Exact het omgekeerde gebeurt ook: als de doembeelden niet uitkomen (nadat er maatregelen zijn genomen) dan zeggen de criticasters dat de autoriteiten niet meer serieus te nemen zijn omdat hun "voorspellingen" niet zijn uitgekomen.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als deze stijgingen en doembeelden die ze proberen te schetsen uitblijven (buiten het effect van deze maatregelen om) kan men weer lekker stellen dat de genomen maatregelen ontzettend effectief zijn en we goed hebben ingegrepen. Waardoor er een hellend vlak ontstaat voor het opnieuw invoeren voor deze scherpere maatregelen bij de minste en geringste tegenslag.
Ik begin steeds meer te denken wie niet wil luisteren moet maar voelen. Ik zit al praktisch een jaar binnen behalve als ik naar m'n werk in de zorg moet. Al mijn bijverdiensten zijn weggevallen. Ik loop makkelijk ¤800,- per maand mis door die pandemie maar het zal wel. Als we er niet allemaal de schouders onder zetten dan is die kroegbaas waar jullie over lopen te janken zeker te weten z'n kroeg kwijt. En dat lag iig niet aan mij. Dikke punt.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Want de beste man mag zijn mening niet geven.
Die hebben ze nog even opgewarmd voor dit foto momentje.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:14 schreef JosMert het volgende:
[..]
Bij iemand van 101...................
Wat probeer je nou te zeggen? Dat je nog even lekker met twintig man bij elkaar in je zuiphok gaat zitten klagen dat je niks mag van de junta?quote:Op maandag 18 januari 2021 18:17 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Wil je nou een kleurplaat?
WTF?! Waarom iemand van 101(!) nog vaccineren?! Zo zonde dit!quote:Op maandag 18 januari 2021 18:11 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ah, hier ook een persmomentje, maar goed dat ze daar ook begonnen zijn.
Omdat het ook een mens is?quote:Op maandag 18 januari 2021 18:18 schreef Djeez het volgende:
[..]
WTF?! Waarom iemand van 101(!) nog vaccineren?! Zo zonde dit!
En dan is Nederland ook nog eens roomser dan de paus; hier in Duitsland geldt die reisbeperking van maximaal 15 km alleen in gebieden met hoge besmettingsaantallen en het is een advies, geen plicht.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Zoals ALLE ideeën. Er is geen enkele maatregel die we zelf bedacht hebben of eerst ingevoerd hebben. We hanteren gewoon het Duits beleid.
Ja, dat is het. Je hebt me door.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom zouden principes je ook maar iets interesseren als je er zelf geen last van hebt..n
Het is niet eens waar of niet waar, het is geen argument. Zo kun je alles wel afschuiven. Wiebes die roept dat het wel meeviel met de affaire? Joh, gewoon geen aandacht aan schenken.quote:
Ik heb vandaag een grafiekje hier ergens voorbij zien komen waarop de R 0,85 was geloof ik.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze reageren wel heel heftig, of weten ze gewoon meer dan ons? Dat was bij de vorige "verstrenging" wel zo.
Zal de Britse variant onze cijfers enorm laten stijgen ook al zitten we een in een redelijk strenge lockdown? Wat is nu eigenlijk de geschatte R0?
Ah, je hebt liever dat die persoon mogelijk op een hele nare manier doodgaat omdat doodgaan sowieso in de 5-jaarsplanning zit?quote:Op maandag 18 januari 2021 18:18 schreef Djeez het volgende:
[..]
WTF?! Waarom iemand van 101(!) nog vaccineren?! Zo zonde dit!
Nee joh, met mensen van boven de 80 kun je enkel nog de kachel aanmaken.quote:
We kunnen dus aannemen dat je blij met je likes bent?quote:Op maandag 18 januari 2021 18:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hé, ik heb al 9 likes dus ik was kei-grappig.
Gommers en Kuipers kun je qua kennis niet vergelijken met Engel. Gommers en Kuipers weten veel van de materie af en zien wat er in de ziekenhuizen en op de IC's gebeurt.quote:Natuurlijk ben ik niet echt van plan om Kuipers te gaan censureren. Of Gommers. Of Engel, of eender wie.
Waarschuwen voor groter leed is niet verantwoordelijk?quote:Maar met vrijheid komt verantwoordelijkheid. Met de rol die Kuipers heeft moet hij zich bewuster zijn van de gevolgen van zijn uitspraken, én van zijn rol. Dat doet hij onvoldoende, en daar mag kritiek op geleverd worden.
True. Maar na de overlijdens in Noorwegen wel gewaagd om juist het vaccineren van deze mevrouw als persmoment uit te kiezen. Het zou, los van het persoonlijke leed, nogal een anti-reclame zijn als deze mevrouw er tussenuit zou piepen.quote:
Wat is conclusie van het stuk ?( Engels niet zo goed hier).quote:Op maandag 18 januari 2021 18:22 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Mooi. Laat ook zien dat we niet alleen naar anti-lichamen moeten kijken.
Dat B-cellen beter reageren op de gemuteerde varianten dan alleen de anti-lichamen.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:24 schreef JosMert het volgende:
[..]
Wat is conclusie van het stuk ?( Engels niet zo goed hier).
quote:Op maandag 18 januari 2021 18:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, je hebt liever dat die persoon mogelijk op een hele nare manier doodgaat omdat doodgaan sowieso in de 5-jaarsplanning zit?
Dat het gelukkig niet aan jou ligt allemaalquote:Op maandag 18 januari 2021 18:17 schreef Document1 het volgende:
[..]
Wat probeer je nou te zeggen? Dat je nog even lekker met twintig man bij elkaar in je zuiphok gaat zitten klagen dat je niks mag van de junta?
Hugo draagt geen mondkapje.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:11 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Genoeg domme mensen die dat niets interesseert omdat ze er geen last van hebben. Zeer kortzichtig inderdaad.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:27 schreef aTypisch het volgende:
[..]wat kortzichtig
je wordt opgesloten in je huis
Hij had een verstopte neus van de coke.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hugo draagt geen mondkapje.
Hele verzorgingstehuis volgende week besmet.
We begrijpen elkaar verkeerdquote:Op maandag 18 januari 2021 18:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is niet eens waar of niet waar, het is geen argument. Zo kun je alles wel afschuiven. Wiebes die roept dat het wel meeviel met de affaire? Joh, gewoon geen aandacht aan schenken.
Nee, dat kunnen 'we' niet.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We kunnen dus aannemen dat je blij met je likes bent?
[..]
Volledig mee eens. Maar het enige dat er staat is dat ik van geen van allen van plan ben ze het zwijgen op te leggen. Of het zou toejuichen dat de media dat doen. Ik verduidelijkte het maar even, aangezien mij garpje blijkbaar nogal slecht werd begrepen.quote:Gommers en Kuipers kun je qua kennis niet vergelijken met Engel. Gommers en Kuipers weten veel van de materie af en zien wat er in de ziekenhuizen en op de IC's gebeurt.
[..]
Maatregelen vallen niet onder zijn verantwoordelijkheid. Als hij zijn zorg wil delen met mensen die wel over de maatregelen gaan, dan doet ie dat maar via de geëigende kanalen in plaats van via de media. Wat hij doet heeft een negatief effect op het draagvlak en dat is ook vanuit zijn gezichtspunt niet de ontwikkeling die je wil.quote:Waarschuwen voor groter leed is niet verantwoordelijk?
jij bent echt goed bezigquote:Op maandag 18 januari 2021 18:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Genoeg domme mensen die dat niets interesseert omdat ze er geen last van hebben. Zeer kortzichtig inderdaad.
Ah net zoals in Belgie een of ander stokoud besje een prik geven voor een persmomentje . Origineel hoorquote:Op maandag 18 januari 2021 18:11 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Oooh sjonge, het zit je wel erg hoog, hè?quote:Op maandag 18 januari 2021 18:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Genoeg domme mensen die dat niets interesseert omdat ze er geen last van hebben. Zeer kortzichtig inderdaad.
Je haalt je 'grote aantal likes' dus aan om je gelijk aan te tonen?quote:
Niemand hier gaat over de maatregelen, maar we geven allemaal onze mening. Daarbij communiceren er wel meer partijen via de media, ook daar lijkt me weinig mis mee.quote:Volledig mee eens. Maar het enige dat er staat is dat ik van geen van allen van plan ben ze het zwijgen op te leggen. Of het zou toejuichen dat de media dat doen. Ik verduidelijkte het maar even, aangezien mij garpje blijkbaar nogal slecht werd begrepen.
Maatregelen vallen niet onder zijn verantwoordelijkheid. Als hij zijn zorg wil delen met mensen die wel over de maatregelen gaan, dan doet ie dat maar via de geëigende kanalen in plaats van via de media. Wat hij doet heeft een negatief effect op het draagvlak en dat is ook vanuit zijn gezichtspunt niet de ontwikkeling die je wil.
Met vrijheid komt verantwoordelijkheid. En dat lijkt deze man niet helemaal te beseffen.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Prima toch..neem je hem niet serieus.
Maar dat doet niets af aan zijn vrijheid om zijn gedachten te uiten.
Dat zou je juist moeten verdedigen.
alleen in europa is dat.....hun hebben zelf gewoon besteld.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:38 schreef Elan het volgende:
Hoe komt Israël eigenlijk aan zo fucking veel vaccins dat ze al een kwart van hun bevolking hebben kunnen inenten. Die vaccins worden toch min of meer naar ratio/bevolking per land uitgegeven?
Maar die gigantische stijging hebben ze vooral aan zichzelf te danken, zie onderstaand filmpje:quote:Op maandag 18 januari 2021 16:29 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ierland heeft in de 22 dagen sinds 27 december meer gevallen gehad (86597) dan in de elf maanden ervoor (86129). Logisch dat men dan z'n gedrag aanpast, het psychologisch effect zal meer verschil maken dan het effect dat je van de extra maatregelen kan verwachten. Omdat men zich niet alleen beter aan de regels houdt, maar ook omdat velen zich strikter zullen gedragen dan de regels voorschrijven. Er zal ook minder toleratie zijn voor degenen die de regels overtreden, en meer sociale druk om elk contact te vermijden, ook contacten die volgens de richtlijn toegelaten zijn.
quote:A record surge in Covid-19 cases in Ireland was due to increased social mixing over the Christmas period and is not caused by a new variant from Britain, the World Health Organisation has said.
Het is inderdaad merkwaardig dat Nederland achter Duitsland aanloopt. Aangezien de zorgcapaciteit hier zwaar ondermaats is t.o.v. Duitsland en er hier pas bij veel hogere besmettingsaantallen werd ingegrepen. Zit ongeveer een factor 20 tussen. Het was logischer geweest als Nederland veel eerder (en strenger) had ingegrepen dan Duitsland.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En dan is Nederland ook nog eens roomser dan de paus; hier in Duitsland geldt die reisbeperking van maximaal 15 km alleen in gebieden met hoge besmettingsaantallen en het is een advies, geen plicht.
Israël heeft extra betaald om er meer te krijgen.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:38 schreef Elan het volgende:
Hoe komt Israël eigenlijk aan zo fucking veel vaccins dat ze al een kwart van hun bevolking hebben kunnen inenten. Die vaccins worden toch min of meer naar ratio/bevolking per land uitgegeven?
Een factor 20? Duitsland is ook een veel groter land.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:39 schreef eentwee het volgende:
Het is inderdaad merkwaardig dat Nederland achter Duitsland aanloopt. Aangezien de zorgcapaciteit hier zwaar ondermaats is t.o.v. Duitsland en er hier pas bij veel hogere besmettingsaantallen werd ingegrepen. Zit ongeveer een factor 20 tussen. Het was logischer geweest als Nederland veel eerder (en strenger) had ingegrepen dan Duitsland.
Wat een teringegoïsten dan.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Israël heeft extra betaald om er meer te krijgen.
Wij hebben samengewerkt als Europa, om de rijke landen niet extra te bevoordelen.
Heel veel geld neerleggen, en het medisch dossier van je bevolking ter beschikking stellen aan de medicijnboer.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:38 schreef Elan het volgende:
Omdat ze ook een proeftuin voor Pfizer zijn en meer betalen. Voor een bepaalde tijd delen ze de informatie met betrekking tot bijwerkingen etc.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:38 schreef Elan het volgende:
hoezo ? je mag als land toch gewoon bestellen ?quote:
Een land als de VS zit ook nog relatief laag, meen op 3%. Zijn dus niet alleen Europese afspraken.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alleen in europa is dat.....hun hebben zelf gewoon besteld.
Dat zegt ook wel iets over het gevaar van dit virus, dat je als eerste iemand van 101 gaat vaccineren.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:14 schreef JosMert het volgende:
[..]
Bij iemand van 101...................
Laten we beginnen bij het verbieden van fysieke kerkbijeenkomsten en het per direct sluiten van alle verzorgings en bejaardentehuizen en alle andere instellingen voor mensen met een zwakke gezondheid.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:39 schreef eentwee het volgende:
[..]
Het is inderdaad merkwaardig dat Nederland achter Duitsland aanloopt. Aangezien de zorgcapaciteit hier zwaar ondermaats is t.o.v. Duitsland en er hier pas bij veel hogere besmettingsaantallen werd ingegrepen. Zit ongeveer een factor 20 tussen. Het was logischer geweest als Nederland veel eerder (en strenger) had ingegrepen dan Duitsland.
Ik geloof overigens niet dat die 15km reisbeperking er ooit gaat komen. Dat is een veel te indirecte maatregel. Die scoort op geen enkel vlak goed. Er is nog zoveel winst te bepalen binnen de huidige maatregelen. O.a. bij werkgevers die tegen alle richtlijnen in mensen naar kantoor laten komen. En daarna komt dan eerst ook nog minder bezoek of een avondklok.
Ah wist ik niet dat klinkt als een plausibel verhaal. Ze steken echt met kop en schouders boven de rest van de wereld uit qua vaccinatiegraad.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:42 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Omdat ze ook een proeftuin voor Pfizer zijn en meer betalen. Voor een bepaalde tijd delen ze de informatie met betrekking tot bijwerkingen etc.
Daarnaast bleek het voor Pfizer ook interessant omdat het een relatief klein land is.
Dat zit daar natuurlijk al in verwerkt (aantal besmettingen per 100.000 inwoners).quote:Op maandag 18 januari 2021 18:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een factor 20? Duitsland is ook een veel groter land.
Ik had niet anders verwacht.quote:Op maandag 18 januari 2021 18:43 schreef JosMert het volgende:
Peter geilt op een avondklok bij RTL Boulevard.
Hij vindt het heerlijk.
Daarom ook zeer interessant om te volgen wat daar gebeurtquote:Op maandag 18 januari 2021 18:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah wist ik niet dat klinkt als een plausibel verhaal. Ze steken echt met kop en schouders boven de rest van de wereld uit qua vaccinatiegraad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |