abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197504169
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:58 schreef alpeko het volgende:

[..]

Nee want in dec hadden we per dag 8000-10000 besmettingen en nu de helft. Stel je vond in dec 1% Britse variant uitgaande van 10.000 per dag dan is dat dus 100. Als je er nu 100 vindt bij 5000 dan zit je op 2% zonder dat het aantal in absolute zin is gestegen. En in dit fictieve voorbeeld is de R dus 0. En vergeet ook niet dat de R van de "oude" zal blijven dalen.
Uit het OMT-advies:
quote:
Op basis van de kiemsurveillance is inzicht in het percentage van de VK-variant van het SARS-CoV-2 virus in Nederland. Het reproductiegetal voor de ‘oude’ variant is rond 1 januari net onder de waarde van 1, en het reproductiegetal van de VK-variant is rond 31 december ongeveer 30% hoger en groter dan de waarde van 1.
Volledig conform de uitspraken van epidemiologen uit andere landen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197504171
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Tja, maar je ziet toch kristalhelder dat de Britse variant aan het toenemen is hier? Van minder dan 1% exponentieel naar meer dan 10%? En ook in absolute aantallen? Precies zoals voorspeld?

Dan kan je allemaal alternatieve verklaringen gaan zoeken, maar als het loopt als een eend... etc.
Even voor de verduidelijking. 10% in kiemsurveillance wil niet automatisch zeggen dat het 10% van alle besmettingen is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197504182
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:01 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Het lijkt me inderdaad wishful thinking om te geloven dat als we nu "keihard" ingrijpen we hier eerder vanaf zijn. We gaan pas echt op een goede manier kunnen versoepelen wanneer de vaccinaties hun werk doen, want na vervroegde versoepeling zullen de cijfers gewoon weer stijgen. Daarom voelt die avondklok ook minder nuttig, het gaat ons niks opleveren wat betreft versoepelingen in de toekomst.
Ik heb toch de hoop dat we zodra we de cijfers weer goed omlaag gebracht hebben na deze lockdown. Zeg <750 besmettingen per dag dat we dan een heel eind moeten komen richting de lente. Goede hoop dat het dan alleen nog maar beter wordt in combinatie met de vaccinatie.
pi_197504189
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:40 schreef Djeez het volgende:

[..]

Dat dus. Had makkelijk gekund, nu Engeland geen Europa meer is
volgens sommigen niet want we zijn geen eiland ;)
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197504192
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:30 schreef Fretwork het volgende:
Heeft iemand hier trouwens ook problemen met die coronamelder app? Al een week sputtert hij elke dag met dat hij 24 uur niet geeft kunnen controleren. Krijg het niet opgelost.
Wat voor telefoon?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197504198
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Uit het OMT-advies:
[..]

En waar is dit in tegenstrijd met mijn voorbeeld? Degene waarop ik reageer komt met een stelling die wiskundig gezien niet kloppend is. Als je puur naar het % Brits kijkt terwijl het aantal waar je uit extraheert dalend is, dan kun je daar niet per definitie die conclusie aan binden die werd gedaan in het bericht waarop ik reageerde. *)
pi_197504199
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Even voor de verduidelijking. 10% in kiemsurveillance wil niet automatisch zeggen dat het 10% van alle besmettingen is.
Wel als je een representatieve steekproef neemt.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197504234
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Uit het OMT-advies:
[..]

Maar dat kan dus prima, want het R getal lag rond 31 december (vanwege kerst en oud en nieuw) sowieso al hoger omdat we met groepen samen zijn gekomen.
pi_197504259
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:03 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ik heb toch de hoop dat we zodra we de cijfers weer goed omlaag gebracht hebben na deze lockdown. Zeg <750 besmettingen per dag dat we dan een heel eind moeten komen richting de lente. Goede hoop dat het dan alleen nog maar beter wordt in combinatie met de vaccinatie.
Die cijfers zijn haalbaar onder één voorwaarde: het vaccineren moet keihard gaan. De lockdown alleen, inclusief avondklok en whatever, gaat ons daar nooit brengen. Als we als een gek prikken zou je in de lente makkelijk kunnen versoepelen lijkt me.
pi_197504264
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 05:52 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Om dan te ontdekken dat Taiwan toch niet het beloofde land gaat worden waar je volgens jou eindeloos kan huggen en gamen.

Toch maar het kleine studiootje behouden in de betonstad gelegen in Hollandia. :)
Meh, het is er prima vertoeven hoor, zolang China z'n kop niet om de hoek komt steken . XD

Maar alle restricties zijn daar al sinds juli opgeheven intern, dat is gewoon een feit. 403484043 nieuwsartikelen, youtube videos van evenementen (ik vond alleen al minstens 3 cosplay events, en dus pride met 130.000 man, voor zover ik weet zitten de stadions ook al een half jaar weer vol etc) die dat laten zien.

Verder heb ik echt geen illusies dat Azië perfect is, mag dan wel een giga weeb zijn, heb ook een bachelor Japanologie. Maar goed, al is dat Japan, weet dus wel ongeveer hoe de regio werkt. En waar het op neer komt is, als je economisch waardevol bent met een goede opleiding (en man helpt, wit ook, ze zijn nog steeds zo racistisch als wat gemiddeld, en PC doen ze in verhouding tot westen niet echt veel aan), zoals ik dus, kom je er vrij makkelijk binnen. Nu alleen met twee weken quaraintine, maar dat zou ik er gráág voor over hebben. Zag ook al een UK expert in de guardian lettelrijk oproepen model van Taiwan, China, nieuw-zeeland te volgen, met als argument dat ze daar dus weer helemaal normaal leven.

Vervolgens zijn de sociale mores toch minder streng voor ons, omdat ze er niet van uitgaan dat we alle subtiele nuances snappen.

Overall is het er prima vertoeven dus, en ik zou het zo doen als ik zou zijn dat er daar elke maand nog van die events zijn iedere maand zonder beperkingen, en ik zou denken dat dat hier niet meer zou terugkomen.

Cru zit hem in "en", laat ik daar nou wel gewoon vertrouwen in hebben, en de tickets al hebben, dus dan wacht ik hier liever nog even tot het najaar, dat is goedkoper en kost me niet de moeite om Chinees te leren naast Japans /shrug

Weg van de minste weerstand!

En ik vermaak me dus prima in afwachting van betere tijden :D

Okay, ik ga voorlopig weer offline, oren uitspuiten en daarna alice in borderland kijken, tip die ik hier kreeg op fok XD
#WeesGeenWhales
pi_197504266
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:03 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Onder de 750? Als we een reproductiegetal hebben van zo'n 0.85 dan duurt dat nog zeker zo'n 2 maanden. 750 lijkt mij vrij ontrealistisch.
pi_197504276
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:05 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar dat kan dus prima, want het R getal lag rond 31 december (vanwege kerst en oud en nieuw) sowieso al hoger omdat we met groepen samen zijn gekomen.
En alleen mensen met de Britse variant kwamen bij elkaar?
pi_197504290
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:07 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Die cijfers zijn haalbaar onder één voorwaarde: het vaccineren moet keihard gaan. De lockdown alleen, inclusief avondklok en whatever, gaat ons daar nooit brengen. Als we als een gek prikken zou je in de lente makkelijk kunnen versoepelen lijkt me.
Nou ja, dat vaccin was er vorig jaar niet, en er was een redne dat in juli we weer met 2500 man in de ziggo dome mochten staan, sekswerkers zonder beperkingen mochten werken, en er feitelijk geen 1,5m regel meer was omdat werkelijk niemand waar dan ook er nog op lette of handhaafde (hele hordes die gezellig samen BBQ'de buiten enzo)
#WeesGeenWhales
pi_197504336
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:08 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nou ja, dat vaccin was er vorig jaar niet, en er was een redne dat in juli we weer met 2500 man in de ziggo dome mochten staan, sekswerkers zonder beperkingen mochten werken, en er feitelijk geen 1,5m regel meer was omdat werkelijk niemand waar dan ook er nog op lette of handhaafde (hele hordes die gezellig samen BBQ'de buiten enzo)
Dit gebeurd deze zomer ook weer gewoon en waarschijnlijk eerder, tevens zijn er dan al een hele hoop kwetsbaren/ouderen gevaccineerd en houden ze het BCO/testbeleid op orde.
pi_197504354
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:08 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik hoop inderdaad dat zoiets weer gebeurt, maar de zomer is mij al te laat. We zouden in de lente al significante stappen gezet moeten hebben.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 13:12:34 #266
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197504381
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:11 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ik hoop inderdaad dat zoiets weer gebeurt, maar de zomer is mij al te laat. We zouden in de lente al significante stappen gezet moeten hebben.
eens maar dat zou ook moeten kunnen vanaf maart zeg maar
pi_197504385
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:11 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Eens. We moeten voor april alle kwestbaren en ouderen gehad hebben naar mijn idee.
pi_197504433
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

eens maar dat zou ook moeten kunnen vanaf maart zeg maar
en hoe gaan we dat bereiken in maart al ? O-)
niet met het huidige beleid
pi_197504436
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:03 schreef alpeko het volgende:

[..]

En waar is dit in tegenstrijd met mijn voorbeeld? Degene waarop ik reageer komt met een stelling die wiskundig gezien niet kloppend is. Als je puur naar het % Brits kijkt terwijl het aantal waar je uit extraheert dalend is, dan kun je daar niet per definitie die conclusie aan binden die werd gedaan in het bericht waarop ik reageerde. *)
Puur mathematisch is dat geen wetmatigheid, nee. Maar om van 1% naar 12% te komen moet je wel echt een heel artificieel voorbeeld bedenken. ;)
pi_197504438
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En alleen mensen met de Britse variant kwamen bij elkaar?
Dat zeg ik niet, maar toen lag het reproductiegetal sowieso hoger en dus voor de Britse mutatie relatief nog hoger. Inmiddels is het lager en kan de R van de britse mutatie misschien ook wel rond de 1 of op 1 liggen.

Kerst en oud en nieuw was natuurlijk een ideaal moment voor het virus om zich te verspreiden.
pi_197504449
Als we echt rond 10 februari dat oxford vaccin hier hebben dan zouden we aldus Hugo toch een miljoen mensen per week kunnen inenten. Dan moet je idd een heel eind kunnen komen voor 1 april ook al moeten de mensen 2 keer een inenting krijgen.
pi_197504467
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:14 schreef Anton91 het volgende:
Inmiddels is het lager en kan de R van de britse mutatie misschien ook wel rond de 1 of op 1 liggen.
Dat kan, maar dat zou betekenen dat de 'wilde' variant momenteel rond de 0,7 zou moeten liggen. Die kans acht ik (bij benadering) 0,0.
pi_197504508
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Puur mathematisch is dat geen wetmatigheid, nee. Maar om van 1% naar 12% te komen moet je wel echt een heel artificieel voorbeeld bedenken. ;)
Dat klopt ;) Dat lukte me niet zonder schromelijk te overdrijven in aantal besmettingen :D
Maar om even aan te geven dat het wel samenhangt met het aantal besmettingen. En voor de ziekenhuisopnames heb je ook nog te maken met niet alleen de besmettelijkheid natuurlijk. Er is nog altijd veel onzeker terwijl het OMT in mijn optiek wel erg zwart kijkt (inmiddels al deels ingehaald door meevallende extra besmettelijkheid 70 of 30% maakt veel uit). Deden ze dat vorig jaar maar iets meer ;)
pi_197504536
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:15 schreef aartstyle het volgende:
Als we echt rond 10 februari dat oxford vaccin hier hebben dan zouden we aldus Hugo toch een miljoen mensen per week kunnen inenten. Dan moet je idd een heel eind kunnen komen voor 1 april ook al moeten de mensen 2 keer een inenting krijgen.
Een miljoen per week? Klinkt nog ver weg als we er nu 15k per week doen.

Wat staat er voor komende weken op de planning?
  dinsdag 19 januari 2021 @ 13:20:50 #275
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197504558
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Een miljoen per week? Klinkt nog ver weg als we er nu 15k per week doen.

Wat staat er voor komende weken op de planning?
Maar 'we' doen geen 15k per week en überhaupt is de vaccinatiesnelheid van nu beperkt door de aanwezige vaccins.
Antifa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')