Wanneer komen ze met het voorstel om preventief te gaan ruimen?quote:Op maandag 18 januari 2021 17:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ja ze gaan nu echt helemaal apeshit.
Eind januari zou het ook hel en verdoemenis worden volgens zijn modelletjes als we kerst en oud&nieuw niet hadden verboden. Is niks van terug te zien.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:18 schreef popje het volgende:
Zucht Kuipers met zijn dagelijkse praatje; 'Kuipers wil zo snel mogelijk een avondklok vanwege Britse variant'
Maar in de ogen van Kuipers kan Nederland het zich niet veroorloven om risico's te nemen bij alle onzekerheid die er nog is rond de meer besmettelijke Britse variant. Je meot als het ware al remmen op het moment dat je de bocht in de verte aan ziet komen.
Mag ik even een barfbag voor deze weer gruwelijk kansloze beeldspraak?
Gebeurt dat niet, dan zouden we in maart op een IC-bezetting van 1750 uitkomen... Dus met avondklok wordt dat zeker weten voorkomen? Nee dat weten we niet maar misschien gaat het wel een beetje helpen...
Het lijkt wel een soort herhalend patroon; elke keer dat er een daling plaatsvindt roepen Kuipers en Gommers 'over een aantal weken is het code zwart en een piek', dus er moeten nog meer maatregelen bij. Paniek paniek!
Iedereen gaat dood!
Ja hallo. Omdat er een lockdown is ingesteld, is dat dus voorkomen. Maar desalniettemin was het pompen of verzuipen in de ziekenhuizen.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Eind januari zou het ook hel en verdoemenis worden volgens zijn modelletjes als we kerst en oud&nieuw niet hadden verboden. Is niks van terug te zien.
Wees blij dat het met de maatregelen die er waren voor Kerst en O&N tot deze cijfers is geblevenquote:Op maandag 18 januari 2021 17:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Eind januari zou het ook hel en verdoemenis worden volgens zijn modelletjes als we kerst en oud&nieuw niet hadden verboden. Is niks van terug te zien.
Aw dus ook nog eens een maximaal 15KM bewegen verbod.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:19 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Oei oei oei. Dit echt K met P. Ik hoop echt zo dat snel blijkt/bevestigd wordt dat die besmettelijkheid van de UK variant wel meevalt. Laat het nu aub 1 x meezitten!
Dit is wat de corona-skeptici altijd over het hoofd zien. We hebben op verschillende plekken in de wereld gezien hoe hard de sterfte toeneemt als de zorg daadwerkelijk overbelast is: dan sterven er ineens mensen die bij een adequate ziekenhuis behandeling het wel overleefd zouden hebben. Door de maatregelen is de oversterfte nihil en dat is ook precies de bedoeling: dat er niet meer mensen onnodig doodgaan dan normaal. Het is een teken dat we op dat vlak een voldoende scoren. Kan het beter? Ja ongetwijfeld. Maar wijzen naar de oversterfte als argument dat de maatregelen niet nodig zijn is ridicuul.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:13 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Nogmaals, dit is de oversterfte met maatregelen. Die 20k kan je x5 doen (schatting van mezelf) zonder die maatregelen.
Ja. Eens.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:19 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Oei oei oei. Dit echt K met P. Ik hoop echt zo dat snel blijkt/bevestigd wordt dat die besmettelijkheid van de UK variant wel meevalt. Laat het nu aub 1 x meezitten!
Kijk even mee naar dit plaatje. De oversterfte in 2020 is ongeveer de ondersterfte in 2019.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe valt het in godsnaam mee dat er meer dan 15.000 mensen dan normaal zijn overleden, ondanks alle maatregelen en een zeer licht griepseizoen?
Dat zijn zes watersnoodrampen bij elkaar, man. Valt mee
Behalve dat-ie dus helemaal niet nihil is, maar +15.000.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Door de maatregelen is de oversterfte nihil
Nee we moesten nog strenger ingrijpen volgens de beste meneer. 30 december: https://www.bnr.nl/nieuws(...)e-zwart-eind-januariquote:Op maandag 18 januari 2021 17:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja hallo. Omdat er een lockdown is ingesteld, is dat dus voorkomen. Maar desalniettemin was het pompen of verzuipen in de ziekenhuizen.
quote:Op maandag 18 januari 2021 17:22 schreef D_A het volgende:
[..]
Wees blij dat het met de maatregelen die er waren voor Kerst en O&N tot deze cijfers is gebleven
Maar da's niet gedaan door de overheid.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee we moesten nog strenger ingrijpen volgens de beste meneer. 30 december: https://www.bnr.nl/nieuws(...)e-zwart-eind-januari
Kuipers moet een update geven over de situatie in de ziekenhuizen, waar zijn persconferentie voor bedoeld is.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:18 schreef popje het volgende:
Zucht Kuipers met zijn dagelijkse praatje; 'Kuipers wil zo snel mogelijk een avondklok vanwege Britse variant'
Maar in de ogen van Kuipers kan Nederland het zich niet veroorloven om risico's te nemen bij alle onzekerheid die er nog is rond de meer besmettelijke Britse variant. Je meot als het ware al remmen op het moment dat je de bocht in de verte aan ziet komen.
Mag ik even een barfbag voor deze weer gruwelijk kansloze beeldspraak?
Gebeurt dat niet, dan zouden we in maart op een IC-bezetting van 1750 uitkomen... Dus met avondklok wordt dat zeker weten voorkomen? Nee dat weten we niet maar misschien gaat het wel een beetje helpen...
Het lijkt wel een soort herhalend patroon; elke keer dat er een daling plaatsvindt roepen Kuipers en Gommers 'over een aantal weken is het code zwart en een piek', dus er moeten nog meer maatregelen bij. Paniek paniek!
Iedereen gaat dood!
Fijn voor de mensen bij wie de kankerbehandelingen uitgesteld zijn.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
quote:Op maandag 18 januari 2021 17:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee we moesten nog strenger ingrijpen volgens de beste meneer. 30 december: https://www.bnr.nl/nieuws(...)e-zwart-eind-januari
Ja pf, en als er wel wat verandert. Als, als.quote:Als er niets verandert
Ik wil nog wel eens even een rondje lopen in de avond. Meestal is dat wel voor 20u, maar soms ben ik wat druk en wordt het iets later. Op zich kan ik er ook wel medische redenen voor aandragen, maar dat is volgens mij onder de huidige voorstellen geen geldige reden.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:24 schreef eentwee het volgende:
Ik snap al het principiële gezeur over die avondklok niet. Er mag en kan al veel niet en je moet sowieso al thuisblijven, wat maakt het dan uit dat je 's avonds een paar uur extra ook thuis moet blijven? Alles is toch dicht. Waar wil je 's avonds nog naartoe? Er wordt daardoor bijna niemand op een ernstige manier door geraakt. Het gezeur lijkt vooral te komen van mensen die elkaar willen blijven opzoeken tegen alle adviezen in. Daardoor duurt die hele lockdown alleen maar langer.
Kleine moeite, dus gauw invoeren die avondklok (vanaf 20u).
Waarom zouden we deze paniekuitspraken dan wel serieus gaan nemen?quote:Op maandag 18 januari 2021 17:24 schreef D_A het volgende:
[..]
Maar da's niet gedaan door de overheid.
Mensen die de hele dag werken en een paar kinderen onderwijzen willen misschien even gezond blijven en een uurtje lopen of fietsen?quote:Op maandag 18 januari 2021 17:24 schreef eentwee het volgende:
Ik snap al het principiële gezeur over die avondklok niet. Er mag en kan al veel niet en je moet sowieso al thuisblijven, wat maakt het dan uit dat je 's avonds een paar uur extra ook thuis moet blijven? Alles is toch dicht. Waar wil je 's avonds nog naartoe? Er wordt daardoor bijna niemand op een ernstige manier door geraakt. Het gezeur lijkt vooral te komen van mensen die elkaar willen blijven opzoeken tegen alle adviezen in. Daardoor duurt die hele lockdown alleen maar langer.
Ik weet niet wat jij ziet, maar ik zie een lijn die na 2019 opeens hard omhoog schiet. Dus hoe dat verklaart dat de oversterfte wel mee zou vallen, zie ik niet helemaal eerlijk gezegd.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:23 schreef zoost het volgende:
[..]
Kijk even mee naar dit plaatje. De oversterfte in 2020 is ongeveer de ondersterfte in 2019.
[ afbeelding ]
Ik loop ook elke avond een rondje, meestal tussen 21u-23u. Maar dat ga ik dan nu gewoon tussen de middag doen en dan werk ik een uurtje langer door aan het einde van de dag. Kleine moeite om me even aan te passen.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik wil nog wel eens even een rondje lopen in de avond. Meestal is dat wel voor 20u, maar soms ben ik wat druk en wordt het iets later. Op zich kan ik er ook wel medische redenen voor aandragen, maar dat is volgens mij onder de huidige voorstellen geen geldige reden.
Ook dat is aan de overheid.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waarom zouden we deze paniekuitspraken dan wel serieus gaan nemen?
Waar in dit artikel roept de beste meneer op tot nog strenger ingrijpen?quote:Op maandag 18 januari 2021 17:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dank je voor je uitgebreide uitleg. Ik weet niet of dit wel helemaal klopt. Als je stelt dat iemand dood gaat op dezelfde leeftijd als de gemiddelde sterf -leeftijd. Dan kun je niet zeggen dat die persoon (gemiddeld) 10 jaar ouder had kunnen worden. Want als dat voor iedereen zou gelden dan was de gemiddelde leeftijd dus 10 jaar hoger.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is een beetje ingewikkeld omdat levensverwachting een vaag concept is. Als iedere 83-jarige vrouw nu zou sterven, dan doet dat wel degelijk iets met de gemiddelde levensverwachting: die gaat omlaag. In de gemiddelde levensverwachting van mensen zit namelijk dat een groot deel van de 83-jarige vrouwen ouder wordt dan 83.
Nu heb je gewoon 10% van de mensen die extra dood gaan en die kunnen niet ouder worden om te compenseren voor het deel van de bevolking dat sowieso al op jongere leeftijd komt te overlijden.
Er is onderscheid tussen levensverwachting en gemiddelde leeftijd van sterfgevallen in een jaar. Die tweede kan gelijk blijven of zelfs stijgen door iets als deze pandemie, terwijl de eerste dan nog steeds daalt.
Ik wil als een normaal mens een blokje om kunnen lopen of de hond kunnen uitlaten zonder een strafblad te krijgen. Dit gaat veel verder dan ergens niet op bezoek mogen, en bereikt veel minder.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:24 schreef eentwee het volgende:
Voor mij is het vooral dat ik het nut niet echt van in zie. Als ze de bestaande maatregelen zouden handhaven zouden ze ongeveer hetzelfde bereiken.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:24 schreef eentwee het volgende:
Misschien ben ik een beetje slecht maar eerlijk gezegd, het zou toch naïef zijn te denken dat iemand in zo'n positie er - na erachter te zijn gekomen samen met zijn sector nogal een hoge gunfactor te hebben - daar tzt niet eens handig gebruik van gaat maken.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:24 schreef wpor het volgende:
[..]
Kuipers moet een update geven over de situatie in de ziekenhuizen, waar zijn persconferentie voor bedoeld is.
Hij moet zijn mond houden over eventuele extra of afzwakking van maatregelen, daar gaat hij niet over en heeft hij geen verstand van.
Maar nee hoor, meneer pakt zijn podium en geeft gewillig antwoord op vragen daaroverZeg gewoon dat je daar niet over gaat man, zou je sieren.
Jij kunt dat misschien makkelijk aanpassen maar dat geldt voor een boel andere mensen niet.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:27 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik loop ook elke avond een rondje, meestal tussen 21u-23u. Maar dat ga ik dan nu gewoon tussen de middag doen en dan werk ik een uurtje langer door aan het einde van de dag. Kleine moeite om me even aan te passen.
Horeca zou gisteren (17 jan) toch massaal zijn open gegaan?quote:Op maandag 18 januari 2021 17:28 schreef D_A het volgende:
+ de normale zorg doet het niet momenteel. Aangezien Gommers zijn doelgroep behartigd snap ik zijn uitspraken wel.
Ik kan die horeca lobby ook niet meer aanhoren, dus het is net waar je op let.
En toch is deze onheilsprofeet (en die Gommers ook) nog steeds 's avonds live bij de bekende talkshows te zien, om daar te vertellen dat wat hij en de andere gasten doen in die talkshows eindelijk niet kan.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:18 schreef popje het volgende:
Ernst Kuipers zegt met droge ogen het volgende:quote:Op maandag 18 januari 2021 17:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Misschien ben ik een beetje slecht maar eerlijk gezegd, het zou toch naïef zijn te denken dat iemand in zo'n positie er - na erachter te zijn gekomen samen met zijn sector nogal een hoge gunfactor te hebben - daar tzt niet eens handig gebruik van gaat maken.
Hebben ze bijgesteld naar wanneer de winkels weer open mogen. Begrijpelijk wel.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Horeca zou gisteren (17 jan) toch massaal zijn open gegaan?
Wat een pussy's.
Nee, want bij mij is het toch vooral om de bloedsuikerspiegelstijging na de maaltijd tegen te gaan. Dat werkt niet echt preventief.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:27 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik loop ook elke avond een rondje, meestal tussen 21u-23u. Maar dat ga ik dan nu gewoon tussen de middag doen en dan werk ik een uurtje langer door aan het einde van de dag. Kleine moeite om me even aan te passen.
'Als er niets veranderd' vind ik wel van de orde 'oproepen tot strenger ingrijpen'. Jij niet?quote:Op maandag 18 januari 2021 17:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waar in dit artikel roept de beste meneer op tot nog strenger ingrijpen?
Dan kun jij wel een verklaring van de huisarts krijgen denk ik?quote:Op maandag 18 januari 2021 17:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, want bij mij is het toch vooral om de bloedsuikerspiegelstijging na de maaltijd tegen te gaan. Dat werkt niet echt preventief.
Grapje?quote:Op maandag 18 januari 2021 16:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Letterlijk niemand wil een avondklok.
Niet te filmen. Uiteindelijk zit iedereen er voor eigen gewin, dat blijkt dan maar weer.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ernst Kuipers zegt met droge ogen het volgende:
De instelling van een avondklok is een van de manieren om daar iets aan te doen, maar Kuipers zou het ook toejuichen als het vaccinatietempo wordt opgevoerd. "Want dat is toch de beste manier om het virus in te dammen."
Misschien, heel misschien, moet hij dan niet met zijn cluppie de schaarse vaccins die er zijn, confisqueren om toe te dienen aan doorgaans perfect gezonde medewerkers die slechts zelden op de IC belanden
Voor jou wellicht een kleine moeite, voor een ander is dat wel een probleem.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:27 schreef eentwee het volgende:
[..]
Oke, nihil is niet het goede woord maar het is minder dan mensen wellicht zouden denken en zo goed als nihil in de ogen van de skeptici.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Behalve dat-ie dus helemaal niet nihil is, maar +15.000.
Het gaat niet om ik. Het gaat om we als samenleving.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:31 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Voor jou wellicht een kleine moeite, voor een ander is dat wel een probleem.
Maar welk gevaar vorm ik, wanneer ik om een uur of 10 mijn hond uit ga laten, of een rondje wandelen/hardlopen?
Geen.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:31 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Voor jou wellicht een kleine moeite, voor een ander is dat wel een probleem.
Maar welk gevaar vorm ik, wanneer ik om een uur of 10 mijn hond uit ga laten, of een rondje wandelen/hardlopen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |