abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:47:45 #201
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197501532
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:26 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Unlimited kost niet zoveel, en zoveel data verbruik je niet met een desktop overnemen
Dat dacht ik ook, remote desktop apps vraagt niet zoveel bandbreedte. Al is het misschien niet ideaal, pc's op kantoor ingelogd laten (ik weet niet hoeveel security die applicaties bieden) ...
are we infinite or am I alone
pi_197501533
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:41 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je mag het natuurlijk niet zeggen, maar je zou kunnen denken dat het wel iets uitmaakt ja, die oversterfte.
dan word er toch ( een stuk ) pensioen uitgekeerd aan de nabestaanden ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197501544
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:44 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Had dit vanmorgen ook gepost ja, voor 2021 is er gegoocheld met de regels zodat er niet gekort hoefde te worden. We moeten natuurlijk niet de situatie krijgen dat de gepensioneerden een veer moeten laten in deze crisis.
Maar wat heeft het pensioen dat gebukt gaat onder een te lage rente te maken met covid-19?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:49:22 #204
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197501548
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:43 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Is het niet zo dat we veel meer vaccins hebben liggen dan we momenteel gebruiken? Omdat we traag als dikke stront zijn in dit land?
Nee je zit er echt volkomen naast.
Antifa
pi_197501553
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:47 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, remote desktop apps vraagt niet zoveel bandbreedte. Al is het misschien niet ideaal, pc's op kantoor ingelogd laten (ik weet niet hoeveel security die applicaties bieden) ...
Geen security, dat is een no-no voor wat grotere bedrijven. Sowieso zijn er best veel dingen die op een kantoor gedaan moeten worden door wetgeving. Ik denk dat er wel een stuk meer dan nu thuisgewerkt kan worden, mijn eerste gok is zo’n 40% van de mensen die nu op kantoren zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2021 10:50:20 ]
pi_197501554
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:47 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dan word er toch ( een stuk ) pensioen uitgekeerd aan de nabestaanden ?
Alleen als je daarvoor gekozen hebt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197501557
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel. Maar het gevoel leeft bij mij wel heel sterk. De burger moet coûte que coûte opgehokt worden, is asociaal, moet z’n bek houden etc. Maar als de overheid moet leveren is het altijd, moeilijk, lastig, gecompliceerd en komt het niet van de grond.

Het is onzin om te stellen dat de overheid deze crisis alleen baas kan. Maar het is eveneens onzin om het allemaal op de burger af te schuiven.
Ik lees dit hier al maandenlang en al heel vaak en volgens mij zegt het meer over de persoon zelf dan over de werkelijk overheidscommunicatie.

Als je dan doorvraagt krijg je steevast een antwoord als 'laat de overheid eerst maar zelf de zaakjes op orde hebben!'. Dat Wilders dit sentiment cultiveert geeft alleen maar aan hoe populistisch die houding is.

Het is toch gewoon evident dat de burger klaar is met dit gedoe en gewoon lakser met de regels omgaat? Snap niet dat daar geheimzinnig over gedaan moet worden of dat het benoemen daarvan zogenaamd afgeven op de burger zou zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197501569
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Vooralsnog is het alsof men overlegt voert of we wel of niet een nieuwe luchtfilter op het motorblok moeten plaatsen, terwijl de koppakking lek is en hij maar op drie cilinders loopt. Maak de basis eens wat meer op orde.
dit klinkt wel als een gemiddelde garage die hun klanten naaien ;)
been there, done that }:|
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:50:45 #209
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197501570
ik zie hier veel heen en weer gepraat over die avondklok, ik ben er zelf niet voor maar is er inmiddels al enig bewijs of in ieder geval geval een betere argumentatie voor het invoeren ervan ipv het baat het schaadt het niet en het valt allemaal wel mee joh wat ik tot nu toe gelezen heb?
pi_197501589
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:50 schreef Tarado het volgende:
ik zie hier veel heen en weer gepraat over die avondklok, ik ben er zelf niet voor maar is er inmiddels al enig bewijs of in ieder geval geval een betere argumentatie voor het invoeren ervan ipv het baat het schaadt het niet en het valt allemaal wel mee joh wat ik tot nu toe gelezen heb?
Hier staan wat argumenten in een handig lijstje: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ingen-thuis-jongeren
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:52:43 #211
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197501596
quote:
De redenatie is 'beter voorkomen dan genezen'. Wat op zich prima is, maar als blijkt dat de komende 2-3 weken de situatie prima onder controle blijkt dan dient die avondklok er imo zsm weer afgehaald te worden.
pi_197501601
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:49 schreef VoMy het volgende:

[..]

De 2de prik word toch op voorraad gehouden nu als ik het goed begrijp ?
dan hou je best veel op voorraad tot half feb.
pi_197501605
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nouja, dat denk ik wel. Die avondklok is er niet om vandaag de wereld te veranderen, die is bedoeld om de B117 variant behapbaar te houden. Het vaccin werkt ook tegen die variant, en volgens die modellen die nu aangehouden worden wordt er gezegd dat eind maart de ziekenhuizen overstromen als er nu niets gedaan wordt. Dan kun je nu verzwaren en hopen dat het goed komt, maar tegelijkertijd kun je nu ook als een idioot gaan vaccineren.

Tegen de tijd dat de ziekenhuizen volgens die schatting vol zouden lopen kun je namelijk al 3 miljoen mensen gevaccineerd hebben puur gerekend met het aantal vaccins wat Q1 zou komen.

Het zal niet alles helpen, maar 3 miljoen mensen gevaccineerd en 3 miljoen mensen die de besmetting doorgemaakt hebben (laten we 2 miljoen zeggen vanwege potentiële overlap) is een flinke hoeveelheid mensen.
Waarom voeren landen die wel voorop lopen in Europa qua vaccinatie dan ook zwaar beperkende maatregelen in dan? Of is dat omdat overheden het zogenaamd leuk zouden vinden een avondklok invoeren?
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197501609
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:41 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je mag het natuurlijk niet zeggen, maar je zou kunnen denken dat het wel iets uitmaakt ja, die oversterfte.
Wel maar heel erg weinig op het geheel.
pi_197501619
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:49 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar wat heeft het pensioen dat gebukt gaat onder een te lage rente te maken met covid-19?
De spelregels zijn veranderd om niet te hoeven korten, de rekening schuiven we gewoon door:

De pensioenfondsen zitten al jaren in zwaar weer. De lage rente en de coronacrisis hebben het voor veel fondsen moeilijk gemaakt de financiën op peil te houden. Minister Koolmees van Sociale Zaken maakt daarom een uitzondering, kondigde hij al aan: de dekkingsgraad moest op 31 december 2020 90 procent zijn, in plaats van 100 procent. Daar voldoet ABP dus aan.

https://nos.nl/artikel/23(...)aan-niet-korten.html
pi_197501628
Steun Piet van Herten, arts én verzetsheld
:') !

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2021 10:54:56 ]
pi_197501636
quote:
Natuurlijk wel. Er zijn over de hele wereld al veel experts die hebben gepleit voor het positieve effect van de avondklok.

Alleen op FOK! is het natuurlijk logischer om niet ter zake doende voorbeelden te geven van mensen die alleen in een bos willen wandelen om 10 uur 's avonds en dat daarom een avondklok geen toegevoegde waarde heeft.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:55:01 #218
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197501639
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:52 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hier staan wat argumenten in een handig lijstje: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ingen-thuis-jongeren
dank je, al met al niet bijster sterk in het voordeel van een avondklok
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:55:03 #219
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197501640
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De redenatie is 'beter voorkomen dan genezen'. Wat op zich prima is, maar als blijkt dat de komende 2-3 weken de situatie prima onder controle blijkt dan dient die avondklok er imo zsm weer afgehaald te worden.
Ben vooral heel benieuwd of het door de kamer komt, een partij als D66 zou er best wat politiek gewin bij kunnen hebben om tegen te stemmen bijvoorbeeld en dan wordt het lastig om aan een meerderheid te komen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197501644
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

De spelregels zijn veranderd om niet te hoeven korten, de rekening schuiven we gewoon door:

De pensioenfondsen zitten al jaren in zwaar weer. De lage rente en de coronacrisis hebben het voor veel fondsen moeilijk gemaakt de financiën op peil te houden. Minister Koolmees van Sociale Zaken maakt daarom een uitzondering, kondigde hij al aan: de dekkingsgraad moest op 31 december 2020 90 procent zijn, in plaats van 100 procent. Daar voldoet ABP dus aan.

https://nos.nl/artikel/23(...)aan-niet-korten.html
dat hele pensioenstelsel word 1 grote shitshow als de rentes nog een paar jaar zo laag blijven.
en daar heb je dan je hele leven voor gewerkt.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:55:40 #221
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197501650
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:49 schreef VoMy het volgende:

[..]

Hebben we dan zo veel minder vaccins ingeslagen dan andere landen? Volgens mij kunnen we voorlopig lustig doorprikken met wat we hebben liggen. Iemand een bron voor het een of ander?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_197501659
pi_197501664
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik lees dit hier al maandenlang en al heel vaak en volgens mij zegt het meer over de persoon zelf dan over de werkelijk overheidscommunicatie.

Als je dan doorvraagt krijg je steevast een antwoord als 'laat de overheid eerst maar zelf de zaakjes op orde hebben!'. Dat Wilders dit sentiment cultiveert geeft alleen maar aan hoe populistisch die houding is.

Het is toch gewoon evident dat de burger klaar is met dit gedoe en gewoon lakser met de regels omgaat? Snap niet dat daar geheimzinnig over gedaan moet worden of dat het benoemen daarvan zogenaamd afgeven op de burger zou zijn.
Dat vind ik wel te makkelijk. Als je van je bevolking alle hens aan dek vraagt om een situatie als in Portugal te voorkomen en je een betere kans hebt om die te voorkomen door zodra je kunt te vaccineren is daar zeker iets op aan te merken.

Als de planning klopt hebben we voor eind maart qua vaccins zo’n 6 miljoen vaccins geleverd gekregen. Volgens Kuipers is het scenario dat de ziekenhuizen vol zijn eind maart, dus al die 6 miljoen vaccins wil je eind maart gezet hebben.

Op dit moment wordt gezegd de maatregelen te verzwaren en hopen dat het voldoende is, maar wordt niets gezegd over als een malloot opschalen zodat je die situatie (gedeeltelijk) voorblijft.

Als je 3 miljoen kwetsbaren gevaccineerd hebt ben je heel veel potentiële ziekenhuisopnames kwijt en hoef je misschien niet eens te grijpen naar deze hail mary.
pi_197501667
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:55 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Hebben we dan zo veel minder vaccins ingeslagen dan andere landen? Volgens mij kunnen we voorlopig lustig doorprikken met wat we hebben liggen. Iemand een bron voor het een of ander?
de 2de prik word op voorraad gehouden, die kan je niet zomaar wegprikken
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:57:26 #225
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197501669
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:55 schreef 4-elements het volgende:

[..]

in principe ligt dat voor de eu in verhouding gelijk dus we zijn niet echt snel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')