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-in-maart~aec212e32/quote:Verder stond er vandaag nog een ander artikel in het AD:
De Britse variant van het coronavirus is vastgesteld in het verpleeghuis Nieuw Vredeveld in Amstelveen. Ongeveer 10 procent van de bewoners is hiermee sinds eind december besmet geraakt. De zorginstelling heeft de huiskamers van het verpleeghuis omgebouwd tot aparte covidunit.
De ziekteverschijnselen, zegt Zuidema, zijn milder dan bij mensen die in het voorjaar besmet raakten met het virus. ,,We zien dat de bewoners minder ziek zijn. Ze hebben minder hoge koorts en zijn minder benauwd. Ook het hoesten is minder erg.”
Zuidema zegt dat het verpleeghuis de zaak inmiddels onder controle heeft. Het is nog niet duidelijk of het huis kan meedoen aan de vaccinatieronde van verpleeghuisbewoners, die de komende zeven weken plaatsvindt. Enkele bewoners zijn nog steeds ziek.
Slaat toch nergens op welk land heeft in hemelsnaam zo'n strenge lockdown met zulke cijfers? Kijk, ik ben altijd wel voor een strenge lockdown geweest,ook in dit topic. Maar wel eentje met een hele duidelijke begin en vooral einddatum. Ter vergelijking in Londen, zogenaamd de as van het kwaad en daar waar de ziekenhuizen om dreigen te vallen, zijn ze pas een week in lockdown, hier duurt het gezeik nu al meer dan een maand en gaan we nog even verzwaren voor onbepaalde tijdquote:Op maandag 18 januari 2021 19:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is schieten met hagel in de hoop dat ze ergens iets raken.
Hier ben ik dus ook bang voor.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Let maar op dat wanneer de avondklok er is er weer een berg uitzonderingen bij komen.
Hierdoor kan iedereen die wil de regels weer omzijlen.
Wordt er dan sporafisch wel gehandhaafd dan weet je nu al dat overlastgevende jongeren toch genegeerd worden en iemand die even snel zijn hond 5 min te laat uit laat neergeknuppeld wordt.
Wordt een compleet fiasco wat weinig zoden aan de dijk zal zetten.
Maar het is toch van de zotte als een vriend die 800m verderop woont hier moet komen logeren, of ik daar? En regels ontwijken prima, maar ik woon in de binnenstad van onze hoofdstad, hier rijdt er echt regelmatig een politieauto voorbij.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik snap dat het zuur is. Maar het werkt dan tenminste wel, die avondklok. Iedereen die je ziet is een potentieel risico. Ook met anderhalve meter afstand.
En ik wil je best een advies geven, en dat is een beetje de regels ontduiken, maar misschien kan je ergens logeren, of iemand laten logeren?
Ik heb een beter idee, we geven iedereen 5000 euro boete, dat maakt het handhaven ook een stuk eenvoudiger.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik snap dat het zuur is. Maar het werkt dan tenminste wel, die avondklok. Iedereen die je ziet is een potentieel risico. Ook met anderhalve meter afstand.
En ik wil je best een advies geven, en dat is een beetje de regels ontduiken, maar misschien kan je ergens logeren, of iemand bij je laten logeren?
Natuurlijk kan dat niet. Je plast toch ook niet om 20u voor het laatst?quote:Op maandag 18 januari 2021 19:17 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hoe gaat dat eigenlijk in de banlieus in de Frankrijk? Dat moet daar welhaast een enorme teringbende zijn nu.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Let maar op dat wanneer de avondklok er is er weer een berg uitzonderingen bij komen.
Hierdoor kan iedereen die wil de regels weer omzijlen.
Wordt er dan sporafisch wel gehandhaafd dan weet je nu al dat overlastgevende jongeren toch genegeerd worden en iemand die even snel zijn hond 5 min te laat uit laat neergeknuppeld wordt.
Wordt een compleet fiasco wat weinig zoden aan de dijk zal zetten.
De kans dat iemand van jouw leeftijd opgenomen moet worden is ontzettend klein.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:20 schreef Zeester het volgende:
Mensen vinden die avondklok niet leuk. Dus wijzen ze naar het sterftecijfer, of de bedrijven waar onvoldoende thuisgewerkt wordt of naar mensen die zich er toch niet aan gaan houden.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat nu even niet om hoe erg Corona is, het gaat erom dat de druk op de zorg naar beneden kan, dat dit nog steeds uitgelegd moet worden als basis informatie vind ik belachelijk, kennelijk is half Nederland te debiel om dat maar te begrijpen.
Tsja dan ga ik mijn paard uitlaten.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:24 schreef TLC het volgende:
[..]
Zelfs bij een avondklok mag je rustig je hond uitlaten hoor, mensen die denken dat dat meteen verboden is
Dan zal er naast jassen van thuisbezorgd wel een run op puppy's komen.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:24 schreef TLC het volgende:
[..]
Zelfs bij een avondklok mag je rustig je hond uitlaten hoor, mensen die denken dat dat meteen verboden is
Die hebben geen klok.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe gaat dat eigenlijk in de banlieus in de Frankrijk? Dat moet daar welhaast een enorme teringbende zijn nu.
Alhoewel, daar komt de politie normaal ook al nooit, dus waarschijnlijk vinden ze het nu ook wel best.
Maar het gaat dus ook niet meer om het overeind houden van de zorg. Als je gaat verzwaren op het moment dat er al een daling gaande is.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wellicht, maar het gaat niet om de mortaliteit van het virus zelf.
Ik had toch verwacht dat dat inmiddels wel een keertje duidelijk zou zijn.
Pizzabezorgers worden straks beroofd niet om hun geld maar om hun tenue.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan zal er naast jassen van thuisbezorgd wel een run op puppy's komen.
Ik ben altijd wat pragmatischer in dat soort zaken, publiceer gewoon de bedrijven waar men nog steeds van verplicht dat mensen daar onnodig op kantoor moeten komen, ze vinden toch dat daar niets mee aan de hand is? Nou dan vind je het dus ook niet erg als je op die lijst komt.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mensen vinden die avondklok niet leuk. Dus wijzen ze naar het sterftecijfer, of de bedrijven waar onvoldoende thuisgewerkt wordt of naar mensen die zich er toch niet aan gaan houden.
die is er al...........quote:Op maandag 18 januari 2021 19:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan zal er naast jassen van thuisbezorgd wel een run op puppy's komen.
Jaaaaaa... máááááár... Het zou een klap in het gezicht van de zorg zijn wanneer de Jonge er niet bij zou zijn ofzo.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:16 schreef Nia het volgende:
[..]
Wat voegt zijn fysieke bezoek nou toe? Hij had toch prima een videobelverbinding kunnen gebruiken. Dit zijn toch ook onnodige verplaatsingen?
Dat linkje heb je vandaag al minstens 3 keer gepost. Het is een N=1 linkje, en bovendien besides the point. Het is een klein aantal mensen dat daar ziek wordt. Het gaat juist om de grote getalen en dus dan de grotere getalen instroom.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het idee dat die mutatie hier kan gaan woekeren is helemaal niet zo erg. Zolang de zorg bereikbaar blijft, maar dat doel is dus verschoven.
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-in-maart~aec212e32/
Ik hoop dat alle werkgevers als protest de mensen weer op de zaak uitnodigenquote:Op maandag 18 januari 2021 19:23 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat meer handhaven op thuiswerken meer zoden aan de dijk zet dan een avondklok, maar Rutte legt dit soort dingen liever bij de burger dan bij werkgevers.
Ja de bekende pandemiepuppie. Ken meerdere mensen die dat gedaan hebbenquote:
De overheid zou er wat mij betreft wel meer achteraan moeten gaan.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben altijd wat pragmatischer in dat soort zaken, publiceer gewoon de bedrijven waar men nog steeds van verplicht dat mensen daar onnodig op kantoor moeten komen, ze vinden toch dat daar niets mee aan de hand is? Nou dan vind je het dus ook niet erg als je op die lijst komt.
Ik heb een paar jaar geleden een avondklok op de wereld gezet, ik weet niet beter dan thuis zijn na 18.00quote:Op maandag 18 januari 2021 19:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
iedereen miepen over de avondklok en ondertussen zit bijna iedereen al binnen.....te Fokken
800 meter? En juist in Amsterdam kan je prima weg rennen.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:25 schreef Zeester het volgende:
[..]
Maar het is toch van de zotte als een vriend die 800m verderop woont hier moet komen logeren, of ik daar? En regels ontwijken prima, maar ik woon in de binnenstad van onze hoofdstad, hier rijdt er echt regelmatig een politieauto voorbij.
En dan lekker van de zomer klagen dat de cafes nog steeds niet open zijn, met figuren zoals jou kom je er wel ja.quote:Op maandag 18 januari 2021 19:28 schreef halfway het volgende:
Ik zorg wel voor een werkgevers verklaring, wegens privacy mogen ze die toch niet nachecken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |