Ik zou dat toch wel een bijzondere vinden om eerlijk te zijn, gelet ook op de Economische tik.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:30 schreef Predator40 het volgende:
en ondertussen blijven de grenzen heel 2021 dicht in Australie althans daar zijn ze nu over in de debat.
grote kans dat het gebeurd.
Bizar hoe de jongeren alle rekeningen mogen gaan betalen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)r-meer-dan-ooit.html
ze beginnen in maart met vaccinerenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:34 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik zou dat toch wel een bijzondere vinden om eerlijk te zijn, gelet ook op de Economische tik.
Dat wil zeggen dat ik het voorlopig wel snap en ik ook geen idee heb wanneer ze klaar zijn met hun vaccinatieprogramma. Maar ik zou een resultaat daar eerdere als mogelijk einddoel neerzetten dan maar gewoon een datum neerknallen.
Daar kan al op gehandhaafd worden omdat je met maximaal 2 samen mag zijn buiten je eigen gezin. Oftewel, daar kunnen ze al op aanpakken. Daar heb je geen avondklok voor nodig..quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:13 schreef Remco het volgende:
Rij voor de grap eens langs een willekeurige McDonald's tussen 20:00 en 01:00, en je ziet dat een avondklok best wel zin heeft.
Ik werk er toevallig en zie nauwelijks auto's met minder dan 3 man voorbijkomen.
Of het ook een goede maatregel is om besmettingen terug te dringen is een tweede.
Waarom zou het opeens meer verspreiden, het is een extra maatregel bovenop de al aanwezige. Het zou een prima vervanger kunnen zijn van die avondklok of de basisschool sluiting.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Probleem is dat als ondertussen het virus zich meer kan verspreiden onder de rest van de bevolking, die 25% teniet wordt gedaan, omdat er meer kans is dat de kwetsbare in aanraking komt met een besmet persoon.
Nog los van het risico dat het virus zich gemakkelijker kan muteren en de gevolgen van uitval van zorgverleners en ondersteuning voor ouderen als gevolg van een stijging van het ziekteverzuim onder de jongere generaties.
liveblog NOS.quote:Het lijkt mee te vallen met de vertraagde leveringen van BioNTech/Pfizer-vaccins aan Nederland. Volgens de farmaceut wordt er alleen deze week minder geleverd. Het gaat deze week om ongeveer 92.000 doses in plaats van 150 tot 200.000 doses.
Vanaf volgende week wordt het normale leveringsschema weer hervat. Vrijdag meldde Pfizer nog dat het bedrijf de komende drie à vier weken minder vaccins zou leveren aan Europese landen waaronder Nederland. Maar dat is dus niet het geval.
De vertraging van deze week heeft te maken met een uitbreiding van de fabriek in het Belgische Puurs. Als die is voltooid moeten er per half februari juist meer vaccins uit de fabriek komen rollen.
Ik zat al even te zoeken (tussen besprekingen doorquote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze beginnen in maart met vaccineren
was te verwachten natuurlijk, dat hele pensioenstelsen was al een draak en nu word het nog veel erger.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:35 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Bizar hoe de jongeren alle rekeningen mogen gaan betalen.
Maakt in de praktijk weinig uit toch, met ons tempo van vaccineren?quote:
Toch maar weer terug naar hoge rentes op hypotheken en andere leningenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:35 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Maar dat wordt juist totaal niet gehandhaafd. Althans, ik zie het hier niet als ik tussen de middag een rondje loop of fiets.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar kan al op gehandhaafd worden omdat je met maximaal 2 samen mag zijn buiten je eigen gezin. Oftewel, daar kunnen ze al op aanpakken. Daar heb je geen avondklok voor nodig..
dus ze moeten +/- 10 andere regels gaan verzinnen en handhaven omdat een avondklok ( waar je al die 10 regels eigenlijk mee samenvoegt ) te ver gaat ?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar kan al op gehandhaafd worden omdat je met maximaal 2 samen mag zijn buiten je eigen gezin. Oftewel, daar kunnen ze al op aanpakken. Daar heb je geen avondklok voor nodig..
Ik vraag me dan ook wel af of er rekening gehouden wordt met de momenteel verhoogde/vervroegde sterfte onder de bevolking die pensioen vangt.13.000 pensioenado's een paar jaar minder pensioen uitkeren zal ook wat besparen toch?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)r-meer-dan-ooit.html
Hoezo verzinnen? Hij zegt net al dat die regel bestaat. Ze moeten gewoon beter/meer handhaven simpel. Avondklok gaat daarbij niks helpen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus ze moeten +/- 10 andere regels gaan verzinnen en handhaven omdat een avondklok ( waar je al die 10 regels eigenlijk mee samenvoegt ) te ver gaat ?
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:38 schreef Scrummie het volgende:
De vertraging van deze week heeft te maken met een uitbreiding van de fabriek in het Belgische Puurs. Als die is voltooid moeten er per half februari juist meer vaccins uit de fabriek komen rollen.
Je mag het natuurlijk niet zeggen, maar je zou kunnen denken dat het wel iets uitmaakt ja, die oversterfte.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:40 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik vraag me dan ook wel af of er rekening gehouden wordt met de momenteel verhoogde/vervroegde sterfte onder de bevolking die pensioen vangt.13.000 pensioenado's een paar jaar minder pensioen uitkeren zal ook wat besparen toch?
Wat een nieuws, dit had ik echt niet verwacht! Zoals gewoonlijk, vooral solidair zijn met de ouderen maar andersom kun je stikken. Echt hoor, die éénrichtingssolidariteit begint me mn strot uit te komen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:24 schreef VoMy het volgende:
Goed nieuws!
De jongelingen die hun flexbaan nog niet kwijt zijn geraakt door de coronacrisis mogen vanaf dit jaar extra premie afdragen zodat de ouderen die in hun werkende leven uiteindelijk te weinig pensioen hebben afgedraagd voor de hoeveelheid geld die ze zichzelf beloofd hebben, hun pensioen niet zien verminderen.
Ons tempo van vaccineren hangt af van de leversnelheid van oa Pfizer, dus het is zeg maar precies tegenovergesteld van wat jij zegt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:39 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Maakt in de praktijk weinig uit toch, met ons tempo van vaccineren?
Nee, ze moeten om te beginnen de huidige maatregelen eens wat serieuzer gaan handhaven.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus ze moeten +/- 10 andere regels gaan verzinnen en handhaven omdat een avondklok ( waar je al die 10 regels eigenlijk mee samenvoegt ) te ver gaat ?
Is het niet zo dat we veel meer vaccins hebben liggen dan we momenteel gebruiken? Omdat we traag als dikke stront zijn in dit land?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ons tempo van vaccineren hangt af van de leversnelheid van oa Pfizer, dus het is zeg maar precies tegenovergesteld van wat jij zegt.
Tja, en daar wringt ‘t ‘m. We krijgen hier telkens redenen te lezen waarom het nodig zou zijn, terwijl elk van die redenen onder de huidige maatregelen ook al te handhaven zijn. Dat er niet gehandhaaft wordt is juist een signaal dat een avondklok buitenproportioneel is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar dat wordt juist totaal niet gehandhaafd. Althans, ik zie het hier niet als ik tussen de middag een rondje loop of fiets.
Had dit vanmorgen ook gepost ja, voor 2021 is er gegoocheld met de regels zodat er niet gekort hoefde te worden. We moeten natuurlijk niet de situatie krijgen dat de gepensioneerden een veer moeten laten in deze crisis.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:35 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
dan los ik direct de helft van mijn hypotheek af als de rente weer meer dan 5% wordquote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch maar weer terug naar hoge rentes op hypotheken en andere leningen
Hypotheekrente nu vastzetten voor een tijd nu ie zo laag is, kan me niet voorstellen dat ie nog heel lang zo laag is. HRA zal ook wel versneld afgebouwd gaan worden om kosten te drukken en een stuk van dit verlies goed te maken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dan los ik direct de helft van mijn hypotheek af als de rente weer meer dan 5% word![]()
denk dat heel veel mensen in de problemen gaan komen ook op termijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |