Opvallend genoeg zijn de twee mensen die het getroffen heeft in mijn omgeving ook bijzonder sportief. Eentje die liep zelfs marathons. Misschien zit hier iets in (laag gewicht, weerstand sporter?) of misschien het ook wel toeval.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Gozer die ik ken is topsporter, traint voor de OS (roeien) hij heeft nog steeds last in de zin dat zijn vermogen achter blijft ten opzichte van de rest. Dat blijkt ook gewoon uit testen die hij doet.
Nou lieverd dan heb je echt het nieuws in de afgelopen tien maanden zeer selectief gelezen hoor. Want ik heb in die tien maanden zowel lokaal als landelijk als internationaal meerdere keren dit soort koppen en verhalen voorbij zien komen, 100%quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat een enkele keer daar een artikel aan wijden wel degelijk prima is. Het is niet dat al tien maanden dagelijks dergelijke artikelen worden geplaatst. Het is al maanden stil rondom deze groep, dus helemaal niet verkeerd om daar weer eens aandacht aan te schenken.
Breng dat dan ook zo in de media.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En je kunt echt niet bedenken dat juist uitzonderingen nieuwswaardig zijn?
pensioenfondsen hebben zich rijk gerekend met te hoge rendementen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat komt niet door Corona.
Dat is vooral door jarenlange lage rente.
Beiden hebben een verantwoordelijkheid. Ik vind het alleen raar dat ze een tweede maatregel nodig hebben om hetzelfde te bereiken. Genoeg mensen die nu inderdaad met meer dan twee personen over straat gaan. Die ‘schuld’ ligt dan uiteraard bij die mensen zelf. Maar handhaaf dat dan. Een avondklok doet vrijwel hetzelfde. En dan kan het opeens wel? Of komt er dan een derde maatregel die hetzelfde doel heeft?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou, vrijwel iedere expert is het daarmee oneens, maar oké.
Ja, als (vrijwel) iedereen zich aan de regels zou houden klopt het. Maar dan geef ik weer de burger de schuld en dat mag geloof ik niet.
Ik geef alleen aan dat het in perspectief geplaatst moet worden. En je hoeft niet zo'n denigrerende toon aan te nemen, thanks!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En je kunt echt niet bedenken dat juist uitzonderingen nieuwswaardig zijn?
Ja precies.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Breng dat dan ook zo in de media.
En niet sensationeel en angst oproepend.
Ja, je hebt oogkleppen op want zoals ik al aangaf wordt hier echt in elk deel van dit topic wel een keer toelichting gegeven op vaccineren, in andere landen, in Nederland, etcetera. Heb je toevallig allemaal gemist dus?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:27 schreef 4-elements het volgende:
[..]
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. Ik lees overal dat Nederland op alle mogelijke manieren achterloopt met vaccineren. Kijk onder andere hier eens: https://www.volkskrant.nl(...)op-een-rij~b7109a05/
Maar blijkbaar heb ik dan oogkleppen op? En blijkbaar mag ik niet om onderbouwing vragen als jij iets beweert? Jij bent de alwetende hier of zo?
Ik ben geen lieverdquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou lieverd dan heb je echt het nieuws in de afgelopen tien maanden zeer selectief gelezen hoor. Want ik heb in die tien maanden zowel lokaal als landelijk als internationaal meerdere keren dit soort koppen en verhalen voorbij zien komen, 100%
Ja, en andersom kun je letterlijk iedere maatregel afkeuren, want "beperkt vrijheid".quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:27 schreef Mr.Sandman het volgende:
Zo kan je letterlijk iedere maatregel goedpraten en tegelijk het begrip vrijheid afbreken.
er was vorige week een topsporter op tv judoka, beer van een vent en ook nog conditie problemen na corona.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Gozer die ik ken is topsporter, traint voor de OS (roeien) hij heeft nog steeds last in de zin dat zijn vermogen achter blijft ten opzichte van de rest. Dat blijkt ook gewoon uit testen die hij doet.
Okeh. Jouw mening, prima verderquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben geen lieverd![]()
Ik heb het nieuws wel gevolgd. En een aantal maanden geleden was er een tijdje aandacht voor inderdaad. En ik denk toch al minstens sinds september echt heel weinig tot niets.
Ik ben het met je eens hoor, dat handhaving beter mag/moet. Ik heb het idee dat zo'n avondklok wel makkelijker te handhaven is, en wegens de 'ernst' van de maatregel mensen ook sneller gewoon thuisblijven. Bovendien is iedereen die op straat is dan 'verdacht', ipv 'oh, volgens mij lopen daar 5 mensen samen, oh nee, blijken toch 2 groepjes en 1 individu te zijn, shit'.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Beiden hebben een verantwoordelijkheid. Ik vind het alleen raar dat ze een tweede maatregel nodig hebben om hetzelfde te bereiken. Genoeg mensen die nu inderdaad met meer dan twee personen over straat gaan. Die ‘schuld’ ligt dan uiteraard bij die mensen zelf. Maar handhaaf dat dan. Een avondklok doet vrijwel hetzelfde. En dan kan het opeens wel? Of komt er dan een derde maatregel die hetzelfde doel heeft?
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En je hoeft niet zo'n denigrerende toon aan te nemen, thanks!
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou lieverd dan heb je echt het nieuws in de afgelopen tien maanden zeer selectief gelezen hoor.
Zal ik eens wat leuks vertellen? Theoretisch gezien waren de maatregelen van juni voldoende.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Beiden hebben een verantwoordelijkheid. Ik vind het alleen raar dat ze een tweede maatregel nodig hebben om hetzelfde te bereiken. Genoeg mensen die nu inderdaad met meer dan twee personen over straat gaan. Die ‘schuld’ ligt dan uiteraard bij die mensen zelf. Maar handhaaf dat dan. Een avondklok doet vrijwel hetzelfde. En dan kan het opeens wel? Of komt er dan een derde maatregel die hetzelfde doel heeft?
Ik heb dus een aantal kennissen en vrienden, jong en gezond, die nu al maanden angstig zijn, hun handen kapot wassen, hun huis de hele dag poetsen, gefixeerd zijn op hygiëne en doodsbang zijn ziek te worden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja precies.
Nog ziek na eerste golf: 'Fragiele balans tussen herstellen en terugval voorkomen'
Ik sidder.
Heb ik ook al eerder gezegd. Als men blijkbaar zo'n pessimistisch beeld heeft dat maatregelen toch geen nut hebben: gooi dan maar open.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:27 schreef Drekkoning het volgende:
Als het echt zo terror wordt en er stappen bij moeten dan gaat een avondklok niks bijdragen. Dan gaat de boel gewoon alsnog naar de knoppen maar dan terwijl we in de avond thuis zitten.
goed verhaal! en nuquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb dus een aantal kennissen en vrienden, jong en gezond, die nu al maanden angstig zijn, hun handen kapot wassen, hun huis de hele dag poetsen, gefixeerd zijn op hygiëne en doodsbang zijn ziek te worden.
Hun leven is er niet leuker op geworden. Ze zijn doodsbang geworden voor bacteriën en virussen, de grote onzichtbare vijand.
wordquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:33 schreef Predator40 het volgende:
het word steeds gezelliger hier, zou het weer een rol spelen ?
Ik wilde hier toch nog even inhoudelijk op in gaan. In december had ik inderdaad het standpunt dat ik twijfelde omdat ik het niet kon overzien, dat het voor mijn gevoel te snel ging. Door goede informatie en voorlichting erover heb ik die mening herzien. Een groot deel van die informatie heb ik in dit forum opgedaan, in inhoudelijke discussies met (onder andere) jou.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vind ik een nogal vreemde uitspraak van iemand die tot een paar maanden terug nog op het standpunt stond dat de vaccinontwikkeling te snel ging.
Het geeft je de verantwoordelijk iedere maatregel ernstig te betwijfelen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, en andersom kun je letterlijk iedere maatregel afkeuren, want "beperkt vrijheid".
Hint: het woordje te stond niet per toeval voor ingrijpend in mijn post. Ingrijpend is dan ook geen binaire variabele.
Als het weer sneeuwt kunnen we een sneeuwballengevecht doen!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:33 schreef Predator40 het volgende:
het word steeds gezelliger hier, zou het weer een rol spelen ?
Dat is helemaal niet wat ik zegquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als men blijkbaar zo'n pessimistisch beeld heeft dat maatregelen toch geen nut hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |