abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197490100
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:42 schreef JosMert het volgende:

[..]

Dat idee hebben ze nu op tafel liggen. Gejat uit duitsland ;)
Lekker nog meer burgertje pesten :)
Zonder wrijving geen glans
pi_197490103
Moet vooral aan onderstaand liedje denken. Ik heb nu al medelijden met die trouwe viervoeters. :{

quote:
Rudi Carrell - Even Een Straatje Om
s Avonds in de ouwe wijk, kleine smalle straten
Zo goed als verlaten, weer is er een dag voorbij
Buren aan de overkant sluiten de gordijnen
De lantaarns schijnen en m'n hond kwispelt blij

refr.:
Samen een straatje om, zoals gewoonlijk elke avond
Even een straatje om voor ik m'n ogen sluit
Samen een straatje om, het laatste uurtje van vanavond
En ik vraag me af, terwijl ik naar 'm fluit; wie laat wie nu uit

Elke avond als de klok elf keer heeft geslagen
Gaan z'n ogen vragen, hij kijkt me vol verwachting aan
Ook al ben ik lui en moe, ook al is er regen
Zijn er gladde wegen, hoe dan ook wij gaan

refr.

(Samen een straatje om, zoals gewoonlijk elke avond
Even een straatje om voor ik m'n ogen sluit)
Samen een straatje om, het laatste uurtje van vanavond
Ik ik vraag me af, terwijl ik naar 'm fluit wie laat wie nu uit
  maandag 18 januari 2021 @ 17:43:59 #28
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197490107
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:42 schreef Haags het volgende:

[..]

Nouja ik las ergens iets over zo'n maatregel die ze op tafel hebben liggen. Niet 15 km van je eigen woonplaats af mogen. Geen idee wat daar van klopt hoor.
Er zijn geen taboes. Dus misschien wordt het nu nog niet ingevoerd, maar over twee weken doen Gommers en Kuipers een hernieuwde oproep om nu toch echt strengere maatregelen in te voeren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 17:44:22 #29
236264 crew  capricia
pi_197490114
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:41 schreef JosMert het volgende:

[..]

Ze willen ala duitsland ook zorgen dat je maar 15KM van je woning af mag komen nog.
Ja. DL. Kan ook hier idd. Als de avondklok weggestemd wordt, zijn dit de alternatieve maatregelen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197490119
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:40 schreef eentwee het volgende:
Hond uitlaten mag gewoon bij een avondklok. Dus dat is geen argument. Je kunt bijv. ook tussen de middag warm eten. Of een uur eerder opstaan en naar bed gaan. Er is best wel wat mogelijk als je niet al te rigide bent. Dat is allemaal een stuk minder ingrijpend dan nog maanden aanklooien met een semi-lockdown omdat de ziekenhuizen vol liggen en de reguliere zorg stilligt.
[..]

Dat riekt naar een vals dilemma.
I'll give you something to do
  maandag 18 januari 2021 @ 17:44:44 #31
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197490120
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er zijn geen taboes. Dus misschien wordt het nu nog niet ingevoerd, maar over twee weken doen Gommers en Kuipers een hernieuwde oproep om nu toch echt strengere maatregelen in te voeren.
Ik denk vooral nog steeds dat ze er dan ook geen meerderheid voor kunnen vinden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197490124
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:38 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat ben je niet. Alleen komen er blijkbaar veel situaties voor die wel een gevaar voor de samenleving vormen waardoor we allemaal even niet naar buiten mogen. We, dus. Niet specifiek jij.
Je mag nu al niet met meer dan 2 man naar buiten.
Genoeg groepjes die samen ergens lopen/rondhangen en geen handhaving te zien.
En dat is niet alleen in de avonduren.
Avondklok gaat echt nergens over.
pi_197490134
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 16:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, die grafiekjes had @:Schuifpui gemaakt.

Kijk, indien de cijfers van die grafieken kloppen is het inderdaad noodzakelijk de R onder de 1 te krijgen, en dan is er een verzwaring nodig.

Maar dat is het hele punt hier. In Londen hebben ze de R dus naar 0,6 gedrukt volgens de berichten vandaag. Dat houdt in dat de nieuwe variant ook in te dammen is, en klaarblijkelijk tot vergelijkbare cijfers te krijgen is. De vraag is dan dus of de berekeningen 'goed' waren.
Een R0.6 is echt laag. Wat zijn die berichten eigenlijk waaruit dat blijkt?

Overigens is Londen in complete lockdown, de ambulances hoefden zelfs geen sirenes aan te zetten omdat het zo rustig was. https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-toch-leeg-a4027775

Maar willen we dat in Nederland ook? Dat we de boel laten overstromen en dan met een paniekactie heel hard ingrijpen?
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 17:46:54 #34
236264 crew  capricia
pi_197490154
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het kan idd nog veel steviger, blijkt.
Goh, wat hadden we het in januari toch relaxed, denken we over 2 maanden wellicht :D .
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197490162
Weer gelachen om de comments van Kuipers :D
- verwijderd door admin -
  maandag 18 januari 2021 @ 17:47:57 #36
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197490170
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Het kan idd nog veel steviger, blijkt.
Goh, wat hadden we het in januari toch relaxed, denken we over 2 maanden wellicht :D .
Ik vind dat niet echt om te lachen, eerlijk gezegd.

In maart zouden we ook al flink op streek moeten zijn met vaccineren, mits ze dat niet verkloten.
pi_197490193
Zo'n drie maanden terug werd er verteld dat de kroegen "voor vier weken dichtgaan om besmettingen te voorkomen".

Ik ben benieuwd hoe lang dat nog zal duren.
pi_197490220
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In maart zouden we ook al flink op streek moeten zijn met vaccineren, mits ze dat niet verkloten.
In maart hebben we nog steeds een avondklok. Want we wachten dan op de surinaamse variant, 1 probleem. Die is meestal wat later ;)
pi_197490251
Kuipers heeft alweer een interview gegeven aan de Telegraaf

''Vandaag al meer ziekenhuisopnames dan gisteren''

''Nu ingrijpen nu het nog kan''

''Over een aantal weken weer veel zorg afgeschaald''

En morgen zal Gommers weer aan de beurt zijn _O-
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 17:53:40 #40
236264 crew  capricia
pi_197490279
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maart..
Dat is twee weken na het moment dat de Engelse variant in serieuze aantallen aan het verdubbelen is. Dus wanneer de ziekenhuisopnamen weer keihard gaan. De huidige variant is dan significant verdrongen door de nieuwe.

Als de berekeningen kloppen. Grote als.

Vaccinatie van de 50+ groep is dan nog niet ver genoeg. En die overspoelen de ziekenhuizen.

Dus laten we nu zorgen dat de besmettingen keihard naar beneden gaan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197490281
quote:
4s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:49 schreef BillDauterive het volgende:
Zo'n drie maanden terug werd er verteld dat de kroegen "voor vier weken dichtgaan om besmettingen te voorkomen".

Je zal nu maar kroegeigenaar zijn. En dan beseffen dat vóórdat jij open mag, eerst nog eens over tig andere sectoren moet worden gesteggeld en gelobbyd, mochten die überhaupt aan bod komen.
I'll give you something to do
pi_197490310
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:52 schreef Oliver23 het volgende:
Kuipers heeft alweer een interview gegeven aan de Telegraaf

''Vandaag al meer ziekenhuisopnames dan gisteren''

''Nu ingrijpen nu het nog kan''

''Over een aantal weken weer veel zorg afgeschaald''

En morgen zal Gommers weer aan de beurt zijn _O-
Het hele interview

Beddenbaas Kuipers bezorgd: ’Nú zijn we nog op tijd om in te grijpen’
ROTTERDAM - Door de oprukkende Britse variant van het coronavirus moet het kabinet zo snel mogelijk strengere maatregelen gaan nemen. Daarvoor pleit Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ). „Nú zijn we nog op tijd om in te grijpen.”

De conclusie van het Outbreak Management Team (OMT) dat het aandeel van de Britse variant in de nieuwe besmettingen in een week tijd verdubbeld is van maximaal 5 naar 10 procent baart Kuipers veel zorgen. Hij wijst op een geüpdate LNAZ-model met mogelijke scenario’s. „Als je daarbij uitgaat van een reproductiegetal van 1,3 van die Britse variant en van 0,9 bij de bekende coronaversie zal het aantal besmettingen half februari weer stijgen en wordt de Britse variant begin maart al dominant. Binnen dat scenario liggen er half maart 1700 coronapatiënten op de intensive care. Dat is meer dan tijdens de eerste golf toen er 1400 lagen en is eigenlijk het maximale wat ziekenhuizen nog aankunnen.” Het OMT bestempelt de situatie ook als ’ronduit zorgelijk’.

Daling stagneert
Intussen gaat de daling in de ziekenhuizen sinds de piek van begin januari op 2882 niet erg snel. Maandag lagen er zelfs meer coronapatiënten dan zondag, 2429 om 2379. Van hen liggen er 1744 op de gewone verpleegafdeling en 685 op de intensive care. Kuipers noemt dat ’een correctie’ op de wat snellere daling van de dagen ervoor. „In de afgelopen twee weken gaat het om een afname van ongeveer tien procent”, stelt hij.

Het positieve daarvan is dat weer iets meer van de reguliere zorg geleverd kan worden, zegt de baas van het Erasmus MC. „De urgente zorg kan ook gewoon plaatsvinden. We proberen nu langzaam iets in te halen, omdat de kans groot is dat we straks alsnog weer moeten afschalen.” Momenteel is ongeveer 30 procent van de reguliere zorg afgeschaald.

Avondklok
Het maakt dat Kuipers een klemmend beroep op het kabinet doet voor strengere maatregelen, zoals een avondklok. „Los van nog meer gericht testen, zoals nu al in Lansingerland gebeurt, kun je ook denken aan een snellere vaccinatie op die plekken van de kwetsbaren of de mensen om hen heen. Ik snap dat dit pleidooi misschien vreemd lijkt nu het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames langzaam afneemt. Maar nú hebben we nog tijd om in te grijpen, zeker als je bedenkt dat het effect van het aantal besmettingen pas een paar weken later voelbaar is in de ziekenhuizen. En ook in Engeland zag je dat ondanks strenge maatregelen de Britse variant de overhand kreeg, pas bij hele sterke maatregelen kan het effect hebben. Ook al is de weg nu misschien nog recht, we moeten remmen voordat we bij de bocht zijn.”

Wat vindt hij ondertussen van de demonstranten op het Museumplein, waaronder de Limburgse arts Piet van Herten, die stelde dat er helemaal niemand op de ic ligt? Kuipers zucht. „Tijdens de eerste golf hebben we veel beelden laten zien op ic’s, dat is nu wat minder waardoor mensen misschien minder de ernst ervan inzien. Al zeggen de beelden in Engeland volgens mij genoeg. Ik snap zeker dat mensen hun vragen hebben en mij bijvoorbeeld onheilspellend vinden, omdat ik nu ondanks de iets betere cijfers toch voorzichtig ben. Maar in deze sector moet je nu eenmaal op het slechtste scenario voorbereid zijn. We willen voorkomen dat straks enkel de mensen geholpen kunnen worden die dat binnen 24 uur nodig hebben.”

Vaccins
Lichtpuntje is dat het vaccinatieproces op gang aan het komen is. Zo’n 40.000 essentiële ziekenhuismedewerkers binnen de acute zorg hebben inmiddels hun eerste prik gekregen, net als 35.000 zorgmedewerkers van verpleeghuizen en instellingen. Deze week wordt er bij de zorgmedewerkers doorgeprikt en ontvangen naar verwachting 15.000 ouderen en gehandicapten in zorginstellingen de eerste vaccinaties.

Kuipers: „Maar ik hoop toch wel dat het nog sneller gaat. Ik begrijp dat er nu zo’n 400.000 vaccins in ons land zijn, maar dat er deze week maar 60.000 gevaccineerden bijkomen. Ziekenhuizen willen daar echt wel bij helpen als dat nodig is, we hebben bij de vaccinatie van het ziekenhuispersoneel al laten zien dat we meer uit een flesje kunnen halen, zes doses in plaats van vijf.”
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 17:55:12 #43
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197490313
Well, that's probably it voor mijn 94 jarige buurvrouw. Die werd zojuist door een ambulance afgevoerd zag ik vanuit mijn woonkamer.
  maandag 18 januari 2021 @ 17:55:33 #44
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197490319
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:53 schreef galantis het volgende:

[..]

Je zal nu maar kroegeigenaar zijn. En dan beseffen dat vóórdat jij open mag, eerst nog eens over tig andere sectoren moet worden gesteggeld en gelobbyd, mochten die überhaupt aan bod komen.
En dat je, tegen de tijd dat je bij de gratie GodsGommers weer open mag, aan 86 eisen moet voldoen die wekelijks gaan wijzigen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 18 januari 2021 @ 17:55:54 #45
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197490330
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Maart..
Dat is twee weken na het moment dat de Engelse variant in serieuze aantallen aan het verdubbelen is. Dus wanneer de ziekenhuisopnamen weer keihard gaan. De huidige variant is dan significant verdrongen door de nieuwe.

Als de berekeningen kloppen. Grote als.

Vaccinatie van de 50+ groep is dan nog niet ver genoeg. En die overspoelen de ziekenhuizen.

Dus laten we nu zorgen dat de besmettingen keihard naar beneden gaan.
Dikke als inderdaad.

En de besmettingen dalen ook gewoon.
pi_197490331
quote:
4s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:49 schreef BillDauterive het volgende:

Die termijn is helemaal niet benoemd. Er is gezegd dat men dan opnieuw beslist.
pi_197490335
quote:
11s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:55 schreef dick_laurent het volgende:
Well, that's probably it voor mijn 94 jarige buurvrouw. Die werd zojuist door een ambulance afgevoerd zag ik vanuit mijn woonkamer.
Mooie leeftijd!
  maandag 18 januari 2021 @ 17:56:52 #48
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197490351
quote:
11s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:55 schreef dick_laurent het volgende:
Bedankt voor deze informatie.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197490356
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:44 schreef galantis het volgende:

[..]

Dat riekt naar een vals dilemma.
Nou zeg dat. Nog afgezien van het feit dat de "waarme maaltijd" niet specifiek het probleem is, denk ik ook vooral dat het effect van deze maatregel redelijk marginaal gaat zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197490357
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:42 schreef JosMert het volgende:

[..]

Dat idee hebben ze nu op tafel liggen. Gejat uit duitsland ;)
Zoals ALLE ideeën. Er is geen enkele maatregel die we zelf bedacht hebben of eerst ingevoerd hebben. We hanteren gewoon het Duits beleid.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')