abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197502561
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:43 schreef Harlon het volgende:

[..]

Maar als je even kijkt naar hoeveel gevallen het procentueel om gaat is het natuurlijk bijna niets. geschat 10.000 tot 16.000 waarvan 30% nog relatief jong is. Op een geschat aantal besmettingen van boven de 2 miljoen. Wederom heel vervelend voor de mensen die het overkomt, maar dit soort sensatie paniekvoetbal van de NOS zorgt er alleen maar voor dat mensen onnodig bang worden. 't is nog net niet van het kaliber fakenews omdat ze de daadwerkelijke aantallen erbij zetten, maar ze zetten er niet bij dat dit dus over een heel klein percentage van de besmettingen gaat.
Dus ze onderbouwen het met cijfers en daardoor is het 'nog net geen fakenews.'
Onbegrijpelijk hoeveel waanideeën er de laatste tijd zijn ontstaan. Bijzonder gevaarlijke ontwikkeling.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:45:18 #102
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197502566
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:43 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ja dat begrip is lekker rekbaar.
Ja, klopt :). Nog een reden waarom het bijna niet handhaafbaar is.

Wat dat betreft is het handhaven van groepen groter dan twee makkelijker, want daar zijn bijna geen uitzonderingen op.
En hoe gaat dat nu? :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197502568
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:44 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

nog maar een keer, geen idee waarom mijn reactie verwijderd werd? Wellicht vanwege de :') smilie?

Anyways, wat ik wilde zeggen:

- er zitten geen 10 man
- het gros is viroloog danwel arts
Gisteren bij OP1 zat er wel 10 man, en geeneen viroloog.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:45:34 #104
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197502571
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:43 schreef Montov het volgende:
Vertragingen van Pfizer vallen mee. Maar 1 week een vermindering van 100.000 vaccins. Volgens NOS liveblog.

Ai, dit betekent weer dat alle plannen op de schop moeten. Ik vrees dat we binnenkort gaan horen dat er niet genoeg opslagruimte is voor alle vaccins die we ontvangen en maar niet gebruiken. Zou Hugo al capaciteit aanvragen in Duitsland?
Volgens sommigen hier gebruiken we alles wat we hebben, slaan we niks nodeloos op in ons land. :P
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:45:56 #105
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197502576
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:43 schreef Montov het volgende:
Vertragingen van Pfizer vallen mee. Maar 1 week een vermindering van 100.000 vaccins. Volgens NOS liveblog.

Ai, dit betekent weer dat alle plannen op de schop moeten. Ik vrees dat we binnenkort gaan horen dat er niet genoeg opslagruimte is voor alle vaccins die we ontvangen en maar niet gebruiken. Zou Hugo al capaciteit aanvragen in Duitsland?
Ik heb toch wel het gevoel dat die kerel die bij de technische briefing het over de vaccins heeft het wel goed voor elkaar heeft / op een rijtje heeft.
En dat dat wel goed komt.
Al weet ik eerlijk gezegd niet hoeveel zeggingskracht enzo hij heeft.
pi_197502606
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:25 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar dat komt niet door Corona.
Dat is vooral door jarenlange lage rente.
Er staat notabene "de lage rente en de coronacrisis". Maar lees vooral wat je wilt lezen.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:48:07 #107
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_197502620
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:45 schreef Remco het volgende:

[..]

Gisteren bij OP1 zat er wel 10 man, en geeneen viroloog.
echt? :D okee, dat valt mij dan weer tegen :{

is inderdaad nergens voor nodig en daar zou de talkshow zelf ook een rol in moeten hebben
pi_197502688
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:42 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Neem aan dat woon-werk gewoon een uitzondering is op een avondklok.
Klopt, dan moet je een briefje van de werkgever hebben.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197502709
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Mooi.

Want onschuldige mensen huisarrest geven is totaal niet proportioneel aan het voordeel dat je er mee haalt, (wellicht werkt het zelfs averechts omdat je grotere piekdruktes veroorzaakt), en zou dus niet ingevoerd moeten worden.
Ik zou zeggen, stuur het RIVM een mail. Ik denk dat ze onder de indruk zullen zijn van dit weloverwogen, sterk onderbouwde betoog. Denk dat ze gelijk hun standpunt herzien.

Sorry, maar ik word heel cynisch van de kort-door-de-bocht-redenaties.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197502710
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgens mij was er ook alleen maar vertraging, omdat ze fabriek gingen verbouwen. Zodat ze in Q1 uiteindelijk zelfs nog meer vaccins kunnen leveren dan verwacht.
Ja 50% meer productiecapaciteit dacht ik.
pi_197502715
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb nog geen cijfers van 2020, maar in 2019 vielen er 661 verkeersdoden.
Sorry, het was maar een gok :)
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:52:37 #112
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197502724
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:45 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb toch wel het gevoel dat die kerel die bij de technische briefing het over de vaccins heeft het wel goed voor elkaar heeft / op een rijtje heeft.
En dat dat wel goed komt.
Hij is degene die het aanstuurt. De Van Dissel van het vaccineren.
Antifa
pi_197502732
Ik heb genoeg gezanikt op Hugo, en in mijn ogen nog altijd terecht. Maar mag ik even een beetje ontroerd zijn door deze foto?

Mooi man. Mooi.
pi_197502743
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgens mij was er ook alleen maar vertraging, omdat ze fabriek gingen verbouwen. Zodat ze in Q1 uiteindelijk zelfs nog meer vaccins kunnen leveren dan verwacht.
Correct, ze verdubbelen bijna de capaciteit naar 1.3 miljard dosissen. (van 800 miljoen) maar daardoor moet de hele lokatie opnieuw gecertificeerd worden.
pi_197502749
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, stuur het RIVM een mail. Ik denk dat ze onder de indruk zullen zijn van dit weloverwogen, sterk onderbouwde betoog. Denk dat ze gelijk hun standpunt herzien.
Deze compleet zinloze sneer doet het veel beter ja.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_197502757
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Klopt, dan moet je een briefje van de werkgever hebben.
Mijn vrienden krijgen dan wel een briefje dat ze een vergoeding hebben gekregen voor het koken bij mij.
Woon-werk verkeer.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:54:57 #117
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197502768
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:52 schreef VoMy het volgende:

Owww, dan heb ik er alle vertrouwen in :Y
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:55:07 #118
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197502772
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:52 schreef VoMy het volgende:

[..]

Jaap van Delden toch?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197502773
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:47 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Er staat notabene "de lage rente en de coronacrisis". Maar lees vooral wat je wilt lezen.
Er staat ook dat ze al jaren in zwaar weer zitten.
Corona is nog maar een jaar gaande en is bovendien van voorbijgaande aard.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197502774
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:28 schreef Momo het volgende:

[..]

Opvallend genoeg zijn de twee mensen die het getroffen heeft in mijn omgeving ook bijzonder sportief. Eentje die liep zelfs marathons. Misschien zit hier iets in (laag gewicht, weerstand sporter?) of misschien het ook wel toeval.
Was in maart met een groep van ~25 man op wintersport en kon daaruit wel concluderen dat het vrij weinig zinnigs over te zeggen valt wie het wel / niet krijgt en hoe ernstig. Alleen dat de ene persoon die niet meeging de après ski in het niet kreeg was geen toeval, vermoed ik :+ .

Zijn ook al heel veel topsporters die het gehad hebben he
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:55:29 #121
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197502777
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als hun antwoord maar niet is “maar je moet ook stoppen voor rood toch!”

:')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197502781
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:53 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Deze compleet zinloze sneer doet het veel beter ja.
Ik pretendeer het niet beter te weten dan talloze experts. Laat staan met een bierviltjesbetoog. ;)
pi_197502804
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Mijn vrienden krijgen dan wel een briefje dat ze een vergoeding hebben gekregen voor het koken bij mij.
Woon-werk verkeer.
Dat kan. Dat zou dan wel precies de reden zijn waarom een avondklok in de eerste plaats ingevoerd zou worden.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:57:33 #124
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197502818
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:20 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar kom op mensen, letterlijk iedere(!) ook maar enigszins relevante expert, in binnen- én buitenland, waarschuwt voor de aankomende situatie. Dus ook de experts die in het verleden terughoudend waren in al te stringente maatregelen, altijd keken naar proportionaliteit etc.

In heel Europa is men het erover eens dat er een stapje bij moet. Landen als het VK en Portugal lopen over van ziekenhuisopnames. En dan gaan we hier een discussie voeren over de vraag of een avondklok niet "te gevoelig" ligt, omdat het geassocieerd wordt met een tijd toen 95% van Nederland niet eens geboren was?

En zie ook de tegenstrijdigheid:
1. Een avondklok heeft geen zin, want niemand is op straat
2. Een avondklok is te ingrijpend

Hoe kan het te ingrijpend zijn als er blijkbaar niemand op straat is?

Laat staan het gelul van 'maar wanneer moet ik mijn boodschappen dan doen?'
Als je die vergelijking wilt maken dan moet je wel de uitgangssituatie in elk land meenemen. In Portugal zijn de niet essentiële winkels pas sinds afgelopen vrijdag dicht en en zijn de scholen nog steeds open.

Een "stapje erbij doen" betekent voor Portugal dat ze niet eens op ons huidige niveau van maatregelen komen.

quote:
Schools open, businesses closed as Portugal enters new lockdown

Portugal began the first day of a new lockdown on Friday with businesses closed and most people confined to their homes, although parents were able to take their children to school.

All non-essential businesses must remain closed with remote working compulsory where possible. Fines for breaking the rules will double.
https://www.reuters.com/article/idUSKBN29K1YH

quote:
As per last March’s rules, all non-essential businesses, including hair salons, will be closed, although restaurants will be allowed to provide takeaway services. Supermarkets, pharmacies, bakeries, petrol stations, and banks will stay open.

Business with employees on furlough will receive state support.

Remote working will be compulsory where possible. To ensure compliance with new measures, fines for breaking the rules will double.
https://www.reuters.com/a(...)friday-idUSKBN29I2QS
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197502827
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:43 schreef Harlon het volgende:

[..]

Maar als je even kijkt naar hoeveel gevallen het procentueel om gaat is het natuurlijk bijna niets. geschat 10.000 tot 16.000 waarvan 30% nog relatief jong is. Op een geschat aantal besmettingen van boven de 2 miljoen. Wederom heel vervelend voor de mensen die het overkomt, maar dit soort sensatie paniekvoetbal van de NOS zorgt er alleen maar voor dat mensen onnodig bang worden. 't is nog net niet van het kaliber fakenews omdat ze de daadwerkelijke aantallen erbij zetten, maar ze zetten er niet bij dat dit dus over een heel klein percentage van de besmettingen gaat.
Dit laat juist zien dat ondanks de relatief lage percentages van ernstige problematiek, het probleem absoluut gezien enorm is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')