SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Vertel, in welk opzicht ben ik een gevaar voor de samenleving wanneer ik 's avonds om 10 uur besluit mijn hond uit te laten, wandelen of hardlopen?quote:Op maandag 18 januari 2021 17:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het gaat niet om ik. Het gaat om we als samenleving.
Geen, en dat verbieden is klooien met je basisrechten en een aantasting van je menselijkheid.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:37 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Vertel, in welk opzicht ben ik een gevaar voor de samenleving wanneer ik 's avonds om 10 uur besluit mijn hond uit te laten, wandelen of hardlopen?
In welk opzicht ben ik een gevaar als ik door rood rijd als er niemand in de buurt is?quote:Op maandag 18 januari 2021 17:37 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Vertel, in welk opzicht ben ik een gevaar voor de samenleving wanneer ik 's avonds om 10 uur besluit mijn hond uit te laten, wandelen of hardlopen?
Dat ben je niet. Alleen komen er blijkbaar veel situaties voor die wel een gevaar voor de samenleving vormen waardoor we allemaal even niet naar buiten mogen. We, dus. Niet specifiek jij.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:37 schreef Xqtress het volgende:
[..]
"We voeren de avondklok in voor 2 weken".quote:Op maandag 18 januari 2021 17:38 schreef byah het volgende:
Nieuwe maatregelen in deze "korte maar heftige lockdown"
Maar niet iedereen gaat de straat op om zijn/haar hond uit te laten.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:37 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Bij mijn weten is hond uitlaten gewoon toegestaan.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:37 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Het jammere is dat dit weer zo'n typische bottebijlmaatregel is die hoogstwaarschijnlijk mensen niet heel hard gaat weerhouden van problematisch gedrag, maar wel inderdaad mensen die gewoon iets doen wat verder geen enkel effect op Covidbesmettingen heeft zal duperen middels overijverige BOA's.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:37 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Geen dierendiscriminatie in dat geval graag.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij mijn weten is hond uitlaten gewoon toegestaan.
Maar dat is afwachten.
That old chestnut.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
"We voeren de avondklok in voor 2 weken".
Ook geen. En hier verwacht je dan ook niet echt actieve handhaving op.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In welk opzicht ben ik een gevaar als ik door rood rijd als er niemand in de buurt is?
Welke reisbeperkingen?quote:Op maandag 18 januari 2021 17:39 schreef Haags het volgende:
Dus als je even lekker een midweek landal hebt geboekt kan dat dus niet doorgaan vanwege die reisbeperking of hoe zit dat?
Om met dat laatste te beginnen: de handhaving en de sociale controle wordt veel groter op het moment dat duidelijk zichtbaar is wie potentieel in overtreding is. Als iedereen gewoon over straat mag dan is de kans een overtreding te constateren heel klein. Die vinden namelijk vooral binnen plaats. Het is net zoiets als preventief fouilleren op verboden wapenbezit. Als je alleen een overtreding kunt constateren als er een steekpartij geweest is dan heb je weinig resultaat. Maar als je kunt fouilleren voorkom je een hoop ellende. Dus de handhavers kunnen iedereen staande houden en om een bewijs vragen. Gebeurt ook in andere landen met avondklok, maar in Nederland gaat men altijd principieel lopen doen.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor mij is het vooral dat ik het nut niet echt van in zie. Als ze de bestaande maatregelen zouden handhaven zouden ze ongeveer hetzelfde bereiken.
Ja, er zijn geen maatregelen om achter de deur in te kunnen grijpen, maar een avondklok gaat er niet opeens voor zorgen dat mensen die al schijt hadden aan de bestaande regels nu opeens wel thuis blijven. Die plannen er om heen of gaan er vanuit dat er toch geen handhaving is.
Yep. Niet 15KM van je woonplaats af, anders enkelband om.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:39 schreef Haags het volgende:
Dus als je even lekker een midweek landal hebt geboekt kan dat dus niet doorgaan vanwege die reisbeperking of hoe zit dat?
*flits*quote:Op maandag 18 januari 2021 17:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Ook geen. En hier verwacht je dan ook niet echt actieve handhaving op.
Ze willen ala duitsland ook zorgen dat je maar 15KM van je woning af mag komen nog.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Welke reisbeperkingen?
![]()
Ik heb ook een weekendje weg staan met gezin.
Nouja ik las ergens iets over zo'n maatregel die ze op tafel hebben liggen. Niet 15 km van je eigen woonplaats af mogen. Geen idee wat daar van klopt hoor.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Welke reisbeperkingen?
![]()
Ik heb ook een weekendje weg staan met gezin.
Dat idee hebben ze nu op tafel liggen. Gejat uit duitslandquote:Op maandag 18 januari 2021 17:42 schreef Haags het volgende:
[..]
Nouja ik las ergens iets over zo'n maatregel die ze op tafel hebben liggen. Niet 15 km van je eigen woonplaats af mogen. Geen idee wat daar van klopt hoor.
Die mensen geven er toch al geen reet om en ga je hiermee niet veranderen. Ik hou me al sinds het begin keurig aan alle voorschriften en ben inmiddels klaar met dat "even niet" dat steeds verder beperkende vormen krijgt.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat ben je niet. Alleen komen er blijkbaar veel situaties voor die wel een gevaar voor de samenleving vormen waardoor we allemaal even niet naar buiten mogen. We, dus. Niet specifiek jij.
Dit is gedaan om het dierenasiel te ontlasten. Meer mensen nemen nu een hond. Of een kat. Als er maar een halsband omheen kan.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Geen dierendiscriminatie in dat geval graag.
Lekker nog meer burgertje pestenquote:Op maandag 18 januari 2021 17:42 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dat idee hebben ze nu op tafel liggen. Gejat uit duitsland
quote:Rudi Carrell - Even Een Straatje Om
s Avonds in de ouwe wijk, kleine smalle straten
Zo goed als verlaten, weer is er een dag voorbij
Buren aan de overkant sluiten de gordijnen
De lantaarns schijnen en m'n hond kwispelt blij
refr.:
Samen een straatje om, zoals gewoonlijk elke avond
Even een straatje om voor ik m'n ogen sluit
Samen een straatje om, het laatste uurtje van vanavond
En ik vraag me af, terwijl ik naar 'm fluit; wie laat wie nu uit
Elke avond als de klok elf keer heeft geslagen
Gaan z'n ogen vragen, hij kijkt me vol verwachting aan
Ook al ben ik lui en moe, ook al is er regen
Zijn er gladde wegen, hoe dan ook wij gaan
refr.
(Samen een straatje om, zoals gewoonlijk elke avond
Even een straatje om voor ik m'n ogen sluit)
Samen een straatje om, het laatste uurtje van vanavond
Ik ik vraag me af, terwijl ik naar 'm fluit wie laat wie nu uit
Er zijn geen taboes. Dus misschien wordt het nu nog niet ingevoerd, maar over twee weken doen Gommers en Kuipers een hernieuwde oproep om nu toch echt strengere maatregelen in te voeren.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:42 schreef Haags het volgende:
[..]
Nouja ik las ergens iets over zo'n maatregel die ze op tafel hebben liggen. Niet 15 km van je eigen woonplaats af mogen. Geen idee wat daar van klopt hoor.
Ja. DL. Kan ook hier idd. Als de avondklok weggestemd wordt, zijn dit de alternatieve maatregelen.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:41 schreef JosMert het volgende:
[..]
Ze willen ala duitsland ook zorgen dat je maar 15KM van je woning af mag komen nog.
Dat riekt naar een vals dilemma.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:40 schreef eentwee het volgende:
Hond uitlaten mag gewoon bij een avondklok. Dus dat is geen argument. Je kunt bijv. ook tussen de middag warm eten. Of een uur eerder opstaan en naar bed gaan. Er is best wel wat mogelijk als je niet al te rigide bent. Dat is allemaal een stuk minder ingrijpend dan nog maanden aanklooien met een semi-lockdown omdat de ziekenhuizen vol liggen en de reguliere zorg stilligt.
[..]
Ik denk vooral nog steeds dat ze er dan ook geen meerderheid voor kunnen vinden.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn geen taboes. Dus misschien wordt het nu nog niet ingevoerd, maar over twee weken doen Gommers en Kuipers een hernieuwde oproep om nu toch echt strengere maatregelen in te voeren.
Je mag nu al niet met meer dan 2 man naar buiten.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat ben je niet. Alleen komen er blijkbaar veel situaties voor die wel een gevaar voor de samenleving vormen waardoor we allemaal even niet naar buiten mogen. We, dus. Niet specifiek jij.
Een R0.6 is echt laag. Wat zijn die berichten eigenlijk waaruit dat blijkt?quote:Op maandag 18 januari 2021 16:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, die grafiekjes had @:Schuifpui gemaakt.
Kijk, indien de cijfers van die grafieken kloppen is het inderdaad noodzakelijk de R onder de 1 te krijgen, en dan is er een verzwaring nodig.
Maar dat is het hele punt hier. In Londen hebben ze de R dus naar 0,6 gedrukt volgens de berichten vandaag. Dat houdt in dat de nieuwe variant ook in te dammen is, en klaarblijkelijk tot vergelijkbare cijfers te krijgen is. De vraag is dan dus of de berekeningen 'goed' waren.
Het kan idd nog veel steviger, blijkt.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn geen taboes. Dus misschien wordt het nu nog niet ingevoerd, maar over twee weken doen Gommers en Kuipers een hernieuwde oproep om nu toch echt strengere maatregelen in te voeren.
Ik vind dat niet echt om te lachen, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Het kan idd nog veel steviger, blijkt.
Goh, wat hadden we het in januari toch relaxed, denken we over 2 maanden wellicht.
In maart hebben we nog steeds een avondklok. Want we wachten dan op de surinaamse variant, 1 probleem. Die is meestal wat laterquote:Op maandag 18 januari 2021 17:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vind dat niet echt om te lachen, eerlijk gezegd.
In maart zouden we ook al flink op streek moeten zijn met vaccineren, mits ze dat niet verkloten.
Maart..quote:Op maandag 18 januari 2021 17:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vind dat niet echt om te lachen, eerlijk gezegd.
In maart zouden we ook al flink op streek moeten zijn met vaccineren, mits ze dat niet verkloten.
Je zal nu maar kroegeigenaar zijn. En dan beseffen dat vóórdat jij open mag, eerst nog eens over tig andere sectoren moet worden gesteggeld en gelobbyd, mochten die überhaupt aan bod komen.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:49 schreef BillDauterive het volgende:
Zo'n drie maanden terug werd er verteld dat de kroegen "voor vier weken dichtgaan om besmettingen te voorkomen".
Ik ben benieuwd hoe lang dat nog zal duren.
Het hele interviewquote:Op maandag 18 januari 2021 17:52 schreef Oliver23 het volgende:
Kuipers heeft alweer een interview gegeven aan de Telegraaf
''Vandaag al meer ziekenhuisopnames dan gisteren''
''Nu ingrijpen nu het nog kan''
''Over een aantal weken weer veel zorg afgeschaald''
En morgen zal Gommers weer aan de beurt zijn
En dat je, tegen de tijd dat je bij de gratie GodsGommers weer open mag, aan 86 eisen moet voldoen die wekelijks gaan wijzigen.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:53 schreef galantis het volgende:
[..]
Je zal nu maar kroegeigenaar zijn. En dan beseffen dat vóórdat jij open mag, eerst nog eens over tig andere sectoren moet worden gesteggeld en gelobbyd, mochten die überhaupt aan bod komen.
Dikke als inderdaad.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Maart..
Dat is twee weken na het moment dat de Engelse variant in serieuze aantallen aan het verdubbelen is. Dus wanneer de ziekenhuisopnamen weer keihard gaan. De huidige variant is dan significant verdrongen door de nieuwe.
Als de berekeningen kloppen. Grote als.
Vaccinatie van de 50+ groep is dan nog niet ver genoeg. En die overspoelen de ziekenhuizen.
Dus laten we nu zorgen dat de besmettingen keihard naar beneden gaan.
Die termijn is helemaal niet benoemd. Er is gezegd dat men dan opnieuw beslist.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:49 schreef BillDauterive het volgende:
Zo'n drie maanden terug werd er verteld dat de kroegen "voor vier weken dichtgaan om besmettingen te voorkomen".
Ik ben benieuwd hoe lang dat nog zal duren.
Mooie leeftijd!quote:Op maandag 18 januari 2021 17:55 schreef dick_laurent het volgende:
Well, that's probably it voor mijn 94 jarige buurvrouw. Die werd zojuist door een ambulance afgevoerd zag ik vanuit mijn woonkamer.
Bedankt voor deze informatie.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:55 schreef dick_laurent het volgende:
Well, that's probably it voor mijn 94 jarige buurvrouw. Die werd zojuist door een ambulance afgevoerd zag ik vanuit mijn woonkamer.
Nou zeg dat. Nog afgezien van het feit dat de "waarme maaltijd" niet specifiek het probleem is, denk ik ook vooral dat het effect van deze maatregel redelijk marginaal gaat zijn.quote:
Zoals ALLE ideeën. Er is geen enkele maatregel die we zelf bedacht hebben of eerst ingevoerd hebben. We hanteren gewoon het Duits beleid.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:42 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dat idee hebben ze nu op tafel liggen. Gejat uit duitsland
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |