abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197494245
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:52 schreef Ven1972 het volgende:
Stel je voor, als we avondklok krijgen, kunnen we ook gezellig via fok babbelen?
ja, iedereen is nu buiten :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197494251
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waarom zijn jouw principes (om er samen weer op uit te kunnen wanneer je wilt, hoe je wilt) belangrijker dan die van een ander?

Ik ben principieel tegen verplicht opgesloten worden in mijn huis, omdat ik niets verkeerd heb gedaan en al 10 maanden thuis zit. Om dan ook nog vanaf 8 uur opgesloten te worden in mijn huis, terwijl dat voor mij de enige tijd is dat ik iemand zou kunnen zien of naar buiten zou kunnen is buitenproportioneel.

En die hele discussie over principes is niet nodig, als er maar eens gehandhaaft wordt. Nogmaals, een avondklok is weer een extra regel waar degenen die nu al schijt hebben aan de regels schijt aan hebben.

Dus degenen die er last van hebben zijn degenen die zich ook al aan het advies om maximaal 2 mensen thuis te ontvangen hielden, of de mensen die niet naar verjaardagen gingen, ook toen het mocht. Of die niet gaan funshoppen.

Daar ben ik principieel op tegen. Om opgesloten te worden in mijn huis omdat de regering met de vuist op tafel wil slaan, omdat ze 'daadkrachtig' over willen komen.
Zeker nu de KPI's van zowel Nederland als de meeste buurlanden op groen staan en de alom gevreesde Britse variant minder huishoudt dan we aanvankelijk dachten.
pi_197494257
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:52 schreef MissionPhailed het volgende:
Om even terug te komen op het fietsverhaal; het 's avonds fietsen is in mijn geval onderdeel van een traject om enige overtollige gewicht kwijt te raken. Dit traject ging van start in de afgelopen novembermaand en omvatte o.a. regelmatige bezoeken aan de sportschool, maar met de lockdown werd 's avonds fietsen plan B. Wie een beetje logisch nadenkt beseft dat solo fietstochten gedurende de avonduren niets bijdraagt aan Corona-besmettingen, zéker als een fietsroute goeddeels buiten de bebouwde kom ligt.

Een goede gezondheid is een effectief wapen tegen een Corona-besmetting. Door het implementeren van een avondklok en het legaal ontnemen van de mogelijkheid tot lichaamsbeweging buitenshuis, bereik je juist een averechts effect op bepaalde gebieden.
En zo heeft iedereen individueel een reden waarom hij/zij zich niet aan die en die regel hoeft te houden, want.... :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_197494258
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

De R wordt ingeschat op basis van ziekenhuisopnames. Indien die te laag zijn op basis van besmettingscijfers. Dan wordt er voor een aantal zaken gecorrigeerd, maar de R is inderdaad niet een exact cijfer, daarom heb je een bandbreedte. Zoals je ook in Londen zag is die bandbreedte soms vrij breed.

De wetenschap erachter is exacte wetenschap, maar de R is een schatting.
Het is iets meer dan een schatting, het is een uitvoerige berekening. Maar hij loopt wel achter de feiten aan.

https://decorrespondent.n(...)62510157238-e83b9f23
pi_197494299
quote:
Om even terug te komen op het fietsverhaal; het 's avonds fietsen is in mijn geval onderdeel van een traject om enige overtollige gewicht kwijt te raken. Dit traject ging van start in de afgelopen novembermaand en omvatte o.a. regelmatige bezoeken aan de sportschool, maar met de lockdown werd 's avonds fietsen plan B. Wie een beetje logisch nadenkt beseft dat solo fietstochten gedurende de avonduren niets bijdraagt aan Corona-besmettingen, zéker als een fietsroute goeddeels buiten de bebouwde kom ligt.

Een goede gezondheid is een effectief wapen tegen een Corona-besmetting. Door het implementeren van een avondklok en het legaal ontnemen van de mogelijkheid tot lichaamsbeweging buitenshuis, bereik je juist een averechts effect op bepaalde gebieden.
Om 22.00 uur ja?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 18 januari 2021 @ 20:56:32 #256
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_197494311
Als ik het goed begrijp voorkomt het vaccin niet dat je covid kunt krijgen of verspreiden toch? Dus waarom dan een vaccin paspoort invoeren? Indirecte verplichting dus, en de ontwikkelaars van het vaccin nemen geen verantwoording voor lange termijn effecten. Goed bezig hoor. 1984 is hier.
pi_197494316
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is iets meer dan een schatting, het is een uitvoerige berekening. Maar hij loopt wel achter de feiten aan.

Nee tuurlijk, ik bedoelde met schatting niet vinger in de lucht en het is x, maar dat het ingeschat wordt op basis van een hoop variabelen, waar een bandbreedte uit komt. Hoe groter de bandbreedte hoe groter de onzekerheid.
pi_197494330
quote:

ik heb vorige week een springtouw gekocht, aardig intensief, goedkoop en kan gewoon thuis.
er zijn ook tig trainings apps.
pi_197494332
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je bevestigt dus wat ik beweerde. Een schatting. Ook binnen de economische wetenschap kennen we dat soort complexe berekeningen maar exacte wetenschap is het niet. Waarmee ik het niet bestempel als onzin maar ik zou er iets minder gewichtig over doen
pi_197494341
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Om 22.00 uur ja?
Ja, doe jij dat nooit? Wegfietsen bij een huis met een bivakmuts op en een tv op je bagagedrager?

Die belangengroep missen we nog, de bond van wetsovertreders.
pi_197494345
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:21 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Als ze dit invoeren nadat iedereen de kans heeft gehad zich in te enten valt er nog wat voor te zeggen. Indien eerder, is het natuurlijk een trap na voor de niet boomers.
En er is ook wel even een verschil tussen een vaccinatie om de grens over te moeten of een vaccinatie voor wanneer je besluit het oerwoud (figuurlijk) in te gaan.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_197494368
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

En er is ook wel even een verschil tussen een vaccinatie om de grens over te moeten of een vaccinatie voor wanneer je besluit het oerwoud (figuurlijk) in te gaan.
En de meeste van die vaccinatieplichten zijn toch omdat je het in die landen op kan lopen, niet omdat je het in die landen binnen kunt brengen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2021 20:58:51 ]
pi_197494369
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:57 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik heb vorige week een springtouw gekocht, aardig intensief, goedkoop en kan gewoon thuis.
er zijn ook tig trainings apps.
Fijn dat je zo lekker voor iemand kan bepalen hoe hij aan zijn lichaamsbeweging komt. Misschien heeft deze persoon wel ernstig overgewicht en kan hij op deze manier rustig aan beginnen met bewegen en hoeft hij niet heel veel belasting te leggen op zijn knieën en enkels. Of heeft hij misschien wel een andere blessure. Fijn dat jij dat zo voor iemand anders kan bepalen. -O-
pi_197494371
quote:
15s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:56 schreef Draak31 het volgende:
Als ik het goed begrijp voorkomt het vaccin niet dat je covid kunt krijgen of verspreiden toch? Dus waarom dan een vaccin paspoort invoeren? Indirecte verplichting dus, en de ontwikkelaars van het vaccin nemen geen verantwoording voor lange termijn effecten. Goed bezig hoor. 1984 is hier.
reageer je ook zo als je verplicht een prikje voor bijvoorbeeld de gele koorts moet halen ?
  maandag 18 januari 2021 @ 20:58:51 #265
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_197494374
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En zo heeft iedereen individueel een reden waarom hij/zij zich niet aan die en die regel hoeft te houden, want.... :7
Dat zal ongetwijfeld zo zijn. Maar aan deze specifieke maatregel zou het goeddeels ontbreken aan balans en logica. Verkeersregels moeten gevolgd worden omdat er anders doden en gewonden vallen. Evenementen zijn nu verboden omdat anders de ziekenhuizen bezwijken onder een tsunami aan (ernstig) zieken. Een avondklok dat beweging in de buitenlucht na een bepaald tijdstip niet toelaat laat bij mij toch wel de wenkbrauwen fronzen.
pi_197494396
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:57 schreef alpeko het volgende:

[..]

Je bevestigt dus wat ik beweerde. Een schatting. Ook binnen de economische wetenschap kennen we dat soort complexe berekeningen maar exacte wetenschap is het niet. Waarmee ik het niet bestempel als onzin maar ik zou er iets minder gewichtig over doen
Waar doe ik er zo gewichtig over?
pi_197494399
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, doe jij dat nooit? Wegfietsen bij een huis met een bivakmuts op en een tv op je bagagedrager?

Die belangengroep missen we nog, de bond van wetsovertreders.
Benieuwd wanneer die brancheorganisatie met de lobby begint :D.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197494403
Terwijl juist buitenlucht ook weer goed is voor een goed werkend immuunsysteem. Hebben we straks Corona verslagen is van iedereen het immuunsysteem er aan, omdat ze niet meer in aanraking gekomen zijn met andere bacteriën en virussen.
pi_197494404
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:46 schreef Predator40 het volgende:

[..]

liever aankloten tot juni dus ....prima hoor ^O^
en er weer op uit kunnen is geen principe
Ik denk dat het inmiddels wel duidelijk mag zijn dat we ook in juni nog met ongein als een lockdown, avondklok, bezoekverbod etc. opgescheept zullen zitten. Ik koester geen enkele illusie meer dat 2021 ook maar een vleugje normaliteit gaat bieden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197494409
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waar doe ik er zo gewichtig over?
In dit topic. Door te stellen dat het niet in mijn straatje past. Nee, ik zet er alleen vraagtekens bij omdat de parameters behoorlijk troebel waren in het voorjaar. De schattingen van het aantal reeds geďnfecteerden loopt ook niet voor niks flink uiteen.
pi_197494429
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:58 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Fijn dat je zo lekker voor iemand kan bepalen hoe hij aan zijn lichaamsbeweging komt. Misschien heeft deze persoon wel ernstig overgewicht en kan hij op deze manier rustig aan beginnen met bewegen en hoeft hij niet heel veel belasting te leggen op zijn knieën en enkels. Of heeft hij misschien wel een andere blessure. Fijn dat jij dat zo voor iemand anders kan bepalen. -O-
mag ik nog niet eens meer een advies geven in dit topic ?
het moet niet gekker worden hier.

ik zei IK heb een springtouw gekocht niet dat diegene dat dan maar moet doen.
het is een TIP !!!!

p.s springtouwen is minder belastend dan hardlopen bijv.
pi_197494439
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik denk dat het inmiddels wel duidelijk mag zijn dat we ook in juni nog met ongein als een lockdown, avondklok, bezoekverbod etc. opgescheept zullen zitten. Ik koester geen enkele illusie meer dat 2021 ook maar een vleugje normaliteit gaat bieden.
De overheid vindt dat veel te prettig. Hebben jullie gelezen over hoe het WEF wil dat de wereld er in 2030 uit ziet? Op die website staan bepaalde blogs geschreven, ik vind het super eng.
  maandag 18 januari 2021 @ 21:01:36 #273
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197494450
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja, iedereen is nu buiten :D
Ik vind het wel erg voor iedereen als avondklok zou komen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_197494457
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:00 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het is een TIP !!!!

p.s springtouwen is minder belastend dan hardlopen.
Was het niet gewoon omdat je dan zelf ook je bovenburen kunt irriteren? Bovenbuurmeisje was 't toch, die telkens moest springtouwen van school? :P
pi_197494462
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:00 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het is een TIP !!!!

p.s springtouwen is minder belastend dan hardlopen.
Zo komt het naar mij niet over. En hij/zij is aan het fietsen he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')