Ja, zoals ik. Ik ontmoet nog vrienden in het weekend. Eén dag in de week kan prima, elke dag hoeft echt niet.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Omdat er ook mensen zijn die alleen wonen, en hele dagen thuiswerken?
De R0 maal 1,3?quote:Op maandag 18 januari 2021 22:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dus die wappies in Londen met hun overvolle metro's iedere dag zitten voor niks de hele wereld in paniekmode te duwen ....
Tijd geleden al vraagtekens gezet of het wel 70% kon zijn. Mooi als het maar 30% is. Nog steeds opletten dus, maar denk als dit onderzoek daadwerkelijk representatief is, wel een streep door avondklok mag gaan.
Dat valt echt compleet in het niet bij al die anderen in Nederland die aan het werk zijn momenteel, en die worden niet minimaal drie keer per week getest.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Mwah. De voetballertjes wel ja. Maar alles erom heen?
De staff
De BVO-medewerkers
De journalisten
De camera-mensen
Beveiliging
Technici
Buschauffeurs
etc.etc.
Van alle 36 voetbalclubs bij elkaar opgeteld, levert dat toch wel behoorlijk wat beweegmomentjes op die eenvoudig weg te elimineren zijn.
Plezier is een klap in het gezicht van de zorg.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dit is even niet het moment om plezier te hebben
Las de deuren maar dicht, want er is vast ook wel een expert die voorspelt dat er volgend jaar een 6de golf komt ondanks een vaccin.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:26 schreef onlogisch het volgende:
[..]
regeren is vooruitzien.
De 3e golf is onderweg volgens Gommersgod.
Ja uiteraard, dat naïeve idee dat ze allemaal al het hele seizoen in een bubbel zitten. En ze worden zo goed getest.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Mwah. De voetballertjes wel ja. Maar alles erom heen?
De staff
De BVO-medewerkers
De journalisten
De camera-mensen
Beveiliging
Technici
Buschauffeurs
etc.etc.
Van alle 36 voetbalclubs bij elkaar opgeteld, levert dat toch wel behoorlijk wat beweegmomentjes op die eenvoudig weg te elimineren zijn.
Nah, met de voetbalcompetitie kunnen ze echt wel stoppen. Die volg ik toch nietquote:Op maandag 18 januari 2021 22:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar serieus hoor. Een van de weinige leuke momentjes nog in de week. Even naar ons aller FC Twente kijken.
Zeker als we straks ook nog te maken krijgen met avondklokken en reisbeperkingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
inderdaad, alleen hier, 10 maanden thuiswerken, nauwelijks vrienden zien, en als ik ze zie is het in het weekend, met een vast groepje. Een ander deel van de vriendengroep zie ik omdat we het zeer beperkt houden met contacten niet sinds aug/sep.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Omdat er ook mensen zijn die alleen wonen, en hele dagen thuiswerken?
Bij PSV, NAC en Go Ahead Eagles hebben ze het tenminste goed begrepen door meteen die selectiebrede groepsimmuniteit te pakken.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:28 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja uiteraard, dat naïeve idee dat ze allemaal al het hele seizoen in een bubbel zitten. En ze worden zo goed getest.Die gasten hebben ook gewoon vrouw, kinderen, familie, vrienden. Die gaan waarschijnlijk ook nog wel wat meer naar feestjes dan de gemiddelde Nederlander die streng wordt toegesproken.
Vind het ook prima verder hoor, als ik het voor het zeggen had zou ik de Eredivisie ook gewoon door laten gaan, anders worden de mensen gek. Maar laten we elkaar niet voor de gek houden.
Ik moest even tot 10 tellen toen ik dit las.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dit is even niet het moment om plezier te hebben
Weet dus niet of die R * 1.3 klopt. Als het besmettelijker is, maar minder ziekmakend dan kan de R nog steeds van alles doen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:27 schreef capricia het volgende:
[..]
De R0 maal 1,3?
Dat is geen reden tot feest.
Al zou het klinisch beeld iets afnemen (waar geen signalen toe zijn), is het nog steeds een reden om zo snel mogelijk de besmettingen naar beneden te brengen.
En als ze daardoor al besmet raken merken ze dat binnen een dag of 3quote:Op maandag 18 januari 2021 22:28 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja uiteraard, dat naïeve idee dat ze allemaal al het hele seizoen in een bubbel zitten. En ze worden zo goed getest.Die gasten hebben ook gewoon vrouw, kinderen, familie, vrienden. Die gaan waarschijnlijk ook nog wel wat meer naar feestjes dan de gemiddelde Nederlander die streng wordt toegesproken.
Vind het ook prima verder hoor, als ik het voor het zeggen had zou ik de Eredivisie ook gewoon door laten gaan, anders worden de mensen gek. Maar laten we elkaar niet voor de gek houden.
Eredivisie legt misschien de druk op Nederland vergelijkbaar met een klein dorp. Op het grotere geheel niet relevant, en al helemaal niet als je ze goed test.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:28 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
De angst tot nu toe was maal 1,7, in dat opzicht is het wel degelijk feest.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:27 schreef capricia het volgende:
[..]
De R0 maal 1,3?
Dat is geen reden tot feest.
Al zou het klinisch beeld iets afnemen (waar geen signalen toe zijn), is het nog steeds een reden om zo snel mogelijk de besmettingen naar beneden te brengen.
Grote kans dat dit gaat gebeuren.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:10 schreef JosMert het volgende:
[..]
Verkiezingen gaan uitgesteld worden....vanwege britse variant
Het was dan ook sarcastisch. Ik ben juist iemand die vind dat we terug moeten gaan naar het sturen op zorg en niet op de besmettingen, zoals we nu aan het doen zijn met de paniek die toe is geslagen.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik moest even tot 10 tellen toen ik dit las.
Het is niet even. Het is al een jaar. Het is nog maandenlang, alles wat nu ingeperkt wordt gaat tot de zomer echt niet beter worden. Het is gewoon fucking zwaar.
Alles wat het leven de moeite waard maakt wordt er uit gesloopt. Alles. En daar ze badinerend over doen vind ik werkelijk stuitend.
Voor de 7465e keer...quote:Op maandag 18 januari 2021 22:29 schreef mir1986 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)r-binnen-zitten.html
Nu.nl heeft een fijn artikel over de lockdown en de gevolgen hiervan op de mentale gesteldheid van mensen. Hier moet veel meer aandacht voor komen. Nou ja, heb ik in ieder geval de komende jaren genoeg werk.
Het is een mooie meevaller, als dit een beetje klopt, andere wetenschappers hebben ook weer iets andere uitkomsten gegeven.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
De angst tot nu toe was maal 1,7, in dat opzicht is het wel degelijk feest.
Dat is nooit een regel geweest en wordt het wat mij betreft ook niet.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:30 schreef onlogisch het volgende:
En hoe zit het met het OV? Kan dat niet gewoon weer open voor enkel mensen met een vitaal beroep?
Jawel.quote:Op maandag 18 januari 2021 22:31 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Voor de 7465e keer...
Dit is allemaal niet relevant.
En mantelzorgersquote:Op maandag 18 januari 2021 22:30 schreef onlogisch het volgende:
En hoe zit het met het OV? Kan dat niet gewoon weer open voor enkel mensen met een vitaal beroep?
Oh. Ik dacht dat zoiets vorig jaar aan de orde wasquote:Op maandag 18 januari 2021 22:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is nooit een regel geweest en wordt het wat mij betreft ook niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |