abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197504562
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:15 schreef aartstyle het volgende:
Als we echt rond 10 februari dat oxford vaccin hier hebben dan zouden we aldus Hugo toch een miljoen mensen per week kunnen inenten. Dan moet je idd een heel eind kunnen komen voor 1 april ook al moeten de mensen 2 keer een inenting krijgen.
Oxford levert niet gelijk miljoenen vaccins helaas.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197504563
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Een miljoen per week? Klinkt nog ver weg als we er nu 15k per week doen.
Waarom opschalen als er nauwelijks beschikbaarheid is? Ik neem aan dat we naar veel meer locaties gaan dan.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 13:21:12 #278
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197504568
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:14 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en hoe gaan we dat bereiken in maart al ? O-)
niet met het huidige beleid
niet volledig uiteraard maar verwacht wel dat de meest kwetsbaren dan al een prik gehad hebben en er versoepelingen mogelijk zijn
pi_197504578
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Een miljoen per week? Klinkt nog ver weg als we er nu 15k per week doen.

Wat staat er voor komende weken op de planning?
Uiteraard mits er voldoende vaccins aanwezig zijn:
https://www.nd.nl/nieuws/(...)es-per-week-mogelijk
pi_197504604
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:20 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar 'we' doen geen 15k per week en überhaupt is de vaccinatiesnelheid van nu beperkt door de aanwezige vaccins.
Dan snap ik niet dat andere Europese landen naar rato al verder zijn aangezien alles naar rato wordt verdeeld en de aanwezige hoeveelheden hier dan een limiterende factor zouden zijn.
I'll give you something to do
pi_197504610
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

niet volledig uiteraard maar verwacht wel dat de meest kwetsbaren dan al een prik gehad hebben en er versoepelingen mogelijk zijn
De meeste kwetsbaren zijn vanaf half februari aan de beurt en krijgen in maart/april de 2de prik.
De R ligt nog rond de 1.
pi_197504627
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:20 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Oxford levert niet gelijk miljoenen vaccins helaas.
Heb je daar berichten over gelezen? Want volgens mij zouden ze best een grote initiële levering doen. Zeker als we maar 1.5 maand ongeveer hebben en vooralsnog 4.5 miljoen doses gepland staan.
pi_197504642
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:38 schreef OProg het volgende:

[..]

Het is best handig om een premier te hebben die best wel wat dubieuze dingen heeft gedaan en een issue heeft met populariteit die op deze manier alles er aan heeft gedaan om het met het vaccinatieprogramma weer recht wil trekken.

Al helemaal als ze gewoon buiten alles om met een enorme pot geld op kunnen gaan kopen.
Maar het kan dus wel. ;)
  dinsdag 19 januari 2021 @ 13:24:57 #284
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197504653
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:22 schreef galantis het volgende:

[..]

Dan snap ik niet dat andere Europese landen naar rato al verder zijn aangezien alles naar rato wordt verdeeld en de aanwezige hoeveelheden hier dan een limiterende factor zouden zijn.
Andere landen prikken alvast een eerste prik zonder de tweede in huis te hebben, dat scheelt in eerste instantie een factor 2 in wat er mogelijk is.
Antifa
  dinsdag 19 januari 2021 @ 13:25:49 #285
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197504676
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:22 schreef galantis het volgende:

[..]

Op zich zijn er voor alle vaccins die Nederland geleverd heeft gekregen al wel afspraken gemaakt over wie ze wanneer krijgt ingespoten. Maar omdat veel van die afspraken voor de komende weken zijn gepland, tellen ze nu nog niet mee als inenting natuurlijk.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 13:30:56 #286
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_197504781
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:52 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, specifiek voor de huisartsen blijkbaar. Ik vind het wel goed om te lezen dat het RIVM het belangrijk vindt om te kunnen garanderen dat de tweede prik ook tijdig gezet wordt.
Garantie is nooit gegarandeerd. Met een continue stroom aan vaccins kan je wel eerder afspraken inplannen. In het ergste geval moet je afspraken 1 of 2 weken uitstellen.

Maar het grootste bottleneck lijkt me nu vooral het klaar zijn voor opschalen. Toen Moderna vaccins leverde kwam ook de mededeling dat ze een week later een plan gingen maken... Het kan echt veel sneller. Alsof we niet midden in een pandemie zitten. Ik word echt pissig om die beschamende aanpak.
Géén kloon van tvlxd!
pi_197504788
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik vind het wel lastig om op dit moment over versoepelingen te spreken, dat is juist hetgene dat de discussie hier telkens zo laat ontsporen. Dit is wat er telkens voorbij komt:
Persoon A: Ja, ik ben geen voorstander van een avondklok
Persoon B: Ja? Maar als je versoepelt overstromen de ziekenhuizen

Ik ben geen fan van de maatregel 'avondklok', ook omdat er lang niet duidelijk is wat het effect daadwerkelijk is en omdat er op de andere maatregelen al niet gehandhaaft wordt. Dat is wat 't voor mij moeilijk maakt.

Ik begrijp niet waarom het wenselijker is (en daadwerkelijk helpt) om mensen vanaf 8 uur 's avonds te verplichten thuis te zijn dan dat het is om samenscholingen op te breken (wat met de huidige regels al kan), inkomende reizen vanuit risicolanden te beperken indien het om toerisme gaat en de andere maatregelen strakker gaat handhaven.

Voor mij is dat waarom ik moeite met een avondklok heb. Is dit daadwerkelijk de laatste stap die genomen kan worden? Zijn er echt geen andere opties meer? Daar komt voor mij bij dat Kuipers gisteren al aan 't pushen was op nog meer maatregelen.

Ik twijfel echt niet aan het advies vanuit het OMT, maar het wordt belicht vanuit één kant, virusverspreiding. Wat zijn de negatieve gevolgen van een avondklok en zijn die in proportie met de voordelen die het oplevert?
pi_197504811
Maar laat het aub niet zo zijn dat we dadelijk wel miljoenen vaccins tegelijk binnen krijgen maar dat we "slechts" een miljoen vaccinaties per week kunnen zetten wegens capaciteits gebrek. Natuurlijk is een miljoen per week best veel, maar toch zou er dan meer mogelijk moeten zijn. Ik weet van ziekenhuizen en defensie dat ze hun hulp bij diverse instanties hebben aangeboden om te helpen. Defensie bij de logistieke problemen en de ziekenhuizen bij de inentingen zelf. Mocht hier geen gebruik van worden gemaakt en er dus toch een beperking is van een miljoen per week dan blijft het een faalactie wat mij betreft.
pi_197504867
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:32 schreef aartstyle het volgende:
Maar laat het aub niet zo zijn dat we dadelijk wel miljoenen vaccins tegelijk binnen krijgen maar dat we "slechts" een miljoen vaccinaties per week kunnen zetten wegens capaciteits gebrek. Natuurlijk is een miljoen per week best veel, maar toch zou er dan meer mogelijk moeten zijn. Ik weet van ziekenhuizen en defensie dat ze hun hulp bij diverse instanties hebben aangeboden om te helpen. Defensie bij de logistieke problemen en de ziekenhuizen bij de inentingen zelf. Mocht hier geen gebruik van worden gemaakt en er dus toch een beperking is van een miljoen per week dan blijft het een faalactie wat mij betreft.
die 1 miljoen per week gaan we voorlopig echt nog niet halen hoor, ook al worden er in februari miljoenen vaccins geleverd.
pi_197504872
quote:
Dat hoop ik inderdaad ook, als we in Q2 geleverd krijgen wat in de plannen staan (zonder Curevac mee te rekenen) dan zullen we meer dan 1 miljoen vaccins per week moeten zetten. We zouden dan genoeg hebben voor zo'n 1.2 miljoen per week.
pi_197504883
quote:
Nou als we tegen die tijd nog ongeveer 10 miljoen mensen moeten prikken, dan zou ik met een miljoen per week toch wel tevreden zijn...
pi_197504887
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:34 schreef Predator40 het volgende:

[..]

die 1 miljoen per week gaan we voorlopig echt nog niet halen hoor, ook al worden er in februari miljoenen vaccins geleverd.
Dat zou echt heel slecht zijn. Meen ik serieus. Zeker als we het hebben over de "normale" mensen die makkelijk naar een locatie kunnen reizen.
pi_197504914
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:35 schreef 297534 het volgende:

[..]

Nou als we tegen die tijd nog ongeveer 10 miljoen mensen moeten prikken, dan zou ik met een miljoen per week toch wel tevreden zijn...
10 miljoen x2 is al 20 weken. Dan zitten we al half augustus ongeveer. Stel je doet er 4 miljoen per week....... Ben je in een maand klaar.

Elke week die we vertragen kost al miljarden. Reken maar uit.
pi_197504916
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:34 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Dat is dus precies wat in mijn hoofd conflicteert met 'alle hens aan dek' bij de maatregelen. Vaccineren is de manier om hieruit te komen en de impact te verminderen, alle andere maatregelen helpen tijdelijk en een beetje. De maatregel die echt verlichting geeft is vaccineren.

Op de dag dat AstraZeneca geleverd wordt (er vanuit gaande dat ze echt nog zo'n grote batch leveren in Q1) wil je helemaal los gaan, naar 100.000+ per dag en niet ~70.000 per week.

Maatregelen als een avondklok geven wellicht tijdelijk lucht, terwijl vaccineren het probleem wegneemt.
pi_197504929
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:11 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ik hoop inderdaad dat zoiets weer gebeurt, maar de zomer is mij al te laat. We zouden in de lente al significante stappen gezet moeten hebben.
Ik vermoed tegen juni dat we weer daar zijn.

En als dan groepsimmuniteit is bereikt, dus tegen najaar/oktober, dan de 1,5m eraf en alles weer helemaal open zonder beperkingen.

Ik háát die 1,5m echt, die zorgt ervoor dat de events die ik leuk vind niet kunnen, of er geen lol meer aan is, maar met wat meer vrijheid in de zomer en uitzicht op leven zonder beperkingen paar maanden later wordt het mentaal prima te doen :)
#WeesGeenWhales
pi_197504943
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:36 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Dat zou echt heel slecht zijn. Meen ik serieus. Zeker als we het hebben over de "normale" mensen die makkelijk naar een locatie kunnen reizen.
Ik denk dat het merendeel op welk moment dan ook naar de vaccinatie locatie zou reizen als die prik maar komt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197504945
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:37 schreef aartstyle het volgende:

[..]

10 miljoen x2 is al 20 weken. Dan zitten we al half augustus ongeveer. Stel je doet er 4 miljoen per week....... Ben je in een maand klaar.

Dat is denk ik niet realistisch. Aanbod en capaciteit zal er voor zorgen dat we pas in de periode Juli - September zo'n beetje alles op orde hebben denk ik.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197504949
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:10 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Dit gebeurd deze zomer ook weer gewoon en waarschijnlijk eerder, tevens zijn er dan al een hele hoop kwetsbaren/ouderen gevaccineerd en houden ze het BCO/testbeleid op orde.
Vermoed ik ook.

En dan wat ik hierboven zeg paar maanden later na massavacinatie die klote 1,5m eraf en gewoon alles weer open zonder beperkingen. Kan niet wachten, hopelijk optijd voor tomofair in oktober <3

Breng de spuit~
#WeesGeenWhales
pi_197504955
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:37 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ja ok, snap ik. Maar een miljoen per week lijkt mij al behoorlijk veel. En ik weet ook niet hoeveel er nog moeten tegen die tijd. Bovendien doet die eerste prik ook al wel zijn werk.
pi_197504956
Pushmelding Nu.nl:

"Kabinet houdt woensdag persconferentie, de week extra coronamaatregelen"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')