abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 januari 2021 @ 21:52:35 #76
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197495695
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:44 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het heeft ook nog helemaal geen zin. Al dat gezeik over wie welke rechten moet krijgen, wat er met anti-vaxxers moeten gebeuren... Misschien handig om eerst de vaccins te regelen voor de meerderheid die wel wil:

[ twitter ]

Anders kom je straks in de zomer in de onhebbelijke situatie dat fitte bejaarden lekker op vakantie kunnen met hun vaccinatiepaspoort, terwijl iedereen onder de 70 voor een dichte deur staat en maar naar Terschelling moet. Als je voor de pont tenminste niet ook een vaccinatiepaspoort nodig hebt...
Je kunt wel een vaccinatiebewijs vragen voor de veerpont, maar dat heeft natuurlijk geen enkele zin zolang niet-gevaccineerden wel op allerlei andere openbare plekken zoals de supermarkt, het gemeentehuis en noem maar op kunnen komen.

Zo'n bewijs is alleen nuttig als je land zo goed als 'vrij' is van virus en je dat zo wilt houden voordat je 'buitenstaanders' binnen laat. Niet als je 100 mensen die op een binnenlandse veerpont willen vraagt om een bewijs terwijl er elders in je land nog 10 miljoen mensen rondlopen die geen vaccinatie hebben gehad.
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 21:53:32 #77
236264 crew  capricia
pi_197495715
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:45 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

User mir1986 refereert aan het fenomeen The Great Reset. Interessante materie die neerkomt op macro-economische hervorming en het "you own nothing, but you will be happy" credo. Voor wat duiding kan je Googlen op Willem Middelkoop en The Great Reset.
Ik ken het allemaal.
Vind het geen onderwerp voor hier, nu.
Maar zeker wel voor Fok.
Uiteindelijk zijn die sustainable goals ook gewoon iets waar onze politieke partijen in meer of mindere mate mee aan de slag gaan (denk aan klimaat-doelstellingen). Ook onafhankelijk van het WEF is dit een uitdaging voor onze tijd.
En er zijn wel heel veel samenzweringstheorieën om heen. En die horen niet in COR.

Over naar de orde van de dag. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197495723
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Je kunt wel een vaccinatiebewijs vragen voor de veerpont, maar dat heeft natuurlijk geen enkele zin zolang niet-gevaccineerden wel op allerlei andere openbare plekken zoals de supermarkt, het gemeentehuis en noem maar op kunnen komen.

Zo'n bewijs is alleen nuttig als je land zo goed als 'vrij' is van virus en je dat zo wilt houden voordat je 'buitenstaanders' binnen laat. Niet als je 100 mensen die op een binnenlandse veerpont willen vraagt om een bewijs terwijl er elders in je land nog 10 miljoen mensen rondlopen die geen vaccinatie hebben gehad.
Grapje. :P Maar goed punt inderdaad.
  maandag 18 januari 2021 @ 21:54:41 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197495727
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar dit wordt toch gewoon als onderdeel van de normale GGD tests gedaan:
[..]

Dit lijken me reguliere PCR's bij de GGD's, die gewoon in CoronIT opgeslagen worden, dus in de dagcijfers meekomen.
Ze doen extra checks op variant ipv alleen maar standaard PCR, dat is extra werk en vergt meer labwerk en andere systemen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 18 januari 2021 @ 21:55:50 #80
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197495751
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 18:31 schreef Predator40 het volgende:

[..]

jij bent echt goed bezig ^O^
Mensen met een 'ik heb er geen last van dus het boeit me geen flikker' mentaliteit kan ik helaas niet hoger classificeren.
pi_197495752
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:54 schreef Molo het volgende:

[..]

Ze doen extra checks op variant ipv alleen maar standaard PCR, dat is extra werk en vergt meer labwerk en andere systemen
Nee toch? Het proces is toch:
- GGD doet test
- Gaat naar lab
- Krijgt uitkomst van lab
- Indien uitkomst positief naar Erasmus voor verder onderzoek
- Indien uitkomst negatief: Einde
  maandag 18 januari 2021 @ 21:55:55 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197495753
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Een vaccinatie is geen garantie op immunisatie, en overigens ook nog niet bewezen een garantie op stoppen van besmettelijkheid.

Om het nog complexer te maken O+
pi_197495756
quote:
Bewoners minder ziek

De ziekteverschijnselen, zegt Zuidema, zijn milder dan bij mensen die in het voorjaar besmet raakten met het virus. “We zien dat de bewoners minder ziek zijn. Ze hebben minder hoge koorts en zijn minder benauwd. Ook het hoesten is minder erg.”

https://www.parool.nl/ams(...)&utm_source=copylink
Goed nieuws in een artikel over de gevreesde "Britse variant", gelukkig maar...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197495763
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

- GGD doet test
- Gaat naar lab
Dit is inderdaad het proces.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 18 januari 2021 @ 21:57:10 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197495771
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

- GGD doet test
- Gaat naar lab
Weet ik niet, ik dacht dat die Britse variant moeilijker op te sporen was met een PCR

Maar zoals jij het vertelt is het toch sowieso ook complexer met meer processtappen toegevoegd op andere plekken?
pi_197495777
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:56 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Maakt niet uit. We gooien het op besmettingen als het ziekenhuisargument niet meer werkt. De tendens is dat iedere besmetting voorkomen dient te worden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197495780
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:56 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dit is inderdaad het proces.
Dus dan moeten deze gewoon in de dagcijfers zitten. Morgen moeten we dan dus goede testcijfers zien :+
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 21:58:03 #88
236264 crew  capricia
pi_197495782
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar dit wordt toch gewoon als onderdeel van de normale GGD tests gedaan:
[..]

Dit lijken me reguliere PCR's bij de GGD's, die gewoon in CoronIT opgeslagen worden, dus in de dagcijfers meekomen.
Okay.
Dus wel bij de dagelijkse besmettingen. Maar hoe zich dat verhoudt met de Engelse variant, is nog even afwachten.

Ben vooral benieuwd naar de verdubbelingstijd van dat ding. De R0. :)
Wellicht is ie daar ook in een paar weken van 2 naar 11% gegaan (mijn vermoeden is hoger).
We gaan het zien.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197495784
quote:

[..]

Weten we het effect op ziekenhuisopnames? Is dat ook minder in de UK?
  maandag 18 januari 2021 @ 21:58:51 #90
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197495805
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Maakt niet uit. We gooien het op besmettingen als het ziekenhuisargument niet meer werkt. De tendens is dat iedere besmetting voorkomen dient te worden.
Wat zou jouw optie zijn om te doen gezien alle data die je hebt?
pi_197495814
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Weet ik niet, ik dacht dat die Britse variant moeilijker op te sporen was met een PCR

Maar zoals jij het vertelt is het toch sowieso ook complexer met meer processtappen toegevoegd op andere plekken?
Ja maar dat is een stap na het lab. Dus het lab (voor regio Rotterdam-Rijnmond worden veel tests sowieso in het Erasmus gedaan volgens mij) doet de test. Indien de PCR positief is gaat ie in bakje 1, indien ie negatief is in bakje 2. Alle tests in bakje 1 worden extra onderzocht.
pi_197495833
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Daar heeft @Za wel een paar keer wat dingen over gezegd, maar daar was veel discussie over.
pi_197495834
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:57 schreef Molo het volgende:

[..]

PCR kan niet differentiëren tussen varianten.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:00:12 #94
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197495845
quote:

[..]

Als ik me goed herinner: relatief iets minder, maar absoluut meer vanwege het hogere aantal besmette gevallen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197495860
quote:

[..]

40% minder opnames te zien stelde @Za Dit was te lezen in een rapport van de overheid. Alleen heb ik geen idee waar ik dat moet gaan zoeken.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197495869
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar heeft @:Za wel een paar keer wat dingen over gezegd, maar daar was veel discussie over.
Oke. Ben wel benieuwd naar opnamekans na besmetting per leeftijdscategorie.

Als iemand die ergens tegen komt, laat het me vooral weten. :)
pi_197495871
quote:

[..]

hier nog 1
https://www.destentor.nl/(...)ing-ermelo~a6484611/
quote:
Het is heel vervelend. De Britse variant is heel besmettelijk, maar de klachten zijn wel wat milder. We hopen dat de zieke bewoners snel opknappen,’’ aldus persvoorlichter Nanda Troost.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:01:40 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197495875
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja maar dat is een stap na het lab. Dus het lab (voor regio Rotterdam-Rijnmond worden veel tests sowieso in het Erasmus gedaan volgens mij) doet de test. Indien de PCR positief is gaat ie in bakje 1, indien ie negatief is in bakje 2. Alle tests in bakje 1 worden extra onderzocht.
Dat vergt qua uitvoering ietssss meer dan wat je nu beschrijft :+

Voor wat ik weet zijn de megalabs (deels particulier) nu ook flink de tests aan het afhandelen iig. Maar weet niet hoe dit grote onderzoek specifiek aangevlogen is. Ik neem aan, zou logisch zijn, wel door het Erasmus MC ja.
pi_197495883
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:59 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Jawel. het is een aangepaste PCR die de britse variant kan differentiëren

quote:
Het opsporen van de Britse variant is een tijdrovend proces, dat in twee stappen gaat. "Eerst maken we met een extra PCR-combinatietest, die ook veel in Engeland wordt gebruikt, de kans op aanwezigheid van de Britse mutatie snel aannemelijk." Deze test spoort drie delen van het genetisch materiaal van het virus op. Een van die stukjes is het S-gen. Omdat door de Britse variant dit gedeelte van het gen drastisch is veranderd, werkt de test nog maar voor twee van de drie stukken. Koopmans: "Het is het principe van 'waar rook is, is vuur'. Alle testuitslagen waar deze tweede test op faalt, selecteren we daarna voor uitgebreid vervolgonderzoek. Na een aantal dagen kunnen we dan met zekerheid zeggen of het om de Britse variant gaat."
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:02:19 #100
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197495884
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:59 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Wel minder gevoelig zijn voor varianten, van wat ik begreep
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')