SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Kuipers zegt dat we een avondklok moeten overwegen. Dat is nog iets anders dan per se een avondklok willen.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:
En in die situatie lijkt het me volledige valide. De situatie waar wij op dit moment in zitten, waar Kuipers zegt: "Ja we moeten nu een avondklok want anders loopt het in maart helemaal fout" is een lastige, want Kuipers heeft tot nu toe nog geen enkele voorspelling over ziekenhuisbezetting goed gehad.
Ik vind het niet zo vreemd eerlijk gezegd, toen ik zelf nog fanatiek ging hardlopen (eigenlijk wil ik daar al maandenlang weer opnieuw mee beginnenquote:Op maandag 18 januari 2021 21:05 schreef Da_Sandman het volgende: [..] Het kan hoor, ik zie het echt zelden zo laat. Vroeg hoor ik vaker.
Ja maar maar, toen had hij het ook niet goed.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:
Die gedachte is fout. Dit is geen maatregel om te nemen op 'baat het niet of schaadt het niet', dit doe je als het water je aan de lippen staat.
Nou.... Niet volgens de NOS:quote:Op maandag 18 januari 2021 21:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kuipers zegt dat we een avondklok moeten overwegen. Dat is nog iets anders dan per se een avondklok willen.
quote:Nederland zou zo snel mogelijk een avondklok moeten invoeren om de risico's van de opmars van de Britse variant van het coronavirus zo klein mogelijk te maken. Dat pleidooi hield voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg vandaag in zijn wekelijkse persmoment.
Ja precies, gewoon door Klausquote:Op maandag 18 januari 2021 21:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dit is gewoon een website geschreven door Klaus ... Welke gesponsord wordt door allerlei grote bedrijven.
Als we in die situatie zitten zijn we te laat.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:
En in die situatie lijkt het me volledige valide.
Amenquote:Op maandag 18 januari 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:
Die gedachte is fout. Dit is geen maatregel om te nemen op 'baat het niet of schaadt het niet', dit doe je als het water je aan de lippen staat.
The great reset. You will own nothing and you'll be happy.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:18 schreef mir1986 het volgende:
https://www.weforum.org/a(...)e-could-change-2030/
Hier staat een blog over hoe het leven er eventueel uit zou kunnen zien. Je hebt dan geen eigen bezittingen meer.
Offtopic, maar de deeleconomie is gewoon een realistisch toekomstscenario. En dat heeft niets te maken met een Orwelliaans toekomstbeeld.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
The great reset. You will own nothing and you'll be happy.
Hoezo 'stop hier eens een keer mee'? Want dat doe ik regelmatig ofzo?quote:Op maandag 18 januari 2021 21:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja maar maar, toen had hij het ook niet goed.
Stop hier eens een keer mee, zoals al eerder gezegd, op het moment dat het water je aan je lippen staat, dan heb je geen tijd meer om te reageren, en nee je kunt niet precies voorspellen wat de komende weken gaat gebeuren.
Dat was geen interpretatie. In de video (op 0:31):quote:Op maandag 18 januari 2021 21:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat is dus een interpretatie, maar goed, jij zuigt het in ieder geval niet uit je duim.
Wat wil je dan? Hopen dat het niet erger word? En dan eens gaan kijken wat we gaan doen? Daarnaast hadden een heleboel dingen gewoon gekund als mensen eens een greintje fatsoen hadden, en zich niet eens zo achterlijk gedroegen. Er zijn hier mensen die gewoon vrolijk posten dat ze met kerst met 30 man gevierd hebben en daar nog trots op zijn ook. Maar goed, weet je wat, doe zelf eens een voorspelling, en wat zijn de maatregelen bijvoorbeeld als blijkt dat we over 3 weken wel aan de maximale capaciteit zitten.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoezo 'stop hier eens een keer mee'? Want dat doe ik regelmatig ofzo?
Kuipers heeft minimaal 6 keer aangegeven hoe de ziekenhuizen er over x maanden voor staan. Elk van die keren heeft hij er niet een beetje, maar maanden naast gezeten. Dan is het toch niet raar dat je dat na een tijdje even met een korrel zout neemt en er als RIVM je eigen berekening op los laat en niet blind uitgaat van Kuipers? Waar ik Kuipers zeg bedoel ik uiteraard Kuipers als voorzitter van LNAZ, dus namens de LNAZ/LCPS.
Nee, je kunt niet precies voorspellen wat de komende weken gaat gebeuren, maar je kunt het in elk geval inschatten. Die inschatting moet bepalen welke maatregelen je wel/niet neemt, en niet 'baat het niet dan schaadt het niet'
Heb je het gelezen? Heb je de website gezien met de partners van deze website?quote:Op maandag 18 januari 2021 21:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja precies, gewoon door Klaus.
Ben het ook eens een keer eens met Wilders. Hoop dat er een goed debat over komtquote:Op maandag 18 januari 2021 21:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]Er is een wonder gebeurd. Ik ben het eens met die blonde uit Venlo...
Die vergelijking slaat als een lul op een drumstel.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]Er is een wonder gebeurd. Ik ben het eens met die blonde uit Venlo...
Maar Hugo heeft wel nog even zijn pr-momentje gepakt door bij de vaccinatie van een 101-jarige te zijn.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:23 schreef trein2000 het volgende:
Hoe weet je dat?quote:Op maandag 18 januari 2021 21:23 schreef Janneke141 het volgende:
Sowieso is 'Baat het niet dan schaadt het niet' zelfs bij een objectief noodzakelijke maatregel al een onjuist argument als het overduidelijk wel schaadt.
Nee ik kijk wel uit. Je hebt zelf niet eens meer door hoe diep je al in de fabeltjesfuik zit.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:24 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Heb je het gelezen? Heb je de website gezien met de partners van deze website?
Mijn god kerel, kalmeer eens. Als je je frustratie kwijt wil doe dat even op iemand anders.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Hopen dat het niet erger word? En dan eens gaan kijken wat we gaan doen? Daarnaast hadden een heleboel dingen gewoon gekund als mensen eens een greintje fatsoen hadden, en zich niet eens zo achterlijk gedroegen. Er zijn hier mensen die gewoon vrolijk posten dat ze met kerst met 30 man gevierd hebben en daar nog trots op zijn ook. Maar goed, weet je wat, doe zelf eens een voorspelling, en wat zijn de maatregelen bijvoorbeeld als blijkt dat we over 3 weken wel aan de maximale capaciteit zitten.
Zo'n beetje elke maatregel tegen het virus schaadt. De enige uitzonderingen die ik kan bedenken zijn het stoppen met handen schudden en het hoesten in je elleboog.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:23 schreef Janneke141 het volgende:
Sowieso is 'Baat het niet dan schaadt het niet' zelfs bij een objectief noodzakelijke maatregel al een onjuist argument als het overduidelijk wel schaadt.
De vraag is dan wel wat dat bewijs is en wat dat bewijs precies bewijst. Want ik vind dat het bij doorvragen toch wel heel stil blijft.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als we in die situatie zitten zijn we te laat.
En het is niet alleen Kuijpers die dat roept. Ook het OMT trekt toch wel vrij duidelijk aan de bel in hun laatste adviezen. Daarnaast hebben ze de avondklok al maanden geleden geadviseerd als "bewezen effectieve" maatregel.
Dan zijn er óf extreem weinig mensen besmet in die gemeente, of ze lopen een eind achter met het verwerken van de resultaten.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:26 schreef _serial_ het volgende:
Al 20.000 Lansingerlanders getest voor onderzoek naar Britse variant
1/3 is ongeveer getest nu.
Hopen dat het niet erger wordt? Een avondklok helpt dan in ieder geval helemaal niets. Mensen willen ook nog graag een beetje leven. Als dat straks ook nog allemaal wordt ingeperkt, wat voor leven heb je dan nog? Niet meer bij je vrienden op bezoek, een avondklok, niet verder dan 15 km van je woonplaats mogen reizen. Ja, eten, werken, slapen, tv kijken, wandelen en spelletjes doen met je familie, als je die al hebt. Als alleenstaande wordt het al een stuk eenzamer.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn god kerel, kalmeer eens.
Als je je frustratie kwijt wil doe dat even op iemand anders.
Die zit Hugoquote:Op maandag 18 januari 2021 21:23 schreef trein2000 het volgende:
En dus is het argument 'baat het niet dan schaadt het niet' fout. Want het schaadt wel.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zo'n beetje elke maatregel tegen het virus schaadt. De enige uitzonderingen die ik kan bedenken zijn het stoppen met handen schudden en het hoesten in je elleboog.
Klaus Schwab zegt wel vaker dingen die nergens op gebaseerd zijn. Dat is gewoon hoe hij is, door ongefundeerde dingen te zeggen wil hij mensen aan het denken zetten. Linksom of rechtsom maakt daar bij niet uit. Dat hij iets roept wil niet zeggen dat wij daadwerkelijk die richting op gaan of dat het werkelijkheid gaat worden.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:24 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Heb je het gelezen? Heb je de website gezien met de partners van deze website?
Overigens interessant wat in dit artikel wordt genoemd: "de lakse manier waarop veel Portugezen omgaan met de aangescherpte lockdown".quote:Op maandag 18 januari 2021 21:12 schreef DireStraits7 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)aan-op-omvallen.html
Schrijnend.
Ik snap dat mensen klaar zijn met deze lockdown, maar als je ziet wat er in veel (buur)landen gebeurt, snap ik echt niet waarom er zo'n heisa gemaakt wordt over een mijns inziens relatief beperkte maatregel. Iedereen die mij gevolgd heeft hier weet dat ik niet aan de lockdownkant gestaan heb, maar dit lijkt me absoluut het moment om voor het eerst deze crisis toch echt het zekere voor het onzekere te nemen.
Dat snap ik ook wel. Maar het gevoel leeft bij mij wel heel sterk. De burger moet coûte que coûte opgehokt worden, is asociaal, moet z’n bek houden etc. Maar als de overheid moet leveren is het altijd, moeilijk, lastig, gecompliceerd en komt het niet van de grond.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die vergelijking slaat als een lul op een drumstel.
Ik weet welke user je bedoelt, maar daar vraag ik me van af of het niet gewoon een troll is. Bedenk trouwens dat dit een internetforum is, in de dagelijkse praktijk worden de maatregelen door de overgrote meerderheid gewoon opgevolgd.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Hopen dat het niet erger word? En dan eens gaan kijken wat we gaan doen? Daarnaast hadden een heleboel dingen gewoon gekund als mensen eens een greintje fatsoen hadden, en zich niet eens zo achterlijk gedroegen. Er zijn hier mensen die gewoon vrolijk posten dat ze met kerst met 30 man gevierd hebben en daar nog trots op zijn ook. Maar goed, weet je wat, doe zelf eens een voorspelling, en wat zijn de maatregelen bijvoorbeeld als blijkt dat we over 3 weken wel aan de maximale capaciteit zitten.
Ook eens met Wilders hier ja.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:23 schreef trein2000 het volgende:
Nou inderdaad. Zelfs als we de snelste van Europa waren geweest had dat 0,0 invloed gehad op de beslissing om nu een avondklok in te voeren.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die vergelijking slaat als een lul op een drumstel.
De uitslagen worden volgens de site van GGD Rotterdam op de normale manier verwerkt, alleen als er een positief uit komt gaat het sample door voor extra onderzoek.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan zijn er óf extreem weinig mensen besmet in die gemeente, of ze lopen een eind achter met het verwerken van de resultaten.
Het moderna vaccin moet eerst twee weken in de vriezer liggen, maar daarna gaan ze er ook mee beginnenquote:Op maandag 18 januari 2021 21:30 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ook eerste prik in gehandicaptenzorg
Ik hoop hetquote:Op maandag 18 januari 2021 21:28 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Klaus Schwab zegt wel vaker dingen die nergens op gebaseerd zijn. Dat is gewoon hoe hij is, door ongefundeerde dingen te zeggen wil hij mensen aan het denken zetten. Linksom of rechtsom maakt daar bij niet uit. Dat hij iets roept wil niet zeggen dat wij daadwerkelijk die richting op gaan of dat het werkelijkheid gaat worden.
Eens, de overheid heeft met zijn aanpak behoorlijke steken laten vallen. En is nog steeds bezig daarmeequote:Op maandag 18 januari 2021 21:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel. Maar het gevoel leeft bij mij wel heel sterk. De burger moet coûte que coûte opgehokt worden, is asociaal, moet z’n bek houden etc. Maar als de overheid moet leveren is het altijd, moeilijk, lastig, gecompliceerd en komt het niet van de grond.
Het is onzin om te stellen dat de overheid deze crisis alleen baas kan. Maar het is eveneens onzin om het allemaal op de burger af te schuiven.
Lekker stigmatiserend Hugoquote:Op maandag 18 januari 2021 21:30 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ook eerste prik in gehandicaptenzorg
Nouja, dat denk ik wel. Die avondklok is er niet om vandaag de wereld te veranderen, die is bedoeld om de B117 variant behapbaar te houden. Het vaccin werkt ook tegen die variant, en volgens die modellen die nu aangehouden worden wordt er gezegd dat eind maart de ziekenhuizen overstromen als er nu niets gedaan wordt. Dan kun je nu verzwaren en hopen dat het goed komt, maar tegelijkertijd kun je nu ook als een idioot gaan vaccineren.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:30 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Zelfs als we de snelste van Europa waren geweest had dat 0,0 invloed gehad op de beslissing om nu een avondklok in te voeren.
Nog 2/3 moet getest worden. Dat gaat lekker vlot nietwaar? Man, manquote:Op maandag 18 januari 2021 21:26 schreef _serial_ het volgende:
Al 20.000 Lansingerlanders getest voor onderzoek naar Britse variant
1/3 is ongeveer getest nu.
Niet iedereen hoeft natuurlijk mee te werken.quote:Op maandag 18 januari 2021 21:34 schreef Nia het volgende:
[..]
Nog 2/3 moet getest worden. Dat gaat lekker vlot nietwaar? Man, man
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |