Ja, dit is ook een mooie.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:07 schreef GemMagic het volgende:
Beter geeft de NPO gewoon een evenwichtig beeld van zowel de ernst van corona als van de gekozen te volgen maatregelen. Dan kun je nog steeds verdedigen dat de overheid nu voor de restricties kiest.
Het perspectief is toch duidelijk? Laag genoege cijfers en geen mogelijkheid tot uitgroeien van UK crisis, daarna komt vrijheid.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:04 schreef Drekkoning het volgende:
Misschien eens wat perspectief gaan bieden, zeker met dalende cijfers. Je hebt niks aan maatregelen zonder draagvlak.
Ah, je gaat weer selectief lezen/quoten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, en zo kunnen we voor iedere maatregel zeggen dat we het effect hier niet weten, want "het is een ander land".
Maar goed, als mensen zelfs een OMT-advies al niet meer geloven, dan houdt de discussie voor mij op.
https://www.rijksoverheid(...)01/13/95e-omt-adviesquote:Het OMT ziet momenteel geen aanleiding de lockdown aan te scherpen,
behoudens alle mogelijkheden aan te grijpen (in de handhaving, communicatie,
etc.) om de huidige maatregelen ook stipt opvolging te laten krijgen. Het OMT
adviseert wel gerichte aanvullende maatregelen te nemen voor het tegengaan
van bijeenkomsten van (grote) groepen jongeren.
De jongeren lijken momenteel de grootste bijdrage aan de verdere verspreiding
te leveren; de twintigers waren een katalysator achter de 2e golf. De ziektelast
(zie boven de berekening van DALY’s) wordt echter gedragen door personen in de
verpleeghuizen en woonzorgcentra. Uit de media blijkt dat de groep jongeren
activiteiten onderneemt waarbij zij buiten in parken of thuis in (grote) groepen
samenkomen en waarbij er geen controle of handhaving op de basisregels
mogelijk is. Dit vertaalt zich in de epidemiologische bevinding dat in de tweede
golf onder jongeren, tot recent, de hoogste incidentie per 100.000 vastgesteld
werd. Daarnaast is er zorg over de rol van de VK-variant indien deze zich in
Nederland kan verspreiden, en waarvan in het VK een belangrijke verspreiding
werd waargenomen onder juist jongeren. Het OMT adviseert om gerichte
maatregelen te nemen om zulke samenkomsten van jongeren tegen te gaan, in
afwachting van een gunstiger epidemiologische situatie. Dit doel zou op meerdere
wijzen gerealiseerd kunnen worden; in landen om ons heen heeft men in dit
verband wel gekozen voor het instellen van een avondklok, maar alternatieven
zouden wellicht mogelijk zijn. Wij verwijzen naar de eerdere adviezen hieromtrent
gegeven naar aanleiding van OMT-78 en OMT-80 (d.d. 28 september en 2
november, respectievelijk).
Holy shit deze was scherp, hardop gelachen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:10 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Gaat deze variant 40/45x sneller rond dan alle voorgangers?
Maar als je zulke gifjes of oneliners post is het best wel moeilijk om in te schatten wat jouw mening is. Ik heb een paar posts van je gezien en kon er niet veel uit opmaken, ben je voor strengere regels of juist niet?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:08 schreef quirina het volgende:
https://gfycat.com/freshlividdutchsmoushond
Gewoon dit en weer door.
Nee, het punt is dat 10 tot 16k niet een handjevol is, maar een gigantische groep mensen, met een enorm probleem. Lijkt me totaal niet vreemd om daar een artikel aan te wijden NOS zijnde.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:06 schreef Harlon het volgende:
[..]
Het probleem voor dit handjevol gevallen is enorm, maar door een beetje met emotionele stukjes te komen en daarmee de publieke opinie te proberen te beinvloeden terwijl het om een relatief zeer laag aantal gaat krijg je wel dat we straks weer meer maatregelen gaan nemen die totaal niet in verhouding staan. De kosten vs baten van alle maatregelen is al compleet scheef, die moet niet nog verder door gaan slaan.
Verschrikkelijk dat de Telegraaf zo negatief is. Sensatiekop.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:10 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Ik las juist 39-45xquote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:10 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Onderbuikgevoelens? Ik denk inderdaad dat al die experts waarschuwen o.b.v. onderbuikgevoelens...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dat is dus afhankelijk van het beleid, ze hebben ook aangetoond dat het prima beheersbaar. Als je nu gaat voorstellen om met de zwaarst mogelijke maatregelen te komen, terwijl we aan het dalend zijn heeft dat niks te maken met vooruitkijken, maar is dat gewoon op basis van onderbuik gevoelens.
Ja, omdat die Engelsen keihard op de rem hebben moeten trappen en het VK zich een hoedje geschrokken is. Zeg maar wat wij begin april hadden...quote:Zij hebben een reproductiegetal van 0.6 en het is dus prima beheersbaar.
Niet relevant, de crisis gaat niet om het aantal doden, maar de gevolgen van een exponentiële groei van een relatief mild virus.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hmmmm interessant...
Geval 1, persoon op leeftijd met onderliggend lijden krijgt corona en overlijdt..."corona dode".
Klopt, maar de stelling was dat jongeren daar last van hebben.quote:Geval 2, systeem wat het al zwaar heeft zakt door corona onder de dekkingsgraad... "ja dat komt doordat het systeem het al zwaar had"
quote:Het is gewoon weer een manier om die groep te ontzien, waarom? Verkiezingen. Jongeren (of <40) houden zich hier toch veel minder mee bezig en hebben pas te laat door hoe ze hier weer genaaid zijn. Zie bijvoorbeeld het bericht van vanmorgen over de hoogste stijging van de pensioenpremies ooit.
Waarschijnlijker dat het word gebruikt om draconische en stupide maatregelen er door te drukken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nee, het punt is dat 10 tot 16k niet een handjevol is, maar een gigantische groep mensen, met een enorm probleem. Lijkt me totaal niet vreemd om daar een artikel aan te wijden NOS zijnde.
Misschien beïnvloedt het de mense wel om zich meer aan de basisregels te houden en zijn die maatregelen waar jij het over hebt daardoor helemaal niet nodig
Er is nog altijd een middenweg tussen dit en als een kip zonder kop maatregelen doorvoeren. Een grove schatting van het effect op de R mag je op z'n minst verwachten. In alle oprechtheid, het kabinet wil toch ook gewoon weten waar het aan begint.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bij de avondklok: "we moeten precies tot achter de komma weten wat het effect is!"
Even tongzoenen met een nerts en wie weet ben jij dan de gelukkige creator!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:12 schreef quirina het volgende:
Zuid-Afrikaanse mutatie
Britse mutatie
Nou ook al een Duitse mutatie
En oh ja er was ook een Deense mutatie toch eerst?
WE WILLEN NOU EEN HOLLANDSE!
Wat dacht je van het laatste advies, waarin ze zeer zorgwekkende toekomstscenario's schetsen bij gelijkblijvend gedrag.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:11 schreef MichaelScott het volgende:
Je bedoelt zeker het advies waarin ze adviseerden de lockdown niet aan te scherpen maar gerichte maatregelen tegen een bepaalde groep te nemen?
Tja, ze meldden ook gewoon dat studenten hun leven een onvoldoende geven vanwege de maatregelen. Ik zou er niet een al te groot plan achter zoeken als ik eerlijk ben.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:07 schreef GemMagic het volgende:
Beter geeft de NPO gewoon een evenwichtig beeld van zowel de ernst van corona als van de gekozen te volgen maatregelen. Dan kun je nog steeds verdedigen dat de overheid nu voor de restricties kiest.
Overigens zag ik dat het 'bezoek verbod' eigenlijk nog steeds een advies is. Dus iemand ie met 6 man gaat klaverjassen kun je hooguit beschuldigen van het negeren van een niet wettelijk afdwingbaar advies. Dan heeft het ook niet zo veel zin om dat getal bij te stellen naar 1 of 0 me dunkt.
En je tong kwijt... Die bijten nogal hard.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Even tongzoenen met een nerts en wie weet ben jij dan de gelukkige creator!
Nerts? Dat zijn toch van die bontkraagjes ?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Even tongzoenen met een nerts en wie weet ben jij dan de gelukkige creator!
Ik wacht met smart op het bericht van China dat ze het onverantwoord vinden dat alle Europese landen het virus zo laten rondgaan en we nu met 40-45 mutanten zitten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:10 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Als ze goed zoeken, vinden ze die vast wel. Virussen muteren nou eenmaal. Alleen om per definitie te panikeren bij elke nieuwe mutatie staat mij een beetje tegen. Want er is nog niets bekend over de Duitse mutatie. Eigenlijk is het nauwelijks nieuws lijkt mij zolang er nog niets duidelijk is over deze variant.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:12 schreef quirina het volgende:
Zuid-Afrikaanse mutatie
Britse mutatie
Nou ook al een Duitse mutatie
En oh ja er was ook een Deense mutatie toch eerst?
WE WILLEN NOU EEN HOLLANDSE!
Ik mis een dashboard met een tijdslijn van de maatregelen per land. Zelfs terugvinden wanneer welke maatregel in eigen land van kracht was is lastig.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:57 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Als je die vergelijking wilt maken dan moet je wel de uitgangssituatie in elk land meenemen. In Portugal zijn de niet essentiële winkels pas sinds afgelopen vrijdag dicht en en zijn de scholen nog steeds open.
Een "stapje erbij doen" betekent voor Portugal dat ze niet eens op ons huidige niveau van maatregelen komen.
[..]
https://www.reuters.com/article/idUSKBN29K1YH
[..]
https://www.reuters.com/a(...)friday-idUSKBN29I2QS
Waarvan akte.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:12 schreef Harlon het volgende:
[..]
Waarschijnlijker dat het word gebruikt om draconische en stupide maatregelen er door te drukken.
Niet alles is kwantificeerbaar. En op een gegeven moment is het punt bereikt dat je gewoon af moet gaan op het professionele oordeel van experts. Of dat punt bereikt is moet iedereen zelf weten, maar voor de beleidsmakers (en adviseurs) lijkt dat punt zeker bereikt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:12 schreef galantis het volgende:
[..]
Er is nog altijd een middenweg tussen dit en als een kip zonder kop maatregelen doorvoeren. Een grove schatting van het effect op de R mag je op z'n minst verwachten. In alle oprechtheid, het kabinet wil toch ook gewoon weten waar het aan begint.
Daarbij kan je van al die mutaties helemaal niet zeggen waar het begonnen is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:15 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Als ze goed zoeken, vinden ze die vast wel. Virussen muteren nou eenmaal. Alleen om per definitie te panikeren bij elke nieuwe mutatie staat mij een beetje tegen. Want er is nog niets bekend over de Duitse mutatie. Eigenlijk is het nauwelijks nieuws lijkt mij zolang er nog niets duidelijk is over deze variant.
Over Engeland en Ierland lijkt inmiddels wel al wat onenigheid te zijn of het nou alleen komt omdat het zovele malen besmettelijker is. Ierland al bekritiseerd door de WHO voor het vrijlaten van restricties rondom kerst en die gigantische Tsunami is inderdaad geweest in Engeland, maar als het werkelijk waar ZOVELE malen besmettelijker was geweest in London, dan hadden ze met de maatregelen die ze nu hebben getroffen met de oude versie een reproductiegetal gehad van zo'n 0.4-0.5? Dat lijkt mij vrij sterk. Dat hebben we zelfs in Europa tijdens de eerste lockdown's niet gehad.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Onderbuikgevoelens? Ik denk inderdaad dat al die experts waarschuwen o.b.v. onderbuikgevoelens...
Nu snap ik waar de quote bij Nieuwsuur op sloeg dat het een gok is om te wachten, totdat de cijfers niet meer dalen: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ve-te-voorkomen.html
[..]
Ja, omdat die Engelsen keihard op de rem hebben moeten trappen en het VK zich een hoedje geschrokken is. Zeg maar wat wij begin april hadden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |