FYI, ik refereerde naar dit artikel:quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja precies.
Nog ziek na eerste golf: 'Fragiele balans tussen herstellen en terugval voorkomen'
Ik sidder.
met stenen erin zeker ?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:34 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Als het weer sneeuwt kunnen we een sneeuwballengevecht doen!
Zoals ik al zei, de pandemie is de schuld van de media, dat vergeet ik wel eens.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb dus een aantal kennissen en vrienden, jong en gezond, die nu al maanden angstig zijn, hun handen kapot wassen, hun huis de hele dag poetsen, gefixeerd zijn op hygiëne en doodsbang zijn ziek te worden.
Hun leven is er niet leuker op geworden. Ze zijn doodsbang geworden voor bacteriën en virussen, de grote onzichtbare vijand.
Daarom hou ik niet van de sensationele media en hoe die nieuws brengen.quote:
Ja, precies, moeten stoppen voor rood licht beperkt ook je vrijheid.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:34 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het geeft je de verantwoordelijk iedere maatregel ernstig te betwijfelen.
Sporten is natuurlijk wel gezond, maar er zijn ook tal van voorbeelden dat juist de topsporters degene zijn die hun lichaam tot het bot uitwonen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Opvallend genoeg zijn de twee mensen die het getroffen heeft in mijn omgeving ook bijzonder sportief. Eentje die liep zelfs marathons. Misschien zit hier iets in (laag gewicht, weerstand sporter?) of misschien het ook wel toeval.
Ik lees veel, maar niet alles. Maar het enige wat jij kunt zeggen is dat ik oogkleppen op heb. Maar een simpele verwijzing naar wat jij beweert is blijkbaar teveel gevraagd.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, je hebt oogkleppen op want zoals ik al aangaf wordt hier echt in elk deel van dit topic wel een keer toelichting gegeven op vaccineren, in andere landen, in Nederland, etcetera. Heb je toevallig allemaal gemist dus?
Ook van profvoetballers die het gehad hebben hoor je dit. Zelfs van een paar voetballers die eigenlijk geen klachten hadden toen ze positief getest waren. Het is echt geen uitzondering.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er was vorige week een topsporter op tv judoka, beer van een vent en ook nog conditie problemen na corona.
het zijn geen uitzonderingen blijkbaar
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, precies, moeten stoppen voor rood licht beperkt ook je vrijheid.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wie zegt dat?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je moet dan ook voor elke beperking de proportionaliteit beoordelen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
quote:
Ik ben nooit bang geweest voor virussen. En misschien zijn al die mensen die hun hele leven zeer hygienisch geleefd hebben nu wel de dupe van het feit dat ze dus een zwak immuunsysteem hebben. Misschien hadden die al die jaren wel niet zo vaak hun handen moeten wassen of niet zo vaak onder de douche moeten staan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb dus een aantal kennissen en vrienden, jong en gezond, die nu al maanden angstig zijn, hun handen kapot wassen, hun huis de hele dag poetsen, gefixeerd zijn op hygiëne en doodsbang zijn ziek te worden.
Hun leven is er niet leuker op geworden. Ze zijn doodsbang geworden voor bacteriën en virussen, de grote onzichtbare vijand.
stoplichten zijn echt overdreven, nergens voor nodig, iedereen kan toch wel zelf uitmaken wanneer die kan oversteken ?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar heb je een punt jaquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor, dat handhaving beter mag/moet. Ik heb het idee dat zo'n avondklok wel makkelijker te handhaven is, en wegens de 'ernst' van de maatregel mensen ook sneller gewoon thuisblijven. Bovendien is iedereen die op straat is dan 'verdacht', ipv 'oh, volgens mij lopen daar 5 mensen samen, oh nee, blijken toch 2 groepjes en 1 individu te zijn, shit'.
Al het volk controleren wat door een straat loopt is lastiger dan een straat inkijken of er überhaupt iemand loopt.
Toch zijn dat wel uitzonderingen. Daarom is hij ook op TV.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er was vorige week een topsporter op tv judoka, beer van een vent en ook nog conditie problemen na corona.
het zijn geen uitzonderingen blijkbaar
Hmmm, vind ik toch anders. Moeten stoppen voor rood licht geeft iedereen namelijk vooral de vrijheid om veilig over straat te kunnen gaan. De avondklok die wordt ingesteld, geeft niemand die vrijheid + de mensen die hierdoor meer vrijheid krijgen (risicogroepen) zijn met minder dan degenen die er eigenlijk niets voor terug krijgen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
hij was op tv in studio sport .....niet omdat hij corona had gehadquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:38 schreef OProg het volgende:
[..]
Toch zijn dat wel uitzonderingen. Daarom is hij ook op TV.
Maar goed, dat is dan nog steeds iets om rekening mee te houden dat het een soort roulette kan zijn. Twee mensen die ik ken met overgewicht en een shitconditie hebben op één keer een tijdje smaakverlies na nergens last van. Terwijl ik ook iemand ken die in het ziekenhuis kwam die wel iets ouder is maar verder conditioneel veel minder risico zou lopen.
Dus die kans bij gezonde mensen onder een bepaalde leeftijd en jongeren is gewoon niet heel groot. Maar heb je daar zo veel aan als je zelf precies degeen bent die dan wel doodziek is.
Er vallen maar 1500 doden in het verkeer in Nederland en die waren toch wel doodgegaan!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
stoplichten zijn echt overdreven, nergens voor nodig, iedereen kan toch wel zelf uitmaken wanneer die kan oversteken ?
Ergo, er is nog heel veel onbekend en je kan een risicofactor zijn/hebben puur bijvoorbeeld op basis van je genetica (wat je van tevoren haast onmogelijk kan weten).quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:38 schreef OProg het volgende:
[..]
Toch zijn dat wel uitzonderingen. Daarom is hij ook op TV.
Maar goed, dat is dan nog steeds iets om rekening mee te houden dat het een soort roulette kan zijn. Twee mensen die ik ken met overgewicht en een shitconditie hebben op één keer een tijdje smaakverlies na nergens last van. Terwijl ik ook iemand ken die in het ziekenhuis kwam die wel iets ouder is maar verder conditioneel veel minder risico zou lopen.
Dus die kans bij gezonde mensen onder een bepaalde leeftijd en jongeren is gewoon niet heel groot. Maar heb je daar zo veel aan als je zelf precies degeen bent die dan wel doodziek is.
juist !!! en vooral ouderen omdat ze niet zo snel warenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er vallen maar 1500 doden in het verkeer in Nederland en die waren toch wel doodgegaan!
dat geldt voor ons allen die hun tijd uitzitten in dit aardse tranendalquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er vallen maar 1500 doden in het verkeer in Nederland en die waren toch wel doodgegaan!
15 jaar na SARS waren 10% van de Chinese verpleegkundigen die toen besmet raakten, het overleefden, en de pensioenleeftijd nog niet hadden bereikt, met langdurig ziekteverlof (hoe heet dat in Nederland, WIA?).quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In het artikel werd ook benadrukt dat dit allemaal gezonde sportieve mensen waren etc ja....
Dus wederom, ik ontken niet dat dit soort gevallen voorkomen. Maar ik durf wel te beweren (zonder met exacte percentages te smijten, want die heb ik niet) dat dit in absolute aantallen echtwel uitzonderingen zijn en dus een zeer klein deel van het totaal.
- Mogen die mensen dan hun stem niet laten horen? Nee, tuurlijk mag dat en mag het benoemd worden.
- Moet dat echter volop in een voorpagina kop van het landelijke nieuws? Mwah...
Ja, dat is precies mijn punt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je moet dan ook voor elke beperking de proportionaliteit beoordelen.
Hoe groot is de beperking en hoe groot is het voordeel dat je ermee bereikt.
Dat is "werk" dus een uitzonderingquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:40 schreef Noordzijde het volgende:
Indien er een avondklok komt dan neem ik aan dat al die zogenaamde virologen, artsen etc ook niet meer bij talkshows mogen zitten?
Zitten er gewoon 10 man bij een talkshow, allemaal lekker een wijntje of biertje erbij.
Kansloos.
Gelezen. Prima achtergrondverhaal.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
FYI, ik refereerde naar dit artikel:
https://nos.nl/artikel/23(...)g-op-50-procent.html
Staat momenteel nog steeds op de hoofdpagina van NOS
Jeetje, een avondklok vergelijken met een stoplicht.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
stoplichten zijn echt overdreven, nergens voor nodig, iedereen kan toch wel zelf uitmaken wanneer die kan oversteken ?
Nee, natuurlijk klopt dat. Maar het ging mij om het simpele gegeven dat puur het feit dat een maatregel vrijheidsbeperkend is geen argument is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hmmm, vind ik toch anders. Moeten stoppen voor rood licht geeft iedereen namelijk vooral de vrijheid om veilig over straat te kunnen gaan. De avondklok die wordt ingesteld, geeft niemand die vrijheid + de mensen die hierdoor meer vrijheid krijgen (risicogroepen) zijn met minder dan degenen die er eigenlijk niets voor terug krijgen.
Iedereen zijn eigen talkshow beginnen!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:40 schreef Noordzijde het volgende:
Indien er een avondklok komt dan neem ik aan dat al die zogenaamde virologen, artsen etc ook niet meer bij talkshows mogen zitten?
Zitten er gewoon 10 man bij een talkshow, allemaal lekker een wijntje of biertje erbij.
Kansloos.
Als je het lief vraagtquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:40 schreef Momo het volgende:
[modbreak]Kunnen we een beetje normaal tegen elkaar doen?[/modbreak]
niet zo serieusquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Jeetje, een avondklok vergelijken met een stoplicht.
Dat bedoel ik. Die twee broers rond de dertig. Eentje dood, ander bijna dood. Een gendefect.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ergo, er is nog heel veel onbekend en je kan een risicofactor zijn/hebben puur bijvoorbeeld op basis van je genetica (wat je van tevoren haast onmogelijk kan weten).
Ook hier zijn overigens her en der wat publicaties over geweest al meen ik.
Neem aan dat woon-werk gewoon een uitzondering is op een avondklok.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:40 schreef Noordzijde het volgende:
Kansloos.
Maar we moeten zoveel mogelijk thuis werkenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neem aan dat woon-werk gewoon een uitzondering is op een avondklok.
Ik heb nog geen cijfers van 2020, maar in 2019 vielen er 661 verkeersdoden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, dus alcoholverbod na 20.00 uuur is voor talkshows ook een uitzondering?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wordt hier door menigeens idd echt veel te makkelijk gedacht m.b.t. thuiswerken. Kan tal van redenen noemen waarom dat niet zo eenvoudig is. Uit veiligheidsoogpunt voor bedrijfsnetwerk (zijn zelfs bedrijven die bepaalde zaken bewust offline hebben draaien) of middels MFA waarbij hardware nodig is, vanwege AVG en het niet thuis mogen hebben van privacygevoelige gegevens, vanwege ISO standaard het niet thuis mogen hebben van bedrijfsgevoelige informatie. En dan zijn er nog de nodige praktische redenen te bedenken. Ik werk met meerdere schermen... heb daar thuis ook alle ruimte voor maar dat geldt ook niet voor iedereen. Die praktische bezwaren zijn niet per se altijd een goed excuus maar als de drempel laag is...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Geen security, dat is een no-no voor wat grotere bedrijven. Sowieso zijn er best veel dingen die op een kantoor gedaan moeten worden door wetgeving. Ik denk dat er wel een stuk meer dan nu thuisgewerkt kan worden, mijn eerste gok is zo’n 40% van de mensen die nu op kantoren zitten.
Maar als je even kijkt naar hoeveel gevallen het procentueel om gaat is het natuurlijk bijna niets. geschat 10.000 tot 16.000 waarvan 30% nog relatief jong is. Op een geschat aantal besmettingen van boven de 2 miljoen. Wederom heel vervelend voor de mensen die het overkomt, maar dit soort sensatie paniekvoetbal van de NOS zorgt er alleen maar voor dat mensen onnodig bang worden. 't is nog net niet van het kaliber fakenews omdat ze de daadwerkelijke aantallen erbij zetten, maar ze zetten er niet bij dat dit dus over een heel klein percentage van de besmettingen gaat.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
FYI, ik refereerde naar dit artikel:
https://nos.nl/artikel/23(...)g-op-50-procent.html
Staat momenteel nog steeds op de hoofdpagina van NOS
Denk eerder dat je het pas merkt als je met extreme activiteiten bezig bent waarbij maximale longcapaciteit nodig is, dus (duur)sport.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Opvallend genoeg zijn de twee mensen die het getroffen heeft in mijn omgeving ook bijzonder sportief. Eentje die liep zelfs marathons. Misschien zit hier iets in (laag gewicht, weerstand sporter?) of misschien het ook wel toeval.
Het lastig is natuurlijk wel dat als Op1, Jinek en VI dan een uitzondering zijn. Is iemand met een talkshow op YouTube dat dan ook?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Iedereen zijn eigen talkshow beginnen!
Ja dat begrip is lekker rekbaar.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mooi.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat is precies mijn punt.
nog maar een keer, geen idee waarom mijn reactie verwijderd werd? Wellicht vanwege dequote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:40 schreef Noordzijde het volgende:
Kansloos.
De gasten krijgen geen alcohol meer in hun glas na 8 uur.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:43 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ah, dus alcoholverbod na 20.00 uuur is voor talkshows ook een uitzondering?
Volgens mij was er ook alleen maar vertraging, omdat ze fabriek gingen verbouwen. Zodat ze in Q1 uiteindelijk zelfs nog meer vaccins kunnen leveren dan verwacht.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:43 schreef Montov het volgende:
Vertragingen van Pfizer vallen mee. Maar 1 week een vermindering van 100.000 vaccins. Volgens NOS liveblog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |